סיכום השבוע בבייסבול: מצאו את הצפון / יוני לב ארי

שבועיים של פגרה מבייסבול במהלך העונה, גם אם הם מלווים בנופים הבלתי ניתנים להסבר של אוסטריה (מומלץ בחום!), זה דבר שקשה לחיות איתו. לפחות לי. אז עכשיו, אחרי שטיול בת המצווה האחרון מאחורי, אפשר להתחיל להתכונן לחצי השני של העונה, חודשיים מלאים פלוס פלייאוף (למי יותר, למי פחות).

צ'פמן וגוריאל חוגגים (צילום: vcpbaseball.com)

אז מהשבוע נפסיק להסתכל על הליגה בצורת בתים, ונמקד את תשומת הלב בקבוצות שנאבקות על מקום באוקטובר. והקבוצה הראשונה שקופצת לעין בעניין הזה, היא כמובן טורונטו. מאחורי היאנקיז, יוסטון ומינסוטה, שלוש המוליכות אליהן נגיע בהמשך, הקנדים תפסו את פסגת הוויילד קארד, עם יתרון של שלושה משחקים על פני סיאטל, בזכות עשרה ניצחונות ב-12 המשחקים האחרונים.

עשרת הניצחונות האלה כוללים 5:28 מפלצתי על הרד סוקס ביום החזרה מהפגרה, ובכלל, סוויפ בפנוויי זו אחלה דרך להתחיל חצי שני. מאט צ'פמן, שידוע יותר ביכולות הגנה שלו, חזר מהפגרה עם מצב רוח התקפי, ג'ורג' ספרינגר הוסיף גראנד סלאם, וגם האוהדים קיבלו בשורה – רוג'רס סנטר יעבור שיפוץ בסכום של 230 מיליון דולר.

עוד כדור נוגע בשמיים. ג'אג' (צילום: tiempoextrave.com)

שלוש בראש

נחזור למוליכות הבתים, כשגם שם יש מאבק. כזכור, שתי הראשונות עם המאזן הטוב ביותר עולות אוטומטית שלב, כשכרגע השתיים הן הניו יורק יאנקיז עם 34:69, ויוסטון אסטרוז עם 36:67, שני משחקים מאחור. קשה להאמין ששתיהן לא יסיימו בין שני המקומות הראשונים, כשהמוליכה השלישית, מינסוטה טווינס, רחוקה משם 13 משחקים עם 48:53. אך גם למאבק בין ניו יורק ליוסטון יש משמעות, כשהקבוצה עם המאזן הטוב מבין השתיים תארח משחק שביעי פוטנציאלי ב-ALCS, מה שנתן את היתרון לאסטרוז ב-2017 וב-2019.

היאנקיז חזרו מהפגרה רע, עם סוויפ כואב בקווינס מהמטס (אחרי ניצחון סדרה בבולטימור), אך התאוששו עם שלושה ניצחונות ביתיים על קנזס סיטי. אמש פספסה ניו יורק הזדמנות לסוויפ, כשקליי הולמס איבד יתרון באינינג התשיעי. הלילה תחל סדרה ביתית סופר מרתקת מול סיאטל, יהיה מעניין לראות אם ארון ג'אג' ימשיך בכושר המטורף שלו, כשהוא עמוד כבר על 42 הום ראנס (אולי עומד היא פחות המילה המתאימה פה).

מה הסוד שלך, סבא? ורלאנדר (צילום: oregonlive.com)

טימברלייק? ביבר? ורלאנדר!

יוסטון, שחטפה סוויפ מפתיע באוקלנד החלשה (דברים כאלה תראו רק בבייסבול), התאוששה עם 1:3 ביתי בסדרה מול סיאטל, כולל 1:11 מהדהד אחד, וניצחון ב-ווק אוף במשחק האחרון. ג'אסטין ורלאנדר ממשיך להדהים את העולם, כשהאייס בן ה-39 מוביל את המייג'ורס עם 14 ניצחונות, כל זה לצד ERA של 1.81. מטורף.

המאבק האמיתי על פסגת בית באמריקן ליג נותר בבית המרכזי, שם הטווינס מוליכים כרגע על קליבלנד במשחק אחד ועל הווייט סוקס בשניים. ארבעה הפסדים בחמישה משחקים בהחלט לא סייעו למינסוטה, שחזרה ממילווקי וסן דייגו (הטובות יש לציין) עם 4:1 מבאס, כולל שני הפסדים רצופים בהם היא מרשה עשר ריצות. ובינתיים נודע כי מקס קפלר ומיגל סאנו נפצעו והועברו לרשימת עשרת ימי הפציעה, כשהאחרון חזר לסגל רק לפני מספר ימים לאחר היעדרות ממושכת.

תפסיק לחשוב שאתה ציפור, אולי תיפצע פחות. סאנו (צילום: fanrecap.com)

נותנות פייט

הגארדיאנס, לעומת מינסוטה, עם שבוע של 2:4 במקומות לא קלים כמו טמפה ביי ובוסטון, כשממש טיפה מאחור שיקגו עם שבוע של 2:5, כולל ניצחון ב-ווק אוף אחרי Wild Pitch. וואו. טים אנדרסון חייב לייצר קצת כותרות, כשכוכב שיקגו הורחק לשלושה משחקים לאחר עימות עם אמפאייר (היה אופסייד?).

נחזור למאבק על הווילד קארד. אז אמרנו שטורונטו מוליכה את המאבק על הכרטיס הראשון, הכרטיס השני, כרגע, בידיים של סיאטל, 2.5 משחקים מהבלו ג'ייז. המארינרס, מצד אחד התחזקו משמעותית, עם הנחתת לואיס קאסטיו מהרדס. מצד שני, כוכב הקבוצה, הרוקי חוליו רודריגז, נפצע והועבר לרשימת עשרת ימי הפציעה. שלושה הפסדים בארבעת המשחקים ביוסטון בהחלט לא שיפרו את מצב הרוח בקבוצה מהצפון.

כמו שאמרו הגששים: לאימא שלך לא היה אופסייד, בשל זה אתה יצאת ככה, כמו פאוול (צילום: googl.churchrez.org)

צעד קדימה, שניים אחורה

חצי משחק משם תמצאו (רק אם תחפשו) את טמפה ביי, שנמצאת בתקופה לא משהו – שבעה הפסדים בתשעה משחקים. מה שכן – הרייז חיזקו את האאוטפילד שלהם, כשהנחיתו את דייויד פארלטה מאריזונה – אאוטפילדר בן 34 עם OPS קריירה של 803., בהחלט לא רע. במקביל הודיעה הקבוצה כי קווין קירמאייר ומייק זונינו גמרו את העונה. אאוץ'.

אחרי טמפה ביי נמצאות קליבלנד (משחק וחצי מהרייז) ושיקגו (2.5), עליהן כבר דיברנו. עוד חצי משחק משם תפגשו את האוריולס – הפתעת העונה ללא ספק. אך דווקא עכשיו החבורה מבולטימור מעט התעייפה, עם 3:3 שבועי, כולל הפסד סדרה בסינסינטי.

כבר לא יככבו העונה על המגרשים. זונינו וקירמאייר (צילום: snntv.com)

האחרונה שעדיין בחבורה הזו היא בוסטון, שרחוקה עוד חצי משחק – ארבעה משחקים מסיאטל, אך במקביל מדהימה את העולם כשהיא נועלת את האמריקן ליג מזרח. הרד סוקס, ככלל, לא טובים כבר זמן מה. 14 הפסדים ב-17 משחקים, כשמאז הפגרה הם 7:3, ולא ברור אם בוסטון באמת בתמונה, או שישקלו שם לשלוח את קסנדר בוגארטס או ג'יי.די מרטינז בטרייד.

תמונת מראה

נעבור למוליכות הנשיונל ליג. או שמא נאמר – מוליכת הליגה כולה. הלוס אנג'לס דודג'רס מחזיקים נכון להבוקר במאזן הטוב במייג'ורס – 33:68, עם יתרון של ארבעה משחקים על פני הניו יורק מטס (37:64). גם כאן המוליכה השלישית רחוקה מאחור – וגם כאן היא מגיעה מהבית המרכזי – מילווקי ברוורס, עם 45:57 מרחק 7.5 משחקים מהמטס.

אחרי רצף של שמונה ניצחונות, שהחל בחצי הראשון של העונה ונמשך בשני, הגיעו שני הפסדים, אך אחריהם הדודג'רס התאוששו עם סדרה של 1:3 בחוץ על הרוקיז, כולל 0:13 ענק. ולצד כל הכוכבים של LA, הגיע הרוקי ג'יימס אאוטמן – והעיף הום ראן במשחק הבכורה שלו במייג'ורס. הרליבר כריס מרטין הצטרף אף הוא לכחולים, כשנשלח בטרייד מהקאבס.

ברוכים הבאים לליגה, ילד. אאוטמן (צילום: nbclosangeles.com)

סולם יעקב

המטס הם כנראה הבוצה החמה ביותר בנשיונל ליג, כשהם מחזיקים ברצף של שישה ניצחונות, שניים מהם על היאנקיז, ואחד מהם על האייס הנפלא של מיאמי – סנדי אלקנטרה. אבל החדשות הבאמת גדולות – ג'ייקוב דגראם חוזר – ויערוך את הבכורה שלו בהמשך השבוע מול וושינגטון. התקופה הטובה הזו נתנה לניו יורק יתרון של שלושה משחקים על פני אטלנטה, במאבק על ראשות הבית. הברייבס, עם שבוע של 3:4, בסך הכל בסדר, אבל זה לא מספיק מול הכתומים מפלאשינג.

גם בסנטרל המאבק דומה, בין הברוורס לקארדינלס. מילווקי מוליכה על פני סיינט לואיס בשלושה משחקים, אחרי שבוע של 2:5. הקארדס, בתקופה פחות טובה (3:3 השבוע), כשב-13 באוגוסט הברוורס יגיעו למיזרי לסדרה סופר מעניינת של שלושה משחקים. סטיי טיונד.

למה לא שלחת גלויה? דגראם (צילום: bc.googleusercontent.com)

סיי איט איז סו, ג'ו

אז את הוויילד קארד מוליכה כמובן אטלנטה, כשבמקום השני נמצאת כרגע סן דייגו, חמישה משחקים מהברייבס. הפדארס הפסידו השבוע ארבעה משחקים מתוך השבעה, כולל הפסד סדרה בדטרויט. שמועות ודיווחים טוענים שהפאדרס קרובים לסגור עם האייס ג'ו מאסגרוב על חוזה אורך טווח, צעד סופר חכם. פרננדו טטיס ג'וניור מתקרב לחזרה למגרשים, מהלך שייתן לסן דייגו חתיכת בוסט.

משחק וחצי מתחת לפאדרס נמצאת פילדלפיה, עוד אכזבה, אך עם חמישה ניצחונות ברציפות אפשר להתחיל קצת לחלום. עוד משחק מאחור נמצאת סיינט לואיס, עליה כבר דיברנו, והאחרונה שעדיין יכולה לפנטז על אוקטובר – סן פרנסיסקו, רחוקה 5.5 משחקים מהפאדרס. הג'איינטס אכזבו עם סוויפ באריזונה, אך התאוששו יפה עם 1:3 ביתי על הקאבס, ועדיין, השמועות על מעבר של קרלוס רודון לא מפסיקות.

ימשיך לצרוח במדי הפאדרס. מאסגרוב (צילום: flipboard.com)

מי פילל ומי פילאר

היומיים הקרובים צפויים להיות סופר מעניינים, כשבלילה שבין שלישי לרביעי, ב-01:00, יעבור הדד ליין לטריידס, ויש עדיין לא מעט שמות ושמועות באויר. לצד רודון, חואן סוטו, פרנקי מונטאס, ווילסון קונטרראס ואיאן האפ בראש הרשימה.

ובזווית המקומית – תגידו מברוק לג'ק פישמן הישראלי, כוכב הנבחרת לשעבר, שרשם אמש את הופעת הבכורה שלו במייג'ורס. הרליבר של המארלינס זרק 3.1 אינינגים כשהחליף את פאבלו לופז, והרשה למטס ריצה אחת וארבעה היטס. וברכות לקווין פילאר, האאוטפילדר הפצוע של הדודג'רס (ברשימת 60 ימי הפציעה), שמצטרף לסגל נבחרת ישראל.

טבלאות הליגות

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. עוד דבר: אם לא היו מגדילים את מס' השחקנים ברוסטר מ-26 ל-28, לפי ה-ASSOCIATION }PRESS המשכורת האמצעית (50TH PERCENTILE) העונה בליגה הייתה 4.62 ציליון, שיא כל הזמנים

  2. תודה יוני, ברוכים השבים
    .
    תמיד נחמד לראות רוקי שמעיף את הכדור החוצה ב-at-bat הראשון שלו במייג'ורס, אז במיוחד כשזה בדודג'רס 😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט