פלייאוף 2013/14 – סיקור משחקי יום שני

לילה שהתחיל עם דרמה גדולה באוקלהומה והסתיים עם משחק בנוסף במעמד צד אחד בלבד, קבע כי כבר ב 6 מתוך 8 סדרות הפלייאוף, יתרון הביתיות עבר לקבוצה בעלת הדירוג הנמוך יותר.
אוקלהומה סיטי ת'אנדר {2} 105 –  ממפיס גריזליז {7} 109  (שוויון 1-1 בסדרה)

 משחק ענק במה שמסתמנת כסדרה שיכולה להימתח על פני שבעה משחקים.

לאחר שבמשחק הקודם אוקלהומה פתחה פער גדול במחצית הראשונה, הפעם ממפיס סירבה להיות זו שתנסה לסגור את הפער לכל אורך המשחק.

לאחר רבע ראשון בשליטת ממפיס, ראסל ווסטברוק חסר הפחד והמעצורים החל להתחמם, וכשהוא חם, גם ההגנה הטובה בליגה (עם כל הכבוד לבולס ולאינדי שמשחקות במזרח) לא יכולה לעשות יותר מדי. ברבע השלישי אוקלהומה המשיכה לרוץ ואף הובילה לדקה, אך הרבע הסתיים ביתרון 3 לדובים.

רבע רביעי: זמן אודריך.

התעלה על עצמו. בנו אודריך.
עדיין אפשר לסמוך עליו. בנו אודריך

 עם שתי טבעות אליפות בספרס (אחת כשחקן רוטציה, שנייה כנספח) ויותר חשוב, דאבל במכבי ת"א, הרכז שנמצא כבר 10 שנים בליגה הטובה בעולם, לא זכה לשחק בפלייאוף מאז האליפות האחרונה בסן אנטוניו (2007).לאחר שהסתדר כלכלית ואף נתן כמה עונות טובות בסקרמנטו, מי שהיה הסלובני הבכיר לשעבר עד שאיבד את הבכורה לגוראן דראגיץ' (שאחיו, זוראן, מתכוון לנסות להגיע לליגה הטובה בעולם), אך עדיין נחשב לשחקן הכדורסל הטוב ביותר בבית משפחת אודריך (בדומה לדראגיץ', גם אחיו של בנו, סמו,  הוא שחקן כדורסל שהרשים בהפועל ת"א. זה רק אני או שהסלובנים לא מקוריים מדי עם שמות?), התגעגע אל המעמד (למי שאיבד אותי עם כל הסוגריים, ה"מעמד" = פלייאוף ).  בתחילת השנה הוא חתם בניו יורק, בידיעה שהוא הולך להיות רכז שלישי אחרי פלטון ופריג'יוני הבינוניים, אך עם תקווה לנצל את ההזדמנות כשאלו ייפצעו ולשחק עבור קבוצת פלייאוף. לאחר שהדבר המשמעותי ביותר שעשה אודריך בניו יורק היה לשכנע את עצמו שהוא החטיא בגלל החולצה המכוערת שלבש. הוא שוחרר מהניקס, וזכה לחתום בממפיס.

בהיעדרו של ניק קלאייטיס המושעה ל 20 משחקים עקב תוצאות חיוביות בבדיקה לחומרים אסורים (גם לו יש אח שחקן כדורסל, פט קלאייטיס הנהדר שלקח אליפות עם מכבי חיפה), הבין אודריך שהנה, הוא הולך לשחק בפלייאוף יותר מ 5 דק' לערב. לאחר משחק ראשון בינוני מאוד, בנו, שבטח הוחתם לאחר בדיקות סטטיסטיות מקיפות של ג'ון הולינג'ר (גורו הסטטיסטיקה בעל תפקיד ניהולי בקבוצה) שחשפו שהוא שמאלי, "התפוצץ" במונחיו, עם 8 נק' (מתוך 14 במשחק) שעזרו לקבוצתו להחזיק ביתרונה. לאחר שאודריך פינה את מקומו, המשחק המשיך להיות צמוד וחם. איבאקה המשיך לחסום את כולם (15 נק', 11 ריב' ו 5 חס'), דוראנט קם לתחייה והחזיר את היתרון למקומיים. מייק מילר נזכר שהוא משחק נגד אוקלהומה בפלייאוף וצלף שלשה אדירה כדי להחזיר את היתרון לממפיס. דוראנט המשיך לקלוע, והגיעו לשיאו עם הזריקה המטורפת הזו, שעוד יכולה להיזכר כאחת הקליעות המשוגעות ביותר בפלייאוף

איך הוא עשה את זה?
איך הוא עשה את זה?

לאחר שהשלים מהלך של 4 נק' מהקו, נשלח מייק קונלי (במשחק גדול עם 19 נק', 12 אס' ו 7 ריב') אל הקו. בניגוד לקליעות המוצלחות מהקו מול דאלאס בשניות הסיום של המשחק האחרון בעונה הסדירה שסידר את המפגש הנוכחי בין הקבוצות, ובדומה להחטאות העונשין משחק אחד לפני מול פיניקס שלא השכילה לנצלן, קונלי קלע רק אחת מהקו, והשאיר לת'אנדר סיכוי לנצח את המשחק.

למזלו, ראסל ווסטברוק החליט לקחת אחריות והחטיא ניסיון שלשה, אך מי אם לא קנדריק פרקינס המושמץ היה שם כדי לתקן ולכפות הארכה.

עדיין בהלם מעצמו...
עדיין בהלם מעצמו…

בהארכה לווסטברוק (29 נק') פשוט לא הלך, וקיבלנו פעם נוספת את קווין דוראנט (36 נק' ו 11 ריב')  נגד הממפיס גריזליס. אתם זוכרים איך זה נגמר בשנה שעברה? ממפיס הלכה פעם אחר פעם אל האיש החזק שלה, זאק ראנדולף (25 נק', 6 בהארכה) שהתעקש ולא נשבר גם כשהחטיא ונחסם, ולאחר החטאות של דוראנט וווסטברוק זכה לסגור עניין מהקו כמו גדול.

ממפיס עם ניצחון גדול עשתה את שלה ומחזיקה כעת ביתרון הביתיות, שלדעתי לא באמת כזה חשוב בסדרה הזו.

ייצאו מזה?
ייצאו מזה?

לדף המשחק

לוס אנג'לס קליפרס {3}138  – גולדן סטייט ווריורס {6} 98 (שוויון 1-1 בסדרה)

הקליפרס הזועמים בראשותו של בלייק גריפין חיפשו נקמה, ומצאו אותה. 40 הפרש באחד המשחקים החד צדדים ביותר העונה.גריפין חיסל את הלוחמים עם 35 נק' ב 13 מ 17 מהשדה, פול וקוליסון סייעו עם 12 נק' ו 10 אס' לכל אחד, ודני גריינג'ר הפתיע עם 15 נק' (3 שלשות) ב18 דק' בלבד עקב 6 עבירות, כשגם טורקוגלו הבליח עם 13 נק',  במשחק בו הקליפרס חיפשו להגדיל את יתרונם עד לסיום. גולדן סטייט הציגה בעיקר את קרי עם 24 נק' באיפוס כוונות לקראת המשחק הבא.

עשה מה שבא לו
עשה מה שבא לו

אף שחקן בשתי הקבוצות לא עבר את ה 31 דקות, ונראה כי כולם כבר מוכנים למשחק מס' 3.

לדף המשחק

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. יופי של סקירה רון, אני מת על ההערות הציניות הקטנות שלך (שמות של סלובנים וכו'), סקירה ששמה בכיס הקטן את כל ה"אתרים הגדולים "..

  2. שווה מאוד גם לראות את הליי-אפ דאנק המדהים של ווסטברוק שקיבל עליו עברת תוקף. משהו שאסור להפסיד (מהרבע הראשון).

  3. ווסטברוק הוא השחקן ששוה לקום באמצע הלילה כדי לראות אותו.
    כל כך מוכשר, כל כך אקספוליסיבי, ובעיקר כל כך לא צפוי…

  4. ממפיס גברים. אבל אנחנו רוצים לראות את ווסט ודוראנט ואיבקה נותנים הצגות לכל אורך הדרך. לא נקבל כאלו זיקוקי דינור במשחק של ממפיס.

  5. לפי דעתי לא מדברים מספיק על הקפיצה המטורפת שגריפין עשה השנה. גם בפלייאוף רואים שקליפרס איתו ובלעדיו זאת קבוצה אחרת לגמרי.
    בסוף העונה הקודמת עוד אנשים אמרו שהוא אוברייטד שרק יודע להטביע. הבחור מכונה התקפית, אגרסיבי, ופשוט לא מקבל מספיק קרדיט. 35 נקודות ב 30 דקות.

    יש רק עוד 2 פ"פ שברמתו בליגה, דאנקן ואולדריג' זהו…

  6. עומר מדברים עליו בהחלט. אין אחד שלא שם לב למה שאתה אומר. אפילו הזכירו אותו כמועמד לMVP מרוב שברור שהוא עושה השנה ביצועים מיוחדים.

    1. אני חושב שבמהלך העונה היה בו הרבה זלזול, גם ממטקבקים פה. אבל אתה צודק שבזמן האחרון מדברים על זה הרבה יותר

  7. מבין כל השחקנים על המגרש אודריך וגאסול הכי חכמים. אודריך היה אדיר וידע לנצל את החסימות, לצאת לכיוון הנכון ולעצור לג'אמפ או לקלוע כשצריך. קונלי נכנס כי הוא הרכז הפותח והמנהיג, למרות שאודריך היה אפקיבי לפחות כמוהו.
    מה שלא נאמר בסקירה זה שדוראנט וראסל עם אחוזים גרועים מהשדה. ווסטברוק החריב את משחק ההתקפה של אוקלהומה במשך 3 רבעים והוא בכושר קליעה בינוני ודוראנט שסבל מדאבל טים לאורך רוב המשחק, חילק אסיסטים שלא נוצלו ע"י שחקנים האחרים. אוקלהומה מסתמכת יותר מידי על הפצצות מבחוץ וזה סימן לא טוב בשבילה.

  8. הסל של דוראנט זה הדבר הכי מטורף שראיתי, חבל שזה לא היה המהלך המנצח כי היה לזה הרבה יותר משמעות אז.

    בנו אודריך… איך שחררנו אותו, איך?!

      1. אני יודע. כמה אירוני זה יכול להיות אם הוא באמת יצליח בממפיס וכמה עלוב זה יוציא את וודסון, שלא ספר אותו וגם את קול אלדריץ' שהיה מצויין בדקות שכן שיחק.

  9. עד כמה שאני אוהב את okc
    אני חושב שווסטברוק מביא הרבה יותר נזק מתועלת.
    תארו לכם מצב שלאוקלהומה עש רכז שקט ויעיל לדוג' כמו קונלי- אחחאיזו קבוצה קטלנית זו היתה.
    ווסטברוק עם כל הכוח המתפרץ שלו, בעל אחוזי קליעה נמוכים יחסית,איבודי כדור.
    —–
    Having said that
    אם אוקלהומה עוברים את ממפיס-הם הולכים עד הסוף!!
    הבעיה שאני לא רואה אותם עוברים את ממפיס כלכך בקלות

  10. רון, השקעה גדולה שהשתלמה!
    אגב, אני מקווה שכל מי שצפה במשחק שם לב להגנה הגדולה של טוני אלן על דוראנט. לא דאבל טים ולא נעליים, אלן מנע ממנו את הכדור לבדו.

  11. סקירה יוצאת מן הכלל
    אנקדוטה מעניינת בעונה שעברה אוקלהומה ניצחה את המשחק הראשון ואז ממפיס ניצחה 4 פעמיים רצופות ב 6 הפרש
    גם הניצחון אמש היה ? 6 הפרש
    לא זכורה לי מקריות כזו
    אם במשחק הבא ממפיס ינצחו ב 6 זו כנראה מעורבות של השטן 😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט