חם מהתנור: נואה שחקן ההגנה**3 מאמנים מחוץ לקבוצותיהם/רועי ויינברג

עדכון אחרון:
22.4, 00:22

ג'ואקים נואה שחקן ההגנה של העונה

21.4.14, 22:25

היום, הבולס הודיעה במסיבת עיתונאים, על סמך מקור, על בחירתו של ג'ואקים נואה כשחקן ההגנה של עונת 2013/14.

נואה נותן את עונתו הטובה בקריירה, עם 12.6 נק', 11.3 ריב', 5.4 אס' (שיאי קריירה), 1.5 חסימות ו-1.2 חטיפות לערב (השוואת שיא קריירה). הצרפתי נחשב לשחקן מרכזי בבולס, שנמצאת במקום הרביעי במזרח, ונחשבת לקבוצת ההגנה הטובה בליגה-סופגת הכי מעט נקודות למשחק.

נואה הוא השחקן הראשון של הקבוצה שזוכה בתואר מאז מייקל ג'ורדן ב-1988. לסנטר יש סיכוי להבחר לחמישיית הליגה הראשונה. נתונים מלאים על ההצבעה לא יצאו עדיין, אך נעדכן ברגע שיפורסמו.

מאמנו, טום ת'יבודאו, אמר "אני לא הולך להגיב עכשיו, כי הליגה ביקשה מאיתנו להמתין עד שהם יודיעו, אבל לג'ו (נואה-ר.ו) הייתה שנה אדירה, ואגיב בזמן המתאים". השחקן נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה ב-2013 (על חשבון שחקן ההגנה של אותה שנה, מארק גאסול, שנבחר לחמישייה השנייה), ולחמישיית ההגנה השנייה ב-2011.

***

הניקס פיטרו את מייק וודסון

21.4.14, 18:37

פיל ג'קסון ביצע פעולה משמעותית ראשונה כמנג'ר ניו יורק ניקס, והפרנצ'ייז שיחרר הודעה לעיתונות, שלאור המאזן של הניקס, 45-37, ואי ההעפלה פלייאוף, מאמן הקבוצה, מייק וודסון, וצוות האימון, "משוחררים מחובותיהם", כלומר, מפוטרים.

מנג'ר הקבוצה, ג'קסון, אמר: "הגיע הזמן לשינוי בכל המועדון, בתחילת המסע לבנייה מחדש, לקראת העונה הבאה והעונות שאחריה". לוודסון היו 109 ניצחונות ו-79 הפסדים כמאמן ניו יורק, 58% הצלחה. כמאמן הוא הגיע עם הקבוצה פעמיים לפלייאוף, והודח פעם אחת בסיבוב הראשון, ואשתקד בסיבוב השני. אחוזי ההצלחה שלו היו השלישיים הגבוהים ביותר במועדון, אחרי פט ריילי וג'ף ואן גנדי, אשר אימנו את המועדון בשנות ה-90' (ריילי), ובתחילת שנות האלפיים (ואן גנדי).

יש כרגע שמועות על 2 מועמדים פוטנציאליים להחלפת וודסון-סטיב קר, שחקן הבולס של ג'קסון והספרס של פופוביץ', שהיה המנג'ר של פניקס מ-2007 עד 2010 (אין לו ניסיון באימון), ובריאן שואו, מאמן הנאגטס, שהיה עוזרו של ג'קסון בלייקרס, אך לא הצליח להוביל הקבוצה לפלייאוף, לאחר מאזן של 46-36, והמקום ה-11 במערב.

***

ריק אדלמן צפוי לפרוש

ג'רי זגודה, כתב הסטאר טריבון, דיווח כי הוולבס יכנסו מסיבת עיתונאים, שבה ריק אדלמן יודיע על פרישתו מאימון כדורסל. אדלמן יסיים קריירה בת 31 שנה, 25 מתוכה באנ.בי.איי, אשר במסגרתה הגיע פעמיים לגמר, ואימן 3 פעמים את המערב באול-סטאר. אדלמן מעולם לא זכה באליפות, או בתואר מאמן השנה.

אדלמן החל קריירת האימון שלו בנבא אצל הפורטלנד טרייל בלייזרס של דרקסלר, אחרי 6 שנים כעוזר מאמן, והוביל את הקבוצה פעמיים לגמר, ב-1990 (נגד הפיסטונס) וב-1992 (נגד הבולס). הוא המשיך עם הקבוצה מ-1989 עד 1994, אבל אז פוטר.

אדלמן לא נשאר מובטל למשך הרבה זמן;הווריורס החתימו אותו כמאמן. הוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה של Run TMC ללא טים הארדוואי, ופספס במשך שנתיים את הפלייאוף, מה שהוביל לפיטוריו.

לאחר שנה מחוץ לליגה, הוא הוחתם כמאמן של הסקרמנטו קינגס. הוא נשאר בקבוצה מ-1998 עד 2006, והפך אותה לאחת מהקבוצות המצליחות ביותר במערב, עם 8 עליות רצופות לפלייאוף. הקבוצה הגיעה פעם אחת לגמר המערב, והייתה מועמדת רצינית לאליפות במשך רוב שנותיו של אדלמן כמאמנה, אך נעצרה פעם אחר פעם על ידי שאקיל אוניל, קובי בראיינט ורוברט הורי.

הקינגס החליטו לא לחדש חוזהו של אדלמן בסוף 2006 (השנה האחרונה בה עלו לפלייאוף), והמאמן עבר ליוסטון. ביוסטון הוא אימן את טרייסי מקגריידי ויאו מינג, אך עקב מכת פציעות לא הצליח להתקדם עם הקבוצה לשלב גבוה יותר מחצי גמר המערב.

החוזה של אדלמן לא חודש ב-2011, עם סיומו, והוא עבר למינסוטה. בשלושת השנים האחרונות בקריירה שלו הוא לא הצליח להגיע פעם אחת לפלייאוף, אך רשם את הניצחון האלף, אחד מ-8 המאמנים היחידים בהיסטוריה. בסופו של דבר, אדלמן סיים קריירה עם 1890 משחקים, 1,042 מתוכם הסתיימו בניצחון (58.2% הצלחה), והוא המאמן השמיני בכמות הניצחונות כמאמן (אחרי דון נלסון, לני ויליקנס, ג'רי סלואן, פט ריילי, פיל ג'קסון, ג'ורג' קארל ולארי בראון).

***

הג'אז לא יחדשו את החוזה של קורבין

יוטה ג'אז הודיעה שלא תחדש את חוזהו של טיירון קורביין, אחרי עונה עגומה של הקבוצה בדמות מאזן של 57-25. בעלי הג'אז, גרג מילר, איחל לקורבין הצלחה בהמשך הדרך, וטען כי הוא אחד מהאנשים הטובים ביותר אשר עבד איתם.

הג'אז הודיעו כי חיפוש המאמן יתחיל בהקדם האפשרי, וכרגע לא הוזכרו שמות של מועמדים בולטים להחליף קורבין. טיירון מאמן הקבוצה מאז 2011, כאשר החליף את ג'רי סלואן האגדי, וב-3 שנים כמאמן ראשי, כולן בקבוצה, מחזיק במאזן מרשים של 146-112, כאשר הם סיימו עם מאזן חיובי ב-2 מתוך 3 עונותיו כמאמן, והגיעו פעם אחת לפלייאוף, ב-2012 (הדחה בסיבוב הראשון).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. ברוך שפטרנו.

    בריאן שואו לא יגיע אלא אם יחליטו בנאגטס לפטר אותו (לא סביר). כרגע זה נראה שקאר יהיה המאמן שלנו.

  2. שיקגו מכנסת מסיבת עיתונאים היום.

    כנראה שגיבסון זוכה בשחקן השישי או נואה בשחקן ההגנה.

    לדעתי לשניהם מגיע.

  3. רועי אני חושב שואן גנדי הוא גם אופציה די חזקה.ליונל הולינס גם מובטל כרגע.
    לגבי שיקגו, גיבסון ונואה באמת ראויים לשחקן השישי ושחקן ההגנה בהתאמה.

  4. רועי, אתה צריך לתקן את הכתבה.
    אחרי "אך נעצרה פעם אחר פעם על ידי שאקיל אוניל, קובי בראיינט ורוברט הורי" אתה צריך להוסיף "והשופטים".

    מחילה מאוהדי הלייקרס, הייתי חייב.

  5. יש לי כמובן המון מה להגיד על זה.
    כרגע נגיד רק תודה לוודסון על שנים יפות, השקעה, אכפתיות, ופעמיים פלייאוף.
    מוזר שכל הצוות הלך איתו. לפחות הרב וויליאמס קיבל המון הערכה וחשבתי שיישאר.
    ראיתי את השם של מארק ג'קסון עולה כאפשרות. כרגע סטיב קר מוזכר כמועמד מוביל והוא כבר ישב בדלתיים סגורות עם פופוביץ להתייעצות. נראה…

    1. הרב וויליאמס מסמל את כל הרע שבמועדון הזה במהלך השנים. איך יכול להיות שהוא שרד כ"כ הרבה זמן (מ2006 כמדומני) במערכת כ"כ כושלת? התשובה היא שהוא כנראה איש אמונו של ג'יימס דולאן ולכן גם לו מגיע ללכת. זה צעד סימלי שמסמן התחלה חדשה והנהגה חדשה בראשותו של פיל ג'קסון (כמו גם ניתוק הקשרים עם סוכנות השחקנים CAA שמייצגת חלק ניכר מהשחקנים שלנו).

      זה מרגיש כמו סטיב קאר לכל אורך הדרך. ג'קסון שומר אמונים לאנשים שהוא אוהב ומעריך מקצועית. אני הייתי שמח מאוד לראות את תיבודו מאמן אותנו, אבל זאת רק פנטזיה שלי ושל עוד כמה אוהדי ניקס. גם ואן גנדי יכול להיות אחלה אופציה, אבל פיל רוצה לראות את התקפת המשולש והוא לא יביא מישהו כמו ואן גנדי, שמאמין בדרך מסוימת וכנראה לא ישמח במיוחד לקבל הוראות מלמעלה. מהבחינה הזו סטיב קאר מושלם.

      1. להגיד על מישהו או משהו שהוא מייצג את כל הרע בניקס זה חתיכת אחריות. זה צריך להיות משהו בגודל האוורסט או מישהו ברמה של המן או פרעה.
        אני לא יודע בן כמה אתה אבל הייתי מציע לך ללכת לדף השחקן של הרב וויליאמס בבסקטבול רפרנס ולראות שם מתי ואיך התחיל הקשר של הרב וויליאמס לניקס.
        כמה נקודות שקלעת, ריבאונד שלקחת, חסימות שחסמת או ליטרים זיעה שהיו תרומתך לניקס, אני בטוח שהרב נתן מהם יותר לקבוצה.

        1. למה אתה סתם פולט שטויות לא קשורות? ע"ע איגנורטיו אלנכי… מה הקשר בין ההקרבה והיכולת שתם למועדון בתור שחקן לבין השתתפותו המתמשכת ולקיחת חלק פעיל בדירדור המועדון כבר 8 שנים? הוא היה צריך לעזוב מיוזמתו כבר מזמן בלי שום קשר למה שעשה שם בתור שחקן…

        1. הלכתי, ראיתי. זה אומר שהוא צריך להיות עוזר המאמן שלנו במשך 8 שנים? הרב וויליאמס השחקן ממש לא רלווטי לדיון הזה.

          לא התכוונתי לומר שוויליאמס אחראי לכל הרע במועדון הזה ואם זה נראה כך אז מצטער על הניסוח הלא נכון. כוונתי היא שוויליאמס הוא עוד זוג עיניים של דולאן בחדר ההלבשה ובגלל זה צריך להיפטר גם ממנו. הריי מקצועית הוא ממש לא הוכיח את עצמו, ובכל זאת שרד 8 שנים במערכת הזאת.

          1. דניאל, שאפו על שינוי הניסוח.
            עכשיו נדבר על תפקיד עוזר המאמן וכיצד איכות עבודתו משתקפת בהצלחת הקבוצה. ומאחר והרב הנ"ל שרד כצה וכמה מאמנים, GMים ותקופות כנראה שיש משהו במה שאתה אומר והוא באמת איש אמונו של דולאן, הנתעב כמובן.
            אם כן, זה צעד מעניין של ג'קסון מול דולאן וזה מה שמשנה. הרבה יותרמכמה שווה עוזר מאמן כזה או אחר.

  6. בטח יבוא ״מאמן״ שישחק את שיטת המשולש….האם באמת יהיה מאמן אמיתי עם שיטה משלו או שזה יהיה ״מאמן״ ? תחושת הבטן אומרת לי שזה יהיה ״מאמן״ שינסה להביא את המשלוש.. מעניין אם האיש המעוטר בהיסטוריה של ה n.b.a יעשה זאת בתפוח הגדול…

  7. אני חייב להגיד שעם כמה שהפיטורין היו צעד מתבקש אני מלא הערכה לדרך שבה וודסון עבר את הזובור לאורך כל השנה. הוא לא יהיה מובטל הרבה זמן

  8. וודסון מאמן חלש, אני על ההתקפה המבזה שלהם כתבתי עוד בעונה הקודמת כשזה לא היה "פופלרי" לצאת על ניהול המשחק שלו(וכבר אז ספגתי אש מרבין האידיוט שחשב שהקבוצה שלו הולכת כל הדרך לגמר השנה).

    בעניין אחר ולא פחות חשוב,
    יותר מדי עיתונאים שאני מעריך בממלכה(אנדי מיטן, אוגדן וכו) אומרים שמוייס הולך להיות מפוטר ב-24 שעות הקרובות.

    באנגליה כבר סגרו הימורים על פיטורים שלו ומה שבעצם משהה את העניין זה הסחר של המנייה בבורסה, אומרים שמחכים לסגירה כדי להודיע לבעלי המניות באופן מסודר.

    בכל אופן אי אפשר להיות מופתעים מזה.

  9. בעניין נואה- כבר הרבה שנים לא ראיתי בחירה כל כך ברורה בשחקן הגנה של השנה.

    אין אפילו מקום לספקולציות אחרות.
    זה לאורך כל העונה כמעט(לחמעט איזה חודש וחצי שהיברט נראה כמו שחקן כדורסל ולא כמו מעודדת) זה היה רק נואה.

    התקדמות אדירה עשה הסנטר הזה, גם בהתקפה הוא פשוט מחזיק אותם כמעט כל השנה.

    הוא הלב, המוח, הנשמה ובעצם כל מה שהבולס מייצגת כל העונה.
    אין אצלהם חישובים, אין אצלהם מקום לרגשות, משאירים הכל על הפארקט בכל ערב וערב.

    לצערם אין להם CLOSER שיכול לקחת את הקליעות הקשות ואת המשחק עליו.
    במערב אני לא יודע כמה זה היה מספיק להם ליותר ממקום 8 אבל במזרח זה די והותר.

    בכל אופן בחירה צפויה ומקובלת על כולם.

    1. מסכן. הוא התאושש מפתיחה זוועתית, ובסוף העונה יוטה התחילה לקבל צורה.
      עכשיו המאמן הבא שיבוא יקצור את הפירות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט