ספורטלנד- פותחים רענעונה

ספורטלנד- פותחים רענעונה

קבוצה ישראלית והתקווה מנוגן בפורטלנד: במסגרת הקרקס הנודד של ג'ף רוזן, מכבי רעננה מחוזקת ביוצאי ולא חוזרי הליגה :טרנס ג'ונס,נוריס קול, בריאנטה וובר,סידאריוס ת'ורנוול וג'ף אדריאן הגיעה למודה לשמש מסלול המראה לצרכי ההשתלבות של שיידון שארפ,הרוקי של הבלייזרס. זה נגמר בתוצאה מביכה 85-138 ( 53 הפרש ) אבל עם הרבה רשמים חיוביים להמשך. קול עם 19 (+-של 52-) , אנתוני מורס עם שתי הטבעות מרשימות סיים עם 13, סיגרס עם 12.

בבלייזרס המתחממים שארפ בא לעבוד עם 27 קלות (10/13 ל-2) וקיון ג'ונסון המשתפר עשה 18 עם 11 שיתופים.

החמישיה הראשונה לא התלבשה. דמיאן בעיקר הצטלם עם כל מי שביקש.

אחרי שנתיים של קורונה והרבה שינויים בפרוטוקול העיתונאים, חזרנו לנוהל הרגיל אשר מאפשר גישה חופשית וכניסה לחדרי ההלבשה אז ניסיתי לנצל את ההזדמנות כדי לחזור לכושר: "ראיון בלעדי" עם ווילי וורקמן מאותו כיסא שאיכלס בעבר את אמביד,יוקיץ' ואפילו שאלה היסטורית לדווין ווייד הוא מרגש ומחייב באותה רמה. לפני המשחק דיברתי קצת עם הישראלים הצעירים של הקבוצה, גילעד מלניק, אלכס לדר ודניאל הלל ושמעתי קצת על מה הם מי הם ומה הקבוצה מחפשת.

דניאל הלל מגשים לדיים חלום

ג'ף רוזן, שהיה הבעלים של מכבי חיפה כדורסל בעשר שנים האחרונות החליט להעביר את הטאלנט שלו (כספו ומירצו) דרומה אל עיר התלתן , להתחיל מורשת מקומית ובעיקר לעלות לליגת ווינר. לצורך העניין הוחתמו שחקנים בכירים כמו ג'ייסון סיגרס (THE MIDRANGE ASSASAINׂׂׂ) , ווילי וורקמן , אלון ספיר, רום גפן ואנת'וני מורס ( יהיה הזר הדומיננטי בליגה הזאת), הגיעו שני מתאזרחים (אלכס לדר וג'ורדן לואיס) והקבוצה השתפעה בישראלים צעירים שמחפשים לפרוץ ולהתקדם ( ניב אבידן סנטר נבחרת העתודה, מלניק, הלל, זיו מעוז). המטרה המוצהרת והיחידה היא אליפות הליגה השנייה ועלייה.

כבר לא צעיר אבל אחלה שחקן וגם אחלה בנאדם- סיגרס- המפתח להצלחה

לגבי מעלליו של מר רוזן בארץ הקודש והתרומה שלו לישראל ולכדורסל הישראלי יש תמיד דעות לכאן ולכאן. מהזווית שלי ( פעם שנייה שאני פוגש אותו (מכבי חיפה טור 2018), מדובר באמת באדם שאפתן ורציני שרוצה להיות בעל בית של קבוצת כדורסל. זה בייבי שגם נותן לו פעם בשנה שלושה שבועות של שכרון חושים וטור עם הקבוצה ברחבי הפריסיזון של הליגה.

הוא תמיד, בכל התקופה בחיפה, ניסה לעשות את המירב לשם ההצלחה הקבוצתית למרות שזה לא תמיד הלך ( אליפות,ירידה,עלייה, ירידה וכו') עד שבסוף עזב. אני פגשתי אדם עם כבוד ופאסון שתורם ונותן מזמנו למען הצלחת פרוייקט כדורסל בישראל. הוא מוקף בחבורה של עושי דברו שמעוניינים בהתקדמות מקצועית והצלחת הפרוייקט. מסע המשחקים בהחלט נותן לשחקנים ולבעלי התפקידים המקצועיים בקבוצה ידע וזווית להתנהלות נ.ב.א ברמת החשיבה, האימון והביצוע. מניעיו ודרכו ( וגם כמות הכסף כי אולי הוא יכול יותר מאשר קבוצה בליגה שנייה…) בעיני הם חיוביים וראויים להערכה . אני מקווה ומאחל שהפרוייקט הזה ברעננה יעזור גם למועדון, גם לעיר וגם לשחקנים הצעירים לקדם תרבות וכדורסל בישראל. אני גם לא אתפלא שהקבוצה באמת תעלה ליגה ותנסה לתקוע יתד בליגה הראשונה.

נכון שזה מביך ברמה המקצועית : גם לקבוצה וגם לקבוצת הנ.ב.א שמתמודדות מולה : נכון שמכל העיתונאים המקצועיים שהגיעו ( רק שלושה ) אף אחד לא התעניין או ידע שום דבר שקשור וגם נכון שהיו הכי מעט צופים אי פעם במודה ( אולי 8 אלף). אין הרבה הגיון בלבוא ולחטוף חמישים הפרש בראש וגם אף אחד לא רוצה לראות את זה.

נוריס עוד חי בסרט שהוא יכול לחזר לליגה. שאלתי אותו למה הוא לא חזר לשחק בישראל, הוא התחמק בנימוס. נראה לי שיש לו טראומה מהתקופה במכבי.

הבלייזרס ממשיכים בהכנות לתחילת הליגה. פתיחת לוח המשחקים סידרה הגרלה קשה מול קבוצות איכותיות אבל עם הרבה משחקי בית. חשוב לראות שהקבוצה מצליחה לאגור נצחונות ולא מתדרדרת בטבלה וזה גם די הסיכוי היחידי לבנות מומנטום חיובי. ההנהלה דיברה הרבה על העובדה שהעונה הזאת היא לא וואן אנד דאן אלא נבנתה קבוצה שאמורה לרוץ מספר שנים תחת הנהגתו ובהובלתו של דמיאן , אבל הכשרון הצעיר של שחקנים כמו סיימונס, נאסיר ליטל , שארפ ביחד עם יכולת יותר טובה מצד נרקיץ',ג'וש הארט וג'רמי גראנט צריך להביא קבלות מסויימות ולסמן שיש אפשרות לרוץ עם הסגל הזה להצלחה מסויימת או ש…

כתב על זה מאוד יפה יהלי אולמר : https://hoops.co.il/?p=275192

טרנס ג'ונס – אולי הליגה בטורקיה…
יש דרג ( קבוצות NBA מגיעות במספר אוטובוסים) ויש… וואנים שכורים נהוגים על ידי מנהל הקבוצה.
תודה לגלעד מלניק על העזרה עם הכביסה והציוד.

השנה נותן גם בטוויטר לייב במשחקים : orenmanor26@

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. קרקס מגוחך וחבל שנותנים לזה יד. עדיף לבלייזרס משחקון פנימי שיהיה יותר תחרותי מאשר אסופת האמריקאים הזו שהגיעה לשחק מולם (שלחלקם אין מקום בליגת הכל הישראלית), ומספר ישראלים שהכדור היחיד שהם רואים זה בחימום למשחק.
    ועדיין, התרומה של ג'ף רוזן מבורכת, לפחות לליגה הישראלית, אבל הבדיחה הזו של הסבב מול קבוצות NBA הפסיקה להצחיק עוד עם חיפה, והם היו קבוצת ליגת על.

  2. תודה רבה!!
    איך אני מחכה לקרוא את הכתבות שלך ושל כל כתבי החוץ של האתר בעונה הקרובה!!!
    .
    בעונה שעברה ווקרמן שיחק בהפועל ירושלים לצד שחקני NBA בעברם ואילו העונה הוא מגיע ל-NBA ומתחרה בפורטלנד, סך הכל עלייה

  3. כיף של טור. אני גרתי עם גייל 5 קייצים (3.5 חודשים כל פעם) בלב הפארק,רעננה, והפכתי בסאקר של כל דבר 'רעננה'. אני מבסוט שקמה שם קבוצה לנצח בליגת המשנה ולעלות לפרימייר

  4. תודה אורן. אחלה מבט. ג'ף רוזן הוא טיפוס אבל נראה לרוב עם כוונות טובות . למי שמחפש כדורסל ישראלי אמיתי מומלץ לצפות בליגה השניה מפעם לפעם. פורטלנד מסקרנת העונה ובמערב הצפוף אין לה הרבה מרווח טעות העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט