SailGP – גרנד פרי רביעי לעונה – קופנהגן, דנמרק

הSailGP הגיע לקופנהגן לגרנד פרי הרביעי של העונה. לדנמרק ניו זילנד הגיעה במומנטום טוב אחרי ניצחון בגרנד פרי הקודם, דנמרק גם במומנטום חיובי אחרי שבפליימות' היא הגיעה בפעם הראשונה לטופ 3 ועכשיו זה הגרנד פרי הביתי שלה. לפני כמה שבועות שוויץ הודיעה שאחרי שניית'ן אאוטרידג' ייעץ לה בשבועות האחרונים היא נותנת לו את המושכות והופכת אותו לסקיפר שלה. לאאוטרידג' בניגוד לסקיפר הקודם של שוויץ יש המון ניסיון בSailGP אחרי שבשנתיים הקודמות הוא הוביל את היפנים למקום השני.

במהלך האימונים לפני הגרנד פרי הקטמרנים של הדנים והספרדים נפגעו והיו צריכים לעבור כמה תיקונים כדי להכין אותם למרוץ. באימון האחרון יום לפני המרוץ, הבריטים נתקעו בסלע וספגו פגיעה רצינית בקטמרן שלהם. אחרי מספר בדיקות הבריטים הודיעו שהם לא ישתתפו בגרנד פרי הנוכחי עקב הפגיעות והם מקווים להיות מוכנים לגרנד פרי הבא.

הבריטים מחוץ לגרנד פרי

אחרי שבאימונים הרוחות היו טובות והכל הלך כרגיל, ביום המרוצים הראשון הרוחות נעלמו והקבוצות שמו מפרש של 29 מטר ואת הפוילים הגדולים לטובת ההתמודדות עם הרוחות החלשות. כדי שהפוילים יעלו את הקטמרנים מעל המים הקטמרנים צריכים להגיע למהירות מינימום של 30 קמ"ש, אם הרוחות לא מאפשרות את זה אין למה להתחרות.

כשהגיע הזמן למרוץ הראשון הרוחות עדיין היו חלשות מדי והוחלט לדחות את הפתיחה עד שהרוחות יחזקו. אחרי כשעתיים ללא שינוי יום המרוצים הראשון בוטל, והוחלט שביום המרוצים השני יהיו ארבעה מרוצים, שלושה רגילים והמרוץ הרביעי הוא מרוץ הגמר עם שלוש הקבוצות שישיגו את הניקוד הגבוה ביותר.

מחכים שהרוחות יגיעו

היום השני

ליום השני הרוחות הגיעו, והתחזית הייתה לרוחות של עד 25 קמ"ש, התחזית הוסיפה שכיוון הרוח לא יהיה יציב, מה שהולך להקשות על הסקיפרים ולחייב אותם להישאר באקסטרה פוקוס במהלך המרוצים.

מרוץ 1: בזינוק למרוץ הראשון ניו זילנד בחרה להתחיל להתקדם לקו הזינוק מסוף הדבוקה, היא הצליחה למצוא נתיב ולהשתחל, ובזינוק היא כבר הייתה ראשונה במהירות יותר גבוהה מהשאר. למרק 1 ניו זילנד הגיעה ראשונה ואחריה דנמרק ואוסטרליה, בLeg השני המהירויות כבר הגיעו ליותר מ70 קמ"ש והצרפתים הצליחו לצמצם ולעלות למקום השני. בסיבוב לLeg השלישי הקנדים נופלים מהפוילים ונושרים אחורה. בLeg 3 אין חדש ובLeg החמישי הצרפתים ממשיכים לצמצם ונצמדים לניו זילנד. בסיבוב ניו זילנד ראשונה, הצרפתים כמעט נופלים מהפוילים ומצליחים לתקן אבל הם יורדים למקום הרביעי. בסוף המרוץ ניו זילנד מגיעה ראשונה בלי הרבה מאמץ, ארה"ב אחריהם והדנים במקום השלישי. בספרינט לקו הסיום הצרפתים דוחקים את האוסטרלים מחוץ לגבולות המרוץ מה שעולה להם בדגל והתדרדרות למקום השישי.

אוסטרליה עם Wing trimmer חדש מתקשה להתמודד עם הרוח והספרדים עדיין עם הפגיעות מהאימונים מסיימים במקום האחרון יותר משתי דקות אחרי כולם.

צרפת ואוסטרליה נלחמות וקנדה מגיעה מאחורה ועוקפת את שתיהן.

מרוץ 2: בתחילת המרוץ השני ניו זילנד משתמשת באותה טקטיקה והיא שוב ראשונה בזינוק ובמרק 1. כבר בLeg השני ניו זילנד פותחת פער של יותר מ100 מטר מדנמרק השנייה. בסיבוב בין Leg 2 לLeg 3 ספרד ושוויץ נלחמים על המיקום וארה"ב מגיעה ועוקפת את שתי הקבוצות תוך כדי הסיבוב.

האמריקאים במהלך יפה עולים מהמקום הרביעי לשישי.

הרוחות ממשיכות להשתנות ולהקשות על הקבוצות, מה שגורם לאמריקאים לרדת למקום השישי למרות העקיפה היפה כמה דקות לפני ולניו זילנד להמשיך לפתוח פער שמגיע כבר ל200 מטר. בקרבות התחתית במקומות 7-8 שוויץ מקבלת דגל ביחס לספרד והיא יורדת למקום האחרון.

ניו זילנד שוב מסיימת ראשונה אחרי מרוץ בלי תחרות אמיתית, וברדיו הקבוצתי האווירה טובה ואפילו שומעים קולות צחוק תוך כדי המרוץ. דנמרק מסיימת שנייה, צרפת קרובה לסיים במקום השלישי אבל תמרון גרוע שלה 100 מטר לפני הסוף מאפשר לאוסטרליה לעקוף. קנדה חמישית והאמריקאים אחריהם נופלים מהפוילים לפני קו הסיום, מקבלים דגל וכמעט מאבדים את המקום השישי לשוויץ, אבל גם שוויץ נופלת מהפוילים ושתי הקבוצות מסיימות את המרוץ כשהן לא על הפוילים. ספרד שוב מסיימת אחרונה בפער גדול וכנראה שהפגיעות מהאימונים משפיעות על הביצועים שלהם.

סוף המרוץ השני בו הרבה מהקבוצות התקשו להתמודד עם הרוח.

מצב הניקוד אחרי שני המרוצים לקראת המרוץ השלישי: ניו זילנד ודנמרק כמעט בוודאות יהיו במרוץ הגמר והקרב על המקום השלישי יהיה בין אוסטרליה, ארה"ב, קנדה וצרפת.

מרוץ 3: ניו זילנד הולכת שוב פעם עם הטקטיקה שעבדה לה עד עכשיו, הפעם יש לה נתיב נקי והיא עוברת את קו הזינוק ביחד עם אוסטרליה וצרפת. ניוז זילנד בנתיב צדדי, ולמרות שהיא יותר מהירה היא מגיעה למרק 1 ביחד עם אוסטרליה ואוסטרליה מקבלת את הזכות להסתובב ראשונה. במהלך הLeg השני ניו זילנד מקבלת דגל ויורדת למקום החמישי. לפני הסיבוב לLeg השלישי אוסטרליה עושה טעות לא אופיינית בקריאת השטח ונותנת לצרפת לעקוף אותה ולהסתובב לפניה. האמריקאים נופלים מהפוילים לפני הסיבוב ויורדים למקום האחרון, והם כמעט בוודאות מחוץ לגמר.

ארה"ב לא מצליחה להתמודד עם הרוחות ומפספסת הזדמנות לעלות למרוץ הגמר.

ניו זילנד עולה למקום השלישי ושוויץ במקום הרביעי מקבלת דגל ביחס לדנים והיא צריכה לתת להם את המקום. הרוחות מגיעות ל30 קמ"ש ואוסטרליה וצרפת הראשונות כל הזמן מתחלפות במיקומים. צרפת ואוסטרליה ממשיכות להיות צמודות, צרפת מקבלת דגל ואוסטרליה לא עומדת בלחץ, עושה טעות וגם היא מקבלת דגל.

אוסטרליה וניו זילנד שטות אחת לכיוון השנייה, סלינגסבי לא זז בזמן ואוסטרליה מקבלת דגל ונופלת מהפוילים.

אוסטרליה לא עומדת בלחץ והטעויות משאירות אותה מאחורה לקראת סוף המרוץ.

בLeg החמישי מתוך שישה ניו זילנד וצרפת ראשונות, אבל כל אחת בקצה אחר של השטח. ניו זילנד בקצה בו הרוחות יותר טובות והיא מצליחה לעלות למקום הראשון ולפתוח פער מצרפת. צרפת צריכה לסיים לפחות עם שתי נקודות יותר מהאוסטרלים כדי לעלות לגמר אחרי שארה"ב וקנדה יצאו מהתמונה. לקראת הLeg האחרון צרפת שנייה ואוסטרליה חמישית. בספרינט האחרון צרפת נצמדת לניו זילנד אבל ניו זילנד מצליחה לסיים ראשונה, צרפת ודנמרק אחריה ואוסטרליה רביעית. ספרד שוב מסיימת אחרונה ביום שהיא תרצה לשכוח.

אחרי שלושת המרוצים בהם שלטה, ניו זילנד ראשונה עם 30 נקודות, דנמרק בעידוד הקהל הביתי מגיעה למקום השני עם 25 נקודות וצרפת ואוסטרליה עם 21 נקודות. במצב של שיווין הקבוצה שסיימה במיקום הגבוה יותר במרוץ האחרון תעלה לגמר, לכן צרפת משלימה את שלישיית הגמר. אוסטרליה לראשונה אחרי 6 גרנד פרי מחוץ למרוץ הגמר.

מרוץ הגמר: במרוץ של שלושה לניו זילנד אין סיבה להשתמש בטקטיקה בה הם השתמשו עד עכשיו כי אין דבוקה של קטמרנים בקו הזינוק. לכן ברלינג מחליט להשתמש בטקטיקה אחרת והוא מפריע לדנים להתקדם ופשוט הורס להם את הזינוק, ובזינוק ניו זילנד וצרפת ראשונות (ניו זילנד קצת יותר מהירה) והדנים מאחורה.

ברלינג במהלך אגרסיבי משאיר את דנמרק מאחורה.

ניו זילנד מגיעה ראשונה למרק 1 והיא במהירות של יותר מ80 קמ"ש. הדנים שמאחורה יודעים שאין להם סיכוי לעקוף אם הם ממשיכים באותו נתיב של ניו זילנד וצרפת והם בוחרים לתמרן, ללכת לצד השני ולקוות שהרוחות ישתנו לטובתם. נראה שהמזל עם הדנים כשהם עולים למקום הראשון, אבל תוך זמן קצר ניו זילנד חוזרת למקום הראשון והיא מסתובבת ראשונה. צרפת ודנמרק צמודות בסיבוב אבל צרפת במסלול הפנימי והיא חוזרת למקום השני. עד הLeg הרביעי אין אירועים מיוחדים, בLeg הרביעי דנמרק נופלת מהפוילים והפער מניו זילנד מגיע ל270 מטר. בLeg החמישי הרוח משתנה וצרפת מצליחה לצמצם פערים מניו זילנד ואולי להפוך את המרוץ הזה לקצת יותר מעניין. זה לא עוזר לה ועד סוף המרוץ המצב נשאר אותו דבר.

ניו זילנד חוגגת ניצחון שני רצוף

ניו זילנד עם גרנד פרי מושלם – 4/4 במרוצים ובלי טעויות, ממשיכה במומנטום שלה מהגרנד פרי הקודם ומתחילה להראות את מה שציפו ממנה כשהיא נכנסה לסבב בעונה השנייה. הצרפתים שבדרך כלל טובים רק ביום אחד מתוך שניים של הגרנד פרי ניצלו את זה שהגרנד פרי הפך להיות יום אחד והם מסיימים במקום השני. הדנים בהופעה טובה מול הקהל הביתי מסיימת במקום השלישי וגם היא נמצאת במומנטום טוב אחרי מקום שלישי בפעם השנייה ברציפות.

מצב הטבלה אחרי הגרנד פרי.

אוסטרליה שומרת על המקום הראשון אבל היא מתחילה לראות את ניו זילנד מתקרבת אליה אחרי שתי ניצחונות רצופים. בריטניה שהייתה במקום השני לפני הגרנד פרי בדנמרק נופלת למקום החמישי בגלל הפגיעה, והיא רוצה להתחיל לנצח כבר בגרנד פרי הבא כדי שהעונה לא תברח. דנמרק עם הופעה טובה עוקפת את קנדה וכרגע מרכז הטבלה נראה צמוד. החלפת הסקיפרים לא עזרה יותר מדי לשוויץ למרות שהיא עברה את ספרד ועלתה למקום השמיני, אבל עם שיפור התיאום בין אנשי הצוות בהמשך, אאוטרידג' ינסה להוביל את שוויץ להישגים טובים יותר.

עד כאן הסקירה של הגרנד פרי בקופנהגן, זו סקירה ראשונה שלי ואם למישהו יש הערות אני אשמח לשמוע.

הגרנד פרי הבא יהיה בסנט טרופז, צרפת ב10-11 בספטמבר.

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ירון, החלום
ירון, החלום
29/08/2022 20:58:38

בס"ד
תודה רבה, ניו זילנד, שלטה בקלות.
זה אופייני שקבוצה מסוייימת שולטת ככה?

דוקטור רזי הופמן
29/08/2022 21:11:23

ניו זילנד ידועה ברוחות שסביבה שמאפשרות אימונים בתנאי אקסטרים אבל גם בצפון אירופה יש לא מעט ימי סערות בשנה.
דווקא אצלנו בים התיכון, סאן טרופה הרוחות לא חזקות מדיי.

דוקטור רזי הופמן
29/08/2022 21:09:11

תודה רבה
החמסין הזה הביא רצף של 5 צפוניות טובות בישראל שנמשכו עד אתמול. רצף כזה לא זכור לי כבר 20 שנה…
לא ייאמן איך ירידה של 6 קילו יכולה לעזור בעניין של כושר גופני.

דוקטור רזי הופמן
29/08/2022 23:32:52

בעונות המעבר בעיקר בסיפלאס בת ים. בדרומיות בתאיו גבול בתים ראשון. בחורף בעיקר בבת גלים.

מנחם לס
29/08/2022 22:16:03

מדהים. זה כבר לא שייט. זה 60% שייט ו-40% אוירודינמיקה. תודה יותם