פזמון לכל קבוצה – מערב / אסף גפן

יש שני תחביבים בעולם הזה שיקרים לליבי, כדורסל ומוזיקה. כדורסל שחקתי לאורך חיי במסגרת תחרותית עד סוף התיכון (נגר טיפוסי שנותן פה ושם דק' מהספסל- החיבה לנגרים נשמרה) וגם היום משחק אחת לשבוע עם קבוצת חברים בגילאים 35-45 ,המטרה הראשית לרוץ ולא להיפצע.

מוזיקה לעומת זאת אני רק נהנה לשמוע, לצערי לא זכיתי ביכולות הדרושות לנגן למשל או לעשות מוזיקה. אז לרגל פתיחת העונה החלטתי לנצל את בימת הופס ולנסות לשלב בין התחביבים הללו ובעזרת מגוון זמרים וזמרות מקומיים להקדיש פזמון ו/או בית מתוך שיר  לכל קבוצה בליגה. אתמול הקדשנו את הפוסט לקבוצות המזרח והיום נעבור אל קבוצות המערב.

אדון עולם- עוזי חיטמן / דנבר נאגטס

"אדון עולם אשר מלך, בטרם כל יציר נברא לעת נעשה בחפצו כל, אזי מלך שמו נקרא. ואחרי ככלות הכל, לבדו ימלוך נורא, והוא היה, והוא הווה, והוא יהיה בתפארה."

אז אחרי שנתיים בהם אדון עולם מחופש לסרבי חביב עושה הכל בדנבר אך סובל מפציעות של שני כוכבי המשנה שאמורים לסייע לו יקוו בדנבר כי השנה מארי ופורטר ג'וניור יצליחו להישאר בריאים כדי שיוקיץ' ישאר עם כוחות לבצע את קסמיו גם במאי ויוני. אם אכן יקרה הדבר יש סיכוי שאחרי התארים האישיים יוקיץ' גם יראה טבעת אליפות קבוצתית.

אין לי רגע דל – נעמי שמר / פיניקס סאנס

"אתמול ישר בבוקר בשבע זה התחיל, הרגשתי שהולך סיפור בלתי רגיל, הוצאתי ראש החוצה תפסתי ת'גרון, המון דברים קורים בזמן האחרון. כי אין לי רגע דל, או סקנדל או פסטיבל, והו והא ואל תשאל, אין לי רגע דל."

האמת שיש כמה קבוצות  קבוצות שהשיר הזה יכול להתאים להם, החל מגולדן סטייט והמהומה סביב הנוקאאוט של דריימונד לג'ורדן פול או ברוקלין והלייקרס שמספקות כל יום כותרת אחרת סביב הכוכבים שלהן אבל הקבוצה שבעיניי הכי מתאימה לתפקיד הקיץ הזה היא דווקא פיניקס סאנס! סאגה סביב חוזה של שחקן מבטיח שאמור להיות צלע מרכזית בקבוצה ויחסיו עם המאמן? יש. בעלים שסופג עונש קשה בעקבות חקירה על התנהלות בעייתית בתוך המועדון ומחוצה לו? יש. בעלים שמחליט אחרי כמעט שני עשורים בעקבות העונש למכור את הקבוצה? יש. רול פלייר חשוב בחמישייה שממורמר על מעמדו ודורש טרייד? יש. עכשיו נותר רק לראות איך המועדון הזה שרק לפני פחות משנתיים היה כפסע מאליפות יתאושש מכל אירועי הקיץ הללו והאם גם העונה תהיה סקנדל או פסטיבל?

נופל וקם- שבק"ס / גולדן סטייט 

"הדרך ארוכה ומפותלת, אני נופל וקם, אף פעם לא אפסיק ללכת אני נופל וקם, עובר גשר ועוד גשר, אני נופל וקם כמה ארוכה היא הדרך, אני עומד איתן עם ראש מורם."

ברוח הופעת האיחוד של ההרכב שהתקיימה לפני כחודש ואפשרה לי לחזור לשעתיים לימי התיכון שלי, ככה באה גם האלופה הגאה של גולדן סטייט והוכיחה שהשושלת הנוכחית שלה היא כמו מתאגרף במשקל כבד, נופלת וקמה, אך לא נכנעת. מה לא אמרו עליהם אחרי השנתיים האחרונות? שסטף לא יכול לבד, שקליי לא יצליח להתאושש אחרי שנתיים בחוץ , שגרין לא אולסטאר.. אבל הלוחמים הקשיבו, שתקו , בנו צוות מסייע חדש ומשולב בצעירים מבטיחים וסתמו ביוני האחרון לכולם את הפה עם אליפות ששמה המון סימני קריאה ובעיקר על אחד יחיד ומיוחד סטף קארי!  עכשיו אחרי שערוריית דריימונד ששלח פצצה בסגנון חופשי לכוכב העולה הצעיר פול ויצר מהומה בקבוצה וסביבה נשאר לראות האם הלוחמים שוב יקומו בגדול.

אני ואתה- אריק איינשטיין / מינסוטה טימברוולבס

"אני ואתה ננסה מהתחלה, יהיה לנו רע,  אין דבר זה לא נורא, אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה – אני ואתה נשנה את העולם."

בזמן שכל הליגה הולכת לסמול בול , ושחקנים בגובה שני מ' ובמבה מאיישים את עמדות הסנטר במינסוטה החליטו ללכת על ניסוי של גרסת תאומי המגדל המודרניים עם קא"ט וגובר. נותר רק לראות האם הזאבים יצליחו לשנות את העולם או שמא זה יהיה בעיקר רע ויתפרק במהרה.

שקיעתה של הזריחה- רמי פורטיס / לוס אנג'לס לייקרס

"אין פנאי, אין פנאי ואין עוד תקווה,  הכל מתמוטט, נשאר רק חלום, כשהפטריה הופיעה, פתאום בחלון, אין ספק ש… אין ספק ש… זוהי שקיעתה של הזריחה."

בקיץ 2018 לברון ג'יימס הודיע שהוא עובר אל ערבות המערב , בקיץ 2019 הוא קיבל בטרייד שמשכן את העתיד כוכב נוצץ לצידו את האיש, הגבה, וקרסולי החרסינה אנתוני דייויס. סביבם הובאו חבורת שחקנים ווטרנים ודרג ביניים שבאו לשחק בשכר מינימום או מעט יותר. בשנה הראשונה זה נראה מבטיח ונגמר עם אליפות בבועה ,בעונה לאחר מכן הקבוצה ממשיכה לרוץ אך יש חריקות ,פציעות של דיוויס וגם לברון מביאות להדחה בסיבוב הראשון לפיניקס סאנס. בלייקרס חושבים מה לעשות ומכל הבחירות מביאים את התאונה הכדורסלנית העונה לשם ראסל ווסטבורק בטרייד מוושינגטון. את שקיעתה של הזריחה בעונה האחרונה ראינו כולנו וכמו שפורטיס כתב, אליפות נשארה רק בגדר חלום.

אנטארקטיקה- קורין אלאל / לוס אנג'לס קליפרס

"אין סוסים שמדברים עברית, אין אנשים שלא מתים, חפש באנטארקטיקה. אין ארמון באמצע רחוב הירקון, לא גר נסיך אתי בחדר, אין שלג באפריקה, חפש באנטארקטיקה. "

הרבה דברים קרו בתולדות הליגה, אחד הדברים שלא קרו הוא אליפות של הקליפרס. סטיב באלמר מאז שרכש את הקבוצה בכל מהלך שלו מדגיש שנמאס לו והוא רוצה לעשות היסטוריה, בכל זאת מדובר באחד מאנשי העסקים היותר מוצלחים שיש.  הקליפרס תחתיו עושים הכל נכון ובעיקר מייחלים לבריאות שני כוכבי הקבוצה פול ג'ורג' וקאווי . אם הצמד הזה יצליח להיות בריא העונה בצירוף הצוות המסייע האיכותי מאוד שמקיף אותו ומשופע ברול פליירים יש סיכוי לאליפות היסטורית ואולי לסוסים מדברים עברית.

יכול להיות שזה נגמר- יהונתן גפן / סקרמנטו קינגס

"כאן, איפה שאתה רואה את הדשא, היו פעם רק יתושים וביצות אמרו שפעם היה כאן חלום נהדר, אבל כשבאתי לראות לא מצאתי שום דבר יכול להיות שזה נגמר, יכול להיות שזה נגמר. "

קבלו אותו בסערה , הפרנצייז' עם רצף ההעדרויות מהפלייאוף הנוכחי הארוך ביותר בליגה, אי אז פעם בשנת 2006 הייתה הופעת הפלייאוף האחרונה שלהם עם שמות אגדיים כמו מייק ביבי, פז'ה סטויקוביץ' וקורליס וויליאמסון. אז זו הייתה סופה של שושלת אגדית שהגיעה לשיאה בתחילת המילניום והייתה כפסע מגמר (ותודה לשופטים ואחד רוברט הורי). מאז כל מה שמנסים לעשות שם שהוא לפעמים טוב ולרוב די רע מסתיים בסוף ביתושים וביצות וצפייה בפלייאוף מהטלויזיה. האם העונה זה הולך להשתנות? כנראה שלא.

אבודה בלעדיך- שרית חדד / סאן אנטוניו ספרס, אוקלהומה ת'אנדר , יוסטון רוקטס ויוטה ג'אז

"אם תלך תלך ואל תחזור יותר, אם תבוא, תבוא אלי כדי להישאר. שאתה איתי אתה מבטיח לי שמיים ואני חושבת איך מצאתי לי חבר. אתה זורק מילה אבל מסתיר ממני שתיים, כשליבך – אני יודעת, ב-מקום אחר"

המירוץ אחרי ויקטור וואמבניאמה גרסת המערב. ארבע קבוצות שהולכות לתת קרב טנקינג מפואר שלא היה מבייש את גייסות השריון של אף צבא בעולם כדי לזכות בפרס הגדול לבנות סביבו את עתיד המועדון שלהן. אז מי תמצא חבר שיבטיח לה לנגוע בשמיים ומי תשאר שבורת לב?  לכדורי הפינג פונג אי שם ביוני 23 התשובה.

אצל ציון- מאיר אריאל / ניו אורלינס פליקנס

"אתה לא מתפלא שאצלו תמיד מלא, חובבי ציון עם חיבת ציון. פועלי ציון שמאל, פועלי ציון ימין , ציונים כלליים רומנים בוסנוסרביים. טריטוריאליסטים טרוריסטים כבויים, גימלאים שלומעלייכמיסטים, בוגרשוביסטים בן-יהודאים גאים ואפילו נס ציונאים. כולם אצל ציון בשביל כולם על האש. ואף אחד אצל ציון לא מתייבש ואף אחד אצל ציון לא מתבייש."

כמה מחכים ומצפים בניו אורלינס לזאיון , כמה מקווים ומייחלים שם לעונה יחסית מלאה של ההבטחה הכי גדולה לערך בתולדות הקבוצה והפרנצ'ייז הזה , בטח מאז שחד הגבה עזב אותה. אינגרם ומשולם זה צמד נפלא, גם הצוות המסייע עם אלוורדו , הרברט ג'ונס וולצ'יונאס לא רע בכלל ועכשיו תורה של השווארמה האנושית (בגרסת הדיאט) להתחיל לפרוע קבלות כי בסוף זה מה שיקבע האם הקבוצה הזו עושה עוד קפיצת מדרגה .

משיח לא בא- שלום חנוך / פורטלנד טריילבלייזרס

"תאונה למי שואל ארציאלי הבן, תאונה למדינה עונה השוטר המסכן הבורסה נפלה, אנשים קופצים מהגג, גם משיח קפץ, והודיעו שהוא נהרג. הכל אבוד בוכה עזרא דהן הקבלן, משיח בשמיים ואנחנו בלי הכסף כאן, וירדנה היפה ממלמלת זה לא יתכן. משיח לא יבוא, משיח גם לא יטלפן…"

במקרה של פורטלנד זו סוג של תאונה מתגלגלת בשנה האחרונה, פציעה של המשיח (לילארד) המשיכה עם פירוק הצמד לילארד-משולם ומעבר לסוג של טנקוק קל , ויתור על העונה ואפשרות לאנפרני סימונס הצעיר לפרוץ ולהרוויח חוזה מפנק פלוס. פורטלנד לא עשתה שינויים משמעותיים הקיץ ותייחל שהמשיח המקומי לילארד יהיה מסוגל למשוך אותה חזרה לפלייאוף ולמנוע עוד עונת תאונה מחוץ לו שאולי תגרום להליכה לפירוק והרכבה מחדש.

אתה לי ארץ- ירדנה ארזי / דאלאס מאבריקס

"אני יודעת עוד רבה הדרך, אבל אלך בה עד יכלה כוחי. אתה לי ארץ אבודה לנצח, אך שורשיך כבר בתוך תוכי. תן לי זמן, הושט לי יד, עד נגלה ביחד את הארץ. אני יודעת עוד רבה הדרך, אך שורשיך כבר בתוך תוכי."

לוקה דונצ'יץ' תקע את שורשיו עמוק בתוך לבו של מארק קיובן ועמוק בתוך הפרנצ'ייז שבנה בדאלאס. כמיטב המסורת במועדון זה שוב אירופאי לבנבן שמגיע פעם בדור לליגה, נוחת אצל קיובן והופך את הקבוצה לנוכחת קבועה בצמרת המערב (והליגה?) . בשנתו הרביעית בליגה והופעת פלייאוף מספר שלוש לוקה התגבר על מחסום הסיבוב הראשון בפלייאוף והגיע כפסע מגמר הליגה אל הגמר האזורי. יד ימינו ברונסון אומנם עזב אבל השלד נשאר+ חיזוקים בצבע בדמות ג'אבל מגי וכריסטיאן ווד אמורים לספק עוד עומק בדרך להמשך המסע ואולי מי יודע גילוי הארץ המובטחת.

תתקעו בחצוצרה- שבק"ס / ממפיס גריזליס

"אם כן, היום יהיה סבבה – יהיה פאנאן, שמח כל הלילה – איזה כיף איך ששבק ס' ופישי מגיעים אז כל המקום ישיר יקפץ ויעופף. כן זהו השיר החדש של השבק, מארחים בתקליט בשמחה את הסנדק וכך לא פוחדים הם משום פושטק, אם תביא את יוסי פיין אז עוד שיר פה יופק וכך סיפרו לי הם על הדיבור החדש, איך לשפר לכולם פה את המרגש פשוט מה תעשה$ בחצוצרה תקע!! מוקי שיר אתנו ותוריד את המועקה!!"

ממפיס גריזליס הייתה המרענן הרשמי של הליגה בשנה שעברה , עם או בלי ג'ה מוראנט שנתן עונת התפוצצות אך גם החמיץ כמעט שליש עונה הקבוצה לא הפסיקה לנצח. חבורה צעירה ומלהיבה עם סופרסטאר על, מחוזקת בשני המבוגרים האחראים אדאמס וסלו-מו שהציגה כדורסל מהיר וקבוצתי להפליא בו כל חלק בפאזל ידע את תפקידו. סלו-מו אומנם עזב לכפור של מינסוטה אך גם בלעדיו הקבוצה מעירו של מלך הרוקנרול תמשיך לרקוד ולהלהיב. השאלה האם ברגע האמת בפלייאוף היא תצליח לשלב בין המלהיב לבין היעיל שקריטי שמגיעים למאי-יוני.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מצוין. תודה רבה.
    גם אצלי שתיים מהאהבות הגדולות שלי הן כדורסל ומוזיקה (רוק). עדיין לא יצא לי לכתוב פוסט משולב על זה אבל זה בהחלט על האש..

  2. מצוין. לי יש שתי הצעות עדכניות:
    סן אנטוניו ספרס:
    מי זאת – אנה זק
    מי זה האנשים האלה בקבוצה? אני לא מכיר שם אף אחד.
    .
    קליפרס:
    קיוט בוי – נונו
    "איפה אתה? אתה פה? פה לא פה לא פה פה"
    שזה תיאור של הלואד מנג'מנט של קוואי.

    1. די, נו. לא צריך להמציא זמרים רק כדי לשגע אותי.
      אנה זקן? נוני (https://youtu.be/OXt0J2K0nEg)? יאללה, למה לא עדן קירלין, נטע טוניסאי שעובדת קבוע עם הראפרים סלמון וצ'יפ צ'יפ.
      מתי הספיקו להוציא את כל הדברים האלו?

          1. אתה אומר שיש להם עוד שירים חוץ מיום שישי?
            למה פופ ישראלי לא יכול להיות קצת יותר פופ/רוק אמריקאי/בריטי? עזבו שיותר טוב, שמה לפחות אני מעודכן לגמרי, היסטורית ומודרנית (עד בערך סוף שנת 2009. לא צריך להגזים).

            1. הלו, עד בנזין.
              אני אוהב המון ישראלי מהשנים האחרונות. קורים כאן דברים מצוינים.
              בחו"ל גם שווה להכיר. יוצאים דברים מדהימים. שום דבר כבר לא מגיע לערוצים המרכזיים, כי ברדיו כל התחנות תקועות בלנסות להיות גלגלצ 1995…
              רק תגיד ואתחיל להפציץ אותך. רק תגיד.

            2. זו לא ירידה על בנזין. אני באמת מכיר רק שיר אחד שלהם…
              אתה מוזמן לנסות. הבעיה שאני ממש לא אוהב J/K Pop ונספחיו (גם יש לי בעיה קטנה עם J.K Rowling אבל זה לא קשור), לא מצאתי ראפ ישראלי שאני חושב שהוא סביר (אפילו את הגרסא הישראלית האולטרה רצינית של הביסטי בויז, שב"ק ס', אני לא מחבב מחוץ לנגיעה נוסטלגית) ולא להתקרב לנוע ברזילאי (מחבב אותה כאדם ודמות, אבל היא מוזיקאית זוועתית לטעמי).
              זכור לי שדווקא חיבבתי משהו אחד של בן מרגי ששמעתי פעם אחת, אבל גם עם אקדח לרקה אני לא אזכור מה זה היה.
              אבל באמת, הבעיה הגדולה היא לא שאני חושב שדברים לא יכולים להיות טובים, אלא שפשוט לא יוצא לי להיחשף לשום דבר. אבל זה מסביר למה הקיץ כולם סביבי חטפו פתאום שבץ באמצע משפט אחד ספציפי.
              בקיצור, אתה מוזמן לנסות. בבקשה ממך תנסה, יהיה נחמד לשמוע משהו חדש. אני אשמח.
              איחלתי לחייל בהצלחה.

            3. eat prey lejos כל אחד וטעמו, מבחינתי במוזיקה זה בכלל לגיטימי. תודה על התגובות כמובן.

            4. ברור, אסף.
              זה הכל נאמר בלי שמץ של התנשאות מצידי. חלילה לרדת על מישהו בגלל טעמו במוזיקה, הכל באמת לגיטימי. זה הכל טעמי האישי והגרוע, לפי כמה אנשים שטוענים שהם מחבבים אותי.

            5. מה ליוס, אתה לא מכיר אף שיר אחר שלהם? תנו לי רוקנרול?

            6. חחח אור
              🤣

            7. 🙂

            8. בתור מי שלא באמת מבדיל בין עופרה לירדנה ועדיין שר:
              "דרך המלך!
              But I didn't shoot the deputy "
              כמובן שנפלתי במלכודת.

            9. היפ הופ ישראלי זו אהבה.
              לפחות הדברים היותר מיינסטרימיים.
              הדג נחש (שראיתי בהופעה יותר ממה שראיתי כל להקה אחרת), נגה ארז, דברים של ג'ימבו ג'יי ואם כבר הוא – אז שיר הסיום של שם טוב האבי (אני יודע ששאר השירים תפסו יותר חזק).
              יש לי גם קטע נוסטלגי שכשמישהו אומר "עכשיו דממה, אני פולט "הצל על הבמה". למרות שפוליטית אנחנו לא קרובים. בגדול אני גם עדיין אומר "האמר טיים" בכל פעם שמישהו אומר "סטופ".
              .
              למרגי (או למפיק שלו?) היה שטאנץ של לעשות מוזיקת סינת'וייב נוסטלגית. בערך כמו שהיה לכל העולם מאז השיר של הסופ"ש. לא זכרתי שכל כך התחברתי למוסיקה הזו כילד אבל עכשיו הסינת'וייב זה גל שמציף אותי בנוסטלגיה והוא גם קצת יותר מודע לעצמו ממה שהיה באייטיז, בקטע טוב.
              באותו סגנון – גם השיר של לולה מארש למשחק של FIFA הוא אחלה רטרו.
              .
              מחו"ל מגיע באמת כל טוב. אני אוהב את גוסט מאז ששמעתי אותם מחממים את איירון מיידן, יש כמה הרכבי רוק מצוינים מבריטניה (Bones UK הן אולי האהובות עליי, אבל אולי זה הבומר שבי מדבר כי הן התפרסמו כשהקליטו אלבום עם ג'ף בק)…
              יכול להמשיך.
              זהו, נדלקתי.

            10. טוב, יש לי פה שיעורי בית.
              בעיקר לשבת עם גוגל ולנסות לפענח חצי מהכתוב.
              סטופ זה כמו wake up. חושף מיידית את ההטיה המוזיקלית שלך. אני תמיד תופס מברשת שיניים ושם מייקאפ בשם האהבה. לפעמים אני שואל איפה הראש שלי.
              פאדג', משום מה גם אותי הנוסטלגיה איכשהו תפסה במלכודת הסינת'משהו. אפילו מצאתי את עצמי שומע בריפיט את החידה של ניק קרשואו לאחרונה. חוץ מנערי חנות החיות. תכניסו קצת רגש לשירה שלכם חוץ משעמום, דאמיט.
              מעניין אם זה רק הנוסטלגיה או שגם דברים חדשים יעבדו. נגלה.
              הבחור עבד בשביל סוף השבוע?
              אז יש לי עבודה לעשות, מסתבר.
              תידלק, בכיף. אולי בסוף גם אני

            11. מרגי לא עבד בשביל הסופש.
              הסגנון של סינת'וייב עבד בשביל הסופש ומאז עבד בשביל כולם.

            12. אני לא טוב בתשחצי היגיון.
              אבל אני בטוח שאצליח לפענח את המשפט.

            13. דה וויקנד זה זמר!

        1. אין על העומק ששירי קיי-פופ מהונדסים מופקים לעייפה מוסיפים.
          סתם, אני בעד נונו. הטקסט של השיר הזה גורם לי לחייך בכל פעם שאני שומע אותו.

          1. בין השאר אני אבא לטרום מתבגרת צעירה עוד רגע בת 10, נונו, אנה זק, התאפקתי לא להכניס אותן רק בקושי , שמחתי על התוספת שהבאת.

  3. תודה יניב. פורטיס ומאיר אריאל זה אבני דרך מוזיקליות מבחינתי, אמני המילה, לא יכולתי לכתוב פוסט כזה בלעדיהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט