רודי גובר במינסוטה – איך זה יעבוד – ניתוח וידאו /שחר צ'קוטאי

*פוסט זה מבוסס חלקית על הכתבה של ג'ון שוהמן באתר NBA.COM.

Photo by David Sherman/NBAE via Getty Images

בעונה האחרונה מינסוטה קפצה מדרגה – אחרי 5 עונות בהם הם לא הצליחו לעלות לפלייאוף, הזאבים שינסו מותנים והצליחו להיכנס לפלייאוף אחרי ניצחון על הקליפרס בטורניר הפלי-אין.
בתחילת הקיץ וממש בפתיחת חלון ההעברות הולבס עשו צעד שעשוי לקדם אותם קדימה אך גם לתקוע את העתיד שלהם לכמה שנים, הם הביאו את רודי גובר לקבוצה.

גובר קנה את מקומו כשחקן הגנה מעולה, יעידו על כך 3 תארי "שחקן ההגנה של העונה" שעומדים בארון שלו. לצד היכולת ההגנתית שלו עולים סימני שאלה סביב ההתקפה שלו והיכולת שלו להתמודד בפלייאוף מול הרכבי סמול-בול.

אז מה בעצם מביא רודי גובר למינסוטה טימברוולבס?

הגנה:

כיאה לשחקן ההגנה של העונה רודי גובר מביא בראש וראשונה את נושא ההגנה לקבוצה:

1. הגנה על הטבעת:

גובר בעונה החולפת העמיד ממוצע של 2.1 חס' במשחק, אך מעבר לנתון היבש הזה הוא השפיע מאוד על הזריקות של היריבים באזור הטבעת. הוא מדורג שני בליגה בהגנה באזור הצבע כאשר קולעים נגדו רק 49.3% מהזריקות באזור הטבעת. הרבה מזה בזכות ממדי הגוף הענקיים שלו – 2.16 ס"מ גובה, 2.36 ס"מ מוטת ידיים, 25 ס"מ אורך כף היד וכאשר הוא מרים ידים הוא מגיע ל-2.92 ס"מ גובה. בנוסף גם בזכות יכולת ההימצאות שלו במרחב והשכל ההגנתי שלו. מינסוטה היא אחת הקבוצות הטובות בליגה בחסימות ככה שהם מקבלים עוד חוסם מעולה לבוא לעזרתם. הוא יוסיף כוח ושכל בהגנה וכמובן שעוד ריבאונדר מעולה שיכול לתת להתקפה לרוץ.

בהגנה של יוטה השתמשו בו בעיקר בשיטת המשחק של הגנת ה"דרופ" – כלומר, הוא לא יצא אל שחקנים בחסימות אלא חיכה מאחור כדי לשמור על הצבע. זה נועד בעיקר כדי למנוע משחקנים לעקוף אותו ולקלוע 2 נק' קלות בטבעת או שהשחקן החוסם בפיק אנד רול לא יקבל מרחב פעולה פנוי כשהוא בכלל בחילוף. בנוסף, כאשר הוא לא מעורב במהלך, הוא שחקן חיפוי מעולה שמגיע מהאזורים שהשחקנים לא מצפים וחוסם בקלות את היריב.

2. הרתעה:

מעבר להגנה על הטבעת, היכולת של גובר דוחפת שחקנים החוצה מאזור הצבע. הוא יוצר הרתעה בצבע ומניע שחקנים לזרוק זריקות קשות או לצאת החוצה ולזרוק משלוש (נכון שזה יותר נקודות, אבל האחוזים נמוכים יותר משמעותית). הוא עושה את זה בלי לבצע עבירות, דבר ראוי לשבח בפני עצמו.
ההגנה של יוטה עם גובר ספגה משמעותית פחות נקודות מאשר ההגנה של יוטה ללא גובר. במינסוטה ישמחו לקבל מישהו שיטיל אימה בצבע וקבוצות יצטרכו למצוא פתרון אליו בהתקפה.

3. שמירה אישית:

בסעיפים הקודמים דיברנו על היכולת ההגנתית של גובר באזור הצבע אך בעונות האחרונות גובר הוסיף להגנה שלו מימד נוסף – היכולת לשמור על שחקנים גם מחוץ לקשת ובכניסתם פנימה. היריבים ינסו להשיג עליו חילופים וכאשר הם מקבלים חילוף ובידוד מול הענק הצרפתי הם צריכים להתמודד עם הנתונים הפיזים אותם הזכרנו בהתחלה. זה לא פשוט וגובר עושה זאת בצורה טובה. הוא מדורג 15 בליגה בהגנה על בידודים, נתון שקשה למצוא גבוהים מגיעים אליו.
מעבר לשמירה האישית שלו, יש גם את עניין החזרה שלו להגנת הצבע שהיא נהדרת בפני עצמה כפי שמובא בסעיף הראשון.

התקפה:

בנושא ההתקפה השאלה היא גדולה יותר, מכיוון שרודי גובר לא שחקן התקפה גדול. מה הוא כן יכול להביא –

1. סיום בטבעת

רודי הוא גבוה שיכול לסיים כאשר הוא מקבל מסירות לתוך הצבע. במינסוטה יש רכז טוב, דיאנג'לו ראסל, ששיתף פעולה בברוקלין עם ג'ארט אלן ויודע איך להשתמש בגבוה מהסוג הזה. הוא יכול למצוא אותו בתוך הצבע לנקודות קלות אחרי חסימה או בחדירה שלו והרמה לאלי-הופ. כך גם שאר השחקנים בקבוצה מרובת הכישרון.

2. חסימות:

יוטה השתמשה ברודי גובר בעיקר בתחום החסימות, הוא מוביל את הליגה בסקרין-אסיסט. מיטשל וקונלי השתמשו בו הרבה במעברים כדי לקלוע שלשות קלות. במינסוטה גם דיאנג'לו ראסל, גם אדוארדס וגם קארל אנתוני-טאונס לעבור בחסימות ולזרוק. מינסוטה היא הקבוצה שזורקת הכי הרבה שלשות בליגה, כך שהגעתו של גובר רק תחזק ותגדיל את הזריקות שלהם משלוש אחרי חסימות.

3. כדורים חוזרים בהתקפה:

כבר בעונה שעברה מינסוטה הייתה אחת הקבוצות שקלעו הכי הרבה מרב' התקפה, רודי גובר קטף בעונה שעברה כ-4 כ"ח בהתקפה. זה תוספת כוח משמעותית עבורם.

לסיכום:

גובר אמר בראיונות שהוא מגיע למינסוטה כדי לזכות באליפות, הצהרה גדולה מאוד שנראה בעתיד אם זה באמת יקרה. מה שכן, גובר מגיע כדי להפוך את מינסוטה לקבוצה קבועה בפלייאוף, אחרי שהגיעה פעמיים בלבד ב-18 השנים האחרונות לפלייאוף, להיות בטופ המערב בהחלט נחשב שיפור משמעותי והצלחה גדולה. אם הוא שווה את הסכום ששילמו עליו זאת כבר שאלה אחרת, ואני לא רוצה להתעסק בה.

לדעתי, גובר יקבל את המושכות הגנתית בעוד בהתקפה הוא יהיה בעיקר משלים, וקא"ט יהיה שחקן משלים בהגנה ובהתקפה הוא יקבל (יחד עם ראסל ואדוארדס) את המושכות. החיבור הזה יכול לעבוד עד שלב מסויים ותלוי בעיקר במחויבות ההגנתית של כל שחקני מינסוטה ולא רק ברודי גובר.

מה אתם אומרים, האם הניסוי במינוסטה יצליח ויקדם אותם אל עבר גמר מערב ראשון מאז תקופת גראנט או שמא זה יתקע אותם במקום והם יהיו "רק" קבוצת פלייאוף?

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מאד מעניין . נראה לי אפשר יהיה לשפוט רק בפלייאוף . אם ההגנה הקבוצתית תעזור להשאר רלוונטי מול חילופים. ואם יתחילו להשתמש בו גם בהתקפה אחרי חילוף

  2. תודה אחלה סיכום.
    לדעתי גם קבוצת פליאוף קבועה שתגיע איזה חמש עונות רצופות יהיה הצלחה למיניסוטה,ומן הסתם במידה והם אכן יגיעו כל שנה לפליאוף אז כנראה ששנה אחת לפחות הם יצליחו להגיע לגמר המערב.בכל מקרה אני חושב שגובר שם אותם בסיבוב שני לפחות.

  3. גובר, כמו שיפוצניק טוב, נותן למינסוטה רצפה חדשה ותקרה חדשה – הרצפה היא סיבוב ראשון והתקרה היא סיבוב שני. לא רואה את מינסוטה מגיעה לגמר המערב בתקופה שלו.

  4. בס"ד
    שלום עליכם
    תודה רבה, סרטונים מחכימים.
    השאלה האם יצליח להתמודד עם שחקני חוץ גם בפלייאוף.
    יש פוטנציאל לאדןראדס להתקדם, וגם לקא'ט אחרי שנתיים אישיות קשות.
    יכולים להפתיע ולהגיע לגמר האזורי.

    1. אפשר יהיה להחביא אותו על שחקני פינה.
      מסכים שמיני נחלשה מבחינת סגל משלים אך יש להם חמישייה די טובה
      .
      אצל מינסוטה קבוצת פלייאוף זה לא דבר של מה בכך, אז זה כבר הישג

  5. אני באמת לא יודע מה להגיד – מצד אחד פוסט מצוין ומושקע שממש מאפשר להבין מי הבחור ומה הוא יודע לעשות. מצד שני ההיסטוריה של יוטה בפלייאוף גם היא חד משמעית. קשה לי להאמין שמיני, מכולן, תצליח לשבור את הדפוס הזה, אבל יהיה מעניין לגלות.
    .
    תודה רבה רבה שחר
    Keep them coming.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט