You are currently viewing סיום תקופת נאש בברוקלין / קדם דויטש

סיום תקופת נאש בברוקלין / קדם דויטש

זה סופו של כל ניסוי (יומרני)

בערך לפני שנה ועשרה חודשים, בשעה 2:00 בלילה, התיישבתי לראות משחק בין שיקגו בולס לברוקלין נטס. המשחק התקיים בעיר הרוחות, וחוץ מרוחות הכפור של שיקגו נשבו עוד רוחות באותו משחק – רוחות של התרגשות. התרגשות מדבר חדש וסופר מסקרן. זו הייתה הפעם הראשונה שהתיישבתי לצפות בלייב בשלישיית ההתקפה הלכאורה גדולה אי פעם: קווין דוראנט, קיירי ארווינג והנכס החדש ג'יימס הארדן, כשסטיב נאש על הקווים. הייתה זו מעין תחושה של וואו, אני חוזה כאן במשהו גדול באמת, כזה שנדבר עליו עוד שנים קדימה.

הלילה, ה-2 לנובמבר 2022, צפיתי שוב במשחק בין ברוקלין לשיקגו, רק ההפעם עם כמה שינויים. המשחק התקיים בברוקלין, הארדן לא נכח באולם, וגם לא נאש. כי ביחד עם כל מדינת ישראל, גם ראשי הנטס בחרו. בחרו על סיום דרכם יחד עם המאמן הקנדי.

מלכתחילה הרי היינו מודעים לכמות הסיכונים שיש בקבוצה כזאת. קבוצה שיש בה מצד אחד כישרון על גבי כישרון על גבי כישרון, המון כדורסל טוב בפוטנציה, ומצד שני אגו על גבי אגו על גבי אגו. וכדור אחד לכולם. זה לא שחסרים מקרים בהם הרצון המשותף גבר על רצון היחיד, אבל במקרה הזה עושה רושם שבכל זאת, הקבוצתיות נכשלה. היחיד ניצח. וכשבנוסף לכל זה, גם הבריאות (הגופנית והמוחית) לא ממש בצד הנכון של המתרס, הנפילה קרובה מאי פעם. ואכן הגיעה לבסוף.

בסוף שניהם בחרו ללכת מרצונם.

יד ביד?

ב30 ביוני הציב קווין דוראנט לראשי הנטס אולטימטום: זה או אני, או המאמן. אין מנוס משינוי. כשדבר כזה יוצא, לא משנה כמה כלפי חוץ מראים שהכל טוב ומנסים לייפות את המציאות, הכיסא כבר מתחיל להיסדק. כבר מהרגע הזה, עם כל הסאגות שעברו בברוקלין מאז, התהפך שעון החול של סטיב נאש בברוקלין. בסוף שניהם בכל זאת פתחו את העונה יחד, אבל לכולם היה ברור: אם זה לא יצליח, הראשון ללכת יהיה נאש. ועד כה העונה, זה אכן לא מצליח. כדורסל לא שוטף, לא קבוצתי, לא מנצח. למרות ששני הכוכבים הגדולים די הגיעו לעונה מבחינת מספרים. אבל לצד הכוכבים הללו יש לא מעט כוכביות בשנים האחרונות, ועושה רושם שהכוכביות הללו משפיעות על כל מה שזז לידם. וזה כולל את סטיב נאש. דוראנט, אגב, סירב להאיר לנו במעט את האפילה בה אנו מגששים, והגיב באופן די סתמי על פיטורי מאמנו.

ימים יגידו

נכון לעכשיו, הפרוייקט של ברוקלין עדיין בעיצומו. הוא לא מתקתק 100, בואו, אבל הוא עדיין בעיצומו. דוראנט וקיירי שם, ובכל זאת יש אסופת שחקנים די טובים מסביבם, שרק מחכים שמישהו יגיע ויחבר אותם לכדי מוצר אחד ומוגמר. בתקווה שגם יציג כדורסל טוב. עדיף גם שאנשים שם יתחילו להתרכז בכדורסל ולא בדברים אחרים (סרטים אנטישמיים, נניח), כי אם המגמה תימשך כך – לא ירחק היום בו ברוקלין תשוב להיות קבוצת כדורסל בינונית מינוס.

ימים יגידו.

KD

כותב כדורסל, מצייץ כדורסל, אוהב כדורסל. ואת הקדוש ברוך הוא. Bang!!
Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יהלי אולמר
Editor
1 year ago

תודה קדם
מדהים שבקיץ 2019 ברוקלין חזרה להיות הקבוצה הטובה של ניו יורק ובערך נשארה ככה לשלוש עונות, למרות רכבת ההרים שעברה עליה וגם על יריבתה העירונית. אבל כעת, כמו שאמרת, יש רוחות של שינוי ועכשיו הניקס שוב מולכת על העיר ללא הפסקה, מחזיקה בוייבים טובים ובעתיד מבטיח הרבה יותר. שתי הקבוצות אפילו מייצגות קצת תמונת מראה אחת של השנייה.

IDO
IDO
1 year ago

אתם הבדיחה של הליגה.יותר עלוב אפילו מהלייקרס. [SMILEY HEART]

אשך טמיר המקורי

השעון חול לא התהפך כשדוראנט נתן את האולטימטום.
נאש היה מחריד ולא קיים למעשה כמאמן מאז שהגיע לברוקלין.
היה חובה לפטר אותו כבר מזמן.
איך בכלל הגיע להיות המאמן שם אלוהים יודע (תשאל אותו).
יש מצב שעם יודוקה הם חוזרים להיות קונטנדרית. במיוחד עם קארי ו-וורן כשירים.
מילס למשל בכלל לא מנוצל.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
1 year ago

שי באמת, נאש נבחר והונחת ע"י הקאפקייק עם עזרה מהדפקט השני.

brooklyndror
brooklyndror
1 year ago

הצלחה של מאמן, כמו הצלחה של שחקנים, תלויה בסיטואציה. בלאט בקליבלנד שלפניי הגעת לברון היה יכול לתקוע יתד בליגה. אבל מהרגע שלברון הגיע ימיו היו קצובים.
ההבדל כמובן שבלאט לא בחר את הסיטואציה הזאת ונאש כן. ועדיין קשה לחשוב על מאמן שעבד בתנאים יותר בלתי אפשריים מנאש. אם היה מתחיל בקבוצה קטנה בלי פרימדונות אולי כן היינו מגלים שהוא מאמן לא רע.
רחמים על אוהדיי ברוקלין בימים אלו. איך אפשר לאהוד קבוצה שהכוכב שלה לא רוצה להיות שם והכוכב השני שלה מעלה פוסטים אנטישמיים. מי בכלל רוצה לבוא למשחקים ולעודד.

אוהד ס"א
1 year ago

עצוב. נאש היה יופי של שחקן עם מעמד, יצירתיות ואינטילגנציה גבוהה. הוא היה אמור להצליח ולהבריק.
רמת האימון בליגה לא מן הגבוהות. יותר מדי נבחרחם בזכות צבע העור או היכולת להיות הביץ' של הכוכב.
אין ספק שגם ובעיקר לו יש חלק גדול בכישלון. עצוב

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
1 year ago

חחחחח בשביל סיום צריך התחלה,לא היה לו התחלה או צ'אנס בבית זונות של ברוקלין
נאש נפל למלכודת הדבש כמו בתולה לפני סקס ראשון

trusttheprocess
trusttheprocess
1 year ago

אני כל כך רוצה שהנטס יחתימו את יודוקה , מייד יצאו כל הלכלוכים מבוסטון ויהיה בלתי אפשרי בשבילו להמשיך
השחקנים של בוסטון כבר אמרו היום שהם הבינו שיודוקה חוזר שנה הבאה ואם הוא יחתום בנטס זה יגרום לבלאגן בבוסטון של ההנהלה מול השחקנים
זה יהיה תענוג לכל הצופים

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
1 year ago

חחחחחח טראסט ממליץ לשים עין ויד על השמנדריקים שלכם שמעון רצח את פילי
הם בדרך לתלמה ולואיז.
כל עוד ריברס מחזיק במושכות אתם תעופו מהצוק בלי כנפיים

ירון, החלום
ירון, החלום
1 year ago

בס"ד
יש הרבה בעיות בנטס, החלפת מאמן אולי יכולה לעזור במעט, אבל לא תפתור את הבעיות הגדולות.