ואף-על-פי-כן – MVP/מתן גילור

ה-MVP של עונת ה-NBA יהיה קווין דוראנט.

דוראנט ראוי ביותר. נתן עונה פנטסטית עם ממוצע נקודות מדהים באחוזים פנומנליים. זאת, תוך כדי שהוא מוביל את קבוצתו למאזן השני בליגה, כאשר השחקן שנחשב לשני בטיבו בקבוצה, ראסל ווסטברוק, שיחק 46 משחקים בלבד, כלומר נעדר מ-36.

אבל מהות הטור הזה אינו לטעון מדוע דוראנט הוא ה-MVP, כיוון שזה ברור מאילו. מהות הטור היא להראות שגם בחירה בלברון ג'יימס היא לגיטימית. לכל הפחות אינה בבחינת בחירה "הזויה", כפי שהגדיר זאת עורך אתר ספורט ישראלי.

אבל שניה לפני שניגש לשלב הטיעונים, גילוי נאות: אני מאד נהנה משני הנזכרים לעיל. כנראה שמכל שחקני ה-NBA מהם אני נהנה הכי הרבה. העונה, ראיתי יותר משחקים בהם אחד מהם שותף מאשר משחקים בהם קבוצתם לא נטלה חלק.

אז בואו נצא לדרך – הישארו איתי…

***

הגנה:

הואיל וקווין דוראנט היה, ללא כל צל של ספק (לפחות לי אין ספק), שחקן ההתקפה הטוב בעולם, בעונת הכדורסל החולפת, הכי קל לי להתחיל מההגנה.

מבחינת הנתונים היבשים שניתן לבחון בנקל, אין ביניהם יותר מדי הבדלים. ג'יימס חוטף קצת יותר, דוראנט חוסם קצת יותר וגם לוקח קצת יותר כדורים חוזרים בהגנה. הואיל והתועלת של חטיפה מעט יותר גדולה משל חסימה או כדור חוזר (לאור העובדה שפעמים רבות חטיפה הופכת לסל בצד השני של המגרש, בעוד שמרבית החסימות משאירות את הכדור אצל המתקיף ובניגוד לחטיפה (וגם חסימה) אלמלא אותו שחקן הגנה היה לוקח את הכדור החוזר, יתכן בהחלט ששחקן אחר מקבוצתו היה עושה זאת), הדברים די מנטרלים אחד את השני.

בנוסף, אני בספק האם פרקטי למדוד מה היו אחוזי הקליעה של שחקנים שנשמרו ישירות על ידי אותו שחקן, לעומת אחוזי הקליעה הממוצעים שלהם. וגם זה היה בוחן רק את אספקט השמירה האישית ולא עזרה, חילופים (סוויצ'ים), מעברי חסימות ועוד כל מיני אספקטים הגנתיים.

אז למה בכל זאת אני טוען שלברון ג'יימס היה שחקן הגנה טוב יותר במהלך העונה החולפת?

זה מתחיל בעיקר מהרגשה אישית ולאו דווקא מנתונים יבשים. כן, סטטיסטיקה בכדורסל מספרת משהו כמו 50% מהסיפור (לדעתי). את 50% הנותרים צריך לשפוט לפי מראה עיניים ומראה העיניים שלי הוא שג'יימס, בדיוק כמו בעונה שעברה, היה נהדר בהגנה. אמנם גם במשחק ההגנה של דוראנט חל שיפור ניכר, אך בניגוד לג'יימס הוא עדיין לא בטופ בקטגוריה זו.

זאת ועוד, בעוד דוראנט שמר בעיקר על שחקנים בעמדה 3 (וקצת 4, מידי פעם), אשר מתאימים לו מבחינת הגובה, הפיזיות והיכולות האתלטיות, לברון ג'יימס נאלץ לשמור תדיר על עמדות 2-4, לא פעם על עמדה 1 ובהרכבים נמוכים יצא לו אפילו לשמור על עמדה 5, למשך מספר דקות.

עכשיו, בואו ניגש לבדוק את שאר שחקני החמישייה. מי מהם משחק עם שומרים טובים יותר, ולכן יכול להתמקד יותר בשחקן שלו בלבד, כאשר גם קווי המסירה נסגרים טוב יותר, צריך לבוא פחות לעזרה ועוד יתרונות לא מעטים שמקלים על שחקן הגנה לבצע את משימתו, כאשר משחק עם שומרים טובים יותר.

*

נתחיל עם אוקלהומה סיטי – 4 משחקני החמישייה שלהם, לעניות דעתי, הינם בין 5 השומרים הטובים בליגה בעמדתם. לא לחינם הקבוצה ממוקמת במקום החמישי בליגה במדד היעילות ההגנתית:

ראסל ווסטברוק – האתלטיות שלו מסייעת לו להתמודד עם כל רכז בליגה. בנוסף, חוטף 1.9 כדורים וקוטף 4.5 כ"ח בהגנה (טוב מאד בשביל רכז).

ת'יאבו ספולשה – למרות שאינו מציג סטטיסטיקה הגנתית מרשימה, ספולשה נחשב כסטופר הגנתי. לא אופתע מאד אם יבחר לחמישיית ההגנה.

סרג' איבקה – אם אצל ספולשה כתבתי שלא אופתע אם יבחר לחמישיית ההגנה, במקרה של איבקה אופתע מאד אם לא יבחר אליה. אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. 2.7 חסימות ו-6 כ"ח בהגנה למשחק מספרים רק חלק מהסיפור. לא זו בלבד שאיבקה מסוגל לשמור היטב על כל שחקן בעמדה 4 בליגה, אלא שהוא משנה את הזריקות של היריבה ושומר מרחבית בצבע.

קנדריק פרקינס – כנראה שפרקינס לא נמצא בחמישייה של אחת הקבוצות הטובות בליגה תודות ל-3.4 נקודות וגם לא תודות ל-1.1 אסיסטים. פרקינס בחמישייה כי הוא סיוט לכל סנטר בליגה.

*

עתה נבחן את היכולת ההגנתית של שאר שחקני החמישייה של מיאמי היט:

מריו צ'למרס – אם נסתכל על הנתונים היבשים לעמות ווסטברוק נגלה שהוא חוטף 0.3 כדורים פחות למשחק וקוטף 2.1 כ"ח בהגנה פחות למשחק. אבל דה פקטו ההבדל ההגנתי ביניהם גדול בהרבה ממה שמספרים המספרים. כאשר רוצים להצר את צעדיו של רכז היריבה שמים עליו את לברון ג'יימס או שפשוט מחליפים את צ'למרס בנוריס קול. כן, עד כדי כך מוכן מאמן מיאמי היט, אריק ספולסטרה, לפגוע במשחק ההתקפה של הקבוצה ולהכניס את נוריס קול (רמה התקפית של רכז יורוליג טוב+) לדקות ארוכות, רק כדי להימנע מההגנה של צ'למרס.

דווין וויד – וויד היה עסוק בעיקר בלשמור על הברכיים גם בדקות ששיחק. כשהשקיע, היה זה בעיקר בתחרות עם חברו לקבוצה להשגת אחוזי קליעה טובים יותר. סביר להניח שבפלייאוף נחזור לראות שומר טוב מאד, אבל העונה בליגה הוא היה בינוני, לכל היותר.

שיין באטייה – כנראה שבפלייאוף יפתח בחמישייה יודוניס האסלם, אולם במרבית העונה היה זה שיין באטייה בעמדה מספר 4. באטייה שומר טוב, אבל בטח שלא ברמתו של איבקה. פחות מחטיפה ופחות מחסימה למשחק ורק 1.4 כ"ח בהגנה. לא משהו, בלשון במעטה. לא זו גם זו, ה-2.03 מ' של באטייה וחוסר הפיזיות שלו מקשים עליו לשמור את עמדה 4 של היריבה, ולכן למשימה נקרא לא פעם לברון ג'יימס, מה נותן אשליה שרמת ההגנה שלו נמוכה מערכה האמיתי, כיוון שנדרש לשמור על שחקנים גבוהים בהרבה.

כריס בוש – בוש שחקן הגנה טוב…על עמדה 4-לא על עמדה 5! אבל עליה הוא נדרש לשמור. הדבר משבש את כל הגנת הפנים של הקבוצה ומקשה גם על השחקנים האחרים, אשר כמעט ואינם מקבלים ממנו עזרה, כיוון שהוא עסוק בלהתמודד עם שחקנים גדולים ממנו בהרבה.

*

לסיכום פרק ההגנה – לדעתי, ג'יימס לוקח ולא במעט.

***

התקפה:

כנזכר לעיל, שחקן ההתקפה הטוב בעולם בעונה החולפת היה קווין דוראנט. אני מניח שעל כך אין עוררין. אני מניח שאין גם עוררין על כך שלברון ג'יימס שני רק לדוראנט, בקטגוריה זו.

אני רק רוצה לומר דבר פשוט – ההפרש הניכר בטור הנקודות (4.9 למשחק, ליתר דיוק) אינו משקף את ההבדלים ביכולות ההתקפיות. וזאת מדוע?

  1. דוראנט מייצר מהשדה 23.4 נקודות למשחק בעוד שג'יימס מייצר מהשדה 21.5 נקודות למשחק. רק שלג'יימס לוקח 17.6 זריקות כדי לעשות זאת ולדוראנט 20.8 זריקות. הווה אומר שג'יימס מייצר 1.2 נקודות לזריקה ודוראנט 1.1 נקודות לזריקה.
  2. מסעיף 1 ניתן ללמוד שאחוזי הקליעה האפקטיביים של ג'יימס גבוהים רק במעט, אך כאשר מתבוננים באחוזי קליעה מהשדה, ללא התחשבות באפקטיביות, הפער גדל לכדי 6.4% – לא מעט. זאת ועוד, ג'יימס רביעי בליגה באחוזי קליעה מהשדה. רק מה? השחקנים במקום הראשון והשני לא זרקו שלשות כלל וזה שבמקום הרביעי זרק 7 שלשות במהלך כל העונה. וג'יימס? 306, תודה ששאלתם. דרך אגב, כל שאר 14 השחקנים ב-15 הראשונים באחוזים מהשדה מלבדו זרקו פחות שלשות. ביחד!
  3. דוראנט קולע יותר מהקו העונשין. אי אפשר לקחת לו את זה. ההבדל ביניהם בקטגוריה זו הינו 12.3%. לא אסטרונומי, כשמדובר על אחוזים מהקו. רק שמשהו פה לא מסתדר. איך יתכן שג'יימס, אחד החודרים הטובים בליגה, שגם מרבה להשתמש בכלי זה, נשלח לקו פחות פעמים מדוראט, שמעדיף לזרוק מבחוץ? ההסבר שלי שאול דווקא משחקנים אחרים. למישהו כאן יצא לראות משחקים של ראדה פריצה או דקל קינן? יודעים מה, בואו ואקל עליהם – דידייה דרוגבה? גם לא מספק אתכם? אז סופוקליס שחורציאניטיס. ישרנו קו? סבבה. ודאי שמתם לב שלכל השחקנים ברשימה הנ"ל נשרקות פחות עבירות משחקנים אחרים באותה הסיטואציה. כנ"ל לגבי ג'יימס ודוראנט. שלא יהיה ספק, השופטים הולכים עם הכוכבים (ומודים בזה!). גם ג'יימס וגם דוראנט נהנים רבות משיפוט אוהד. ברם, בשל שוני בממדים הפיסיים ובסגנון המשחק, עבירה שתשלח את דוראנט לקו, לאו דווקא תשלח את ג'יימס. רבותי, אין כאן שום ביקורת או רבע ביקורת על השופטים. כדורסל הוא משחק של גברים ואם עבירה לא משפיעה עליך, לא בטוח שצריך לשרוק אותה. כן, עבירה שלא משפיעה על ג'יימס כלל עלולה לאשפז רבים מקוראי טקסט זה. לכן, הם צריכים לקבל את השריקה והוא לאו דווקא. אני רק בא לומר שיש לקחת זאת בחשבון, כשבאים לבחון את ההשוואה ההתקפית בין השניים. לא מאמינים לי? בואו נתערב שאם שוברים לדוראנט את האף הוא מקבל שריקה…

*

לסיכום פרק ההתקפה – לדעתי, דוראנט לוקח, אבל בהרבה פחות ממה שנהוג לחשוב.

***

כללי:

יש עוד כמה טענות שעלו ושווה להתייחס אליהן:

  1. "דוראנט שיחק הרבה משחקים ללא השחקן השני בטיבו בקבוצה." – זה נכון. ווסטבורק אכן החמיץ 36 משחקים, אבל גם השחקן השני בטיבו במיאמי, דווין וויד, החמיץ 28 משחקים. לא כזה הפרש עצום. פחות מ-10% מכלל משחקי העונה. בנוסף, כאשר היו על המגרש, ווסטבורק שיחק בצורה הרבה יותר אינטנסיבית ואסרטיבית מוויד.
  2. "דוראנט השיג עם קבוצתו מאזן טוב בהרבה וזאת כאשר הוא באזור קשה יותר. אם מיאמי היו משחקים במערב ההפרש היה עוד יותר גדול." – בואו נפצל את הטענה לשני חלקים:

א.      אכן המאזן של אוקלהומה טוב יותר. כמה טוב יותר? 5 משחקים. לא מעט, אך גם לא הבדל של שמים וארץ. בנוסף, שניהם סיימו במקום השני באזור וזה מה שבאמת חשוב. ההבדל במאזנים יבוא לידי ביטוי רק אם שתי הקבוצות תפגשנה בגמר. כמו כן, צריך לזכור שמיאמי הורידו רגל מהגז לקראת סוף העונה, בעוד שאוקלהומה נלחמו עד השניה האחרונה להבטיח את המקום השני במערב.

ב.      הטיעון שההפרש היה גדול יותר אם מיאמי היתה משחקת במערב פשוט אינו מתיישר עם הנתונים. למיאמי אחוזי הצלחה גבוהים יותר נגד קבוצות המערב מאשר נגד קבוצות המזרח! 30 משחקים נגד קבוצות המערב ו-52 משחקים נגד קבוצות המזרח הם די והותר על-מנת ליצור סטטיסטיקה מהימנה. לא זו גם זו, במערב, ייתכן מאד ומיאמי היו נאלצים גם הם לשחק עד השניה האחרונה כדי להבטיח מיקום זה או אחר, ולכן סביר מאד שהמאזן היה אף טוב יותר.

***

לסיכום – קווין דוראנט נתן עונה מדהימה. הטובה בקריירה. הקונצנזוס לגביו מובן ומקובל. ולמרות זאת, גם בחירה בלברון ג'יימס, אשר, לעניות דעתי, נכלל גם העונה בטופ ההתקפי וההגנתי של הליגה הטובה בעולם, אינה בלתי סבירה, לגיטימית לחלוטין וודאי שאינה "הזויה".

שבת שלום.

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

או פשוט הירשמו בפינהכב השמאלית עליונה וקבלו עדכונים הישר לתיבת הדואר האלקטרוני.

Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יניב
יניב
19 באפריל 2014 9:22

מתן שכחת גילוי נאות נוסף שאתה אוהב יותר את לברון וזה לגיטימי רק הפוסט היה צריך להיכלל לסדרת פוסטרים שהיו של למה אני שונא/אוהב את לברון. סלח לי אבל הטענות שלך לא משכנעות ואני יסביר. מצד אחד אתה טוען שסטטיסטיקה מראה רק 50 אחוז ומצד שני מביא סטיטיסטיקות של שחקנים אחרים בקבוצה בכדי להראות כמה לברון גדול לעומת דוראנט.לגבי התקפה אם כבר עשית מחקר תעשה אותו עד הסוף ותראה את ההתפלגות הזריקות של לברון לעומת דוראנט ואז תחשב לי אחוזים. דבר אחרון אכן לבחור בלברון השנה תהיה בחירה הזויה כי אמנם לברון הוא עדיין השחקן הטוב בעולם אבל העונה דוראנט היה בלפחות רמה אחת יותר טוב ממנו ולכן לבחור בו זה הזוי זה לא אומר שהעונה של לברון לא טובה זה פשוט אומר שהעונה דוראנט הרבה יותר טוב, זה בדיוק כמו שנה שעברה שדור אנו נתן עונה של 90-50-40 והיה מצויין אבל היה ברור שלברון צריך לזכות

דורבן32
דורבן32
19 באפריל 2014 21:33
Reply to  יניב

יניב, למען הגילוי נאות אתה יכול לציין שאתה לא אוהב את לברון.
אני לא מבין מה הבעייתיות במאמר.
השורה התחתונה היא שדוראנט היה השחקן הכי טוב השנה והוא צריך לזכות ב-MVP. עם זאת, הטענה היא שלברון הוא מועמד לגיטימי לתואר ולא מופרך כמו שציינו באתרים שונים

אפלטון
אפלטון
19 באפריל 2014 9:45

קודם כל יפה שיש מי שמזכיר שזה לגיטימי לבחור בלברון שאין ספק שהוא עדיין השחקן השלם הטוב בליגה. ברור אבל שדוראנט יזכה ובצדק.
לחובבי הסטטיסטיקות המתקדמות הנתונים היבשים אגב מראים עדיפות קלה ללברון בכל קטגוריה סטטיסטית שמודדת יעילות ותמורה לקבוצה (rpm, per וכדומה). אחוזי השדה של לברון (56 אחוז כמדומני) הם הכי גבוהים שהיו לו בקריירה ורק מדגישים את היעילות של הפנומן.

אפלטון
אפלטון
19 באפריל 2014 9:51
Reply to  אפלטון

תיקון- דוראנט מוביל גם בקטגורית הper. נראה לי שזה מדגיש עד כמה לא יעזור איך שנסובב את זה לדוראנט מגיע השנה לזכות

רועי ויינברג
רועי ויינברג
19 באפריל 2014 17:36
Reply to  אפלטון

שים לב שלמרות שהוא מוביל ב-PER, ונותן את העונה הטובה ביותר בקריירה, עדיין הוא השחקן השני בכמות ההתקפות שמסתיימות אצלו בקבוצה שלו, ואנחנו מדברים על אחד משחקני ההתקפה הטובים בהיסטוריה.

#עד מתי ווסטברוק

יניב
יניב
19 באפריל 2014 9:55

זה בדיוק הנקודה אפלטון מתן ניסה להראות עד כמה זה לגיטימי לתת ללברון אבל כל מה שהוא הראה זה שלברון שחקן גדול ועל זה אין ויכוח אבל כן לא לתת לדוראנט השנה את התואר זה פשוט הזוי כי לברון שנתן עונה גדולה לא התקרב לעונה של דוראנט ובגלל זה זה הזוי לא בגלל שלברון לא שחקן גדול אלא כי העונה שלו איך שלא תהפוך את זה פחות טובה משל דוראנט

מתן גילור
19 באפריל 2014 10:18
Reply to  יניב

יניב, זה לא נכון. הפוסט מאד השוואתי. אין קשר בין ההגנה של OKC לגדולתו או אי גדולתו של ג'יימס. יש פה רק עניין להגיד שזה לגיטימי לבחור בו ולא מעבר.

מתן גילור
19 באפריל 2014 9:58

תודה על התגובות.
יניב, אם הסטט' מספרת 50%, אזי שזה הכרחי להציג גם אותה בבחינת הדברים, לצד בחינה "איכותית". אני סבור שהשתדלתי לאזן בין שתיהן, רק שהצגת סטט' לוקחת 500 מילים ואילו בחינה איכותית פסקה קצרה, ולכן ישנה סוג של הטיה. אני עדיין חושב שהמשקל הוא 50%. זה לא סותר.
אני ממש לא בטוח שאני מעדיף את ג'יימס. אני מודה שאני יותר נהנה ממנו, אבל השנה אני רוצה יותר זכייה של דוראנט. אל דאגה, עוד כמה שנים גם הוא יקבל מאמר בן 3,600 מילים שמנתח את האספקטים העיקריים לגביו 🙂

אפלטון, דוראנט מוביל בכל מדדי היעילות. ב-PIE למשל הוא וג'יימס היחידם מעל 20, אבל לו יש 20.6 לעומת 20.1. היעילות היא אכן הכלי המשקף ביותר, ברם לא היחיד. כשרוז זכה, אאל"ט לג'יימס היה מדד יעילות בפער יותר גדול ממנו מאשר יש לדוראנט העונה מג'יימס. ועוד משהו לגבי יעילות – אני חושב שלאב שלישי בליגה (אולי אפילו שני, תלוי לפי איזה מדד). אני בטוח שאתה יכול למצוא לפחות 5-6 שחקנים יותר ראויים ממנו.

ורק כדי להבהיר שוב – דוראנט ראוי ביותר ואינני מערער על זכאותו.

איל
איל
19 באפריל 2014 10:00

אם תקרא שוב את המאמר, תראה שהוא מלא ב-"דוראנט מוביל, אבל לא הבדל של שמיים וארץ".
לא הבדל של שמיים וארץ זה טוב לקטגוריה אחת, שתיים. כשזה כך בכל הקטגוריות, זה כבר פער משמעותי.

מתן גילור
19 באפריל 2014 10:21
Reply to  איל

אל תגיד סתם – יש בו גם לא מעט ג'יימס מוביל.
האמן לי שקראתי אותו יותר מפעם אחת 🙂

ינון יבור
ינון יבור
19 באפריל 2014 10:59

מתן תודה. כמו ג'ורדן בזמנו, בכל עונה יהיה זה לגיטימי לתת ללברון את התואר. כשאין מועמד ראוי אחר זה באמת מה שקורה. כשיש, כמו השנה, זה לא יקרה (וכשהיה מועמד חצי ראוי, רוז, זה גם לא קרה)

מנחם לס
מנחם לס
19 באפריל 2014 11:27

THE BOTTOM LINE is that Durant is the MVP without the slightest doubt!

דובי
דובי
19 באפריל 2014 13:34

מסכים עם מנחם. לברון אחלה שחקן.
השנה דוראנט היה השחקן הטוב בליגה.
לא מכיר בר דעת שמערער על זה.

המשגיח
המשגיח
19 באפריל 2014 13:39

פוסט מעניין.

פרקינס הוא מקסימום סנטר הגנתי טופ 5 בליגה.
הוא לא ברמה של הווארד גאסול נואה והיברט.
בכל מקרה יש לו ולאיבקה הזדמנות מעולה להראות שהם הקו הקדמי ההגנתי הטוב בליגה כשיתמודדו עם הקו הקדמי ההתקפי החזק בליגה.

אני לא חושב שיש השנה לספלושה סיכוי להיבחר השנה.
לג'ימי באטלר, בראדלי, טוני אלן ואולי גם ללאנס סטיבנסון יש קייס יותר טוב ממנו.
בנוסף, הליגה עם הבחירות המוזרות שלה בטח תתייחס לאיגאדולה או פול ג'ורג' כגארדים כדי להכניס אותם.

המשגיח
המשגיח
19 באפריל 2014 13:41

אגב , לדעתי בשנה שעברה לברון היה בשיאו בהגנה, והיה ראוי לא פחות ממארק גאסול. השנה לא.

דור בלוך
דור בלוך
19 באפריל 2014 14:51

מתן מאמר נפלא, מחדד ומזכיר דברים חשובים שהשניים יהיו הדמויות המרכזיות בו, win or lose.

לעניין התרגיל האינטלקטואלי הוא השיג את מטרתו, הראה שבחירה בג'יימס אפשרית, ולא מופרכת, אבל היא בהחלט הייתה שגויה, ודוראנט יזכה.

מוש
מוש
19 באפריל 2014 18:36

אני מסכים עם המסר, ושמח שהוא נכתב.
גם אני בחרתי את דוראנט לMVP, אבל הפער ממש ממש לא גדול אם בכלל הוא קיים.
לטעמי התואר משקף את היעילות הגדולה ביותר כאמצעי להצלחה.
דוראנט ללא ספק היה יעיל ביותר בעונה גם פחות ממקום שני יכל להתקבל בהבנה.
אצל לברון הדברים נמדדים בצורה שונה לחלוטין. שהרי ברור לכולנו שההיט לא סימנו יתרון ביתיות כמטרה העונה, ולברון לא סימן את ה-MVP כמטרה. המטרה היתה להגיע לפליאוף בריאים ומנוסים. בריאים – בוצע בהצלחה. מנוסים – אני חושב שחוץ מהסוויפ של הנטס,מיאמי מרוצה מאוד.
בתחילת העונה כבר כתבתי, זה היה הסיכוי היחידי של מיאמי לטריפיט. והם עשו זאת בהצלחה מרובה, ולברון הוא היה המוביל.
מכיון שכך, לבחור בלברון זה לא הזוי. אפילו אולי צודק כשאנו מסתכלים על עמידה ביעדים. אך אני – וכך גם רובנו – בחרתי במי שעמד ביעד היותר גבוה. לברון במודע (ובצדק) לא כיוון גבוה כמו דוראנט…

מוש
מוש
19 באפריל 2014 18:38
Reply to  מוש

* בעונה בה גם פחות ממקום…

צביקה
צביקה
19 באפריל 2014 21:17

מה שמעניין את לברון זאת טבעת שלישית. ועל הדרך גם MVP של סדרת הגמר. כל השאר באמת לא חשוב. אגב, לדעתי זה גם בדיוק מה שמעניין את דוראנט (במקרה שלו טבעת ראשונה) ועל הדרך, בשביל להשיג את זה, הוא גם נתן עונת MVP….