הו ברצלונה ברצלונה – סיקור מהשטח/ שחר צ'קוטאי

לפני כחצי שנה אחייני חגג בר מצווה וחשבנו מה אפשר לקנות לו מתנה, מפה לשם הילד זרק רעיון בצחוק – "אולי ניסע למשחק של ברצלונה"? חשבנו על זה, והחלטנו אני ואחי שהולכים על זה.

בשבוע שעבר טסנו אני אחי, ושני אחיינים לברצלונה, שם הלכנו לשני משחקים, הראשון מול אתלטיק בילבאו במסגרת הליגה והשני במסגרת ליגת האלופות מול באיירן מינכן. פוסט זה מסקר מנקודת מבטי את החוויה בספרד בכלל ואת המשחקים בפרט.

ברצלונה – אתלטיק בילבאו: 0-4

ההתרגשות לפני הטיסה הייתה כל תקופת החגים, המחשבה שאחרי החגים יוצאים לעוד חופש קצר הייתה מדהימה.
בשדה התעופה ראינו את אוהדי מכבי חיפה מתכוננים לצרפת, זכינו גם לראות את שחקני הקבוצה הצעירה בדרך לטיסה, תפסנו את אבו-פאני ואת מחמוד ג'אבר לתמונות:

המשחק מול בילבאו היה בשעה 21 שעון ספרד. הנחיתה בשעה 19. נחתנו בזמן וטסנו למונית שתיקח אותנו לדירה ומשם לקאמפ-נואו. הגענו למגרש כרבע שעה לפני המשחק ונכנסו במהירות למושבים שלנו.

המשחק התחיל בהמנון הקבוצה:

התיישבנו מאחורי השער של בילבאו. המשחק התנהל טוב לקבוצה אותה רצינו לראות. ברצלונה פתחה את המשחק מעולה ואחרי כ-20 דק' השער הראשון נכנס ואחריו עוד שני שערים תוך 10 דק'. ישר מול עינינו המתפלאות. בהמשך גם ראינו את סרג'י רוברטו פורק את הכתף במהלך הגנתי ועוזב את המגרש על אלונקה.

בסיום המשחק שנגמר מעולה מבחינתנו, ירדנו למגרש והצטלמנו. עבדכם הנאמן הוא היחיד שלא לובש חולצה של ברצלונה.

הימים בין המשחק הראשון למשחק השני:

בימים הבאים הלכנו המון ועל הדרך חיפשנו את המקום הזול ביותר לקנות בו חולצות. בסוף מצאנו דוכן בשוק שם אחרי התמקחות כמו ישראלים טובים הורדנו את המוכר למחירים נוחים עבורנו, האחיינים קנו 5 חולצות וביחד עם מה שהבאנו, זאת התוצאה:

ביום שלישי הלכנו למוזיאון של ברצלונה, שם מוצגת ההיסטוריה שלהם מהקמת הקבוצה בשנת 1899 ועד היום. אפשר למצוא במקום את כל התארים בהם זכתה הקבוצה – במרכז החדר גביעי ליגת האלופות. בצד לאורך הקיר כל התארים. בחדר צדדי אפשר לראות את נעלי הזהב שמסי זכה בהם וגם בכדורי הזהב. חוויה מרתקת.
יצאנו למגרש וראינו אותו מרחוק, כי ההכנות למשחק מול באיירן בדיוק התקיימו.

התארים האחרונים של בארסה.
5 גביעי אלופות

באותו ערב הלכנו למסעדה הכשרה בברצלונה ואכלנו בה, לאחר מכן זרמנו לאחד הברים (הילדים שתו קולה) באזור הדירה, שבו שידרו את מכבי חיפה-פס"ז, לידנו ישבו שלושה נורווגים שיכורים שדאגו לבדר אותנו תוך שחיפה נשחטת ע"י הצרפתים ומסי. החשבון שהם קיבלו הגיע עם תגובה מצחיקה מצידנו ומלאת קללות מצידם.

ביום רביעי בערב יצאנו שעתיים לפני המשחק כדי ללכת ברגל ולחוות את האווירה באזור. החל ממרחק של 2 ק"מ התחלנו לראות עוד ועוד אוהדים מגיעים למשחק. במאות המטרים האחרונים כבר היה קשה ללכת ברחובות במהירות בגלל כמות האנשים.
בדרך עצרנו מדי פעם ליד מסכים כדי לראות את אינטר ולקוות שיפסידו. לצערנו הם ניצחו והסיכוי של ברצלונה לעלות לשלב הבא נגוז כבר לפני המשחק.

עבדכם הנאמן קיבל בחזרה את חולצת דוד וייה שלו

ברצלונה – באיירן מינכן: 3-0

אחרי המתנה ארוכה נכנסו למגרש שהיה מלא מפה לפה וכפי שרואים בסרטון הראשון, ההמנון הקבוצתי הושר ע"י הקהל הנלהב. תוך כמה דק' משריקת הפתיחה הבנו שהמצב בכי רע, הפער גדול מדי ובאיירן מינכן גדולה על ברצלונה.

בסדר עולה

בסיום המשחק הכואב, ירדנו לדשא כדי להצטלם ולשיר יחד עם האוהדים והשחקנים את הפרידה מליגת האלופות.

האוהדים מעודדים את השחקנים וצ'אבי בא לקחת אותם לחדר ההלבשה.

בחזור הלכנו שוב ברגל, כשעה וחצי, לצד אוהדים נוספים, דיברנו איתם וניסינו להתעודד. בדרך אוהדי הקבוצות היריבות נהנו לצחוק עלינו ואנחנו קיבלנו זאת בהבנה וכאב.

ליגת האלופות אמנם נגמרה עבור ברצלונה אך העונה עוד בחיתוליה, וההזדמנות לזכות בליגה ובליגה האירופית עוד קיימים. אנחנו מאמינים.

זאת הייתה חוויה מיוחדת – לראות את השחקנים מקרוב, להסתובב במוזיאון ולשיר עם עוד 84 אלף שירים זה אירוע שלא יחזור.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. כיף של חוויה צ'יקו. לפימ התמונה אילו חיית בארה"ב היה לך סיכוי להתפתח לליינבקר ב-NFL.
    כיף של פוסט. כן יירבו. אני הולךצ להדביק אותו כי כל כיסוי חי מאולם או מגרש זכאי להדבקה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט