סלובניה – פולין וצרפת – איטליה סוגרים את רבעי גמר היורובאסקט / דרור פישר

אתר פיבא

הגיע הזמן, אומרת אימי. הכל כבר מוכן לעוד הצגה של לוקה דונצ'יץ', או לפחות זה מה שהוא כבר הרגיל אותנו אחרי שנפל מהרגליים במשחק השלישי מול בוסניה בשלב הבתים. שלב רבע הגמר של אליפות אירופה יינעל הערב ונוכל כולנו לדעת מי הן ארבע הקבוצות שיתחרו על המקומות בגמר היבשת. הפעם, אנחנו מגיעים אל שתי אלופות עבר שמגיעות כפייבוריטיות להיפגש גם בשלב הבא, אבל מול יעמדו נבחרות קשות שבשנות ה-40 לא כל כך אהבו יהודים. הנה הן:

18:15: צרפת – איטליה

משחק שהיה יכול להיות גדול אפילו יותר אם ג'יאנמרקו פוצ'קו לא היה מורחק באמצע הרבע השלישי ברגע האמוציונלי ביותר של הטורניר עד כה, שהיה גם הרגע האחרון בו ניקולה יוקיץ' הסתכל לכיוון רבע הגמר. הנפילה הלא צפויה של האיטלקים למקום הרביעי בטבלה הביאה נבחרת יחסית טובה להיות אנדרדוג מול נבחרת שנראתה עצירה לאורך האליפות, וראינו זאת במשחק הרביעי מול ישראל. הידיים הארוכות של הפורוורדים המובילים ניקולו מלי וסימונה פונטצ'יו הצליחו לעצור את הג'וקר ושאר האזורי התעוררו ועצרו את הסרבים המשלימים בדרך לרבע הגמר.

בצד השני יש נבחרת שהגיעה בול למקום אליו חשבו שתגיע, אבל בצורה אחרת. הם היו אמורים להיות האנדרדוג של המשחק והפכו לפייבוריטים. אחרי שסיימו את בית המוות במאזן 2:3, הצרפתים בשמינית קיבלו את נס מילאנו של מכבי ת"א מ-2014 אבל בגרסה ההפוכה – טורקיה קיבלה עבירה בלתי ספורטיבית 12 שניות לסיום וביתרון 2, אוסמן החטיא פעמיים מהקו המשחק נשלח להארכה, שם גם הטורקים איבדו את הראש ואפשרו לצרפת לעלות. הם אמנם מציגים טורניר לא טוב ביחס לרמה שלהם, אבל החסרונות של שחקני מפתח כמו נאנדו דה קולו הם הגורם המשמעותי לכך והיא לא מזכירה בכלל את זאת שניצחה את ארצות הברית באולימפיאדה. למזלה יש לה סנטר שיכול לקפוץ ולעשות הרבה בעיות בצבע, רודי גובר, שנכנס לעניינים ואולי דווקא הוא יצליח לעבור את חומת הפורוורדים האיטלקית.

ההימור שלי? צרפת. לא יודע למה, אבל אני ממשיך להאמין שהם יצליחו לשחק כדורסל וגם לשמור בהגנה. המשחק של הצרפתים נגד סלובניה הראה את אחת מתצוגות הכדורסל הטובות ביותר בטורניר מצד אחד, אבל הצרפתים עשו כמעט מה שהם רוצים על המגרש במשך 35 דקות. אם הם יצליחו לשמור גם במקביל על קבוצה שמניעה את הכדור, הם יעלו לשלב הבא כדי לנסות (לשווא) לנקום בלוקה.

21:30: סלובניה – פולין

כמו ידידי והקולגה רועי ויינברג בשמינית הגמר, גם כאן אני אתחיל בלדבר על לוקה דונצ'יץ', אבל לא אביא לכם מספרים, אלא רק סיפור אחד או שניים על מה שהוא נאלץ לעבור בזמן שהוא קובע שיאים היסטורים שבוודאי ישבור אותם עוד שלוש שנים. את האליפות הקודמת הוא סיים מדדה אחרי שנפצע במחצית בגמר מול סרביה, כאשר הוא צפה מהספסל בגוראן דראגיץ' ואנתוני רנדולף גוברים על יריבתם ומביאים תואר ראשון הביתה. בסיום המשחק, כל השחקנים הניפו את לוקה (בן 18 להזכירכם) על הידיים והרימו אותו באוויר. את האליפות הזאת הוא החל במונית בדרך למשחק נגד ליטא בקלן כי האוטובוס שלהם הבריז ולקח לגרמנים זמן כדי לתת לאלופת אירופה דרך להגיע למשחק הראשון בטורניר.

אחרי שהם הניפו אותו באוויר והטורניר הוריד אותו לקרקע, הגיע תורו של ילד הפלא לסחוב שוב את החבורה הסלובנית כלפי מעלה, ואין כוח בעולם שנראה שיכול לעצור אותו כרגע. הוא הראשון מזה 31 שנה שקולע מעל 30 נקודות בשלושה משחקים רצופים ומול הבלגים הוא הוליך את הריצה ברבע הרביעי שגמרה את המשחק, אחרי שהוא שוב סחב אותם עד לשם. הפולנים עשו טורניר מעולה עד עכשיו, עם ניצחונות משכנעים ברובם, אבל בכל אותן קבוצות שניצחה היו במצטבר שני שחקנים משלימים ב-NBA ועוד אחד ללא חוזה. עכשיו הם מגיעים לפגוש את אחד הכוכבים הגדולים בעולם, יחד עם צמד האחים המאיים ביותר בתחרות (הדראגיצ'ים) והמתאזרח הנהדר מייק טובי, שהצליח להיפצע כבר בג'אמפ בול במשחק הרביעי אבל יהיה כשיר לשחק.

ההימור שלי? סלובניה תעשה סלוטר בסלוטר וחבריו. למה? לוקה. הללו.

לפוסט הזה יש 386 תגובות

  1. תודה דרור.
    ערב מאכזב היה אתמול-
    הפינים קפאו בחצי השני, הגארדים לא פגעו משלוש ואיבדו כדורים על ימין ועל שמאל מי שבא ברוך הבא. במשחק השני היה בלואו אאוט לא אופייני לאליפות.
    .
    היום האיטלקים ימשיכו במסע הקסם והפולנים יחזיקו רבע וחצי ואז ישבו לבד בחושך.

  2. תודה רבה בעיני היה אתמול ערב ענק
    המשחק גרמניה יוון הטוב בתולדות האליפויות למעט גמר 95 יגוסולביה (ז"ל) – ליטא
    היום תחושתי היא שאיטליה תדיח את צרפת יש לה מה שאנו אומרים על השבת "נשמה יתרה"
    גם העבודה שכל מפגשי הנוקאאוט בהיסטוריה הלכו לאיטליה מוסיפה לתחושה
    ( חצי גמר 37 חצי גמר 46 ורבע גמר 85 כאשר גם המאבק על מדליית הארד ב 03 הלך לאיטלקים )
    במשחק השני לא נקבל מאבק של ממש
    כי מצד אחד הפייבוריטית הכי גדולה מול הנבחרת הכי חלשה שהגיעה לרבע
    אבל לפחות נראה את חיפה נותנת פייט לפ.ס.ז מבלי להתבאס יותר מדי שאנו מפספסים משהו

    1. וואו אהרון – הערת נשכחות! הייתי בכיתה י"א. לדעתי זה היה בקיץ לפני י"ב לפני רצח רבין… הייתי חולה כדורסל אירופאי אז
      זה הגמר שג'ורג'וביץ קלע בלי הכרה איזה 10 שלשות? ליטא אני זוכר הייתה סופר פייבוריטית עם מרצ'לונס סבוניס וקרנישובס! דנילוביץ' היה הכוכב הסרבי יחד עם דיבאץ' שהיה שחקן משלים ב-NBA (סתם קראו להם יוגוסלביה הם היו כבר מפורקים). ואז ג'ורג'וביץ התחיל להפגיז ולא הצליח להחטיא!
      בדיעבד זו יוגוסלביה שהיתה משופעת בכוכבים אך חלקם הפכו לכאלה רק בהמשך (בודירוגה, פספלי, סאביץ' ונראה לי שגם רברצ'ה היה כבר שם).
      בהזדמנות אבדוק. אני חושב שזו אליפות שלא עלינו לרבע גמר. אני מנסה להיזכר אם זו האליפות שניצחנו את יוון הגדולה בקרב בין ינאקיס ועדי גורדון

        1. זה אכן אותו משחק אדיר.
          לא חושב שאתמול היה משהו באותה רמה.
          אני זוכר ששיחקנו במגרש בקיבוץ כי המנטרה היתה "יותר טוב לעשות ספורט מלראות ספורט".
          הגענו לחמש דקות האחרונות (היו אז מחציות ולא רבעים לדעתי). איזה משחק עצום זה היה

        1. בטח עדיף על גראוצ'ו מרקס. עוד נציג של הווק הפרוגרסיבי שהורס את הקומדיה עם הפיסי שלו ותרבות הביטול.
          (גראוצ'ו נלחם נגד מופעי וודוויל גזעניים וקריקטורות נגד בני מיעוטים. כשההם אמרו שהם לא שמעו אף פעם סקוטי או שוודי מתלונן הוא ענה: "The Sandy McPhersons and Yonny Yohnsons were not a minority being subjected to oppression, restriction, segregation or persecution.")

            1. בחורף? תמיד! בתוך חליפת הגלישה. זה חמים ונעים וכל אנשי הים עושים את זה.
              זה תמיד בכוונה.

            2. לפני כמה שנים אחות של סבא שלי נפטרה אחרי שנים של מאבק באלצהיימר. לפני שהאלצהיימר השתלט עליה לגמרי והיא שכחה איך עושים פעולות בסיסיות לחלוטין, היה לה שלב שאפשר להגדיר אותו כמעצבן. היא ניסתה להוציא מאיתנו תגובה בכל דרך אפשרית, עם ראש של ילדה קטנה בגוף של אישה מאוד זקנה. כן, חלק מזה כלל שהיא השתינה על עצמה וצחקה על כמה אנחנו מתעצבנים. אתה מבין, היא חשבה שזו התגובה שהיא הוציאה מאיתנו, אבל פשוט אי אפשר היה להתעצבן עליה לא משנה כמה פעמים היא מנסה לדחוף את האצבע שלנו לחשמל. זה היה בעיקר עצוב ומעורר רחמים. באיזשהו שלב ההורים שלי ניסו לאסור עליי לפגוש אותה כדי שלא אזכור אותה ככה, אלא כמו איך שהיא הייתה לפני. אבל בכל זאת התגנבתי בכל רגע שיכולתי. גם לבד היו לה את הרגעים שהיא ניסתה לעורר תגובה, אבל לבד היה לנו יותר רגעים אחרים שהיא חשבה שאני מישהו מתקופת הנעורים שלה והסיטואציה הייתה שונה לגמרי.
              אני לא חושב שתפנים את מה שאני מנסה להגיד לך. חשובה לך משום מה הפנטזיה שלך שאתה מנצח ומעצבן וכולם רוקדים לחליל שלך. ואתה יכול לחשוב שאני מספר את הסיפור רק כדי לרדת עליך, או להגיב באיזו בדיחה תינוקית, או בדיחה עוד יותר תינוקית שמנסה להעמיד פנים כאילו לא קראת כלום. אבל זה רק יראה לי שאתה באמת אבוד וחסר תקנה.
              אני לא טוען חלילה שיש לך דמנציה או הפרעה נפשית כלשהי. אבל אתה בטוח שאתה מעצבן באיזושהי צורה. מתאמץ לעורר תגובה. ולא. אתה יותר מדי מעורר רחמים בשביל לעצבן.
              אני באמת מקווה שמשהו מזה יחלחל אלייך. שוב, זה לא ניסיון לעלוב בך. זו באמת פנייה לאדם שאיך שאני רואה אותו מביך את עצמו פעם אחר פעם בצורה פומבית, וזה פשוט עצוב.
              אתה יכול כמובן להמשיך לעשות מה שאתה רוצה, אבל זה רק יאשש את מה שאני כבר חושב עלייך, וחבל.

  3. חברים אני עמוק בהסעות שמישהו יעזור לפאני תהיו בני אדם
    פאני תחזיק מעמד.
    בערב נקווה שלא תהיה תוצאת כדורסל בחיפה חחחח

    1. מסי על הקו עם שאר המואזינים.
      ניימר ומסי ירקדו צרקסייה כפולה ביחד עם שלום אסייג והלהקה הגרוזינית.

    1. 😂😂😂
      לא נורא עשית את שלך ביורו בכדורגל יהיה גמר אש לוקה נגד שרודר הזחוח רזיאל ואברי יעודדו את תייס

      1. חחחחח הלכת רחוק חבריקו לפעמים אני מתכוון רק למה שכתוב
        😃
        אבל שמע גררנו אותך לאליפות אירופה אולי נצליח יום אחד גם לגרור אותך לליגת האלופות
        😃😃
        (היום זה יום טוב להתחיל)

  4. דיאן בודירוגה מונה לנשיא היורוליג.
    שמעון מזרחי בתגובה: צריך לזכור שמכבי יכלה לנצח את אנדולו אפס בהיכל מנורה פלייטיקה אליהו ואנדולו זכו ביורוליג, אז תקנו מנויים.

  5. החצי גמר הראשון כאילו לקוח מהיורו בכדורגל גרמניה-ספרד
    לגבי החצי השני צרפת כבר שם אז אם בכדורגל עסקינן יותר מתאים פולין(לבנדובסקי) מאשר סלובניה

    1. נווווו
      כמה שערים פסססססס פססססססס פססססססז ישימו?
      מה דונהרומא עושה מחוץ למילאן? שום דבר מיוחד.

        1. כשהבוס זה חוזליטו רוכב גמלים שהכסף נשפך לו מהאזניים ומשתמש בבן פרנקלין בתור נייר טואלט בשרותים עם אסלה מזהב טהור.

    1. בוקר טוב אוריהו.
      למרות הממו מהסקביאס, השופטים אומרים לא לכוכבי האן בי איי.
      נשארים רק תייסים כאלה וחואנציאואים ויאבואים אקסים ורודי גולדברגים…

    1. אתה מגזים כמו גברת קליין, לא היה 30 בנות, אולי אחת עייפה אותו כמו 30?
      כמו שלא היו סיגריות ושמפניות ב 800,000, אולי ב 100,000 על 10 שנים.

  6. בסנטיאגו 42 דקות ועדיין 0:0
    אההההההההההההההההההה ומילן ניצחו 3:1
    שחקן המשחק שלי לי-אה-או. לא שם גולים אבל קיבל פנדל ובישל את השני.

  7. לוקה וחבריו סגרו את ה 21 הפרש שמפונים, אולי הסקביאס התקשר לשופטים?
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  8. יעקובי וכהן זה עינוי סיני כהן לא יכול להגיד משהו שהוא לא שטות גמורה ויעקובי רק צועק כמו תרנגול אוי אוי

      1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
        שי, אני רואה שנדבקת בסקביאס, מה אתה מחלק פה קנסות ועונשים?

  9. טיבו קרוטואה היום ביום פנטסטי, מציל את ריאל מדריד מספיגה. היו לו עצירות בחצי הראשון וגם עכשיו בחצי השני. סגר אטם את השער.

  10. כפי שכתבתי למעלה, כל הכוכבים הגדולים עפו, אין יאניס ואין יוקיץ ואין דונקיץ, נשארנו עם יאבו-סלע ותייס והרננגומזיקוצ'ים.
    מגיע לנו

  11. פווווווווווווווווווקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק, איזו החטאה אחרי מהלך יפה של ווולווארדה

    1. ימסגר את החולצה, יתלה על הקיר ויספר לכל הבלייניות הקטינות ששיחק מול מיצי וההוכחה על הקיר לצד כמה תמונות של חיבוקים עם הארחנטיני מהמשחק.

  12. שמעון אני רואה אותך חוגג עכשיו שנה שלמה עם ה 14 נק' של דונציץ בכל פעם שיקלע 40+ נק' בנבא ואני הולך להנות מכל רגע

  13. וואי וואי רק עכשיו ראיתי את התוצאות … ההימור על גרמניה מתחיל להראות רציני. וואי וואי כל ה mvp יס עפו לוקה יאניס ויוקיץ איך נפלו גיבורים.
    אני עם פרנץ ווגנר שחקן מעוחה שמתי עליו עין מזמן כבר. הגרמנים לוקחים.

      1. טרולי, יה טרונצ'ו, תסביר לי מה סביר בלהפסיד 3:1?…
        איפה יקוששו נקודות? חיפה צריכה לצאת מהבתים עם נקודה אחת לנחמה. במשחק הבא הם באיטליה וזה כנראה שוב הפסד.
        את הנקודה הם אולי יאספו בבית מול יובנטוס, אולי….

        1. יש סיכוי גם מול יובה וגם מול בנפיקה בבית, כמובן שההימור הסביר הוא הפסד אבל יובה לא נראית טוב ובנפיקה כן אבל הם לא פסז

  14. חיפה שיחקה מצוין ותוציא נקודות מיובה ובנפיקה.
    לוקה ויוקיץ הוכיחו לכל המאוננים עליהם מאיזה חומר הם קורצו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט