רק שחרר אותנו: כל המועמדות לקלוט את אמבפה / עומר בקאל

בתור אוהד ריאל מדריד אני לא יכול להסביר כמה מייגעת הייתה הסאגה הזאת בעונה הקודמת וכמה אני לא מחכה לסיבוב השני. הגענו לנקודה הזאת הרבה יותר מוקדם מהצפוי אז לפחות נעשה קצת סדר בעניינים, איך נגמר הסיפור בפעם הקודמת, מה גרם לפיצוץ רק חמישה חודשים לאחר החתימה על החוזה החדש והרבה, הרבה מוקדם מדי, לאן פנינו מועדות.

טקטיקה, אגו והסכם אחד שאומר הרבה פחות ממה שחשבנו

אמבפה לריאל מדריד היה הסיפור שלא הסכים להיגמר בעונה האחרונה. אחרי שלא הסכימה למכור אותו למדריד ב2020 (שנה לפני סיום החוזה שלו עם הקבוצה) פריז נכנסה לעונה שלמה בחוסר ידיעה מוחלט לגבי היכן ישחק הכוכב הגדול ביותר שלה בעונה הבאה. ה"לאקיפ", ה"אס", ה"מארקה" ביחד עם שאר עיתוני הספורט בעולם שמרו על הסיפור בראש העולם התקשורתי עם שלל דיווחים לגבי מה שמתרחש מאחורי הקלעים עד שהווילון נחשף על כל המאורע וגילה שהוא היה הרבה פחות זוהר ממה שחשבנו. אמבפה בסך הכל ניסה לנווט את דרכו לחוזה עתק כשהוא יודע שנאסר אל חליפי, הבעלים הקטארי של הקבוצה, לא מונע על ידי רווח או הון כלכלי אלא על ידי הרצון להשיג את התהילה לקטאר דרך השליטה שלה בקבוצה כשכסף הוא משאב שאפשר לזרוק לאן שרק צריך. אמבפה ידע את זה והשתמש ברצון של ריאל לראות אותו לובש את המדים בשביל להשיג את אחד החוזים המטורפים ביותר בתולדות הספורט, אבל כנראה שגם זה לא מספיק.

לאמבפה היה חשוב להדגיש שזה לא היה בגלל הכסף. ברור, 75 מיליון דולר לעונה (אחרי מיסים) ביחד עם 125 מיליון דולר בונוס חתימה נראים כמו תמריץ לא רע להישאר באחת הערים היפות ביותר בעולם ובאותה קבוצה עם כמה מהשחקנים הטובים ביותר בפלנטה אבל מה שבאמת משך את השחקן הצעיר היה התואר שהגיע איתם, שליטה על מי שמגיע ומי שהולך בין אם מדובר בשחקנים חדשים, אנשי מקצוע ואפילו בעמדת המאמן. אז מה השתבש?

לא שקט בפריז.

כבר מתחילת העונה קיבלנו המון שמועות על התנהלות בעייתית של אמבפה בחדר ההלבשה. מריב מתוקשר עם חאכימי בו הוא נראה גוער במגן הימני שלא העביר אליו כדור מדויק יותר ("ראית את הוידאו? להצטער זה לא מספיק") עד לויכוח עם ניימאר על המגרש במשחק ליגה נגד מונפלייה לאחר שהאחרון התעקש לבעוט את בעיטת הפנדל השנייה שנשרקה לזכות הקבוצה אחרי שאמבפה החטיא אחת קודמת בזמן שברקע נשמעים קולות על חוסר הרצון שלו ללחוץ ביחד עם שאר הקבוצה (עובדה שעבדיכם הנאמן יכול לאשר לאחר שראה אותו במשחק ליגה בפריז, הוא פשוט מסרב לרוץ כשהם לא נמצאים בהתקפה). הקש ששבר את גב הגמל היה חוסר שביעות רצון עם הדרך שבה גאלטייה בוחר לשחק בו, לאחר התיקו המאופס נגד ריימס השחקן הצעיר העלה סטורי אליו הוסיף את הכיתוב pivotgang# במטרה לרדת על המאמן שלטענתו מעדיף אותו כ"פיבוט" עם הגב לשער.

מה האופציות שעומדות בפני השחקן והקבוצה?

אז לאן פנינו מועדות? כולנו חשבנו שהסיפור נגמר כשאמבפה החזיק את החולצה של פריז עם הכיתוב 2025 על גבה, במטרה לאמר שהוא חותם לשלוש שנים נוספות, אך נראה שבפועל החוזה דיבר על שנתיים עם אופציה לשנה שלישית אותה השחקן יכול להפעיל. אמבפה טוען שהוא רוצה לעזוב כבר בחלון ההעברות הקרוב ושחתימת החוזה החדש עם הקבוצה הייתה טעות. לפי מאריו קורטגנה, כתבה של ה"מארקה", פריז מוכנה לשתף פעולה עם הבקשה של אמבפה אך יש להם תנאי אחד: רק לא לריאל מדריד! ככל הנראה בגלל הסכסוך המתמשך בין חאליפי לפרז לאחר שהראשון מאשים את ריאל בכך שהחל את השיחות עם אמבפה בזמן שהיה עמוק בתוך החוזה הראשון שלו בפריז.

קצת אור על המצב הנוכחי. למרות שלואיס קמפוס, היועץ הספורטיבי החדש בפריז, הודיעה שמדובר אך ורק בשמועות ושהשחקן מעולם לא דיבר איתו ישירות על עזיבה אנחנו יודעים שהדרך שבה אמבפה והצוות שלו בוחרים להתנהל בדרך כלל היא ישירות דרך התקשורת ואחרי שכתבים בספרד ובצרפת אישרו את הדיווחים, יש סיבה אמיתית להאמין שיש דברים בגו.

ובקיצור, אמבפה רוצה לעזוב את הקבוצה. אלו הם האופציות שעומדות בפני פסז':

  • להיענות לדרישות השחקן ולחפש קבוצה שתסכים לקלוט אותו כבר בחלון ההעברות הקרוב. הם ירוויחו חדר הלבשה שקט ונטול דרמות (באופן יחסי) אך ככל הנראה יתקשו למצוא קבוצה שתענה על הסכום אותו היא תדרוש בהתראה קצרה כל כך.
  • למכור את השחקן בקיץ, האופציה הריאלית ביותר. להבהיר לאמבפה שהוא עדיין תחת חוזה ושיעבור את העונה הקרובה במטרה להגדיל את הערך שלו, לנסות לזכות בליגת האלופות (ניצחונות נוטים לתקן גם חדרי הלבשה קרועים) ובמידה וכל ניסיון להשאיר אותו לא עובד למכור אותו לקבוצה אחרת בקיץ.
  • לגרום לאמבפה להישאר נאמן לחוזה עליו הוא חתם, להעביר איתו עוד שנתיים במדים של פריז במטרה לגרום לו להאריך חוזה ב2024 או שהיא תראה אותו חותם בקבוצה אחרת מבלי לקבל משהו בתמורה, כשריאל ללא ספק המועמדת המובילה.

אז הנה המתחרות האחרות שנשארו במירוץ:

המעניינת: ליברפול

לליברפול יש את כל הסיבות המקצועיות לרדוף אחרי שחקן כמו קיליאן בהתחשב בדרך בה נראית ההתקפה שלהם כיום. אם נוריד את ה9-0 המדהים על בורנמות' מהסטטיסטיקה נישאר עם 11 שערי זכות לליברפול ו12 כדורים שהיא הוציאה מהרשת בשבעה משחקים בפרמייר ליג. האשם העיקרי במצב שבו ההתקפה של ליברפול נראית הוא מוחמד סלאח, המצרי הבינלאומי מתקשה להיכנס לכושר הקטלני שאפיין אותו בשנים האחרונות ונראה שהוא עדיין מתרגל לחיים ללא סאדיו מאנה, שעזב לבאיירן מינכן בקיץ, אך הוא לא האשם היחידי.

בעוד לואיס דיאז הגיע על תקן פרוספקט צעיר שיש לפתח, דרווין נונייז (שהושווה להאלאנד לאחר הניצחון של ליברפול במגן הגביע) הרבה יותר קרוב ל"פרויקט שיש לפתח" מאשר ל"מוצר מוגמר". עם שני שחקנים צעירים ולא עקביים בחוד, דייגו ז'וטה שלא מצליח לפגוע, סופרסטאר אחד שלא מספק את הסחורה והגנה שסופגת שערים בצרורות אני יכול להבין למה ליברפול, שהיו במירוץ לאמבפה בעונה הקודמת יחד עם ריאל מדריד, תתעניין בשחקן הצעיר שהביע הערכה רבה למאמן של האדומים וכבר הודיע שאמו אוהדת של הקבוצה. ההגעה של אמבפה לבטח תגרום למוחמד סלאח לחזור לעצמו בטווח המיידי עכשיו כשלהגנות היריבה יהיו בעיות אחרות לדאוג מהם, אך בתור תוכנית לטווח הרחוק שלישייה של אמבפה, נונייז ולואיס דיאז נשמעת הרבה יותר טוב מכל תוכנית עתידית שיש לקבוצה כרגע.

הסיבה העיקרית נגד המעבר תהיה כמובן, כסף. למרות שליברפול היא אחת הקבוצות הגדולות בעולם היא לא ידועה כאחת שרגילה לזרוק סכומי עתק עצומים על שחקנים יחידים, יורגן קלופ בעצמו דיבר נגד הטקטיקה הזאת, במיוחד לאחר שהוציאה 75 מיליון דולר בשביל להנחית את נונייז, ההעברה השלישית הגדולה ביותר בהיסטוריית המועדון.

חיזוק בדרך?

עשויה להפתיע: ניוקאסל

מכסף קטארי לאחד שהגיע מערב הסעודית? כשמדברים על מכשול כלכלי בדרך להחתים שחקן ברמה של אמבפה, מתייחסים לא רק לסעיף השחרור שפריז תדרוש עבורו (יוכל להגיע עד ל350 מיליון דולר) אלא גם לחוזה אותו השחקן ידרוש בעצמו ופה נכנסת לתמונה הקבוצה השלישית העשירה ביותר בעולם, עוד לפני שהיא החלה באמת לבזבז את הכסף שלה.

ניוקאסל, מאז שנרכשה על ידי חברת ההשקעות של ערב הסעודית בעונה הקודמת, קונה שחקנים באופן מתודי, תחילה היא הייתה צריכה להימנע מירידת ליגה בעונה הקודמת אז היא רכשה כמה שועלי קרבות וותיקים כמו דן בורן וכריס ווד מהפרמייר ליג וטריפייר הנהדר מאתלטיקו מדריד ביחד עם כישרון צעיר בדמות ברונו גימרש (ליון) וג'ו ווילוק (ארסנל). עד שבתחילת העונה הנוכחית היא החלה להעלות הילוך והנחיתה את בוטמאן, בלמה הנהדר של ליל, ביחד עם אלקסנדר אייזק הצעיר מריאל סוסיאדד שהגיעו תמורת 112 מיליון דולר.

המטרה של הקונים החדשים של ניוקאסל היא להשתלט על פסגת הכדורגל, אבל הם רוצים לעשות את זה לאט ונכון תוך כדי השקעה בשחקנים צעירים ובניית תרבות כדורגל רצינית אבל כשמגיעה הזדמנות לקנות את אחד השחקנים המבטיחים ביותר בעולם אתם לא תמצאו הרבה אנשי עסקים טובים שיוותרו עליה.

רצונו של השחקן להגיע לניוקאסל יישאר המכשול היחיד בדרך. בזמן שהם כנראה הקבוצה היחידה בעולם שיוכלו להיענות לדרישות השכר המלאות של אמבפה, החלוץ הצעיר רוצה להחזיק את גביע האלופות כמה שיותר מהר וכנראה שהוא לא ייאהב את הסגל הנוכחי שקיים בקבוצה ביחד עם העובדה שהם כנראה לא עומדים לשחק באירופה גם בעונה הבאה.

שובר הקופות: מנצ'סטר יונייטד

האלאנד בסיטי, אמבפה ביונייטד. מה עוד אוהדי הפרמייליג יוכלו לבקש? השילוב של אמבפה למערכת של טן האג יהיה מיידי, למרות שהמאמן ההולנדי יצטרך לעשות שרירים בשביל לגרום לאמבפה לבצע לחץ על הגנות היריבה ההצבה של הקיצוני הצרפתי בצד שמאל תשחרר את ג'יידון סאנצ'ו להצטרף לברונו פרננדס ואריקסון בקישור ההתקפי של הקבוצה כשבמידת הצורך הוא יוכל להיות מוצב גם בחוד. רשפורד, אמבפה ואנתוני יהוו את שלישיית ההתקפה המהירה ביותר בפרמיירליג.

מבחינה כלכלית מנצ'סטר יונייטד היא עדיין אחת הקבוצות הגדולות ביותר בעולם, גם אם היא הייתה רחוקה מהטופ העולמי בשנים האחרונות. אני חושש שלמרות שהנוכחות שלו בסגל יכולה למשוך את אמבפה לקבוצה יונייטד תצטרך למצוא לרונאלדו מועדון אחר שכן החוזה שלו, 26.8 מיליון פאונד לעונה, הוא הגדול ביותר בסגל. במידה ויונייטד יחליטו לבצע מהלך ולמשוך את אמבפה אליהם סביר להניח שהם יבנו על הקיץ הבא בתור מועד ריאלי שכן רק בקיץ האחרון המועדון הוציא כמעט חצי מיליארד יורו על מרטינז, אנתוני, קאסמירו, מלאסיה ודוברבקה.

מבחינת רצונו של השחקן להגיע למנצ'סטר ישנם שני גורמים פועלים, מצד אחד אני מאמין שהאולד טראפורד הוא עדיין אחד המקומות המבוקשים ביותר לשחק בהם כדורגל והסמל של יונייטד עדיין נמצא בראש סמלי הספורט האייקוניים ביותר בעולם יונייטד תהיה חייבת לשחק בליגת האלופות בעונה הבאה בשביל שהמהלך הזה יישקל ברצינות מצד השחקן.

הרומנטית: מילאן

גדל כאוהד של הקבוצה.

לאמבפה יש קשר מיוחד עם מילאן, בריאיון שערך עם העיתון "סמפרמילאן" לפני כמה חודשים הוא אמר: הקשר שלי עם מילאן הוא מיוחד, האומנת שלי הייתה איטלקיה וביליתי זמן רב עם משפחתה, כולם אוהדי מילאן … אם אני אשחק באיטליה יום אחד, אשחק רק בשביל מילאן". קשר שנהיה ריאלי במיוחד במידה והקבוצה ממשיכה להיאבק על האליפות באיטליה ומצליחה להישאר בליגת האלופות גם בעונה הבאה.

אבל מילאן לא נמנית עם ענקיות היבשת מבחינה כלכלית ותתקשה לבצע את ההעברה הזו באופן ישיר. כאן נכנס לתמונה כוכבה הגדול של הקבוצה רפאל לאאו. פריז רוצה לראות את הכוכב הגדול של הרוסונרי במדיה ולפי דיווחים מקומיים מוכנה לשלם עד 150 מיליון יורו כך שהחלפה של לאאו ואמבפה, כולל הוספת סכום מצד המועדון האיטלקי, כבר נשמעת אפשרית יותר.

השאפתנית: צ'לסי

מאז שטוד בוהלי, הבעלים החדש של המועדון, לקח את המושכות בסטמפורד ברידג' הוא הספיק להוציא כמעט 250 מיליון פאונד ולהחליף את טוכל בגרהאם פוטר בעמדת המאמן, הכל על מנת להחזיר את צ'לסי לפסגת הכדורגל האנגלי. אז למה שהוא לא יכנס לתחרות על השחקן הנוצץ ביותר בעולם?

השילוב של אמבפה בצ'לסי יהיה מיידי. למרות שהסגל של פוטר מלא בשחקנים איכותיים לשלל תפקידים במרכז המגרש אין לו מספיק שחקנים שישימו את הכדור ברשת. החלוץ המחליף כרגע הוא קאי האברץ, קשר התקפי והתלות באובמאיינג בחוד לא יכולה להחזיק מעמד ברמות הגבוהות. במידה והמעבר לצ'לסי אכן יקרה אמבפה יתופקד בעיקר כחלוץ ראשי, עמדה שלפי כל הדיווחים הוא מעוניין מאוד לשחק בה.

סביר להניח שהשחקן לא יטיל וטו כנגד מעבר למועדון הכחול, שעדיין נחשב בצמרת הכדורגל העולמי, שכן שם הוא חווה את את משחק האימון הראשון שלו מחוץ לגבולות צרפת כחלק ניסיון בקבוצה כשהיה ילד צעיר. השאלה הגדולה תהיה עד כמה הבעלים הראוותני של צ'לסי יסכים לפתוח את הכיס.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מעולה.תודה עומר.
    זה היה ברור מהתחלה שכל עניין השליטה במועדון זה משהו באוויר.איך לעזר=אזל הוא חשב שהוא יוכל לשלוט בקבוצה שיש בה את מסי וניימאר.
    לדעתי מה ששבר אותו היה גם הכסף המטורף כפי שציינת וגם מכבש הלחצים העצום שהיה עליו.תחשוב שתכלס 2 מדיניות הפעילו לחצים כבדים שיחתום בפאריז.
    אמבפה היה צריך להקשיב ללב שלו ולחתום איפה שהוא רצה.
    אני בניגוד אלייך דווקא אשמח אם בסוף הוא איכשהו יגיע לריאל אבל כפי שכתבת מסובך מדי ולא רואה את זה קורה.
    אהבתי את הדיל שאמרת עם מילאן-בתור אוהד מילאן קניתי.
    בכל מקרה אם אני צריך להמר בהנחה שלא יהיה משהו שישבור את הכלים,אמבפה בטוח יסיים את העונה ויש סיכוי שגם את העונה הבאה בפאריז

    1. אמבפה היה צריך לחתום בפסז ואז לבקש טרייד 🙂

      קודם קח את הכסף. אחכ תסתדר אמרו חזלנו.

      אמבפה שקץ אמיתי לגמרי. הוא עולה יותר מכל מילאן מאיפה הם יביאו אותו? כנל ליברפול. האופציה היחידה זה קבוצות השייחים או קבוצות הבנקים

      1. הרצון שלו לעזוב את הקבוצה נשמע קיצוני ממש. אני לא אופתע אם הוא ייקח קיצוץ מסוים בשכר בשביל להגיע לסיטואציה שהוא ירצה. כל מעבר ככל הנראה יכלול שחקן או שניים שיעשו את דרכם לפריז ביחד עפ כסף, זה בהחלט אפשרי לדעתי

  2. תודה עומר. אני מת על כדורגל וכל פוסט כזה הוא אורים ותומים עבורי כיח הכדורגל היחיד שאני מכיר היום זה אטלנטה יונייטד (שלא עשתה את הפלייאוף). כן יירבו פוסטים כאלה!

  3. תודה רבה מאד
    פוסט מעניין מאד ומושקע.
    אני לא אוהב את מ'בפה, אף פעם לא חיבבתי אותו ואת התנהלותו מחוץ למגרש וגם במגרש בקטע ההגנתי.
    בתור אחד שאוהד את היונייטד, ריאל ומילאן (מסודר לפי סדר האהדה שלי, כשהחשובה ביותר היא היונייטד), אני לא רוצה אותו באף אחת מהן. חד וחלק.
    במדריד נבנה חוד פנטסטי שמסתמך על ויני ורודריגו וכמובן כארים שעדיין לא בכושר אחרי שחזר מפציעה (אבל אני סומך עליו שזה יחזור בקרוב). מעדיף שויני ורודריגו יתפתחו וכשכארים יחליל לפרוש או שירד ברמה, יחפשו מי שיחליף אותו.
    מ'בפה לא יסתדר עם טן האח אז בשביל מה ללחוץ ולהביא אותו? שיריב עם טן והשחקנים? לא! גם ככה מנסים לבנוש שם כימיה ולהביא את מבפה יקדיח לגמרי את התבשיל.
    הגענו למילאן, השחקן הכי חשוב היום בקבוצה הזו זה לי-אה-או, כן אפילו יותר מזלעטן הפצוע. אני חושב שמ'בפה דווקא יכול להצליח במילאן ויסתדר טוב עם פיולי אבל מעדיף שראפאל ימשיך להתפתח במילאן ויצעיד אותה קדימה.
    ונצל"ש: היום בליגה האירופית יונייטד מול ניקוסיה (22:00), בקונפרנס הפועל ב"ש מול פוזנן
    נצל"ש 2: כרגע הקרב על הארד קבוצתי של נבחרת ישראל מול הולנד, ישראל מובילה 3:2 נגד הולנד. ועכשיו מסתבר שיש ארד. שאפו לנבחרת הג'ודו.
    ההולנדים הובילו 1:0 ואז רז הרשקו השוותה. ההולנדים הובילו 2:1 ותמנה נלסון השוותה. עידו לוין הביאת הניצחון והמדליה.

  4. רגע השפל כאן היה לדעתי כשנשיא צרפת התערב והתקשר לאמבפה לשכנע אותו להישאר בפרויקט הלבנת התדמית של קטאר.
    פרסומים חדשים אומרים שסן ז'רמיין השתמשה בחברת יחצנות כדי לתקוף ולהשחיר שחקנים בקבוצה, כולל אמבפה ולהגן על הנשיא: https://twitter.com/PhilippeAuclair/status/1580520577777139713?t=YHcUtMT_98_Ja90Z0D3V1g&s=19
    אז בנוסף לכל הבעיות איתו, עכשיו יש לו גם סיבה לגיטימית לרצות לעזוב.

  5. ריאל מסתדרת מצויין בלעדיו ולא זכור לי שהוא הגצעיד את פסג להשגים בליגת האלופות.
    כל ההתנהלות שלו היא נוראית ואני מת שיורידו אותו לקרקע ומהר. אם לבעלים יש חמינדוס אז שיספסלו את החצוף הזה לכמה חודשים כדי שילמד לקח.

  6. תשמע אחי שזה היה אש
    נהנתי לקרוא את זה כי זה פשוט סחף אותי פנימה
    ואהבתי לשמוע על כל אופצייה הכי קטנה שיש בנושא של מה היה עם אמבפה
    וגם ברגע שכאילו כבר "נחנקתי" המשכתי לקרוא וגילתי שנגמר וזה הרגיש בול כאילו לא קצר לא חופר נותן מה שצריך וסוחף פנימה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט