דונובן מיטשל בקאבס – איך זה יעבוד/ שחר צ'קוטאי

שבוע אחרי הטרייד הגדול בו עבר דונובן מיטשל מיוטה ג'אז לקליבלנד קאבלירס, התפנתי לכתוב איך זה יעבוד מבחינה קבוצתית.
פוסט זה מבוסס בחלקו על הפוסט של ג'ון שוהמן באתר NBA.COM. (קישור כאן).

נתונים:

מיטשל העמיד בעונה החולפת 25.9 נק', 4.2 רב' ו-5.3 אס'. מרבית הזריקות שלו הגיעו מכדרור שלו. 62% מהפעמים הוא כדרר 3 פעמים ומעלה לפני שהוא זרק. מיטשל הוא מכונת התקפה קטלנית, הוא יכול לקלוע מכל מקום באחוזים סבירים אך בווליום גבוה. הוא זורק כ-9 שלשות במשחק וקולע ב-35.5%. בזריקות ל-2 הוא קולע טוב יותר – הוא זורק כ-11 זריקות במהלך משחק וקולע כ-6, כלומר 53.3%.

פיק אנד רול:

ביוטה מיטשל השתמש בחסימות של השחקנים בשביל 3 דברים מרכזיים: 1. כדי ליצור לעצמו מרווח לזריקה. 2. כדי ליצור חילוף בהגנה עליו ואז הוא יכול לנצל את היתרונות שלו מול השומר. 3. כדי לעבור בחסימה ולקלוע.

בקאבס יש שני גבוהים טובים שיכולים לעזור למיטשל בעניין הזה. גם ג'ארט אלן וגם אוון מובלי יכולים לחסום וליצור מרווח לזריקה או לחדירה/להשיג חילוף בהגנה, ואז יש מאצ'-אפ קטלני גם של מיטשל עצמו וגם של הגבוה שחסם לו. כפי שקרה העונה עם גארלנד:

מיטשל השתמש בהרבה זריקות אחרי כדרור. למעשה, 65% מהזריקות פול-אפ שלו הגיע משלוש, וזאת עלייה מעונה שלפני, בה הוא זרק 55% מהפול-אפ מחוץ לקשת. בקליבלנד ההתקפה תיתן לו יותר מרווח וההגנות יהיו להיות מוכנות אליו.

מסירות:

אחת הבעיות של מיטשל בעונה החולפת ביוטה הייתה בעיית המסירות אחרי חסימה. לא כי הוא לא טוב בזה, אלא כי הוא פשוט לא מסר, בעיקר לגובר. למעשה, רק שלושה שחקנים מסרו פחות ממנו אחרי חסימות: טרנס רוס, קלרקסון ודילון ברוקס – הגאנרים.
מיטשל יכול לכפות את הזריקות שלו בתוך סבך ההגנה אחרי החסימה אך בקאבס אפשרות המסירה היא רחבה יותר, אלן ומובלי מסיימים טובים בטבעת ויכולים לפתוח אפשרויות מסירה רבות. בנוסף, היכולת שלו בזמן חדירה למצוא שחקנים פנויים היא טובה, ככה שדריוס גארלנד או אוקורו (גם סטיבנס ולאברט נכללים כאן) יכולים לקבל מסירות לא צפויות לשלשות פנויות.

שיתוף הפעולה עם גארלנד:

מיטשל שיחק ביוטה עם רכזים טובים כמו ריקי רוביו ומייק קונלי אך שיתוף הפעולה הצפוי בין מיטשל לבין גארלנד הוא הטוב ביותר שהיה לשניהם בקריירה. שיתוף הפעולה יצריך מהם לוותר אחד לשני על הכדור, ולעשות תנועה ללא כדור. האם הם יכולים?

בעונה שעברה מיטשל קלע 1.05 נק' לפוזישן במהלכי ספוט-אפ, וגארלנד קלע 0.98 נק' במהלכי ספוט-אפ. בנוסף מיטשל וגארלנד קלעו 34.6% ו-35.4% במהלכי קאץ'&שוט משלוש. אלו נתונים לא מחמיאים במיוחד. אבל, אם נסתכל על העונות הקודמות שלהם אנחנו נמצא שמיטשל קלע 41.5% בארבע העונות הקודמות שלו בליגה, וגארלנד קלע 41.1% בשתי העונות הקודמות שלו בליגה.

מכיוון שלא היה למיטשל שחקן כמו גארלנד לצידו לאורך הקריירה, וגם הפוך, אני יוצא מנקודת הנחה שההשפעה שלהם אחד על השני וגם על ההגנות שיצטרכו להתמודד איתם תביא לכך ששניהם ישתפרו באחוזי הקליעה במהלכי קאץ&שוט.

הגנה:

כן, אני יודע, אבל בכל זאת אתן לכם לשאול – "אבל שחר, הגנה מה תהא עליה?".

בשיר השירים פרק ח' מובאת שאלה האם האחות הקטנה היא חומה או דלת. האם היא מספיק חזקה כדי לבנות עליה "טירת כסף" או שהיא צריכה חיזוק ואז "נצור עליה לוח ארז". ובכן, השאלה הזאת מגיעה לנו כאן בעניינים חשובים שברומו של עולם הכדורסל.
האם הציוות של גארלנד ומיטשל הוא בבחינת למצוא דלת ופלסטר ואז קל יהיה לפרוץ, או שמא אפשר לבנות על ההגנה שלהם כדי לבנות חומות ותקוות אליפות.

ביוטה ניסו להחביא את מיטשל בתוך בליל השחקנים ובעיקר ניסו למנוע את מוביל הכדור ממנו, וגם אחרי שעברו אותו חיכה רודי גובר בצבע כדי למנוע סלים. גם בקליבלנד יש מגן טבעת ושומר טוב בצבע, אפילו שניים. גם מובלי וגם אלן יכולים לשמור בצבע. מובלי הראה גם יכולת לשמור על גארדים וזה חשוב מאוד עבור הקאבס בחילופים ובחיפוי על מיטשל וגארלנד.

מיטשל הוכיח לנו בעבר שאם הוא רוצה הוא יכול להיות שומר טוב (בעיקר בפרימטר, בכל זאת 1.91 ס"מ), וגם גארלנד יכול להתאמץ כדי להקשות על השומרים. עכשיו חובת ההוכחה על שניהם. אם הם באים ואומרים "אנחנו דלת פרוצה" וכל מי שרוצה להיכנס, תפאדל. הקאבס יצטרכו למצוא פתרונות בשביל לחפות עליהם. אבל אם הם באים ואומרים "אני חומה" – תבנו עלינו שאנחנו נעשה הגנה, אני חושב שיש להם סיכוי אמיתי להגיע עד גמר מזרח כבר העונה.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. מצויין צ'יקו. אם נתעלם באמת מסוגיית ההגנה השאלה המרכזית כאן האם מיצ'ל ילמד לוותר על הכדור יותר? אם כן הקאבס ידברו חזק בשנים הקרובות.
    הערה קטנה- אם מיצ'ל היה קולע ב-65% אפקטיבי מכדרור הקאבס היו צריכים לתת עליו עוד הרבה יותר ממה שנתנו האמת גם אם זה היה 55%… בקיצור לא יודע מה הנתון שניסית להביא שם אבל מה שרשום ממש לא.

    1. התבססתי במשפט הזה על הפוסט של אתר ה-NBA.

      but his effective field goal percentage rose because the percentage of those pull-ups that came from 3-point range went from 55% in 2020-21 to 65% in ’21-22.

      1. חחח, הכוונה שיותר מהפולאפים שלו הגיעו משלוש. כלומר 65% מהפולאפים היו זריקות לשלוש לעומת 55% עונה קודם – לא שהוא קלע אותם ב-65%/55 אפקטיבי.

  2. תודה שחר!
    לדעתי הפוטנציאל העיקרי לבעיה בשילוב בין מיטשל לגארלנד, זה ששניהם שחקנים יחסית צעירים שעוד מבססים את מעמדם, מה שיכול ליצור יותר אנוכיות ופחות שיתופיות. זה בדיוק מה שהנהלת הווריורס רצו ובצדק למנוע כשפירקו את הצמד קרי-אליס (ונתעלם מזה שרק בגלל הרופא במילווקי יצא שאליס הוא זה שנשלח בטרייד). ביוסטון לפני כמה שנים השילוב של הארדן ופול עבד בדיוק לעונה וחצי, נטו מהשלב בקריירה שלהם – לכל אחד כבר היה קוף גדול על הגב והם הסכימו לשתף פעולה. מקצועית זה ברור ששניהם לא מיקסמו את היכולת האישית שלהם באותה תקופה. מיטשל וגרלנד מרגישים לי מעט צעירים כדיי לוותר על הכדור לטובת הכלל. אבל הלוואי שאתבדה, כי אם כל החלקים שם מתחברים – קליבלנד תהיה קבוצה נהדרת העונה!

  3. עקבתי מקרוב על שני השחקנים בשנתיים האחרונות בגלל שהם היו בחזקתי בליגת הפנטסי. יצאתי עם טעם רע ממיטשל וטעם טוב מגארלנד. מיטשל קלעי ויוצר לעצמו משובח ביותר, אבל יחסית לא מרבה באסיסטים ולא חיית הגנה כמו שהיה בקולג', לא ברור לי אם מדובר בהתפתחות ובגרות אבל משהו שם חסר, הוא מדבר נכון, נראה נכון אבל לדעתי הוא לא אלפא דוג, לא שחקן שאמור להוביל קבוצה לאליפות.
    גארלנד היה נפלא שנה שעברה עד השלב שאלן נפצע והמשחק מול גולדן סטייט שבו נפצע בגב. הוא המשיך לשחק טוב אבל ראו שהתנועה שלו מוגבלת והחיסרון של אלן הוריד לו דרסטית את אחוזי השדה. ממה ששמעתי עליו הוא אחלה אדם, אהוד מאוד אבל צריך לפתח קצת רוע. מהסוג שיש ליאניס, לברון וסטף.

  4. מעולה צ'יקו.
    מלבד סוגיית ההגנה, מה שמדאיג אותי יותר זו היעילות שלהם ביחד מבחינת אחוזי שדה ושטף המשחק שישפיעו על שחקנים אחרים. אם בתחום הזה תהיה להם השפעה חיובית אחד על השני, תהיה פה קבוצה מהנה מאוד וגם מצליחה.

  5. אחלה ניתוח, תודה רבה שחר. אין לי הוכחות וסטטיסטיקות, אבל יש לי תחושה שזה לא יעבוד – אולי בגלל חוסר סינרגיה עם גארלנד, אולי בגלל שלא ברור לי שמיטשל רוצה לשחק ולחיות בקליבלנד, ואולי כי מיטשל לא לגמרי בשל חברתית. נחיה ונראה.

  6. יופי של ניתוח.
    הגובה של מיטשל הוא מהדברים שמשתנים בצורה הכי תדירה בNBA. לדעתי כרגע הוא על 1.85 (1'6 למניינם).
    לדעתי זה יהיה שילוב התקפי של מיצ'ל עם גרלנד ועם הגבוהים. השאלה היא כמה זהיעבוד להם מול קבוצות שמלאות בשחקני כנף שיכולים לעקוף את הגבוהים ולקלוע מעל הנמוכים (נגיד הסלטיקס וההיט).

          1. אני לא זוכר מתי אבל היה לי דיון עם מישהו על זה כאן – הוא הביא אתר אמין (יכול להיות שזה של הNBA) שבו היה כתוב 183 ס"מ – ואני את בסקטבול רפרנס ששם היה 185 ס"מ.
            אז מיטשל הוא השחקן היחיד שבו נתקלתי בהפרשים כאלה (וגם, אם אני זוכר נכון, בתחילת הקריירה הוא באמת נחשב ל190 ס"מ).
            לא מוצא את הדיון אבל זה לא כזה משנה. בגדול רק רציתי להגיד לצ'יקו בנימוס שהוא הוסיף בטעות למיטשל שני אינצ'ים בגובה.

            1. ואנחנו באמת דנים פה על קוצו של יו"ד

            2. במקרה הזה קוצו של ד'…

            1. הכל אפשרי.

  7. וואו שחר, חתיכת עבודה נתת פה. ניתוח מצויין. כל כך מגיע לקליבלנד שזה יעבוד, אלטמן עשה שם הכל נכון, בנה קור מדהים שסגור שנים קדימה והתוספת של מיטשל יכולה להפוך אותם לקונטנדרית, כתף אל כתף לצד בוסטון ומלווקי.

  8. קודם כל שאפו גדול על ההשקעה בסרטונים.
    אהבתי ממש, איזה כיף.
    דבר שני יש פה ניסוי מעניין של שני שחקנים צעירים ומוכשרים בטירוף.
    פה תבוא לידי ביטוי טביעת היד של המאמן.
    אם יגדילו את השלם או יצמצמו את עצמם
    🙏

  9. טוב מאד ציקו.
    הקאבס התחזקה זה ברור אבל לדעתי יהיו שם כמה בעיות מיצל לא ירד להיות מס 2 של אף אחד והוא חא שומר והוא ירצה את הכדורים בקלאץ.
    מובלי יראה פחות כדורים. יהפוך לאייטון שם. הגנה ולובים.
    גארלנד גם יפגע כי יקחו לו את הכדור במאני טיים.
    לא יודע על הנייר הכל טוב אבל תחושת הבטן שלי לגביהם לטווח הארוך של אליםות מזרח וכאלה לא טובה.

  10. בס"ד
    תודה שחר. קבוצה עם פוטנציאל גבוה.
    מיטשל הוכיח שהוא יכול להיות קטלני בפלייאוף,
    אם יצליחו לשלב אותו היטב בקבוצה.

  11. אחלה ניתוח. תודה רבה
    הרעיון לא רע בכלל,אבל תלוי במאמן שידע לנהל את האגו, אולי קווין יסביר להם איך הופכים מכוכב לאלוף.
    השאלה היא בהגנה, אי אפשר לבנות על גבוה שישחק הגנה במקומך, בטח לא בשביל שניים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט