שבדיה מנצחת את ישראל – סיקור מהמגרש/ שחר צ'קוטאי

רגע לפני היציאה לאליפות אירופה תארח הערב (ראשון) בשעה 21:00 נבחרת ישראל את נבחרת שבדיה במסגרת מוקדמות אליפות העולם, הנבחרת הכחולה-לבנה מגיעה אחרי הפסד למארקנן ופינלנד.

הסגל הישראלי למשחק: תמיר בלאט, ים מדר, גל מקל, יובל זוסמן, דני אבדיה, גיא פניני, רפי מנקו, נמרוד לוי, תומר גינת, ג'ייק כהן, רומן סורקין ועידן זלמנסון. נועם דוברת וג'ון דיברתולומאו נופו מהסגל לקראת המשחק.

אתר פיב"א

הסגל השבדי למשחק: אנדרסון, בורג, טרינס, לארסון, צ'ראפוביץ', מארקוסון, גאדפורס, פאנזר, לופברג, המפטון, ברה-ניזי ובירג'נדר.

הנבחרת הישראלית נמצאת במאזן 3- 4 שלילי ואם תפסיד הסיכוי להעפיל לאליפות העולם יהיה נמוך ביותר. נקווה שישראל תנצח.

המשחק יתקיים בשעה 21:00 והוא משודר בספורט 5. שחר צ'קוטאי ילווה אותנו מהמגרש עצמו עם עדכונים חיים וגם תמונות.

בהצלחה לנבחרת ושיהיה לנו אחלה ערב של כדורסל.

20:20 הגעתי לאולם, החנייה כבר כמעט מלאה לחלוטין. אנשים זורמים להיכל עם בגדי כחול לבן מוכנים לקראת המשחק. אישית, זה הפעם הראשונה שאני נמצא במשחק נבחרת, עד כה הייתי במשחקי אימון, ליגת האלופות, יורוליג וליגה ישראלית. אני מתרגש, מבחינתי זה סוג של הגשמת חלום.

הנבחרות יוצאות מחדר ההלבשה ומתחילות אימונים.

החימום של השבדים…

צילום – שחר צ'קוטאי

סיקור:

חמישיות – סורקין אבדיה בלאט זוסמן וכהן.
שבדיה זוכה בכדדור הפתיחה וכבר עולה ליתרון. רצף טעויות בהתקפה מאפשרים לשבדין לעלות לתפוס הובלה משמעותית. בלאט מעלה את ישראל ללוח ואבדיה משלים עם שלשה. השבדים ממשיכים לתקוף את הצבע וגודס מבקש פסק זמן 3 דק' במשחק. ביתרון 7 כחול.
ישראל חוזרת מפסק הזמן עונה על בעית הקליעה אך הצבע נשאר פרוץ.
מדר עולה ומשנה את הקצב. רבע ראשון נסגר עם שלשה של מדר שהכניס רוח חדשה בישראל. 24- 23 לאורחים.

הרבע השני נפתח עם ריצה קצרה של ישראל שהעלתה אותה ליתרון 4 אך עד מהרה ההגנה חזרה לסורה והשבדים עלו ליתרון, בזמן שמנגד ההתקפה הישראלית נראית רע לא פחות עם אחוזים רעים וקבלת החלטות רעה לא פחות. עם רצף קליעות השבדים עלו ליתרון דו ספרתי שנמשך עד סוף הרבע, בזמן שאבדיה מסופסל ולא כל כך ברור למה. במחצית, 52- 38 לאורחים השבדים.

צילום – שחר צ'קוטאי

ברבע השלישי, השבדים מפגיזים ועולים ל-20 הפרש. ים מדר לוקח את הכדור וצעד אחר צעד הוא מצליח להוריד את הפער, בזמן שאבדיה מאבד 5 כדורים. השבדים נאחזים ביתרון אך ים עם שלשה ולאחר מכן חטיפה של זוסמן מורידים את הפער לחד-ספרתי. סל קשה של שבדיה מחזיר את הפער ל-11 ומנקו מוריד מהקו. בסיום הרבע השלישי – 70- 60 לאורחים.

הקהל מרים את הנבחרת ויחד עם השחקנים הנבחרת מתחילה למצוא את הקצב ותוך קצת יותר מדקה הפער עומד על 4 בלבד, אבל השבדים מגיבים עם פריזקר שמרגיע עם 2 נקודות ובורג שתופר שלשה שמחזירה על הפער ל-9. ישראל עוד נאבקת להישאר בתמונה אך השבדים קולעים פעם אחר פעם ומנצחים 95- 83.

מדר הוביל עם 22 נק' אבדיה עם 14, סורקין 11.

בסיום המשחק אמר מאמן הנבחרת גיא גודס: "איבדנו את הדרך, יצאנו מהקצב שהיינו בו בשבועיים האחרונים ואנחנו מאוכזבים מזה".

גל מקל הוסיף: "עם כל הכבוד אנחנו הפסדנו, יותר מאשר שבדיה ניצחה".

מכאן נבחרת ישראל יוצאת לאליפות אירופה ושם היא צריכה להיות הרבה יותר חדה כדי לא לחזור הביתה מוקדם מדי.

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. תודה צ'יקו. שימו לב ללארסון ששיחק באריזונה בשנה שעברה והיה שם גארד מחליף/רול פלייר לתפארת. הוא יקבל תפקיד גדול יותר בשנה, כנראה בחמישייה לצד קר קריסה (מאסטוניה הלא רחוקה) והווינג קורטני ריימי (טראנספר מטקסס).

  2. תודה רבה.
    את המשחק הזה צריכים לנצח אבל חייבים יותר תרומה התקפית ֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹמזוסמן ומבלאט.
    אלאל ישראל

  3. דני אבדיה לא היה דומיננטי כפי שמצפים משחקן שמגיע מהאנ בי איי. מארקונן להבדיל קלע 28 נק׳ והוביל את קבוצתו לניצחון. בסהכ הפסד לקבוצה אפורה מהארץ של סנטה קלאוס.

            1. את פניני שראיתי מול אוברן ריחמתי עליו הוא נראה שם בן 70 שעלה לשחק מול בני 20 לא הצליח להקפיץ אפילו שם.
              בונים כנראה על הקלאץ שלו בנבחרת

  4. כשדני יצא (בלי קשר ספציפית אליו) עברו להרכב קטן ומהיר עם לחץ על הובלת הכדור של השבדים. והמשחק די התהפך לטובתנו. שתי שלשות גם עזרו

  5. וויי וויי הרבה חולשות לנבחרת שלף מדבר על ההגנה החלשה על הכדור וברק מדבר על היעדר גודל בצבע. שניהם צודקים. אני מוסיף – בעיית קליעה ולכן הצבע של השבדים צפוף.
    פניני נכנס התקשה בהגנה ניסה לחטוף וזה עלה בשתי שלשות. בלאט היחידי שפוגע מבחוץ

        1. תשמע פורטלנד זה פשע כאילו ידעתי שהם גרועים וראיתי שהם גרועים אבל שאתה עובר על סרטונים תשמע דמיאן ונורק זה שודדים בטרנינג מה זה שווה כל הסלים שלהם הםמרק עומדים ומסתכלים בהגנה ממש חרפה
          אמרו לי פה לשחקני nba יש אגו וכאלה חחח אגו רק בכסף נכה בשכונה לא שומר כמוהם תאמין לי

  6. גודס לא יכול להושיב את אבדיה כל כך הרבה. חייב לתת לו לשחק. הוא במעמד של כוכב וסובל מתשומת לב שהוא לא רגיל לה – חייב זמן אוויר כדי ללמוד

  7. דני סובל ממעמד של כוכב השבדים שמים לב אליו בכל זאת החטיא פעמיים פנוי מהשלוש. החיים באירופה לא קלים, ראינו את זה הרבה פעמים. אבדיה יעשה התאמות.
    בהגנה הנבחרת על הפנים. אין שום סכמה 😃😃😃

  8. ההרכב המשני של ישראל טוב מהראשון.
    זוסמן לא תורם ומקל מנהל את המשחק הרבה יותר טוב מבלאט.
    סורקין השחקן הכי טוב עד עכשיו.

  9. לא כל כך הבנתי את ההתעקשות של גודס על דני ספציפית היום, לא היה בעסק בהתקפה וגם בהגנה לא בשיאו.
    שני המשחקים האחרונים מעלים דאגות לקראת היורובאסקט שמתחיל בסופ"ש .

    1. דני צריך להיות השחקן המוביל של הנבחרת. זה שנותנים לבלאט, מקל ומדר את כל הכדורים מקשה עליו לבוא לידי ביטוי, וזה בזמן שמקל בתקופה אישית קשה ולא היה במשחק, בלאט נתן הבלחות ומדר בכושר קליעה טוב, אבל עדיף את אבדיה כמנהל משחק.

  10. גודס חייב להתפטר.
    הוא קיבל נבחרת במצב מצוין אחרי ניצחונות יפים בבית המוקדם, ומאז הפסיד שני משחקים צמודים לגרמניה ועכשיו שניים נוספים.
    אפילו אם זו לא אשמתו (ולדעתי זה כן), הנבחרת חייבת זעזוע כדי לנסות להציל את אליפות אירופה.
    המשחק היום פשוט חרפה.

    1. אני לא יודע אם להתפטר אבל הוא בהחלט אשם בהפסד. ניהול משחק כושל.
      מדר צריך לעלות עם אבדיה בהרכב. אבדיה ומדר חייבים להיות ביחד על המגרש זה רעיון גרוע לשחק עם בלאט ואבדיה ביחד.אין בינהם שום תאום או תקשורת.
      הנבחרת הזאת מבחינת הפוטנציאל מצויינת.
      חבל.

        1. הייתה לו עונה מעולה, בנבחרת בניגוד לקבוצה הוא בקושי שחקן משלים, זה לא התחבר לא כל כך בשני המשחקים האחרונים , לדעתי יש עוד שניים שאמורים להיות מנופים רגע לפני היציאה לאליפות . מניח שאחד מהשניים יהיה דברת ועוד אחד יבוא מבין לוי/זלמנסון/דיברתלומאו

      1. אני חושב שהוא צריך להתפטר בעיקר כדי להעיר את השחקנים. זו אמנם אשמתו אבל במצב "רגיל" זו לא סיטואציה ששווה התפטרות. עם זאת, אתה חייב לזעזע את המערכת לקראת פיק של אליפות אירופה. מבחינתי, שיתפטר והם יתאבדו על המגרש בשבילו כי חושבים שנעשה לו עוול – עדיין זה ישיג את המטרה.
        .
        אגב לדעתי גודס מהרהר בזה. לדעתי יקרה משהו רציני שיזעזע את המערכת – או פיטורין/התפטרות, או הורדה של דני לספסל (הרי את גאורגיה ניצחנו פעמיים בלעדיו בחוץ).

            1. ממשחקי ידידות אי אפשר להסיק כלום גם ככה

  11. גודס נכשל בנבחרת
    אבל האשם האמיתי הוא איגוד הכדורסל
    לא יכול להיות שבגלל משחקי אגו פיטרו את קטש שניהל כל כך בהצלחה את משחקי מוקדמות היורו באסקט
    בנוסף באיגוד לא השכילו למצוא מתאזרח נורמלי לנבחרת ולא הצליחו גם לצרף את ליף
    חבל היה פונטציאל גדול
    כרגע אנו עם מתאזרח נחמד שאפילו לא היה היום בסגל כי הוא בתפקיד לא נצרך .
    ללא ליף
    ובדיעכה
    נקווה להתאושש באליפות אבל היינו יכולים להגיע לשם חזקים בהרבה.
    שלא לדבר על המנדו באסקט שהייתה משימה לגמרי ראלית וסתם הלכנו הביתה מול נבחרות פחות טובות מאיתנו לטעמי
    באסה.

  12. גם לי יש קלף מהמסטיקים עם תמונה של דני אבדיה מהאנ בי איי וגם אני נורא אוהב אותו. אבל הוא קיבל דקות בשני משחקים ולא עשה כלום. חגגו עליו בהגנה, קילפו ממנו את הכדור בהתקפה. שיחק 25:50 דקות נגד שבדיה, רק ים מדר שתפס יום מטורף שיחק שתיים וחצי דקות יותר ממנו. עכשיו כולם להחזיק חזק: במדד הפלוס/מינוס אבדיה היה מינוס עשרים (20-) הכי גרוע בנבחרת בפער אדיר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט