אירועי דיומא – 04.08.2022 – כדורגל ואתלטיקה

מוקדמות הקונפרנס ליג / עמיחי קטן

20:00 מכבי תל-אביב – אריס סלוניקי:

הנציגה הישראלית שהכי מצליחה באירופה בשנים האחרונות ממשיכה במסע אל שלב הבתים, והפעם מצפה להם יריבה לא פשוטה בדמות אריס סלוניקי היוונית, במה שיהיה המפגש הרשמי הראשון בין הקבוצות. עם זאת, הצהובים הצליחו להשיג כמה ניצחונות נאים באירופה בשנים האחרונות, ולפחות בשלב הזה מדובר בפערי רמות קטנים לטובת היוונים על הנייר, אך לא יותר מזה. בשלב הבא תחכה ככל הנראה ניס הצרפתית, במה שכבר יהיה אתגר קשה יותר עבור צמד הקבוצות.

21:00 לוגאנו – הפועל באר-שבע:

הקבוצות נפגשו בעבר בשלב הבתים של הליגה האירופית, אז כל אחת מהן ניצחה את משחק הבית ושתיהן הודחו, אך שתיהן מרגישות שההזדמנות שלהן להעפיל לשלב הבתים טובה לאור ההגרלה הנוחה יחסית בשלב הבא. מחזיקת הגביע הישראלי החמיצה את שלב הבתים בעונה שעברה, והיא תקווה לחזור לשם העונה, כשהסיכוי לכך בהחלט קיים.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

הישג נהדר לבלסינג אפריפה באליפות העולם עד גיל 20, שנערכת בעיר הקולומביאנית, קאלי. האצן בן ה-18.5, חניכו של המאמן איגור בלון, שיפר את שיאו האישי והלאומי במיאוץ ל-200 מטר בכמעט ארבע עשיריות השניה. תחילה, ברבע הגמר, קבע 20.37 שניות, שיפור של 18 מאיות לשיאו הקודם. כעבור מספר שעות, הוא התייצב לחצי הגמר, שנדחה בכשעה וחצי בעקבות גשמים טרופיים עזים. בלסינג ניצח שוב במקצה שלו בתוצאה של 20.17 שניות. הגמר ייערך ביום שישי, בשעה 02:00 לפנות בוקר, שעון ישראל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה.
    התוצאה של אפריפה, אל מול רוח נגדית של 0.4 מ' לשנייה ובתנאי גשם בקולומביה, היא הישג חסר תקדים.
    הוא עלה עם התוצאה הטובה מכולם לגמר 200 מ' באליפות עולם.
    הוא קיזז 70 מאיות שנייה בתוך שנה אחת משיאו האישי ב200 מ'. זה יוצא דופן בכל קנה מידה.

    1. צריך גם לציין שהעיר קאלי ממוקמת כאלף מטר מעל פני הים. תנאים אלה מעניקים יתרון מה במקצועות הספרינט השונים ובקפיצות האופקיות. אליפויות הבוגרים הגדולות מתקיימות כיום רק בגובה פני הים.

      1. אלף מטר באיזורים טרופים לא ממש מצריך הסתגלות מיוחדת. טמפרטורה ממוצעת של 21 מעלות זה גן עדן לאצנים.

        1. הוא שנכתב. אין מדובר בהסתגלות שנדרשת לרצים למרחקים בינוניים וארוכים בבואם להתאמן בגובה של למעלה מ-1800 מטר בקירוב בגלל דלילות החמצן (לפני שעוברים לאימונים קשים, נדרשים כשבועיים של ריצות קלות יותר).
          תנאים אלה אכן מיטיבים עם הספרינטרים, בניגוד לרצים למרחקים. מעריכים כי דלילות החמצן דווקא מסייעת לקביעת תוצאות מהירות בספרינט ובקפיצה למרחק, שכמובן מושפעת גם ממהירות ההרצה. לאור זאת, התחרויות הבינלאמיות הגדולות לבוגרים (משחקים אולימפיים, אליפויות עולם ואירופה) נערכות כיום בגובה פני הים.

      1. זה לא חשוד חלילה במובן הלא חוקי. היו גם אתלטים עם שיאים אישיים טובים מבלסינג, שלא שיפרו את תוצאותיהם. אלא שכיום נוהגים לא לקיים תחרויות בוגרים גדולות מעל גובה מסוים. כך או אחרת, בלסינג הגיע לשיאו בשלב מאוחר מאוד של העונה וזה יפה מאוד. בעוד כשבועיים הוא ייקח גם חלק באליפות אירופה לבוגרים במינכן.

  2. מה שהוא עשה הוא מדהים, אלוף עולם מרשים מאוד. לא הרבה ירדו מ-20 שניות בגיל כזה צעיר.
    אני מקווה שהשיפור העצום בתקופה האחרונה מעיד על זה שהוא יהלום ולא על משהו אחר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט