חם מהתנור: הארכת חוזה לאר ג'יי בארט בניקס

הניו יורק ניקס על סף סיכום על הארכת חוזה עם אר ג'יי בארט כך מדוווח אדריאן ווג'רנובסקי מ-ESPN היישר מפיו של ביל דאפי סוכנו של בארט. החוזה החדש שיחל עם תום חוזה הרוקי של בארט בסוף העונה הקרובה, יהיה לארבע עונות ויוכל להגיע עד ל-120 מיליון דולר. בכך מגיע לסיומו רצף מדהים של 23 שנה בו אף בחירת סיבוב ראשון בניקס לא האריכה חוזה בקבוצה (מאז צ'ארלי וורד).

בארט שנבחר שלישי בדראפט 2019 הראה התקדמות משנה לשנה למרות אחוזי קליעה לא מרשימים בעליל ובעונה האחרונה רשם 20 נקודות למשחק לצד 6 ריבאונדים. הוא מצטרף לזאיון וויליאמסון, ג'ה מוראנט, דריוס גארלנד וקלדון ג'ונסון כשחקנים ממחזור 2019 שהאריכו חוזה ולא יצאו לשוק החופשי כשחקנים מוגבלים בקיץ הבא.

בעצם החתימה הניקס מסמנים את בארט כאחת מאבני היסוד של המועדון בשנים הבאות למרות שהסיכום הוא על פחות מחוזה מקסימום (קצת בדומה לחוזה שהסלטיקס סגרו עם ג'יילן בראון לפני מספר עונות). משמעות נוספת וחשובה לא פחות היא שהחתימה מסבכת את הכללתו של בארט בכל עסקה על העברת דונובן מיצ'ל לניקס, מה שהופך את הכללתו להרבה פחות סבירה (אם כי עדיין לא בלתי אפשרית).

Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דדי
דדי
30/08/2022 10:32:09

לא חושב שזה הופך את ההעברה שלו ליוטה לפחות סבירה.
קצת יותר מסובך טכנית אבל לא דרמטי, ועכשיו יוטה יודעת בדיוק כמה הוא יעלה לה בשנים הקרובות ויכולה להחליט אם זה מתאים לה. (בהנחה שבארט בכלל היה אמור להיות כלול בטרייד מלכתחילה – מה שממש לא בטוח).

עידו גילרי
30/08/2022 11:19:51
Reply to  דדי

מסכים – נרכך את זה…

חגי "התותח" ניסני
30/08/2022 10:41:30

שחקן סבבה לגמרי והחתמה סבבה לגמרי. אם בהתחלה חשבתי שהוא פלופ גמור אזי זה נראה שהוא שחקן סולידי לחלוטין בליגה

Avri
Avri
30/08/2022 12:45:49

לגבי ההיסטוריה של החתמת שחקן סיבוב ראשון, נשמע מטורף. ה גם שזכור לי שטים הרדאווי חתם בניקס אחרי חוזה הרוקי שלו ויש לי הרגשה לא מבוססת שגם דייויד לי שיחק שם יותר מתקופת חוזה הרוקי שלו. מה אני מפספס?

עמיחי קטן
30/08/2022 12:58:17
Reply to  Avri

דיוויד לי קיבל QO בסוף העונה הרביעית אאל"ט ובסוף העונה החמישית הועבר בטרייד, ואילו הארדווי הועבר בטרייד לאטלנטה אחרי שנתיים, ואז הניקס החתימו אותו אחרי עוד שנתיים

עידו גילרי
30/08/2022 13:21:11

דיוויד לי אכן הוא החריג אבל נוטים להתעלם מזה לאור העובדה שהוא חתם על חוזה חד שנתי (הוא לא שיחק על הקוואליפיינג אופר בסוף).

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

וכתגובה להחתמה יצאה סטטיסטיקה שאין לי איך לבדוק אותה כי BS עברו למודל מידע חופשי למי שמשלם שבארט נתן שנה שעברה הופעה היסטורית (בעשר העונות האחרונות) ברמת הווליום סקורר ביעילות נמוכה (מעל 20 נקודות במשחק על TS% נמוך ב-10% ומעלה משאר הליגה). יחד איתו רק שתי עונות של ראסל ווסטברוק (כולל השנה הנוראית בוושינגטון) ובארט ורנדל של שנה שעברה.
מלבד שמדובר קצת בקטיף דובדבנים מוזר, זה מראה בעיקר שני דברים. אחד זה כמה השיטה ההתקפות של ת׳יבודו לא עובדת. ושתיים זה כמה האוהדים של הניקס מוזרים. חולים על בארט אבל כועסים על רנדל. מניח שיש דברים מחוץ למגרש, כמו שרנדל אף פעם לא מחזיר את הכסא שלו למקום אחרי האסיפה הקבוצתית או הראה תמונה שלו ביקיני או משהו אחר שמשתמשים פה להקטנה במקום להתייחס למה שקרה.

עידו גילרי
30/08/2022 13:48:39

call them BS again and I'll slap you…
ראה זאת כמאומת למעט העובדה שלא מדובר ב-10% פחות מהממוצע אלא 90% מה-TS הממוצע.

עידו גילרי
30/08/2022 13:52:41

ולמעשה כדי לעשות לך קצת יותר נעים על הנתונים גם העונה הלפני אחרונה של קובי…רק שהוא שיחק 35 משחקים בלבד אבל גם היחידה שמישהו קלע כל כך הרבה למשחק ב-TS נמוך מ-50%…

אור
אור
30/08/2022 15:09:18

שמרו על קובי דאבל וטריפל טים כל התקפה אז זה לא נחשב

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal

אז… BS-R? זה לגמרי כדי להבדיל ביניהם ובין בליצ׳ר ריפורט ולא כי הם שמו חומת תשלום ענקית.
תודה על האישור והתיקון. והקובי.

מנחם לס
30/08/2022 15:39:21

לניקס לא הייתה ברירה אלא לתת לו הארכה. זה לא שיש לה כוכבים הדופקים על הדלת

thetroll
thetroll
30/08/2022 16:09:38
Reply to  מנחם לס

מנחם הניקס זה מועדון שצריך לשלוט בליגה. אם יש מקום שכל שחקן בעולם לא היה מהסס להגיע אליו זה הניקס. אם יש קבוצה שהערך שלה יכול להיות פי שלוש מכל קבוצה אחרת בליגה זה הניקס.
הניקס היא הדוגמה הכי טובה בעולם בכלל ובכדורסל בפרט לצמד המילים ארגון כושל.

יהלי אולמר
30/08/2022 18:58:07
Reply to  thetroll

שמעת על סקרמנטו?

golan
golan
30/08/2022 22:04:25

הניקס מנצחים. יש להם פוטנציאל שאין לסקרמנטו. חוזי הטלוויזיה שלהם, מזכרות ומה שבאמצע,
ואם אתה כוכב NBA ויש לך 2 הצעות : סקרמנטו או ניו יורק, מה אתה בוחר ?

thetroll
thetroll
30/08/2022 16:14:32

שחקן פח.
41% מהשדה. 35% מהשלוש. 47% אפקטיבי. 69% מהקו. 51% TS. וגם 2.9 אסיסטים מספר מדהים ללא ספק במיוחד אם לוקחים בחשבון 2.1 איבודים שבאים איתם.
באסט. עוד הרבה כסף שנזרק לזבל.

vcx
vcx
30/08/2022 16:18:45
Reply to  thetroll

האחוזים זה בגלל השיטה של תיבודו שאומרת קחו את הכדור ולעשות איתו מה שאתם רוצים.

ערן
30/08/2022 16:54:31
Reply to  thetroll

דמאר דרוזן בשנה השלישית שלו בטורונטו, בגיל 22 (שנה מבוגר מבארט): 16.7 נקודות (בארט 20), 3 ריבאונדים (בארט עם 6), 2 אסיסטים על 2 איבודים, ו-50% טרו שוטינג (25% משלוש, 42% מהשדה). וגם הגנת מסננת.

בארט אחרי פגרת האולסטר השנה: 25 נקודות, 6.5 ריבאונדים, ו-4 אסיסטים למשחק.

האם זה אומר שבארט בדרך להיות דרוזן עם הגנה משופרת? לא בהכרח אבל נראה לי כמו הימור סביר לשחקן שרק מלאו לו 22 (בגיל של קיגן מרי, הרוקי של סקרמנטו ושל שחקן השנה הראשונה קוונטין גריימס, שהניקס משום מה מאוד חמים עליו) עם אופי טוב ומוסר עבודה גבוה.

זה גם לא כסף כזה גדול. הימור שלי: בעוד שלוש שנים, אחרי העלייה המאסיבית שצפוייה בתקרת השכר, זה ייראה כמו חוזה מציאה. יותר מזה אפילו, יש סיכוי שהניקס יצטערו שלא נתנו לו את המקס ל-5 שנים אם הוא הופך לאולסטר בגלל הבעייה שזה יוצר עם הארכת החוזה הבאה לפני שהוא הופך לשחקן חופשי (לפרטים דג'ונטה מרי, דונובן מיצ'ל, או ג'י אנונובי, ג'יילן בראון ואחרים). אקסטנדביליטי זה נושא חם עכשיו ב-נבא.

thetroll
thetroll
30/08/2022 17:44:11
Reply to  ערן

הימור לא סביר בכלל.
הימור ענק.
120 מ ל 4 עונות על שחקן עם כאלה מספרים זה מזעזע. בעוד 3 שנים הוא יהיה על אמצע החוזה הזה.
הניקס מצליחים כרגיל במה שהם הכי מצליחים וזה להיכשל.
היו יכולים לחכות עד קצה חוזה הרוקי שלו. לאן מיהרו ועוד על סכום כזה.
מקוה בשבילם שאתה צודק אבל לא מאמין בזה.

zivovivo
zivovivo
31/08/2022 0:19:51
Reply to  thetroll

במבחן העין במשחקים שאני ראיתי הוא נראה טוב.

thetroll
thetroll
31/08/2022 0:57:32
Reply to  ערן

דמר דרוזן שנה ראשונה 49% מהשדה שניה 47% שלישית נפילה זמנית ל 42%. רחוק מאוד מהמספרים שהצגת ורחוק מאוד מבארט

thetroll
thetroll
31/08/2022 0:58:08
Reply to  thetroll

1תשובה לערן

ערן
31/08/2022 1:37:00
Reply to  thetroll

דרוזן בשש השנים הראשונות שלו בליגה לא עבר את ה-53% טרו שוטינג. אר ג'יי בשנה השנייה שלו בליגה (2021-22) עם 53.5% טרו שוטינג. בוא נסכים שהאפקטיביות של שניהם הסריחה, רק שזו של דרוזן הסריחה באופן עקבי במשך שש שנים, עד שהגיע לגיל 26. וגם ההגנה. לקח לו גם 5 שנים בליגה עד שמסר יותר מ-2.5 אסיסטים למשחק וארבע שנים עד שלקח יותר מ-3 ריבאונדים למשחק (בהמון דקות לערב).
.
עכשיו, אני לא מת בהכרח על דרוזן, אבל זה רק מראה כמה צריך להיזהר מלשפוט שחקן בן 21 עם גרף שיפור, שכבר קלע 20 נקודות למשחק (דרוזן עשה את זה רק בשנה החמישית שלו בליגה). וזה ממש לא רק דרוזן. ג'ימי באטלר, שגם אליו יש מי שמשווה את בארט, הגיע לליגה בגיל 22. בשנה השלישית שלו בליגה (גיל 24) הוא קלע 13 נקודות למשחק (ב-39 דקות!) עם 52% טרו שוטינג. רק בשנה הרביעית שלו, בגיל 25 הוא הגיע פעם ראשונה ל-20 נקודות למשחק. דני גריינג'ר, עוד שחקן שקצת דומה לבארט בסגנון המשחק, הגיע לליגה בגיל 22 (כמו בארט עכשיו) וקלע 7 נקודות למשחק. בשלוש העונות העוקבות הוא הוסיף כל שנה 6-7 נקודות לממוצע ובגיל 25 כבר קלע 26 למשחק, לפני שהפציעות גמרה אותו. ויש עוד לא מעט דוגמאות כאלו.
.
לא יודע בביטחון עד איפה גרף השיפור של בארט ייקח אותו. אבל הוא ידוע כשחקן עם מנטאליות חזקה, שעובד קשה מאוד, סטייל ג'ימי באטלר, ואלו נוטים להמשיך להשתפר כל שנה.
.
אבל בסופו של דבר העניין המרכזי כאן הוא שזה יחסית ממש לא הרבה כסף. אם בארט לא מגיע לאולסטר בקרוב, מדובר כאן על חוזה של 107 מיליון, קצת יותר מ-25 מיליון לשנה בין 2023 ל-2027. עם הציפייה שתקרת השכר תגיע לאיזור ה-200 מיליון תוך כמה שנים, בשנים האחרונות של החוזה הזה בארט ירוויח רק שמינית מתקרת השכר הזו, שווה ערך למשהו כמו 15 מיליון כיום. גם אם הוא לא משתפר הרבה ונשאר רק שחקן חמישייה תורם זה ממש לא שכר שתוקע את הניקס ואין לי ספק שהם יוכלו למצוא בשבילו טרייד אם ירצו.
.
ימים יגידו, אבל אני מהמר שהניקס עשו כאן אחלה עסקה פיננסית, חוץ מעניין אחד — אם בארט כן הופך לאולסטר פלוס מינוס, אז בעוד 4 שנים הם לא יוכלו להאריך לו את החוזה (מה שיוכלו להציע יהיה הרבה פחות מערך השוק שלו) והוא יהפוך לשחקן חופשי בשנה שאחרי. ואז הם אולי יאבדו אותו בלי תמורה כשהוא בשיאו בגיל צעיר יחסית.

ערן
31/08/2022 1:50:29
Reply to  thetroll

אגב, אפשר גם להשוות לעוד קנדי — אנדרו וויגינס. בשנה הרביעית שלו בליגה, בגיל 22, וויגינס קלע 18 נקודות לערב ב-50% טרו שוטינג, עם 4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים לערב וקינח עם הגנה מזעזעת. בשנה שאחרי הוא הצליח לרדת עוד יותר נמוך ל-49% טרו שוטינג. כמו בארט, הוא כמעט לא נפצע (תכונה לא מוערכת מספיק). ולמרות זאת, חוזה המקס שלו נחשב לאחד הגרועים בליגה.
.
שלוש שנים אחר כך הוא היה השחקן השני הכי טוב של האלופה בפליי אוף.

thetroll
thetroll
31/08/2022 12:13:48
Reply to  ערן

ערן אתה מבין שאתה מביא מקרי שוליים די קיצוניים. כמה וויגנסים יש בליגה? כאלה שפתאום קפצו?
יחד עם זאת אם אכן אתה חושב שזה הכיוון של בארט נותן לך את הקרדיט כי הבאת הרבה נתונים.
אני חושב שהחוזה גרוע ויקר מידי (איך הגעת לתוך 3 שנים 200 מליון תקרה זה נראה לי הזוי אבל אני לא מבין בזה הרבה).
אני לא חושב שהוא יהיה טוב הנתונים שלו מזעזעים ומקרי וויגנס ודה רוזן הם לא רבים ודי נדירים.
אבל זורם איתך מסכים שאולי הוא כן יהיה שחקן בנחיה ונראה.
החוזה?
מופרך. ככה זה נראה כרגע מקוה בשביל הניקס שאתבדה ואתה צודק.

ערן
31/08/2022 16:17:08
Reply to  thetroll

הבאתי ארבעה — דרוזן, באטלר, וויגינס וגריינג'ר. כולם בעמדת הכנף, כמו בארט, עם נתונים גופניים דומים. לא מאמין שהם היחידים (לא בדקתי את העניין לעומק) וברור שיש גם אחרים שלא עשו קפיצה.
.
לגבי התקרה, אלו תחזיות שמסתמכות על הצפי לחוזה טלוויזיה ענק ב-2025. משהו דומה לקפיצה שקרתה באמצע העשור הקודם. אם זה אכן מתממש, שחקני סף אולסטר שמקבלים היום 30 מיליון כמו סיאקם, מ'קולום, וויגינס, אינגרם, ראסל, אייטון, פוקס ואחרים יקבלו חוזים של קרוב ל-50 מיליון. כן, נשמע מופרך אבל זה המצב. גם החוזה הבא של בארט בתרחיש די סביר יכול להיות באיזור הזה. ואז הניקס לא יוכלו להאריך לו את החוזה (מקסימום 20% תוספת כיום) והוא יהפוך לשחק חופשי.
.
אגב אינגרם, הנה עוד דוגמא לשחקן כנף שבשלוש השנים הראשונות שלו בליגה לא הגיע ל-20 נקודות וגם לא קלע ביעילות (47% טרו שוטינג בשנה הראשונה ו-53% בשנה השנייה), עם מספרי אסיסטים דומים לאלו של בארט, יותר איבודים ופחות ריבאונדים. בכלל, נדמה לי שאם תבדוק אחד אחד שחקני כנף שהגיעו לליגה בגיל צעיר, תגלה לא מעט מקרים של כאלו שלקח להם כמה שנים (נניח 3 או 4) לעשות את הקפיצה. העובדה שהם עדיין לא הגיעו לשיאם הגופני משמעותית מאוד בליגה פיזית כמו ה-נבא.

ערן
31/08/2022 16:22:02
Reply to  thetroll

וסתם מתוך עניין, בדקתי גם את פול ג'ורג' כשהיה בגיל של בארט. 12 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים למשחק (על שני איבודים). בשנה שאחרי הוא כבר קפץ ל-17 נקודות, אבל עם טרו שוטינג של 53%.

ערן
31/08/2022 17:43:21
Reply to  thetroll

וגם (בגיל 21):

קריס מידלטון: 6 נקודות ב-53% טרו שוטינג (רק בגיל 26 הוא עבר את ה-20 נקודות).
ג'יילן בראון: 13 נקודות, 54% טרו שוטינג.
גורדון הייוורד: 12 נקודות למשחק (56%).
.
אפשר להמשיך אבל הנקודה ברורה. בארט בגיל 21 עם תפוקה דומה או גבוהה יותר מרוב הסמול פורוורדים המובילים בליגה כשהיו בגילו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  ערן

אני איתך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thetroll

שחקן מעולה עשית איירבול

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לניקס – ברכות, בחיי, אחרי כל כך הרבה שנים זה ממש רגע היסטורי. לבארט – תנחומי הכנים.

ירון, החלום
ירון, החלום
30/08/2022 21:33:34

בס"ד
תודה רבה.
כרגע נראה נראה חוזה קצת מוגזם.
אבל זה לא באמת שכוכבים רצים לניקס ומתחננים תקחו אותנו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה לא חוזה מוגזם הוא שווה כל דולר