השבוע השביעי סיפק דראמה של קרבות דיביזיה/ מנחם לס

משחק נשיאת כדור עדיין מדבר!

השבוע השביעי סיפק דרמות של מלחמות דיביזיה

ההגנה של הג'איינטס למדה כבר בסיבוב הראשון של קרב שעלול להימשך 12 סיבובים בתריסר השנים הבאות מה זה להילחם נגד רוברט גריפין III. קו ה-PASS RUSHING רץ אחריו יום שלם, הוציא את נשמתו, והתפלל בתוכי ליבו שהוא והוושינגטון רד סקינס יהיו בדיביזיה אחרת.

אין סכוי.

זה ה-NFL, ומשחקי אתמול שהיו מה שפוטבול נברא כדי להיות – פיזי, ברוטלי, פראי, ומסוכן – סיפקו פריוויו למה שהולך לקרות בפלייאוף העונה כשלמעשה אין פייבוריטית, ושתים עשרה קבוצות הן כולן בכוח ויכולת ללכת עד הסוף, אפילו אם השבוע הן מפסידות ב-18 נקודות כי בשבוע הבא הן תנצחנה ב-18 נקודות. ה-PARITY חוגג, והוא ימשיך עד הסוף.

ברת'רפורד זה היה שוב אליי מנינג הזורק פגז לויקטור קרוז לטאצ'דאון של 77 יארדס אחרי שכמה פגזים קודמים נפלו ללא נזק בערבות הנגב. בטמפה ביי הבוקנירז הרימו ראש והשמיעו קול כשהם מודיעים 'גם אנחנו בעניינים' ב-NFC דרום כשניו-אורלינס ממשיכה לקרטע. אבל טאצ'דאון מאוחר מג'אש פרימן למייק ויליאמס נתן לסיינטס נצחון במשחק שהיה נפלא לחזייה, 35-28, בפליי האחרון של המשחק. שברון לב בטמפה.

בפוקסבורו הג'טס שוב הופיעו, ושוב היוו את הקוץ בתחת הדוקר מכולם לניו אינגלנד פטריוטס. לא משנה כמה הפטריוטס טובים וכמה הג'טס חלשים, המשחק ביניהם בפוקסבורו או בניו יורק – ואני הייתי בשיאה סטדיום במשחק ההוא ביניהם כשמטוס-רדיו שטס באיצטדיון בהפסקה מלק את ראשו של אחד הצופים באסון הפוטבול הגדול בתולדות ה-NFL – תמיד יהיה מלחמת חורמה. הפעם הוא הלך להארכה לפני שבעיטה ל-3 נתנה לפטריוטס נצחון שאולי לא הגיע להם.

מסקנות מיום קוסם של פוטבול

********************

הסירו מלבכם כל ספק בקשר לבחור

היו שהחלו לפקפק אהרון רוג'ר. לא אהבו את ההפסדים האחרונים, ובמיוחד את זה שבסיאטל. אבל איך אומר השיר? "הדרך ארוכה היא ורבה, רבה, הדרך היא עוד רבה ומלאת…(את השאר שכחתי וכנראה שגם את ההתחלה כבר דפקתי)". אמרו, היכול להיות שאארון רוג'רס הוא לא טוב כזה אחרי הכל? אני טענתי אז ואני טוען עכשיו: הוא הטוב ביותר מכולם, BARR NONE!. אוקיי, אז הוא הוכיח בנצחון 30-20 על סנט לואיס שהוא שוב ב-FULL CONTROL. 342 יארדס הם רק חותמת סופית. 3 טאצ'דאונים הם המעטפה למשלוח. 30 מ-37 הם הכתר. ולעשות הכל באיצטדיון הסגור 'אדווארד ג'ונס' הנחשב לקשה ביותר בליגה לקבוצה אורחת, היא ההכתרה הסופית!

**********************

עושי נפלאות בכל האיצטדיונים!

עוד טרוף. עוד דברון לב. עוד דראמה. עוד טלטולי נפש המורידים שבועות מתוחלת החיים של המנצחים והמפסידים, המפסידים משברון לב, והמנצחים מטרוף של יו-יו. רכבת הרים העולה ויורדת. הבופלו בילס…כיצד השחקנים, ההנהלה, המאמנים, וקהל האוהדים מצליחים להסתדר עם הבומבות האלה בפרצוף. שבוע-שבוע. אכזבה רודפת אכזבה. עוד משחק שברח דרך האצבעות כשטנסי ניצחה אותם על חודה של נקודה 34-35, אחרי שפיגרו רוב הרבע האחרון. מאט האסלבק הוביל את הדרייב האחרון, שעשה מהיום הגדול של פרד ג'קסון 71 יארדס נשיאה ו-68 יארדס באוויר עם טאצ'דאון, עפר ואפר. קליפת שום. הבופלו ביל הגיעו אחרי שבוע חופש של BYE, וההפסד הזה יהיה קשה לחזור ממנו!

*********************

.
אפילו שהולך טוב, זה רע

לפי כל הסטנדרטים של 'קוורטרבקינג" למרק סנצ'ז היה משחק טוב מאד. הוא זרק שיא-עונתי של 328 יארדס נגד ניו אינגלנד, וה-QB רייטינג שלו – 90.3 היה ב-15 נקודות טוב משעשה כל העונה. יותר מזה: הוא הוביל את הג'טס ליתרון עד השניות האחרונות של המשחק. אבל סטפן גוסטקובסקי בעט בעיטה משווה בסיום, ועוד אחת לתת לפטריוטס הובלה בהארכה. בנסיון להשוות, קו ההגנה של הפטריוטס פיצח את קו ההתקפה של הג'טס וגרם לסאנצ'ז פמבל עצוב בהפסד 26-29. הג'טס הם 4-3.

*************************

סתם להרים ידיים לא אומר שתפשת

פיטסבורג ניצחה משחק בסינסינטי כי מישהו היה חייב לנצח. קבוצת ה-AFC צפון היחידה שניצחה, ניצחה מכוער, אבל ניצחה. אמנם גם סינסינטי לא היתה מסוגלת להחזיק בכדור, אבל ה-DROPPED PASSES של תופשי הכדור מעיר ה]לדה היו ממש EMBARRASSMENT לפוטבול. מייק וואלאס השמיט יותר כדורים מאשר תפש, ומסירה פשוטה לטאצ'דאון עברה דרך ידיו הפשוקות של ברון בטש שהיה WIDE OPEN, אבל הסטילרס הפצועה הצליחה בכ"ז איכשהוא לסיים עם נצחון 17-24 ולשפר את מצבה ל-3-3.

*********************

משחק נשיאת כדור עדיין מדבר!

משחק נשיאת כדור עדיין מדבר!

מה? אני לא יודע שמשחק ה-NFL הפך למשחק של קרבות אוויר? המשחק הפך תלוי (יותר מדי לדעתי!) בקוורטרבקים בצורה משמעותית וסופנית ביותר. אין לך קוורטרבק? אין לך קבוצה. אבל מה קורה כפי שקרה במשחק בו חזיתי אתמול בשרלוט – בקו ה-30, 12 מטר מעל הקווים – כשהקוורטרבק שלך הוא גם נושא הכדור הטוב ביותר שלך? בד"כ דברים לא טובים לא טובים קורים כפי שקרה במשחק ההפסד של הקרולינה פנת'רס לדאלאס קאובויס 19-14, כי רק 48 יארדס של 'נשיאות' קרו ע"י שחקנים ששמם אינו "הקוורטרבק קם ניוטון". זה דבר אחד לתת לקוורטרבק את הכדור כשאתה בדאון רביעי עם יארד לפירס דאון בקו ה-40 של היריב, וזה דבר אחר לשאת כדור במקום לזרוק בנו-האדל, בשוטגאן אחרי שוטגאן. הנקודה החשובה של המשחק היה הטיים-אאוט שלקח מאמן ההנה של דאלאס רוב ריאן שנייה לפני המסירה של ניוטון לגרג אולסון לפירסט-דאון. לקח או לא לקח? הזיברות קבעו שלקח. לי זה נראה מאוחר מדי.

*************************

הטכסנים הם הקלאסה של ה-AFC

אולי המשחק החשוב ביותר של היום. שתי הקבוצות היחידות עם רקורד מנצח ב-AFC ניפגשו ראש בראש. הטכסנים 43. העורבים 13. הטכסנים הפכו ככה לפייבוריטים הגדולים לייצג את האמריקן ליג בסופרבול. ולפני שהרייבנס מזכירים את כל הפציעות שלהם – פציעות רציניות, מה שנכון – נכון – עלי להזכירם שהטכסנים בלי בריאן קשינג. שחקנים כמו הליינבקר קונור ברווין עושים מיוסטון את אחת משלוש-ארבע הקבוצות הטובות בליגה. הוא עשה סאק של הקוורטרבק האוייב ג'ו פלאקו ל-SAFETY במיצ'מץ' הזה שחשבנו שיהיה משחק פוטבול!

**********************

Don't count him out!!!

לסיינט היתה כל סיבה שבעולם לארוז את העונה כשהם התחילו 4-0 כתוצאה מכל בלגן הבאונטיגייט. אבל שני נצחונות של COMEBACK עשו מהם 4-2, והם אוגרים מומנטום. הקוורטרבק דרו בריז בתמונה, שוב נשא את הקבוצה על גבו, והוא היה המפתח לחזרה מדפיציט של 14 נקודות נגד טמפה ביי בנצחון 35-28 במשחק הטוב ביותר של היום. הוא זרק ל-377 יארדס ו-4 טאצ'דאונים, בעוד MASTERPIECE של המאסטרו.

********************

הווייקינגס עושים מה-NFC צפון אזור טוב משחושבים!9

כולם חושבים שהNFC צפון טוב בגלל הפקרס, הברס, והליונס. מה בקשר לווייקינגס? הנצחון 14-21 על הקרדינלס מאריזונה הפך גם אותם לקבוצה המסוגלת לעשות את הפלייאוף. ההגנה של מינסוטה גרמה ל-7 סאקים על ג'ון סקלטון. מינסוטה יש היום את ההגנה הטובה בליגה בסאקים, ובהגנה נגד נשיאות.

*********************

***סוף***

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. **** שיאים קבוצתיים *****

    מאחר שטרנר ורודי ווייט לא שיחקו השבוע, וגור כבר כיכב ביום חמישי, נותרו לנו רק שניים: וויטן וקולסטן.

    וויטן כאמור תפס 6 כדורים בנצחון על קרוליינה, וכעת הוא רחוק רק 21 תפיסות משיאו של מייקל ארבין. ואילו קולסטן הצטיין בנצחון על טמפה עם 7, וכעת חסרות לו 48 לשבירת שיאו של אריק מרטין.

    הלילה כאמור התקפת המגהטרון פוגשת את הגנת שיקגו, וצפוי משחק לוהט בבית הצפון המרתק והאיכותי. צפיה מהנה לכולם!

    **** הבועטים ****

    אדם וינטיירי לא הצליח להגיע לקו ה-1800 ויחכה למשחק הבא. חסרות לו רק 5 נקודות. אייקרז כבר שיחק ביום חמישי, והנסן ישחק הלילה בסולג'ר פילד.

    בעמדת הבועט המצטיין של העונה איבד פיל דוסן גובה עקב החטאת בעיטת בונוס אמש, ולכן התואר עובר בשלב זה לצמד סקובי-דו ו…הפתעה: ניק פולק מהג'טס. רובי גולד, הבועט המדוייק בליגה בשנים האחרונות, יכול לעלות למקום הראשון הלילה. צל"ש מיוחד מגיע גם לג'סטין טאקר הרוקי, שמחזיק במאזן 4 מ-4 מטווח 50+.

    **** הציידים ****

    ג'רד אלן כיכב מול אריזונה ממש כפי שחזיתי כאן שלשום. הוא הפיל פעמיים את סקלטן, עלה למקום ה-17 על חשבון גרג טאונזנד, ונמצא בטווח פגיעה משון ג'ונז שבמקום ה-16. אלן באמצע עונתו התשיעית בלבד, וכל השחקנים המדורגים מסביבו שיחקו 13 ומעלה – כבוד.
    ברכות מגיעות לדמרקוס וור, הצעיר אפילו מאלן, שהשיג חצי סאק על קם ניוטן והצטרף לטופ-20. כעת הוא בשוויון עם טרייס ארמסטרונג, וכבר מביט קדימה לעבר פט סווילינג.
    דווייט פריני לא עשה דבר נגד קליבלנד; בן מחזורו פפרז יפגוש הלילה את דיטרוייט ויחפש את סטפורד.

    אד ריד וצ'רלז וודסן לא הצליחו להשיג חטיפה אמש ויחכו למשחק הבא. עם זאת יש לציין את רונדה ברבר הוותיק שממשיך לשחק ברמה גבוהה ואמש חטף את מס' 46, מדרו בריס. היכל התהילה קורא לרונדה…

    **** התופסים ****

    רג'י וויין נרגע קצת מההצגה של ה-200 ירד והסתפק ב-6 תפיסות, שהביאו אותו למרחק 11 בלבד מטורי הולט שבמקום ה-13.
    מחוץ לדירוג ראינו ערב מלא אקשן כפי שצפיתי. כל חמשת המתמודדים השתתפו, ואפילו החצי פנסיונר דונלד דרייבר תפס כדור אחד…
    בולדין הובס ללא תנאי בקרב הישיר מול בן מחזורו ג'ונסן ואיבד את הבכורה. 9 התפיסות של ג'ונסן גימדו את ה-3 של בולדין. ג'ונסן מוביל כעת על בולדין בהפרש של 2 תפיסות, וביניהם מתמקם דרייבר הרגוע.
    סטיב סמית' המתאגרף הפסיד במשחק אבל לא בעימות הישיר מול וויטן. סמית' סיים עם 7 תפיסות, וויטן עם 6. כתוצאה מכך הפער ביניהם הצטמצם ל-2 בלבד. הפער בין סמית', שמדורג אחרון בקרב הזה, לבין ג'ונסן המוביל הוא כעת רק 13 תפיסות!
    באמצע, בין שני הזוגות האלה, ממוקם פיץ האיום, שהיה שקט בהפסד למינסוטה (רק 4 תפיסות). הוא צפוי לעקוף את דרייבר במשחק הבא וינסה להצמד לבולדין וג'ונסן.

    בתחום הירדים, וויין צריך עדיין כ-350 ירד על מנת לעקוף את ארט מנק שבמקום ה-15.

    בתחום הט"ד לא קרה אמש דבר, כשוויין ופיץ לא ניצלו את ההזדמנות להתקרב לגייטס, שלא שיחק השבוע. גייטס וגונזלז יחזרו לפעילות בשבוע הבא ונקווה שהאקשן יחזור איתם.

    **** המוסרים ****

    ובכן, רוג'רז מלך הרייטינג ממשיך את המומנטום מהשבוע שעבר. ההצגה שלו נגד הראמז (132) הקפיצה אותו לשיא ליגה חדש, 104.7, והוא מתקרב כבר ל-105 – מספר חסר תקדים כמובן. רוג'רז כבר היה הראשון שעבר את 104, וכו שזה נראה יש לו סיכוי סביר להמשיך ולקבוע שיאים חדשים. חשוב לזכור כי הוא עושה זאת ללא התופס מס' 1 שלו ג'נינגז.
    בריידי השלישי העביר ערב רגיל ולא מסעיר נגד הג'טס (95) כך שהרייטינג הכולל שלו נותר ללא שינוי. זה פתח דלת לטוני רומו הרביעי, שניצח במאמץ רב את קרוליינה ושבוע שני רצוף הפגין יכולת טובה (98). אבל גם רומו לא התקדם בעקבות המשחק אמש והסטטוס קוו עם בריידי נותר בעינו.
    מאחר שריברז ופייטן מנינג לא שיחקו השבוע, אנו עוברים לדרו בריס שהמשיך את רצף השיא שלו עם משחק 49 עם מסירה לט"ד. בריס סחב על גבו את ההגנה הגרועה של הסיינטס (וילמה הדביל חזר לשחק ולא תרם כלל) שאפשרה להתקפת הכלום ושום דבר של טמפה 520 ירד! בריס הצליח לנצח בכ"ז את המשחק בזכות הצגה של רייטינג 130, ועלה מעל 94 בדירוג הכולל. הוא כבר רואה באופק את ריברז, שצריך להתחיל להזהר.
    בתחתית הדירוג, מט שוב הצליח לשמור על המקום הראשון בAFC נגד בולטימור, וגם שיחק היטב (רייטינג 100). כתוצאה מכך חזר לטופ-10 בשוויון עם ג'ו מונטנה, אך עדיין בפיגור קל אחרי ביג בן. בסנדיי נייט, ביג בן יכול היה לפתוח פער גדול יותר, אך הסתפק ברייטינג 92 ונותר ללא שינוי. הפער בין השניים הוא רק 0.2 נקודה והקרב ביניהם יימשך, כשמט ריין עדיין מנסה לזנב בהם ויחזור לפעילות בשבוע הבא.

    בתחום הירדים, המשחק הגדול של בריס בטמפה קירב אותו לכדי 200 ירד מדן פאוטס שבמקום התשיעי, ומאחר שבריס משיג 200 ירד מתוך שינה, הוא צפוי לעקוף את פאוטס בשבוע הבא בדנבר (אני ארחיב כמובן על המשחק הזה בשבוע הבא).
    בריידי הגיע ל-42 אלף, אך הפיגור שלו מבריס עדיין משמעותי ולבריס יש גם משחק פחות, כך שהסטטוס קוו ביניהם יישמר העונה.
    מחוץ לדירוג, מט הסלבק ניצח משחק דרמטי בבפלו והגיע ל-34 אלף. הפער שלו מהטופ-20 הוא כעת פחות מ-600 ירד, ושלושה משחקים יספיקו לשם סגירתו. השאלה היא כמובן אם מונצ'ק ימשיך לבנות עליו במקום לוקר הצעיר.

    בתחום הט"ד, בריס הגשים את תחזיתי משלשום והבטיח למעשה כי יגיע ל-300 (ולג'ון אלוויי) כבר במשחק בדנבר. חסר לו כמובן רק ט"ד אחד. וגם הסלבק נמצא ט"ד אחד ממספר עגול – אך 100 מאחורי בריס…

    לסיום מעקב הרוקיז המרתק של העונה – אתחיל לערוך סיכומי ביניים מהמחזור העשירי, אך כבר מסתמן שמדובר בעונה הסטורית. איזה כיף! לק ניצח את קליבלנד ואת ווידן בדו קרב הרוקיז, ושניהם שיחקו היטב. לק היה בינוני מינוס באוויר (75) אולם חיפה על כך ביכולת טובה על הקרקע. ווידן היה מצויין באוויר (96). ווידן בהחלט עושה רושם של ק"ב סולידי למרות שאין לו בכלל תופסים (התופס הטוב האחרון עזב את העיר בתום עונת 95', צריך להודות על האמת).
    גריפין זהר מול הג'יינטס עם 109 והוא מוכיח עצמו עד כה כאיכותי מבין החמישה. הוא אפילו הוביל קמבק ברבע האחרון אך הפסיד את המשחק לקמבקיסט מנוסה ממנו… ווילסן היה היחיד שנראה כמו רוקי ביום חמישי (39). טנהיל נח השבוע. לק וטנהיל מאוזנים, גריפין עם 4-3, ווילסן עם 3-4 (היחיד במאזן חיובי) ורק ווידן עם רקורד של רוקי (6-1).

    1. יונייטד! אין כמוך! אפילו לעכבר פוטבול כמוני חידשת המון פרטים. אל תעזוב אותנו. כל יום שני יש כאן פוטבול, וכן במעורב אמריקאי פעמיים בשבוע!

      אני גאה שיש לי באתר מומחה כמוך. ואם בא לך לכתוב מאמר על "שיאים ב-NFL" אשמח להכניסו!

      SEFERSHELI@HOTMAIL.COM

  2. בואנה החייה הזה היה מספר 1 בארה"ב בתיכונים בריצות ל110 מטר מכשולים ו-300 מטר עשה ב35 שניות. זה אול אמריקן.

    מפחיד איזה אתלט הוא, תוריד לו את הראסטות האלה והוא רץ יותר מהר.

  3. ויק הוא שחקן שדיברו עליו הקליבר של לשנות את פני הפוטבול ועמדת ה ק״ב. הוא מהיר בטירוף, זריז כמו שד משחק ללא מורא ויש לו יד נפץ. לכורה שחקן מושלם. הבעיה מתחילה במאמנים שהתפתו לתת ל לשאת הכדור במהלכי ריצה במקום לתת לו לנהל את המשחק מהפוקט. כיוון שלכל קבוצה יש ציידי ראשים בהגנה מן הסתם קל לזהות שברגע שאתה משתק את ויק שיתקת את הקבוצה. השחקן הופך להיות מטרה ראשית ובל נשכח שבו זמנית שההמחיר אתה משלם על ק״ב שיודע לרוץ מהר זה שההתקפה הופכת להיות יותר אנמית. הבן אדם הופל כ״כ הרבה פעמים שזה נס שהוא משחק בכלל. ווזה ללא ספק משי ע על קבלת ההחלטות שהוא העונה הפך לאיבוד כדור מהלך. גריפין ניחן באותן תכונות ויש מצב שהוא אפילו אתלט יותר טוב ממנו וכרגע מסתמן עם יכולת הנהגה יותר טובה. א-ב-ל. עכשיו המאמנים והוא יודעים ממה עליהם להימנע אחרת גריפין השלישי היה הופך להיות ויק הראשון.. אסור לתת לו לרוץ יותר מדי, ההגנה חייבת לשמור עליו, הוא חייב לגלוש עם הרגליים מדי פעם בסיום הריצה כדי להימנע מפגיעות גופניות חמורות והוא חייב לזרוק הרבה ולהפעיל את הרסיברים. כרגע הוא משחק כמעט מושלם .

  4. ***בעקבות יום שני***

    פפרז ניצל את העצירה של בן מחזורו פריני ביום ראשון, והשתווה אליו עם 103.5 לכל אחד. מכיוון שוור הצעיר מהם עקף אותם בסיבוב, הם חייבים להגיע ל-107.5 כדי להכנס לטופ-20. מי שיעשה זאת ירוויח, כי השני ייאלץ כבר להגיע ל-109.5.

    ההחטאה של גולד אמש הוציאה אותו בשלב זה מהמירוץ לתואר הבועט המצטיין. אתמול טעיתי כשכתבתי שדוסן החטיא בעיטת בונוס: מסתבר שפט שרמר החליט ללכת על 2 נקודות באותו מהלך ונכשל, ולכן דוסן עדיין מושלם ועדיין מס' 1 העונה, כשסקובי-דו וניק פולק בעקבותיו.

    בשבוע הבא יגיעו חלק מהשחקנים לנקודת אמצע העונה, ואז אתחיל בסיכומי ביניים עונתיים, כולל חמשת הק"ב הרוקיז. מחרתיים כבר אנחנו מקבלים דובדבן מוקדם, כשטמפה העצבנית מההפסד לסיינטס תגיע למטרודום, לשחק נגד הקבוצה הכי אובר אצ'יברית של העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט