דונלד סטרלינג – המוגלה של הליגה / מנחם לס

Adam Silver, NBA Face Momentous Test in Donald Sterling Deliberation

 
אין שאלה כלל שדונלד סטרלינג, בעלה של הקליפרס, הוא BIGOT. ביגוט זה לא רק גזען. זה גזען חולני וקנאי. השאלה היא כמה הסניליות ומי יודע – אולי התחלת אלצהיימר – תרמו להצהרות האחרונות. אני לא יודע לומר את הדברים האלה בעברית כדי שזה יישמע רציני מספיק אז ברשותכם אשתמש באנגלית.
הוא BIGOT. הוא שומר טינה, וינדיקטיב (נקמן), טרחן, קמצן, גזען, מציק, וסדיסט. הוא יוצא עם החתיכות הטובות בעולם כי כסף על נשים הוא הדבר היחיד שהוא לא מקמצן – העיקר לקרוע את העיניים של 'שונאיו'. הוא לא שם על ביקורת, שונא את שחקניו השחורים שהפכו למיליונרים, ומתנהג אליהם כאילו היו עבדיו.
הדבר הגיע עד כדי כך שבשבת שחקני הקליפרס התאספו וכמעט החליטו על חרם. רק עורך דין של הליגה שהזהיר אותם שהדבר עלול לגרום למהפכה אמיתית שתעלה לכל שחקן מיליונים על גבי מיליונים בתביעות של הליגה וסטרלינג עצמו, הם החליטו לוותר ולשחק נגד הווריורס.

 

 

 

 מג'יק ג'ונסון, שקיל או'ניל, וקרל מלון מהוותיקים, ולברון ג'יימס (ויותר ויותר שחקנים עכשוויים) יצאו בקריאות לקומיסיונר של הליגה לזרוק אותו מה-NBA.

זאת לא הפעם הראשונה. גם לא האחרונה. ב-2009 הוא כבר שילם 2.9 מיליון קנס במין קביעה שהיתה SETTLEMENT על הפלייה נגד שחורים בבנייני מגורים שבבעלותו בלוס אנג'לס. אלג'ין ביילור תבע אותו על אפלייה בפיטוריו, והעסק הסתיים ב-UNDISCLOSED SETTLEMENT. 

כל מי שאי פעם עבד תחתיו, שיחק תחתיו, או היו לו קשרים חברתיים איתו יכול לספר ספורי מסמרי שיער על המטורף הזקן הזה, שהוא בעלם של הקליפרס כבר משנת 1981, כשכבר משנתו הראשונה שם לא שם קצוץ על חוקי הליגה, ותמיד לעג לקומיסיונרים "החיים רק בגלל שהוא זורק לעברם כמה דולארים", ושהם לא הרבה יותר מ-"סדרנים בביטוח הלאומי שלא יצרו דבר אחד חשוב בחייהם".

הדבר המדהים ביותר הוא שהוא מעולם לא נענש על ידי ה-NBA. אחת הסיבות היא שבעלי הקבוצות לא אוהבים שאחד מהם "נענש" כי הרי הם הבעלים של הליגה, ועונש לאחד מהם הוא כמו ירייה בכף הרגל של עצמם.

אז דונלד סטרלינג המשיך להשתולל.

הפעם הוא כועס על אהובתו ה-"מתחברת לשחורים ומצטלמת עם בני מיעוטים" (כולל מג'יק ג'ונסון). הוא גם אסר עליה להביא את מג'יק למשחקי הקליפרס.

אדם סילבר לא ביזבז דקה כדי לצאת עם הצהרה שדבריו של סטרלינג "מעליבים, פוגעים, ותוקפניים", והוא הבטיח לבדוק את הנושא ולראות מה הוא יכול לעשות בנידון.

עבורי זה המבחן הראשון של סילבר. הזדמנות לראות אם הוא בעל אשכים כמו כמה מגולשינו. לדעתי אם הוא לא "ימצא" מה הוא יכול לעשות בנידון, עליו להמציא דבר שעליו הוא יכול לבסס התקפה בכל הכלים והתחמושת אחת ולתמיד על הדפוק הזה. הגיע הזמן שמישהו יסתום לו את הפה, וזאת ההזדמנות של סילבר להראות שיש לו יותר שרירים מאשר לדייויד סטרן.

אדם סילבר הוא עורך דין. לכן הוא הזכיר DUE-PROCESS. ישנם חוקים וישנן פרוצדורות. אך הליגה כבר הענישה בעלי קבוצות כמו מרק קיובן על טענות נגד שופטים, מייק אריסון על עבירות על חוקי עבודה, תיחמולים עם סף משכורות (גלן טיילור ממינסוטה), ונהיגה בשכרות (ג'רי באס). אני הייתי מאשים את ג'רי באס גם על חוסר הבושה בלהיות בעל הלייקרס, אבל זה כבר נושא ניפרד בפני עצמו.

אז שאדם סילבר ימצא – או ימציא – עבירה על החוק כאן, ושיכניס בסטרלינג באבי אביו.

חייבים להשתיק את בן הזונה הנימפומן מזיין קטינות הזה אחת ולתמיד.

 


מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. אומרים שהיא טמנה לו פח. לא הקשבתי לקלטת אבל לפי מה שקראתי באינטרנט היא ממש מנסה להוציא ממנו את זה. בנוסף גם ראיתי שהוא בכלל תובע ממנה כסף והיא אמרה שהיא תתנקם בו על כך. לא יודע עד כמה זה נכון אבל.

  2. השאלה מנחם מה אפשר לעשות? להטיל עליו קנס? הרי אתה לא יכול להכריח אותו למכור את הקליפרס.
    אני במקום כריס פול,גריפין,ג'ורדן דורש טרייד מידי ללייקרס 🙂
    עכשיו ברצינות זה צריך להיות תמרור אזהרה בפני השחקנים שלא להגיע לקליפרס כל עוד הוא הבעלים שם

    1. אין כל בעייה. תייכנס לגרווטר עם הסיסמה שלך ולך לעדכון, ותוסיף תמונה. ואז תלחץ על זאת שאתה רוצה להחלפה. היא לא תופיע מיד, רק עם המסר השני. אלתשכח ללחוץ על "G"

  3. קשה לי לראות איך העניין הזה יכול לעבור בשתיקה מצד הליגה. זו תהיה הירייה האמיתית בעצמה. הרוב המוחלט של השחקנים הוא אפרו אמריקאי ועל הליגה להראות להם שאין היא מקבלת אמירות שכאלו, בטח לא מצד בעלים של קבוצה.
    אגב, בשנים האחרונות, בעיקר בכדורגל, ננקטים צעדים משמעותיים בכל הקשור לאקטים של גזענות.

  4. הבחור דיבר בשיחה פרטית, ושם. מותר לנו לומר מה שאנחנו רוצים. זה שהשיחות הפרטיות שלו מתפרסמות בתקשורת זו עבירה בפני עצמה.

        1. זה ממש לא מעניין (ולפחות לפי החוק בישראל אתה גם טועה, אני לא מכיר בארה"ב) שזה מתפרסם בתקשורת. מעניין שהוא גזען. חופש הביטוי זה יופי , אבל זה שמותר לו להגיד את מה שאמר על פי חוק לא אומר שהוא לא חתיכת חרא ושהנבא שהוא גוף פרטי לא יכול להגיב על זה.

          במקום להתייחס לגוף הדברים, הסטת את הדיון לנושא שולי וציירת אותו כנפגע, זה מעוות וגם מפחית מהחומרה.

  5. בזבוז זמן משווע. הוא מבקש ממנה לא לעשות לו קרניים. כל העניין הגזעי מסריח מטיעונים ילדותיים משל אייל גולן המזרחי המקופח … עבור הלאה

  6. אין לי משהוא בעדו. אין לי ספק שהוא גזען אבל חברתו טמנה לו פח וחלבה ממנו את השיחה הזאת.
    אני לא בטוח שאפשר לעשות משהוא כנגד אדם שבשיחה פרטית אומר דברים גזעניים. כל עוד הוא לא עושה שום דבר גזעני ולא אומר דברים גזעניים בתקשורת אז אין מה לעשות עם זה, אלא אם כן רוצים להכניס שוב פעם את משטרת המחשבות לרלבנטיות.

  7. לס, לא נעים להגיד אבל אתה פשוט צבוע. בחמש דקות אני מוצא התבטאויות שלך לגבי ״חומים״ ושאר כינויים שלך שהם פי אלף חמורים

  8. לא מבין את התגובות פה.
    זה נכון שזה נאמר בשיחה פרטית, אבל זה נאמר וזה נשמע וזה הוקלט.
    איך בדיוק אמור להתייחס לכך אוהד אפרו אמריקאי של הקבוצה? וחשוב מכך, איך אמורים להרגיש שחקני הקבוצה?
    ברגע שזה נחשף אין אפשרות להתעלם מזה גם אם לא היה רצון שזה ייחשף מצידו של סטרלינג, שככל הידוע לי עד כה טרם הכחיש או התנצל.

    1. אז מה אתה מצפה שיעשו? שבגלל השיחת טלפון הזאתי יעיפו אותו מהNBA? שיקנסו אותו בגלל מה שהוא אמר לחברה שלו בשיחה פרטית? אין ספק שבייחוד בערב יום השואה לשמוע כזה דבר זה לא נעים אבל עדיין בהסתכלות אובייקטיבית הוא לא עשה מעשה גזעני, לא הפלה מישהוא על רקע צבע עורו ולא הסיט לפעולה גזענית. אין ספק שהוא יצטרך להתמודד עם הקבוצה שלו אבל זה עניין פרטי. מבחינה חוקית אני לא חושב שיש אפשרות לפעול פה.

  9. אתם מודעים לזה שזאת זונה לעשירון העליון שפשוט טמנה לו מלכודת נכון? לא מחזיק מים השיחה הזאת. אחת המפגרות ששמעתי בחיי כיאה לאתר TMZ, אשכרה בזבוז של זמן. אני מתפלא שהקומישינר בכלל התיחס לזה.

  10. הוא אידיוט אבל לא יהיה קל לתקוע אותו על זה. עניינית הליגה יכולה להכריח בעלים למכור, אבל שוב, היא תצטרך הנמקה חזקה לזה, ותמיכה פה אחת של כל בעלי הקבוצות האחרים, וזה לא פשוט.

  11. זה שיחה פרטית בין שני אנשים.
    זכותו לדבר לבת זוג שלו איכשהוא רוצה וזו פשוט חוצפה לפרסם קלטת כזו ברבים.
    הוא תמיד יכול לטעון- הוצא מההקשרו…

  12. מנחם הוא פשןט מגעיל אין לי מילה אחרת יש לי חבר טוב פה בארץ אמריקאי בן להורים אפרו אמריקאים שהיגרו לישראל בגלל ערכי ציונות והוא אמרלי אני לא מאמין שיהודי יגיד עלינו כזה משפט!!! זהו אין לי מה להוסיף מעצבן

  13. " אני הייתי מאשים את ג'רי באס גם על חוסר הבושה בלהיות בעל הלייקרס, אבל זה כבר נושא ניפרד בפני עצמו."

    לגזור ולהדביק בפנתאון.

  14. לא יודע אם שאול והארכיון זה אותו אחד אבל יש הרבה אנשים מבולבלים.
    יש חוק, זה דבר אחד, לא כל מה שעושים הוא עבירה על החוק.
    יש כללים של הנבא, הם לא חוק אלא כללים של גוף פרטי, שיש עליו מגבלות מסויימות. יכול להיות שגם לפי כללי הנבא המעשה אינו עבירה.

    דונלד סטרלינג הוא גזען, זו לא עבירה על החוק, מותר לו לומר לחברה שלו שלא תצטלם עם אפרו אמריקאים, לכנות אותם בסלנג מעליב וכו', בדיוק כמו שמותר להרבה אחרים לומר לחברה שלהם שלא תסתובב עם יהודונים גנבים.
    זה חוקי.
    זה שזה חוקי לא אומר שצריך לקבל את זה. זה לא הופך אותו לאדם נפלא. בישראל אנחנו כבר שנים אוהבים לחבק פוליטיקאים שלא הורשעו או לשים גזענים כפרשני כדורסל כאילו הם צחים כשלג, גם אם מה שהם עשו היה חוקי אבל מסריח, וזה כנראה מבלבל ופוגע ברגישות של האנשים.

    התגובה לא חייבת להיות משמעתית או לבוא דווקא מהליגה (רצוי, אבל לא חייבת), היא צריכה להיות של השחקנים, הקהל והמאמנים, להחרים את הקבוצה, לא לבוא למשחקים ולא לחתום על חוזים (לפחות לא על חדשים).

    לכבוד יום השואה אני אעלה נקודה נוספת (לא השוואה, כי אין מה להשוות, אבל נקודה נוספת).

    מה שהנאצים עשו בגרמניה היה חוקי. העליה לשלטון הייתה חוקית, הפגיעה ביהודים נעשתה במקביל לחקיקה. זה לא אומר שזה היה בסדר.

    ודרך אגב, כל אלו שיוצאים בהצהרות על הזונה שטמנה לו פח ועושה לו עוול גדול. שימו לב שאתם מאשימים פה בחורה צעירה שכנראה לא עברה חיים קלים בזה שהיא פוגעת במיליארדר לבן גזען ומגעיל שמנצל נשים. לא בטוח שאתם רואים את העולם ישר.

    1. +1
      יש הבדל בין חוקי למוסרי ואנושי. גם אני חושב שהתגובה הראויה והנכונה היא הוקעה חברתית של האיש הדוחה הזה. לא שזה יזיז לו משהו, אבל המסר הזה יחלחל לחברה כולה ויעביר מסר ברור נגד גזענות. צריך לזכור שבארה"ב הדומוקרטיה הגדולה בעולם בוטלו החוקים הגזעניים נגד שחורים רק בשנות ה60. סבא שלי ז"ל שהה בארה"ב בשנות ה60 במסגרת עבודתו, ונפגש עם פרופסור שחור ולא נתנו להם לשבת ביחד באותו שולחן במסעדה. סבא שלי קם ויצא באותו רגע במחאה על האפליה, אבל קיימים עדיין גזענים רבים ודוחים מהסוג הזה. אנשים כאלה צריכים להיות מוקעים גם שם וגם אצלנו. למרבה הצער והבושה גם אצלנו לא חסרים טיפוסים כאלה שמפלים על רקעים שונים.

  15. אוקיי מטומטמים, עיוורים, חרשים, אילמים, כבשים פועות בטמטום.
    "מיסטר" סטרלינג הוא גזען חשוך.
    איש רע ומכוער.
    הוא גם משלם משכורות לכמה שחקנים.
    אם הם יגידו מה הם חושבים עליו זה יעלה להם כסף. מממ… כסף.
    אם אדם סילבר יעשה מה שהוא חושב באמת זה יעלה לו בתביעה. מממ… תביעה.
    אבל אתם??? יהודים ערב יום השואה שאפשר להבין שחושבים שזכותו להגיד מה שאמר?
    מגעיל לקרוא.

    1. יש הבדל גדול בין להגיד שזכותו להגיד את מה שאמר לבין להגיד שאין לליגה מה לעשות בנידון. החוק צריך להיות אובייקטיבי ולא להיות מושפע מסנטימנטליות זו או אחרת. כנראה שדונלד סטרלינג באמת אפס גזען והוא צריך לקבל כמה שיעורי היסטוריה אבל לאף אחד אין זכות לקנוס אותו בגלל הערה גזענית שאמר בשיחת טלפון פרטית.
      על החברה לדעת לשים את הגבול בין הציבורי לפרטי ובין זכויות האדם לחובותיו. בעיניי זה אלף בית של דמוקרטיה.

  16. אם הייתי עשיר זקן ומכוער עם חברה גולד דיגרית צעירה ויפה. והחברה הצעירה ויפה הייתה מסתובבת עם שחקן כדורסל 2.06 עם אידס. גם אני הייתי מודאג מהמון סיבות!!

  17. סטרלינג גזען כמו רוב אמריקה הלבנה. השחורים גזענים פי שתיים מהלבנים. היהודים גזענים מול כולם. יש להם אפילו יהודים נחותים – ישראלים יורדים, וילידים מישראל.
    הישראלים גזענים כלפי כל מי ששונה מהם וגק בארץ – אריתראים, סודנים, ערבים, מרוקאים, רוסים……

    הלוואי וכולם היו חושפים את דיעותיהם. כך אפשר היה להתמודד עם הבעיות ולא להסתיר אותן.

  18. סטרלינג דוחה, אבל יש הרבה צביעות לגבי זה.

    בוא נגיד שאפשר להתווכח לגבי כל מיני שחקנים שאולי לא היתה להם ברירה אחרת, אולי לא יכלו להרוויח אותו כסף במקום אחר – אוקיי.

    אבל מה התירוץ של כריס פול ודוק ריברס ?
    השמועות לגבי סטרלינג קיימות כבר שנים, וכל מי שמקורב בצורה כזו או אחרת לליגה יודע טוב מאד מי הוא דונלד סטרלינג.
    זו גם הסיבה שפיל ג'קסון אמר שלעולם לא יעבוד אצלו.

    אבל כריס פול שכל קבוצה בעולם היתה משלמת לו את משכורת המקסימום שלו ?
    דוק ריברס שיכל לאמן איפה שהיה בוחר ?

    אלה אנשים שבחרו ב"כיף" של לשחק בלוס אנג'לס ועבור קבוצה עם סיכוי לאליפות, על פני עמדה מוסרית ראוייה.

    כל מה שהם אומרים עכשיו ויגידו בעתיד, הוא אך ורק תוצא שפתאום זה הפך למשהו שכולם יודעים.
    זו הסיבה היחידה.

    או לברון ג'יימס שיוצא ב"אומץ" ובשצף קצף נגד סטרלינג – איפה היית כשפרסמת שאתה שוקל את הקליפרס כאחת האופציות שלך לפני 4 שנים ???
    אפילו קובי מבחינתי כששקל בזמנו לשחק שם.

    כולם ידעו מי זה סטרלינג, ואומץ זה אומר כבר אז לנקות עמדה ולהודיע שהם לעולם לא ישחקו בשבילו בגלל זה.
    אבל אף אחד לא דיבר, כריס פול ויתר על אופציית יציאה כדי לקבל טרייד לקליפרס, ודוק ריברס נתן את ההסכמה שלו להגיע מבוסטון המתפרקת לקליפרס המתחזקת, ועכשיו כולם רק מנסים להציל את התדמית שלהם…

    לא יודע אם עניין הקלטת יהיה קביל בבית המשפט, אבל אם רק יוכח שהקלטת אמיתית ולא ערוכה – זה הסוף של סטרלינג כבעלים של הקליפרס.
    כבר עכשיו, אני לא רואה אף שחקן חופשי מעיז לחתום שם אלא אם כן מדובר בשחקנים שממש צריכים "עבודה" או בכאלה שיציעו להם פי כמה וכמה כסף ממה שהם שווים.

    שחקנים יבקשו טרייד לצאת מהקבוצה, אף אחד לא יחדש שם חוזה, וכו'.
    ואלה דברים שסטרלינג לא יוכל לעמוד בהם.
    אם יש משהו שחשוב לו יותר מהכל – זה הכיס שלו.

    ולכן, למרות שאני לא מאמין שהליגה תוכל לעשות משהו נגדו חוץ מקנס – אפילו קנס ענקי, ואיזו שהיא הרחקה מפעילות – זה רק עניין של זמן עד שהוא יהיה חייב להתפטר.
    הוא ינסה להעביר את השליטה לילד שלו שכבר שנים מסתובב כמועמד לירושה, אבל אני אפילו לא יודע אם זה יספיק כדי להפוך שוב את הקליפרס לקבוצה לגיטימית ובסופו של דבר גם תחרותית.

    ויש גם את דיוני הסיבי איי בעוד כ 3 שנים כשיש לבעלים ולארגון השחקנים אופצייה לצאת מההסכם הנוכחי – מה שיקרה די בוודאות ואז ארגון השחקנים יעמוד על הרגליים האחרויות עד שיעיפו את סטרלינג.

    אז למרות שאני לא ממש רואה פיתרון משפטי איך הליגה יכולה לאל אותו לעזוב, בפועל – השחקנים, המאמנים, הסוכנים – לא ישאירו לו ברירה.
    רק עניין של זמן.

    1. צודק דדי וזה מחזק את הצביעות של רבים מהאמריקאים שעד עכשיו העלימו עין מהאיש הדוחה הזה. אני מקווה שהמציאות תיאלץ אותו לעזוב וזה יהיה מסר ברור בנושא הגזענות.

  19. אבל עכשיו, אני רק רוצה לדמיין מה יקרה אם הקליפרס יזכו באליפות וסילבר יהיה אמור להעניק את הגביע לסטרלינג…

    רק בשביל הדרמה הזו שווה שהקליפרס יקחו 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט