פריוויו לעונת 2023 של מכבי וסיקור למשחק פתיחת העונה נגד ז'לגיריס / עמיחי קטן

אתר היורוליג

מכבי תל-אביב (1- 0) – ז'לגיריס (0- 1) 84- 83:

מכבי פתחו בחמישייה עם לורנזו בראון, וויד בולדווין, בונזי קולסון, אלכס פוית'רס וג'וש ניבו, והאחרון היה הראשון לקלוע מהצבע לפני ששלשה של בולדווין קבעה 5- 4 לצהובים. גם פוית'רס, קולסון ובראון נכנסו לעניינים, כשהאחרון חילק 5 אסיסטים עם 7 נקודות כבר ברבע הראשון, ובהמשך דארון הילארד עלה מהספסל ותפר 2 שלשות, כך שבסיום הרבע הראשון הצמוד וחסר ההגנות מכבי הובילו 30- 27.

בראון קיבל את דקות המנוחה שלו בתחילת הרבע השני, ובלעדיו מכבי התקשו מאוד בהתקפה, מה שגם אפשר לז'לגיריס לשמור על הקצב ההתקפי ולהשלים מהפך. ריצה ליטאית העניקה להם יתרון 7, בזמן שמכבי היו עם 1/8 מהשדה ו-0/4 לשלוש, אחרי ה-4/6 מחוץ לקשת ברבע הראשון. סל של בראון עצר את המומנטום השלילי, ואחריו גם פוית'רס, אוסטין הולינס ורפי מנקו תרמו נקודות, ובמחצית היתרון של האורחים היה 48- 46 בלבד.

קינן אוונס, האקס של מכבי, פתח את החצי השני עם סל עבור הליטאים, אבל מכבי הגיבו עם הגנה טובה, מתפרצות וסיומות מהירות ומדויקות שהובילו לריצת 17- 3 ויתרון שיא של 65- 53, בזמן שבראון מסיים עם דאבל-דאבל שני של נקודות ואסיסטים במשחק השני שלו בצהוב-כחול של מכבי. ז'לגיריס הגיבו עם 8 רצופות ונשארו בעניינים, אבל שוב ההפרש גדל ל-10 לפני שברזדייקיס צימק ולקאביצ'יוס קבע את תוצאת הרבע עם הבאזר – 71- 65 למכבי.

הרבע האחרון, בדומה לשלישי, נפתח עם שלשה של בולדווין שהייתה היחידה של מכבי ברבע. קולסון, בולדווין ובראון גם דאגו להגדיל את היתרון ל-80- 69, כלומר הפרש של 11, כשנותרו 6 וחצי דקות לסיום, ונדמה היה שעוד רגע הניצחון יובטח רשמית. מכאן, הליטאים צופפו את הצבע והימרו על השלשות של מכבי, מה שעבד להם היטב כשמתוך 9 הזריקות האחרונות של מכבי במשחק, 6 מהן היו לשלוש וכולן הלכו החוצה, בעוד של-2 נקודות הם היו עם 1/3.

קווריוס הייז החל את הריצה של ז'לגיריס ומהלך סל ועבירה של רולנדס סמיתס, שהגיע מברצלונה, שלח את קטש לפסק זמן. שלשה של תומאס דימסה, שסיים עם 3/5 מחוץ לקשת לעומת 8/41 של כל יתר המעורבים, צמצמה כבר ל-4 בלבד, אבל בולדווין מצא את ניבו ל-2 נקודות שקצת הרגיעו את הקבוצה הביתית. סמיתס הגיב עם עוד 2, הייז הוסיף 1 מהקו ואחריו לקאביצ'יוס תפר 2 מהקו, ופתאום זה 82- 81 בלבד למכבי, 2 דקות לסיום.

מכבי כנראה הבינו שבשלשות זה לא הולך להם, והכדור הלך לג'ארל מרטין שניסה ללכת לצבע ונחסם על ידי יולנובאס, כשבצד השני דימסה השלים את המהפך עם 2 נקודות נוספות. הפעם בראון הצליח למצוא את פוית'רס שנשלח לקו, והרוויח אסיסט מספר 11 כשהגבוה דייק פעמיים מהעונשין. התקפות ארוכות מ-2 הצדדים הסתיימו בשלשות מוחמצות של דימסה ובראון, והכדור האחרון הלך לקינן אוונס שנאלץ למסור אחרי שמירה כפולה. הכדור הגיע לדימסה שהסתבך, אבל הצליח לייצר זריקה מוזרה קצת שנכנסה, אך רגע אחד אחרי הזמן ומכבי הצליחו לשמור על הניצחון 84- 83.

את קלעי מכבי הוביל קולסון עם 16 נקודות ב-6/7 ל-2 נקודות ו-0/3 לשלוש, 6 ריבאונדים, 4 חסימות ומדד 29, השני בטיבו אי פעם לשחקן מכבי בהופעת בכורה ביורוליג (יניב גרין הגיע למדד 32 לפני ח"י שנים, גם כן נגד ז'לגיריס), בולדווין קלע 15 ב-6/12 מהשדה ו-3/6 לשלוש, יחד עם 3 חטיפות, בראון קלע 13 ב-6/12 מהשדה ו-1/5 לשלוש, יחד עם 11 אסיסטים ו-4 מתוך 7 האיבודים של מכבי, פוית'רס קלע 12 עם 5 ריבאונדים, 4 מהם בהתקפה, הילארד (3/4 מהשדה) וניבו קלעו 8 כל אחד, מנקו קלע 5, מרטין קלע 3 והולינס קלע 2, בזמן שדיברתולומאו לא קלע, פניני וסורקין לא שותפו, ואילו זיו וכהן בכלל לא נרשמו בסגל.

אצל ז'לגיריס, אוונס קלע 17, הייז קלע 16 עם 9 ריבאונדים (6 מהם בהתקפה), דימסה קלע 13 ולקאביצ'יוס הוסיף 10 נקודות.

נקודות מהמשחק:

  1. ההתקפה של מכבי נראתה טוב בסך הכל עם 21 אסיסטים על 7 איבודים (בראון עם 11 על 4 וכל היתר עם 10 על 3), לעומת 8 אסיסטים על 15 איבודים של ז'לגיריס. מכבי גם הגיעו רוב המשחק לעמדות נוחות בצבע וסיימו עם 26/39 ל-2 נקודות, שהם 66.7% טובים. היריבות הבאות אמורות להציג הגנה טובה יותר, אבל עדיין אלו נתונים מאוד מעודדים, בטח לפתיחת עונה.
  2. ההגנה של מכבי נפלה בעיקר בריבאונד, שם ז'לגיריס ניצחו 17- 7 בריבאונד התקפה ו-43- 26 בסך הכל, כשזה אומר למעשה שב-36 ההחטאות של ז'לגיריס מאזן הריבאונדים היה 19- 17 בלבד למכבי, לעומת מאזן 26- 7 אחרי החטאות של מכבי. יריבה שתחטיא פחות גם תתקשה להביס ככה במאבק הריבאונד, אבל היו לא מעט בעיות תיאום בהגנה של מכבי.
  3. החמישייה הפותחת של בראון, בולדווין, קולסון, פוית'רס וניבו עבדה היטב יחד, כשלמעט בולדווין שהסתבך בבעיית עבירות ושיחק 23 דקות, כל החברים בה שיחקו 29 דקות ומעלה. מעבר להם, הילארד קלע 2 שלשות ברבע הראשון ואחרי זה נעלם, ומרטין קיבל דקות בתור הגיבוי העיקרי של שני הגבוהים. חוץ מהם, מנקו היה לא רע במעט הדקות שקיבל, הולינס לא הצליח ממש לבוא לידי ביטוי ודיברתולומאו החטיא כמה שלשות ולא הועיל על הפרקט, והיתר לא שיחקו כלל. מכבי מציגים חמישייה שנדמה שלמדה לשחק יחד, אבל כל היתר עוד לא התחבר.

הפריוויו העונתי:

האתר הרשמי של מכבי

היום ב-21:05 אמורה להיפתח עונת היורוליג במשחק בית של מכבי נגד ז'לגיריס קובנה. רגע לפני כן, זאת ההזדמנות לבדוק את מהלכי הקיץ של ההנהלה הצהובה ולנסות לפענח את מצבה של מכבי בליגת הכדורסל השנייה בטיבה בעולם, רגע לפני פתיחת העונה.

העונה שעברה:

מאזן בעונה שעברה: 17- 11 (18- 14 אם מוספים את המשחקים נגד הרוסיות). מקום 5 והפסד 3- 0 לריאל ברבע הגמר.

מאמן: עודד קטש. פותח קדנציה שנייה במכבי, אחרי שבקודמת לפני 15 שנים הוא פוטר מאוד מהר עם מאזן 5- 3 בליגה ו-6- 3 ביורוליג.

סיכום העונה שעברה: עונה מלאת תהפוכות שנפתחה עם ניצחון בנקודה על באיירן וצמד הפסדים לכוכב האדום ומילאנו. אחרי זה הגיעו 5 ניצחונות רצופים שהציגו את הפוטנציאל של הקבוצה, אבל אחר כך הגיעו 8 הפסדים רצופים שהשוו את רצף ההפסדים הגדול ביותר של מכבי באירופה.

עם מאזן 7- 11 אחרי משחק אחד של הסיבוב השני, מכבי יצאו לפגרה כפויה של קורונה, וחזרו עם 4 ניצחונות ב-5 משחקים, כולל אחד מרשים על צסק"א, אבל מיד אחר כך הגיע הפסד בדרבי שלישי לעונה, הפעם בחצי גמר הגביע, ויאניס ספרופולוס נשלח הביתה אחרי קצת יותר מ-3 שנים.

אבי אבן נכנס לתפקיד המאמן הזמני ולא התחיל טוב, אבל אז הקבוצות הרוסיות הושעו מהיורוליג ונפתח עבור מכבי נתיב לרבע גמר היורוליג, אותו הם ניצלו היטב עם 6 ניצחונות רצופים והמקום החמישי שסידר סדרת רבע גמר נגד ריאל מדריד.

הספרדים היו גדולים על מכבי בכמה רמות, והשיגו סוויפ די קל בדרך לגמר נגד אנדולו, אבל מה שהפריע למכבי היה ההמשך בליגה וצמד תבוסות נגד מחזיקת הגביע מהרצליה. חולון זכו לגבור על הרצליה בגמר ולקחת את האליפות, ומכבי הלכו שוב לפרק את הכל ולבנות מחדש.

קיץ 2022:

הגיעו: לורנזו בראון (מקאזאן), וויד בולדווין (מבאסקוניה), דארון הילארד (מבאיירן), אוסטין הולינס (מהכוכב האדום), בונזי קולסון (מקרשיאקה), רפי מנקו (מהפועל חולון), גיא פניני (מהפועל חולון), ג'ארל מרטין (מסידני קינגס), אלכס פויית'רס (מזניט), ג'וש ניבו (מז'לגיריס).

עזבו: קינן אוונס (לז'לגיריס), סקוטי ווילבקין (לפנרבחצ'ה), עודד ברנדווין (לבני הרצליה), קיירי תומאס (לטופאס), אנג'לו קלויארו (לגלאטסראיי), דריק וויליאמס (לפנאתנייקוס), עוז בלייזר (להפועל ירושלים), ג'יימס נאנלי (לפרטיזן בלגרד), ג'יילן ריינולדס (לקאזאן), אנטה זיזיץ' (לאנדולו אפס).

מכבי החליפו את כל הזרים, כמו שהם עשו בפעם הקודמת שהם הפסידו את האליפות בארץ, אבל הפעם ניתן לזהות 2 חריגים, שהם ווילבקין וזיזיץ' שמכבי היו שמחים להשאיר, אבל שניהם התקדמו, מקצועית ובעיקר כלכלית, ל-2 הקבוצות המובילות בטורקיה. גם בגזרת הישראלים הסיטואציה היא שונה, כשאז היחיד ששרד את הניפוי היה איתי שגב, ואילו הפעם רק בלייזר וברנדווין הוחלפו במנקו ופניני.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: לורנזו בראון, וויד בולדווין, בונזי קולסון, אלכס פויית'רס, ג'וש ניבו.

ספסל: דארון הילארד, אוסטין הולינס, ג'ון דיברתולומאו, יפתח זיו, רפי מנקו, גיא פניני, ג'ארל מרטין, רומן סורקין, ג'ייק כהן.

מאחר ומכבי עוד לא שיחקו בסגל מלא, קשה להעריך מה תהיה החמישייה הפותחת, אבל נדמה שבראון ובולדווין הם השחקנים המובילים בקו האחורי, כשבולדווין זכה להכי הרבה כדורים במשחקי ההכנה ובראון הספיק לזכות באליפות אירופה עם ספרד, להיבחר לחמישיית הטורניר ולחלק 12 אסיסטים בהופעת הבכורה מהספסל נגד חולון. בקו הקדמי, קולסון הוא המועמד המוביל לעמדה 3 כרגע, כשפויית'רס וניבו מגיעים עם ניסיון ביורוליג, בניגוד למרטין, מה שצפוי להעניק להם את היתרון כרגע.

לישראלים נתייחס כקבוצה אחת בהמשך, ובינתיים נתחיל עם הזרים, כולם חדשים במכבי. הקו האחורי של מכבי מורכב מכמה סקוררים שרגילים להיות חלק משיטת משחק מאוזנת שלא נשענה על כוכב אחד, כשלורנזו בראון (13.8), וויד בולדווין (14.1), דארון הילארד (13.7) ואוסטין הולינס (8.1) היו כולם חלק משיטת משחק שחילקה את הקליעה בצורה די מאוזנת בין חברי הקו האחורי השונים, וזה מאוד מתאים לסגנון המשחק של קטש שינסה לאפשר לכל אחד מהגארדים לקבל החלטות ולנהל את המשחק.

בעדמת הסמול פורוורד, בונזי קולסון הוא הזר המרכזי שאמור לספק קליעה, גם קצת מחוץ לקשת ובעיקר מייצור עצמי. קולסון מוכר לקהל הישראלי מהעונה שעברה, אז הוא קלע שלשת ניצחון נגד הפועל ירושלים במדי קרשיאקה הטורקית בליגת האלופות, והוא עומד בסך הכל באירופה על 35.9% מחוץ לקשת, נתונים שעשויים להשתדרג בקבוצה שבה הוא לא יהיה גם מוביל כדור מרכזי, כפי שהעידה עונת 2020 בה הוא שיחק בדרושאפקה וקלע ב-40.7% מחוץ לקשת, לעומת השנתיים הבאות בקבוצות פחות טובות כמו שטרסבורג וקרשיאקה.

3 הזרים הנוספים משחקים ב-2 עמדות הפנים, והם ג'ארל מרטין, אלכס פויית'רס וג'וש ניבו. שני האחרונים מתאפיינים בסגנון משחק די דומה המבוסס על אתלטיות, גם בסיומת ההתקפית שכוללת התעופפויות וריבאונד התקפה וגם בהגנה, כשהם אמורים לדעת לחפות על הצבע. מרטין מספק יכולות קצת שונות כשיש לו גם קליעה מטווחים רחוקים יותר, לפחות על הנייר, עם 34.6% לשלוש בקשת הרחוקה יותר של ה-NBA ו-39% לשלוש בשנתיים האחרונות באוסטרליה.

הכוכב: 

אחרי היורובאסקט האחרון, התברר להרבה אנשים שלורנזו בראון הוא השם "הגדול" ביותר שמכבי החתימו בקיץ האחרון. הרכז ה"ספרדי" מגיע אחרי עונת שיא בקאזאן, אותה הוא הוביל עם 13.8 נקודות ו-6.1 אסיסטים, ובאליפות אירופה הוא השתדרג ל-15.2 נקודות ו-7.6 אסיסטים. הסגל של מכבי אמנם לא כולל שחקני NBA כמו אלה ששיחקו לצד בראון בנבחרת הספרדית, אבל השילוב של ניהול המשחק, ייצור הנקודות וההגנה שלו אמור להפוך אותו לשחקן המוביל בצהוב-כחול העונה.

ההשוואות שיעלו בין ווילבקין ובין בראון לא רלוונטיות בגלל סגנון המשחק השונה, אך ווילבקין היה שחקן שלא היסס לקחת על עצמו את המנהיגות ואת הזריקות המכריעות, לטוב ולרע, והאחריות המרכזית ברגעי ההכרעה תהיה הפעם על בראון. יש שחקנים אחרים שיכולים לקחת זריקות מכריעות, ובראון כמובן לא יצטרך לזרוק כל הזמן, אבל הוא יהיה האחראי על האיזון בינו ובין האחרים ברגעי המפתח ובכלל, והצלחה שלו במכבי תהיה קפיצת מדרגה ביחס לקבוצות הקודמות בקריירה שלו.

הישראלים: רפי מנקו הוא השם הראשון שעולה כאן, ויהיה לו תפקיד משמעותי כקלעי מעמדת הסמול פורוורד הדי מצומצמת מבחינת זרים. קולסון והילארד יכולים לשחק בה, אבל שניהם גם יכולים לשחק בעמדות 4 ו-2 בהתאמה, כך שמנקו הוא הסמול פורוורד הכי מובהק של מכבי. עם 36.4% לשלוש בקריירה, ובעיקר 34.7% או יותר מחוץ לקשת בכל אחת מ-7 העונות האחרונות, מנקו הפך את עצמו למניה בטוחה בתחום, ועם השדרוג ההגנתי בשנים האחרונות, הוא מועמד להפוך לישראלי המשמעותי ביותר ברוטציה של מכבי.

ג'ון דיברתולומאו ויפתח זיו יתפסו עמדות כגארדים מחליפים, כשהיתרון של שניהם יהיה הניסיון בצהוב-כחול, כשזיו מתחיל את עונתו השנייה וג'ונדי פותח כבר עונה מספר 6 במכבי. שניהם יקוו שעם מאמן הנבחרת לשעבר הם יקבלו יותר דקות וביטחון, ובעקבות כך אולי נראה מהם עונה יותר טובה מהקודמת. בקו הקדמי, ג'ייק כהן צפוי לקבל דקות בעקבות העובדה שמכבי הביאו יותר זרים לקו האחורי ופחות לקו הקדמי מאשר בעונה שעברה, ובעקבות הצורך הגדל בקלעי מבחוץ, שזה תחום המומחיות העיקרי שלו.

בסיטאוציה מעניינת נמצא גיא פניני בן ה-39. הקפטן שהניף את גביע היורוליג לפני 8 שנים בילה 5 שנים בחולון, בהן הוא הניף גביע ואליפות, וכעת חזר למכבי, כנראה לעונת פרישה. פניני עומד על 38.7% לשלוש בקריירת היורוליג שלו, אבל העונות הטובות שלו היו 2010-1, אז הוא היה מקלעי השלשות המובילים באירופה. הפעם הוא מגיע אחרי עונה של 29.95 לשלוש, הכי נמוך שלו בקריירה, כשזו גם העונה הראשונה שבה הוא לא מגיע ל-50% אפקטיבי בקריירה הארוכה שלו.

באליפות אירופה פניני דווקא היה טוב במדי נבחרת ישראל עם 6/15 לשלוש, אבל קשה הרבה יותר לראות אותו מחזיק אחוזים כאלה לאורך עונה שלמה בגילו. עם זאת, פניני הוכיח לא אחת שהנוכחות שלו על הפרקט יכולה לתרום גם בלי הקליעה, וכך הוא גם אמר לי לפני כמה חודשים (אז עוד במדי חולון), אז הוא טען שאנחנו יודעים שהוא לא אחד שאכפת לו מהמספרים האישיים ושהוא יודע תמיד לתת את הדברים הקטנים ואת הטיפים הקטנים לשחקנים האחרים. גם אם לא ביכולות הכדורסל, לפניני יהיה חלק משמעותי באופן שבו הפנים החדשות של מכבי יתגבשו היטב.

כמה שאלות מפתח:

איך מחלקים את העבודה בין הגארדים השונים?

לורנזו בראון הוא הגארד המוביל של מכבי ככל הנראה, אבל גם בולדווין והילארד, ובמידה מסוימת גם הולינס, ירצו לקבל הזדמנויות עם הכדור וקבלת ההחלטות. קטש יצטרך למצוא את הדרך לשלב בין כל חברי הקו האחורי שלו, ולאפשר לכל אחד מהם להבליט את היכולות שלו ולבוא לידי ביטוי. השחקנים האחרים יצטרכו להשתלב בשיטה, שתהיה מבוססת בעיקר על היכולת של הגארדים לייצר ולקבל החלטות.

מי מסוגל לספק קליעה אמינה מחוץ לקשת?

אף אחד מהזרים של מכבי הוא לא קלעי שלשות גדול במיוחד. שני הסנטרים הם מהסוג שלא זורק בכלל, מרטין וקולסון מסוגלים לקלוע באחוזים סבירים, אבל אף אחד מהם לא מצטיין בתחום, ואילו הגארדים מעדיפים לרוב לשחק עם הכדור ביד ולחדור לסל. בתחום הזה, הזרים יצטרכו לתת תרומה סבירה, אבל הנוכחות הישראלית תהיה קריטית במיוחד, וסביר להניח שמי שאימן את נבחרת ישראל עד לפני כשנתיים מודע לזה.

מנקו הוא קלעי מעולה כאמור, את ההבלחות של פניני מחוץ לקשת כל מי שעוקב אחרי הכדורסל הישראלי ב-15 השנים האחרונות מכיר, דיברתולומאו נחשב קלעי טוב מאוד מחוץ לקשת, על אף שהוא לא תמיד שומר על יציבות בתחום, ובעיקר ג'ייק כהן, שלא זכה להרבה דקות בעונה שעברה, צפוי לזכות למעמד מוגבר בזכות 41.4% לשלוש בעונות הקודמות שלו במדי מכבי.

מי מהישראלים יכול להיות שחקן משמעותי?

הזכרנו את הישראלים בתחום הקליעה מחוץ לקשת, וזאת תהיה הדרך המרכזית של רפי מנקו, ג'ון דיברתולומאו וג'ייק כהן לקבל מקום משמעותי ברוטציה. יפתח זיו עשוי להשתלב טוב בשיטה של קטש שמעודדת ניהול משחק של שחקנים שאינם קלעים טובים כל כך מחוץ לקשת, ורומן סורקין ינסה להשתפר מהעונה שעברה הלא רעה שלו, ואולי לתפוס את הנישה של אנג'לו קלויארו כמניה הבטוחה בהגנה. גיא פניני לא ישחק הרבה ביורוליג ככל הנראה, אבל הניסיון שלו יוכל לתרום בכל מיני מצבים.

התחזית:

אחרי כמה עונות שבהן מכבי שמרו על הבסיס ובנו מסביב לווילבקין, הפעם כל אחד מהזרים יפתח את עונת הבכורה שלו בצהוב-כחול, מה שמקשה על היכולת לתת תחזית. בכל זאת ננסה לעשות זאת כאן, ותוך כדי העונה נוכל לגלות האם ועד כמה התחזית כאן היא בכלל בכיוון.

תחזית אופטימית: לורנזו בראון שומר על היכולת מהנבחרת הספרדית, ההגנה האישית של כולם טובה מאוד, השיטה של קטש מוכיחה את עצמה ונותנת הזדמנויות לכולם, הישראלים צולפים מבחוץ וזוכים להרבה דקות. 20+ ניצחונות ומקום סולידי ברבע הגמר, עם אפשרות אפילו להיכנס לפיינל-פור אם היריבה תאיר פנים.

תחזית פסימית: אין מנהיג, אין שיטה ברורה ואין תיאום בין השחקנים, לא בהתקפה ולא בהגנה. הישראלים ממשיכים לקבל פחות ופחות דקות, מכבי היא קבוצת הקליעה הגרועה ביותר ביורוליג, בין 3 הגרועות ביותר התקפית ובינונית מינוס בהגנה. 10-14 ניצחונות ורחוק מאוד ממאבקי העלייה לרבע הגמר.

תחזית ריאלית: הנחת המוצא כרגע היא ש-7 הקבוצות האחרות שהעפילו לרבע הגמר – אנדולו, ריאל, ברצלונה, אולימפיאקוס, מילאנו, מונאקו ובאיירן – יחד עם פנרבחצ'ה ואולי גם בולוניה ופרטיזן, 3 קבוצות שעשו רכש מרשים מאוד בקיץ, עדיפות על מכבי, מה שאומר שהתחזית הריאלית כרגע היא מקום קרוב לרבע הגמר, אבל מחוצה לו. עם זאת, קשה לדעת מה לצפות ממכבי, ויש לא מעט מועמדים לעשות קפיצת מדרגה ברמת היורוליג, ככה שהכל פתוח.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה עמיחי . מכבי תאבק על כרטיסים אחרונים לשמינייה . כל מקום בין 7 ל-12 נשמע ריאלי, פתיחת העונה יכולה מאוד להשפיע בהתחשב בזה ששני שליש סגל הוחלף כולל כל הזרים ואין מרווח לטעות עד שמתחברים . למכבי יש בששת המחזורים הראשונים 4 משחקי בית מול ז'לגיריס,מונאקו,וילארבן ופנא' ועוד שני משחקי חוץ מול פנר ובאסקוניה. כדי להיות בתמונה היא חייבת בעיניי לפחות את משחקי הבית לא לשמוט.

  2. אני אוהב את הפרידה מווילבקין ואת ההתקפה שלא תתבסס על שחקן אחד. הסגל החדש נראה מעניין ומבטיח, אני דרוך לעונה חדשה, חורף חם בהיכל ההצגה הכי טובה בעיר. יאללה מכבי אימפריה לתת להם בראש!

    1. השתחלות לפלייאוף זה מכבי קלאסי. לקבוצה אין תקציב להתחרות באריות היבשת, מנסים להתגנב דרך החלון ולגנוב את הקופה.

  3. קטש שוב מוכיח את עצמו כמאמן עם סכמות מקבועות מאוד ובלי יכולת להעמיד קבוצה הגנתית ראויה.
    יש לו עוד מלא זמן לשפר את זה והוא לגמרי יכול כי הוא יודע מה הבעיה.
    למה צריך 9 זרים (לא ספרתי) בסגל? נראה לי סורקין ישמור יותר טוב מלפחות חצי מהם. והם די ניגרו מתחת לסל אז גם שם זה לא הפסד כזה גדול.
    בראון מעולה ושוב מכבי תהיה תלויה בשחקן אחד.

    1. ישראלים במכבי זה טוב לליגה במיוחד בשנים האחרונות המגמה התחזקה עוד יותר.. היום מנקו ודיברתלומאו ראו דק' וגם זה בחד ספרתי..סורקין ופניני לא ראו דקה ויפתח זיו וג'ייק כהן אפילו לא מצאו מקום ב-12.

  4. מכבי ניסו להפסיד בכוח, למזלם לליטאים במהלך האחרון לא ממש ידעו מה הם רוצים לעשות. אין ספק שבשלב הזה של פתיחת עונה לוקחים כל ניצחון.

  5. תודה עמיחי
    בעיני מכבי עם הרבה סימני שאלה
    הקו האחורי סביר
    בצד הפווארדים הייתי אומר שזה מדאיג
    והקו הקדמי די דומה אחד לשני

    בגדול הייתי מנסה חמישייה
    עם לילארד כסמול וקולסון כ 4
    יחד עם בראון ובלדווין
    אולי זה היה עוזר
    חסר איזה סטראץ 4
    המרטין הזה לא הרשים אותי
    ( אבל ראיתי רק מחצית שנייה)
    לקטש נותרו 10 ימים עד המשחק המשמעותי הבא
    בטורקיה הוא יכול להרשות לעצמו להפסיד
    אבל אחרי כן יש לו בבית מונאקו וילארבן ופאו
    כולם כאן בהיכל הוא יצטרך ניצחונות
    יש לו מה לעבוד
    נראה מה יהיה
    אם יצליח לסגל שיטת משחק יוכל להפתיע .

    במשחק מול קובנה
    אז בצד החיובי
    1לפרקים הכדורסל שטף וכולם היו מעורבים במשחק התקפית
    2. בסוף הוא ניצח סוג של עוד ניצחון כזה ואבדנו אבל ניצחון .

    בצד השלילי
    1כבר במשחק הראשון הוא שיתף יותר מדי את החמישייה במיוחד את בראון
    מה שאומר שהוא לא סומך על הספסל
    בשביל להצליח מכבי צריכה רוטציה רחבה וקרדיט גדול לכולם

    2 חסר למכבי קלעים מבחוץ בראון שחקן נהדר שגם יכול לקלוע מדי פעם שלשה אבל לא זה היתרון שלו
    ואין למכבי מישהו שאתה יכול ללכת אליו לשלשה שצריך בטח לא מי שלא גארד כפי שהיה למשל במכבי בשנותיה היפות עם בלו את פניני

    3. הייתה רכות מפתיעה במשחק הפנים שכללה תבוסה מהדהדת בר'

    השאלה האם ניתן לשנות זאת בתוך הסגל או להביא חיזוק חיצוני היא שאלה במקום
    ימים יגידו .

  6. תודה לעמיחי על פריוויו מקצועי ומעולה.
    לא ראיתי כמעט את המשחק למעט הדקות האחרונות, אבל מה שהיה ברור לגמרי זה שהקבוצה הזאת – בניגוד ליריבה העירונית שלה למשל – איבדה לחלוטין את הזהות הישראלית שלה, וזה מצער במיוחד שלוקחים בחשבון פרוספקט נהדר כמו סורקין שמתייבש על הספסל ומאבד את מעט הבטחון שצבר.

    1. 1. סורקין כבר בן 26. זה לא ממש פרוספקט. מה שיש זה מה שתקבל, שזה לא רע, אבל לא יותר משחקן מחליף ברמות של היורוליג.
      2. שני הבדלים יש בין מכבי ובין הפועל ת"א, או "היריבה העירונית" כפי שאתה מכנה אותה כאן. ההבדל הראשון הוא פערי התקציב שמאפשרים למכבי להביא 8 זרים לעומת הפועל שכדי להביא זר חמישי זקוקים לתרומות מהאוהדים. ההבדל השני הוא תומר גינת, שחקן ששתי הקבוצות רצו בקיץ, והוא בחר לחזור לחממה בהפועל.
      3. כמה נתונים לגבי הישראלים במכבי בעונה שעברה. מבין 4 הראשונות בליגה בעונה שעברה, מכבי נתנו הכי הרבה דקות לישראלים. 41.5% מהנקודות של מכבי נקלעו על ידי ישראלים, לעומת 40.4% אצל הפועל ת"א למשל, כשרק גליל עליון, הפועל חיפה ואילת מובילות על מכבי בנתון הזה. אם עוברים לבדוק את המדד הפער גדל כשאצל מכבי הישראלים היו עם 41.3% (שני רק לגליל עליון) לעומת 34.1% של הפועל ת"א.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט