מיאמי היט-יומן אליפות (2)-לקראת הבובקאטס/רועי ויינברג

הסיבוב הראשון של הפלייאוף מתחיל, וב-22:30 שעון להבות חביבה ההיט ישחקו נגד הבובקאטס בפעם הראשונה מתוך 4 עד 7 פעמים, במסגרת המירוץ של מיאמי לת'ריפיט הראשון בתולדות המועדון.

***

מה מיאמי חייבת לעשות, כדי לנצח את הסדרה?

המטרה הראשית, היא כמובן, לעצור את ג'פרסון. ביג אל נותן קרוב ל-22 נקודות ו-11 ריבאונדים לערב, ויעשה חיים קשים לקו הקדמי של מיאמי. חוסר הניסיון של הסנטר (11 משחקים בלבד בפלייאוף) ישחק לידיה של מיאמי, אך מימדי השחקן יפגעו בהיט משמעותית.

השחקן שצריך לשמור את ג'פרסון זה לא אחר מאשר גרג אודן, שהובא למטרה זאת. אודן הוא אחד היחידים במיאמי שיש לו סייז (גבוה יותר ב-2 אינץ' ושוקל 8 פאונד יותר מג'פרסון) שעולה על זה של הסנטר, ולמרות פציעה קלה שהוא סוחב, צריך לקבל כמה שיותר דקות כאשר ג'פרסון על המגרש. לצערה של מיאמי אודן לא צפוי לשחק במשחק הראשון עקב פציעה, ולכן כריס אנדרסן, שזכה למנוחה נגד פילדלפיה, אמור לקבל הרבה דקות עד שהבחירה הראשונה בדראפט 2007 יחזור.

מלבד אודן, מיאמי צריכה לפעול לכמה שיותר בידודים של ג'פרסון. דאבל-טים עליו במשך חלקים גדולים מהמשחק, כאשר מדובר בשחקן של 2.1 אס' למשחק בלבד, ו-63.7% מאיבודיו באו כתוצאה מפס רע, או מחטיפה של היריב, ולכן ככל שיבודד, יהיה למיאמי קל יותר. לשחקן יש קושי ביצירת מצבי זריקה, כאשר 61.1% מהנקודות שלו העונה באו מאסיסט כלשהו.

אופציה נוספת מבחינת מיאמי, היא האק-דה-ג'פרסון. הבחור קולע ב-69% מהעונשין, נתון שמיאמי יכולה בקלות להתמודד איתו, ושאר חתולי הפרא (bobcats) חלשים בנתון זה, כאשר רק ניל ו-ווקר קולעים ביותר מ-80% מהעונשין, בין 7 שחקני הקבוצה הבכירים.

מטרה נוספת שמיאמי צריכה להתמודד איתה, היא ווקר. לקמבה יש אחוזים סבירים מהשדה והשלוש (39% ו-33%, בהתאמה), אך הוא קולע 17 נקודות לערב, וכרבע מהתקפות הקבוצה עוברות דרכו. אפשרות של שליחתו לעונשין לא אפקטיבית, הרי הוא קולע ב-84% משם, ובידודו לא יקל על מיאמי-השחקן מייצר כ-78% מכלל זריקותיו.

עקב כך, מיאמי צריכה לשים על ווקר את השומר הטוב ביותר שלה. וויד יכול לתת כמה חסימות טובות על ווקר, אבל בכושרו ומצבו הנוכחי הוא לא האיש האידיאלי למשימה, ולכן מריו צ'למרס צפוי לקבל דקות רבות נגדו, ולהקשות עליו כמה שיותר. חוסר הניסיון של ווקר (פלייאוף ראשון בקריירה), והעובדה שצ'למרס מחזיק בגובה, ובמשקל, גבוהים יותר ממנו, צפויה להקשות על קמבה משמעותית.

מלבד ג'פרסון ו-ווקר, אין מוקד דאגה כלשהו למיאמי. ג'רלד הנדרסון קולע 14 נקודות לערב, אבל לא יהווה אתגר משמעותי לוויד או אלן, שישמרו עליו. מייקל קיד גילטריסט, שצפוי לשמור על ג'יימס, ספג ממנו 37.75 נקודות למשחק ב-4 מפגשיהם העונה (כולל לילה של 61 נקודות), והגנתו החלשה לא צפויה להקשות על ג'יימס. מקרוברטס הסולידי נותן עונה לא רעה, אבל לא יעשה בעיות לכריס בוש ב-2 צידי המגרש.

בשורה התחתונה, למיאמי יש יתרון משמעותי על הבובקאטס, מלבד 2 עמדות שצפויות להוות מוקש להיט, אך מרבית הסיכויים עם מיאמי, שצפויה לנצח ב-5 משחקים.

***

עדכון פציעות

גרג אודן-סובל ממחלה, לא שיחק במשחק האחרון של העונה נגד פילדלפיה. צפוי לא לשחק נגד הבובקאטס.

מייקל ביזלי-נקע בקרסול הימני, עזב את המשחק ביום רביעי במהלכו. עובר בדיקות יומיומיות, בספק למשחק הראשון.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מחר נפגשים ב-10 במייק פלייס ברמת החייל, ונראה כמה צודק או טועה רועי ויינברג.
    מיאמי ינצחו את הסידרה, אבל כבר מההתחלה הם ייתקלו בקשיים גדולים מאד.

    1. אז הערב נראה אם אני צודק או טועה 🙂

      התגובה הראשונה שלך הייתה הנקודה של המאמר-מיאמי תעבור אותם, אבל לא בקלות. לא יותר מ-5 משחקים, אבל כל משחק יהיה מלחמת גוג ומגוג

  2. משחק 4 ביום רביעי. ביורוליג אין בק טו בק וטוב שכך.
    לגבי ביג אל, 69% מהעונשין זה סבבה לגבוה. אם דיאנדרה היה קולע באחוז כזה כבר היו משווים אותו לוילט.טוב הגזמתי כמובן אבל הבנתם את הנקודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט