You are currently viewing סיכום השבוע בבייסבול: מרכז העניינים / יוני לב ארי

סיכום השבוע בבייסבול: מרכז העניינים / יוני לב ארי

בין ה-9 בספטמבר ל-19 בספטמבר, כנראה הכל יוכרע. נכון להיום (ב'), הבית הצמוד ביותר מבין ששת הבתים במייג'ורס, הוא הבית המרכזי של האמריקן ליג. במקום הראשון – הגארדיאנס מקליבלנד, עם מאזן של 59:67. במקום השני, הטווינס ממינסוטה, עם מאזן של 61:65, מרחק שני משחקים בלבד. בעשרת הימים שרשומים למעלה, השתיים ייפגשו שמונה פעמים, שלוש במינסוטה וחמש בקליבלנד, למשחקים שעשויים להכריע עונה שלמה.

הגארדיאנס עם שבוע לא מרשים במיוחד, של 4:3 (הלילה יחלו סדרה בבית מול בולטימור), בזמן שמינסוטה הפכה שישה הפסדים ברציפות לרצף של שלושה ניצחונות (סוויפ ביתי על הג'איינטס), רגע לפני סדרה ביתית מול הרד סוקס. וכמובן, מה שאמור היה לקרות מוקדם יותר – ביירון באקסטון נפצע ועבר ל-IL.

ג'יו אורשלה (צילום: puckettspond.com)

הכל או כלום

חשוב להבהיר: למרות שהעונה עולות עוד שלוש קבוצות לוויילד קארד, מעבר לשלוש הראשונות, נכון לעכשיו הטווינס צריכים לעבור גם את בולטימור וגם את טורונטו כדי לתפוס את המקום האחרון בפלייאוף. כך שהקבוצה שתסיים שניה בבית המרכזי – כנראה לא תהייה בפלייאוף.

את כל האמריקן ליג מוליכה בגאון יוסטון, עם 47:82 ויתרון של 3.5 משחקים על פני היאנקיז המג'עג'עים. אחרי שני הפסדים לאטלנטה הגיעו ארבעה ניצחונות, על הברייבס והטווינס, שהתחלפו בשני הפסדים לבולטימור. ימים של רכבת הרים בטקסס.

האזינו לפרק מספר 96

הבעיה הגדולה יותר היא העובדה שג'אסטין ורלאנדר נטש את המשחק אמש אחרי שלושה אינינגים, ויעבור בדיקות בימים הקרובים. כל אוהד אסטרוז עוצר את נשימתו עד לתוצאות. כל זה ארבעה ימים אחרי שהרליבר הוותיק ראיין פרסלי יצא ל-IL עם כאבים בצוואר.

הברונקס בומברס בלי פצצות

היאנקיז, שהיו במשבר קשה, נראו כאילו הם יוצאים ממנו, עם חמישה ניצחונות ברציפות, שניים מהם על המטס השנואים. אך אז הגיעו שני הפסדים לאוקלנד החלשה, כשבשלושת המשחקים האחרונים מול האייז היאנקיז השיגו חמש ריצות בסך הכל. ואם חסר אקשן – ארולדיס צ'פמן נפצע, אבל איך? הוא החליט לעשות במהלך העונה קעקוע – שהזדהם לו. מקסים.

מה יהיה איתך, צ'פמן? (צילום: chatsports.com)

נעבור לוויילד קארד. שלושה כרטיסים, עליהם מתחרות חמש קבוצות (הווייט סוקס רחוקים שישה משחקים, ובוסטון שבעה, כך שכרגע הן בחוץ). הראשונה היא טמפה ביי, עם 57:70 ויתרון של חצי משחק על פני המקום השני. הרייז ניצחו בשבעה מתשעת המשחקים האחרונים, כשהם מנצלים סדרות קלות מול האיינג'לס והרויאלס כדי לייצר מעמד בטבלה. בין לבין האייס טיילר גלסנואו, שלא זרק שנה בערך, האריך את חוזהו בקבוצה לשנתיים נוספות.

מי אנד חוליו

המקום השני שייך כרגע לסיאטל, שמחזיקה ביתרון של משחק בודד על פני הבלו ג'ייז. המארינרס עם שבוע בינוני של 3:3, כשהחדשות הגדולות הגיעו מחוץ למגרש עצמו: הרוקי חוליו רודריגז, בן ה-21, חתם על הארכת חוזה מטורפת, כשהשכר שלו יכול להגיע ל-470 מיליון דולר. לא נתפס. וגם: המארינרס עשו כבוד לאיצ'ירו סוזוקי, כשהכניסו אותו להיכל התהילה של הקבוצה.

וואו איזה חוזה (צילום: HeraldNet)

המקום האחרון בוויילד קארד, נכון להיום, שייך לבלו ג'ייז, שמחזיקים ביתרון של משחק וחצי על פני האוריולס החביבים. טורונטו עם שבוע מתעתע, כשאחרי שהשלימו סוויפ בבוסטון על הרד סוקס, הם חטפו אחד כזה בבית, מהאיינג'לס החלשים, כולל תבוסה מהדהדת של 12:0. ב-5 בספטמבר הבלו ג'ייז יתארחו בבולטימור, כשלשתיים צפויות עוד עשרה מפגשים העונה. יהיה מעניין.

אז האוריולס הם האחרונים שעדיין בתמונה (חוץ מהטווינס עליהם כבר דיברנו). בולטימור בתקופה טובה, עם חמישה ניצחונות בשבעה משחקים, למרות סדרות לא פשוטות מול בוסטון, יוסטון והווייט סוקס. הלילה הם יחלו סדרה לא קלה נוספת – בקליבלנד.

אפילו הוא מצליח. גלו (צילום: thecoldwire.com)

בלוז לכחולי המדים

בנשיונל ליג השליטה של הדודג'רס ברורה מאוד, עם מאזן של 38:88, ויתרון של 7.5 משחקים על פני המטס בליגה כולה, ושל 19.5 משחקים בלתי נתפסים על הפאדרס בבית המערבי, שכנראה סגור (: LA עם שבעה ניצחונות בתשעת המשחקים האחרונים, דבר שבשגרה העונה, כשבין לבין היתה סדרה של שלושה ניצחונות על מילווקי ומיאמי, עם 10.7 ריצות בממוצע למשחק. ההתקפה עובדת יופי, כשאפילו ג'ואי גלו מעיף הום ראנס פה ושם.

הקבוצה השניה הכי טובה בנשיונל ליג היא המטס מניו יורק, עם 47:82 ויתרון של שלושה משחקים על פני הברייבס, בבית הצמוד ביותר בנשיונל ליג. המטס עם שבוע של 3:4, כשאחרי שני ההפסדים ליאנקיז אין כמו קולורדו כדי להתאושש על גבה, עם שלושה ניצחונות על הרוקיז (אמש דווקא קולורדו ניצחה את המשחק האחרון בסדרה).

חגיגות בסיטי פילד (צילום: thereporter.com)

במשחק האחרון עשו כבוד בסיטי פילד, כשהפרישו את המספר של ווילי מייז – 24, ושילבו אירוע מהעבר – Old Timer's Day, עם רוב הכוכבים הגדולים (בלטו בהיעדרם – דייויד רייט וקרלוס בלטראן).

רוקי 1

הברייבס, כאמור, נלחמים במטס על הבכורה בבית, כשהם עם ה-50:79 שלהם רחוקים שלושה משחקים. אחרי ארבעה ניצחונות ברציפות (ו-7 מ-8), אטלנטה נעצרה מעט עם שני הפסדים בסיינט לואיס, ולמרות זאת, בג'ורג'יה נהנים מהרוקי ווהן גריסום, שהכניס הרבה התלהבות בקבוצה.

נעים להכיר. ווהן גריסום (צילום: espn.co.uk)

המוליכה השלישית היא סיינט לואיס, עם מאזן של 54:74 ויתרון של שישה משחקים על פני מילווקי בראש הבית המרכזי. הקארדינלס, עם שבוע של 3:4, אך בסך הכל עם 12 ניצחונות ב-15 משחקים. פול גולדשמיט עדיין חולם על הטריפל קראון, כשהוא מוביל את הנשיונל ליג עם ממוצע חבטות 338., מקום שני עם 33 הום ראנס (קייל שווארבר מוליך עם 35) ומוביל את הליגה ב-RBI עם 105 (צמוד לפיט אלונסו עם אותה הכמות).

על שלושת הכרטיסים הפרועים של הנשיונל ליג נאבקות נכון לעכשיו רק ארבע קבוצות (הג'איינטס רחוקים 7.5 משחקים מהמקום האחרון לפלייאוף, כך שהם כרגע בחוץ). הברייבס, עליהם כבר דיברנו, מחזיקים בכרטיס הראשון, עם יתרון מבטיח של 6.5 משחקים על פני הפיליס. החבורה מפילדלפיה נעצרה אמש, כשאחרי שישה ניצחונות רצופים (אמנם על הרדס והפיירטס החלשות) הם נכנסו לפיטסבורג 5:0. החדשות הטובות: ברייס הארפר סוף סוף חזר, אם כי ווילר ירד ל-IL.

ברוך השב. הארפר (צילום: thehamdenjournal.com)

מפסידים על סוטו-מט

הכרטיס האחרון נמצא כרגע בידיים המאוד לא בטוחות של סן דייגו, שמחזיקה ביתרון של משחק וחצי על פני מילווקי. הפאדרס, שכזכור היו כוכבי הטרייד דד ליין עם רכישת חואן סוטו וג'וש בל, לא מצליחים לייצר רצף חיובי אמיתי. שני הפסדים – שני ניצחונות – שני הפסדים – שני ניצחונות – הפסד. ככה הם בקלות יכולים לאבד גם את הכרטיס האחרון לאוקטובר. דווקא ברנדון דרורי, מכל השמות שם, מככב ברוב המשחקים האחרונים.

ואם פרננדו טטיס ג'וניור מיודענו מחפש חדשות רעות נוספות – אחרי כל מה שקרה לאחרונה (השעיה לאחר שימוש בחומרים אסורים), אדידס החליטה לבטל את ההסכם שחתמה עם השחקן, שבינתיים הספיק להתנצל, ולנצל את הזמן כדי לנתח את הכתף (במקום לנצח – לנתח).

הנה הכוכב של סן דייגו (צילום: yahoo.com)

מתקדמים ברווברס

מילווקי, כאמור, היא הקבוצה היחידה בנשיונל ליג, שנמצאת כרגע מחוץ לתמונת הפלייאוף, אך עם שאיפות להיכנס פנימה. הברוורס רחוקים משחק וחצי מהפאדרס, בקרב על כרטיס הוויילד קארד האחרון, ושישה משחקים מהקארדינלס בבית המרכזי. את סן דייגו מילווקי כבר לא תפגוש העונה, אך מול סיינט לואיס הם יתמודדו בעוד ארבעה מפגשים (שניים בכל מגרש).

הברוורס הפכו שני ניצחונות ברציפות (על הקאבס בשיקגו) לשלושה הפסדים, עד שהקאבס חזרו לפגוש אותם – ושוב הגיעו שני ניצחונות. טרוור רוזנת'ל, הרכש שהגיע להשלים את מקומו של בראד הנד (שבינתיים נראה זוועה בסן דייגו) נפצע, ולא ברור מתי ישוב. שוב.

טבלאות הליגות

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול
Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
Admin
1 year ago

היינו כבר 2 משחקים מהמטס ואז שלשום, ואמש, גייל ואניהסתכלנו באין אונים כיצד אטלנטה טובה יותר ומובילה עד האינינג ה-9 (שלשום) וה-8 (אמש) נגד הקרדינלס רק להפסיד בסוף כי שני הקלוזרים שלנו פישדלו זה אחרי זה. יותר מאולחר יש לי עוד מה לומר. תודה יוני

יניב ש.
Editor
1 year ago
Reply to  מנחם לס

הקארדינלס יודעים משהו אחד או שניים על קאמבקים מאוחרים, מולם אי אפשר להשאר רגועים בסוף המשחק.

מנחם לס
Admin
1 year ago

חוזה ההארכה שהמרילנס נתנו לרוקי שלהם חוליו רודריגז (חוזה לעשר שנים, 210 מיליון מובטח; החוזה יכול להגיע ל-440 מיליון אם אין פציעות והכל הולך חלק) עובר את כל גבולות הטעם הטוב. אני כבר לא הולך למשחקים אבל אילומ הלכתי לראות את המרילנס הייתי מרגיש אשמה לקנות כרטיס כשחצי אפריקה סובלת רעב. מדובר כארן על כמעט חצי ביליון דולארים לשחקן החובט בכדור. זה כבר עובר את כל גבולות הטעם הטוב, ואני חושש שזאת התחלת שטפון של מצשכורות שיחסלו את המצשחק הנפלא הזה שאנחנו כה אוהבים.

תום
תום
1 year ago
Reply to  מנחם לס

ה-440 מיליון זה רק עם לאחר תום עשר השנים הראשונות המארלינס יממשו אופציה של 200+ מיליון לשמונה שנים. לא נראה לי שזה הולך לקרות, קבוצות כבר למדו הלקח ממקרי אלברט פולוס ומיגל קבררה.

jefffoster10
Editor
1 year ago

תודה יוני, נפלא כרגיל

יניב ש.
Editor
1 year ago

קעקוע שהזדהם? העונה הזאת הולכת מדחי לדחי עבור ארולדיס צ'פמן, כמה חבל עבור היאנקיז