ניתוח טרייד – אנתוני דייויס ללייקרס / הגולש יהונתן שלו

ניתוח טרייד – אנתוני דייויס ללייקרס / הגולש יהונתן שלו

יהונתן שלו הוא ממנהלי ערוץ הטלגרם "ספורט ליין: עדכוני NBA🏀"

כיף לשפוט טריידים שקורים עכשיו, אבל לרוב קשה לקבוע "מי ניצח". היום נעלה באוב טרייד מהעבר וננסה לגלות – מי ניצח בטרייד, השקנאים או החד-גבה? ניו אורלינס או לוס אנג'לס?

רקע

באמצע עונת 2018/19 אנתוני דייויס התחיל לעשות קולות של שטיח לא מרוצה בעליל. בשלב זה דייויס משחק עבור ניו-אורלינס כבר 7 שנים, ולמרות רזומה מרשים של 5 בחירות לאולסטאר, כולל מצטיין משחק האולסטאר ששוחק בלואיזיאנה, ו-3 בחירות לחמישייה הראשונה של העונה, ו-3 בחירות לחמישיות ההגנה, דייויס הגיע לפלייאוף רק פעמיים, ועבר סיבוב רק פעם אחת. 

ב06.07.19 הועבר דייויס בטרייד ללייקרס לאחר שהצהיר על רצונו לעבור ללייקרס בטרייד עוד במהלך העונה.

התמורה

הלייקרס – מקבלים את אנתוני דייויס.

ניו אורלינס – מקבלים את ברנדון אינגראם, ג'וש הארט, לונזו בול ולא פחות משלוש בחירות סיבוב ראשון

הצד של הלייקרס

עונת 2020 = A+

עונות 2021+22 = C+

מדוע?

בעונת 2020 דייויס הפציץ. הגבה נבחרה לחמישיית העונה, עם ממוצעים של  26 נק', 9.3 ריב', 3.2 אס' ו-2.3 חס'. במהלך הפלייאוף, 21 משחקים, דייויס השתפר עוד יותר – 27.7 נק', 9.7 ריב', ו-3.5 אס'. הלייקרס גברו על פורטלנד, יוסטון ודנבר ב-5 משחקים כל אחת, העפילו לגמר וזכו באליפות אחרי 4-2 מול מיאמי.

נראה היה שהלייקרס קיבלו בדיוק את מה שהם רצו.

ואז?

פציעות.

בעונת 2021 דייויס שיחק ב-36 משחקים בלבד, כשגם במשחקים אלו הוא מציג את המספר הנמוך ביותר של ריבאונדים וחסימות בקריירה, וקולע רק 21 נקודות, המספר השלישי הכי נמוך בקריירה שלו!

ובפלייאוף, ללא דייויס הפצוע, הלייקרס נוצחו בסיבוב הראשון על ידי הסאנס.

בעונת 2022 דייויס הצליח לשחק 40 משחקים, אבל עדיין קלע מעט ושיחק רע (רק 0.186 אחוז לשלוש, למשל), והלייקרס אפילו לא הגיעו לפלייאין, שלא לדבר על פלייאוף.

האם דייויס והלייקרס ניצחו את הטרייד?

שאלה מורכבת.

מצד אחד, הלייקרס זכו באליפות, וזו, לטעמי, המטרה בליגה.

מהצד השני הלייקרס "זכו" בשנתיים של חוסר רלוונטיות בהן דייויס בקושי שיחק…

יתכן שהשאלה שצריכה להישאל היא האם ללא הטרייד על דייויס מצבם של הלייקרס היה טוב יותר.

אם מסתכלים גם על השנתיים אחרונות, אני בכלל לא בטוח שהתשובה חיובית. האם אינגרם, לונזו וג'וש הארט היו משיגים יותר בשנתיים הללו לצד לברון? לדעתי כן (אינגראם, למשל, התפוצץ העונה), אבל לא בהרבה. על כן, מצאתי לנכון להעניק ללייקרס את הציון C+, אבל לנוכח האליפות, מצאתי לנכון שלא להעניק להם את הציון נכשל.

דייויס חתום לעוד שלוש שנים, (שנה שלישית הינה אופציית שחקן, אבל מדובר בלמעלה מ-40 מיליון ולהערכתי אין סיכוי שהוא יוותר עליה), והבחור רק בן 29. לדעתי, אם בשנתיים-שלוש האלה הוא מצליח להישאר על הרגליים לכמות סבירה של משחקים, והלייקרס מגיעים רחוק בפלייאוף, אז אפשר להגדיר את הטרייד כמעולה. כרגע, למרות האליפות, אני חושב שבסופו של דבר הלייקרס יקבלו ציון נמוך מאחר והם מוצאים את עצמם ללא שחקנים צעירים, ללא בחירות, עם לברון מזדקן שתכף ייעלם, ואז… הם יישארו ללא כלום.

ציון עכשווי אך לא סופי = B

הצד של ניו-אורלינס

הפליקנס שיחקו יפה את היד שהייתה להם. נכון, היה להם שחקן מדהים, אבל מתוסכל, דורש טרייד, וכזה שלא לקח אותם רחוק בפלייאוף. אז מה עושים? טרייד חכם. הפליקנס הבינו את הערך של הכוכב שלהם, את הנואשות של הקבוצה השנייה וזכו בצעירים מבטיחים. (שומעים ברוקלין?)

הפליקנס קיבלו באותו קיץ את הבחירה הראשונה בדראפט, למרות סיכויים של 6% בלבד. הפליקנס ידעו שיבחרו את זאיון, ולכן כל מה שנשאר זה לבנות סביבו קבוצה ראויה.

השקנאים לקחו מהלייקרס את כל מה שיכלו לקבל, כשההפתעה הנעימה של הטרייד הוא ברנדון אינגרם, שגילה שהוא יכול להיות שחקן מוביל, ולקפוץ מ-13.9 נק' בממוצע לעונה (בשלוש עונות) בלייקרס, ל-23.4 בניו אורלינס.

לונזו בול נתן להם שנתיים חביבות למדי, (וזה יחסית לכך שהבחור פשוט פלופ. בחירה שנייה שנותן 11 נקודות למשחק), ואז עבר לשיקגו בעסקת סיין אנד טרייד תמורת תמורת תומאש סטורנסקי, גארט טמפל, ובחירת דראפט עתידית.

ג'וש הארט נתן שנתיים וחצי לא רעות אף הוא, ושימש חלק מרכזי בטרייד שהביא לניו אורלינס את סי ג'יי מקולום.

זאיון* של הטרייד לניו אורלינס = A

(*הא הא, ראיתם מה עשיתי פה? ציון/זאיון וויליאמסון? לא משנה)

טריידים לא נמדדים רק בתמורה, אלא גם במה הצלחת להוציא מהקלפים שהיו לך ביד.

וניו אורלינס, לדעתי, הוציאו את המקסימום. נכון שהטריידים שבאו לאחר מכן, כולל מקולום, פחות קשורים לטרייד על דייויס עצמו, אבל השקנאים בהחלט השתמשו בחכמה בשחקנים שקיבלו בטרייד בחוכמה ומקבלים על כך את הקרדיט.

ובעיקר, לעונת 2022/3 ניו אורלינס נכנסת במצב טוב יותר מהלייקרס, ולכן, לדעתי, הסתכלות רחבה מצביעה על כך שהשקנאים ניצחו בטרייד – יש להם כוכב ראשי מדהים (בפוטנציה, לפחות), וסגל משלים מעולה. לא אופתע בכלל אם הם יגיעו רחוק יותר מהלייקרס העונה, בטח אם זוכרים את הדיווח האחרון, בו נאמר שדיוויס לא יפתח את העונה.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. הלייקרס זכתה באליפות ווין ענק בשבילם, עדיף עונה אחת של אליפות מאשר 7 עונות של פלייאוף .
    .
    ניו אורלינס יכלו להוציא מהלייקרס עוד שחקן אבל זה בהחלט החבילה הכי טובה שהייתה בשוק בשביל דיוויס. אינגרם לונזו ובחירות דראפט גבוהות (זה חבילה שברוקלין דורשים עכשיו בשביל דוראנט) אז למרות שהם הפסידו בטרייד ההפסד לא כזה נורא.

  2. אליפות עושה את זה קל. רק אם ניו אורלינס תיזכה באליפות בשנים הקרובות, וזה וואחד אם, אז אפשר יהיה להגיד ששתי הקבוצות ניצחו. זה פשוט עד כדי כך.

    1. עושה את זה קל כן, אבל אליפות לפליקנס לא רלוונטית מאחר והיחס בין הקבוצות לא היה שווה
      הלייקרס היו יכולים לזכות באליפות גם אם אינגרם והשאר היו נשארים, הפליקנס עם דיוויס (והולידיי ומיטרבויץ וכו) עברו סיבוב בלחץ.
      ככה שהלייקרס קיבלו תמורה של שחקן מוכן ומזומן להיות החצי השני לאליפות במקום לחכות עד שהילדים יגדלו
      וניו אורלינס קיבלו חבילה יפה שהחזירה אותם לפלרטוטים עם הפלייאוף שזה פחות או יותר איפה שהיו, עם פוטינציאל ליותר עם הג'וקר שקיבלו בהגרלה

  3. לטעמי הלייקרס ניצחו את הטרייד עד כה.
    הלייקרס לקחו אליפות בעוד הפליקנס מחפשים את עצמם ובעיקר מתפללים לראות את זאיון בריא (אם כי הטרייד שהביא את מקולום זה שיחוק נפלא עבורם).
    מספיק שדיוויס חוזר להיות בריא והוא מזכיר שוב לכולם איזה שחקן נפלא הוא והלייקרס חוזרים לרלוונטיות.

    1. +1
      ובנוסף, הפליקנס זכו בציון בפוקס אדיר. בדיעבד מצבם לא כזה גרוע כמו שהיה יכול להיות, אבל ההחלטה של הלייקרס היתה ברורה ונכונה.

  4. קודם כול ציון +A לכתבה, נהניתי לקרוא, ואני נהנה להגיב.
    ״הם (הלייקרס) מוצאים את עצמם ללא שחקנים צעירים״
    ״לעונת 2022/3 ניו אורלינס נכנסת במצב טוב יותר מהלייקרס״ שני משפטים אלה אינם תוצאה של הטרייד על דייוויס, אלה תוצאה של הטרייד על ווסטבריק.

  5. אחלה פוסט יש רק מנצחת אחת לטרייד הזה והיא ברורה כשמש הלייקרס לקחו אליפות יחד עם דייוויס ויותר מזה בזכות דיוויס שהיה ה FMVP.
    כך שאין פה בכלל דיון.
    להערכתי אם הלייקרס משחררים עכשיו את דיוויס בטרייד בהנחה שהוא כרגע בריא הם יקבלו עליו בחזרה את כל מה שנתנו בלי למצמצץ או איכויות דומות. הוא עדין צעיר.
    NO BRAINER בעייני.

    1. מישהו אחר זכה בFMVP. דיוויס היה אדיר באותו עונה לברון ודיוויס דיוויס ולברון לא משנה הפ היו צמד.
      לרוב שאתה מטריד שחקן בקליאבר הזה בגיל של דיוויס אתה מפסיד

    2. איזה שכתוב מעניין של ההיסטוריה…
      .
      דייויס היה מצוין, ללא ספק.
      לברון היה פשוט טוב יותר,
      והפער גדול למדי
      (גדול יותר מהפער בין 30 נק' ב-65% אפקטיבי ל-25 נק' ב-61% אפקטיבי).

      1. איזה שכתוב מעניין של ההיסטוריה….
        איזה רמאי …
        שקרן…
        נוכל…
        בסדר טעות.. לברון אהובך זכה. אבל בלי דיוויס זה לא היה קורה זה ברור לחלוטין. ולאורך הבועה כולה הוא היה טוב מלברון.
        סליחה ומחילה מאוהדי לברון.

        1. הפרס הוא על הגמר שפ לברון היה השחקן הטוב על הפארקט כמו שגיא ציין לברון סיים את הסדרה עם אחוזים הזויים.

        2. נו, באמת.
          .
          "שקרן, נוכל…"
          .
          מילים שלא כתבתי,
          ושככל הנראה אם הייתי באמת חושב כך אז התייחסותו הייתה כפי שהיא לטרולים האמיתיים שמאכלסים את אתר הופס –
          התעלמות מוחלטת.
          .
          אם תקרא את מה שכתבתי במהלך עונת 2020,
          תראה שבמהלך כל העונה ההתייחסות שלי היא אל לברון ודייויס הצמד שמובילים כקבוצה בלי חלוקה ילדותית ל-"הקבוצה של …"
          .
          יותר מכך,
          דייויס היה השחקן הטוב ביותר בשורות לייקרס בסדרה מול דנבר,
          כאשר חשיבותו קריטית הן בהגנה והן בהתקפה.
          גם את זה כתבתי בזמן אמת.
          .
          מה לעשות,
          אתה התייחסת לפיינלס.
          .
          אז, לא.
          לא רמאי.
          לא שקרן.
          אם ארצה להשתמש במילים כאלו (כאמור, בוחר בדרך כלל פשוט להתעלם),
          לא אסתירן בכסות כזו או אחרת.

  6. אליפות >>>>>>>>רלבנטיות בעונות אחרות. נקודה.
    ״ממוצע נצחונות״ יותר טוב לאורך כמה עונות לא מתקרב למשמעות והחשיבות של אליפות אחת.
    .
    אבל כל ההשוואה מופרכת מבחינת ניו אורלינס כי דייויס היה עוזב בסוף העונה בכל מקרה אז בשביל שהטרייד ישתלם להם או בשביל שינצחו אותו הם לא צריכים להיות יותר טובים מהלייקרס ואי אפשר לשפוט אותם על פי קריטריון כזה.
    .
    שורה תחתונה היה להם שוק של קבוצה אחת והם הצליחו להוציא מהם את המקסימום ++
    פלינקה נתן הרבה יותר מדי בסיטואציה הזו ומאז בכל משא ומתן הג׳נרל מנג׳ר של הקבוצה השנייה פשוט יושב ומחכה שפלינקה יתקפל ויוסיף עוד לעסקה.
    זה בדיוק מה שקורה עכשיו עם הפייסרס והנטס.
    .
    ואיך אפשר לא להזכיר שאחת הבחירות שנתנו היתה בחירה 4 בדראפט 2019 ?
    הלייקרס התכוונו לקחת את דריוס גארלנד אם הטרייד לא היה קורה, והפליקנס עשו טעות גדולה שלא רק שלא לקחו את גארלנד, הם הטרידו את הבחירה להוקס תמורת חבילה בינונית מאד, וההוקס לקחו את האנטר – מה שהשאיר את גארלנד לקאבס ב 5.

  7. תפתחו שרשור על הפגישה היום בין דוראנט לבעלים של הנטס שבו דוראנט אמר שהוא לא מאמין בדרך שהקבוצה הולכת אליה וזה או הוא או מרקס ונאש.כדי שישאר הוא רוצה שמרקס וסטיב מאד שדוראנט עצמו רצה יפוטרו.
    ואני תמיד חשבתי שקיירי הוא הפרובלמטי

    1. אני רציני לגמרי שאני אומר שיותר מדי זמן שלהם יחד לא עשה טוב לאף אחד מהם. אי אפשר לנתק בין חוסר השפיות הזמני/קבוע של שניהם לעובדה ששניהם חברים. יש לזה השפעה על זה ולהפך.

      1. אני כבר מזמן לא מחובבי דוראנט האיש , כן אוהב את הכדורסל שלו אבל בוא תסביר לי במה הוא טועה? שון מארקס עשה טרייד בלתי נסלח על הארדן אני כבר מזמן חשבתי שצריך לפטר אותו. גם מי שחשב שיש הגיון בטרייד הזה – התקפל – כי סימונס לא שיחק כל הפליאוף ולמעשה ויתרו על כוכב ענק תמורת כמעט כלום. נאש הוא מאמן גרוע ביותר זה נראה ככה בעייני כולם.
        מה שדוראנט דורש היה צריך לדרוש הבעלים . לא דוראנט.

        1. החטא הקדמון של מרקס היה במילוי כל הדרישות של קיירי ודוראנט מהיום הראשון.צריך לפטר אותו רק בגלל שהיה שטיח.את נאש אמנם מרקס הביא אבל גם זה עבר דרך אישורו של דוראנט.
          לנתינת כח לשחקנים יש דברים חיוביים אבל יש גם דברים שליליים.הם חירבו מועדון.גם לברון שבדרך כלל לוקח החלטות טובות כגנרל מנג'ר גמר את הלייקרס שנה שעברה ולשנה הקרובה עם ראסל ווסטברוק.
          אם זה תלוי בי גם דוראנט וגם קיירי עפים בטרייד.חירבו את המועדון מהשנייה הראשונה שלהם מפיטורי אטקינסון והלאה.הארדן לא יכל לראות יותר את קיירי
          ומעיף גם את מרקס שעשה עבודה מצויינת ב שנים לפני דוראנט וקיירי הרים מועדון מהקרשים אל הפלייאוף אבל ב 3 שנים האחרונות לא ביצע את תפקידו והיה שטיח של דוראנט וקיירי.
          ואחרון חביב סטיב נאש החוצה.שחקן גדול בחור מצויין לא מאמן

          מתחיל הכל מהתחלה עם מיליון בחירות דראפט בעיקר על דוראנט ושחקנים צעירים.
          הנטס כבר לא יקחו בשום מקרה אליפות בשנים הקרובות גם אם דוראנט וקיירי ישארו וגם אם יעזבו.
          רק דבר אחד אני מבקש.לא אכפת לי שדוראנט ישלח ל 29 קבוצות שונות רק שלא יתקרב שוב לווריירס

          1. יש עוד מיליון החלטות כמו הבאת דיאנדרה ג'ורדן לדוגמא שבה בחבילה עם דוראנט וקיירי טפחות הוא יותר הם קיבלו כמעט 100 אחוז ממה שרצו בלי התנגדות מהגנרל מנג'ר

            1. מסכים עם הכל .רק צריך לזכור שלא סתם יש לכוכבים בליגה הרבה כח וצריך ללכת לקראתם אבל מארקס אכן הרחיק לכת במיחוי הדרישות שלהם שפשוט הפך לשטיח כמו שכתבת. אבל בעייני זה שהוא הביא סימונס פצוע תמורת הארדן זה כבר גובל בשערוריה בחוסר מקצועיות מוחלטת. גם למי שצידד בטרייד ברור שהארדן משחק עדיף על סימונס פצוע .
              אני גם מתפלץ על המחשבה שדוראנט יחזור ללוחמים אבל לא מאמין שזה יקרה. היינו שם כבר. זהו . מספיק.

        2. טרייד בלתי נסלח?! אתה מדבר כאילו הארדן לא נס על חייו כדי לברוח משם. ואני מזכיר לך שדוראנט היה עוד יותר עצבני על הארדן.
          מהדיווחים הלא יודע עד כמה אמינים אמרו שהארדן התחרפן מקיירי.
          השלישייה של הנטס עשו ועדיין עושים תחרות מי המשוגע ביותר

      1. זה יצא לתקשורת כי דוראנט הדליף את זה והוא רוצה שהנטס יורידו את המחיר עליו כדי שיהיה אפשר לעשות טרייד

        1. נראלי רצה להרים את האגו עם טרייד שהתמורה שלו מהמטורפות בהיסטוריה, וכשראה שהוא הולך להישאר בבית התחיל לזעום ולנבוח

  8. בטווח הקצר הלייקרס.
    בטווח הארוך השקנאים.
    ווין ווין
    הלייקרס הימרו שדיוויס יהיה טוב גם לטווח הארוך….. זה לא הצליח…
    😎

  9. המטרה של הלייקרס בטרייד הייתה לקחת אליפות הם השיגו את המטרה.
    ניו אורלינס השיגה את אינגראם והבחירות דראפט בעיקר.
    בסף הלייקרס ניצחו אליפות שווה יותר מאינגרהאם והבחירות שהם נתנו.

  10. אחלה רעיון לכתבה ואחלה כתבה
    תודה רבה
    .
    בסוף הלייקרס ניצחו לצערי עם הטבעת שהשיגו. בטח בהתחשב בעובדה שדיוויס בקושי שיחק יחסית מאז הטרייד.
    ואם לא היה פוצע את עצמו בסדרה מול הפיניקס עם הפלופ, לטעמי הם היו מעיפים אותם
    .
    פליקנס אחלה קבוצה גם בלי ציון ובעזרת הכוכבים ולא פחות בעזרת הילדודס מסביב הם הגיעו שוב פעם לפלייאוף ככה שהם פחות או יותר נשארו באותו מקום שזה יפה מאוד יחסית לשחקן שעשה להם שביתה איטלקית

  11. השורה התחתונה היא שהלייקרס לקחו אליפות בזכות הטרייד, כן בועה לא בועה, אליפות זו אליפות אז הם נצחו בטרייד.
    אם הייתי נביא והייתי רואה שהסלטיקס יוותרו על בראון וסמארט, ודוראנט יביא אליפות או שתים הייתי אומר שזה שווה!
    לגבי ניו אורליאנס אני אומר שגם הם הרוויחו בטרייד כי כאמור הגבבון (חולם) לא היה נשאר והיה מגיע בקלץ ללייקרס שנה מאוחר יותר? אז קיבלו מה שיכלו.

  12. תודה.כרגע זה נראה כווין-ווין לשני הצדדים.כפי שאמרו לפני אליפות זאת אליפות ועדיף שנה אחת של אליפות מאשר 7 שנות פליאוף רצופות ללא אליפות(אלא עם אתה מיניסוטה).ניו אורלינס גם קיבלו צמורה יפה וידעו לנצל אותה להמשך לא רע בכלל,רק הנקודה של זאיון זה פיור לאק מה שנקרא.היה להם מזל גדול.

  13. תודה על הפוסט, אהבתי הן את הרעיון והן את הביצוע.
    הציון שנתת ללייקרס על טרייד שהביא אליפות קצת נמוך לדעתי.
    שאר השחקנים ברי החלפה.
    לנ"א לא היתה בררה והם הוציאו את המקסימום שיכלו.

  14. לטעמי, טרייד אינו בהכרח משחק על על סכום אפס, אדרבה- המטרה העיקרית בשוק ההעברות היא לשפר את התועלת של שני הצדדים באמצעות טרייד של קונה מרצון ומוכר מרצון. לדידי שתי הקבוצות הפיקו תועלת: הלייקרס זכו באליפות ש(כנראה) לא היו זוכים אלמלא אנטוני דייויס. בצד השני- ניו אורליאנס היתה הצד החלש בעסקה, שכן דיוויס היה מעוניין לעזוב והעדיף בפומבי את הלוס אנג'לס לייקרס- צעד שהקטין את ערך הטרייד. בתנאים אלו הקבוצה הצליחה לקבל נכסים לא רעים. מסיבות אלו ומנימוקים נוספים אשר צר המקום מלהכיל אני מסיק כי גם הניו אורליאנס פליקנס הפיקו תועלת עודפת מהמהלך.
    לסיכום- הלייקרס הרוויחו טבעת, הפליקנס הרוויחו הזדמנות נוספת עם ציון ושות'

  15. מסכים עם תגובה 17.
    ניצחון או הפסד בטרייד נמדד במטרות ובאפשרויות שעומדות בפניך.
    ביחס למצבם לפני הטרייד – הלייקרס בהחלט הרוויחו.
    ביחס למצבם לפני הטרייד – גם הפליקנס בהחלט הרוויחו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט