ס"א היא 10-0 כשהיא 1-1 ומפסידה שלישי בחוץ. רק נס יצילם / מנחם לס

הווינר האופטימלי – וינס 'אף פעם לא ניגמר' קרטר!

השחקן המאפיין את המבריקס יותר מכל אחד אחר: וינס קרטר הגדול!

טה…

 

 

 

לה…

 

 

לה…

 

 

לה…

 

 

טלהלהלה…

 

 

היי…

 

 

היי…

 

 

GOOD……

 

BYE???????…

 

 

טה לה לה לה, טלהללה, היי, היי, גוד ביי…

 

הלוואי. אלוואי. אינשאללה. ירצה השם. יהי רצון. לו יהי, לו יהי…

אתם יודעים כמה נצחון שלישי קטן כזה, שוב בשלשה האחרונה (אבל הפעם מידי נוביצקי), תסכים עם ה-PSYCHIC שלי? כמה היא חשובה תהיה לבריאות הנפש, תקינות הדעת, ושופי, רעננות, וחוסן נשמתי?

אתם יודעים כמה אני מוכן לשלם לראות תמונה שלישית של הפלח עם שלשה שלישית של נוביצקי (גם שלשה של חוזה קלדרון תתקבל באהבה!)- אחרי שתי תמונות של פני האיכר מיד אחרי הדאונטאונים בטיק האחרון אחת של ריי אלן והשנייה של וינס קרטר???

אמרתי. הזהרתי. התראתי. הודעתי. זעקתי. הספארס הם קבוצת העונה הרגילה הטובה בליגה. אבל הם רואים פלייאוף ומיד מתחיל השילשול.

הפסד 4-1 לדאלאס יסכים איתי. אפילו 4-2 מקובל. יאאללה כמה יתאים לי הפסד של הספארס בסיבוב הראשון, בעוד מיאמי ומאמנה הדגול אריק ' מיסטר מודרניזציה וחליפות יקרה' ספואלסטרה מתחיל את הפלייאוף עם 0-4 קטנטן.

הכל לפי הנבואה של הזקן החכם, הנאור, והמבין עניין. זה בסקטבול שאנחנו מדסקסים פה, והפלח הוא PASSE. פסה. פיניטו.  עולם ישן.

אתם טוענים 'חכה, עוד לא ניגמר'? זה ניגמר יותר מהשבת. הספארס לא יוצאים מהבור שהם ניכנסו אליו כי דאלאס יודעת עתה שיש לה את המספר של הפלח, והמספר של דנקן ופרקר.

חזיתי במשחק ב-FF, אבל כל כך נהניתי ששיניתי ל-PLAY רגיל כדי ליהנות מהכאב של הספארס בסלו מושיון. מה שנעשה לאט כואב יותר, וזה מה שבא לי לעשות: להכניס לפלח קילשון ב-ASS (מומי, קילשון זה מעדר כזה עם שלוש שיניים מפלדה, חדות כתער) לאט-לאט.

מה ראיתי, והפעם באובייקטיביות מחלטת.

אחרי קריירה שהיא קשה אולי מכל קריירה אחרת להגדרה, כי אחרי הכל 'מיהו וינס קרטר?'; 'כמה טוב הוא וינס קרטר'?', הוא הפך למג'יק, ל-MIRACLE של הדאלאס מבריקס במשחק השלישי בדאלאס.

האיש הששי של המבריקס שכבר ניכנס להסטוריה כאחד מגדולי המעופפים והדאנקיסטים – יכול מאד להיות שהוא שני רק לד"ר ג'יי – קבר את הזריקה החשובה ביותר בקריירה הארוכה שלו בשבת בשעה שישנתי שנת ישרים ולא תארתי לעצמי איזה תענוג בלתי יתואר אני מחמיץ. עתה הוא ייכנס להסטוריה גם כאחד הקלאץ'-שוטרס הגדולים, כי זאת היתה החשובה מכולן, אך היו לו רבות כאלה.

מה שברור הוא שלוינס קרטר ישנם ביצים של שור, דם קר כקרח. שהוא לא עושה חשבון לאיש ידענו מזמן. עכשיו אנחנו יודעים שיש גם ווינר גדול מאחורי הפרצוץ החצי מחייך-חצי בוכה הזה עם הסרט המוזר העומד לנפול מפדחתו הקרחת בכל שנייה. כמה נפלא שהזריקה הגדולה ביותר של 'איש הטבעת' היתה הכי רחוק מהטבעת שהוא כה אוהב להיכנס אליה עם הכדור מלמעלה למטה. כשהדאנקיסט הטוב מכולם קובר את הדאונטאון הגדול מכולם, הקסם מתעצם פי אלף.

הדאונטאון בא מצד שמאל. הוא הרים מעט את העקב כדי לא לנגוע בקו החוץ, וקבר את הכדור שנתן למקומיים 108-109, והובלת 1-2 בסידרה. תגידו, "חכה, חכה. עוד נישאר הרבה".

אני מוכן לחכות.

אני מוכן לראות את הפלח אוסף את צאן מרעיתו השבור והאומלל, ומעלה אותם לרמה חדשה של מלחמה וניצחון. המשחק הרביעי מחר יגדיר את ספורו של הפלח לעולם, לטוב או לרע. הפסד במשחק הרביעי, וכל אליפויותיו יישכחו, והוא ייכנס להסטוריה כמאמן שפעם היה לו אז זה כי היה לו את דנקן והאדמירל, אבל במקום לצאת לפנסיה הוא ניכנס לקריירה חדשה של בנייה מחדש, ונפל על פניו בקולחוז. אם ינצח את הרביעי ואת הסידרה, יהיה לו חצי גמר מערב קשה, גמר מערב קשה, ואז הפסד נוסף למיאמי. כיצד הוא יוגדר אז?

ניתן להסטוריה לקבוע זאת. אבל אני מזהיר כאן בזאת את כל אוהדי הספארס: אם הוא מפסיד את המשחק הבא, עזבו מיד את הארץ, ולכו לקונן בקזאחסטן שם איש לא יראה אתכם ביגונכם. אם הוא ינצח את הרביעי, נמשיך לדבר.

בינתיים המדורגת מס' 8 מחזיקה את המדורגת מס' 1 בביצים, ולוחצת. אוי כמה חזק היא לוחצת.

אני בטוח שכל מומחי ה-NBA, וביניהם 90% מגולשי האתר, עדיין מחשיבים אותם כפייבוריטים לנצח את הסידרה. אני לא אחד מהם. עבורי הספארס בצרה נוראית.

ספרתי 16 שינויי הובלה ו-13 שוויונות, והכל במחצית השנייה לבד. ברור שלמבריקס שיחק המזל. אבל לפעמים – למעשה בהרבה מקרים, כמו הפנדל הראשון של הפועל ת"א אתמול – המזל שמשחק עבורך פתאום פותח עולם שלם של אפשרויות, וזה מה שקרה לדאלאס.

מה שעוד קרה להם הוא שהם הוציאו מהבוידום את סמואל דלמרט, האיש שדובר בו פחות מכל אחד אחר, ופתאום הוא היה כוח רציני ביותר בנצחון. מסה גדולה תחת הסל, דבר שעם שון מריון ודירק נוביצקי לדאלאס אין.

וכמובן מונטה אליס הנפלא, שמשחקן של "EXTREME BASKETBALL", מין ברנדון ג'נינגס, הפך לפוינט גארד/שוטינג גארד, בקיצור גארד נהדר הקובר 29 נקודות. הפלח היה בטוח שהכדור הולך לאליס. הוא זוכר בע"פ כי הוא חזה בו אלף פעמים את הפליי הזה שהם – דאלאס – עשו נגד פורטלנד מוקדם העונה ששיחרר את אליס לשלשה. אז הם כיסו אותו באקסטרה תשומת לב כי הפלח, ו-95% מצופי המשחק בעולם ידעו שהכדור הולך לאליס.

אז הנה סיפור שהתגלה רק הבוקר: ריק קרלייל אמר לקבוצתו בחדר ההלבשה לפני המשחק שוינס קרטר מנצח את המשחק עם שלשה. היום כל עתוני דאלאס מלאים בסיפור הזה. היה לו PREMONITION – הרגשה מוקדמת שזה מה שהולך לקרות.

למה הוא שירטט פליי שהכדור האחרון הולך לקרטר? "כי וינס הוא היחיד בקבוצה שיוכל לחיות ללא הרבה מדי בעיות עם כדור מוחמץ. ככה אלוהים ברא אותו. לא רק שהוא אינו חושש מלקחת את הזריקה האחרונה…הוא חי עבורה!".

מי שזוכר את 2001 יודע על מה אני מדבר! משחק שביעי נגד פילדלפיה. קרטר יכול להביא את טורונטו לגמר המזרח. 20 במאי, הוא זוכר את התאריך. "החמצתי, אבל אני בנוי ככה שאני יכול לחיות עם זה. ידעתי שאקבל הזדמנות שנייה. הערב היא באה!".

נחזור לשלשה.  אליס היה מכוסה ודאלאס ידעה זאת. קלדרון – שהוא ה-TRIGGER MAN של דאלאס –  קיבל את הכדור…קרטר עשה הטעייה והגיע לפינה השמאלית…קלדרון מסר לו מסירה קשה מאד ומצויינת מאד…קרטר קבר את הווינר. אנד אוף סטורי.

בטיים אאוט קרלייל אמר לשחקנים: "אליס יהיה מכוסה, אולי בדאבל טים. אני מעריך שהפנוי היחיד יהיה וינס. נלך עליו. אמרתי לכם לפני ארבע שעות שהוא יקבור את השלשה, אז עלו על הפארקט והפכו אותי לנביא".

אח"כ קרלייל אמר:

 

“The execution of the shot was great, obviously,” Carlisle said. “Vince really deserves it. He’s been so good for us, and he’s been about so many of the right things. You always hope a guy like that can have a moment like this in a big playoff game.”

 

אז עכשיו דרק פישר וריי אלן הזמינו חבר חדש לקלוב שלהם, "קלוב שוברי הלב של הספארס בשנייה האחרונה עם שלשה מגן העדן".

מה שקרה אמש היה שהספארס פגשה קבוצה המאמינה שהיא יכולה לנצח אותם. הספארס שיחקו מצויין. לעתים הם אפילו נראו כמו הקבוצה שניצחה העונה 62 משחקים. שלושת המשחקים בין הספארס והמבריקס היו מעדנים של כדורסל. עבורי GREAT BASKETBALL. בד"כ אתה לא מצפה לכדורסל כזה גדול כבר בסיבוב הראשון כשמספר 1 פוגש את 8. אך העונה הכל התהפך ואין יותר "טובות" ו-"חלשות". זה מין מישמאש גם במזרח וגם במערב. פלייאוף אדיר שרק הנבל מהקליפרס מקלקל אותו.

האמת היא שקצת התפלאתי שעם 8 דקות לסיום והספארס מפגרים ב-3, הוא לפתע מכניס את ג'ינובלי, פטי מילס, ומאט בונר. ככה חושבים הפלחים: פתאום ניכנס להם משהו לראש שאיש לא מבין, אבל להם לא איכפת שלא יבינו אותו, העיקר שהמוח החקלאי שלו ימצא פתרון.

היו שם גם טיאגו ספליטר וטוני פרקר.

זה עבד כי הסל של ג'ינובלי נראה היה כסל נצחון.

אבל המוח החקלאי לא ספר את וינס קרטר.

ועכשיו הנה החדשה הגרועה מאד לספארס: כשהם 1-1 והם מנצחים משחק שלישי בחוץ, הם 0-8 בנצחון הסידרה. כשהמצב 1-1  והם מפסידים משחק שלישי בחוץ, הם 10-0 בסיום הסדרות.

מה הכל אומר?

שהם זקוקים ל-MIRACLE. זקוקים לנס ביג טיים!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אם דאלאס היו במזרח הם היו עושים הרבה בעיות גם למיאמי. הם וממפיס לא באמת מקום 7-8 סטנדרטי. לעומת זאת, מיאמי קיבלו את שארלוט הבדיחה במזרח הבדיחה.

  2. לא הייתי מתרגש יותר מידי. נכון שדאלאס מובילים והם נראים טוב, אבל זה לא היה בלתי צפוי. ברור שקבוצה שיש בה את אליס ונוביצקי וקלדרון ומריון יעשו צרות, אפילו אם הם רק מדורגים במקום השמיני. הספרס עדיין יותר איכותיים ויותר חזקים, הם לא נבהלים משלשות ברגע האחרון ואילולא קרטר הם היו מנצחים כמו גדולים.
    המבחן הגדול יהיה מחר. יהיה להם קשה לנצח שוב את המומנטום בדאלאס, אבל אל תספידו אותם. הם לא מתים אף פעם.

    1. מסכים שהספרס לא מתים. גם פלייאוף קודם ג"ס היו איתם בשוויון 2 לזכרוני והמון מומנטום לגולדן סטייט, והספרס לקחו בשקט שלהם והמשיכו עד לגמר.
      דאלאס קבוצה מצויינת ומשחקת חכם ונכון, ומאוד מאוד מנוסה, אבל גם את אוקלהומה ראיתי שבורה מול ממפיס, ובשיניים לקחה את המשחק אתמול והפכה את הסדרה לטוב משלושה ולסיכויים טובים מאוד לעבור, אז גם ס"א לא במצב כזה גרוע..
      באמת הכל תלוי במשחק מחר, והם לא שיחקו טוב הלילה, והם עם הגב לקיר, אבל רחוק רחוק מלהספיד אותם.

    2. אתה לא חייב להתרגש יותר מדי, אבל אולי כדאי שתתחיל להספידם: הם 10 הפסדי סדרות ו-0 נצחונות כשהם 1-1 ומפסידים שלישי בחוץ.

  3. בבראקט הימרתי על נצחון של הספרס ב-5. כנראה זלזלתי בדאלאס ובעיקר בהגנה החלשה שלהם ולא האמנתי שהם ידגדגו את הספרס.
    אני אהיה הכי מבסוט בעולם אם דאלאס תיקח את הסדרה, מגיע לנוביצקי לתת ריצה אחת אחרונה. עכשיו המומנטום בידי דאלאס, נראה מה יעשו איתו.

  4. מנחם מי שלא מכיר אותך עוד עלול לחשוב שאתה שמח שסן אנטוניו הפסידה 🙂

    לא האמנתי שדאלאס תוביל 1-2 כשנוביצקי הוא השחקן השלישי בטיבו עד כה מבחינת דאלאס (אחרי אליס ומריון).

  5. מונטה אליס הוא האקס פקטור הגדול. הוא ודירק מבינים אחד את השני בצורה מוחלטת כאילו שזה לא שנה ראשונה שלהם יחד. לא היה לו צ'אנס מספיק רציני עד עכשיו בפלייאוף (פעם עם ג"ס ב2007 הוא עוד היה צעיר ושיחק יחסית מעט וג"ב עפו בסיבוב השני הוא לא היה שחקן מפתח, ושנה שעברה עם מילווקי הם עפו בסוויפ והוא היה סביר. אבל עכשיו הוא בפורמה אחרת). נביצקי עוד בכלל לא תחיל את הסדרה ודאלאס מובילה 1-2. זה הכל בזכות אליס.

  6. הפלח הוא המאמן הכי טוב בליגה הזאת (לטעמי). הספרס חייבים לפוצץ בהגנה כמו במשחק הראשון(דאלאס קלעו 85 נק')

  7. דאלאס מנצחים כי הם קבוצה מצויינת עם מאמן מצויין. יש להם כוכב עליון וסייד קיק טדיר בדמות מונטה אליס.
    אם כל זאת, יכל להיות גם הפוך לטובת סאן אנטוניו כך שאין מה להספיד אותם.

    דאלאס במזרח הייתה נדורגת ראשונה בלי בעייה.

  8. ריק קרלייל זה המאמן הכי אנדרייטד בליגה ודאלאס זאת אחת מהמדטרגות 8 הכי טובות שאני זוכר. אחרי הניקס של ואן גנדי כמובן.

  9. מנחם, קראת את הפוסט ופשוט לא יכולתי להפסיק לצחוק.
    אין מה לומר, כשזה מגיע לירידות על המוח החקלאי של הפלח, אין שני לך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט