הסבב מכה שנית! והשוויצרי הבכיר

הרבה זמן כבר לא כתבתי טניס, ואנחנו כבר השליש השני של השנה שזה השליש של החיימר! ואמרנו חיימר אמרנו ראפא. אבל השנה קרו כמה דברים בסבב העולמי. שייגרמו לי לא לכתוב על ראפא אלא על הסבב. תדבקו עליי ונתחיל בניתוח סבב ה ATP.

הסבב מרים את הראש –
השנה זה עשר שנים מאז שפדרר השתלט על הסבב וגרם לו להיות לא רלוונטי. אחריו באו נאדאל ונולה ופשוט גימדו את הסבב. על מה אני מדבר? הדיוק העוצמות והנחישות גרמו לכל מדורג 5 ומטה להפסיד לטופ -3 עוד לפני שעלו למגרש. לא משנה כמה קיי נישוקרי (כדוגמא לסבב) יתאמץ מול נולה. נולה יינצח אותו 10 מתוך 10 אבל לא עוד!

המאזן של אלמגרו מול נאדאל הוא אפס נצחונות מתוך 10 משחקים. בינינו אלמגרו הוא אחד השחקנים שיותר כיף לראות בסבב, סוג של נאדאל מוחלש. יש לו פצצה של פורהאנד ורגליים זריזות. מפדרר הוא לקח את הבקהאנד יד אחת ועדיין בדור הזה הוא מספיק טוב להיות מקום 15 בסבב ולעוף בסיבוב שני או שלישי. אבל אלמגרו כמו כל השאר סבב, מפסיד וממשיך לעבוד, מפסיד ולומד מהטעויות. אתמול אלמגרו ניצח לראשונה את נאדאל על חיימר במה שהיה ההפסד השני של נאדאל על חיימר העונה מתוך 2 טורנירים.

איך הוא עשה את זה?
בשבוע שעבר במונטה קרלו, טורניר שעוד נחזור עליו ניצח דויד פרר את נאדאל בתצוגת טניס דומה לזו שניצחה לאלמגרו את המשחק אתמול. מה שהיה שם זה לא טניס גאוני במיוחד אלה התאמות למשחק של ראפא וסירוב להתקפל.
גם אלמגרו וגם פרר לקחו לראפא את המקום על המגרש, בעזרת חבטות קרוס עמקות פעם אחר פעם הם משכו מראפא את הכדור הקצר והענישו אותו בנקודה. החיסרון הטקטיקה הזאת היא שאז נכנסים לקרב התשות עם נאדאל שהוא פריק של כושר. אבל עבודה קשה והנה הסבב מעניש את נאדאל 2/2 על חיימר והפסד ראשון בקריירה בטורניר ברצלונה.

והמקום הראשון הוא…

השחקן שצבר הכי הרבה נקודות מתחילת השנה והכי פחות הפסדים הוא סטניסלב וואוורינקה והוא תאמינו או לא הדור הבא של הטניס. אבל בשביל שנבין את ההווה אנחנו צריכים לחזור לעבר… בתחילת שנות ה-2000 הסבב נע בין 2 גישות סרב וואלי שהגיע לשלמות ביצועית על ידי בוריס בקר ופיט סמפרס לבין משחק קו אחורי שהגיע לשלמות ביצועית על ידי איוון לנדל ואנדריי אגאסי. השחקן ששבר את המפלצת הדו ראשית היה… אוסטרלי!

לייטון יואיט הצעיר הביא לסבב משחק מושלם על כל המגרש וארסנל חבטות של B+ בכל סוגי החבטות מכל מקום במגרש, הוא הוסיף לזה כושר ונחישות ברמה של A+ וגרם לשינוי בתפיסה שה ATP  יישחק טניס לנצח. מול סרב וואלי יואיט העניש במכות העברה מדוייקות ומול משחק הגנה יואיט העניש במשחק חפירות עקשני. זה הספיק לו לרצף הכי ארוך במקום הראשון עד שבא פדרר ועשה מה שיואיט עשה עוד יותר טוב ועם בקהנד יד אחת מה שהגדיל עוד יותר את מגוון החבטות וכיסוי מגרש.

אחר כך באו ראפא ונולה עם כושר משחק של 6 שעות וכמובן A+ בכל סוגי החבטות, אבל דגש על משחק הגנה של קו אחורי ועכשיו הגיע הזמן לשינוי הבא:

וואוורינקה הוא שילוב אסכולות ההתקפה של פדרר וההגנה של נולה. הטניס של וואוורינקה נשען על עוצמות חזקות (כמו כולם) דיוק ומעבר מהיר מהגנה להתקפה. כמו פדרר הוא משחק גב יד ביד אחת ובניגוד לפדרר יד וכתף ימין שלו מספיק חזקים בשביל מכת הלסו של נאדאל. וואווארינקה יודע להעביר את המשחק  מקרוס לDTL ( DOWN THE LINE) והבקהאנד שלו בכיר על כל שחקן אחר בסבב.

במשחק הגמר במונטה קרלו הוא ניצח לראשונה בקריירה את פדרר במשחק שהיה עדיף מפדרר בכל אספקט. אני אתן דוגמא אחת – שאני כותב DTL  אז בכמה הכדור קרוב לקו? אצל פדרר זה 15 ס"מ ואצל וואוורינקה 6 ס"מ!

אני רואה שהמגמה היא חזרה לאסכולת ההתקפה של פדרר במשחק יד אחת אבל הפעם עם עוצמות ודיוק עוד יותר גבוהים מהמאסטרו.

מי שקורא אותי קבוע כמובן לא יופתע מסטן דה מן כבר צפינו את עלייתו לגדולה בשנה שעברה!

מי עולה מי יורד?

בשבועות הקרובים יש לנו בונבוניירה בסבב ה ATP. מינכן ומדריד ואז רומא אחד הטורנירים החביבים עליי בסבב.
אחריהם הרולאן גארוס ווימבלדון. עדיין הטורניר החשוב בשנה.
נאדאל משחק כבר שנה שנייה רצוף בלי פציעה והוא במגמת ירידה. נולה ניפח את היד מול פדרר בחצי של מונטה קרלו והוא במגמת ירידה. מארין צילי'ץ חם רצח. ניקולס אלמגרו העלה את הרמה בעוד מהלך. וקיי נשיקורי נעזוב אותו הוא קטן מידיי.

וכמובן פדרר שחזר ל  A גיים שלו וואוורינקה שמשחק כמו פדרר רק קצת יותר טוב.

תהנו מהקונצרט (פדרר נגד וואוורינקה משבוע שעבר)

Thumbnail

https://www.youtube.com/watch?v=2ZrLYkxNzxs

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. הרולאן גארוס די סגור נאדל יקח אותו
    ווימבלדון יהיה אדיר
    חסרים לי עוד 2-3 גראנדסלאמים של דיוקוביץ , בכל מקרה תודה רבה על אחלה פוסט !
    אתה מחמם מנועים לפני הדבר הגדול הבא שהוא הרולאן גארוס .
    יש סיכוי שזה נופל השנה על המונדיאל בברזיל ? אם כן אז אשכח ממנו …

  2. שמע קנגורו, הניתוח של ואוורינקה אכן משכנע. שחקן שלם ואיכותי והכל. גם בעיניי הוא מוצא חן.
    אבל הוא בן 29 בואכה 30….
    למה דווקא עכשיו?
    חולשה של הגדולים? פריחה מאוחרת? צירוף מקרים?
    יש מצב שאתה מהמר לנו מה יקרה איתו בהמשך?

  3. וורינקה אדיר. איזה בית ספר הוא עשה לפרר (מומחה חימר) בחצי גמר מונטה-קרלו.
    הבעיה שלו היא יציבות וריכוז במשחק עצמו. יש לו נטייה לשבור מחבטים מעצבים.
    רולאן-גארוס לא סגור לנדאל, לדעתי.
    ג'וקוביץ' התאושש מהפציעה והוא, יחד עם וורינקה, המועמדים שלי לקחת את הרולאן-גארוס.

    פוסט מעולה. תודה לאיש בגולה הרחוקה

  4. נדאל זכה השנה בטורניר חימר,בריו.
    לא רואה מצב בו סטן ״משתלט״ על הסבב. הוא הוכיח שהוא יכול לנצח כל אחד כשהוא משחק טוב,אבל הגדולה של שחקנים כמו פדרר נדאל ונולה היא היציבות. קשה לי לדמיין אותו מגיע בכל סלאם לחצי הגמר.
    נדאל עדיין הפייבוריט ברולאן,אבל הוא נראה הרבה יותר פגיע. אלמגרו ופרר הם ממש לא סוג השחקנים שנדאל אמור לפשל נגדם,במיוחד על חימר.
    מארי הוא התעלומה הגדולה ביותר בעיני. אחרי שבירת המחסום המנטלי של זכיה בסלאם,הייתי בטוח שהוא הולך להוביל את הסבב. אבל במקום זה הוא

    1. צודק שכחץי אץ מסעוץ נאדאך בברזיל…

      כמובן שהגדולה של 3 הגדולים זה שהם לא מפסידים לטופ 5 ומטה… והנה וואוורינקה לא מפסיד לאף אחד.

      אתמול בברצלונה אלמגרו הפסיד למלך היו טיוב (ג'ירלדו) ונישיקורי הקטן עלה לגמר. אני צריך לקחת אותו ברצינות?

      1. נישיקורי שחקן נפלא. הוא בלי ספק בדרך להיות טופ10 קבוע,אבל קשה לי לראות אותו מצליח יותר מזה
        לסטן היו הפסדים מוזרים השנה. בדיוויס לגולובב,ובאינדיאן וולס לאנדרסון,שפתח את העונה מצויין,אבל נעלם בתקופה האחרונה(פציעה?)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט