ספסל מזהב – יומן אליפות קליפרס(4) / אסי שלם

בס"ד

ספסל מזהב – יומן אליפות קליפרס(4) / אסי שלם

התרעתי, ולשמחתי הספסל נענה לקריאה. בקטגוריית ה+/- התקבלו התוצאות הבאות: 93- לגולדן סטייט מול 101+, אבל אם נלך לממוצע נקבל 13- ללוחמים ו12+ לקליפרים. 25 הפרש וניצחון עם מסר חד משמעי.

דוק ריברס עשה שיעורי בית מהמשחק הקודם:

המעניש – בארנס

בארנס העניש את קארי. בדיוק כמו שאיגואדלה עשה לרידיק במשחק הראשון, בארנס חפר על קארי והכריח אותו לעבוד בהגנה.

אלו ההתאמות של גולדן סטייט מול הקליפרס בהגנה:

3- איגואדלה שמר על 2 רידיק(שומר גבוה הוא סיוט לקלעי).

2- תומפסון מול פול(לעצור את הכוח של פול בחדירה, קליי גבוה וגם חזק).

1- קארי מול בארנס שנחשב למתקיף הפחות מוכשר מהחמישייה(2 נק' ו4 זריקות בלבד).

4+5 לי ואוניל על בלייק וג'ורדן.

פול הביא את הכדור להתקפה. בגלל שבארנס ימני הוא מתחיל בפינה השמאלית וחופר ומסיים ביד ימין. בלייק(4) יזוז ימינה כדי להגדיל את מרחב הפעולה שלו(Spacing) מול קארי הנמוך ממנו.

barnes in1
בארנס(3) מול קארי(1) בבידוד באיזור הכהה.

בלייק ללא עברות עם מספרים יפים(35 נק') ובעיקר משחק התקפה בלתי ניתן לעצירה. כדי להימנע מעבירות תוקף(6 עבירות ו20 דק' בלבד במשחק הקודם) הוא נתן את הכדור במסירה מהירה לכנף ורץ בלי הכדור, אין אפשרות לשחקן הגנה לסחוט עבירת תוקף משחקן ללא כדור כאשר הוא נמצא בתנועה לכיוון ההתקפה מבלי שידחוף או יבצע תנועה חריגה.

גריינג'ר היה היהלום מהספסל כשקלע 15 נק ב60% מהשדה(3-4 מהשלוש) אבל עם הרבה ביטחון. דוק' קורא אותי בהופס?

כמה נורות אזהרה:

  1. לא אהבתי את הצמד גבוהים הידו טורקוגלו וביג בייבי יחד. הידו חלש מאוד בריבאונד וקבוצה נמוכה כמו גולדן סטייט(בלי בוגוט) לקחה בדקות שהיו יחד לא מעט ריבאונד בהתקפה. אני מעדיף בהרבה את הולינס שלקח ריבאונד אחד ב5 דק' לעומת טורקוגלו שלקח מספר זהה ב14 דק'. המזל היה שטורקוגלו הפגיז נהדר מרחוק(13 נק' עם 3 שלשות), בגולדן סטייט לא תהיה חגיגה כזו.
  2. פול שומר נפלא אבל משחק במין זעם בלתי נגמר. לצד מהלכים נפלאים שלו הוא מבצע עבירות תוקף ו'מפרק' את קארי כדי להראות מי הרכז הטוב בNBA. במשחק חוץ יהיה קשה עוד יותר להתמיד באגרסיביות הזו.
  3. הפרש גבוה יכול ללכת לכאן ולכאן. מצד אחד הקליפרס קבלו ביטחון אחרי פתיחה מצויינת שניה ברציפות והפעם סיום מרשים, מצד שני קארי ירגיש בנוח יותר בבית והשמירה של בארנס עליו תהיה אחד המפתחות לניצחון.
  4. קרופורד עדיין לא הגיע לסדרה.

נתראה בחמישי.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. לא ראיתי אך התוצאה מדברת בעד עצמה.
    ידועה האמירה שבפליאוף הפרש 40 נקודות ונקודה הוא אותו הפרש .
    והתוצאה היא 1-1 מה שאומר שג.סטייט השיגה את מטרתה .
    יחד עם זאת ולמרות האמירה הנחמדה ברור שהקליפרס נתנה הצהרה.
    בעיני היא הופכת לפייבוריטית בסדרה למרות שהביתיות עברה לג.סטייט (ולמרות שהלכתי על ג.סטייט ב 4-3 ).
    אך המבחן האמיתי של הקליפרס יהיה משחקים צמודים ומעצבנים בדיוק כמו משחק מספר 1.
    הכישרון נמצא שם זה ברור השאלה האם המנטליות שאלה שעוד לא קיבלנו אליה תשובה.
    (ואגב לכן הימרתי על גולדן סטייט דווקא במשחק שביעי אפילו שהוא אצל הקליפרס כי …הברגים הם הבעיה של הקליפרס).

  2. ההפרש מעניין את הטיז…
    הבית אצל הלוחמים כשההיסטוריה מראה כשהיא חוזרת הביתה ב1-1 היא גם לוקחת את הסדרה (אשתקד דנבר, ודאלאס לפני 6 שנים)

  3. ההבדל הוא בין "על הנייר" לבין המציאות. הסימפטיה וחלום הסינדרלה, זה הולך עם ג"ס המאמי'ס שכולם אוהבים לאהוב, ושהראתה שהיא יודעת לעשות דברים נפלאים בפלייאוף. מצד שני עם כמות הכשרונות והעומק שיש לקליפרס, ועם ריברס השנה, זה לא הגיוני שהיא לא תנצח את ג"ס.
    כרגע, למרות הכול, בזכות גניבת הביתיות, יש לג"ס יתרון, אבל כדי לנצח הם צריכים לנצח עכשיו פעמיים רצוף את קליפרס בביתם. יש פה אנשים שאומרים באופן נחרץ שזה לא יקרה, לי קשה להגיד את זה. הנסיון מראה שמי שמעלה את רמתו בשתי דרגות בפלייאוף זה דווקא ג"ס, מצד שני בדיוק בשביל זה הביאו את ריברס ואני חושב שראו לזה השלכות בשטח כל העונה. בפועל מה שעלול לקרות שזה רק העלה את עול הציפיות יותר גבוה לפלייאוף, והלחץ הזה עלול לקלקל להם. הכל תלוי בשני המשחקים הבאים. אם ג"ס יקחו את שניהם, הסדרה תיגמר 4-2 לטובתם. אם זה קליפרס יקחו משחק באוקלנד, זה יגמר 4-3 לטובתם בסטייפלס סנטר. אני אחיה טוב אם שתי האפשרויות. לעומת זאת פול יהיה בצרה גדולה אם הוא מפסיד את הסדרה הזאת.

  4. אסי כרגיל רק ללמוד וללמוד ממך עוד

    אגב, אמנם יש חשיבות גדולה להצהרה של הקליפרס עם הניצחון המפלצתי אבל ההיסטוריה מוכיחה שההפרש לפעמים יכול דווקא ליצור את האפקט ההפוך ואינו מהווה את הפקטור המכריע שיעיד לאן נושבות הרוחות

  5. אסי תודה. הנקודה ברורה גם בלי ההגזמה שלך:
    מינוס 13 לצד אחד ופלוס 12 לצד השני לא נותנים 25, אלא 12.5… הרי כשצד אחד קולע הוא עולה ב-2, ולשני יורדות 2, אבל ההפרש הוא לא 4 אלא 2.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט