אירועי דיומא – 07.09.2022 – כדורגל, כדורסל, טניס ואופניים

כדורגל / עמיחי קטן

ליגת האלופות – מחזור 1:

אמש, מכבי חיפה חזרו לליגת האלופות אחרי 13 שנים עם הפסד 2- 0 לבליץ של בנפיקה באגף שמאל תוך 4 דקות בפתיחת המחצית השנייה. אלו היו צמד השערים הראשונים שחיפה סופגים במחצית שנייה מאז משחק "אלוף האלופים" לפני כמעט חודשיים, וההפסד הזה משמר את הנתון לפיו בכל 6 הפעמים שקבוצה ישראלית העפילה לליגת האלופות, זה לא נראה טוב במחזור הראשון:

מכבי חיפה 2003 – 2- 5 נגד מנצ'סטר יונייטד בחוץ. בהמשך – 7 נקודות מ-15 אפשריות.
מכבי ת"א 2005 – 0- 1 נגד באיירן מינכן בבית. בהמשך – ניצחון על אייאקס ותיקו עם יובנטוס.
מכבי חיפה 2010 – 0- 3 נגד באיירן מינכן בבית. בהמשך – 5 הפסדי 0- 1.
הפועל ת"א 2011 – 0- 2 נגד בנפיקה בחוץ. בהמשך – 5 נקודות.
מכבי ת"א 2016 – 0- 4 נגד צ'לסי בחוץ. בהמשך – הפסד 0- 4 נוסף לצ'לסי, הפסד 3- 1, פעמיים הפסד 0- 2 והפסד 0- 1 במחזור האחרון.
מכבי חיפה 2023 – 0- 2 נגד בנפיקה בחוץ. בשבוע הבא – מסי והחברים באים לארץ.

ועכשיו, נעבור למשחקי היום:

בית א':

19:45 אייאקס – ריינג'רס: הקבוצה שהעפילה לחצי הגמר ב-2019 עוד תפגוש בהמשך את האלופה של אותה שנה, אך הפעם היא תפגוש את סגנית אלופת סקוטלנד, וזו שתקווה להפריע ל-3 הקבוצות הבכירות של הבית הזה. ריינג'רס מגיעים אחרי ההפסד בגמר הליגה האירופית אשתקד, ואולי אפילו קצת חבל שהם מגיעים לבית עם ליברפול פחות משנה אחרי שסטיבי ג'י עזב את כס האימון, לא לפני שגם הוא וגם ליברפול זכו באליפות בנפרד.

22:00 נאפולי – ליברפול: גם ב-2019 וגם ב-2020 שתי הקבוצות האלה היו באותו בית, ובשתיהן נאפולי עשו לליברפול חיים קשים. ב-2019 היה זה ניצחון ביתי 1- 0 של כל אחד מהצדדים, שבסופו ליברפול עלו בגלל התקפה טובה יותר – מאזן שערים של 9- 7 לעומת 7- 5, ואילו ב-2020 נאפולי השיגו ניצחון ותיקו נגד ליברפול, אך הפעם ליברפול סיימו ראשונים עם 13 נקודות ונאפולי הסתפקו במקום השני בבית. ליברפול לא פתחו כל כך טוב את העונה, וזו הזדמנות טובה לאיטלקים.

בית ב':

22:00 אתלטיקו מדריד – פורטו: הקרב בין שתי הקבוצות שמצאו את עצמן ב-2 הדרגים הראשונים בהגרלה, וכל אחת מהן תקווה לפתוח פער על באייר לברקוזן המסוכנת, או לפחות להשתוות אליה בהנחה שהם יצליחו לצאת מבלגיה עם 3 נקודות. אתלטיקו העפילו לגמר פעמיים בעשור האחרון, אך הפסידו פעמיים לריאל מדריד בדרבי, בעוד שפורטו זכו בתואר הזה ב-2004 עם מורניו לפני שהחל את "מסביב לעולם ב-80 יום".

22:00 קלאב ברוז' – באייר לברקוזן: הגרמנים מגיעים לכאן כפייבוריטים ברורים, אך בהופעה החמישית ברציפות של הבלגים בשלב הזה, אולי הם יכולים גם להפתיע בבית עם הגרלה סבירה יחסית למונחי ליגת האלופות. בצד השני, בפעם האחרונה שלברקוזן נחשבו כוח משמעותי באירופה, הם השיגו ניצחון כפול על מכבי חיפה, מה שמנצ'סטר יונייטד לא הצליחו לעשות באותו קמפיין.

בית ג':

22:00 ברצלונה – ויקטוריה פלזן: ברצלונה המתחדשת רוצה לשוב ולדרוס, נגד היריבה היחידה שזה אמור להיות קל נגדה בבית הזה. הצ'כים מצידם נפלו על בית קשה מאוד, וינסו לגרד כל נקודה אפשרית. על הקאמפ נואו הם לא בנו מראש, וצריך לקרות משהו חריג כדי שהאורחים יחגגו גם בסוף המשחק, ולא רק בתחילתו.

22:00 אינטר – באיירן מינכן: את עונת הבכורה שלו בליגת האלופות, פתח תומאס מולר עם צמד בחוץ נגד מכבי חיפה וסיים אותה עם הפסד לאינטר בגמר. האם זה אומר שהוא יפתח כאן עם צמד ויפסיד בגמר למכבי חיפה? באיירן יודעים שהמאבק עם בארסה ואינטר לא יהיה קל, והם יצטרכו להשקיע בזה יותר מאמץ מאשר בניסיון להאריך את רצף האליפויות בגרמניה.

בית ד':

19:45 פרנקפורט – ספורטינג ליסבון: אלופת הליגה האירופית תפגוש קבוצה שנושרת לשם מהבתים לא מעט, ועבור שני מועדונים שעיקר כוחם היה בעבר הרחוק, זו הזדמנות לשפר עמדות על מפת הכדורגל העולמי, בעיקר לאור הבית העביר שעומד בפני שתיהן.

22:00 טוטנהאם – מארסיי: אלופת 1993 מתארחת בלונדון אצל פיינליסטית 2019, והקבוצה שמחזיקה בתואר הלא רשמי של "הקבוצה הטובה ביותר בעולם שלא זוכה בכלל בתארים". בית מאוד מסקרן שבו הכל יכול להיות בכל אחד מהמפגשים.

אליפות אירופה בכדורסל / עמיחי קטן

אתמול התקיים המחזור הרביעי בכל 4 הבתים, והיום יהיה המחזור החמישי והאחרון של בתים 1 ו-2. כמו אתמול, גם הפעם נציין את מאבקי העלייה והמיקום הרלוונטיים עבור כל אחד מהמשחקים.

בית א':

14:30 טורקיה – ספרד: טורקיה תסיים ראשונה בבית אם תנצח ושנייה אם תפסיד. ספרד תסיים ראשונה אם תנצח, אך יכולה לרדת למקום השלישי אם תפסיד, בלגיה תנצח את בולגריה וגיאורגיה תנצח את מונטנגרו.

17:15 בולגריה – בלגיה: ניצחון בלגי יעלה אותם למקום השני אם ספרד ומונטנגרו יפסידו, לשלישי אם רק אחת מהן תפסיד ולרביעי אם שתיהן תנצחנה, בעוד שהפסד בלגי ישלח אותם הביתה. הבולגרים יעלו לשלב הבא אם ינצחו, כאשר בתרחיש שכולל ניצחון של מונטנגרו והפרשים מתאימים הם יכולים לקפוץ גם למקום השלישי.

20:00 גיאורגיה – מונטנגרו: גיאורגיה יודחו אם יפסידו, או אם בולגריה תנצח, כך שהם יסיימו במקום הרביעי אם ינצחו וגם בלגיה תנצח, ויודחו בכל תרחיש אחר. מונטנגרו יכולים לסיים במקום השלישי עם ניצחון, יחד עם אחד מבין הפסד של בלגיה או ניצחון של ספרד, בעוד שניצחון אחר יספיק למקום הרביעי, כמו גם הפסד וניצחון של בולגריה על בלגיה. רק הפסד עם ניצחון בלגי ידיח את מונטנגרו.

כל התרחישים:

טורקיה, בולגריה, גיאורגיה – טורקיה, ספרד, בולגריה ומונטנגרו (הסדר ב-3-4 תלוי בהפרשים).

טורקיה, בולגריה, מונטנגרו – טורקיה, ספרד, מונטנגרו, בולגריה.

טורקיה, בלגיה, גיאורגיה – טורקיה, בלגיה, ספרד, גיאורגיה.

טורקיה, בלגיה, מונטנגרו – טורקיה, ספרד, בלגיה, מונטנגרו.

ספרד, בולגריה, גיאורגיה – ספרד, טורקיה, בולגריה ומונטנגרו (הסדר ב-3-4 תלוי בהפרשים).

ספרד, בולגריה, מונטנגרו – ספרד, טורקיה, מונטנגרו, בולגריה.

ספרד, בלגיה, גיאורגיה – ספרד, טורקיה, בלגיה, גיאורגיה.

ספרד, בלגיה, מונטנגרו – ספרד, טורקיה, מונטנגרו, בלגיה.

בית ב':

15:30 ליטא – בוסניה: קרב ישיר על המקום האחרון בשמינית. ליטא יסיימו במקום הרביעי אם ינצחו ובמקום החמישי אם יפסידו. בוסניה יסיימו 5 אם יפסידו, אך אם ינצחו, וגם צרפת וגרמניה תנצחנה, הם יעלו למקום השלישי, בעוד שכל ניצחון אחר ישאיר אותם במקום הרביעי.

18:15 צרפת – סלובניה: שחזור של חצי הגמר האולימפי, כשניצחון יבטיח לסלובניה את ראשות הבית, לעומת הפסד, כאשר אם גם גרמניה תפסיד הם יסיימו 2 בכל מקרה, ואם גרמניה תנצח הם יסיימו 3 אם גם ליטא תנצח ו-4 אם בוסניה תנצח את ליטא. הצרפתים יסיימו 1 אם ינצחו וגרמניה יפסידו ויסיימו 2 אם ינצחו וגרמניה גם ינצחו. אם צרפת יפסידו, הם יסיימו במקום ה-3 בכל מקרה.

21:30 הונגריה – גרמניה: הונגריה יסיימו במקום האחרון בכל מקרה. גרמניה יסיימו ראשונים אם הם וצרפת ינצחו ושניים אם הם וסלובניה ינצחו. אם הגרמנים יפסידו, ניצחון סלובני ישים אותם במקום השני וניצחון צרפתי ישים אותם במקום השלישי.

ליטא, צרפת, הונגריה – צרפת, סלובניה, גרמניה, ליטא.

ליטא, צרפת, גרמניה – גרמניה, צרפת, סלובניה, ליטא.

ליטא, סלובניה, הונגריה – סלובניה, גרמניה, צרפת, ליטא.

ליטא, סלובניה, גרמניה – סלובניה, גרמניה, צרפת, ליטא.

בוסניה, צרפת, הונגריה – צרפת, סלובניה, גרמניה, בוסניה.

בוסניה, צרפת, גרמניה – גרמניה, צרפת, בוסניה, סלובניה.

בוסניה, סלובניה, הונגריה – סלובניה, גרמניה, צרפת, בוסניה.

בוסניה, סלובניה, גרמניה – סלובניה, גרמניה, צרפת, בוסניה.

אליפות ארה"ב בטניס / עמיחי קטן

היום השני והאחרון של רבעי הגמר ישוחק הלילה.

גברים:

אנדריי רובלב (9) – פרנסס טיאפו (22): טיאפו הדיח את נדאל שלשום, אך גם נגד רובלב, המדורג 9 בטורניר ו-11 בעולם, הוא אמור להיות אנדרדוג. עם זאת, מדובר בסך הכל ברבע גמר גראנד סלאם שני בקריירה שלו, והראשון מאז אוסטרליה 2019, ואולי הוא גם יכול להשיג חצי גמר ראשון. למעשה, עבור שניהם זה יהיה חצי גמר ראשון של גראנד סלאם, כשרובלב הודח 5 פעמים ברבע הגמר, כולל ברולאן גארוס הנוכחי.

יאניק סינר (11) – קרלוס אלקרז (3): סינר הצעיר רושם רבע גמר שלישי השנה בגראנד סלאם (כולם חוץ מווימבלדון), אך הוא עוד מחפש חצי גמר ראשון בקריירה. אלקרז הצעיר עוד יותר מופיע בפעם השלישית ברבע גמר, וגם הוא מחפש חצי גמר ראשון בקריירה, כמו גם את המקום הראשון בדירוג העולמי, שיגיע אליו אם יזכה בטורניר או אם יעפיל לגמר נגד יריב שאינו קספר רוד (כלומר, המנצח מבין קיריוס או חצ'אנוב במשחק שהחל כשעה אחרי כתיבת שורות אלה).

נשים:

איגה שוויונטק (1) – ג'סיקה פגולה (8): המדורגת 1 בעולם, שתשמור על מעמדה אחרי הטורניר בכל מקרה, מקבלת יריבה קשה בשלב זה בדמות האמריקאית הצעירה שהעפילה לרבע הגמר ב-3 מתוך 4 הסלאים העונה. עם זאת, פגולה מעולם לא עברה את רבע הגמר ביחידות, בעוד ששוויונטק זכתה פעמיים ברולאן גארוס בעברה.

ארינה סבאלנקה (6) – קרולינה פלישקובה (22): פלישקובה היא המנוסה יותר, אך גם המדורגת הנמוכה יותר וזו שהגיעה לפחות הישגים בשנים האחרונות. הפיינליסטית של 2016 תקווה לעבור את הרוסיה שהגיעה לחצי הגמר בשנה שעברה, ואילו סבאלנקה תקווה לפחות להשוות את אותו הישג.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 17

קטע 16 של אתמול, קטע שטוח עם סיום בעלייה קצרה, הביא לנו דרמה אדירה בסיומו. רוב הזמן הקטע היה דווקא מנומנם לחלוטין – שני בורחים מקבוצות משנה ספרדיות התמקמו בחזית, והדבוקה עשתה את המאמצים המינימליים על מנת לתפוס אותם, מה שכצפוי קרה לבסוף. אלא שהעניין עלה בחדות 2.5 ק"מ לסיום, היכן שהתחילה העלייה. מי שהצית את העניינים היה פרימוז' רוגליץ', שתקף בעוצמה וברח לדבוקה. על גבו התיישבו מאדס פדרסן, פסקל אקרמן, פרד רייט ודני ואן פופל. בעת שהחמישייה ברחה קדימה, המוביל במירוץ, רמקו אוונפול, סבל פתאום מתקר בגלגל האחורי, ונאלץ לחכות לאופניים חילופיים. אלא שהדרמה לא הסתיימה כאן: רוגליץ' המשיך לדהור קדימה, כשהארבעה על גבו, וכ-200 מטרים לסיום, המאיצים בחבורה עבורו לחזית. רוגליץ', שהיה בצד החבורה, ניסה לחזור לאחוריה, אך בעשותו זאת התנגש בפרד רייט והתרסק בכבדות על הקרקע. שאר החברים המשיכו כמובן קדימה, כשמי שחצה ראשון את הקו היה הפייבוריט מאדס פדרסן, לפני אקרמן ו-ואן פופל. הדני חוגג את הניצחון השני שלו במירוץ, בנוסף להבטחה המעשית של החולצה הירוקה. רוגליץ', לעומת זאת, דידה אל הקו כשהוא הלום ומדמם, ומצבו בעת כתיבת שורות אלו לא ממש ברור. אשר להפרשי הזמנים ב-GC, הרי שכיוון שמדובר בקטע שטוח, אזי שני המקרים נופלים תחת חוק שלושת הקילומטרים, לפיו התרסקות או תקלה טכנית בטווח זה מזכים את הרוכב בזמן זהה לאלו שהיו לצידו. לפיכך אוונפול זכה לזמן זהה לחברים בדבוקה, בעוד שרוגליץ' קיבל זמן זהה לחבורה הקדמית, שהקדימה את הדבוקה ב-8 שניות. כך שבסיום היום הדרמטי, אוונפול ממשיך להוליך במירוץ לפני רוגליץ' (1:26+), מאס (2:01+), איוסו (4:49+), רודריגז (5:16+), לופז (5:24+), אלמיידה (7:00+), ארנסמן (7:05+), אוקונור (8:57+) והינדלי (11:36+).

קטע 17, עדיין בדרום ספרד, מחזיר אותנו לטיפוסים, גם אם לא במלוא העוצמה עדיין. זהו קטע גבעי עם טיפוס מדורג אחד בסיומו למנזר טנטודיה. למרות שחלקים מהטיפוס הם בשיפועים של 7-8 אחוזים, לא מדובר בטיפוס ארוך או קשה מדי. לפיכך התרחיש הסביר יותר היא של נצחון ברור של קבוצת בריחה, בעוד שחברי ה-GC ישמרו כוחות לקטע הקשה יותר של מחר. עדיין, בהנחה שרוגליץ' עדיין במירוץ, אולי כמה מהיריבים שמאחוריו ינסו לבחון אותו ולנצל את מצבו למטרת רווח קל. שידור ביורוספורט 1 ב-15:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. תודה לכולם דיומא בהחלט מעניין בזמן האחרון
    אני אנסה להמשיך את עמיחי במבט על על בתים 3-4 המשמעותיים לנבחרתנו
    בית 3
    יוון עם 0-4 הבטיחה את הפסגה לאחר שניצחה את אוקראינה
    אוקראינה עם 1-3
    איטליה ניצחה את קרואטיה והם עם 2-2
    אסטוניה עם 3-1 ניצחה את בריטניה 4-0 אך הודחה מכיוון שלא תוכל לעבור את קרואטיה או איטליה כי הפסידה להם
    במחזור הסיום מחר
    15.15 אוקראינה -קרואטיה אם אוקראינה תנצח היא תסיים 2 וקרואטיה 4 אם קרואטיה תנצח נהיה כנראה בבית משולש יוסבר בהמשך
    18.00 יוון -אסטוניה לפרוטקול יוון תסיים ראשונה ואסטוניה 5
    22.00 איטליה -בריטניה איטליה תגיע לכאן לאחר שתדע את תוצאת המפגש אוקראינה -קרואטיה
    במידה ואוקראינה תנצח קודם לכן הרי שהמשחק האיטלקי חסר משמעות והיא תסיים בכל מקרה שלישית
    אך אם קרואטיה תנצח הרי שאיטליה תצטרך לנצח בכדי להיכנס לבית משולש (שלא בטוח שיעזור לה להתקדם) ולכן במידה ואיטליה תפסיד במקרה שכזה היא תסיים בוודאות רביעית
    אם תנצח הרי שיהיה לנו בית משולש בין אוקראינה קרואטיה ואיטליה
    איטליה אמנם ניצחה את קרואטיה 76-81 אך קודם לכן ספגה 84-73 מאוקראינה
    ומכאן שאוקראינה עומדת על +11
    קרואטיה מינוס 5
    ואיטליה מינוס 6
    ולכן למסקנה קרואטיה תקדים בכל בית משולש את איטליה שתקדים את אוקראינה רק בהינתן שהאחרונה תפסיד 18 ומעלה

    לסיכום
    יוון תסיים ראשונה
    אוקראינה תסיים 2-4
    שנייה אם תנצח או אם תפסיד עד 7 הפרש ובתנאי שאיטליה תנצח
    שלישית אם תפסיד בין 8 ל 17 או כל הפרש בתנאי שאיטליה מפסידה
    רביעית אם מפסידה 18 ומעלה ואיטליה מנצחת

    איטליה : תסיים 3-4
    תסיים שלישית אם אוקראינה תנצח או אם אוקראינה תפסיד 18 ומעלה והיא עצמה תנצח
    תסיים רביעית אם קרואטיה תנצח עד 17 או אם תפסיד וקרואטיה תנצח 18 +

    קרואטיה : תסיים 2-4
    תסיים שנייה אם תנצח מעל 7
    תסיים שלישית אם תנצח עד 7
    תסיים רביעית אם תפסיד
    אסטוניה : תסיים 5 ואת דרכה בטורניר
    בריטניה : תסיים 6 ואת דרכה בטורניר
    על בית 4 בנפרד

  2. בית 4
    בעקבות משחקי אתמול בהם במוקד ניצחה פינלנד את צ'כיה (ופולין ניצחה כצפוי את הולנד וסרביה את ישראל )
    כך נראית הטבלה
    1 סרביה 0-4
    2 פולין 1-3
    3 ישראל 2-2
    4 פינלנד 2-2
    5 צ'כיה 3-1
    6 הולנד 4-0
    מחר
    15.00 הולנד -פינלנד
    18.30 צ'כיה -ישראל
    22.00 סרביה -פולין

    15.00 הולנד -פינלנד ההולנדית יסיימו אחרונים בכל מקרה הפינים הבטיחו עלייה בעקבות הניצחון על הצ'כים אם ינצחו יוכלו גם להתקדם
    אבל במצב של הפסד לא ירדו ממקום 4 כי גם אם הצ'כים ינצחו את ישראל יהיה לפני ישראל בוודאות

    18.30 צ'כיה -ישראל משחק של להיות או לחדול בהינתן שפינלנד מנצחת הרי שהמפסידה כאן תודח מבלי קשר להפרש
    אם פינלנד תפסיד ישראל תוכל להרשות לעצמה הפסד של עד 4 נק' ( או 5 אם סופרים את תוצאות הארכה ) בכדי להקדים את הצ'כים

    22.00 סרביה -פולין המנצחת תסיים ראשונה אם סרביה תפסיד תסיים 2 בוודאות כאשר פולין יכולה לרדת מקום ואפילו 2 בהינתן שפינלנד וישראל מנצחות

    סיכומו של דבר
    סרביה : תסיים ראשונה או שנייה
    תסיים ראשונה אם תנצח את פולין
    תסיים שנייה אם תפסיד לפולין
    פולין : תסיים במקומות 1-4
    תסיים ראשונה אם תנצח את סרביה
    תסיים שנייה אם תפסיד וגם פינלנד תפסיד
    תסיים שלישית אם תפסיד פינלנד תנצח וישראל תפסיד
    תסיים רביעית אם תפסיד ופינלנד וישראל ינצחו

    פינלנד : תסיים 2-4
    תסיים שנייה אם תנצח ופולין תפסיד
    תסיים שלישית אם תנצח פולין תנצח וישראל תפסיד או אם תפסיד וגם ישראל תפסיד
    תסיים רביעית אם תפסיד וישראל תנצח

    ישראל תסיים 3-5
    תסיים שלישית אם תנצח
    תסיים רביעית אם תפסיד עד 5 (4) ופינלנד תפסיד
    תסיים חמישית אם תפסיד ופינלנד תנצח או אם תפסיד מעל 5 ללא קשר לפינלנד

    צ'כיה תסיים 4-5
    תסיים רביעית אם תנצח ופינלנד תנצח או אם תנצח 6 ומעלה מבלי קשר לתוצאת המשחק הפיני
    תסיים חמישית אם תפסיד או אם תנצח עד 4 ופינלנד תפסיד

    הולנד תסיים 6 ואת דרכה באליפות

    בשורה התחתונה ישראל אם תנצח תסיים שלישית סיכוי לא רע שזה יביא לשמינית מול אוקראינה כשבהתחשב שהאפשרויות האחרות הם קרואטיה /איטליה הרי שזה הרע במיעוטו ובהחלט אפשרי
    בקיצור ישראל יכולה לעוף מחר אבל רבע גמר לגמרי לא מופרך

  3. היום יוצא לדרך המירוץ המקביל לוואלטה לנשים. לשמחתנו הפעם עומר שפירא תזכה להשתתף. אנמיק ון פלאוטן תלך על הטריפל של הג'ירו-טור-וואלטה. מישהו רוצה להמר נגדה?

    1. כנראה שהרבה זמן לא ראית משחק בהשתתפות לואיג'י למוניקה (ולדעתי גם לא נזכה עוד לראות, הוא פרש אאל"ט).
      כהברקתו של גיל ברק – למוניקה? למוניטור!

            1. לא נראה לי.

  4. למי שעוקב אחרי הסקנדל בשחמט, לפי כל הפוסטים האחרונים ב-reddit נראה שהנראטיב מתהפך ויש הרבה מאוד טענות להיקארו קרלסן ואחרים על האשמות חסרות אחריות ותמיכה בהאנס נימן אחרי הראיון האחרון שלו בנושא (שאגב החשבון שלו ב-chess.com הושעה על סמך ההאשמות האלה בלבד)

      1. עוד לא היה לי זמן להתעמק אבל נימן ערך ראיון שנתפס כאותנטי (שוב, לא ראיתי) בעקבות כל ההאשמות וענה על כל הדברים וגם אתגר את היקארו להגיב לו על הראיון, אך היקארו עכשיו משחק אותה הקורבן בכל הסיפור ("למה מאשימים אותי") לאחר שהדליק את המדורה ולא מוכן להמשיך להתייחס, בינתיים גם קרלסן שותק אז דעת הקהל השתנתה לטובת נימן
        .
        אם התכוונת לפרט מאיפה כל הסיפור הזה התחיל אז קרלסן פרש מהתחרות אחרי שהפסיד לנימן בלבן וטען שיהיה בצרות אם יגיד למה, הספקולציה היא רמאות של נימן והיקארו העלה סרטון של חצי שעה ובו הוא יורד על כל דבר שנימן עשה ואמר בראיונות לאחר המשחקים

      2. עוד קצת רקע זה שנימן בן 19, אין כמעט מי שמנצח את קרלסן בשחור וגם פרישה כזו מטורניר היא חריגה במיוחד ונימן נתפס על רמאות בעבר במשחקים ברשת (כשהיה בן 12 ו-16 אם אני לא טועה) אבל לא במשחקים קלאסיים

      3. בגדול הטענות נגד הנס נימן הצחלקו לשניים:

        1. בראיון אחרי המשחק מול קרלסן, נימן טען שהתכונן במיוחד לפתיחה שקרלסן שיחק (הוא אכן שיחק את הפתיחה באופן מצויין). זאת למרות שקרלסן בחר בפתיחה נדירה ומאוד דינמית, ולא בקו ספציפי שאפשר להתכונן נגדו
        1. שנימן רימה פעמיים באתר chess.com והושעה לאחרונה מהאתר

        נימן התראיין והגיב ש:

        1. לפני המשחק מול קרלסן הוא התכונן לעמדות ספציפיות שניתן להגיע אליהן במספר אופנים (כלומר פתיחות שונות עם סדר מסעים שונה שמובילות בסופו של דבר לאותה עמדה). לטענתן אחת מהעמדות הללו התקבלה באמת במשחק מול קרלסן. בריאיון שלו אחרי הנצחון על קרלסן הוא לא הצליח להסביר את עצמו כמו שצריך מרוב התרגשות ועייפות, מה שעורר נגדו את החשדות של קרלסן ונקאמורה
        2. נימן אכן הושעה פעמיים מהאתר צ'ס.קום אבל הפעם הראשונה היתה כשהוא היה בן 12. בפעם השנייה הוא אכן נעזר במחשב, אבל זה קרה במשחקים לפנאי כשהוא רצה לטפס מהר בדירוג כדי להתמודד מול שחקנים חזקים יותר באתר.

        כל אחד יכול לעשות חשבון ולהחליט אם הדברים שלו משכנעים או לא.

  5. באליפות אירופה:
    שתי המובילות של הבית משחקות ראש בראש על המקום הראשון.
    נבחרת אחרת משחקת מול האחרונה וצפויה לנצח.
    ומארחת הבית במשחק של להיות או לחדול מול נבחרת אחרת.
    .
    מי כאן חשב על הבית של ישראל?
    תחשבו שוב – גאורגיה תארח היום את משחק העונה שלה מול מונטנגרו, בבית שספרד ניצחה בו את טורקיה בקרב על המקום הראשון…

      1. תמשיך להגיד אחרי זה אין שומרים באירופה לעומת ה-nba סתם כי אתה שונא לברון ואין לך מה להגיד
        לוקה ויאניס חוגגים ואפילו לא צריך 48 דקות בשביל זה

        1. לך תראה את המשחק ואחכ תביא תובנות. אפילו עופר שלח צחק בשידור אמר למה לא נוצנים לו למסור לאחרים😉
          וואו לוקה חגג על גובר ופארייה ב1 על 1 פששש מפתיע הלם בדיוק כמו בwwe מבודד מול גבוה בלי התנגדות ועושה מה בא לו.
          זה הגנת wwe

          1. שימון, תפסיק לקשקש. דונצ'יץ' עילוי כדורסל, בין אם זה ב נ.ב.א. או במסגרת אירופית.
            הזלזול שלך השחקנים לקבוצות הוא תמוה, לא ברור ולא מנומק

            1. חחח מי אמר שהוא לא? הוא פוטנציאל גואט.
              זה לא קשור אחד לשני בכלל

  6. שתי הערות על ליגת האלופות הערב, אחת על ליברפול והשנייה על צוות שידור ספציפי.

    1. ליברפול נראית רע מאוד עד עכשיו העונה. משחקים בה שחקנים שכמעט ומביישים את הקבוצה, או במילים אחרות: פשוט לא מתאימים. ג' גומז, למשל, או הרכש החדש (והתמוה) ארתור, וגם הארווי אליוט הצעיר שהוא פרווה לחלוטין. בנוסף לזה, פירמיניו את סלאח בע"מ עשו את שלהם, ונונייז טרם פרע שטר אחד מרכישתו או הצדיק אותה, ולוא חלקית. אליסון בשער, רוברטסון, מאטיפ, רוברטסון ואלכסנדר ארנולד בהגנה, ת'יאגו ופביניו בקישור, ודיאז הנפלא בחוד – זה כרגע מה שיש לליברפול להציע. וחבל.
    2. יונתן כהן וגיא לוי גרמו לי לא להינות מקונצרט של ברצלונה – שפה וטון דיבור לא נעימים של כהן מחד, וסלידה טוטלית מלוי מאידך (שום דבר אישי), לא מאפשרות להינות ממשחק. אין לי בעיה בגדול עם יעקבי, שפיגלר, ואפילו לא עם שגיא כהן ועומרי אפק רחמנא לציין.
    אבל הצוות הנ"ל, בעיניי, לא צריך לשדר או לפרשן – לא ביחד ולא בנפרד – כדורגל באירופה.
    עם כל הכבוד.

    1. לגבי ליברפול, בתור אוהד אני מסמן שלושה גורמים למצב של ליברפול.
      ואן דייק – פתח את העונה בצורה לא פחות ממזעזעת, נראה כבד ושעובר עליו משהו מנטלי, מקרין על כולם ולא עוזר שאין ממש בלם לידו.
      מאנה – סלאח קיבל את רוב הכותרות אבל היה זה מאנה שעשה את ההבדל, היה לו את הקילר אינסטינקט וכששום דבר לא הלך- הלכו למאנה. סלאח נפלא כשהכל זורם, מאנו היה המפתח מאסטר. לקח איתו שק של פתרונות וקילר אינסטינקט.
      קישור – הפציעה הוציאה את פאביניו, בשיאו הקשר האחורי הטוב בעולם וזה בלי להגזים, מהקצב, ואיתו את כל הקישור שנתפר טלאי על טלאי עם כל שאר הפציעות והרוטציות.
      והייתה גם יריבה – אנגיסה וקרבחצליה פשוט פירקו את ליברפול, פירקו. הילד הגיאורגי הזה זה משהו מיוחד עם מרכז כובד נמוך, גומז הולך להתעורר מסיוטים על מה שעשה לו.
      פרשני ערוץ דיבורי הספורט רובם ככולם מחרידים, כששגיא כהן מתעלה מעל כולם בתחום. מבין את הסבל שלך.

    2. לגבי ליברפול, הם הבינו שאין להם כוח לרדוף אחרי סיטי עונה שלמה והחליטו להשקיע הכל במשחק בודד. יצא מזה 9- 0 באותו משחק ותוצאות רעות בכל היתר.
      ובנימה רצינית יותר – יורגן קלופ עשה עבודה נהדרת בשמירה על הסגל ועל היכולת שלו לרוץ שוב ושוב בשנים האחרונות, אבל הם זקוקים כעת לרענון משמעותי, ויש לי תחושה שלפחות חלק ממי ששם הגיע למיצוי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט