מעורב הופס לשבת / מנחם לס

QUALITY VS. LONGEVITY(1

מייקל היה טוב יותר מלברון ב-QUALITY אבל ה-LONGEVITY של לברון עלול להטות יום אחד בעתיד את המאזניים לטובתו. העונה הבאה עלינו לטובה תכניס את לברון לקהילה מאד מצומצמת של "שחקני 20 העונות" – 10 שחקנים בקהילה הזאת (כפי שתראו להלן, כפי שאומרים החברים שלי מקיבוץ אלונים).

תראו. מייקל ג'ורדן עולה על לברון כמעט בכל הסטטיסטיקות החשובות:

  1. מספר אליפויות NBA
  2. ממוצע קליעות לקריירה בעונות הרגילות
  3. מספר הריבאונדים למשחק לקריירה בעונות הרגילות
  4. ממוצע קליעות בפלייאוף לקריירה
  5. ממוצע ריבאונדים בפלייאוף לקריירה

הוא גם עולה על לברון ברוב ב-AWARDS שהוא השיג (אני לא כולל AWARDS בהם הם שווים)

  1. NBA MVP (5 פעמים)
  2. 6 פעמים FINALS MVP
  3. 10 פעמים ALL NBA FIRST TEAM
  4. 9 פעמים ALL DEFENSIVE TEAM
  5. 10 פעמים SCORING CHAMPION (לברון רק פעם אחת)
  6. פעמיים SLAM DUNK CHAMPION
  7. 3 פעמים מלך הגניבות
  8. אתלט המאה של UPI (המאה העשרים)
  9. פעם אחת NCAA CHAMPION
  10. PRESIDENTIAL MEDAL OF FREEDOM
  11. AP ATHLETE OF THE YEAR – 3 פעמים: לברון 4 פעמים.

אם הוא יחכה באמת לברוני ויהיה בכושר משחק מעולה- עליון עד כשי להיות בחמישייה הראשונה או השנייה של 'ALL NBA' – בעונתו ה-23, אפילו "חולה מייקל ולא מסמפט את לברון (בילים עדינות) כמוני", ו-"שונא לברון ויוצר קהילת LLL כמו האשך" ייאלצו לעשות חושבים מחדש כשידברו על ה-G.O.A.T האולטמטיבי.

אז הנה הצהרתי שאזכיר לאלה שעדיין יישארו כאן לעוד שלוש שנים:

אם בעונות 2022-23 עד – וכולל – 2024-25 לברון עושה את ה-"NBA אול סטאר" חמישייה ראשונה או שנייה אני מחליף את מייקל ג'ורדן כגדול בכל הזמנים, בלברון.

זה יקרה – אם יקרה – רק כי ה-LONGEVITY שמה ל-QUALITY מעצור בגלגל!

2. לברון ג'יימס מצטרף ל-9 האחרים עם 20 עונות

10) לברון ג'יימס

(הפוסט הזה מבוסס על פוסט מאת הלפרין ב-https://www.msn.com/en-us/sports/nba/lebron-james-appears-primed-to-put-up-the-best-20th-season-in-nba-history/ar-AA10O8G1)

בהנחה שלברון יהיה בריא ויוכל לשחק, אז ה-18 לאוקטובר יהיה היום הראשון שלברון יפתח בו את עונתו מס' 20 בליגה. לא רק זאת, אלא שהנבואה הרווחת היא שתהיה לו את העונה ה-20 הטובה ביותר מאשר לכל אחד אחר לפניו.

9) קובי בריאנט

ייתכן שלקובי היה את את משחק הכדורסל האחרון הטוב ביותר מלכל התשעה האחרונים, כנראה שהעונה ה-20 של לברון הייתה הגרועה ביותר מכל ה-9 האחרים. העונה העשרים שלו הייתה ס"ה רחוקה שנתיים מניתוח ה-ACHILLES TENDON שלו שגרם לו לאבד את רוב הקפיציות שהייתה לו משך 18 עונות. הוא איבד את האתלטיות הסופרלטיביות שלו שעזרה לו משך כל הקריירה לגבור על המגינים הטובים ביותר בליגה

דווקא היכולת הירודה שלו הידקה ביתר שאת את הקשר הנפשי שלו ללייקרס עד שאולי ניתן לכנותו "מיסטר לייקרסשל כל הזמנים", עם תחרות גדולה שתסתיים רק BY THE WIRE עם מג'יק ג'ונסון.

הממוצע שלו בעונתו האחרונה היה 17.8 בלייקרס העלובה שסיימה את העונה 65-17 תחת המאמן סיירון סקוט, אבל קובי הוא קובי, ומשחקו האחרון בקריירה היה לא פחות מ-SUBLIME – 'שמיימי' – למזכרת עולם.

8) קווין וויליס

את עונתו מס' 20 בילה קווין וויליס לא יותר בעוד גוף באטלנטה האוקס שסיימה אחרונה בליגה עם רקורד של 68-13ץ קווין שיחק רק 29 משחקים בעונה זו, 5 פעמים כסטרטר. זה לא יהיה סוף הקריירה שלו כי הוא שיחק עוד חמישה משחקים בעונתו ה-21 בגיל 44! אבל כל מי שזכר אותו בשנות הפאר שלו סלח לו על שתי השנים הללו. העובדה היא שאיש לא עשה לו טובה: אם נתנו לו חוזה, ז"א שעדיין רצו בו!

7) ג'מאל קראופורד

זה ארך רק 6 דקות אבל ג'מאל קרופורד שיחק בעונתו ה-20!

6) מוזס מלון

מוזס מלון היה אחד הגדולים ביותר בליגה, בוודאי אחד האנדרייטד מכולם. בגיל 39 מוזס – עם ברכיים דפוקות – בקושי החזיק מעמד ב'ביג ליג' וסיים את עונתו ה-20 עם DISMAL – קטן, עלוב – 2.9 נק' למשחק ב9.8 דק' למשלק ב-19 המשחקים ששיחק בעונתו האחרונה, 94'-95'.

5. וינס קרטר

וינס הוא שחקן הפרימטר האחרון ברשימה. הוא היה שחקן לגיטימי של סקרמנטו קינגס כשהוא משחק 17.7 דק' למשחק ב-57 משחקים. הוא המשיך לשחק את עונותיו ה-21 וה-22 עד גיל 53 כשחקן אטלנטה האוקס.

4) רוברט פריש

With the conclusion of 14 storybook years on the Celtics, a run during which he made nine All-Star Games and won four NBA titles, Robert Parish played out the remainder of his athletic life outside of Boston. In his second season with the Charlotte Hornets, before a final year on the Bulls, Parish was, like the majority of this list, a bit role player at the back-end of .a professional basketball team’s rotation.

רוברט פריש סיים את הקריירה עם ה-41-41 שרלוט כשהוא קולע רק 4.0 נק' למשחק ב-15 דקוצ למשחק, אבל לפני כן היו לו 20 משחקים בהם השתתף ב-72 משחקים בכל משחק לפחות, שיא שאף אחד לא הגיע אפילו קרוב אליו!

3) קווין גארנט2)

Halfway through the ‘14-15 season with a 21-31 record, Kevin Garnett waived his no-trade clause to return to Minnesota. Though he made it just two games with the Wolves before a knee injury forced him out of the remainder of the season, Garnett returned for a 21st and final season with the team before finally calling it quits.

2) קרים עבדול ג'אבר

בזמן שמג'יק וג'יימס וורת'י הם עדיין הפנים של הלייקרס, קרים – GRACEFULLY – הפך להיות לא יותר משחקן ב-SUPPORTING ROLE שעוזר באופן די אפקטיבי לקבוצתו. הוא עדיין היה השחקן ה-5 בקליעה בלייקרס בעונתו ה-20 – והאחרונה – בליגה.

1) דירק נוביצקי

מפליא אולי, אבל עובדה: דירק נוביצקי היה השחקן היעיל והפרודוקטיבי ביותר בעונתו ה-20 והלפני אחרונה, יותר מכל תשעת האחרים באותה קטגוריה. בעונתו העשרים הוא קלע 12 נק' למשחק ב-25 דק' ממוצע למשחק כשנוא מסיים את העונה עם 50% מהפארקט, 40% מהשלוש, ו-90% מהקו. הוא לא היה מגן מעולה אבל יכולתו להרחיב את הפארקט, ולקחת ריבאונדים הגנתיים והתקפיים מילאו את החסר.

4. לברון ודוויין ווייד יצרו סרט דוקומנטרי על ה-"REDEEM TEAM" מה-2008 אולימפיק

הסרט ייצא לאור ב'נטפליקס' ב-7 לאוקטובר. "זהו הסרט הראשון שיוצר עם ה-COLLABORATION של הוועידה האולימפית הבינלאומית".

With behind-the-scenes footage and interviews from the players and coach Mike Krzyzewski, the documentary chronicles the team's bid for gold in the Beijing Games after a disappointing bronze finish at the 2004 Olympics in Athen

Kobe Bryant was captain of the 2008 team, which also included James, Wade, Jason Kidd, Chris Paul and Carmelo Anthony. The team, whose nickname referenced the fabled 1992 "Dream Team," beat Spain in the gold-medal game.

5. אנדרו וויגינס נותן קרדיט גדול לשני חברי קבוצתו בווריורס

בשנתיים בלבד הסן פרנציסקו ווריורס השתנתה מלהיות אחת החלשות בליגה, לקבוצה המנצחת את האליפות פעם רביעית בשמונה שנים.

כרגיל, השלישייה הגדולה שלהם – סטף קרי, קליי תומפסון, ודריימונד גרין – נדרשה שוב הפעם להצטיין מעל כולם אבל שלא כבעבר, היו לווריורס כמהב צעירים שהם סמכו עליהם לבוא לעזרה.

הצעיר הפרומיננטי ביותר ב-SUPPORTING CLASS היה אנדרו וויגינס, השחקן ששינה את משחקו מהקצה אל הקצה. כשהוא הגיע לווריורס ב-2019-20 היו חששות שהוא לא יצליח לשנות את צורתו משחקו שתתאים למשחקה של הווריורס.

הוא עשה בדיוק את זה מעמדתו כסמול פורוורד. היום הוא טוען שסטף קרי וגרין היו השניים שעזרו לו יותר מכל אחד אחר לשנות את צורת משחקו ולהשתלב בקבוצה בצורה החלקה ביותר.

הוא אמר:

All those guys were very encouraging and motivating. Steph, Draymond, all them,” Wiggins said of Golden State’s veterans on The VC Show. “They all did a lot for me in a lot of different ways. One thing they all do is they all hold you accountable. When you do something wrong, they’re gonna get at you. But the thing that I love about them is that when you do it right, they’re gonna be the first people to come up to you and congratulate you. I feel like that goes a long way. They’ve taught me a lot on and off the court, so I cherish those guys.”

ואז הוא מוסיף:

"הם מלאי התלהבות כשאתה עושה משהו שעוזר מאד, אבל מה שאני אוהב בהם הוא שכשאתה מפשל הם מעמידים אותך במקומך, וזה נכון בעיקר לסטף קרי ודריימונד גרין. שניהם הפכו אותי לשחקן הרבה יותר טוב מאשר הייתי לפני שהפכתי ל'לוחם'.

6. חמשת שחקני ה-NBA הטובים ביותר

דניס סקוט בחר טמשאת ג'ואל אמביד חמישי, ואז לברון, סטף קרי, יאניס, ודוראנט ראשון.

אילו שאלו אותי הייתי בוחר חמישי בטאטום, רביעי בלברון, שלישי סטף קרי, שני ג'ואל אמביד, וראשון יאניס.

Tyrese Haliburton.7 בכה שעה שלמה כילד בגן כששמע על הטרייד שלו מסקרמנטו לאינדיאנה. עתה נראה שדמעות הכאב הפכו לדמעות של אושר

טייריס הוא אחד הפנתרים הקפיציים ביותר בליגה. הדאנקיסט – כנראה – הטוב ביותר.

הוא היה אחד מהטריידים האחרונים לפני הדדליין של העונה שעברה. הליברטון ובאדי היילד הוטרדו מסקרמנטו לאינדיאנה ב-8 לפברואר. סקרמנטו קיבלה את דומנטס סבוניס, ג'סטין הולידיי, וג'רמי למב.

הוא אמר היום לספורטינג ניוז (https://www.basketballnews.com/stories/nba-interview-tyrese-haliburton-indiana-pacers-chad-buchanan-bennedict-mathurin-myles-turner-sacramento-kings-domantas-sabonis-trade-drew-hanlen) שהוא חשב שהוא יהיה "KING" עד סוף הקריירה. כמובן סקרמנטו קינגס. בן ה-22 הזה אמר ללא בושה שהוא היה CRUSHED כששמע על הטרייד, ובכה ללא מעצור משך שעה תמימה.

הוא הפסיק עם הבכי – חברים, אנחנו מדברים כאן על אשכרה בכי עם דמעות והכל – רק כשהפרונט אופיס של הפייסרס הבטיח לו שיש להם תוכניות גדולות עבורו, כגון להפכו לעוגן שעליו תתחבר כל הקבוצה. הליסרטון, שנבחר 12' בדראפט של 2020 עשה את ALL ROOKIE, והעונה קלע עבור הפייסרס קרייר-היי 17.5 נק' עם 9.8 אסיסטים ו-1.8 גניבות למשחק.

הוא אמר לספורטינג ניוז שעתה הוא לא יכול להפסיק לחייך.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
151 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא רוזן
20/08/2022 7:02:04

תיקון קטן, מנחם –
ללברון יותר ריבאונדים למשחק (עונה רגילה ופלייאוף) מלמייקל ג'ורדן.
יש לו גם יותר אסיסטים למשחק (עונה רגילה ופלייאוף),
ואת הנקודות שלו הוא השיג באחוזים טובים יותר
(לברון אחד הברוקרים היעילים בתולדות המשחק).
.
אני בכלל בוחר עז אחרת (קארים),
ומבחינתי לברון עדיין לא הדיח את לארי בדיון על הפורוורד הטוב ביותר,
אבל חייבים להכיר בעובדה שלצד קריירה ארוכה לברון הציג עונות שיא דומיננטיות לא פחות משל כל שחקן אחר.
.
בוקר טוב, מנחם.
שבת שלום.

הקיפוד
הקיפוד
20/08/2022 7:23:04

מסכים עם חלק מהדברים, אני לגמרי חושב שלברון לקח את בירד בפורוורדים בעיקר בגלל longevity
אבל גם אני בצד של קארים (לא יודע אם הוא יותר טוב מmj ולברון אבל הוא הרבה יותר קרוב להם ברשימה מאשר מה שהאחרים חושבים), ביני לפחות הוא השחקן שהיה הכי מצליח בכל עידן
לגבי הgoat מה שישפיע על ג'ורדן הוא הזמן, כאשר צופי שנות ה90 ישמעו כמו מבוגרים ושנות ה90 ישמעו כמו עבר רחוק, ככה זה עם צופי שנות ה60 וה70 וככה זה מתחיל עכשיו עם שנות ה80 (בחייאת קרי לוקח את מג'יק, מישהו לקח חומר לא טוב אבל זה מתחיל להיות דעת הקהל),
לברון ייתן עונה קלאסית לברון או שהקבוצה תהיה טובה והוא יוביל אותה או שהיא תהיה חצי קלאץ ולברון ייקח את מלך הסלים בכל הזמנים
לגבי הליברטון, זה מפתיע אבל אני מבין אותו סקרמנטו עשתה קולות של קבוצה שהולכת לפלייאוף ובמקום זה להיתקע בקבוצה שלא תעשה כלום ב5 שנים הבאות זה לא יהיה כיף בכלל

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 7:34:31
Reply to  הקיפוד

סקרמנטו עשתה קולוט של תקלה בקרבורטור, איזה פלייאוף אתה מדבר? הוא בכה בגלל שעזב את קליפורניה והוגלה לגור בחור העונה לשם אינדיאנה, מקווה שהוא קנה כמה מעילים .

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 7:29:10

בסוף רשימת הגדולים ביותר היא סובייקטיבית, עם זאת עדיין כשמסתכלים על כל הפרמטרים יש 3 שחקנים שיצרו הפרדה מהשאר.
מייקל גורדן, לברון גיימס, וקארים עבדול גאבר. מה שלברון גיימס עושה כעת זה חסר תקדים בספורט, הוא מגדיר מחדש את המושג לוגנטיבי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לברון זה מיידוף של הענף הרמאי הכי גדול בענף שקיים.
הנדסת תודעה דרך התאגיד לרפי הבנה.
ככל שהזמן עובר אני מבין כמה הוא חלש ורמאי תכלס

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
20/08/2022 10:05:54

חחחח אשכרה מיידוף
הליגה לשירותי מסחרה

asaf
20/08/2022 9:37:53

מסכים מאוד עם ברוך. תודה מנחם על המעורב. בעיניי לפחות הילברטון אחד המסקרנים לעקוב אחריו העונה.

ד.ב.
ד.ב.
20/08/2022 20:47:21
Reply to  asaf

הדיבור על קרים הזכיר לי גרף מעניין שאני לא זוכר אם דיברו עליו פה באתר:
https://twitter.com/kirkgoldsberry/status/1557701843878289409?s=20&t=GokGHv1Jqp4YsGVd5j7GJg
הגרף הזה הוא דרך טובה יחסית לפשטות שלה למדוד גדולה של אורך קריירה (למרות שכל אחד ייתן משקל שונה לאורך ולאחוזי הנצחונות), ורואים בה בבירור את הגדולה של קרים, שנמצא לבד קרוב לפינה עם אורך קריירה וגם (או שכמעט) אחוז נצחונות טופ 5 (מבין הקריירות הארוכות).

עידו גילרי
20/08/2022 21:15:00
Reply to  ד.ב.

זה בעיקר אומר שהוא שיחק עם שחקנים מאד טובים במשך רוב הקריירה.

גיא רוזן
20/08/2022 21:19:06

זה,
ואיזו אימפריה הייתה שם בסן אנטוניו.

עידו גילרי
20/08/2022 21:20:30

שגם שם כל אחד מהם שיחק ליד שחקנים טובים מאד רוב הקריירה…

ד.ב.
ד.ב.
20/08/2022 21:31:08

קודם כל שחקן גדול חייב שחקנים טובים סביבו. אף שחקן לא היה לוקח אליפות nba, אולי רק בשנים הראשונות של הליגה, עם קבוצת הנוער של אליצור פתח תקווה.
מזל זה חלק גדול מהגדולה של שחקן. סטף קרי היה יכול ליפול לקבוצה שלא הייתה משתמשת בו נכון, ואולי אפילו לא לקבל מקסימום כל הקריירה. ככה גם בשחקנים מסביב – סיכוי טוב שמזל הוא אחד הגורמים העיקריים לכך שביל ראסל מדורג פעמים רבות מעל צ׳מברליין.
העובדה שקרים נהנה ממזל טוב בשתי קבוצות שונות לא גורעת מהישגיו לדעתי מאומה.

עידו גילרי
20/08/2022 21:33:37

זה לא גורע… רק לא מה שבהכרח מעיד על הגדולה שלו. בלי עין הרע יש מספיק דברים אחרים.

עידו גילרי
20/08/2022 21:35:07

ובוא – זה לא רק מזל. קארים לא סתם עזב את מילווקי.

thetroll
thetroll
20/08/2022 22:26:41
Reply to  ד.ב.

גרף מעניין תודה

אשך טמיר המקורי
20/08/2022 7:55:41

תודה דוק
זה חילול שבת מה שעשית פה עם השיקוץ, אבל נסלח לך בגלל ה-LONGEVITY שלך

ברבור שחור
ברבור שחור
20/08/2022 9:38:40

לא הבנתי :
לברון בגלל שהוא שיחק תקופה ארוכה ( עם לואוד) עם שחקנים גדולים ( לא עובר את ה 31-33) דקות למשחק זה יותר חשוב מהשיאים של ג'ורדן ?
הרי מה שלברון עשה בשנתיים האחרות הן להתבזות במדי הלייקרס, לעשות ג'מבו ראסל ווסטברוק בסטטיסטיקות ריקות ובעיקר לעשות כותרות מחוץ למגרש.
אין שום סיבה להניח שהשנתיים הקרובות יהיו טובות יותר.
ועוד משהו: ג'ורדן לא היה צריך לאסוף כוכבים משאר הליגה בשביל לזכות באליפות.

גיא רוזן
20/08/2022 9:57:33

ג'ורדן, ממוצע דקות למשחק בקריירה: 38.3
לברון, ממוצע דקות למשחק בקריירה: 38.2
.
"לואד", זה אחד המשעשעים.
ג'ורדן לקח שני וחצי מנוחה (לא בגלל פציעה. נטו מנוחה).
.
אין דרך להפוך 30 נק' ב-60 אחוז אפקטיבי לקלוריות ריקות.
.
למיטב זכרוני, לצדו של ג'ורדן שיחק בעל אחת מהאליפויות לפחות HOF אחד.
המאמן שלו במהלך הקריירה?
HOF
אתה חושב ששחקן תחרותי כמו ג'ורדן היה מסוגל לסבול סיטואציה כמו זו של לברון ב-7 עונותיו הראשונות?

גיא רוזן
20/08/2022 15:34:10
Reply to  מנחם לס

בדיוק, לקח מנוחה.
בלי ציפיות,
בלי לחץ,
בלי תחרות,
בלי הצורך להוביל, לנצח, להגיע להישג משמעותי.
מנוחה.

אור
אור
20/08/2022 15:56:48
Reply to  מנחם לס

וגם בבייסבול לא ממש מתאמצים אם לומר את האמת

גיא רוזן
20/08/2022 16:24:49
Reply to  מנחם לס

מה גם, שאם כל הכבוד, יש הבדל בין ה-mlb לבין המיינורס (שם הלחץ הוא ברמה האינדוודואלית על שחקנים שמחפשים לקפוץ לליגה הבכירה)

אור
אור
20/08/2022 16:26:31
Reply to  מנחם לס

נכון
אני לא מזלזל בניסיון שלו להצליח בבייסבול אלא במאמץ הפיזי הכרוך בכך (מבחינה פסיכולוגית הוא התמודד עם מות אביו שזה משהו אחר)

thetroll
thetroll
20/08/2022 20:32:46

מה זאת אומרת לקח מנוחה? הוא בכלל לא חשב על זה. היה המקרה הטרגי עם אבא שלו. השפעה קשה עליו ועשה את מה שעשה כל אחד מתמודד אחרת. חבל שהוא הפסיק באמצע.אמנם גם אם היו לו 8 אליפויות ותכלס לא היתה סיבה שלא – היו כאלה שאומרים שהוא לא העז. אז מה.

אור
אור
20/08/2022 22:08:06
Reply to  thetroll

אי אפשר לדעת אם הוא היה זוכה בכל האליפויות אם היה ממשיך ברצף. "מה היה קורה אם" זה הדבר היחיד שבאמת מיותר להתווכח עליו

thetroll
thetroll
20/08/2022 22:24:38
Reply to  thetroll

מסכים על זה. אבל להתייחס לזה כאל לואד זה גם חוסר הוגנות מסויימת. לא נראה לי שהיה עושה את זה בלי אותו ארוע.

thetroll
thetroll
20/08/2022 17:55:55

חחח ענק 🙂
+23 (המקורי).

Jonathan
20/08/2022 8:07:18

אחלה מעורה מנחם.
מהדרים טים ב1992 שסיימה כמעט כל משחק ב40 הפרש האמריקאים עברו למדליית ברונזה צולעת ב2004 וצורך "להחזיר את הכבוד"..
העולם התקדם המון מאז המפגש ב1992. דווקא הNBA חווה כמה מהשנים שלו שהכי פחות אהבתי, מאמצע הניינטיז ועד סוף העשור של ה2000.
אני מאוד אוהב את מצב הליגה בימינו. מגיע קרדיט גם לאדם סילבר.

Berch
20/08/2022 8:36:44

אחלה מעורב
מנחם, שהיו לו כמה עיזים, יודע – כל goat מיוחדת בדרך שלה….
🤣

Jonathan
20/08/2022 9:06:50
Reply to  Berch

הזכרת לי את הבדיחה על הבחור שנתקע על אי עם רובינזון קרוזו ועדר כבשים. אבל היא לא מנומסת.

Avri
Avri
20/08/2022 15:50:49
Reply to  מנחם לס

מה עשית עם העיזות כשעברת לאטלנטה מנחם? גריל?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
20/08/2022 8:49:06

לברון הוא מכונה, מכונת על. אני לא כל כך אוהב מכונות, אבל כשאחת כזו עובדת בכזו יעילות לאורך 20 שנה, חייבים להעריך אותה.
תודה רבה על המעורב המעולה ושבת שלום מלפקדה, יוון

יהלי אולמר
20/08/2022 9:16:46

תודה מנחם
שאלה לי אליך- האם לברון יהיה העז שלך אם בשלוש העונות הקרובות הוא נבחר לאולסטאר ולחמישייה ראשונה/שנייה תוך כדי שהמצב של קבוצתו יהיה דומה בערך למצב של הלייקרס בעונה האחרונה?

יהלי אולמר
20/08/2022 16:56:42
Reply to  מנחם לס

כל הכבוד מנחם. לא בושה לחזור בך, היכולת הזאת באה עם הניסיון

SWIv
SWIv
20/08/2022 9:34:54

מעורב מעולה לשבת בבוקר עם הקפה!
תודה מנחם!

ברבור שחור
ברבור שחור
20/08/2022 9:39:45

תודה על המעורב מנחם…בריאות

ברבור שחור
ברבור שחור
20/08/2022 9:43:05

במחשבה שנייה אני בraise:
זאת תהיה העונה הכי חלשה של לברון ( גם על סמך חבורת הכלומניקים שסביבו) . יש סיכוי שנראה אותו מובך לא פעם אחת ולא פעמיים.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
20/08/2022 10:04:09

"אם בעונות 2022-23 עד – וכולל – 2024-25 לברון עושה את ה-"NBA אול סטאר" חמישייה ראשונה או שנייה אני מחליף את מייקל ג'ורדן כגדול בכל הזמנים, בלברון."
אם תמשיך ככה מנחם אני אמליץ על תליית הסניקרס עם הפניה רפואית לכפר ה-ללל לטיפול פולשני + פוליש

"בכה שעה שלמה כילד בגן כששמע על הטרייד שלו מסקרמנטו לאינדיאנה. עתה נראה שדמעות הכאב הפכו לדמעות של אושר"
הסיבה היחידה שטייריס בכה זה על המעבר מהחם לקור

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה מעורב מנחם תודה רבה.
.
לברון לא יעקוף את מייקל גם אם ישחק עוד שלושים שנה. בספר שלי הוא בכלל לא בשלישיה הראשונה (ביל ראסל כן), אלא רק בשניה (עם מג'יק ולארי), כי שם הלונגביטי שלו, והאילונגביטי שלהם, מפצים במשהו על חסרונותיו על הפרקט ומחוצה לו.
.
לא זכרתי שמוזס שיחק כל כך הרבה שנים, די מפתיע לשחקן כבד כל כך.
.
אני יכול להבין את האליברטון – אף אחד לא אוהב שמחליטים בשבילו, וזה גם לא תענוג גדול להתחיל מההתחלה. עם זאת, נראה לי שבאינדיאנה תהיה סיטואציה טובה יותר עבורו, בגלל שיהיה הגארד המוביל, ובסקרמנטו יש את פוקס. עוד עם זאת – איכשהו הקריירה שלו, עד עכשיו, נראית לי כמו תוצאה של אוסף של החלטות שגויות. לא שלו, אלא של המועדונים, אבל בכל זאת, לא כיף להיות במצב כזה – היה בכלל צריך להיבחר על ידי פיניקס ולהתמודד על אליפות, הגיע לסקרמנטו לסיטואציה צפופה עם פוקס, סקרמנטו, לדעתי, עשו טעות כשהשאירו את פוקס ולא אותו, ועכשיו הוא מגיע לסיטואציה טובה, אבל באיחור של מספר שנים. שיגעתם את הילד….

Jonathan
20/08/2022 10:12:36

ראיתי איפשהו סיכום סטטיסטי של 6 שנות השיא של בירד מבחינת מספרים לעומת אלו של לברון. 83-89 לעומת 2009-2015. משהו כזה.
בירד היה עדיף כמעט בכל קטגוריה.
.
ראיתי היילייטס של מוזס מלון מתקופתו בפילי. הבחור היה רחב אבל זריז ומהיר בדרך שלא תבייש אף סנטר מודרני.

Jonathan
20/08/2022 10:13:50
Reply to  Jonathan

איך התחתתי שתי תגובות ב"ראיתי". כמו ילד…
🤣
בכל מקרה – בירד ענק. מלון מהיר.

גיא רוזן
20/08/2022 10:36:36
Reply to  Jonathan

בהשוואה סטטיסטית ראש בראש,
לארי מפסיד.
אין לו אף עונה עם יותר מ-30 נק' (3 ללברון),
יש לו 2 עונות עם 55+ אחוז אפקטיבי (10 ללברון),
יש לו 3 עונות עם 7+ אסיסטים (12 ללברון).
ריבאונד ואחוז מהעונשין הן קהקטגוריות הסטטיסטיות הבולטות היחידות שם יש ללארי יתרון בולט.
.
מה שלטעמי נותן ללארי את היתרון,
זה כל אותם דברים שדף הסטטיסטיקה לא יכול להראות.
מי שראה אותו בשיאו ראה מנצח על תזמורת,
מנהיג ומנהל משחק בחסד,
ראה את שחקן חסר פחד שהוביל את אחת הקבוצות הגדולות שהכדורסל ראה,
והוא עשה את זה מול תחרות קשה במיוחד (הלייקרס של מג'יק וקארים, פילי של מוזס והדוקטור, הבאד בויס מדטרויט).

Avri
Avri
20/08/2022 15:53:24

מה שגיא אמר

עידו גילרי
20/08/2022 10:51:47
Reply to  Jonathan

בוא נתעלם לרגע מההשוואה המוזרה – באיזה קטגוריות למעט ריבאונד ושלשות הוא היה עדיף? נקודת -לברון, אחוזים-לברון, אסיסטים-לברון. אז נגיד לבירד היו יותר חטיפות ואולי פחות איבודים זה הגיוני. לא רואה איך בירד עדיף כמעט בכל קטגוריה (אני מדבר נתונים סטטיסטיים בלבד).

Jonathan
20/08/2022 13:05:17
Jonathan
20/08/2022 13:19:33
Reply to  Jonathan

נראה שזה מעונת 83-84 של בירד ו10-11 של לברון. אני לא מת על דירוגים אבל בכל מקרה הייתי שם לברון לפני לארי מבחינת הישגים וגדולה וכן הלאה.
לארי היה יותר מהנה לצפיה מבחינתי, אפילו בשידורים חוזרים.

עידו גילרי
20/08/2022 13:20:39
Reply to  Jonathan

חחח, איזו הנדסת נתונים מרשימה. למה זה שנות הפריים של לברון? בכל מקרה הוא די מאשש את מה שאמרתי למעט העובדה שהוא משקר כאן בנקודות. לא תמצא רצף של 6 שנים של בירד עם 27+. זה פשוט לא קרה.אז או שהוא לוקח חמש שנים ואז מזיז את השנים של לברון ככה שיהיה לו את הרצף ממוצע נקודות הנמוך בקריירה או אני לא יודע מה אבל זה פשוט מגוחך.

עידו גילרי
20/08/2022 13:23:09

יש מצב שהוא עושה משהו עוד יותר הזוי ולוקח ממש לפי שנים ולא לפי עונות.

Jonathan
20/08/2022 13:34:24

לא. זה ממש לפי שנים. תוסיף שנה מלמטה ולברון עובר אותו בממוצע הנקודות.
כן, הצצתי באקסל עכשיו כי זה היה לי מוזר.
הדבר היחיד שעקבי זה שבירד העה באמת יותר טוב בריבאונד, חסימו והגנה (הייתי בטוח שהוא לא ידע לקפוץ).
עם לארי קשה ללכת לשנים אחרות כי קריירה קצרה… ואצל לברון זה כן השנים של האליפויות הראשונות ותארי הMVP.
אז אמי לא חושב שזה מהונדס. זה פשוט אומר שלארי היה ממש מרשים בפריים שלו.
אם למישהו ממש חשוב לדרג אותם אז אולי זה שימושי, אני פחות טוב בלדרג ולמיין….

עידו גילרי
20/08/2022 13:38:07

זה ועוד איך מהונדס כי זה הרצף שנים עם ממוצע הנקודות הכי נמוך של לברון. אז להגיד שזה 'מקרי' זו עצימת עיניים.
בירד היה מדהים בפריים שלו אתה פשוט אמרת שהוא עולה בו על לברון בפריים בכמעט כל פרמטר סטטיטי וזה די צרם.

עידו גילרי
20/08/2022 13:39:10

ויותר חסימות/חטיפות זה לא באמת מדד למי טוב יותר בהגנה.

Jonathan
20/08/2022 13:53:29

לא אמרתי, אמרתי שראיתי השוואה. ועכשיו גם הייתי צריך ללכת לבדוק אותה…
התכוונתי חטיפות. לא הגנה. שגיאת סופר.
בירד היה יותר טוב בחסימות, ריבאונד וחטיפות. לא בהגנה.
שזה קצת מוזר להגיד "לא בהגנה" בהתחשב בנתונים האלה, אבל הגנה זה באמת יותר מזה.
.
לגבי ההנדסה של הנתונים – יש כאן סלקטיביות אבל אני מבין את הקייס שלו. מצד אחד, אם הוא היה הולך שנה אחורה אז מי שקולע יותר כן היה מתהפך והשאר היה נשאר דומה. אז בזה זה מאוד צ'רי פיקינג. מה שכן – לברון באמת לקח את תארי הMVP שלו החל מ2009… ו3 מהם כלולים בשנים שהבחור שם הכניס.
וגם שתיים מהאליפויות.
אז זו בחירה בינונית מינוס אבל לא הרבה יותר תמוהה מכל בחירה שעושים כשמתחילים לדרג עיזות.

עידו גילרי
20/08/2022 13:58:27

כל מה שאני יכול להגיד שאם היה שם את הנתונים של בירד בלי לנסות להשוות ללברון (גם ככה לא אותה תקופה אז מה המטרה בעצם) והיה עושה עבודה הרבה יותר טובה להמחיש את הנקודה שלו. ככה הוא סתם נראה שרלטן.

Jonathan
20/08/2022 14:03:01

דווקא אם לוקחים את זה לכיוון חיובי של לזכור כמה גדול בירד היה – יש משהו טוב באמת המידה מול לברון.

עידו גילרי
20/08/2022 14:10:43

רק אם אתה מציג השוואה הוגנת.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 14:45:58

בירד נופל מלברון סטטיסטית כמעט בכל פרמטר, השגים אישיים קבוצתיים, זה אפילו לא קרוב כשמתייחסים גם לאורך הקריירה הייתרון של לברון בכלל מובהק.

thetroll
thetroll
20/08/2022 22:35:15
Reply to  Jonathan

וואו. יפה. אם כי נראה קצת מהונדס. מעניין למה בהשוואות האלה אף פעם לא שמים TS אבל אם תיקח את אחוז הדיוק מהעונשין והשלשות יצא שגם פה לארי יותר גבוה מלברון אז לא ברור לי איך הPER לברון יצא גבוה יותר משמעותית. מעניין

עידו גילרי
20/08/2022 22:41:19
Reply to  thetroll

לא ממש לא… ה-TS בפער לטובת לברון.

עידו גילרי
20/08/2022 22:42:35
Reply to  thetroll

ולגבי ה-PER כי זה ביחס לתקופה והמספרים של לברון טובים באופן יחסי יותר מאלה של בירד כשמשווים כל אחד לתקופתו.

thetroll
thetroll
21/08/2022 17:37:32
Reply to  thetroll

תודה

MBK
MBK
20/08/2022 10:20:29

המדיה החליטה שמייקל הוא ה GOAT
זה משתלם בעיקר לנייקי ולמותג הנעליים שלו
הוא השחקן הכי גדול בעשור שהכשרון בליגה היה איך לומר בעדינות … קצת דליל
צריך להעיף מבט בסגל של הגאז 97 ו 98 ולשאול איך לעזעזל הם עשו 2 גמרים בק טו בק
לברון שחקן שלועג לחוקי הפיזקה.
בעונה הנורמלית האחרונה של קובי, הוא קרע את האכילס לאחר ששיחק 6 משחקים עם 46 דקות למשחק.
הוא עשה הכל על מנת להגיע לפלייאוף וגופו קרס.
את מה שאנחנו רואים מלברון בעונות ה 18 וה 19 שלו צריך לנתח בנאס״א
זה בלתי נתפס

אשך טמיר המקורי
20/08/2022 11:50:12
Reply to  MBK

מומי צריך לתת לך מכות בטוסיק

MBK
MBK
20/08/2022 23:28:42

🤣ענק

הקיפוד
הקיפוד
20/08/2022 12:00:28
Reply to  MBK

12345+

NFS
NFS
20/08/2022 12:54:48
Reply to  MBK

יוטה ג'אז?
סתם קבוצה עם הקלע השלישי בכל הזמנים ורכז שהוא מלך האסיסטים והחטיפות של כל הזמנים.
.
ג'ורדן הגואט כי המדיה החליטה?
ברור. תכל'ס שחקן לא משהו בעשור עם כישרון דליל. איפה הוא ואיפה העשור של שנות האלפיים עם האליפויות של הלייקרס מול אינדיאנה המזדקנת, פילי של אייברסון ושבעת הנגרים והנטס העמוסה בכישרון של קיד וקניון מרטין. וגם זה אחרי 7 משחקים מול סקרמנטו הגדולה של ההול אוף פיימרים מייק ביבי, כריס וובר ודיבאץ'.
.
או בקיצור – חחחח..

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 14:49:09
Reply to  NFS

יוטה הייתה קבוצה די מוגבלת, מיידן בהחלט צודק התחרות בשנים הללו הייתה חלשה יותר (לא אשמתו של גורדן).

MBK
MBK
20/08/2022 23:39:43
Reply to  NFS

חחחח???
מלון וסטוקטון בשנות ה 30 המאוחרות שלהם
הורנאסק הקשיש
גרג פאקינג אוסטרטג? בריאן ראסל? ג׳ף פוסטר?
אתה ראית את הסגל של הגאז?
הייתה שם את השיטתיות של ג׳רי סלואן
קח את מייקל ופיפן שים אותם בג’אז, שים את מלון וסטוקטון בבולס עם רודמן, קוקוץ, רון הארפר, לונגלי
זה סוויפ ולא למייקל
אני עומד מאחרי דבריי, הג׳אז הייתה קבוצה עם הסגל המסייע מהחלשות ביותר שהיו בגמר.
לגביי הלייקרס, הם עברו גיהנום מול הבלייזרס (של פיפן + מלא שחקנים מוכשרים), הספרס בשיאם עם דאנקן+רובינסון.
הקינגס היו אנסבל נדיר של כדורסל, וובר, פזה, דיבאץ, כריסטי
מייקל הפסיד ב 95 לאורלנדו שחטפה סוויפ מביך מיוסטון, משום מה 1995 לא מופיעה בהיסטוריה של מייקל
הקבוצות של 94 הייתה לא רחוקה מגמר המזרח, יוטה בלי סטוקטון או מאלון היתה מסיימת 11 במערב
קפיש?

NFS
NFS
22/08/2022 10:19:58
Reply to  MBK

גיהנום מול הבלייזרס עם סקוטי פיפן בן 36 😂😂😂
עברו את הקינגס (בעזרת השופטים) שפתאום אצלך הם "אנסמבל נדיר".
בהחלט חחחחחח..

Avri
Avri
20/08/2022 16:06:34
Reply to  MBK

הכשרון בליגה ממש לא היה דליל, זה הזכרון שלך שקצת בוגד בך. היו קבוצות נהדרות כמו יוטה שממש לא ברור על מה ולמה אתה מזלזל בהם היום (שני שחקנים הסטורים, חברי הדרים טים המקורית והיחידה), היתה שלישיית סנטרים הסטורים שמאז לא נראה בליגה משהו אפילו קרוב לזה (כשב92 הצטרף אליהם גם שאק), היו כל מיני פיניקס, פורטלנד, אינדי של רג׳י, קליבנד של פרייס/נאנס, סיאטל של קמפ/פייטון, גולדן של ראן טי-אמ-סי ובכלל, אומרים פה שהדראפטים של 84 ו85 היו הסטוריים, אז איך עשית משנות השיא של כל אלו ׳חוסר תחרות׳?

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 17:30:55
Reply to  Avri

שחקן אחד מדהים בדמות מלון , סטוקטסון עם יד על הלב שחקן התקפי די מוגבל. התחרות של מייקל הייתה סופר קלה (לא אשמתו) , איזה שלישיית סנטרים היסטוריים אתה מדבר? היה את האקים בשנות ה90 שמייקל לא פגש ושאק ילד, הליגה קיבלה שוב בוסט של כשרון באמצע שנות ה90.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פטריק יואינג, ודייויד רובינסון, למשל.
.
איך שחקן התקפי כל כך מוגבל מצליח למסור כל כך הרבה אסיסטים? למה לא חסמו לו את קווי המסירה ולא נתנו לו לזרוק חופשי? ואיך הם נשארו עם הטעות הזאת כל כל הרבה שנים?

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 18:10:28

היה לידו את אחד מהסקוררים הטובים בהיסטוריה, הפיק אנדרול שלהם היה קטלני בזכות מלון והיכולת שלו לקלוע על כל שומר, אילו היה ליד מלון שחקן התקפה טוב יותר מסטוקסטון היה לו טבעת על היד .

NFS
NFS
20/08/2022 21:19:30

חחח ברוך..
קיבלת את התואר "שלול ההבנה של הופס" לשנת 2022. ברכות.

עידו גילרי
20/08/2022 21:24:48

הפרס על שם מירה מאיר.

NFS
NFS
20/08/2022 21:54:36

קרובה של גולדה?

עידו גילרי
20/08/2022 21:57:37

לא ממש.

אור
אור
20/08/2022 22:10:09

בדקתי בגוגל.. חחח גילרי, ענק

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 18:15:58

לגבי פטריק ייאנג ורוביסון, גם אמביד וגם יוקיץ טובים מהם משמעותית, הם לא ברשימה של סנטרים היסטוריים ושאק היה ילדון. כל הכבוד למייקל שלקח 6 אליפוית אבל התחרות הייתה די בדיחה ברובן בטח אחרי נפילת האמפיריות של שנות ה80 וחוסר הכשרון שהיה בליגה (הליגה שוב קיבלת זריקת כשרון באמצע שנות ה90).

Jonathan
20/08/2022 17:50:24

ממש קשה לשפוט כי בגדול השליטה של הבולס בליגה הייתה כל כך מוחלטת… בגלל ג'ורדן.
מצד שני – היום בNBA משחקים נגד העולם (ארבעת הMVP האחרונים הלכו לשני שחקנים זרים), בניינטיז היה בעיקר האקים.
וסופרסטארים לא נתקעים בימינו. בארקלי ודרקסלר שעוברים קבוצה היו החריגים. אם סטוקטון ומאלון היו משחקים בימינו הם בטח היו מצרפים אליהם את רג'י מילר.

MBK
MBK
20/08/2022 23:45:48
Reply to  Avri

בוא אברי
אם יש משהו שעוד עובד אצלי ודי טוב זה הזכרון
קח את הבלייזרס 92, איזה כשרון היה שם? קווין דאקוורת? ג׳רום קרסי? טרי פורטר?
קצת באק ווילאמס, קלייד ופה זה נגמר
הלייקרס 91 הייתה קבוצה מעוכה
פיניקס 93 ללא אף שחקן פנים ראוי ללא בארקלי
כמות הכשרון כיום עולה בכמה מונים על שנות
ה 90.
תראה את הגמר של 94 בין יוסטון לניקס?
זה כשרון? מייסון אוקלי אוטיס תורפ׳
משחק עם 3 גבוהים שלא מסוגלים לעשות קוסט טו קוסט עם כדור
הרמה בניינטיז הייתה נמוכה
בשנות ה 80. בוסטון, דטרויט, פילי, מילווקי, הוקס ואפילו הניקס. היה מזרח רצחני שמנע מבירד להופיע ביותר מ 5 גמרים לעומת ה 9 של מג’יק

Yinon Yavor
21/08/2022 8:51:55
Reply to  MBK

אז כנראה שגם את הזיכרון כדאי לך לבדוק…
שנות ה 90 היו השנים עם אולי הכי הרבה כישרון בליגה. בדקתי לפני כמה שנים, ונכון שזה לא מדד מובהק אבל זה העשור עם הכי הרבה עונות של 60+ נצחונות. אז לא, אולי חוץ מאטלנטה של לפני כמה שנים עם קורבר, אני לא זוכר קבוצות שישים פלוס שלא נחשבו קונטנדריות.
ולגבי פורטלנד ההיא אתה צוחק? קרסי היה סוג של ג'יימס וורתי קצת יותר מסיבי, וויליאמס וקליף רובינסון היו שחקני סף אולסטאר. הקו האחורי היה הכי טוב בליגה עם פורטר הרכז הנהדר (קליעה, זריזות, מסירה. היה אולסטאר מהשטאנץ שבין לילארד לג'ון וול); והיה כמובן את דרקסלר שבאותה תקופה טרום הרצף של מייקל היה נחשב ביחד איתו neck to neck לשניים הטובים בליגה בכלל, לא רק בעמדתם (ורק נזכיר שבזמן אמת אף אחד לא ביקר את בחירת הדראפט של פורטלנד ב 84 כי הם בחרו את קלייד ב 83).

MBK
MBK
21/08/2022 10:36:36
Reply to  Yinon Yavor

אם קבוצות עשו 60 ניצחנות זה לא מעיד על החוזקה שלהן
באותם שנים הליגה גדלה מ 23 ל 29
היו 6 קבוצות חדשות, חלקן היו חלשות מאוד וזה איפשר לשפר את מאזן ה W של הקבוצות החזקות
אתה לא יכול להשוות את התחרותיות שיש כיום בליגה
כמעט לכל קבוצה יש 2 סטארים

Yinon Yavor
21/08/2022 15:12:21
Reply to  MBK

גם אם אני מקבל את ההנחה שלך לגבי הגדלת הליגה, הזיכרון שלך לגבי הבלייזרס ההם ממש הפוך ממה שהיה במציאות. זו היתה קבוצה אדירה.

etayef
etayef
20/08/2022 16:38:04
Reply to  MBK

כן מידן, המדיה החליטה שג'ורדן הוא הגואט. הם גם שיכנעו את צ'אק דיילי, ובוב קוזי, וקוני האוקינס, ועוד הרבה הול אוף פיימרים בזה.
ג'ורדן הוא קונצנזוס לא מסיבות כלכליות, ולא כי אוהבים אותו. הוא פשוט היה שחקן בלי חסרונות, והכי טוב שהיה.
מאז ג'ורדן לא שמעתי בזמן אמת כל כך הרבה תשבחות על שחקן בודד, מכל כך הרבה אנשים, ועוד עם רקע וידע כזה.

MBK
MBK
20/08/2022 23:33:00
Reply to  etayef

ראית את הריקוד האחרון?
יש לזה אח ורע? זה סרט שהוא פולחן אישיות
אתה מבין איזה תעשייה זה מייקל ג׳ורדן?
עד לפני מייקל, מוחמד עלי היה הקונצנזוס כספורטאי הכי גדול בכל הזמנים, לא עוד.
גם לא בייב רות׳, וין גרצקי או טום ברייידי
נייקי אוהבת מותגים מצליחים (פדרר נניח לעונת דיוקביץ)
מייקל עשה את שלו, בשעתו הוא היה ונחשב לטוב מכל
יש שחקנים לא פחות מוכשרים ומצליחים ממנו

one on one
one on one
20/08/2022 12:05:29

איך זה שלא מוסיפים לכל השוואה בן לברון לג'ורדן את זה שהוא נכנס לליגה בגיל 18 ולא ראה קולג' מקילומטר ובגלל זה הוא יכול בגיל 38 להיות 20 עונות בליגה ולקחת את קארים בנקודות

גיא רוזן
20/08/2022 12:14:41
Reply to  one on one

בהפוך על הפוך –
איך זה שלא מכניסים לכל השוואה את העובדה שאת מה שלברון עשה בגיל 37 (30 נק' ב-60 אחוז אפקטיבי) הוא עשה אחרי קילומטראז' (משחקים, דקות, הכי פחות מנוחות בין עונה לעונה) חסר תקדים לשחקן בגיל 37?
איך אפשר להשוות בין עומס עונת הקולג'ים לבין עונות nba?
.
איך זה שלא מכניסים לכל השוואה את העובדה שלהגיע לליגה ישירות אחרי התיכון פוגע בממוצעים?
(מספיק להשוות בין ממוצעי 2 העונות הראשונות של קווין גראנט וקובי בראיינט בהשוואה להמשך הקריירה בשביל להבין ששחקנים שהגיעו בשלים מהמכללות משפרים דרמטית את ממוצע הנק' בקריירה)

A Ljos: Resurrection
20/08/2022 17:48:36

ככה אפשר:
https://twitter.com/swmckewonOWH/status/1560438705067802635?t=8Notl_YRW_5hixrIPMgh5w&s=19
טוב, זה לא באמת ניסיון להשוות. סתם ניצול כדי לשים זרקור על התרבות הדי רעילה בקולג׳ים (סליחה, זה יותר מעניין אותי מאשר עוד ויכוח על מי עז ומי כבשה). מאמנים לא אמורים להיות מסוגלים להתרברב שהם גורמים לשחקנים, שהם בכושר מעולה לפי עדותם, להקיא כמה פעמים באימון מרוב עומס.
אפשר מפה אולי לקחת את זה שהעומס בקולג׳ים נמוך יותר, אבל מכוון גרוע יותר ויכול לגרום לבעיות אחרות לגמרי. אבל אני לא חושב שזה יותר גרוע באופן גורף. מרגיש לי יותר כמו מקרים פרטניים.

thetroll
thetroll
20/08/2022 18:02:43
Reply to  one on one

מדויק.

אור
אור
20/08/2022 22:17:51
Reply to  thetroll

בכלל לא מדויק
מי שמגיע לליגה יותר מוקדם יהיה לו יותר קשה לתפקד בגיל 37 מאשר מי שנכנס מאוחר יותר, חשבון פשוט

thetroll
thetroll
20/08/2022 22:43:33
Reply to  אור

ממש לא. מייקל בזבז 3 שנים בקולג' כי כך היה מקובל אז לברון הגיע ישר מהתיכון. ולכן יש לו בהגדרה עודף 3 שנים על מייקל. לא חושב שהליגה יותר שוחקת מהקולג'ים תקרא את הפוסט למעלה.

עידו גילרי
20/08/2022 22:44:53
Reply to  thetroll

חחח, הליגה הרבה יותר שוחקת מהקולג'ים. זה אפילו לא קרוב.

עגל
20/08/2022 12:24:35

ככלל, גיא צודק.
פה ושם אפשר להתווכח קצת, בעיקר על דברים שנוגעים לטעם אישי.
🙂

Avri
Avri
20/08/2022 16:08:22
Reply to  עגל

״ככלל, גיא צודק.״ זה תמיד נכון.

captain beefheart
captain beefheart
20/08/2022 13:53:01

רשימת השחקנים הטובים בליגה בלי יוקיץ' – 1 באפריל הגיע השנה בסוף אוגוסט?

Avri
Avri
20/08/2022 16:09:01

לגמרי. אפשר להזכיר גם את לוקה.

birdman
birdman
20/08/2022 14:46:13

שחקנים לא ממשיכים 20 עונות לא בהכרח בגלל שהם לא מספיק טובים. יכולות להיות מיליון סיבות. אם ג'ורדן היה רוצה, הוא היה ממשיך.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 14:52:37
Reply to  birdman

השאלה באיזה יכולת? אתה מאמין שגורדן יכל להיות סופרסטאר אחרי 20 עונות אני לא, לברון בגיל 37 הרבה יותר פיזי מאתלטי ממה שמייקל יכל לחלום להיות, זה הייתרון האדיר של לברון ומה שאפשר לקריירה שלו להיות כל כך ארוכה.

Avri
Avri
20/08/2022 16:12:51

השאלה באיזה יכולת? מייקל בגיל 38 (לא שיחק בגיל 37) דווקא קלע 23 נקודות למשחק אחרי שלא התאמן שלוש שנים. אבל זה לא לוקח כלום מלברון, שמה שהוא עושה זה לא פחות מחייזרי.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 17:06:19
Reply to  Avri

מייקל בוושינגטון לא היה קרוב לשחקן בשיקגו ה23 נקודות שקלע זה באחוזים שווסטברוק היה מתבייש בהם (42 אחוז אפקטיבי 6 מתחת לממוצע בליגה) אני לא מתייחס לתקופה הזאת בכלל.

thetroll
thetroll
20/08/2022 18:04:23

ה 23 שמייקל קלע בוושינגטון זה פחות או יותר ממוצע קריירה מעולה לכל שחקן נורמלי וגם לכוכבים.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 18:29:49
Reply to  thetroll

השאלה איך מייקל קלע אותם, 23 נקודות ב42% אפקטיבי משמע שחקן לא יעיל, עכשיו הוא הגיע לקו בתדירות נמוכה משמעותית. מייקל שחקן אדיר בפריים שלו הוא היה הטוב בתקופותו באופן בוהק (הכריזו אליו כGOAT אחרי שהוא פירק את פיניקס הפייבוריטית) אבל בוושינגטון הוא לא היה אותו שחקן (אני באופן אישי לא מתייחס לתקופה הזאת ואצלי הוא סיים את הקריירה בשיקגו) , בגיל 37 מייקל לא התקרב למה שלברון מציג ויכל רק לחלום על יכולת כזאת (למרות שללברון מחזיק בקילומטראג גבוה משמעותית).
.
וזה הנקודה שבאתי להגיע אליה מה שמאפשר ללברון להיות כל כך דומיננטי גם בגיל הזה, זה גוף חסר תקדים הוא האתלט מספר 1 בהיסטוריה של הליגה, גם בגילו יש לו ייתרון פיזי אדיר על רוב שחקני הליגה כוח של מספר 4 עם מהירות של מספר 1.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thetroll

ברוך מייקל לא עבר לסופר טימס בגיל 37 וצירף אליו כוכב וחא היה לו באבל

birdman
birdman
20/08/2022 16:13:21

אני מאמין! אם מייקל היה ממשיך לשחק הוא היה נצמד למשטר אימונים ותזונה בריאה.

Dipsy
Dipsy
20/08/2022 14:52:35

יוקיץ' הוא הבלוף הכי גדול של הליגה הזאת לדעתי. עוד ידברו עליו עוד כמה שנים כמו על ראס.

אור
אור
20/08/2022 15:59:14
Reply to  Dipsy

חחחח, איך אתה בכלל מזכיר את שניהם באותו משפט

רן הנרגן
רן הנרגן
20/08/2022 15:28:23

אני חושב שהשארות במיאמי ב 2015 היתה משרתת את המורשת של לברון יותר מאשר שני המעברים שעשה. ההנהלה של מיאמי היתה בונה עבורו קבוצות טובות יותר מאלו שארגן לעצמו אחרי המעבר. לא חושב שהוא היה ניזוק מהצד העסקי. אבל האגו שלו כנראה היה מסופק פחות.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 15:35:35

למיאמי לא היו כלים להתחזק יותר, והברכיים של וויד כבר נגמרו, המעבר לקליבלנד זה להשיג את הסיכויים המיטביים לאליפות, המעבר לליקרס זה בשביל לפתח את העסקים שמחוץ לפארקט.

אור
אור
20/08/2022 16:00:13

גיא מנגב כרגיל את השונאים בראשות מר "קובי השני בהיסטוריה". תענוג לקרוא את התגובות שלו

Avri
Avri
20/08/2022 16:19:58
Reply to  אור

נכון.
אור, אני אתה ועגל צריכים להקים מועדון ביחד, נקרא לעצמנו ׳מועדון המעודדות של גיא׳. נחליף ביננו מתכונים (של גיא), נבהיר מונחים שאף אחד לא מבין (גיא!), נתלה פוסטר של העז (קרים) ונתכנן איך לענות בסבלנות לכל מיני מכחישי קורונה (בייעוץ אשתו של גיא). הכי חשוב, נעשה תורנות גביית בירות בשמו של גיא, כשכל שבוע אחד אחר יסע לכפר יהושע לגבות את השבועית מהאשך.

אור
אור
20/08/2022 16:25:00
Reply to  Avri

חחח, אני בפנים, חוץ מהתורנות גביית בירות – כל היופי זה שהם תמיד נשארים חייבים
.
יש לך איזה ראשי תיבות קליטים למועדון?

דוקטור רזי הופמן
20/08/2022 16:35:10
Reply to  אור

זה ממש לא יפה
אני, כמו הרשע, לא הייתי יכול לישון בלילה.

Avri
Avri
20/08/2022 16:44:04

אל תדאג רזי, נארגן סיבוב גבייה שבועי גם לאוניברסיטת תל אביב.

דוקטור רזי הופמן
20/08/2022 17:12:35
Reply to  Avri

🙂
ממני אין מה לגבות (אני בוחל בהימורים) אבל מי שמגיע יומן לבירה על חשבוני.

Avri
Avri
20/08/2022 16:49:54
Reply to  אור

לגבי ראשי תיבות, הייתי הולך עם גמ״ר (גיא מורינו ורבינו) או משהו פחות קליט אבל יותר מתאים כמו חחש״ג-נל״ב (חכו חכו עוד שניה גיא נותן לכם בראש) אבל אולי פשוט נשאיר את זה לאשך, אין לי ספק שהוא ימצא משהו מעליב מספיק בשביל שנוכל לשאת זאת בגאווה.

אשך טמיר המקורי
20/08/2022 19:18:49
Reply to  אור

יש לי כינוי בשבילכם – הקלולס

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Avri

ענק ומדויק!!!!
:-))))))

גיא רוזן
20/08/2022 19:10:48
Reply to  Avri

א. אני מסמיק.
.
ב. אין מצב שבכפר יהושוע מאפשרים לטבעונים מזן טמיר להסתובב חופשי
(בכפר יהושע אני קונה את רוב הבשר שאנו הרוזנים צורכים. אני לא רואה איך טמיר מסתדר במקום בו לסטייקים יש שם. "שלום, זו שושנה, מבכירה בת 5. ספונטנית, רגישה וממש משויישת. בתאבון!")

עגל
20/08/2022 20:35:31
Reply to  Avri

גם אני בפנים

דוקטור רזי הופמן
20/08/2022 16:33:27

סיפור יפה ומצחיקלחובבי מונטי פייתון וגם לחובבי ג'ורג האריסון.
On this date in 1979, "Monty Python's Life of Brian" was released in the US.
The film was originally financed by EMI, which backed out because it considered the script blasphemous. The Pythons sued EMI and settled out of court. George Harrison, a huge Monty Python fan, thought it was the last chance to have another Python movie. He created Handmade Films, and "pawned" (his words) his home in London and his office building to raise the £4 million needed. When asked why he said, "Because I want to go see it." Eric Idle joked that it was the highest price ever paid for a cinema ticket.
The Pythons were surprised at how cooperative the BBFC (UK film censors) were when they submitted the film for classification in order to be allowed to be shown theatrically in the UK. Instead of being appalled, the reviewers said they loved it, found it one of the funniest films they had ever seen, and had no problem passing it for distribution. Their only issue was John Cleese's one use of the "C" word (the one that rhymes with "runt"), and that if it was to be kept in then the rules under the old certification system at the time stated they would have to pass it as an 'X' certificate (nobody under 18 allowed), but if they could somehow excise that word then they would happily pass it as an 'AA' (nobody under 15 allowed). The Python team then met and discussed the situation before voting to agree that the offending word be overdubbed to "klutz," and the film was resubmitted and passed AA a few days later. However, a handful of local authorities in the UK disagreed with the BBFC assertion that it wasn't blasphemous and either banned it completely from local cinemas or slapped their own X certificate on it (which they were allowed to do under local government powers).
Norway banned this movie for one year for blasphemy, then gave it an "18" rating and included a warning from the censors at the beginning. It has been marketed in Sweden as "The film that is so funny that it was banned in Norway!" Ireland banned this movie for blasphemy until 1987. Torbay Council, Devon, refused to show this movie until September 2008. Aberystwyth, Wales, lifted its local ban in 2009 after cast member Sue Jones-Davies was elected Mayor.
The film was also originally banned by Frank Hall, the Irish movie censor, in 1979. He described it as "offensive to Christians and to Jews as well, because it made them appear a terrible load of gobshites." It has been widely available on PAL UK videocassette in Ireland since 1980, and later on DVD (legally and uncut).

thetroll
thetroll
20/08/2022 18:07:36

מנחם נעשה את זה קצר:
🤮🤮🤮🤮🤮🤮
זהו סיימתי.
תודה על המעורב ונקוה שתכתוב פחות על לברון.
20 עונות בליגה ורק 4 אליפויות זה בטוח אבל ממש בטוח לא ה GOAT.
נ.ב.כל הכבוד על ה 20 עונות.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 18:39:26
Reply to  thetroll

רק 4 אליפוית, מצחיק. אחת יותר מבירד אחת מתחת למגיק (אותו מספר של קרי) אליפות זה ההישג הקשה בספורט והישג קבוצתי 4 אליפויות זה הישג סופר מרשים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברוך קנה אותם עם סופר טימס שופטים ובאבל חחח פתאטי.
בתור איש עסקים אתה אמור לזהות רמאי מקילומטר.
מצחיק שהנדסת התודעה של התאגיד משפיעה עליך.
19 שנות קליר פאת חחח
הפכת שחקן של 15 נק ביורוליג ב30 אחוז לגואט

ברוך רובין
ברוך רובין
20/08/2022 19:37:59

שמעון מספיק אני יודע שאתה מתגעגע למכבסה סגרנו אותה לצורך שיפוצים

עגל
20/08/2022 22:12:29

שמעון כבר מזמן לא במכבסה.
שלחנו אותו בטיסה פרטית לתחנת החלל הבינלאומית, הוא מקיף את כדור הארץ . . .
יש אתר שמראה בכל רגע ורגע איפה הוא נמצא
https://spotthestation.nasa.gov/tracking_map.cfm

thetroll
thetroll
20/08/2022 19:43:45

סטף עוד לא בן 37 מג'יק הפסיק לשחק באמצע הקריירה לטימי לקובי ולקארים יש יותר אליפויות ובודאי למייקל. והם חוץ מקובי וקארים לא שיחקו 200 שנה בליגה. כל נסיון להגדיר את לברון כעז הוא מופרך ואף משעשע. לברון הצליח לנהל את הקריירה שלו באמצעות מדיה שפוטה שניסתה מלכתחילה לקשור לו כתרים שאינו ראוי להם. הוא בודאי מהשחקנים הטובים בהסטורחה אבל הוא בטח לא הטוב שבהם. בתפקיד שלו בעמדה 3 דוראנט ובירד טובים יותר.

גיא רוזן
20/08/2022 19:54:20
Reply to  thetroll

דוראנט? באמת?
כאן מתמטיקת האליפויות כבר לא חלק מהחישוב?
.
זה החישוב שלי –
ממוצע הקריירה של לברון ודוראנט כמעט זהה, הן בנקודות למשחק והן באחוז אפקטיבי.
בשאר בפרמטרים זו כבר לא תחרות
(לברון אחד משחקני ה-אול אראונד הגדולים בתולדות הליגה).

thetroll
thetroll
20/08/2022 20:36:40

אני מסכים שבמבחן התוצאה אליפויות לברון טוב מדוראנט. אני חושב שדוראנט נשק התקפי יותר טוב מלברון . תשווה בבקשה לשם שינוי – TS ולא אפקטיבי. תקבל מספרים אחרים. כשאתה לוקח אפקטיבי אתה עושה ללברון הנחה על הזריקות מהקו. למה? בכל מקרה לא אתווכח איתך על זה.

thetroll
thetroll
20/08/2022 20:39:01

ודרך אגב המבחן שלי הוא לא רק אליפויות. זה כמות אליפויות ביחס לתקופה ששיחק. וזה גם המון פרמטרים אחרים הגנה מלך הסלים וכ'.

thetroll
thetroll
20/08/2022 20:57:04

בדקתי את המספרים פר 36 דק':
לברון 50.5% מהשדה לעומת 49.6 של דוראנט אבל דוראנט זורק הרבה יותר שלשות 4.8 למשחק לעומת 4.3 וקולע אותם ב 38% לעומת 34% בלבד של לברון. מהקו העניינים עוד יותר פשוטים 88.4 לעומת 73.4 כך שאם נשווה טרו שוטינג (מקוה שיהיה לי זמן לזה נגלה שזה ממש לא אותו שחקן דוראנט טוב ממנו). פר 36 דקות לשניהם יש את אותו מספר ריבאונדים (7) הדבר היחיד שלברון באמת יותר טוב זה האסיסטים 6.9 לעומת 4.2 אבל חשוב לציין שהאסיסטים זה משהו שהתפתח אצל דוראנט עם הזמן כי בעבר היו לו עונות של 2 אסיסטים למשחק כך שהיום הפער בינם לא כזה גדול בתחום הזה. מסקנה דוראנט כנשק התקפי בתחום הקליעה טוב בהרבה מלברון בריבאונד הם זהים בתחום האסיסטים לברון היום קצת יותר טוב. הגנתית ללברון יש יותר חטיפות לדוראנט חסימות וזה פחות או יותר מתקזז. לאור היתרון הברור בקליעה אני לא מבטל את מה שאמרתי – דוראנט טוב מלברון.

thetroll
thetroll
20/08/2022 21:03:37
Reply to  thetroll

רק להשלים בדקתי את ה TS ואכן כפי שחשדתי הפער גדול דוראנט עם 61.6% לברון עם 58.8% מה שאכן מבסס יתרון משמעותי לדוראנט בתחום הקליעה.

גיא רוזן
20/08/2022 21:07:16
Reply to  thetroll

כמעט שיוויון בנקודות למשחק,
יתרון קטן לדוראנט ב-ts.
אני אתך,
דוראנט סקורר עדיף.
.
ניהול משחק?
לברון,
והפער עצום.
.
הגנה?
לברון. קל.
בשנים האחרונות לברון בגרסתו "הזקנה" מגן הרבה פחות (זה ככה מאז 2015). אבל במאני טיים הוא בהחלט נותן הגנה (ע"ע פלייאוף 2020, פלייאוף 2016).
דוראנט?
בשנתיים לפני הפציעה הפך לאללה שחקן הגנה,
אבל כאשר מתבוננים בקריירה,
אז אין מה להשוות.
לברון נבחר 5 פעמים לחמישיית ההגנה הראשונה.
פעם אחת לחמישיית ההגנה ה-2.
לדוראנט 0 בחירות לחמישיית הגנה.
.
השורה התחתונה?
גם כאשר בוחנים לפי בפרמטרים שלך,
התוצאה היא לברון.
אני חושב שכאשר מסירים את הניסיון לסדר את דף הסטטיסטיקה (פר 36 דקות. למה?)
התשובה ברורה למדי.

thetroll
thetroll
20/08/2022 22:58:50
Reply to  thetroll

מה הבעיה עם ההשוואה על 36 דק'? הכי פשוט זה לנרמל תפוקה לדקת משחק וזה מה שזה עושה. בכל מקרה לגבי ההגנה לאורך הקריירה הדפנסיב רייטינג של לברון פר 100 פוזשנים הוא אכן טוב יותר משל דוראנט 104 לעומת 106 אבל האופנסיב של דוראנט 118 לעומת 116 מפצה על זה. לגבי ניהול המשחק אוסיף גם שיחס אסיסטים לאיבודים של לברון טוב לאין ערוך משל דוראנט – מה שיש לו – יש לו. אני עדין בוחר בדוראנט אם כי ברור לי כשמשקללים אליפויות וכ' לברון לפניו.

thetroll
thetroll
20/08/2022 23:21:35
Reply to  thetroll

אני אוסיף עוד משהו לדעתי העובדה שדוראנט לא אוחז בעוד אליפויות היא העובדה שחיסל את מרבית הקריירה של ב okc עם ראס שמיד אחרי ההפרדה בינהם הובהר מעל לכל ספק עד כמה הפער בינהם עצום האחד הופך קבוצות לקונטנדריות השני מחרב קבוצות סידרתי שבקושי עושה פליאןף. היום יש קונצנזום בליגה שלראס יש בעיה בראש ואי אפשר לקחת איתו אליפות. אז דוראנט שרף שם שנים אחר כך זכה עם הלוחמים פעמיים אחר כך בילה שנה וחצי בפציעה וחזר רק כדי למצוא את השותף שלו קיירי פצוע ולא משחק בפליאוף ולכן הפסיד לבאקס. והשנה?… נו טוב כל הסאגה של ברוקלין. ניהול קריירה כושל ביותר ההיפך מלברון. זה ההבדל העיקרי בינהם .. זו לא היכולת על הפרקט. לכן אני מעדיף אותו.

ברוך רובין
ברוך רובין
21/08/2022 2:13:00
Reply to  thetroll

טרול המשוואה שלך השתנתה כשמדובר בלברון ודוראנט זה מצחיק, שמעון מחכה בתחת החלל

אור
אור
21/08/2022 4:21:20
Reply to  thetroll

נו באמת, אולי נוריד ללברון את כל השנים בקאבס שבילה עם שחקנים "מובילים" כמו אילגאוסקאס או אנדרסון ורז'או?

ברוך רובין
ברוך רובין
21/08/2022 5:12:00
Reply to  thetroll

אור התירוצים של שונאי לברון מצחיקים, הם ירו חץ ואז סימנו מטרה, שמעון בכלל בחלל ״רק 4 אליפוית״ זה משפט שאני אקח איתי. אני פחות מתחבר לסגנון המשחק של לברון גיימס הוא פחות אסטטי לטעמי אבל ביכולת הוא מדהים בין הגדולים שדרכו על הפארקט.
.
לדעתי הוא מייקל וקארים נמצאים בראש הפרמדיה מביטים מלעמלה על כולם, מי ראשון זה עניין סובייקטיבי, דוראנט לא מתקרב אליו לא בהשגים הן האישיים וקבוצתיים ולא ביכולת.

אור
אור
21/08/2022 9:01:49
Reply to  thetroll

מסכים ברוך
גם אם לברון שלישי ומטה מה שעושים ממנו פה זה מגוחך

גיא רוזן
20/08/2022 19:02:47
Reply to  thetroll

תרגיל מעניין, אליפויות כמדד למיקום בעדר העיזות.
.
בוא נראה,
ג'ורדן שיחק 3 עונות במכללות,
שם זכה באליפות אחת ב-3 שנותיו (לא העפיל לפלייאוף בשנים האחרות).
ב-15 עונות מרשימות ב-nba הוא זכה ב-6 אליפויות,
בשאר 9 השנים לא הצליח להעפיל לפיינלס (זה אומר שב-7 מ-18 שנות כדורסל ג'ורדן העפיל לבמה הגדולה ביותר)
.
גם קארים שיחק 3 עונות במכללות. בכל אחת מאותן עונות זכה באליפות.
קריירת ה-nba שלו כוללת 20 שנה בהן זכה ב-6 אליפויות +3 פיינלס נוספים.
המספר הסופי של קארים מלמד שב-12 מ-23 שנות כדורסל, קארים שיחק בריקוד הגדול.
.
אז המתמטיקה שלך מלמד על ניצחון קל לקארים כעז השמנה ביותר בעדר…
.
למען הסר ספק –
מתמטיקה מטופשת למדי, כתבתי כאן. האליפות של קארים ב-88 שווה לטעמי הרבה פחות מעונות הראשונה בליגה, אז כרוקי הוביל את הבאקס לגמר המזרח, שם הבאקס הפסידו לאלופה שבדרך,
מה שלא שינה את העובדה שקארים היה השחקן מס' 1 בסדרה בה שיחקו וויליס ריד ופרייז'ר.
הוא היה רוקי בסדרה הזו.
גם פלייאוף 74 מלמד יותר על גדולתו של קארים,
למרות ההפסד לסלטיקס בפיינלס.
מה לעשות, ב-74 רוברטסון היה הרבה מעבר לשיאו,
וקארים (שהיה השחקן הטוב בסדרה) פשוט לא הספיק בסדרת 7 המשחקים מול הסלטיקס של האבליצ'ק, ווייט וקאונס.
.
השורה התחתונה –
אין לי בעיה עם כל בחירה שהיא במי שזה לא יהיה כ-"עז".
הניסיונות לתפור סטטיסטיקות כאלו ואחרות בשביל "להוכיח" את הנקודה?
הן הסיבה לתגובות מגילה כמו זו…

thetroll
thetroll
20/08/2022 19:36:28

אצלי קארים שלישי ברשימה הפרטית והקטנה שלי אחרי מייקל וסטף ככה שאין לי באמת ויכוח איתך. אני זוכר אותו מצוין ולדעתי הוא היה הכוכב הגדול של הלייקרז ולא מג'יק כמו שהרבה חושבים הסקיהוק שלו היה בלתי עציר בדומה לשלשות של סטף ובדומה ל…. ובכן כל סדרת הנשקים של מייקל.
כמובן שאני לא מודד אליפויות כמדד יחיד אבל שחקן שמשחק כבר 20 עונות בליגה וזכה באליפות רק ב 20% מהזמן ששיחק (מייקל שיחק 14 עונות וזכה ב 6 אליפויות 42% מעונותיו בליגה הסתיימו באליפות) לא יכול להיות מוגדר כ GOAT. סורי.

MBK
MBK
20/08/2022 23:52:03
Reply to  thetroll

לפני שמג׳יק הגיע קארים היה שחקן לא רע
בעיקר בסרט טיסה נעימה
מג’יק היה הריל-דיל של הלייקרס ותרם רבות לקריירה של קארים
זה צמד הזוי ברמה היסטורית
בערך עם קארי ודוראנט היו משחקים זה לצד זה רוב הקריירה

MacLeod 1
MacLeod 1
20/08/2022 18:37:02

נו גם סיקסטו בפריים הרבה יותר טוב מדילן, אבל ה longevity…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

להשוות ליצן קליר פאת כמו השקץ למייקל קובי או סטף קארים זה בדיחה

Jonathan
20/08/2022 19:17:21

מצאת משהו שקשה לבדוק בסטטיסטיקה ואתה הולך עם זה עד הסוף. בסוף גם תהיה מעריץ של דריימונד.

23goat
23goat
24/08/2022 3:08:00

אני אנסה לענות בצורה הכי מלומדת שיש.

מייקל הוא העז, לא רק בכדורסל. בספורט בכלל.

זהו, מעבר לזה חבל על האנרגיות שלי