סיפור קיץ מאוסטרליה / מאת כתבנו עידו מוריה

כותרת ימי הרדיו: אוי ואבוי, קריקט עלינו באתר  של הדוקטור

מאת עדו מוריה

האמפריה האוסטרלית בקריקט פותחת את עונת הקייץ במרוץ אחר המקום הראשון בעולם. ולכבוד המשחק הראשון מבוא קצר לאיך להיות ג'נטלמן ולפוצץ כדור עשוי מעץ ישר לגולות של הג'נטלמן מהקבוצה השנייה
.

*******************************************************

בשעה 9 בדיוק עולה קבוצת השדה לבושה לבן אפודות צמר לבנות. 11 השחקנים מתפזרים ברכבי המגרש העגול מוכנים ליום נחמד תחת השמש. מיד אחריהם עולים 2 החובטים חמושים באלה שטוחה וקסדות גם הם לבושים לבן.

השופט בודק שכולם נמרחו בקרם הגנה, מאז שהחצי הצפוני העלים לנו את שכבת האוזון השמש חזקה, הוא מרים את ידו והמשחק החל.

הקריקט הומצא ב 1559 באנגליה. חוקי המשחק הם שג'נטלמן אחד זורק כדור שמגולף מעץ מלא ועטוף בעור לעבר ג'נטלמן שני. הכדור צריך לקפץ פעם אחת בלבד על הרצפה ולפגוע במקל קטן שמונח על 2 מקלות גדולים. אם המקל הקטן נופל, החובט נפסל. אם החובט מכה בכדור, הוא צריך לרוץ בכל המהירות לבסיס שנמצא 20 מטר ממול לבסיס הראשון ושממנו שוגר הכדור לעברו. הצליח להעיף את הכדור מחוץ למגרש – זה 6 נקודות, ובמידה והתגלגל החוצה זה 4 נקודות. הכדור נתפס באוויר. פסילה. מהבסיס השני הוא חוזר לראשון וחוזר חלילה…
המשחק הוא משחק של ג'נטלמנים לכן בשעה 12 הם ייצאו לארוחת צוהריים במועדון, יחזרו בשעה אחת, ישחקו 3 שעות עד לתה של שעה ארבע ומשם עד סוף היום ימשיכו לנסות לפסול את החובטים.

כאשר כל שחקני הקבוצה סיימו לחבוט מחליפים תפקידים. ששתי הקבוצות חבטו פעמיים נגמר המשחק. המשחק יכול להמשך רק – [PAUSE] – עד חמישה ימים. במקרה שמשהו לא חבט זה תיקו. גם עם מזג האוויר הפריע לחובט האחרון לחבוט עד סיום היום החמישי ,( כמו למשל גשם שיורד באנגליה …) המשחק מוכרז כתיקו.

נשמע טוב? עם כל הכבוד, התשובה שלכם לא משנה כגרגיר החול שנדבק לעורה החסון והשרירי של סמנטה סטוסר בעודה משתזפת בגולד קואסט. זהו המשחק הרשמי והפופלרי ביותר באומת הספורט מספר אחד בשביל החלב – אוסטרליה. יש עוד כמה מדינות שאוהבות את המשחק הודו 1200 מליון איש, באנג אה לה דאש 400 מליון. סארי לאנ'קה 150 מליון, פקיסטן אפגניסטן, ראג'יסטן, דרום אפרקיסטן, ניו זילנדסטן הקריביסטן ואינגלנדסטן גם חולים על המשחק, ולמה לא. לא שואלים שאלות משחקים. ככה עושים באימפריה כבר חמש מאות שנה!

עכשיו נשאלת השאלה, מי יכול לראות 5 ימים של אפודות לבנות? התשובה בכותרת. הרדיו. הקריקט הוא הספורט מספר אחד בזמן שעושים משהו אחר. הקריקט משוחק בקיץ האוסטרלי, תקופה שלא ממש עובדים. כי אנחנו בים. אז הולכים למים מתעדכנים שאחד החובטים רחוק 14 נקודות מ 100 יוצאים מהמים הוא רחוק כבר 2 נקודות מ 100. הולכים לבקר חברים מאתמול. פסילה ופסילה על האפס (DUCK). הולכים לשחק קריקט על החוף. בינתיים נפסלו עוד 4 ויש הפסקת צוהריים במשחק. נוסעים העירה לקנות אספקה. רואים על המסך במכולת תקציר של הפסילות. הולכים לנוח. אחד החובטים הגיע ל 100 … .

למעשה אני זוכר את משחק הנס של אדלייד (המשחק הרביעי בסדרת האשס של האוזיס נגד אנגליה ששיין וורן האגדי פסל במו ידיו את ממלכת אנגליה !! ) כי בדיוק היינו בקמפינג בהרים והלכו לעקוב אחרי להקה של קנגרו ושחזרנו נגמרו לאנגלים החובטים. והייתי חייב לרדת העירה לראות מה בדיוק שם קרה.

אז אם אתם בשלים לספורט שנמשך 5 ימים בזמן שאתם על הרכבת מראגיסטן לארמניצר. קריקט הוא התרופה שלכם!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. אני הרי חולה ספורט עם קבלות ידועות, ואני אוןהב כל ספורט מלבד קריקט. ראיתי כמה וכמה משחקים באיים הקריביים ולא הצלחתי להתחבר. השעמום גדול מדי. לא קורה כלום יותר מדי זמן. לא נראה לי מה כוכב יכול לעשות יותר משחקן שהוא לא כוכב.

    אבל מצד שני אני יודע את הטרוף בהודו, שם הם חולים על המשחק יותר מאשר כאן על פוטבול!

  2. מצטער בעיני קריקט לנצח ישאר משחק חסר היגיון שבו איש אחד מגלגל כדור לכיוון מישהו אחר שמחזיק מקל מוזר וכל השאר רצים מסביב במעגלים עם ידיים מונפות באוויר בצורה אקראית תוך כדי צעקות חסרות פשר.
    פשוט לא מצליח להתחבר לספורט הזה ואני מקווה שהוא ישאר לדורפן והחידונים שלו ולא יגיע גם לכאן

  3. אחלה – מוסיף צבעף גיוון וייחוד למקום הזה.

    לא שאני מבין מה רוצים ממני בקריקט הזה, אבל אני אקח כתבות כאלה בשתי ידיים על פני עוד כתבת כדורגל (ואלף התנצלויות לכל אוהבי החוליגנים…).

  4. תודה על התגובות.במקרה שלי אני עונה תוך 24 שעות…

    דוקטור – הקריקט הוא משחק למתי שאתה צובע את הבית.. או נוסע באוטו ללונג ביץ' ומקשיב למשהו ברדיו.

    לכל מי שחושב שקריקט זה לכוסיות אתם מוזמנים לעמוד 20 מטר מכדור עץ מלא שעף עליכם במהירות 150 קמ"ש, וכל מה שמגן עליכם זה סוודר לבן והכשרון שלכם.

    בגלל שהכדור צריך לפגוע קודם בריצפה אפשר לתת לו ספין וזה ממש מבלבל. ממש לא ספורט פשוט. מומלץ לכולם לנסות לשחק.

    שבוע הבא מגיע חג הסוסים העירה. אני אביא סקירה של שמלות הערב שישתתפו באירוע.

  5. סיפור שהיה:
    הגעתי לאוסטרליה כבקפקר צעיר (מטייל…) שאיתרע מזלו והוא נתקע באכסנייה ביום גשום וסגרירי בעת שהיה טורניר קריקט של חמישה ימים.
    גם אני, כמו רוב המגיבים לפני, חובב ספורט נלהב ולא מסוגל לראות את השעמומון שנקרא קריקט.
    או כך לפחות חשבתי.
    תארו לעצמכם יומיים שלמים של רביצה מול הטלוויזיה עם חבורה בינלאומית מאנגליה, אירלנד, הולנד ועוד, שיושבים, שותים הרבה בירה, צוחקים ומעבירים ביקורות על שחקני הקריקט.
    תאמינו לי שעם קצת הסברים ממישהו שמכיר את המשחק ועם החברה* המתאימה גם אתם תיהנו מהמשחק הזה.
    * עדיף שיהיו בחורות אוסטרליות יפהפיות ושתהיה הרבה בירה, או כדברי הפילוסוף הומר סימפסון:
    "Son, when you participate in sporting events, its not whether you win or loose, its how drunk you get."

  6. מאמר מעולה עידו, אני לא מבין דבר וחצי דבר בקריקט, אבל הוא כתוב היטב ולמדתי ממנו על המשחק הנפלא הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט