אירועי דיומא – 15.08.2022 – כדורגל ואתלטיקה

ליגה אנגלית בכדורגל / רביד אולמר

22:00 ליברפול – קריסטל פאלאס:

קריסטל פאלאס מתארחת אצל ליברפול החסרים את : טיאגו , קונאטה , אוקסלייד – צ׳מברליין,
דייגו ג׳וטה וקרטיס ג׳ונס (ג׳ואל מאטיפ וטסימיקאס בספק)
מובילות את הטבלה בפריימר ליג :  מנצ'סטר סיטי וארסנל עם 6 נקודות שהן 2 ניצחונות מ-2 משחקים כ"א.

עוד משחקים בליגות המובילות : אתלטיקו מדריד נגד חטאפה (one , 20:30) , יובנטוס המתחדשת נגד ססאולו והכישרון הצעיר רספאדורי (one 2, 21:45)

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה

מינכן תארח את אליפות היבשת. באופן די נדיר, האליפות תתקיים זו הפעם השנייה ברציפות באותה מדינה, כאשר ברלין אירחה את המפעל לפני ארבע שנים. האליפות, כזכור, נערכה במינכן גם לפני 20 שנה והיתה מוצלחת עבור הספורט הישראלי, כשאלכס אברבוך הפך לאלוף אירופה הראשון באתלטיקה, עת זכה בזהב בקפיצה במוט בתוצאה של 5.85 מטרים.

על אף היותה של האתלטיקה ענף בעל טווח הצטיינות גיאוגרפי רחב מאוד, אתלטי "היבשת הישנה" עדיין מציגים עומק רב במקצועות רבים ויהיה, אם כך, מעניין מאוד לעקוב אחר האליפות, שתתקיים בעיר אשר מזוהה עם מועדון הכדורגל שלה ואולי גם עם נסיון ההפיכה בה לפני כ-99 שנה.

מספר אתלטים ישראלים ישתתפו באליפות וחלקם יתחרו כבר היום.

11:30 (שעון ישראל): מרתון נשים – כחודש לאחר שרצה יפה באליפות העולם וירדה שם מ-2:32, מאור טיורי (שיא אישי של 2:29:04) תיקח חלק במקצוע גם הפעם.

12:30: מרתון גברים: שישה אתלטים ייצגו את ישראל. התחרות הינה גם קבוצתית, כשמלבד המיקום האישי, ייחושב הניקוד של כל נבחרת לפי שלושת האתלטים הראשונים שלה (בהנחה שאכן סיימו לפחות שלושה). הרץ הישראלי המוביל הוא כמובן מארו טפרי, בעל שיא אישי של 2:06:58, שהגיע במקום ה-11 באליפות העולם, זה לא מכבר. רצים ישראלים נוספים הם גירמה אמרה (2:07:28), ימר גטהון (2:09:27), בוקיאו מלאדה (2:09:28), גשאו איילה (2:09:30 והשיאן הלאומי ב-10,000) ועומר רמון (2:13:30), שבן דודו ומאמנו, אמיר רמון, השתתף באותו המקצוע באליפות אירופה לפני 8 שנים, בציריך. תחלואיני מלקה, תושב ישראל וחבר בנבחרת הפליטים, יזנק אף הוא הבוקר. שיאו האישי של הרץ בן ה-24, יליד אריתריאה, הוא 2:10:09.

22:48: גמר 10,000 מטר נשים – לונה סלפטר תנסה להגן על תוארה מלפני ארבע שנים. שיאנית ישראל במקצועות רבים הצטיינה באליפות העולם האחרונה, כשזכתה במדליית הארד בריצת המרתון. שיאה האישי של לונה הוא 31:15. סלאם טפרי, רעייתו של שיאן ישראל במרתון, תיקח אף היא חלק בריצה. שיאה האישי הוא 31:19 והיא העפילה גם לגמר האולימפי בחצי המרחק, אך העונה כושרה מעט פחות טוב מהרגיל. הרצה בעלת השיא האישי המהיר ביותר במקצוע היא אייליש מקולגן הסקוטית (נציגת בריטניה, כמובן), שקבעה העונה 30:19. הרצה בת ה-32 זכתה לפני זמן לא רב במדליית הזהב במקצוע במשחקי חבר העמים הבריטי. אמה, ליז מקולגן, היתה בין היתר אלופת העולם וסגנית האלופה האולימפית בריצה זאת.

נוסף על המקצועות שצוינו לעיל, יתקיימו הערב הגמרים בהדיפת כדור ברזל לשני המינים.

מי שיחזה במוקדמות 100 המטר לנשים ולא יראה את דיאנה וייסמן, יגלה כי בהיותה אחת האצניות המהירות ביבשת, היא העפילה ישירות לחצי הגמר (שיערך מחר), בדומה לבלסינג אפריפה, בעל הזמן המהיר ביותר העונה באירופה במרחק הכפול.

ניתן לראות את לוחות הזמנים, רשימות המשתתפים והתוצאות כאן, אך הדבר דורש רישום קצר (לפחות ממני). שידורים בערוצים 55-56 בטלוויזיה.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רבה חברה.
    התחרות במינכון מעניינת מאוד.
    אני שואל את עצמי האם לונה תצליח לשמור על הרמה שלה מפעם ב- 10,000 אחרי שעברה לרוץ מרתון.
    גם ארבעת רצי המרתון בגברים יכולים להביא תוצאה טובה, לאור הכושר שהיו בו לאחרונה.

  2. כל הכבוד לישראלים במרתון!
    .
    הערב באליפות אירופה בשחייה, 20:07 – חצאי גמר 200 מ' מעורב אישי (גורבנקו במטרה לעלות לגמר), 20:24 – גמר 50 מ' גב (לייטרובסקי שעלה עם הזמן השלישי ינסה להגיע לפודיום)

  3. כל הכבוד גם ללונה ולסלאם טאפרי על ההישג המרשים.
    לונא לא רצה כל כך יפה מבחינת הסגנון, אבל עם הזמנים אין מה להתווכח.
    מדליה רביעית ביום אחד.

  4. מעניין למה היא משתתפת ב-10k ולא במרתון, זה בגלל שרצתה להגן על התואר או משהו אסטרטגי בהכנה או עייפות מרתון? אולי אלכס יתייחס לזה מחר. ואיפה סיפאן חסן?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט