שיר הלל לקבוצה המפארת את ישראל / מנחם לס

 

אני יודע טוב כמו כל אחד אחר שכשהרבע השלישי הסתיים בתוצאה 56-58, אלה שהביאו למכבי את הנצחון האדיר 66-86, והעלו אותם לפיינל פור, היו בעיקר היקמן, טיוס, סמית', בלו, ורייס, ואני גם יודע שהיחיד ביניהם שהוא יהודי ואולי יודע כמה מילים בעברית הוא בלו.

אני יודע שכולם אזרחים אמריקאים, והם לא יותר ממקצוענים המשחקים עבור כסף.

אבל חובה עלי לומר משהו על מכבי ת"א הזאת, קבוצה שאין כמותה בעולם הכדורסל שמחוץ לארה"ב, ואולי אפילו בארה"ב: לא משנה אם אתה יהודי או נוצרי. לא משנה אם אתה לבן או שחור. לא משנה אם שמך ניגמר ב"ביץ'", ב-"צ'יץ'" או ב-"טיס". ברגע שאתה לובש את מדי מכבי ת"א קורה לך משהו שאין לי הסבר טוב יותר מאשר 'שכינה'.

מכבי ת"א שייכת לזן מאד מיוחד ומצומצם של קבוצות כמו הניו יורק יאנקיס, מנצ'סטר יונייטד, או הסלטיקס והלייקרס, שכשאתה נושא את סימלם אתה יודע שאתה חייב לעשות משהו מיוחד, אפילו שהוא מעל ומעבר יכולתך.

כל אלה המתפללים להפסד מכבי במפעל בינלאומי כזה סובלים מבעייית קנאה קשה מאד, שהיא גוברת אפילו על אהבתם לישראל. כשבעולם קוראים שמכבי ת"א היא בפיינל פור, זוהי ישראל שהיא בפיינל פור. כשצ'סק"א בפיינל פור, אלה הרוסים הנמצאים שם, ולאיש לא איכפת או חשוב כמה אמריקאים משחקים עבורה.

אני זוכר שארסנל שיחקה פעם בפיינל של טורניר אירופאי. אף אחד מ-11 שחקניה לא היה אנגלי. עדיין כל אנגלי היה גאה בהישגה והתפלל לנצחונה.

מה שמכבי עשתה הערב היה לנצח בצורה פשוטה: ב-'אולד פשיון בסקטבול' של לחימה, שיתוף כל שחקן כאילו הוא חלק חשוב ביותר, וללא אף כוכב כדורסל אמיתי אחד. כל אחד שמשחק עבורק מכבי הופך להיות 'מכבי' מהשטנצה של טל ברודי, מיקי ברקוביץ', קטש, ואולסי פרי: שחקן הנושא בחרדת קודש את סמל המכבים, שתמיד מזכירים לי את בר כוכבא. איזה כיף שלצה"ל, ההיי טק שלנו, ו-טבע' (וכמובן המון דברים אחרים) ישנה גם קבוצת ספורט אחת המסוגדלת להתמודד עם הטופ שבטופ באירופה, ולנצח. איזה כדור למדינה!!!

כל אלה שכואב להם שמכבי ניצחה – אני מרחם עליהם. כי מכבי שולטת בכדורסל הישראלי, והיא אחת החזקות מכל הקבוצות באירופה כבר 60 שנה, וזאת שליטה שלא עומדת להסתיים כה מהר. וזאת כי יש לה בוסים מטורפים כשמעון מזרחי ואחרים שנותנים את נשמתם עבור הקבוצה. אין דבר כזה באף קבוצה ישראלית אחרת, ואין דבר כזה באירופה. בארה"ב כל עניין הכדןורסל ב-NBA הוא בסגנון אחר, אבל אני מסופק אם שם ישנם מטורפים כמו שמעון מזרחי, שמלוק של פעם, ואפילו מוני פנאן שעם כל 'הפונזי' שלו היה אחד המטורפים מכולם עבור מכבי.

מה שעזר למכבי הערב היתה העובדה שמילנו שיחקה את רוב המשחק SMALL BALL. אבל הערב לא משנה מה מילנו היתה עושה, מכבי היתה מנצחת.

הערב דייויד בלאט קנה אותי. הוא לא התרגש, החליף באומנות, לקח טיים בזמן, והישרה אווירת בטחון בקבוצה. לי חסר לנדסברג מדי פעם על הפרקט, אבל עם נצחון כזה אני לא מתכונן להתווכח.

וחובה לכתוב על הקהל הנפלא של מכבי ת"א, שמזכיר את קהל דוק במשחק נגד צפון קרולינה. כולם הופכים צעירים. חצי קהל עומד מהשנייה הראשונה עד האחרונה, ולא מפסיק לעודד. קהל מדהים ממש!

אני הולך עתה לישון כאילו מיאמי ניצחה את ה-NBA, דבר שיקרה עוד פחות מחודשיים. כי למיאמי היט יש מעט מה-SPIRIT של מכבי ת"א, ועבורי אין דבר מספק יותר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 118 תגובות

  1. מתי ארסנל שיחקה בפיינל של טורניר אירופאי ולא היה לה אף אנגלי??

    בימים שפגשה את גאלאטסראי באופ"א היו לה לא מעט, סתם משלוף, סימן השוער, קמפבל, טוני אדאמס הקפן.

    ב2006 סתם משלוף היה את אשלי קול אבל זו באמת קבוצה שהייתה מלאה בצרפתים(וכאלה שהגיעו מצרפת).

    מיותר לציין שארסנל של שנות ה-90(עד לתחילת הקדנציה של ונגר) הייתה כולה אנגלית, עם ההגנה המפורסמת שלה.

  2. תודה על חתיכת האינ פורמציה החשובה. אני אפילו לא בטוח שזאת היתה ארסנל. איזו קבוצה אנגלית הגיעה לאיזה פיינל ולא היה בא אף אנגלי, או אולי אנגלי או שניים. הבאתי זאת כדוגמא. גם למכבי ישנם 3-4 ישראלים (ואולךי יותר).

    1. לא הייתה מעולם קבוצה אנגלית שהגיע לגמר ולא הייתה לה נציגות אנגלית.

      הכי קרובה לזה זאת אכן ארסנל שעד לפני כמה שנים באמת לא היה לה הרבה נציגות אנגלית.

      בתחילת הקריירה שלו ונגר ירש את ההגנה האדירה שהייתה לאנגליה בשנות ה-90(כולם בריטים).

      אחר כך התחיל לגיון הזרים ובאיזשהו שלב באמצע שנות ה-2000 כבר התחילו לכנות את ארסנל באנגליה כפראנסנל בגלל אינסוף הזרים הצרפתים והאפריקאים שונגר מביא מהליגה הצרפתית.

      בכל אופן לא היה שום שלב שבארסנל לא היו שחקנים אנגלים.

      אפילו ב2009 שזו אולי העונה עם הכי פחות אנגלים, גיבש ותיאו וולקוט פתחו בשני משחקי חצי הגמר בצ'מפיונס נגדנו(השער של פארק ב-3-1 הוא אחד מהשערים היפים שאי פעם ראינו עם הספרינט המפורסם של רונאלדו ורוני).

    1. שעייהווו
      גם שחר מחיפה אוהד מכבי ישראל תל אביב.
      כל קבוצה ישראלית שמשחקת באירופה מביאה כבוד לישראל
      בהקשר החיובי

  3. זאת היתה ארסנל אך לא בפיינל אירופאי.
    אני לא זוכר את השנה המדוייקת אבל אם אני צריך להמר זה היה כנראה באיזור שנת 2009-2010 – ונגר היה עולה הרבה פעמים עם וולקוט בתור האנגלי היחידי ומדי פעם קמפבל.

    אם אני זוכר נכון זה היה במשחק גביע בשלבים המוקדמים.

    1. קמפבל היה פצוע ברוב עונת 2009(שהייתה האחרונה שלו אצל ארסנל).

      בכל אופן גם גיבס זכה לשחק באותה עונה ווהוא וולקוט פתחו נגד יונייטד בשני חצאי גמר הצ'מפיונס, וזה הכי קרוב "להרכב ללא אנגלים" בשלבים מאחורים של ארסנל.

      1. לכן הימרתי על העונה הזו..
        ובכל מקרה זה לא היה בשלבים מאוחרים של אף טורניר אלא המשחקים הסיבוב הראשון או השני.
        בוודאות היה משחק כזה פשוט צריך לחפור באינטרנט כדי למצוא אותו..

  4. השחקנים של מכבי בחגיגות נראים כמו דראגיסטים
    אינגלס נראה כמו דיווה שהולכת לקבל את כל האיצטרובל של דווין סמית
    איזה תמונה כמו נשף הלאווין בהארלם
    שמישהו יתקשר ניין ואן ואן ויציל את אינגלסיה מגנג בנג אכזרי

  5. אני ממש לא שותף להרגשות שלך באופן כללי. כן אני שמח שמכבי עלו כי אני מכביסט, אבל כשהפועל ת"א ומכבי חיפה היו בשלב הבתים של ליגת האלופות רציתי שהם יפסידו בכל משחק. יש שנאה שהיא מעבר ואתה לא יכול להגיד שכל מי שמאחל שמכבי יפסידו עושה זאת מקנאה, זה לא נכון.

  6. בלו לא יהודי (לפחות לא על-פי כללי היהדות). אביו יהודי ולומר את האמת הוא קיצר את שמו לבלו כדי שהוא לא ישמע יהודי מדי בארה"ב. הוא ישראלי לפי חוק השבות ושחקן נשמה אבל יהודי הוא לא

      1. And Yair, this was such an important comment! I don't know how I lived until now without checking on David Blu's grandmas, whether they kept all the miztvot and all, and I think someone should snick into the showers in the Yad and check his dick.

  7. קבוצה לא מייצגת לאום,מי שלא מבין את זה הוא או טיפש או שהוא פשוט הבריז משיעורי אזרחות..
    מכבי תל אביב זו הקבוצה הדוחה ביקום,ולכן לא משנה מול מי תשחק,אני יהיה נגדה,פשוט מאוד.
    אגב,כשהפועל שיחקה בליגת האלופות כל ידידי המכביסטים היו נגדה וזה היה מובן וברור,כמו שאוהדי סיטי מקווים שיוניטד תפסיד,אוהדי אינטר מקווים למפלה של מילאן וכך הלאה..
    אגב במכבי משחקים היום בידיוק 2 ישראלים,יוגב אוחיון,וגיא "אתה נאצי ,סרטן בראש" פניני.

    1. אוהד דוחה ואיש מגעיל. אבל רק שתדעו רוב אוהדי הפועל אינם כמו האיש המגעיל הזה.

      בטח אתה המפגר שאיימת על סופו שתאנוס את בנו ובתו !!!

      שהפועל של גוטמן עשתה את המסע המופלא באירופה, רוב אוהדי מכבי וביתר שמחו בהצלחתה.

  8. אפרופו מכבי, היום הראו את הכרוז של הקבוצת כדורגל שלהם בחדשות. ואני אומר לכם תאכלס לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי משהו שמזכיר טימטום שכזה, מה גם שאני עוד מנסה להבין מה ראיתי שם. הזוי, פשוט הזוי בחיי ..

  9. אני כ"כ אוהב את אלכס טיוס.
    לא האמנתי שכמעט ויתרו עליו, מזל ששון ג'יימס נפצע.

    בתכלס הקבוצה הזו נבנתה לא נכון ולמזלה כיוון שכך לא יכלה לסיים מעל למקום ה 3 בבית ואיכשהו מילאנו סיימו לפני היווניות?!?

    מילאנו ומכבי הן הקבוצות הנמוכות ביותר ב טופ 16.
    וסמול בול נגד סמול בול מכבי לוקחת, קבלת ההחלטות של האיטלקים היתה מזעזעת.

    רייס הוכיח שהוא שחקן עם ביצים וסופו הוא כמו שחקן בית.
    יש עתיד לקבוצה נקווה שלא יסתנוורו יותר מדי מהעונה הזו ויפיקו לקחים.

  10. אני שמח בשביל דיויד בלאט שאני מחבב אותו כאדם וכמאמן (על אף האישיות האגוצנטרית שהוא מפתח לאחרונה),
    אני שמח בשביל כמה קוראים וכותבים של האתר (אהרון, אורי, אלעד ואחרים),
    אני שמח בשביל אחי הגדול שמאושר עד הגג מעוד נסיעה לפיינל פור.

    אבל,
    בין זה לבין לשמוח על נצחון של ישראל והעם היהודי הדרך ארוכה.
    הימים האלה של המלחמה של המעטים ברבים והיהודים בגויים האכזריים כבר עברו מן העולם (וטוב שכך) ומכבי היא אולי קבוצת הייצוג הספורטיבית הבכירה של ישראל אבל היא עדיין קבוצה פרטית. וזה לגיטימי לאהוב אותה ולהצטרף לזה כמו שזה לגיטימי לא לאהוב את זה ולסלוד מזה (ואין בזה שום קנאה).

    ולגבי קהל האוהדים של מכבי, אז על אף גרעין טוב ואיכותי של אוהדיםצשמלווה את הקבוצה שנים, חלק משמעותי ממי שתראו ביד אליהו ובעיקר בפיינל פור זה אנשים של ׳טרנדים׳, תופסי טרמפים למינם שמכבי היא אופנה מצוינת, בדיוק כמו לראות משחק של בארסה בקאמפ נואו..
    שום קשר בינם לבין קהל טוב ואהבת ספורט לא קיים (שוב, יש גם חלק איכותי לאוהדי מכבי והרבה אוהדי כורסה)

    1. זמן זה מצרך יקר.
      מכבי רוצים את הזמן שלי? שיהיו טובים.
      כנל הלייקרס וכנל מכבי חיפה.

      יש לי מספיק מה לעשות בחיים. האהדה שאתה מציג היא לא רציונלית.
      למה שאתעניין באותה אינטנסיביות בין אם הקבוצה רעה או טובה?

      תהיו טובים תקבלו את הזמן שלי.
      משוואה מאוד פשוטה. וכולם מרוויחים. אין כזה דבר אוהד אמיתי.
      יש רק משוגעים.

      ספורט זה כיף דרמה מתח והנאה לא סבל.

      וכן באיזה מקום מכבי כן מייצגת את ישראל.

  11. אוי אלי,אתה יודע בידיוק על מיספר האנשים המועט שתלה את השלט בדרבי האחרון,שאותם חברה שזרקו את הבובה המדוברת..
    מעניין שאני שומע ביקורת דווקא מאוהד של מכבי "אמנון אבידן, מוני והפיצות, הבנק של מוני, פניני מאחל יהונתן שולדבראנד "הנאצי" שיקבל סרטן, סופו עולה ליציע להכות אוהד ורומס ילדים קטנות ונשים מבוגרות, ביזוי טקס הענקת הגביע 2008, אולסי מסומם, "טועמה מחבל" ,נהמות גיזעניות כלפי שחקנים שחורים,מו"מ עם לבן מרסר במהלך העונה ועוד ועוד ועוד.."

    1. מאיפה הבאת את זה שאני אוהד מכבי? רחוק מזה! ומה שהבאת על מכבי זה גם מגעיל רק הבאתי לך על אוהדי הפועל בגלל הציטוטים שלך על פניני שגם הוא לא צדיק גדול אבל אם אתה מזכיר לו ציטוטים ראוי שגם לך אזכיר כמה דברים ששכחת…

    2. לכל צד יש שוליים, אם כי לי נראה שהשוליים של אוהדי הפועל נרחב יותר.
      מה שהכי זיעזע אותי, זה התנועות חנק שבוצעו לכיוונו של רגב פאנן, וכל שאר ההערות שזרקו לעברו, וזה הגיע מכמות אוהדים די גדולה.
      להגיד ש'סופו עולה ליציע להכות אוהד' נשמע יותר מדי פסטורלי, זה לא היה אוהד, אלא תת אדם מגעיל במיוחד! גם אם הוא בקבוצה ששנואה עליו, למה לעזאזל להגיד דברים כאלה לאדם שמעולם לא עשה לו משהו!?!? ובמיוחד לסופו, אולי הוא חם מזג, אבל יש לו נשמה טובה, גם אם היא כלואה בתוך 150 קילו. זה לא יצור שהמועדון של הפועל רוצה שהוא יקרא אוהד שלה (בתקווה…)
      כמובן שזה לא מצדיק את חוסר האיפוק של סופו.

      1. 1) סופו איבד את זה הרבה לפני האוהד. הוא גם איים על שופט שבוע לפני.
        2)יש הבדל בציפיות מאוהד וממקצוען.
        3)אתה אומר שאתה לא מצדיק אבל נותן צידוקים.

        1. אמת, סופו הוא האיש הרגוע בתבל, אבל עדיין הוא לא עשה כלום לאוהד הזה.
          ברור שיש הבדל בין הציפיות מאוהד וממקצוען, ולכן גם אם האוהד הזה הוא רפש, זה לא מצדיק את חוסר האיפוק שלו, אבל אני מבין למה הוא 'איבד את זה'.

    3. חום הסתכלת במראה לאחרונה ? אתה תמיד עסוק בלזרוק האשמות ומעולם לא ראיתי אצלך אפילו תגובה חיובית אחת !

  12. נראה לי שצריך להתרחק קצת מהארץ כדי להבין את מה שמנחם כתב.
    זה לא משנה שאני שונא את מכבי ומה שהיא מייצגת בליגה הישראלית. כרגע כישראלי בנכר מכבי ת"א כדורסל זה בערך הקשר היחידי שלי לספורט בישראל.
    הרגשתי היום שמחה גדולה, בעיקר בשביל דייוויד בלאט שאני עדיין לא מאמין איזה עליהום הוא עובר כל הקריירה שלו בארץ. מפרשת הנבחרת ועד כל עונה ועונה שמגמדים את ההישגים וחוגגים את הכשלונות שלו, גם בתקשורת וגם מתוך המערכת שלו.
    לא מבין מה הוא עדיין עושה בארץ, באמת, מוח כדורסל כזה חייב להיות ב-NBA.
    כל הכבוד לבלאט, פופוביץ' הישראלי. וגם למכבי

  13. דוק, בחייאת תפסיק לקשקש שטויות!
    מכבי לא מייצגת אותי, אני באבל הערב על הניצחון של חמישיית האזרחים האמריקאים שלובשת צהוב כחול מול חמישיה של אירופאים ואמריקאים אחרים שמשחקים עבור מילאנו.
    ושנית, ואני יודע שזה ירגיז אולי אותך והרבה אחרים כאן: ממתי אתה יודע מה מייצג את ישראל או משמח ישראלים? אתה חי בארה"ב כבר 80% מחייך הארוכים (ושתמשיך לחיות עוד שנים רבות ושמחות), אבל, מה בדיוק הופך אותך לישראלי? אפילו העברית שלך כבר מתובלת לגמרי באנגלית ויש ביטויים שאני מתערב שלא תזכור איך אומרים אותם בעברית גם אם יצמידו לך אקדח לרכה.

    בקיצור, מכבי מייצגת רק את מכבי, זכותם לשמוח (למרות שאני בספק אם דון שימון השתמש אי פעם בשרירי החיוך שלו), אני מאחל להם שיובסו על ידי ריאל/ ברצלונה/ צסק"א.

    1. דווקא בגלל שמנחם גר בחו"ל רחוק מהבעיות היומימיות שלנו כאן בארץ הוא יכול לראות דברים ברמת המקרו, ולראות עד כמה מכבי ת"א יחודית בנוף. אני לא מזלזל בבעיות שיש לנו כאן. אבל למרות כל הקשיים והדברים הדורשים תיקון מותר וצריך להסתכל גם על הדברים היפים, ומכבי ת"א שאינה חפה מטעויות ומבעיות היא סיפור הצלחה ישראלי אדיר.
      בעיני זה ענין של גישה לחיים- אפשר תמיד לבקר ולראות את השלילי בכל דבר, אבל אם זה מסתכם בזה זה מוליך רק למבוי סתום.

    2. מה שעושה ממני עדיין ישראלי היא ההרגשה שאני ישראלי; שישראל חשובה לי מכל; שיש לי דרכון ישראלי; שיש לי רשיון נהיגה ישראלי; שאני חבר בקופת חולים 'מכבי'; שבתי ונכדותי גרות כאן ; שנכדתי הולכת לצבא בשנה הבאה (אני לא מאמין! כשהיא נולדה לפני 17 שנה בבית חולים מאיר והחזקתי אותי בזרועותי, זה נדמה לי כאילו קרה אתמול), ו…שאני יודע עברית טוב ממך, וכותב טוב ממך, אפילו ש80% מחיי אני גר בנכר בגלל נסיבות חיים מסויימות, ולא בגלל רצון. (מאומה מהכתוב למעלה לא מנוגד לעובדה שאני אמריקאי, גאה להיות אמריקאי, ואוהד ארה"ב מס' 1)

      1. דוק, אתה ממשיך להיות "full of s***"
        אני מרגיש צעיר גבוה וחתיך, זה לא אומר שאני כזה. צא מהסרטים שלך, אתה לא ישראלי, אתה יהודי שחי פעם בישראל וכעת בארה"ב, וגם מעיד על עצמו שהוא אמריקאי גאה, זה לא הולך ביחד, אין חיה כזאת. רק בגלל שישראל לא דורשת מיורדים לוותר על האזרחות שלהם אתה עדיין מחזיק דרכון. אין לי טיפת בעיה עם זה, כל אחד עושה מה שטוב לא, שיהיה לך בכיף אבל לפחות תהיה כן עם עצמך.
        לגבי כתיבה, ברור שאתה כותב טוב יותר ממני, זו העבודה שלך, בעבודה שלי אני טוב יותר ממך. לגבי עברית, תמשיך לחלום……. בוא אני אתן לך רמז: "יוסטון עשו את הפלייאוף" או "מיאמי תנצח את ה NBA" זו לא עברית.

          1. אתה חושב ורואה את עצמך נאור ישראל, אבל המילים שיוצאות לך מהפה הן פשיסטיות לאומניות.
            אדם שגדל והתחנך בארץ מסויימת תמיד יהיה בן אותה ארץ.
            אני תמיד ארגיש קיבוצניק למרות שכבר מגיל 15 אני לא גר בקיבוץ, תמיד ארגיש ישראלי למרות שאין לי כוונה לגור בארץ. שפתי היא עברית, הריח של האבוקדו והשבילים של הקיבוץ הם הדבר שעולה לי לראש כשאני חושב על בית, הצלקות מהצבא הן נטל שאני אסחוב איתי כל חיי.
            אבל הקיבוץ כבר לא קיים, ישראל של ילדותי קיימת רק בזכרונותיי וכל פעם שאני בא לביקור אני נזכר מדוע עזבתי.
            ממליץ לך לקרוא את מילן קונדרה כדי להבין את נפשו של גולה. מרצון או שלא. אולי זה יגרום לך לחשוב פעמיים לפני שאתה מחלק או שולל אזרחויות

          1. אפלטון, אתה בעצמך עושה את ההבחנה בין גולה מרצון או מאונס.
            המילים שלי הן לא פאשיסטיות אלא רק מציאות עובדתית פשוטה, הלאומיות שלך נגזרת מהמקום שבו אתה חי.
            אם יש לי או אין לי כוונה להמשיך לחיות בארץ מסוימת יש את כל הקשר בעולם להגדרה העצמית וההגדרה של אחרים אותי לגבי זהותי.
            אם בחרת מרצונך לעזוב את הארץ, לא משנה כמה שאתה אוהב את התרבות שלה או מחובר לזכרונות שלך ממנה, אתה מוותר על הזכות להיקרא ישראלי (אגב, זה נכון לגבי כל לאום אחר בעולם, אבל ביתר שאת אצלנו, בגלל הוויתורים שמי שכן נשאר כאן צריך לעשות בחייו האישיים: מילואים, יוקר מחייה וכו').
            שוב, אין לי טיפת טענה לאנשים שמחליטים למצוא מקום אחר שיותר טוב להם מכל סיבה שהיא (אולי גם אני אעשה את זה ביום מן הימים) אבל באותו יום אני כבר לא אקרא לעצמי ישראלי.

      2. בקשר למכבי ולעודד קבוצות ישראליות בחול אני מסכים. אני אוהד גדול של מכבי ביורוליג, והיה מדהים לראות את הנצחון הראשון במילאנו והניצחון אתמול.

        אבל מי שחיי כ 80% מחייו המבוגרים מחוץ לישראל, הוא כבר לא ישראלי, הוא "יורד" צריך להבין את זה.
        אתה יכול להיות אוהד ישראל, אוהב ישראל, יהודי.
        אתה גם כותב בעברית ובעל אתר הNBA הכי כיפי בישראל.
        אבל אתה ישראלי לשעבר, עשית את בחירתך לגור מחוץ לישראל לעד (לא לעבודה למספר שנים). ואגב אין רע בזה, אם איך שהמדינה נראית ואיך שאנשים מתנהגים בה, אני גם חושב לעשות את זה. אבל אז ברור לי שאני כבר לא יהיה ישראלי…

        1. העם היהודי תמיד היה עם של מהגרים חריג מהבחינה הזו. כל יהודי גם כשהיגר מאירופה לארה"ב, ארגנטינה או אוסטרליה תמיד ראה בארץ ישראל את הבית האמיתי שלו מבחינת המורשת, ההיסטוריה וגם מבחינה דתית, ואת הארץ אליה היגר כבית זמני או לפחות כבית בו הוא יכול לחיות מבחינה פיזית, אבל העיניים תמיד היו נשואות בכיסופים למולדת האמיתית של העם היהודי. יהודים תמיד התפללו 3 פעמים ביום לחזרה לא"י. אני לא בטוח שיש הסבר רציונלי לעובדה שכממעט כל יהודי וישראלי גם כשהוא רחוק מישראל מרגיש את הקשר לארץ הזו מלבד שזה קשר נפשי נשמתי עמוק שאינו ניתן לניתוק. עם כל הבעיות שיש לנו כאן, המדינה הזו היא נס מופלא, והצלחה כבירה וכולנו צריכים להודות על כך במיוחד בימים אלה, כביום ב הקרוב כולנו ניזכר במה שקרה רק לפני כ-70 שנה כששליש מעמנו הושמד, כדי לקבל קצת פרופורציות נכונות למצבנו הטוב לאין שיעור היום.

    3. אם כבר פתחת פה על העברית של מנחם ה- :לא ישראלי", אז תלמד שכותבים "אקדח לרקה" (לא 'לרכה').

      וחוץ מזה, ישראל, הנקודה עם טרולים כמוך היא שאם מנחם היה כותב טור על זה שמכבי קבוצה מרשימה אבל גם אומר שזה מגוחך איך שמדברים עליה בתור "הקבוצה של המדינה", והיא מושחתת וגומרת כאן את הכדורסל…

      במקרה כזה, אני בטוח שלא היינו שומעים ממך שום טענות נגד "הישראליות" של מנחם.

      1. מייק, בניגוד להרגלי ומכיוון שטרחת לזרוק עלבון בלי חשבון, אני לא אענה לך בנימוס הפעם: טרולית אחותך!

        שנית, טוב שנטפלת לטעות הקלדה תמימה.
        אני מזמין אותך או את הדוק או כל גולש אחר באתר הזה לאתגר בעברית בכל יום נתון, תמשיכו לחלום!
        כאמור, לעומת הכתיבה שלו שהיא כמעט תמיד גם מעניינת וגם מחכימה (כשהוא לא מתעקש לדחוף את מיאמי לכל פוסט), העברית של מנחם היא באמת כבר לא ממש משהו וזאת בגלל העובדה שהוא יושב כבר 55 שנה באמריקה ולכן הוא, חכה לזה …. ל א י ש ר א ל י !!!!!

  14. כמה קקות של אנשים. שמח לראות איך אתם אוכלים את הלב. בכל מקרה לא יכול להבין אוהד כדורסל שלא מתלהב ממשחק הקרבה גדול ומקבוצה ומאמן שעושים הישג ספורטיבי של הוצאת המקסימום מהתלכיד ובניית שלם שעולה על סכום חלקיו.

  15. אני מחזק את דבריך מנחם, היה משחק נפלא אמש, מילאנו רצו לנצח בציפורניים (העיר מארחת את הפיינל-פור) ובכל זאת התרסקו וספגו 22 הפרש ברבע הרביעי.

    אגב, כל מי שטוען שמכבי תל-אביב הורסת את התחרותיות בארץ (ואולי אף שונא אותה בשל כך), צריך לזכור שהיא לא האלופה הישראלית כלל, אלא מכבי חיפה.

    אז מישהו רואה את מכבי חיפה (שוב, האלופה המכהנת) עושה את מה שמכבי תל-אביב עשתה אתמול? אפילו לא יעקב שחר. באמת מדובר כאן במשהו אחר…

  16. אני פה דוקא מסכים עם היותר שלילים של האתר כמו חום,לא אמורה להיות בעיה עם אוהד הפועל שבDNA שלו זה הרצון שמכבי לא תצליח לאהוד אותה רק כי היא משחקת בחו"ל,לי זה ממש לא מפריע ואין לי בעיה עם אותם אוהדים,מה שכן לא קשור זה כמות הישראלים,אין מה לעשות מצב הישראלים הוא בכי רע וזה מה יש.
    לגבי בלאט אין ספק המנצח הגדול של העונה(למרות שנזכיר ששרף הגיע לגמר ובכל זאת לא המשיך עונה כי מכבי הפסידו את האליפות).אני זוכר את מסיבת העיתונאים לפני תחילת השנה שבלאט הצהיר שיש פה קבוצת פיינל פור וכולםםםםםםםםםםםםםםם גיחכו וצחקו עליו.אין ספק יצא ענק.
    מעניין אותי בהנחה שמכבי יזכו באליפות בארץ מה הנהלת מכבי תעשה

    1. יניב אין בעיה שאוהד לא ירצה בהצלחת קבוצה יריבה, למרות שבאירופה אני למשל אוהד של כל קבוצה ישראלית. העניין הוא במה מתמקדים, ויש תחושה שרבים מאוהדי הפועל ת"א עסוקים בשנאה נטו – עדיף להוציא לשני את העין ולעצמי שתיים משאר לראות את השני רואה טוב. אני לא מבין את הגישה הזו ולא מוכן לקבל אותה.

      1. ברור ומסכים איתך לחלוטין אני פשוט אומר שאם אתה לא אוהב קבוצה מסוימת אז אתה לא חייב לאהוב אותה אוטמטית כשהיא משחקת באירופה וזה לגטימי לחלוטין אם אתה לא מעוניין בהצלחתה וזה לא הופך אותך לעוכר ישראל זה הכל.מסכים איתך לגבי אוהדי הפועל שברור למשל שאם תיתן להם אופציה דימיונית שנגיד מכבי תזכה ביורוליג ואתם תגיעו לגמר הליגה(מה שייחשב הישג מטורף מבחינתם) אז הם יגידו לך שנעוף בסיבוב הראשון ושמכבי לא יזכו ביורוליג

        1. בדיוק כך וזו הבעיה שלי איתם ולא אי האהדה למכבי באירופה, למרות שגם על זה אני חולק, אבל זו עמדה לגיטימית

  17. ליגת פח אשפה שמעוררת עניין רק בשלב הזה של העונה (סדרת הצלבה מסכנה ברבע הגמר מול קבוצה ללא רוטציה), אם היו חכמים שם בפיבא היו דואגים לסדרות משמינית הגמר ועד הגמר ואז גם היה יותר קהל, כסף ועניין. מזכירים מאוד את לוזון והמצאת הגומלין ברבע גמר הגבי בכדורגל…
    יורפח לסל- וחסל…

    במשחקים מול הקבוצות הטובות באמת מכבי חטפה בראש, אז אולי היא תצליח לגנוב גביע כמו אולימפיאקוס אבל זו באמת בדיחה…
    הכי מצחיק שבארץ הם בוכים על שיטת הכרעת האליפות (משחק אחד או שני משחקים) ומתעקשים על פלייאוף אך ביורופח לא נשמע קולם לשנות את השיטה.
    פשוט צביעות בהתגלמותה, בטח של קבוצה של מדינה. חצי מאוהדי הקבוצה הם דתיים ותמיד המשחק המכריע בפיינל פור נופל בערב שבת… עזבו, העיקר ששמעון מזרחי קיבל פרס ישראל…

    בקשה ממנחם- נהיית כמו יורם אהבל שמזכיר את ברצלונה של הכדורגל גם במשחקים שהיא לא משחקת, אז אנא ממך , די להכניס את מיאמי לפוסטים שלא קשורים למיאמי ובטח כשמדובר בענף אחר (נבא ויורופח זה כמו להשוות בין צמפיונס ליג לליגת העל)…

  18. דוק, אתה לא בארץ הרבה שנים אז תתן לי להסביר לך את זה בקלות:

    כל הקבוצות דרג שני בארץ. ואני כולל את כולן הפועל ירושלים מכבי חיפה וכולן
    עושות סקאוט מטורף, מביאות שחקנים אלמוניים שעולים לגדולה
    ואז באה תל אביב
    וקונה אותם שנה אחרי בעוד כמה דולרים.

    ולכן כלמי שלא אוהד תל אביב בארץ-0 שונא אותה
    ומת שהיא תפסיד באירופה.
    כי זה מגעיל ומסריח והורס את הליגה

    תראה כמה שחקנים הם הביאו ככה רק ב3 השנים האחרונות

    חולון לקחה אליפות? לקחו לה 2 שחקנים
    חיפה טובה בשנים האחרונות? כמעט כל שנה לקחו לה שחקן

    וזה לא נגמר.

    1. במה מכבי הרסה את הליגה ? בכך שהיא מקצוענית יותר מכולן ? כל הקבוצות התחילו ממקום שווה פחות או יותר, ובשנים הראשונות של הליגה מכבי ממש לא שלטה בליגה. האליפויות התחלקו בהתחלה בין מכבי להפועל ת"א. נכון שלמכבי היו גם תרגילים מסריחים, אבל גם להפועל ת"א היו.
      אני כאוהד הפועל ירושלים אומר שהגיע הזמן להפסיק להתבכיין ולהתחיל לעבוד נכון ואז תהיה לנו תחרות אמיתית. להקטין את מכבי לא יתן כלום ורק יוריד את הרמה

    2. הגיון בריא,סליחה אבל אתה מביא דברים מאוד לא מבוססים.נתחיל מזה שמחולון הובא שחקן אחד (סימונס)השני היה אלטון בראון שבא באמצע העונה זה לא שהוא עדיין שיחק בחולון.לגבי חיפה אז מי שהגיע משם הוא לנדסברג. ופרקינס(ששיחק ב2011)ואם כבר הגענו ל2011 אז נכון גם פארגו הגיע מהגליל אבל שוב זה לא שהוא החזיק חוזה בגלבוע ומכבי פיתו אותו עם הצעה יותר גדולה,להזכירך הוא היה בלי קבוצה וחתם ברגע האחרון כברירית מחדל
      לגבי ירושלים אז בהחלט עשו סקאוט מטורף והביאו את גו'ש דאנקן ממדינה נידחת שאף אחד לא שמע על קיומה..אה רגע הוא הגיע אליהם מאשדוד ולפניו היה להם את רנדל שהגיע מ..גלבוע.
      ושוב בוא תראה לי כמה שחקנים הם הביאו לי בראש יש רק את הדוגמאות שנתתי לך לא יותר ולא נכח את מורן רוט שעבר ממכבי לחיפה ואליהו.
      אז אם בא לך שנתייחס לטענות שלך ברצינות תגבה אותם.
      דבר אחרון אז לדברייך אוהדי מכבי צריכים לשנוא את כל הקבוצות העשירות ביורוליג ששחקן נותן עונה טובה ואופס עובר לכסף הגדול שלהם

  19. כל הקבוצות בעולם עושות את זה. הקבוצות הגדולות באירופה עשו את זה למכבי כבר עשרות פעמים. זה נקרא שוק חופשי. קצת חוסר הגיון בריא לתלות את השנאה למכבי בזה. שחקנים עוברים למכבי כי מקבלים יותר כסף וכי מקבלים הזדמנות לשחק ברמה הכי גבוהה באירופה ולהיחשף לסקאוטים של NBA. ממש לא מפתיע.

  20. בלו יהודי , לנדסברג יהודי ו….אלכס טיוס גם יהודי.
    ומה זה חשוב???
    כש WAZE נמכרו – זו היתה גאווה ישראלית ? כמובן.
    מי עובד שם? כמה מהם יהודים שנולדו פה ?
    מה זה חשוב????????
    קבוצה ישראלית היא קבוצה מישראל , שמשחקת בישראל ושחלק גדול מהאוהדים שלה בישראל.
    אני מאוד שמח שהם הצליחו.
    ואני לא מתכוון לבדוק למי חתכו את הבולבול כשהוא נולד, ולמי לא.

    1. תגיד אתה רציני?? כל המייסדים של וויז נולדו וגדלו בארץ.
      90% מהעובדים בחברה מלבד המשרדים באמריקה ישראלים לכל דבר.
      המשרדים של וויז עדיין בארץ, והעובדים עדיין בארץ, והם ישראלי…
      מה אתה משווה??

      לא בא להטיף על מי ישראלי או לא במכבי, לא כזה מעניין (למרות שיש הזדהות גדולה יותר עם כוכבים ישראלים). אבל אתה לא צריך להמציא שטויות שאתה לא מבין בהם בשביל להצדיק את זה.

  21. נו ברצינות,

    מכבי עלתה לפיינל פור בעיקר בגלל המון מזל ושיטה מגוחכת ביורוליג. חוץ מזה, לא לשכוח שבכל זאת הסגל של מכבי הוא בין האיכותיים והעשירים במפעל.

    סה"כ מילאנו קבוצה בינונית ביותר שלכוכב שלה לנגפורד בקושי היה מקום במכבי.

    ועדיין, הסיבה העיקרית לפיינל פור היא דקה וחצי של מזל מהאגדות במשחק הראשון, ברור שבלי זה מכבי לא עוברת אותם.

    ושוב, אם יש מישהו שחושב שמילאנו היא קבוצת כדורסל רצינית שיקום, סך הכל מפגיזי שלשות ללא עומק או חוכמת משחק.

    אז יצא למכבי מזל שהיא קיבלה בית עם צסק"א וריאל.

    בסופו של דבר מה שהיו צריכים לעשות בשביל לעלות לפיינל פור זה לסיים מעל גלטסראיי ובאיירן מינכן (די בקלות עם היתרון של יד נוקיהו), ולהוסיף לזה דקה וחצי של מזל במילאנו מול קבוצה ברמה נמוכה יותר ממכבי מבחינת סגל שחקנים.

    מפה ועד ההיסטריה שאחזה בכלי התקשורת, נו מילא.

    1. יש רק 3 קבוצות העונה שהן טובות ממכבי באופן מובהק -צסק"א, ברצלונה, וריאל. פנר-אולקר, פאו, אולימפיאקוס, מילאנו וכל השאר הן לכל הפחות באותה רמה +-. המזל הולך עם הטובים, ומכבי לקחה מה שנתנו לה. בהארכה במילאנו מכבי נתנה כדורסל נהדר והראתה שיפור בכל הפרמטרים הסטטיסטיים בסדרה וזה לא קשור למזל !
      מכבי סיימה שלישית כי פגשה שתי קבוצות שגדולות עליה, אבל זה התאזן כי בזכות זה היא לא פגשה אחת מהן בהצלבה. בכל מקרה גם מתנות צריך לדעת לנצל ומכבי עשתה זאת בצורה מושלמת ומגיע לה כל הקרדיט על כך.

  22. לגבי היהדות של אלכס טיוס-
    ברור שהוא לא יהודי מלידה אבל אם אני זוכר נכון קראתי פעם בכתבה עליו שהוא היה במכללה עם יהודי בחדר, התאהב ביהדות והחליט להתגייר.
    מעניין מה הקשר שלו עם היהדות והדת… יש מצב שצריך לפרגן לו על יהדותו הרבה יותר מלבלו וללנסברג.

  23. מכבי תל אביב היא קבוצה מושחתת שמנסה במשך 40 שנה להרוס את הכדורסל הישראלי,יש עשרות[אם לא מאות..] דוגמאות לכך,חלקן מיתחרחש בבית הדין..
    הדרישה מאוהדי כל שאר הקבוצות לישמוח כאשר היא מצליחה מיכיון שהיא "הקבוצה של המדינה" בחול היא הזויה,לא פחות.
    אלכס טיוס לנדברג ובלו הם אמריקאיים לכל דבר..
    יש בקבוצה הזו 2 ישראלים בידיוק
    העיקר קבוצה של פטריוטים
    שמשחקים ביום הזיכרון…

    1. איש לא ביקש ממך לשמוח !
      רוב אוהדי הכדורסל שמגיבים כאן שמחים באופן ספונטני. אתה בינתיים עסוק בלהפיץ שנאה וגישה שלילית בדיוק כמו הקבוצה שאותה אתה מייצג.
      הפועל ת"א הייתה בדיוק באותה נקודה כמו מכבי באליפות האחרונה שלה, אם לא טובה יותר, ומה שהרס אותה היה ניהול כושל ועסקנים שדאגו לעצמם במקום לקבוצה, ובטח שלא היה אכפת להם מהכדורסל הישראלי.
      למען האמת אני די מרחם עליך שבמקום לשמוח דשהקבוצה שלך חזרה לליגה הבכירה, מציגה כדורסל טוב, וממצה מעצמה את היכולת, אתה ורבים מהאוהדים עסוקים רק בלהשמיץ, לקנא, להפיץ שנאה טהורה ואח"כ מגלגלים עיניים לשמיים משל הייתם מלאכי השרת.תמשיכו להחזיק בתואר המפוקפק של הקבוצה השנואה בארץ, הרווחתם זאת ביושר רב.

  24. מנחם תודה רבה על טור חשוב ונכון .
    מכבי קבוצה יחודית בנוף הישראלי והיא ללא ספר מביאה כבוד.
    אין ספק שיש במועדון הזה ״רוח מועדון ״ בדיוק כמה שמנצסטר יונייטד כבשה פעם אחר פעם בדקה ה 90 וניצחה … בדיוק כמו שהגרמנים בכדורגל תמיד מנצחים ככה מכבי … יכולה להפסיד או לנצח אך עד שלא ניצחת אותה , עד שלא הדחת אותה היא תמיד תהיה שם בשביל לגנוב לך את המשחק . כך עשתה לפנא ב 96 ( אז אלופת אירופה ).כך עשתה לקובנה כל להפועל בגמר 2007 ( בעזרתו האדיבה של בכר ), וכך עשתה למילאנו.

  25. בקשר לבלאט אין ספק שהוא המנצח הגדול היום אין ספק שלא היה לו סגל מרשים אין מה להשוות את סגל השחקנים למדריד ולמוסקבה … אך בזמן שאוהדיהם גוזזים ציפורניים במתח אוהדי מכבי כבר עושים דילים למילאנו .זה ניצחון גדול לבלאט גדול מאמני אירופה כיום לאחר אוברדוביץ . בלאט באמת היה קר רוח והוא גם לא פחד להגיד שהוא אוהב את ההגרלה ולא הפך את מילאנו למיאמי .כמובן שהוא עמד עם חרב על הצוואר לא פעם בעונה מתישה זו ומתוך הלחץ הזה הוא תפקד באופן ראוי להערצה .

  26. בולשיט, בולשיט ובולשיט. מכבי מייצגת את ישראל כמו שמנחם ישראלי. מכבי תל אביב היא עסק וחברה פרטית לכל דבר וחוץ מאת עצמה היא לא מייצגת אף אחד, בטח שלא אותי. אותי מייצגת נבחרת ישראל, ומעבר לזה שאני אוהד הפועל ירושלים אני לא מצפה שאוהדי מכבי יעודדו אותנו באירופה, וכמו שאוהדי פנאתנייקוס לא אוהדים את אולימפיאקוס באירופה. תוסיף לזה שליטה של 40 שנה של שמעון מזרחי במכבי ובנית הקבוצה על חשבון כספי הציבור, כשעוד היה פה רק ערוץ 1 ואלפי זרים שהגיעו לפה והתאזרחו בחסותו של דון שמעון. ועדיין כל הכבוד למכבי, להיות אוהד הפועל זה עינוי, ועדיין אני אתעסק בלאהוב את הקבוצה שלי מאשר להתעסק במכבי.

  27. אשר לשאלה האם מכבי מייצגת כן או לא את ישראל ואיך העניין נתפס במקומות אחרים ארצה לומר את הדברים הבאים … מכיוון שאני באייפון והתגובות מופסקות באמצע אגיב כמה פעמים ולא בתגובה ארוכה .
    .1. אין בכלל ספק שמכבי מביאה תועלת רבה וציונות רבה בהצלחותיה
    למשל : ״ אנו על המפה ונשארים במפה לא רק בספורט אלא בהכל ״
    המשפט הציוני והחשוב הזה נאמר לאחר הניצחון של מכבי על צסק״א ב 77 .לא יעזור כלום המשחק הזה נתפס בארץ ובעולם כמדינת ישראל נגד הדב הסובייטי וכניצחון ישראל הקטנה על ברה״מ הגדולה .
    בהמשך מכבי ת״א ושמעון מזרחי הגיען להשגים ששום דיפלומט ישראלי לא הגיע אליו .

  28. שמעון מזרחי החזיר את הספורט לארץ לאחר מלחמת המפרץ ואח״כ לא סתם החזיר את הספורט לארץ אלא קיים כאן את הפיינל פור וזה אילץ למשל את אופ״א לקיים כאן בחזרה משחקים בינלאומיים . בקיצור אלו עובדות ובעיני העולם בטח בזמנו מכבי – צסק״א נתפס בעיני כל העולם כישראל – נגד ברה״מ וזאת למרות מה שחום למד בשיעורי אזרחות .

    1. כתבת נכון אהרון:
      שמעון מזרחי החזיר!
      זו המהות שלו ושל המכביזם וזו הסיבה שאני מתעב את מכבי, בכדורסל, בכדורגל, בכדוריד, בדוקים, בטאקי …. אני תמיד אהיה בעד הקבוצה שמשחקת נגד מכבי תל אביב!

      1. לרצות לנצח זו חזירות ? אם כן אז זו דווקא מחמאה. או שאולי עדיף להיות מהבכיינים שתמיד מחפשים את החצי הריק שבכל דבר, ומקטרים בלי סוף על אלה שכן פועלים ועושים. יש לי הרבה ביקורת על שמעון מזרחי במשך השנים, והוא עשה גם הרבה מהלכים אפורים מבחינת התנהלות ספורטיבית והגינות, אבל אי אפשר לקחת ממנו את הדברים הטובים והם רבים מאד ובראשם המקצוענות שהכניס לכדורסל הישראלי, והמעמד שלו היום באירופה כולה, וגם כבוד לאומי שאולי זו מילה גסה בעיני רבים. חבל שיש אנשים שבוחרים לראות רק צד אחד של התמונה.

        1. עשית סלטה לאחור עם פליק פלאק מרהיב בתגובה הזו ואני מהבכיינים?

          לרצות לנצח זו לא חזירות, לרצות לנצח בכל מחיר תוך חזרה שוב ושוב על "מהלכים אפורים מבחינת התנהלות ספורטיבית והגינות" (משפט שלך, לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר) – זו אכן חזירות!
          כבוד לאומי היא לא מילה (כל כך) גסה בעיני, אבל את זה מקבלים מנבחרות לאומיות ומספורטאים שמייצגים את המדינה תחת הדל של המדינה ולא מחבורה של אמריקאים שמשחקים עבור גוף פרטי שלצרכיו הפרטיים בלבד גם ניכס לעצמו כבוד לאומי וגם, בדרך, הרס ענף ספורט מפואר בישראל.

          1. מה גם שבעיני המהלכים של דון שימון לא היו "אפורים" אלא שחורים משחור:
            גיור ואזרוח בזק של זרים ששבוע אחרי שסיימו את החוזה שלהם במכבי כבר היו בבית האמריקאי שלהם, משחק בערב יום הזיכרון, הפיצות, הבנק של מוני ועוד ועוד ….

          2. אם אתה חושב שבהפועל ת"א לא עשו מהלכים מהסוג הזה אז אתה טועה בגדול. זה שהם ניהלו את המועדון שלהם באופן כושל ונפלו לא הופך אותם לצדיקים. אני לא מצדיק את המהלכים הללו של מכבי. מכבי לא המציאו את האזרוחים הללו ואת הקומבינות, הם פשוט עשו זאת טוב יותר מאחרים ! בעולם של ג'ונגל מי שמתנהל טוב יותר שורד, ואם כהר רוצים לנקות שחיתויות הייתי מתחיל במרכזים המושחתים שיושבים בהם אוכלי חינם כבר עשרות שנים.
            תהיה בטוח שלגמד את מכבי רק יפגע בכדורסל ולא יקדם אותו. אני אוהד הפועל ירושלים ושמח שסוף סוף הפסיקו להתבכיין שם ולהתחיל לעבוד נכון כדי לסגור פערים.

        2. מה בדיוק היה מפואר בכדורסל לפני שמכבי הצליחה באירופה ? זה היה ענף חובבני גרוע מהכדורגל. הסיבה היחידה שהכדורסל הגיע להישגים כאן היא בזכות מכבי – הניהול שלה, ההברקה להחתים את טל ברודי וזה מה שהרים כאן את הענף והזניק אותו עשרות שנים קדימה. מה שהרס את הענף זה חבורת המושחתים שמנהלת אותו באיגוד, והמרכזים שדואגים רק לבכירים שעומדים בראשם, בטח שלא מכבי. אם כל הקבוצות היו מתנהלות כמו מכבי הייתה כאן ליגה מפוארת ועובדה שבשנים האחרונות זה מתחיל לקרות כי מפתחים אולמות ראויים, ומתנהלים נכון מקצועית.

          1. ישראל אלך איתך אפילו צעד קדימה. נניח שאתה צודק ומכבי אחראית לכל הרע בכדורסל הישראלי, היא זו שהרסה אותו, ומחקה ענף מפואר. מה בדיוק הפתרון שלך ? לפרק את מכבי ? את מי תאשים אח"כ ואיך בדיוק זה יועיל לכדורסל ? אני מסכים איתך שהיו מהלכים רבים לא ראויים ואולי אף חמורים מכך למרות שמבחינה חוקית לא הוכח כלום, אבל ברור שלכל הפחות זה בבחינת "כשר אבל מסריח", כרגע אתה רק עסוק בלשנוא כל מה שהוא מכבי למרות שאין קשר בין השליטה של מכבי כדורסל לענפים אחרים. לא נראה לך קצת ילדותי ? לשנוא, להרוס לתעב ומה אז ? תן לי פתרון רציני חוץ משנאה ילדותית ואז אפשר יהיה לערוך דיון רציני.

          2. אלעד, שנאה ספורטיבית בריאה עדיפה בעיני אלפי מונים על הערצה עיוורת והתבטלות בפני "ההישגים הנפלאים של מכבי".
            סיבה עיקרית לזה שמכבי נחשבת בעיני רבים ל"קבוצה של המדינה" – זו שגם אפשרה לה בכלל את דריסת כל הירבות מבחינה כלכלית והניהול הזה שאתה כל כך סוגד לו – היא סוג של גזל של הקופה הציבורית, כשמכבי קיבלה סכומי עתק בלתי נתפסים על זכויות שידור מערוץ 1 ממלכתי ויחיד, על חשבון המיסים שאתה ואני משלמים (כנראה יותר הורינו, אבל שה היינו הך).
            לגבי פתרונות:
            תקרת שכר, הגבלת מספר הזרים, ניתוק מכבי מ"עטיני" היורוליג והבטחה שהאלופה הישראלית היא זו שתשחק ביורוליג, איסור על ניהול מו"מ של קבוצה עם שחקנים יריבים עוד במהלך העונה… יש הרבה דרכים לרסן את החזירות המכביסטית בלי "לפרק את מכבי" (למרות שאני מודה שהאופציה נראית בעיני מפתה למדי).

          3. ישראל איפה ראית אצלי הערצה עיוורת והתבטלות ? לי כאוהד הפועל ירושלים יש מספיק סיבות לשנוא את מכבי – פרשת הפיצה, גמר 2007 הידוע לשמצה עם השופט המשוחד ? ! סמי בכר. בקיצור אני לא עיוור ולא מתבטל. למה מכבי קיבלה זכויות שידור ? אולי כי זו הייתה ההצגה הכי טובה בעיר ? בכל מקרה אני מסכים שיכול להיות שצריך לבדוק מי החליט על כך והאם זה היה תקין.
            לגבי הפתרונות:
            יורוליג- אגב יש גם דרך טובה יותר פשוט להוציא את מכבי מהליגה ואז תהיה לנו אחלה תחרות. אבל ברצינות יש חוזה של מכבי עם הנהלת היורוליג ואני לא בטוח שיש אפשרות חוקית למנוע זאת ממנה. מה עוד שגם בשנים שזה היה גביע אירופה לאלופות ולמכבי לא הייתה זכות השתתפות אוטומטית לא היו פערים ? בעיני עדיף לדחוף קבוצות קדימה כפי שירושלים עושה עכשיו. לירושלים הייתה אפשרות להצטרף ליורוליג אחרי הזכיה ב2004 והיא דחתה אותה אז מי אשם בכך, מכבי ? היורוליג הוא לא הבעיה אלא שאין מספיק קבוצות ששואפות לשם.
            תקרת שכר- אולי יש לזה מקום, אבל הייתי מעדיף ראשית שקבוצות יתנהלו נכון עם אולמות ראויים, ובכך יגדילו את התקציב באופן אמיתי במקום למנוע ממכבי להחתים שחקנים מה עוד שכבר הוכח שלא השכר מנצח משחקים גם בליגה וגם היורוליג. מכבי איבדה 3 אליפויות בשנים האחרונות, אולימפיאקוס זכתה ביורוליג דווקא אחרי צמצום תקציב משמעותי.
            איסור ניהול מו"מ- לדעתי זה קיים כבר היום רק צריך לאכוף זאת ביעילות. השאלה איך עושים זאת ? האם שיחה בע"פ אפשר למנוע ? פרשת הפיצה מוכיחה כמה זה בעייתי.
            בכל אופן אני בדעה שעדיף להתמקד בלדחוף כלפי מעלה מאשר בלהגביל ולשפוך את התינוק עם המים.
            תקרת שכר- לדעתי האישית

          4. ישראל דבר אחרון שנאה ספורטיבית בריאה לא אמורה לכלול שאיפה כמוסה לפרק את היריבה חומר למחשבה…

            לי כאוהד הפועל ירושלים יש יריבות ספורטיבית גדולה מול הפועל ת"א עוד מאז סדרות הפלייאוף בין הקבוצות בשנים 92-6 והלאה, אבל מעולם לא שמחתי שהפועל ת"א ירדה ליגה והתפרקה. אני דווקא שמחתי שהיא חזרה לליגה כי בעיני זו קבוצה שחשוב שתשחק בליגה העליונה למרות חלק מהאוהדים המזעזעים שלה והבכיינות הבלתי נגמרת. יש הרבה דברים טובים בהפועל ת"א ישראלים מצויינים וצעירים מבטיחים, מאמן מצוין שמוציא הרבה מקבוצה מוגבלת, וקבוצת אוהדים שהחליטה לשקם את הקבוצה ועשתה עבודה מצויינת. חבל שגורמים לא ראויים מושכים את המועדון המפואר הזה למקומות שלילים אבל אני כן מסוגל לראות את המורכבות ואת הצדדים החיוביים

  29. עכשיו ברצוני להתייחס לאמירה שאוהד אנגלי , איטלקי , ספרדי לא בעד יריבתו המקומית במפעלים בינלאומים.
    ראשית אבקש לומר שזה נכון אך נראה לי שאין כאן מקום להשוואה כי יש כמה שינויים.
    1.כשאתה אוהד למשל את ברצלונה שמגיעה ברצף לחצי גמר לפחות כל עונה אז קשה לדרוש מהם להיות פתאום בעד ריאל
    2. נבחרת ספרד כנבחרת לוקחת יותר תארים בין לאומיים בכדורגל , סל , יד וטניס מאשר קבוצות מקומיות לוקחות בארץ בכדורסל לכן הכבוד הלאומי בא לידי ביטוי אצל הנבחרת הלאומית .
    גם באנגליה

  30. גם באנגליה שכ״כ נוטים לזלזל בנבחרת הלאומית שלה היא הגיעה 3 פעמים לפחות לרבע גמר מונדיאל ב 7 הטורנירים האחרונים … כך שהנבחרת היא הגאווה הלאומית .
    בנוסף אם תראו עיתונים ספרדים / אנגלים תראו למשל שהם בעד קבוצתם במשחקים בינלאומיים ( למשל מדריד מינכן מאתמול או אתלטיקו / צלסי משלשום).
    בארץ לעומת זאת כמדינה שהיא דלה בהישגים לא כל דבר ניתן להשוות לצמרת של אירופה .
    תרשו לי לשאר שאם ברזל למשל תגיע לחצי גמר צ׳מפיון כל שוויץ תשמח כח הם לא משופעים בהישגים .

  31. בקיצור כרגע היחידה שמגיעה להישגים בארץ היא מכבי … אני מוכן לוותר על הישגי מכבי כאוהד אם במקום זה נבחרת ישראל תגיע להישגים או לחליפין אם באמת יהיו קבוצות נוספות שמגיעות להישגים בינלאומים אלו… אבל מכבי היא ייחודית בנוף טרק היא ויותר נכון שמעון מזרחי מסוגלים . יש אומרים שאלמלא מכבי קבוצות אחרות היו מצליחות …. בולשיט … איך אני יודע ? פשוט מאד לא ראיתי אף קבוצת כדורגל מגיעה להישגים כאלו … שמא תגידו בכדורגל יש תקציבי עתק … בסדר אך איפה הישגים אלו בכדורעף ? בכדוריד ? בכדורמים ?
    שם אין צורך בתקציבים גדולים ואין שמעון שמפריע ?
    מסקנה הכל חרטה ברטא פשוט מכבי המקצוענית היחידה ולראייה הנה סוף כל סוף ירושלים ישנה נכום

    1. אהרון צודק ! צודק ! ושוב צודק !
      ניתאי גם אני אוהד הפועל ירושלים, וזה לא מנע ממני לקפוץ עד הגג אתמול ולשמוח עבור מכבי, ובעיני היא בהחלט מייצגת את הבספורט הישראלי ועושה זאת בכבוד שאף קבוצה מעולם לא עשתה.
      אגב גם הפועל ת"א כדורגל ריגשה אותי כשהצליחה באירופה והדיחה את צ'לסי כנ"ל מכבי חיפה.

  32. לגבי הווינריות המכביסטית, שעמדה למבחן המון פעמים, ונמצאת בעורקים של המועדון, אני מסכים עם מנחם ב – 100%.

    לגבי ההצלחה של בלאט להוציא משהו מהרכב שחקנים די בינוני – מסכים. מאמן גדול.

    א ב ל:
    1. מכבי לא מייצגת את המדינה ולא מורידה או מעלה משהו במושג ציונות.
    2. מכבי שיחקה ביום הזכרון !
    3. מכבי גם לא קשורה ליהדות היות שהיא משחקת באופן קבוע בשבתות וחגים (אין לי שום בעיה עם זה. רק לא לקשט אותם בנוצות לא להם).
    4. לגבי שמעון מזרחי:
    שופט התעבורה בן שחר חריפאי הורשע בקבלת כרטיסים חינם משמעון מזרחי באותה תקופה בה מזרחי מופיע בבית המשפט לתעבורה.
    מתוך אתר "הארץ": "בית הדין המיוחד הרשיע את חריפאי לפי הודאתו ומאז חדל זה מלכהן כשופט בישראל"
    5. על פרשת פנאן (ואי ידיעת ההנהלה …) לא נוסיף.
    6. פרשיות צ'ורצ'יץ' ומרסר ידועות לכולם. לא לגיטימי. לא מוסרי.

    בארץ אני נגד מכבי ובחו"ל אני אדיש לתוצאה

      1. שמח לראות כדורסל טוב. פחות אכפת לי מי המנצחת כאשר מכבי משחקת ביורוליג.
        בליגה הישראלית אני תמיד בעד האנדרדוג = היריבה של מכבי

  33. אלכס טיוס אכן גילה את היהדות בקולג' והתגייר מרצונו.
    לדעתי, הוא הרבה יותר יהודי ממני רק בגלל זה. אם אני לא הייתי נולד יהודי, אין שום סיכוי שהייתי מוצא את הדרך לדת הזו.

  34. הנה השנה ירושלים חשבה נכון והתוצאות מדברות בעד עצמם … מכבי לא הפריכה … אדרבא אליהו והלפרין בהפועל … מכבי לא הערימה קשיים … כך שניכר שהכל תירוצים של חובבנים שמנסים להצר את המקצוענים .
    אגב השליטה של מכבי בארץ לא חריגה כלל צסק״א שולטת כמעט באופן בלעדי ברוסיה ובצפון אירופה וזאת למרות תקציבי עתק של יריבותיה … תקציבים שבחלקם עולים אפילו על תקציב מכבי ( קובאן , חימקי, קאזאן;.
    ביוון כבר שנים שאחוזי ההצלחה של פנא ואולי מפיקוס עולים בהרבה על 90 אחוז מול יתר קבוצות הליגה וכל ניצחון של קבוצת ליגה עליהם זו חגיגה גדולה . ( השנה הם 1-43 משותף מול יתר הליגה ).

  35. דבר אחרון : כשאומרים שכולם זרים שוכחים את שמעון מזרחי שהוא הרוח החיה בכל המועדון הזה . ושוכחים את הצוות המקצועי המדהים שהוא נטו כחול לבן .
    במיוחד העונה שבה אין במכבי כוכבי על ברור שבעל המניות היעקרי הוא הצוות המקצועי ברשות בלאט שאמנם נולד בארה״ב אך הוא יהודי כחול לבן ללא ערער .

  36. מכבי תל אביב הוא מעודון המייצג את מדינת ישראל
    מכאן מסתיימת למעשה הקורלצייה למדינה
    ברגע שמיטב כוכבי אירופה מככבים ב NBA נסתם הגולל על עניין הלאומיות. בכלל מכבצי תל אביב נהנתה החל מסוף שנות השבעים ועד לאמצע שנות השמונים מיתרון אדיר על הקבוצות האירופיות בדמות מתאזרחים אמריקאים .
    הקבוצות היחידות שזכו בגביע אירופה על טהרת הכחול אדום לבן הן פרטיזן בלגרד( עונותו הראשונה של אוברדביץ על הקווים , דלינוביץ וג'ורגביץ הגדולים) , יוגופלסטיקה ספליט( קוקוץ , ראדג'ה , אייונבוביץ , סאביץ') וציבונה זאגרב הגדולה של דראזן פטרוביץ'

    הקבוצה הדגולה היחידה בספורט המקצעוני שיכולה להתהדר בהרכב על טהרת מחלקת הנוער היא ברצלונה בכדורגל . ברוב הקבוצות והמעודנים המקצעונים יש בליל של שכיר חרב ושום שייכות לאומית.
    מכבי הייתה הקבוצה של המדינה באופן תמוהה בתקופה שהנאביות חגגה והיה צמאון להצלחות והישגים ברמה הבינלאומית.

    כמי שהיה אוהד אמיתי של הקבוצה וישן מחוץ לקופות ב 2000 והיה בפיינל פור של 2001 צר לי על המעודון והרוח שנושבת ממנו , מה שמפריע לי וצורם הוא חוסר היכולת לחלוק כבוד לכוכבי העבר ולשלבם במעודון ( הפרידה בפקס מהנפלד, פיטורי גור שלף דרך התקשורת , הקצר עם מיקי והריב עם גמצ'י )
    אני דוגם את יד אליהו מספר פעמיים בשנה וסולד מאוהדייה צמאיי ההצלחות ששורקים בוז למאמנה ושחקניה ונמצאים לרוב בדרך הבייתה באמצע הרבע ברביעי

    1. מידן בקשר לכוכבי העבר אתה צודק ב100% מכבי לא יודעת לכבד את כוכביה וזה מאד צורם. הנהלת מכבי עשתה הרבה טעיות במזיד או במתכוון, אבל יש גם הרבה זכויות על שמה. המעמד של הכדורסל הישראלי באירופה הוא אך ורק בזכות שמעון מזרחי וההנהלה הוותיקה שהייתה אז.
      לגבי בלאט דעתי בענין הזה מאד עקבית עוד מאז איבוד האליפות בשנה שעברה והיא שדיויד חייב להישאר.
      אני לא רואה מאמן ישראלי אחר שמסוגל כרגע להיכנס לנעליו, ואף מאמן אחר לא היה מוציא מסגל בינוני בהחלט ניסיעם ונפלאות כמו בלאט. אף מאמן לא היה עומד בלחצים שבהם הוא נמצא כבר ארבע שנים. בלאט חייב להישאר במכבי.

      1. לדעתי רוב הקרדיט מגיע לשמלוק מחרובסקי אם כבר בעוול עסקינן
        שמעון מזרחי אדם קר רוח ועו"ד משכמו ומעלה הקרדיט על מכבי תל אביב לא שייך רק לו
        מכבי הישנה של פעם היה מעודון שהייתי גאה לאהוד ולשבת בשער 11 המיתולגי

        1. בגלל זה ציינתי גם את ההנהלה הוותיקה. אני לא יודע מה בדיוק הייתה חלוקת העבודה, אבל אין ספק ששמלוק היה חלק משמעותי מההמראה של מכבי. היה איתו ראיון איפשהו לפני כמה חודשים. הוא דיבר שם על שמעון שהוא לא אדם קל.

  37. מצטער אבל העלייה של מכבי לפיינלפור לא העלתה את זיקפתי הלאומית במילימטר. מכבי לא מייצגת אותי היא לא הקבצה של מדינה היא הקבוצה של הבעלים והאוהדים ושיהיה להם בכיף.
    בכל העולם (אולי למעט בארהב) אוהדי קבוצות ספורט מייחלים לכישלון הירבות ולא משנה באיזה מפעל מדובר.
    מל לצערי הפוסט הזה נשמע כאילו נכתב לפני שלושים שנה באווירת כל העולם נגדנו.

  38. אין לי מושג מי זה הצביקה הזה שמעלי, אבל אשמח מאוד אם תשנה טיפה (צביקה 10 מצידי), כי אני כותב כאן כבר הרבה זמן עם השם צביקה וזה מבלבל.
    אני ממש מזדהה עם מה שכתב מנחם. לא חייבים להפוך את זה למפגן פטריוטיות, אבל אני כאוהד מכבי וכישראלי, אוהב ונהנה מכל הצלחה אירופית של קבוצה ישראלית, אפילו הפועל תל-אביב, ובלי לצפות יותר מיידי מאף אחד, בהחלט חושב שכול קבוצה ישראלית במפעל אירופי מייצגת את כולנו במידה מסויימת.
    אז יש כמה מתוסלים שכלכ כך שונאים את מכבי שלא מסוגלים לזה – שיחנקו. לדעתי הרוב הגדול של הציבור נהנה מכל הישג של נציג ישראלי, וגם אם זה מכבי של 2 ישראלים ועוד הרבה אמריקאיים.

  39. אני לא מבין יורד לאמריקה מרביץ ציונות שכולנו צריכים לאהוד את הצהבת?
    בגלל זה אני לא קורא את הכתבות באתר הזה

  40. לא יודע מה איתכם, אבל מנחם די צודק. כשמכבי לקחו את הגביע ב2004 ו2005 אף אחד לא התלונן שזה אוסף זרים. עד היום פארקר ושאראס הם דמויות אהודות ואהובות הרבה יותר מהישראלים הצברים בורשטיין ושלף. גם אז מכבי הסתמכה על זריה ומתאזרחיה. בלו, דיון תומאס, שארפ, באסטון, ניקולה, שאראס ופארקר. מי מהם יהודי? גם בזכיה בסופרוליג, היו 3 זרים דומיננטים ואי אלו מתאזרחים שעזרו ואף אחד מהם לא היה יהודי. יש אוהד דאלאס אחד שחושב שזה לא זכיה אמריקאית בתואר (2011) כי הכוכב של הקבוצה היה דירק נוביצקי? (שלא לדבר על התרומה העצומה של בריאה לזכיה וכן התרומה המשמעותית של סטויאקוביץ). מישהו לא רואה בזכיות של הספרס כזכיות אמריקאיות בגלל ש2 משלושת הכוכבים הגדולים בקבוצה הם זרים? (גם דאנקן לא ממש אמריקאי "טהור"). בולשיטס. גם בזכיות המיתולוגיות של מכבי ב77 ו81 היו לגיונות זרים. ג'ימי בוטרייט היה מה? צבר? אולי לו סילבר? אולסי? ארל ויליאמס? מזל שהיה את מיקי ומוטי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט