מעורב הופס ליום ד' / מנחם לס

1.אני לא מאמין שהיום הזה הגיע כה מהר!@&*)%$…

זהו קומראדים, אני בן 85. 85 זה הגיל שבו אתה הופך לקשיש ממש, ואני יודע את זה. הרבה מחברי ילדותי כבר אינם, אבל יותר מחצי עדיין חי ומתפקד. גם אני. אני יודע שזאת מין בעייה כשאתה בן 85 אבל מרגיש מנטלית כמו שהרגשת כשהיית בן 60, אבל זאת האמת לאמיתה. כמובן שאיני מתפקד פיזית יותר כמו לפני 25 שנה אבל הלך מחשבתי לא השתנה בהרבה. בקשר לכתיבה, כשאני כותב אני לא זוכר שאי-פעם הרגשתי אחרת.

ייתכן וזאת בעייה וכאן המקום להעיר לכולם שאם בעתיד הרחוק (או הקרוב יותר) אפסיק להיות רלוונטי בלי להרגיש זאת, חובה שאשמע זאת מכם, בעיקר מחברי הצוות והגולשים שאני מעריך מאד את דעתם. אתן לכם דוגמא: לפני שבועיים נסעתי עם גייל לצפון קרולינה. לא ביג דיל אבל עדיין עוברים ערים גדולות כמו גרינוויל, גסטוניה, ושרלוט בנסיעה של בערך 400 ק"מ. כשחזרנו הבייתה יצא לי פתאום לשאול את אשתי גייל אם היא הרגישה איזה הבדל בנהיגה שלי לעומת שנים עברו. היא ענתה לי, "MEL, YOU ARE MUCH MORE CAREFUL IN YOUR DRIVING THAN YOU WERE YEARS AGO".

זה היה ממש REVELATION עבורי. אני חשבתי והרגשתי שאני נוהג כמו תמיד אבל היא הרגישה וחשה את ההבדל בנהיגה עכשיו ואז. אז ייתכן שיש הבדל גם בכתיבה שלי אם כי אני לא מרגיש בכך, מלבד, כמובן, אוצר המילים שלי שמצטמצם ככל שהשנים עוברות.

הכתיבה עושה לי טוב כי היא ממלאת את החורים שקיימים משך היום. אני חושב על כמה מחברי ומכרי בגילי ומה הם עושים להעביר את היום. ירון מקרית טבעון משחק ברידג' משך שעות. פרנק הפך להיות גנן מדופלם וההובי שלו הוא טיפול בגינה בלונג איילנד כולל גידול ירקות ומה לא. שמוליק הבת-גלימי , וה-הוא דייג. אבל כמובן שסוג הדייג שלו עבר כמה מהפכים והיום הוא הצטמצם לדייג בחכה. צ'רלי מגרינוויל תמיד היה מהמר ונשאר כזה. כשהוא יכול הוא נוסע שעה וחצי לקזינו שבאשוויל, צפון קרולינה, אבל רוב הזמן הוא משחק פוקר עם כמה זקנים שהוא קלט ואסף משך השנים. חבר הילדות שלי מורדי? הוא קיצוני ימני, בן כת של טראמפ שהחליט להפיץ את עניין ה-"THE BIG LIE", ה-"FAKE NEWS", וה-"STEAL" – גניבת הנשיאות (אני מתחיל לחשוב שכל שפוטי טראמפ הפכו להיות בני כת – CULT ממש – של טראמפ הנרססיט, השקרן הכרוני, והמניפולייטור שאינו שונה בהרבה מג'ים ג'ונס, דייויד קוראש, רון הוברד, וסאן מיאנג מון. כשאני מדבר עם קני, בנה של גייל, אני מרגיש שהוא איש טראמפ בצורה אובססיבית-חולנית ממש כאילו הוא תחת היפנוזה מתמשכת של הבנזונה המסוכן הזה). עוזי? אמר לי שהוא 'מעביר איכשהו את היום'. ידידי ג'ורג' הפך להיות היפוכנדריאק מושלם ומבלה ימים שלמים בביקורים אצל רופאים. הוא יודע כמובן שהוא היפוכנדריאק וצוחק על עצמו. הוא גילה לי פעם בסוד שעל קברו יהיה כתוב, "DIDN'T I TELL YOU?".

אני? אשתי גייל חולת פרקינסון שהיא מחלה פרוגרסיבית, אלא אם כן מטפלים בה, והטיפול הטוב ביותר הוא הפעלת שרירים וביצוע תנועות לפי פקודות המוח, והשיטה הטובה ביותר היא פעילות גופנית – תרגילים וכו' – לפי קצב מוסיקה משתנה. אני עובד איתה על כך שעתיים-שלוש כל יום, חלק בבוקר וחלק אחה"צ. כשהיא על הטלפון – אחד הפעילויות המועדפות עליה עם חברותיה, בניה, נכדיה, וניניה – אני יורד לחדר הכושר להתאמן. שלוש פעמים בשבוע אני מתנדב לתת שעורי AQUATIC FITNESS בבריכה, וכמובן שכל יום אני מסמן 2-3 תכניות ספורט בטיווי. בין לבין אני אוסף חומר לכתיבה, ולרוב כותב בשעה שאני חוזה בטיווי (למשל את המעורב של אתמול כתבתי בשעה שנהניתי עד בלי די מאטלנטה ברייבס קורעים את התחת לניו יורק מטס 1-13 בבייסבול).

כמובן שישנה בת – אפרת – שבעלה ג'ייסון חולה ספורט מדופלם ויש לי עם מי לדבר, להתווכח, ואפילו לריב יומית. ישנן שתי נכדות כאן באטלנטה (הגדולה טליה – טלי – היא סטודנטית שנה שנייה ב-PSU, האוניברסיטה בה קבלתי את ה-PH.D), טלפונים ארצה לחברים ומשפחה, פעמיים בשבוע (לפחות!) אוכלים בחוץ, וכשמתחשק יש SENIOR CENTER קרוב לבית להרצאות, מסיבות, ומה לא.

הכתיבה היא לרוב תענוג (אם כי לעתים היא פיין אין דה אס). היא שומרת על העברית, היא משאירה אותי צעיר כי אני כותב ומתרועע עם צעירים שיכולים להיות ניני, והיא משאירה אותי בעניינים בדבר שמגיל צעיר ביותר היה עבורי הובי, חלק חשוב מאד בחיי, וכשהייתי חייב – אפילו בריחה: ס-פ-ו-ר-ט!!!

כמו בנהיגה, אני בטוח שיש שוני מסויים בכתיבתי היום מאשר בעבר, אבל בינתיים הוא לא מסקל את הכתיבה עד כדי כך שמוטב שאפסיק.

אבל כשיגיע היום הזה ואני לא אהיה מודע לו, אני מקווה שתדעו לומר לי זאת דוגרי וללא כחל וסרק.

דבר אחרון ביוםההולדתי זה: תיכננתי להגיע לישראל בסביבות חודש סוכות. גייל אמרה לי שהיא לא מסוגלת לטוס טיסה לא ישירה, וגם לי כבר לא קל להסתדר עם CARRY ON שלי ושל גייל, ובנוסף תיק עם המחשב והמסמכים. שאלתי את גייל אם היא תסכים להיות שבועיים בלעדי – שבוע עם אפרת ושבוע עם בנה קני ואשתו דבי. גייל אף פעם לא תגיד לי לא, אבל ראיתי בתגובת פניה שהרעיון מאד לא הרגיש לה טוב. לפתע חדשה משמחת: מחודש מאי מחדשים את הטיסות הישירות מאטלנטה לבן גוריון. אני אגיע ארצה עם גייל בסביבות מאי. הייתי רוצה מאד שנארגן מפגש הופס נוסף, אולי אחרון עבורי.

2. ה-NBA היו צריכים זקן כמוני לסדר להם את משחקי יום הקריסטמס

CHRISTMAS DAY הוא יום קדוש לכדורסל. זה הפך למסורת קדושה כמו ללכת לכנסייה ולהתפלל על איזה היפי יחף שגר באיזה שהוא חור בנצרת (או לידה), הסתובב בהרי הגליל, היה כנראה בעל כריזמה מדבקת, ונתן לחם לעניים. אז ה-NBA הפכה את חג המולד לחגיגת משחקים. לברון השתתף ב-17 כאלה – שיא שלאט יישדבר. רגע, טאטום מסוגל לשוברו: לברון היה בן 27 כשהיו לו בכיס 5 משחקי כריסטמס. ג'ייסון טאטום הוא עם 6 משחקי חג המולד וזה יהיה משחקו השביעי, והוא רק בן 24!

ל-NBA היה צ'אנס להכניס הפעם קצת חיים לכדורסל שכה נפגע מהפנדמיק הזה, ה-COVID 19, והיא, כמו שאומרים, די 'BLEW IT'.

הנה המשחקים:

Bucks at Celtics
76ers at Knicks
Suns at Nuggets
Lakers at Mavericks
Grizzlies at Warrior
s

ולהלן הצורה שאני הייתי משנה אותם:

3. באקס נגד סלטיקס: נשאיר אותו כפי שהוא

המשחק הראשון עובר. שתי המזרחיות הטובות ביותר. קבוצות טובות, איכותיות, נעימות אפילו. אין שם יותר מדי דפוקים בראש ואין סודות תחת השטיח. הן תופענה בשיא הרצינות ותמלאנה את כל מה שאוהד כדורסל יורמי מצפה לו.

לא יהיו טוויטרים. לא תהיינה קללות. לא תהיה כל הפתעה: הטובה יותר תנצח ותיקח את הכתר הזמני של 'מלכת המזרח'. יאניס יופיע עם הזריקה משלוש החדשה שלו מהקרן, וג'ייסון טאטום וג'יילן בראון יוכיחו שהם יכולים להיות טובים בעת ובעונה אחת עם 25 נק' לאחד ו-30 לשני. המשחק יסתיים בתוצאה 110 – 123, והעתונים למחרת יכתבו על המשחק הטוב, ועל 'מלכת המזרח' העכשווית. הכל יהיה טוב מלבד דבר אחד: לא היה כל FUN במשחק. הכל רציני וחמור פנים מדי.

איזה משחק הייתי רוצה לראות במקום? שום משחק. ניתן לסלטיקס ולבאקס לעניין ולשעשע אותנו.

4. פילדלפיה 76 נגד ניקס: היה צריך להיות פילדלפיה 76 נגד הנטס!

אני מבקש שמי שמתכונן לחזות בפילי נגד הניקס ירים את היד. אני רואה רק כמה ידיים מורמות.

אנחנו רוצים דוראנט נגד טוביאס האריס. סן סימונס חוסם את ג'ואל אמביד. קיירי אירוינג וג'יימס הארדן הולכים ALL POUT. אחרי כל השיט שניכתב על דוראנט, הארדן, קיירי, והעיקר בן סימונס, מי לא ירצה לחזות ב-"בן סימונס החדש" כפי שהוא מתואר עם זריקת טריי בדיוק של 43.7% מראש הקשת ו-46.8% מהפינות?

זה יהיה משחק שיהיה בו הכל: שנאה, קנאה, מרמור, חמדנות, רוגז, נקמנות, ואנטיפטיה. גם הרבה עוקצנות. אילו גרתי בכפר גלעדי והמשחק היה בשארם איל שייך הייתי מוצא דרך להגיע אליו.

5. סאנס נגד נאגטס: היה צריך להיות סאנס נגד מבריקס

התמונה מסבירה את הכל

סאנס נגד ג'וקיץ'? באיזו שעה להתעורר?

6. לייקרס נגד מבריקס. צריך להיות לייקרס נגד הקליפרס

את מי מעניין לייקרס נגד מבריקס? אנחנו רוצים דרבי אל.איי. הלייקרס נגד הקבוצה הטובה ביותר על הנייר לקראת פתיחת הליגה:

רג'י ג'קסון…ג'ון וול…קוואי לנארד…פול ג'ורג'…איבקה זובאק. אנחנו נהנה מכל רגע לראות את האריה מנגב את החמור. אני מת לראות את לברון ואנטוני דייויס עומדים חסרי אונים נגד הקבוצה – שאם תימנע מפציעות – ניתן כבר עכשיו לתת לה את גביע אליפות ה-NBA!

7.סן פרנציסקו ווריורס נגד ממפיס גריזליז

אל תיגעו במשחק הזה. התמונה מספרת את כל הסיפור!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 150 תגובות

  1. מזל טוב מנחם
    אני לא זה שיגיד לך לתלות את את הסניקרס.
    הזקנה זה תהליך מאוד קשה ואישי,אני כבר מרגיש את זה,פיכסה

  2. מזל טוב מנחם! אני לא מרגיש שינוי כלשהו בכתיבתך – שוטפת, ציורית, ומצחיקה בדיוק כמו פעם. יומולדת שמח, עם כל המשפחה, ונשמח מאד לארגן מפגש הופס במאי או בכל מועד אחר שתחפוץ.
    .
    גם אם לא בכריסמס – פילי נגד הנטס יהיה מעניין. אני תוהה אם סימונס ישחק אי פעם…

    1. סימונס יישחק העונה, הוא את שלו בליגה עשה והאפס ומסודר לכל החיים. לא רק שפילי הפראיירים הביאו לו חוזה מקס אלא הם הגיעו איתו גם להסדר כספי על הכסף שחולט מזה שהוא לא הסכים לשחק.

    2. מה שמיקי אמר. המון מזל טוב מנחם, והכתיבה רק משתבחת.

      השינוי היחידי ששמתי אליו לב – אתה מתעצבן פחות מלפני 10 שנים, ונותן פחות בראש לכותבים ולמגיבים. מה הסוד?

  3. מזל טוב מנחם.
    .
    פילדלפיה – באקס
    בוסטון – מיאמי
    קליבלנד – נטס
    דאלאס – נגטס
    קליפרס ליקרס
    ג"ס – ממפיס

  4. מזל טוב! המון בריאות ואושר ותכתוב לנו כמה שיותר

    אני בהחלט הייתי מעדיף לראות את המשחקים שתיקנת בשביל סילבר…

  5. מזל טוב מנחם
    משחקי הכריסמס איבדו מכוחם בעיקר כשאין יריבות ענק כמו בשנים עברו
    לוקח את שלך בלי למצמץ

    1. אני מסכים, סילבר לדעתי אשם בכך, הוא רצה להפוך את המשחק לידודתי לקהל, שחקנים רובוטים שלא מביעים רגשות. לקהל המעפן שכל מה שהוא יודע זה לצעוק Defense בשני דקות האחרונות ולזלזול נקנקיות קשה להתחבר לקבוצה כך .

  6. מנחם מזל טוב, אני באמת חושב שאתה רק משתבח עם השנים, הקהילה שנבנתה פה היא בזכותך ובזכות היכולת הבלתי יאמנת שלך לספק תוכן מעניין יום אחר יום. אני מסכים איתך לגבי משחקי הכריסמס הNBA החליטה לפנות לשווקים הגדולים מאשר לקבוצות הטובות ביותר.

  7. עד 120 כמו שאתה היום, במייטבך.
    באמת לא נהייה קל עם השנים בטיסות ארוכות.
    הוריי אוטוטו בני שמונים ומתלוננים על הטיסה שהיתה להם בשבוע שעבר לארה"ב.
    הכתיבה שלך רק משתבחת עם השנים אז אל תפסיק אף פעם.
    התרגול הזה עוזר למח אז נקבל כל דבר שתשלח.
    תוותר לעצמך על כל הדיוקים הקטנים כי הם לא ממש חשובים בהיבט האישי ואם יש אנשים שזה מטריד אותם, שיקפצו.
    אני דווקא נהנה מהשגיאות ואי הדיוקים, אנחנו רק בני אדם, לא רובוטים (טוב אולי לא כולם 🙂
    אר יו קידינג מי קומראד? המשחק הקבוע לכריסמס זנ לייקרס בבוסטון!

        1. מה הקשר ל'לא כאלה'? פירסט קלאס זה הרבה פחות לחץ (חשוב מאוד לאנשים מבוגרים שאני מכיר), הרבה יותר נוח פיזית לנוסע (חשוב מאוד לכל אדם מבוגר) וחוויה הרבה יותר נעימה.

  8. מזל טוב מנחם
    אין כמוך
    אגדה חיה ויחד עם זאת דפוק אמיתי שעדיין לוקח הכל ללב.
    אני נהנה מאד מהכתיבה שלך וקורא את המעורבים שלך דבר ראשון על הבוקר מהשירותים :-).
    אחר המאפיינים שמתבגרים, זוכרים במדוייק מה היה לפני 60 שנה, דקה לדקה, בצבע ובריח אבל לא זוכרים מה היה לפני שעתיים.

    תודה לך 🙂

    1. מעולה שמעון נייס מוב של הילד. לגמרי AB
      הערה קטנה – כדאי לעבוד על כדרור מבלי להסתכל על הכדור. הראש צריך להיות כל הזמן למעלה. זה קשה אבל לפי מה שראיתי עד כה et בהחלט מסוגל לזה.

          1. שמעון צודק הוציא מעצמו קרוב למקסימום קיבל מעמד של כוכב בליגה. איבד את הקליעה כנראה בגלל שנחלש ברגליים. משם כבר התחיל לצלול.

            1. שכנעתם אבל הוא לא כל כך זקן.
              ההגעה שלו לבוסטון טראומטית.

            1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              תייבשת

            1. מה שמדהים בסטפ-בק של קמבה שאין שם צעדים וגם אין דחיפה עם היד. סל מדהים.

            2. הארדן כבר לא יחזור. שבר לנו את הלב בנטס, יעשה לכם את זה בפילי. קמתי במיוחד בשבילו בסדרה נגד מיאמי, הייתי יכול לחזור לישון בחצי השני חחחח

          1. המהלך של ניימאר, רק מראה כמה בחורות מחכות לכוכבים. דה שוט הארדן עדיין מככב במועדני חשפנות, הולכים להפריש שם את החולצה שלו.

  9. בנושא אחר ברוני מתחיל לקבל כתבות מהתאגיד במדיה כבר להכשיר אותו.
    לקחו אותו לקליפורניה קלאב טים של אנדר18 שזה אני מניח אולסטארי קאלי? נגד בני 18 צרפתים.
    נתן שם 25 נק ואת הדאנק הזה להיילייטס
    https://youtu.be/_crQBt060BM?t=756

    אבל הצרפתים כרגיל ניגבו אותם אצלם כיכב איזה בילאל קוליבלי עם 25 נק גם

      1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח רק עכשיו קלטתי דרך האמצע כמעט קו ישר קוסט טו קוסט חחחחחחחחחחחחח, מזל לפני הדאנק הוא טיפה סטה שמאלה, גם כדרר ביד שמאל במהלך שזה כבר יותר קשה ממה שהשקץ עושה בקוסט טו קוסט שלו 🙂

        אבל בצרפתים אני פחות חושד (למרות שגם הם שומרים במטליות NBA), אצל האמריקאים זה כבר ברור.
        תכף ברוך יקפוץ יגיד לנו שברוני 3 מטר ומהיר מכולם

        1. שמעון שתהיה בריא אם לבן של לברון היה את הפיזיות של האבא הוא היה נבחר ראשון והיה כוכב על בהליכה. לברון הוא האתלט מספר 1 בהיסטוריה של הליגה

  10. מזל טוב דוק ים של בריאות…. אתה משאיר גם אותנו צעירים …. מעריך כל שורה שאתה כותב.
    לעוד המון שנים טובות אמן.

  11. מזל טוב מנחם!
    תמשיך ככה זה מצוין.
    הנבא יודעת שיש משחקים יותר טובים ממה שהיא שיבצה, כמו אלה שהצעת, נראה לי שפשוט היא רוצה לחלק את הביצים גם לימים אחרים שיהיה יותר מאוזן.

  12. מזל טוב דוקטור, יום הולדת שמח!
    קורא אותך כבר משנות השמונים, ואם אפשר להגיד משהו על הכתיבה שלך זה שהיא מתפתחת. מקווה שתמשיך להינות ממנה עוד שנים, אני אמשיך לחכות לטור שלך כל יום (האתר הראשון שאני נכנס אליו, לעיתים עוד לפני שאני קם מהמיטה)

  13. מזל טוב מנחמנו! תמשיך לכתוב כל עוד אתה יכול, זה נותן לנו עניין ולך משמעות אז זה win-win : )
    לגבי הקליפרס – מאיפה הבאת את האליפות המובטחת? עם ג'ון וול שלא שיחק עשרים שנה, וקאוואי שמשחק שנה כן שנה לא? רג'י ג'קסון הוא וזובאק הם רול פליירס חביבים, ממש לא כאלה שמביאים אליפויות. בקיצור – לייקרס בוסטון זה הקלאסיקה שצריכה להיות בכריסמס.

  14. מזל טוב ענק מנחם, אתה אגדה של כתיבת ספורט והאתר הזה הוא כל כולו בזכותך.
    זכינו והלוואי שנמשיך לזכות.

  15. מנחם היקר, הרבה מזל טוב.
    אתה עדיין הסיבה שאני נכנס כל יום לאתר! לקרוא את המעורב שלך!
    מקווה שתמשיך איתו עוד שנים רבות.

  16. אין על המעורבים שלך מנחם.
    תמשיך לבעוט, אתה מהווה לכולנו דוגמא לחיים טובים בגיל השלישי
    אשמח למפגש
    יישר כח
    💪

  17. מזל טוב מנחם!!!
    מאחל חיים ארוכים ושלווים כמו שאתה חי היום ואפילו יותר טובים. אתה האיש והרוח מאחורי הופס, נותן לאלפי אנשים את המקום לפרוק בפוסטים ובתגובות את מחשבותיהם הכדורסלניות. אין כמוך!

  18. מזל טוב דוק לס! אתה דוגמה והשראה אמיתית.
    רק לספור את כמות האנשים שסיפרתי להם על דוק לס מאתר הכדורסל שאני קורא בו וכותב בגיל 80 כמו ב-30.
    ככל הנראה במאי כבר לא אהיה בארץ אבל שמחתי לדבר איתך במפגש האחרון 🙂
    אל תפסיק לכתוב לעולם.

  19. מזל טוב מנחם. כל מחמאה על הכתיבה שלך היא מוצדקת, אבל גם כל כתבה אחרת שמפורסמת כאן היא בזכותך, ורבים מכישרונות הכתיבה בארצנו חבים לך המון, כמו גם כל קורא ספורט בארץ כשאתרי הספורט המסחריים המובילים מלאים בכתבים שעברו דרכך.

  20. מזל טוב מנחם ואיחולי לעוד הרבה שנים ארוכות וטובות. אני לא כל כך רחוק מגילך (ביום ראשון חגגתי 78) ולכן אני מסכים בהחלט עם כל עצותיך לבריאות טובה (יחסית) בגילינו המתקדם. מלבד פעילות גופנית ותזונה נכונה רצוי להפעיל את המוח כל הזמן. אני לא מתכוון לבהיה בלתי פוסקת במסך הטלפון או המחשב. ולבסוף גם אישתי טוענת שהיום אני נוהג הרבה יותר זהיר. אבל הבעיה שכמה מהצעירים נוהגים ברבה יותר בפראות.

  21. מזל טוב מנחם, אני שמח שאתה חלק מחיי.

    הנה מה שאני למדתי ממך. אחרי עזיבת חצי מהצוות לאתר מתחרה התגובה שלך היתה, דור הולך ודור בא. פשוט ככה.

    1. זה היה בשלב של ההשלמה, היו כמה שלבים לפני כן
      🙂
      תגיד מה שמענו על רוה"מ שלכם, אמרו שהוא מינה את עצמו לראשות של 5 משרדים *בחשאי*.
      איך אפשר לעשות את זה בחשאי?

      1. כן, זה הכל נכון מלבד זה שהוא רוה"מ לשעבר. וגנב גדול בעבר הווה ועתיד.
        הממשלה התחלפה ושר הרווחה גילה שגנבו 25% מהתקציב בחשבוניות פיקטיביות (20 בליון [מליארד!!!] דולר) לספקים שפסלו בעבר על עבירות דומות (בדומה למה שחברות הביטוח ובתי החולים הפרטיים עושים באמריקה). בדקו מי אישר את הספקים. גילו שר הבריאות. שאלו את שר הבריאות מה זהזה? אמר לא אני. בדקו החתימה. של ראש הממשלה בתפקיד שר הבריאות. בדקו עוד קצת לעומק גילו שהנוכל החזיק חמישה תיקים!!
        הוא והנציב של המלכה (בכל זאת אנחנו קולוניה) מינו אותו לכל התפקידים בלי לגלות לאף אחד.
        זה הכל נכון לעכשיו. יום שני לפרשה.

        1. מה פתאום גנב זה הכל לטובת הציבור שאותו הוא משרת. פוליטיקאים הם קדושים שמקריבים את חייהם עבור כלל האנשים.

          1. הוא משרת את ציבור בעלי העסקים שהוא חתם להם על חוזים ממשלתיים.
            ..
            הוא גם שר התשתיות, שר המלחמה, ושר האוצר. מייד נראה איזה עוד חוזים הוא חתם….

            1. אלה שממשיכים להאמין להם. יכול להיות שאנחנו חיים במציאות אחרת.

            2. אתה לא מאמין לצד מסויים?

            3. לא.. אבל זו לא הנקודה
              הנקודה היא שזה לא תורם או מוכיח שום דבר להגזים בכוונה ולהציג את זה כאילו יש מישהו שמאמין להם, "קדושים שמקריבים את חייהם.." – שוב, מי חושב ככה? בפועל אולי חוץ ממיעוט קטן כולם מצביעים לפי שיקולים אחרים כמו הרע במיעוטו, ובעיקר אני מנסה להגיד שזה שיש שחיתות לא אומר ולא מראה שיש גם קונספירציות מאחורי זה, בובות על חוט וכל הטררם (מצטער שאני כבר לא זוכר בדיוק מה רשמת אין לי זמן כרגע לחפש, אבל ככה בערך זכור לי). מאז ומתמיד אנשים וקבוצות ניצלו את השלטון לטובתם האישית

            4. דווקא רואיתי לא מעט פה שנעולים על צד אחד.
              עדיין רבים פה על ביבי וטראמפ וזו בדיוק הנקודה שלי ועזוב מגיב ספציפי זה מצב תודעתי קודם כל.
              לא אמרתי שאנשים לא חושבים שפוליטיקאים מושחתים אלא שהמחשבה שבחירה בצד אחד או אחר כאילו הוא יהיה יותר טוב גם אם הכוונה, הרע במיעוטו היא בבסיסה הנצחת הכשל של המערכת הזו.
              הרי זו כל מהותה של המערכת הפוליטית הזו שה"עם" יריב בינו לבין עצמו, זה דומה לעיקרון של אהדה בספורט ובכל חלוקה שבה מפרידים אנשים.
              תחשוב על זה קצת כמו דת. אנשים רבים איזה אל הוא האמיתי ואתה אם אני זוכר נכון בכלל לא משחק במשחק

            5. אז ככה, אם ביבי וטראמפ לא בסדר זה לא אומר שהצד השני כן, ואם שניהם לא בסדר זו גם לא סיבה לא להצביע לאף אחד. ואם אני לא אצביע אז בתור דוגמה אחת מבין רבות, אלה שמאמינים באל מסוים יקבעו לי איך לחיות (כמו שבארה"ב – אם לנשים מותר לבצע הפלה או לא).

            6. אני לא מאמין באל מסויים ועדיין לא חושב שהממשלה צריכה לממן הפלות בטח לא אחרי 12 שבועות ושוב מבחינתיזה לא העניין. זה שמבטיח לך את זה עושה את זה כדי שתיתן לו כוח לא כי איכפת לו מנשים. הוא בסך הכל יודע מה יהפנט אותך.
              בסוף ותמיד זה הקלקלה, לא לבחור זה לא רק לבחור אלא עוד שורה של שינויים ומעשים. קודם כל זה הכרה מלאה בזה שהמערכת הזו רקובה כבר שנים ולא מתפקדת משיטת הבחירה עצמה ועד הניהול של הפקיד הכי זוטר. להמשיך לשחק את המשחק זה להנציח את המערכת הזו. אם אתה חושב שזה ישתנה מבפנים אז כנראה שנצטרך לחיות ולראות.

            7. יש הבדל בין לממן לבין לאסור כל מי שעושה את זה או אפילו ידע על זה, כן? לא חושב שמשהו ישתנה לכן אני מצביע לרע במיעוטו ולא חושב על זה יותר מדי אח"כ

            8. איפה שיש סוסים יהיו גנבי סוסים.

            9. אם שמת לב אתה מודה בעצם שלא איכפת לך שזה בדיוק הפוך ממני.
              הדוגמא שלך מוכיחה את זה, גם לך לא באמת איכפת מנשים אלא איכפת לך שהמועמד שאתה בוחר יעשה עבורך את העבודה וזה לא משנה מבחינתך אם הוא משקר או לו העיקר שהוא אומר את מה שאתה רוצה לשמוע. לשום צד לא איכפת מהדברים הבסיסים איכפת להם שתבחר בהם.
              ובסוף בסוף העניין הוא לא פוליסה כזו או אחרת אלא מה המוטיבציות של האנשים האלה.
              .
              נ.ב
              .
              הנושא שבחרת והלוגיקה שהפעלת על הבחירה מציפה עוד בעיה, פרופורציות. אני לא ממש מתכוון להיכנס לנושא עצמו של הפלות כי זה לא העניין אבל אני אקח אותו כדוגמא כי אתה הבאת. יש לי שאלה פרקטית אתב יודע כמה נשים באמת נזקקות לשירות הזה? מי אלא המבקשות את השירות הזה וזה שירות, לא זכות כי אין לה יכולת להפיל בעצמה. היא זקוק לרופאים מכשור רעלים רפואיים ועוד, כמה מהן זקוקות לזה בגלל אירועים איומים וכמה סתם התחרטו?
              הנקודה היא שזה אחוז מאוד קטן אבל המלחמה בתקשורת גדולה גדולה מסיבה ברורה.
              אתה באמת חושב שאישה בארהב לא תוכל להפיל אם באמת תחפוץ בכך? את המרפאות של מי שרפו? על מי איימו? ככה לוקחים כל נושא שמשפיע על אוכלוסיה מסויימת והופכים אותו לנפיץ ולריב בין קבוצות ב"עם". זה בדיוק הפוך מלדאוג לנפשות הפועלות.
              מדיה ופוליטיקה שלובים ידי יד.

            10. עידו אתה שם לב שאתה כל הזמן אומר דבר והיפוכו? קצת קשה לעקוב

  22. מזל טוב מנחם.
    המעורב שלך בא עם הקפה של הבוקר כל בוקר.
    שתזכו לבריאות ולעוד מלא שנים של כתיבה פוריה. אשמח לבוא במאי.

  23. מזל טוב מנחם, רק בריאות לך ולכל המשפחה

    נראה לי שלפחות חלק מהשיבוצים בכריסמס קשורים לזה שהשנה אמורים להיות משחקי NFL באותו יום…

  24. מזל טוב ליום ההולדת, אני עדיין רחוק מפנסיה, אבל פעם למדו אותי שקיים קשר ישיר בין רמת העשייה של בן אדם לבין רמת האושר שלו. בעיניי אתה דוגמה טובה לכך.
    כרבים אחרים גם אני מחכה מידי יום למעורבים הטובים והמהנים שלך. תודה רבה על כל ההשקעה

  25. חמשיר לא מוצלח-
    מנחם האיש והאגדה
    מזל טוב ליום הולדתך
    תישאר מאושר ואהוב
    והרבה בריאות הכי חשוב
    כל השאר כבר יסתדר

    1. היי יו יו יו מי בן 85 ?
      הדוק לס שנולד כמעט ב-1935
      ירה עלינו חיצים, זרק בונבונים וסוכריות
      על טראמפ רוצה לזרוק פחיות ועגבניות
      עדיין לא מבין שפוליטיקה זה לא אתיקה
      רוצה לראות את ראס עם הבחורות אצלו בבריכה לקחת גראס
      גייל אומרת לו שים שלייקס בצבעים של הלייקרס ותפסיק לבלבל במוח אין לי כוח
      לס כיכב ככדורגלן, כדורסלן, אצן ושחיין, מעולם לא היה בכיין את פוטין רוצה לשלוח לתליין
      הביא לנו את קווינט עם הסרגל שאליו לס התרגל כי בנות בכיתה רצה לשגל
      פרסם את המושג רפה הבנה ללא כוונה אך אצלנו בהופס זה בראש ובראשונה
      נאחל לו בריאות, בקיאות במציאות שינפק לנו מעורבים שאותנו להופס מקרבים

      1. שמעון אתה כוכב אמיתי, דרגן (מלשון יוצר דירוגים) עילאי, כנראה מאמן ילדים לא רע, מגיב מצטיין, פרשן נהדר, בחור זהב, רואה חשבון מצויין, ואני בטוח (אין ידע ממקור ראשון) שאתה גם מאהב טופ-אוף-דה-ליסט.

        משורר אתה לא.

  26. מזל טוב מנחם! אתה מדור הנפילים שיודע לקחת נתונים יבשים שמעניינים ברמה הנישתית ולתת ולהפיח בהם צבע, עניין וסיפור. זו ממש אומנות.
    אוצר מילים זה קישוט על העוגה, אבל אם העוגה מחניקה אותך, שום קישוט לא יורד טוב בגרון. אני מאוד מתעניין בפודקאסטים על הדראפט ולצערי דור שלם של ילדים מגישים נתונים באופן כה יבש שאני כמעט נרדם על ההגה מלהקשיב להם. כאלו חזרו מרופא שיניים כשההרדמה עוד לא פגה ומתקשרים בשיחה עם הרצפה.
    .
    לגבי כריסטמס – חצי מהמשחקים הם סתם ערב יום שלישי באמצע העונה. הקליפרס באים השנה במצב המושלם. אבל מי יודע. אולי חלק מהקבוצות הנ"ל יחוו פציעות קשות או יאכזבו ברמה שיחליפו אותם. נראה…

  27. אז אני גם אנסה חמשיר לפי מיטב המסורת
    .
    מנחם שלנו בן שמונים וחמש
    אבל כל הזמן לא מפסיק לחדש
    את פי הטבעת צבע בסגול
    לכבודו של השיקוץ הגדול
    כי מנחם שלנו, מהלייקרס כלל אינו חושש

  28. חמשירים?

    מנחם לס לא מפסיק לקשקש
    כדורסל מעולם אחר רק הוא המציא וחידש
    עונת מלפפונים זה יום הולדת
    לעיתים מגיע לחופשת מולדת
    את הופס קו אי אל הוא רכש ואותנו רפי ההבנה עושה על האש.

      1. הייתי נותן לי 5 כי זה לא שירה אבל ככה זה כשנשארו לי רק 3 דקות להמציא והכל על רגל אחת לפני שאני רץ לתפוש רכבת.
        העיקר הכוונה

        1. בשביל 3 דקות השקעה זה ציון 100. רזי, הייתי שוקל לעבור מקצוע למשוררות מקצועית, שמעתי שמרוויחים של יותר מבאקדמיה.

  29. גרמתם לי להסמיק בתגובותיכם. האנרגיה לכתוב באה מכם. אני אוהב את הקהילה שנוצרה, וזה נותן לי את הכוח והכיף לכתוב כמעט כל יום.
    תודה לכולם, ועכשיו הגיע הזמן להמשיך הלאה.

  30. בס"ד
    מזל טוב מנחם.
    עד 120 כ 20, בבריאות אושר ושמחה.
    הכתיבה שלך מצויינת.
    אין כמו לאסוף קיירי, דוראנט וסימונס לקבוצה אחת,
    כדי למלא שליש מעורב כל יום, אפילו בעונת המלפפונים.

  31. מזל טוב מנחם .
    ה-85 של היום הוא ה-70 של פעם , ועד שתגיע ל-95, הוא יהיה השבעים של פעם .
    גיל הוא רק מספר.
    תהיה רגוע ( לא שאתה לא.. ) . אוכל נכון , ספורט במידה , ותוכל לכתוב עוד הרבה שנים. וגם לנהוג.

  32. אמנם רק בשנה האחרונה פגשתי באתר הנהדר הזה, שבו התגובות מעניינות כמעט כמו הכתבות (לפעמים גם יותר) ובפה מלא אני יכול לאמר שהמעורבים הם גולת הכותרת בענק.
    מנחם תמשיך לנצח.

  33. גם למנחם ישן יש רגע של יום הולדת.
    בת גלים בלי לארי, שמיים עם קארים.
    מבעד לרועי מחלונך נשקפת
    קהילה תוססת בניהול עמיחי-חיים.
    ובראותך כי לברון מכונה המלך
    ובנו כבר מטביע על הראש
    אתה שואל, "מייקל, העוד ישנם כל אלה?
    האם מותר עוד בשלומם לדרוש?"
    מאתרך המגיבים מביטים עלינו
    שוקט הפורום באין מעורבים
    לעולם לא תשכח מליבנוו, מנחם
    שמחת צעצועייך ההופסים.

    (על בסיס "ירח" של נתן אלתרמן) –
    https://www.kibutz-poalim.co.il/page_9408

    מזל טוב מנחם!!

  34. יאללה נכנס לאתגר החמשירים (את הדוק כבר בירכתי בפייסבוק)

    קוראים לו דוק, פרופסור, מל
    מי ימלל גבורות ישראל
    נותן בראש לרפי הבנה
    עוקץ ומכניס פה ושם בקטנה
    אבל לעולמי עולמים בהופס הוא הגואל!

  35. המון מזל טוב דוק, 85 זה לא צחוק – אבל שגרת יומך נשמעת כיפית 😅
    המעורבים שלך הם כיף גדול. המון בריאות!
    .
    אוף טופיק – הייתי אתמול במשחק של הנבחרת בדרייב אין, ואני קורא מכאן – אל תנפו את גבי צ'אצ'אשווילי מהנבחרת!

    1. גם אני הייתי אתמול. כשהוא הטביע צרחתי מרוב התלהבות.בשביל הרגעים האלו אנחנו רואים כדורסל, רגעים קטנים של עליונות אדירה ואושר עילאי.

  36. יום הולדת שמח מנחם.
    אתה משתבח עם השנים כמו ויסקי,
    ואתה בהחלט single malt.
    לשמחת כולנו, חדות המחשבה וכשרון הכתיבה הייחודי לא קהו עם הזמן, אם כבר להפך.
    שנזכה לפגוש אותך ואת גייל במאי הקרוב,
    ושנהנה לקרוא את המעורבים שלך לפחות עד שדוראנט סימונס ואירוווינג יעברו תהליך אבולוציוני של התפתחות התאים האפורים בקודקודם, באופן שהסך של כולם ישתווה לזה של הגורילה מ-LA.
    הרבה בריאות ואושר!

  37. היי מנחם אני בשבועות מטורפים בעבודה
    עוד אחזור באופן יותר רציני לאתר
    אבל את המזל טוב לא מפספס גם אם קצת ברצינות
    מה שמדהים אותי שאם עכשיו אתה בין 85
    הרי שקראתי אלייך אי שם באמצע שנות ה 80 היית בערך בגילי היום …..

  38. מזל טוב מנחם.
    לא כל כך יודע איך הכתיבה שלך היתה בגיל 60, אבל בשש השנים האחרונות שבהן אני קורא אותך פה באופן קבוע, הרמה לא ירדה באינצ'. תמשיך כך!

    דרך אגב, היום היתה כתבה על הטיילת בבת גלים, הכתבה בעיקר סוקרת את הטעויות של ראשת העיר, אבל התמונות שוות.
    https://www.haaretz.co.il/gallery/trip/2022-08-17/ty-article-magazine/.premium/00000182-a5eb-d93d-a7ba-ffff45210000

  39. מזל טוב דוק.
    אתה הראשון שעקבתי אחרי הכתבות שלו
    כשרק התחלתי להכיר שמות כמו בירד ומג'יק.

    הכתיבה שלך מופלאה ומשובחת,
    נשארה חדה ומחכימה,
    ורק נוספה לה כמות הניסיון האדיר שלך.

    המעורב שלך זה הדבר הראשון שאני קורא בבוקר,
    תמשיך לכתוב, מחכים לך כאן תמיד ובארץ כמובן.

    רק בריאות, הרבה שמחה וברכה!!

  40. באיחור. פשוט לא הייתי פה. מזל טוב . אין הרבה אנשים בגיל 20 שהיו מסוגלים לעמוד בקצב שלך וכשמוסיפים לזה את החכמה הידע הנסיון וכשרון הכתיבה המלא חיות וחן שלך מקבלים סטף קרי של התיבה.לא היה ולא יהיה בעתיד גם מתחרה.אי לכך ובהתאם לזאת – כמו שאומרים החברים שלך בכפר מלל – המשך לכתוב לנו ללא לאות. תודה דוק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט