מעורב הופס ליום ו': המסע המפרך של סת' קרי מ'משופשף' בליגת G עד קלעי עילית ב-NBA / מנחם לס

1.סת' קרי נולד למשפחת NBA אבל עובדה זו לא עזרה לו במסעו כהוא-זה. אולי אפילו הפריעה

סת' הוא בנו של דל קרי, השחקן שבילה 16 שנים מעולות בליגה, והאח הקטן של סטף. שתי עובדות אלא לא הקלו עליו במסע ה-NBA שלו. אם כבר אז עצם העובדה שהוא הבן של דל והאח של סטף היקשו עליו את מסע ה-NBA שלו כי כל מה שעשה, ובמה שרק נגע, הציפייה הייתה שהוא יראה דברים שלאבא לא היו, ושייקלע לפחות טוב כמו אחיו סטף כי הדיווחים מהבית תמיד היו שסת' מנצח בקביעות את אחיו המבוגר סטף בכל משחקי ה'חיובים' שהם משחקים בהם.

במילים אחרות במקרה של סת' זה אף פעם לא היה 'סת' נטו', אלא תמיד 'סת', הבן של…' או 'סת', הארח של…'.

לסת', כמו לאחיו סטף או לאבא דל לא היו את התכונות האתלטיות, או את הגובה, לעשות זאת בליגה. היה עליו לעשות זאת THE HARD WAY. הוא אפילו לא היה טוב מספיק – או כך חשב מייק ששבסקי מאמן דוק – לעשות את הקבוצה באוניברסיטה היקרתית. הוא בילה שנה שלמה בליברטי יוניברסיטי בעיק קטנה בוחרג'יניה שם הוא הוביל את כל הפרשמנים במכללות עם 20.2 נק' ממוצע. זה שכנע את ששבסקי,ובעונה הבאה בדוק הוא העלה את אחוז השלשות שלו מליברטי מ-34.7% ל-43.5% – שיפור מצויין תוך עונה אחת, ונגד שמירותשאמורות היו להיות לזקות יותר מאלה של יריבות ליברטי.

FF לשנת הסניור בדוק בה הוא הוביל בקליעות עם 17.5 נק' למשחק. בהרבה משחקים הוא היה הקנה היחיד עחיו נשענה הקבוצה, ועדיין הוא לא זכה לכל עניין מה-NBA כשסיים את שנת הסניור שלו

הדיעה עליו נשאה את המוניטין הרגיל: "חוסר אתלטיות…חוזר תנועה צדדית…מגן חלש. כמה דו"חות עליו נראו כמו תעודת מוות לשחקן קולג' המתעתד להגיע לרמה הבאה. אחרי שאיש לא צלצל הגיע צלצול מגולדשן סטייט שהזמינה אותו לשחק לצד אחיו. מאומה לא קרה מלבד 6-7 דקטת משחק בששה משחקרי הכנה בהם קלע 2.2 נק' למשחק והווריורס שיחררה אותו.

אחרי הווריורס היו ביקורים קצרים מאד בממפיס, קליבלנד, ופיניקס שלא הולידו דבר, מלבד פטרן קבוע של xת' הניכנס לשתיים-שלוש דקות ולא מרומם דבר. החלו לדבר עליו כעל 'האח הבלתי מוצלח של סטף'. מדי פעם הוא נקרא לקבוצת G, ושוב אותו פטרן של חוסר דקות משחק וחוסר יכולת להראות את מה שבאמת יש לו. התסכול הפך להיות בלתי נסבל ממש. "הגעתי למצב של חוסר אונים", הוא אמר ל-BASKETBABLL FOREVER. "כשאתה לא נבחר בדראפט הסיכוי שלך לקבל דקות משחק שואף לאפס. אבל אני בסקהוליק. ניסיתי ליהנות מכל נסיון אם כי זה היה קשה להתאכזב כל פעם מחדש.

ה-BREAKTHROUGH קרה כשסקרמנטו קראה לו ב-2015. הוא שוב חימם את הספסל עד יום אחד כשהפוינט גארד ראז'ון רונדו נפצע ולא יכול היה לשחק ושמו של סת' נקרא. הוא ענה ב-19 נק' כולל 3 מ-4 מהטריי. הוא המשיך לשחק עד סוף העונה – 7 משחקים – כשהוא רושם סטטיסטיקה של 16.4 נק' למשחק עם 5.3 אס' ו-49% מה-3, הטוב בליגה לשחקן הקובר לפחות שלוש שלשות למשחק!

מאז הוא לא הסתכל אחורה אף פעם.

הוא פיצח את דרכו לליגה בדיוק בזמן שהשלשה הפכה לנשק החם ביותר למעשה הוא הפך את קליעת השלשה שלו לערך הסטורי כשהוא היום בעל האחוז השלישי בגובהו מהטריי OF ALL TIME!

הוא מסביר:

It was just years and years of consistent work,” he said of his shooting ability. “Even getting those reps in when you don’t want to… morning, night, whenever. You gotta love it and .embrace it, because it’s a lot of hard work.”

לזכותו של סת' חובה לציין שהוא עבד יומם ולילה על שיפור תנועתו הצדדית, ושיפור הגנתו האישית. הוא גם עבד על שיפור כוחו, נשא את בתו של דוק ריברס לאשה, והבטיח שהוא ב-NBA להישאר. מ-CAST-OFF הוא הפך לאחד מהשחקנים הטובים בליגה כ-FLOOR SPACER כשהוא משיל מעצמו את התוספת לשמו – 'האח של…'. הוא הפך לשחקן מעולה בזכות עצמו. הוא הפך לשחקן מעולה ללא כל EGO מנופח, והסכים לשחק בכל קבוצה ובכל תפקיד שהטילו עליו. מזגו הנוח הפך לנקודת מכירה שהליגה כולה קנתה והעריכה. ה-“‘I’m gonna keep my mouth shut and I’m gonna work and I’m gonna do what I need to do’ type thing, and you need more guys like that.”

וכמובן שישנה לו את הזריקה המעולה ביותר ב-NBA מבחינה מכנית, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה עכשיו!

אסיים במילים שניכתבו במאמר הזה על סת' קרי שהשתמשתי בו לפוסט זה, ושכחתי מהיכן מצאתי אותו ומאיזה זמן:

These days, Curry’s primary focus is on helping Kevin Durant and Kyrie Irving contend for championships in Brooklyn. And when each offseason rolls around, Curry says he’s passionate about passing on everything he’s learnt to the next generation of players.

In a recent tour of Australia, Curry ran camps for young players in Sydney and Melbourne with the backing of Charity Bounce and Hoop City. He also made public appearances at Foot Locker stores, where he met with every single fan waiting to see him, despite the lines stretching out of sight.

I just like to show the kids some of the drills that really helped me when I was their age,” Curry said of his camps. “The most important thing is just having fun with the kids, showing them how much I love the game and trying to pass that along to them.”

Make no mistake, you won’t find many better role models than Curry. He is the humble hard worker who found a way to make history in a league many said he’d never play in.

2. הפתעה: הסלטיקס הוסיפו את רוברט ויליאמס כשחקן 'שמור' שהם לא יוותרו עליו עבור דוראנט!

אז עתה ג'ייסון טאטום, ג'יילן בראון, ורוברט ויליאמס הם 'מוגנים'.

3. אף אחד לא חייב כמובן להאמין לי אבל ג'יימס הארדן טס עם קווין דוראנט ללונדון להיפגש עם הבעלים של הנטס כ-'ADVISOR' שלו!!!

תראו, חברים יקרים: אף אחד לא חייב להאמין למילה דפוקה אחת שאני כותב. אבל עם עובדות אין להתווכח.

אז ככה: אולי ג'יימס הארדן אינו 'היועץ' של דוראנט, אבל דוראנט הזמין אותו להצטרף אליו – אל דוראנט – לטיסה. זאת עובדה. אז מסתבר ששני 'האוייבים' אינם כאלה אוייבים. הסיפורים שמאז הארדן עזב את הנטס לפילי דוראנט לא מדבר אליו הם, כמו שאומרים, מצוצים מהאצבע.

אני לא מאמין שקווין ביקש מג'יימס סתם להצטרף. אני מאמין שקווין דטראנט מחשיב את ג'יימס הארדן כאחד הטובים ביותר לדיסקוסי 'עזיבה' עם הבעלים והפרונט אופיס וכך הוא הצטרף לדוראנט.

דוראנט הודיע מאז שחזר מלונדון שהתעניינותו לעבור לקבוצה אחרת הצטמצמו עתה לשתיים: פילדלפיה והבוסטון סלטיקס.

4. הליגה החליטה TO RETIRE את מספר 6 לזכרו של ביל ראסל

סוף סוף ההצעה שלנו כאן באתר הגיעה לאזני אדם סילבר, שהחליט שזה רעיון טוב לקבלה.

שאלה: מה יעשה לברון ג'יימס?

5. האם דריימונד גרין יסיים את הקריירה בדטרויט פיסטונס?

זה לא יקרה העונה או בעונה הבאה אבל דריימונד גרין הגיב לשאלה שהוא 'מקווה' לסיים את הקריירה שלו בדטרויט פיסטונס. דריימונד הוא מהעיר סגינו שבמדינת מישיגן, וגם היה סטודנט במישיגן סטייט לפני ה-NBA.

6. קיירי אירוינג טוען שלשחק 82 משחקים בעונה הרגילה זה 'לא אנושי' ("גם בק-טו-בק הוא INHUMAN")

קיירי אירוינג דרש דרישה מהנטס לגבי הארכת חוזהו שהייתה שהוא "לא יחוייב לשחק יותר מ-60 משחקים בעונה הרגילה". לדעתו זה 'INHUMAN' לדרוש משחקן לשחק 60 משחקים בעונה רגילה, ואז הפלייאוף.

מה הפלא שהנטס סרבו להאריך את חוזהו והוא חתם רק לעונה הבאה?

ריק ביוקר מ-FOX SPORTS שהוא אחד העתונאים האמינים ביותר אמר בפודקסט “On the Ball” השבוע שאירוינג התעקש על סעיף בחוזה המאורך שלו (CONTRACT EXTENSION) שיגביל את מספר משחקיו לעונה הרגילה ל-60 "כי לשחק 82 זה INHUMAN". הוא גם דרש סעיף שירשה לו להימנע ממשחקי בק-טו-בק, "מצב שגם הוא INHUMAN". כמובן שהנטס אפילו לא מצאו לנכון לענות לו, והגישו לו את חוזה השנה הזאת לחתימה.

לך תדע אם כל הסירוב שלו להתחסן (רגע, אולי הוא התחסן אבל לא גילה לאף אחד?) לא היה בגלל שהוא רצה להגביל את מספר משחקיו?

7. פטריק בברלי מברך את הטימברוולבס על ש-"THEY DID ME RIGHT"

פטריק בברלי נשמע מאד "UNPATRICK BEVERLY" כשהגיב היום באינסטגראם על הטרייד שמינסוטה עשו עם יוטה ג'אז על רודי גובר, שכלל את בברלי ועוד ארבעה שחקנים. "כולם חושבים שהם 'DID ME WRONG'. באמת? ב-5 חודשים שם עשיתי 13 מיליון דולארים. I WOULD SAY THAT THEY DID ME RIGHT. VERY RIGHT. תודה לך מינסוטה!"

8. אולי קווין דוראנט אינו כזה אהבל כמו שחושבים?

היום הופיעה דיעה שאולי קווין דוראנט לא כזה טיפש אחרי הכל. הוא לא האמין כנראה אפילו לרגע שג'ו טסאי יקבל את דרישתו לפטר את סטיב נאש ושון מאיירס. אבל הוא החליט לדרוש את הדרישה הגרנדיוזית הזאת סתם לעורר סערה ולגרום לנטס לחשוב שאולי כדאי בכל זאת להיפטר מקווין דוראנט וכל הבחישות, הדרישות, והטענות שלו, ובכלל כל הבלגן שהוא גורם להוריד את רמת הדרישה שהנטס דורשת אם יהיה טרייד עליו.

אולי הוא תיכנן הכל מראש?

9. פינת הטבע – הטווס המצוי

הטווס המצוי קרוי גם טווס הודי ולעיתים גם טווס כחול, הוא מין של עוף צבעוני מסוג טווס שבויית בעיקר לצורכי נוי (הטווס מהווה אטרקציה פופולרית בגני חיות ופינות חיאך נפוץ בטבע גם כחיית בר. בתי הגידול הטבעיים שלו הם יערות  פתוחים, ברום של כ-600 עד 1800 מטרים מעל פני הים.הטווס הוא אוכל-כל ואוכל חרקים מכל המינים והסוגים. למרות זנבו הארוך וכנפיו העבותות והמפוארות הטווס יכול לעוף כאשר יש לו צורך בכך.

בשל יופיו והידורו הרב השפיע הטווס על התרבות והדת בהודו  (שם מקורו), אסיה ואירופהלשם הובא על ידי האדם. קרלוס ליאנוס הגדיר את המין לראשונה ונתן לו את שמו המדעי בו משתמשים גם היום. כאמור הטווס נפוץ היום בעיקר כחיית נוי בשל גופו הכחול הבוהק וזנבו הארוך והמפואר בעל עשרות העיניים הירוקות. ישנם פרטים שבהם מוטציה מסוימת גורמת לטווס להיות לבן כולו. . גם הטווס הלבן פופולרי כחיית נוי. הטווס הוא העוף הלאומי  של הודו ושל איראן.

אורכו של הזכר כ-100 עד 115 ס"מ מהראש עד לתחילת זנב, לעומת 195 עד 225 ס"מ כולל הזנב; משקלו כ-4–6 ק"ג. הנקבות קטנות יותר, אורכן כ-95 ס"מ ומשקלן כ-2.75 עד 4 ק"ג.

נוצות הטווס

זנבו הארוך של הטווס מהווה דוגמה קלאסית לעקרון ההכבדה ומשמש אותו בטקסי חיזור אחר נקבות – בדרך כלל בזירת חיזור שבהם מתקבצים מספר זכרים. הזנב מפותח, צבעוני וארוך יותר אצל הזכר אך קיים גם אצל הנקבה.

לטווס הזכר יש נוצות זנב ססגוניות כחולות-ירוקות או ירוקות. בנוצות יש סדרות "עיניים" הנראות בצורה מיטבית כאשר הטווס פורש את זנבו. נוצות זנבו הן הנוצות הארוכות מבין כל בעלי החיים. צבעיו הבוהקים של הזנב אינם מגיעים מפיגמנטים ירוקים או כחולים, אלא ממבנה מיקרוסקופי שמקנה להן תכונות אופטיות – תכונה הנקראת צבעוניות מבנית.

הטווסים מסתובבים בדרך כלל בקבוצות קטנות, שכוללות זכר וכ-2 עד 5 נקבות; לאחר עונת הרבייה, לעומת זאת, הקבוצות מורכבות אך ורק מנקבות ואפרוחים. קבוצות של טווסים נצפות לרוב באמבטיית-אבק או בהליכה אל מקור המים הקרוב.

הטווסים מצויים רוב הזמן בין ענפי העצים. כשהם על הקרקע בטבע הם עשויים להיטרף על ידי טורפים כמו הנמר, הזאב, והשועל שאורבים להם. טווסים במשכנות האדם עשויים להיתפס על ידי כלבים או על ידי ציידים. הזכרים בעלי הזנב הארוך נטרפים בעיקר עקב זנבם המגושם, כחלק מעקרון ההכבדה.

כשמטרידים אותם, הטווסים בורחים בדרך כלל על ידי ריצה ולעיתים נדירות על ידי מעוף. יכולת התעופה שלהם מוגבלת והם משתמשים בה בעיקר כדי להימלט מאויבים או כדי להגיע לצמרות העצים. הם בדרך כלל נחים ולנים על עצים כדי להיות מוגנים יחסית מטורפים פוטנציאליים, אך גם שם הם עלולים להיתפס על ידי עופות דרסנים.

הטווסים קולניים, בייחוד בעונת הרבייה, וטווס עשוי לקרוא גם בלילה אם הוא מרגיש מאוים. קריאות אלה יכולות להיענות גם על ידי הטווסים השכנים. ידועות 7 קריאות של זכרים, ו-6 קריאות שאופייניות לזכר ולנקבה.

הטווס במקורות היהדות

פרשנים רבים סבורים שה"תֻכִּיִּים" הנזכרים במקרא הם הטווסים. הטווס נזכר בספרות  חז"ל ביחד עם התרנגול והפסיון כעוף נאכל שטעמו משובח. מהמקורות עולה בבירור שמדובר בעוף כשר!!!  בספרות ההלכה של האחרונים היו דיונים אחדים בעניין ההיתר לאוכלו. בעת החדשה נותרה מסורת אכילה פעילה בידי יהודי איטליה, שפסקה כנראה במהלך המאה התשע עשרה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
76 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tzafriros
12/08/2022 5:08:59

מספרי 6 הנוכחיים ראשיים לשמור על מספרם. אם תשאלו אותי מהלך קצת דרמטי 10 בכדורגל זה המספר של פלה ומארדונה ולכן מתקשר לי עם גדולה. לא הייתי רוצה לחשוב שיפרישו את המספר הזה

עגל
12/08/2022 6:10:17

תודה מנחם.
הטווס אכן יצור מוזר. כשהייו ילדים הבנים של הכיתה היו מנסים "להילחם" בטווס הזכר של פינת החי (היו כמה שהסתובבו חופשי).
זאת חיה די מסוכנת עם מקור אפקטיבי. אני הקפדתי להיות בין הפחדנים במעגל החיצוני . . .
.
סת' קרי נהנה מזה שיש לו אבא ואח בנב"א, הוא לא סבל מזה כלל. בארה"ב אם יש לך קרוב משפחה מפורסם זה פותח דלתות.
הבן של אובמה (סתם זרקתי שם) לא מתקבל בקלות למוסדות לימוד שהוא מבקש להצטרף אליהם?
.
הפרשת החולצה זה לא רעיון טוב, עדיף שיפרישו חלה.
זה תהליך שאין לו סוף.

Avri
Avri
12/08/2022 10:59:25
Reply to  עגל

הבנות של אובאמה (אין לו בנים, יש סשה ומליה) – אחת בהרווארד והשניה במישיגן.
ללכת מכות עם טווס זה אחד הרעיונות הכי מטומטמים ששמעתי מעודי. במילים אחרות, לא מפתיע שילדים בקיבוץ ניסו את זה 😉.

עגל
12/08/2022 11:58:52
Reply to  Avri

לא יודע למה חשבתי על אובמה, סתם קפץ לי לראש איזה מישהו מפורסם ופריבילג . . .
ללכת מכות עם טווס זה טיפשי, מתאים מאוד לילדים בקיבוץ.
עוד משהו שהיינו עושים – היינו מטיילים (עם מורה מבוגר) לואדי פייג'אס (נחל יבנאל). שם היו רועות בנחת הפרות של מרמור.
ואז הבנים של הכיתה היו מחליטים להתלבש על אחד העגלים, לא יודע מה בדיוק לעשות, להחיק אותו שלא יברח, לא משנה מה, העיקר שננצח
🙂
מה שהיה קורה זה שאחרי כמה רגעים האמא שלו היתה מגיעה בריצה ואז כולם בורחים לכל עבר בצעקות .
יש לי סיםורים גם מהאווזים בפינת חי אבל זה לפעם אחרת (זו גם חיה מזרת אימה)

Dor
Dor
12/08/2022 12:26:58
Reply to  עגל

אווזים זה ליגה אחרת. תנין עם מקור וכנפיים

עידו גילרי
12/08/2022 12:35:11
Reply to  Dor

הייתה להם מכונת יח"צ להסתיר את הטרור שלהם

Yinon Yavor
12/08/2022 15:08:02
Reply to  Dor

אווזים פשוט לוחשים עליך וזה מפחיד לאללה.
להבדיל, היה לנו בקיבוץ שחקן כדורסל ענק (שהגיע דווקא מהעמק שלכם יואב), שידעת שאם הוא כועס וצועק עליך זה עוד בסדר. היינו מתחילים לברוח כשהוא היה מתקרב ולוחש עלינו בשקט. אז זה נהיה מסוכן… כמו עם האווז

עגל
12/08/2022 18:42:44
Reply to  Yinon Yavor

מי זה, גבי טייכר?

Yinon Yavor
12/08/2022 19:51:22
Reply to  Yinon Yavor

לא מישהו מפורסם. ממסדה במקור

Avri
Avri
12/08/2022 14:40:29
Reply to  עגל

עגל, אתה רוצה שנפתח כאן מול כולם מה באמת נערי הקיבוץ היו עושים עם העגלים שהם היו תופסים? 😉

עידו גילרי
12/08/2022 14:51:00
Reply to  Avri

עדיף על החתולים.

Avri
Avri
12/08/2022 15:33:19

חתולים זה לחדר אוכל (יום ראשון קציצות?) זה עניין אחר.

עגל
12/08/2022 16:56:20
Reply to  Avri

אני לא חושב שאי פעם תפסנו אותם, אפילו העגל הזה שכולם צוחקים עליו הוא די חיה רעה, זאת בהמה שכשהיא רצה אתה לא תתפוס אותה.
קצת כמו אייטון שכולם צוחקים עליו

trusttheprocess
trusttheprocess
12/08/2022 6:52:45

יש עיר לא רחוקה מלוס אנג'לס 25 דקות צפון מזרח , קוראים לה סאן מרינו , ליד פאסדינה מי שמכיר , העיר הזאת היא בדיוק כמו כל עיר פרברים רגילה בהבדל אחד , ישם שם טווסים שמסתובבים חופשי ברחובות , בין הבתים,בין המכוניות כאילו כלום , אין לי מושג למה זה קורה
כל פעם שאני שם אני לוקח תמונות

Avri
Avri
12/08/2022 11:00:56

גם באירופה יש כמה ערים כאלו. וגם בישראל יש מושבים וקיבוצים שמתרוצצים שם טווסים חופשי, גם כאן העניין הזה לא ברור בכלל.

אשך טמיר המקורי
12/08/2022 11:16:36
Reply to  Avri

זה מאוד פשוט.
מישהו מחליט להביא איזה שני טווסים לחצר בתור יופי.
הם בורחים ומתחילים להתרבות.
עד מהרה מגיעים לעשרות רבות.
גרתי במושב כזה למעלה מעשור ובעץ מעל ביתי ישנו עשרות.
גם קשה ללוכדים לתפוס אותם.

עגל
12/08/2022 12:00:05

במזרח הקרוב (טורקיה כזה) היה גם מקובל שטווסים משמשים לשמירה הם גם חזקים וגם "צורחים" בקול חזק

Wave Bull
12/08/2022 17:11:41

טראסט – זה קורה גם בשכונות מסוימות בפאלוס ורדס, דרומית לרידונדו ביץ מקום מגורי. ממליץ לך על ביקור שם אם לא היית – אירופה בדרום קליפורניה

ירון, החלום
ירון, החלום
12/08/2022 7:07:37

בס"ד
תודה רבה מנחם.
אתחיל מהסוף, פינת החי נהדרת וצבעונית.
מתקשרת אצלי לקיירי ו דוראנט…..
דת הצליח בגלל הרבה עבודה קשה מאד, ומעט מאד הזדמנויות בהתחלה,
זה מעיד על אופי קשוח מאד.לגבי המשפחה, מצד אחד זה יוצר ציפיות עצומות,
מצד שני זה גם נותן פתח קטן, ראה האחים של יאניס.
דריימונד גרים מתאים לפיסטונס, הבאד בויז.
ביל ראסל, הרויח את זה לא רק בגלל הכדורסל, אלא גם בגלל בתרומה החברתית העצומה שלו.

פה איתמר
פה איתמר
12/08/2022 7:36:28

אחלה מנחם
סת השחקן המשלים המושלם
דוראנט ישאר. אין לו ברירה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סת עשה התקדמות מטורפת. הייחוס המשפטי בכלל הכניס אותוצלליגה ולמבחנים ולמחנות אימונים וכו ודאגו לו טוב טוב אבל בניגוד לרוב כאלה הואנקנה את מקומו עם הזמן והשתפר בטירוף עד שנהיה שחקן nba נהדר בעצמו. עבד קשה מאד הבחור
2. דוראנט תפור לפילי זה ברור לי מהרגע ההוא בו ביקש טרייד.
3. זה אנהיומן לקבל גם את הסכומים שקיירי מקבל. אז אין בעיה שישחק 60 משחקים אבל שלא יקבל תשלומים על אלו שהוא מפסיד כנל כל יתר השחקנים שבדעה הזאת.
מישהו באמת חושב ששומרים במשחקים האלה חחח גם ככה הכל קליר פאת השחקנים נחים על המגרש.

Jonathan
12/08/2022 7:54:30

תודה מנחם.
סת' אחלה שחקן.
.
כיף שגרין בג"ס אבל יהיה מעניין לראות אותו בפיסטונס. בעיקר כי אנשים לא מבינים איך הוא, כמו קבוצות האליפות של הפיסטונס, מביאים הישגים.
.
מאוד אהבתי את ביל ראסל אבל זו הגזמה פרועה להפריש את המספר 6. מה לגבי דוקטור ג'יי? ולברון במיאמי? פילי וההיט יפרישו את המספר פעמיים?

Avri
Avri
12/08/2022 11:02:32
Reply to  Jonathan

לראסל היתה את החכמה למות לפניהם

jefffoster10
12/08/2022 13:47:47
Reply to  Jonathan

כמו שהסלטיקס עשו עם המספר 18 אאל"ט (ג'ים לוקשטוף ועוד מישהו)

רביד אראל
רביד אראל
12/08/2022 19:35:40
Reply to  Jonathan

הליגה לא מאפשרת ללבוש את מספר שש יותר, זו לא הפרשת חולצה כמו שהקבוצות עושות לשחקנים שלהן.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
12/08/2022 8:28:15

תודה רבה על המעורב המעולה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצוין מנחם, תודה רבה.
.
אחלה גבר שבעולם, הקרי הצעיר, ושחקן מצוין, וגם חוטף מדופלם.
.
אני חושב שקיירי צריך לדרוש מקסימום של אפס משחקים בעונה – הוא לא יתעייף או יפצע, הקבוצה לא תצטרך לסבול מנוכחות, וכולם יהיו מרוצים. פחות או יותר מה שסימונס עושה. השיטה עובדת.

ברוך רובין
ברוך רובין
12/08/2022 8:49:47

1. כל הכבוד לסת קרי אחלה שחקן משלים, עשה דרך מופלאה הפריצה שלו בG ליג ואז בליגת הקיץ הבטיחו לו חוזה ומאז הוא לא הסתכל לאחור.
.
2.יכול להיות שדוראנט יסיים בסוף בפילי? יש להם מספיק בחירות דראפט ויכול בהחלט להיות שהחבילה הטובה ביותר היא מקסי טייבול והאריס + בחירות על דוראנט (ברוקלין לא יקבלו את בוקר או טייטום ובראון על דוראנט).
.
3. דוראנט לא טיפש כמו שעושים ממנו ההתנהגות שלו מחפירה והוא זרק את החתימה לפח , הוא רוצה לצאת מברוקלין ויהיה מה ומוריד את הערך שלו מדקה לדקה מהלך מגעיל.
.
4. החוזה הבא של דריימונד גרין יהיה האחרון שלו, יש אצלו ירידה ביכולת כבר שנים והוא מתמקד בעיקר בפודקאסט קשה לי לראות אותו בגיל 37 בליגה.
.
5. קיירי ארווינג לא שווה תגובה, האהבל גם העסיק את אמא שלו כסוכנת ואין לה את היכולת לבנות לו תדמית נכונה.

עידו גילרי
12/08/2022 9:16:23

איזה בחירות דראפט יש לפילי להציע? הם כבר העבירו חצי קבוצה ואת כל נכסי הדראפט שלהם עבור הארדן. נשאר להם להעביר רק את החצי השני (מקסי תייבול והאריס) אבל אין להם מה להעביר רק החלפות והבחירה בעוד שבע נניח.
זה רחוק מלהספיק.
קיירי לא חיכה הרבה כדי להגיד בשפה שלו שריק בושר שוב ממציא דברים. אגב הוא ממש לא היחיד שמשתמש בבן משפחה כסוכן.

ברוך רובין
ברוך רובין
12/08/2022 9:52:51

מה שהעבירו בשביל הארדן זה סימונס ,סת קרי, דראמונד בחירה ב2022 ובחירה מוגנת ב2027. יש את הבחירות של 2024 2026 2028 פלוס החלפת בחירות ב2023 ו2029 , עכשיו הם מוסיפים לחבילה גם מקסי הסופר כשרוני בטרייד שיכול להיות אולסטאר בעתיד , את טוביאס האריס (סקורר של 20 נקודות) ומגן פנטסטי כמו טייבול.

עידו גילרי
12/08/2022 10:06:28

הבחירה של 2022 הפכה ל2023 והנטס חייבים גם ל-okc ב2025 עם הגנות כך שהבחירה ב-2027 יכולה להידחות מה שאולי אפילו מונע את העברה היחידה שהם יכולים להעביר ב2029 (לא בטוח צריך לבדוק את זה קצת יותר לעומק). בכל מקרה מה שנשאר להם חוץ מזה זה החלפות בחירה שהן לא נכס אמיתי אלא אקסטרה. לא ברור לי למה אתה חושב שיש להם בחירות זמינות להעביר.

ברוך רובין
ברוך רובין
12/08/2022 10:09:35

סליחה בדקתי שוב שכחתי שהעבירו את הבחירה ב2025 לאוקלוהמה, זה משבש את כל התוכניות

אבג
אבג
12/08/2022 8:52:13

בתור אוהד הייתי מעדיף 30 עד חמישים משחקים שמנסים לנצח על פני שמונים משחקי אימון שמה שמעניין בהם זה סטטיסטיקה אישית
קיירי חושב שהוא כוכב שיכול לדרוש דברים כמו ההוא מהקליפרס שבאמת משחק שישים משחקים ללא בקטובק. במציאות הוא לא

ברוך רובין
ברוך רובין
12/08/2022 8:59:01
Reply to  אבג

רוב כוכבי הליגה הפציעים משחקים 55-65 הקטע שזה לא מובטח בחוזה. מה שמצחיק זה שהוא טוען שזה בלתי אנושי, שחקני הNBA עם הספורטאים המפונקים ביותר בספורט משחקים 30 דקות שמתפרשות על פני 3 שעות ומתלוננים.

אבג
אבג
12/08/2022 10:12:25

הוא מתבטא בצורה קיצונית
אבל זה כן גורם לפציעות

ברוך רובין
ברוך רובין
12/08/2022 10:27:53
Reply to  אבג

עומס בהחלט יכול לגרום לפציעות, אבל יש כל כל הרבה גורמים אחרים שמשפיעים על פציעות כגון מזל רע גנטיקה עבודה נכונה והכנה גיל סגנון משחק… קוואי בעונה שבה קיבל כל מנוחה אפשרית נפצע אותו דבר אפשר להגיד על אמביד, דיוויס, לברון, קרי … כל אלה סובלים מפציעות למרות שהעומס עליהם ירד משמעותית משנים עברו (לברון ב15 שנה הראשונות שיחק 75 משחקים בעונה לא כולל פלייאוף).

אבג
אבג
12/08/2022 14:23:19

לא עשיתי סטטיסטיקה אבל מהצד נראה שב נבא יש יותר פציעות מבאירופה למרות שהמשחקים באירופה יותר תחרותיים.
גם המזל תלוי בהסתברות שתלויה בזמן משחק בפועל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

הלוואי היו שומרים שם כמו באימונים.

ברוך רובין
ברוך רובין
12/08/2022 10:31:11
Reply to  אבג

לגבי משחקים אימון השחקנים והקבוצות מחזיקים את המקל משני צדדיו, מצד אחד הם רוצים למקסם רווחים על חשבון אהודים מצד שני הם לא מוכנים לספק את המוצר שעליו האוהדים שילמו, אוהדים באים לראות את לברון גיימס וקרי לא את קווין לוני. חרם צרכני היה פותר את הבעיה הזאת בקלות.

asaf
12/08/2022 8:58:03

תודה מנחם. ההתקדמות של סת' קארי והצורה בה מצא את מקומו מרשימה.

עידו גילרי
12/08/2022 9:44:51

למרות שמדובר בשחקנים עם יכולות שונות המסלול של סת' קרי מאד מזכיר את זה של 'בן של' אחר – GP2 (רק שסת' היה קודם).

רפיקי
12/08/2022 10:04:36

בוקר טוב מנחם תודה על המעורב.
קווין דוראנט דביל חוד עד שיוכח אחרת.
קיירי אירווינג זה פשוט השראה לילדים, צריך לעשות סרט על החיים שלו כדיי שילדים ידעו איך לא להתנהג כמבוגרים.
אני חושב שבסקלת העניין/יכולת שהמצאתי השניים האלה מתחילים להדרדר למקומות אפלים..מזל שסימונס שם כדיי להנחות אותם

Berch
12/08/2022 10:24:33

אחלה מעורב
מתחיל לאבד את האחיזה במציאות בסאגה עם דוראנט וקיירי אירוונג……
ובאוכל אין על איטליה
🤣

Yinon Yavor
12/08/2022 10:28:45

כדאי לציין שאת עקרון ההכבדה המוכר עבור בעלי חיים בכל העולם ניסח בחור חביב אחד, פרופ' אמוץ זהבי, משלנו.

עגל
12/08/2022 12:06:40
Reply to  Yinon Yavor

+1000

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 13:40:12
Reply to  מנחם לס

אתה מוזמן לבדוק בגוגל. באופן ציורי: בטבע בעלי חיים מפתחים תכונות שמכבידות עליהם ואפילו מסכנות את חייהם בשביל להרשים ולזכות בסקס או כבוד. למשל נוצות הטווס וריקוד החיזור שלו מושכים תשומת לב של הטורף הפוטנציאלי, אז הטווסה, אומרת לעצמה (בחיי שזה מה שאמוץ זהבי ז"ל אמר-מילים שלו!), אם הוא מוכן להשקיע משאבים ביופי של עצמו ולסכן את חייו סימן שהוא מוצלח מאד. אז כדאי לי להזדווג אתו כי הוא כזה מוצלח והילדים יצאו כולם רופאים ועורכי דין מוצלחים, זו טווסה פולנייה…
ועוד קצת על אמוץ, לפני כ 20 שנה נסענו ביחד להלווייה של פרופסור מנדלסון (אבי הרוחני ומייסד הפקולטה לביולוגיה של אוניברסיטת תל אביב) ואחרי שהכנסנו את האיש הקטן הזה לקבר (תמיד היה מסתכל עלי למעלה כי היה ביננו הבדל של כ 30 ס"מ), הוא רצה להגיד כמה מילים לזכרו. הוציא איזו צ'טל'ה מקופל מהכיס יישר אותו וניסה להתחיל לדבר אבל לא יצאו לו מילים, רק בכי חנוק. הוא אהב את היינריך כמו אח והם הקימו בעצם את החברה להגנת הטבע וראשות הטבע של ישראל ביחד.

Yinon Yavor
12/08/2022 14:24:44

תיקון קטן – את החברה להגנת הטבע הוא הקים עם איש יקר אחר, סבא של חבר ילדות וידיד טוב בעצמו (עד שנפטר) – עזריה אלון.

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 17:05:19
Reply to  Yinon Yavor

קודם כל אתה צודק לגבי עזריה, התפספס לי פה חלק חשוב בהיסטוריה אבל, גם מנדלסון היה מעורב וזה לפי דברי זהבי שציין זאת לא מעט פעמים בכל מיני מקומות וגם ב 4 עיניים אתי, הייתי תלמיד שלו ודיברנו פה ושם. לגבי עזריה אלון? היה אדם דגול וחובב גדול של אירוסים, בעצם מי לא?

Yinon Yavor
12/08/2022 14:25:28

אהבתי את התאור של עקרון ההכבדה… ידעתי שמישהו כאן ימצא שפה ציורית לתאר את זה.

Avri
Avri
12/08/2022 14:46:02

אותה סיבה שערסים נוהגים ברכבים שהם לא יכולים להרשות לעצמם.

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 17:12:43
Reply to  Avri

https://m.youtube.com/watch?v=57nhS1mv7Mg
ערסים שופים פקה פחוח?

יהלי אולמר
12/08/2022 10:33:56

תודה דוק
נראה שהצטרפת לפרויקט הרול פליירס שאני מריץ כאן בימים האחרונים, כיף לקרוא על הקרי האנדרייטד מכולם.
דוראנט ינוחם בסימונס

MBK
MBK
12/08/2022 11:07:20

קיירי מעצבן
זה כמו שאני אחליט לא לעבוד שלושה חודשים ברציפות בגלל שאין חופשה משבועות ועד ראש השנה.
משלמים לחארות האלה בשביל לשחק!
תיירים משלמים סכומים אסטרונומיים להיות במשחק NBA לא בשביל לראות סגל של ג׳ ליג
ג׳ון סטוקטון שיחק 19 עונות בליגה לדעתי 16 מתוכן מלאות.
קארל מאלון, קארים, מייקל, בירד,מג’יק,קובי לא פספסו משחק מרצון והם היו מבוגרים עם עונות פלייאוף ארוכות.
תגידו מה שתגידו על ווסטברוק, הוא בא לעבודה בכל משחק גם אם הוא עושה עבודה מחורבנט.
בבייסבול שחקנים משחקים דאבל הדרס, עונות של 162 משחקים.
מישהו יעלה על הדעת לא לחבוט בגלל שהוא עייף?

עגל
12/08/2022 12:08:42
Reply to  MBK

+100
לגמרי מפונקים.
בזמנו צ'רלס בארקלי אמר שיש להם את העבודה הכי טובה בעולם, הם משחקים במשחק אהוב, עובדים רק 7 חודשים בשנה, ומרוויחים על זה מיליונים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

בדיוק. עזוב את זה בשכונה כל אחד מהם שיחק 4 שעות בלי הפסקה כל יום וכמה פעמים ביום בשיא המאמץ שהיו ילדים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  MBK

ברור זה בטלנים שחקנים לא בכושר מה שברוך אמר משחקים 30 דק 3 שעות לא שומרים וכלום רק זורקים לסל חחח ומתלוננים
בדיחה. אבל הם נתנו לזה יד אז שיהנו

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 13:41:48
Reply to  MBK

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מחורבנט? לא ידעתי שאתה בכת ביבי המלך. הייתי בטוח שאתה בכת השנייה, רק לא ביבי.

MBK
MBK
12/08/2022 14:43:52

כשזה מגיע לפוליטיקה, אני לא סובל אף אחד
מי שקיבל את בנט כרוה״מ עם 5 מנדטים פתח את הדלת לרוה״מ בן גביר/סמוחטריץ/דושבאג אחר שיבקש להיות רוה״מ או שאין משחק
זה היה פיגוע לדראון עולם בדמוקרטיה הישראלית
בנט הוא ביי פאר הפולטיקאי שאני הכי פחות מעריך

Dor
Dor
12/08/2022 17:09:28
Reply to  MBK

עזוב ימין-שמאל, להשאיר את המצב כמו שהוא עם החוסר תפקוד הנוראי שהיה עדיף? אני בדיוק הפוך מהצד של בנט אבל לוקח אותו כל יום לפני החלופה הנכלולית גם עם מנדט בודד

MBK
MBK
12/08/2022 17:40:48
Reply to  Dor

אני חושב שזה לא דמקורטי
לא הייתי רוצה את בנט כרוה״מ גם תחת
ממשלה ימנית
בטח שלא עם 7 מנדטים
מבלי להכנס לימין/שמאל תמיד צידדתי בהצבעה במפלגות גדולות (משהו שלא עשיתי ב 4 מערכות הקודומות)
השיח הציבורי מגעיל, מאסתי בפוליטיקה הישראלית

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 17:17:19
Reply to  MBK

אני לא יכול לחשוב על בן גביר כראש ממשלה!
הרב מהיר כהנא היה צוחק מהקבר, הוא לא צריך 40% מהעם…..
אולי יקפוץ לו שוב הרעיון לתפוס את השלטון בכח?…..
המדינה משרתת את העם והעם משרת את אלוהים? זה לא אני אמרתי אלא כהנא….

MBK
MBK
12/08/2022 17:41:36

ברגע שלשון המאזניים מחליט שהוא רוצה להיות רוה״מ זה עלול לקרות

Dor
Dor
12/08/2022 19:39:07
Reply to  MBK

הזנב מכשכש בכלב גם בפוליטיקה לראשות רוהמ כמו שהחרדים מכשכשים בחילונים כבר שנים לדוגמא או בדיוק כמו וועדי העובדים בנמלים/חח״י

אשך טמיר המקורי
12/08/2022 14:19:16

סיפור מצוין הסיפור של סת'. כל הכבוד לו.
תודה דוק

Pistons
Pistons
12/08/2022 14:42:21

תגידו, חצי מהאתר כאן גר בחו"ל? כל פעם אני נתקל במישהו אחר שרושם שהוא גר בחו"ל.
רשמתי כבר מזמן שקיירי כבר פרש וכדורסל הפך אצלו לעיסוק צדדי. אמא שלו לא נפטרה כשהוא היה קטן? אני זוכר שקראתי עליו כתבה באתר שאבא שלו גידל אותו.

עידו גילרי
12/08/2022 14:53:08
Reply to  Pistons

זו האמא החורגת שלו.

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 17:18:36

הסבתא החורקת, לסבתא גלגלים חורקים.

עידו גילרי
12/08/2022 18:06:49

🥱

Dor
Dor
12/08/2022 17:06:08

סת׳ הוא האבידה היחידה של פילי בטרייד על הארדן. ולחשוב שהטרייד של פילי על ריצ׳רדסון תמורתו נראה מוזר בזמנו, יופי של שחקן. רוברט וויליאמס אנטאצ׳בול? סטיבנס התחרפן? שחקן טוב אבל יש כמוהו לא מעט בליגה (סורי אברי). תודה דוק

Pistons
Pistons
12/08/2022 18:40:57
Reply to  Dor

בטח אנטאצ'אבל. נגיעה הכי קטנה והוא יפצע

Dor
Dor
12/08/2022 19:35:21
Reply to  Pistons

😆

Dor
Dor
12/08/2022 19:41:30

רזי נראה לי דווקא ווייט היה השחקן השישי הטוב אצלכם ולא גראנט וויליאמס שהיה בינוני

דוקטור רזי הופמן
12/08/2022 20:46:40
Reply to  Dor

וויט היה טוב