מעורב הופס לשבת / מנחם לס

השועל המצוי בישראל

1.צ'ארלס בארקלי החליט נכון: הוא נשאר ב-TNT!

צ'ארלס בארקלי בתיכון

צ'ארלס בארקלי הודיע היום שהוא 'IS STICKING WITH THE NBA', ולא יהיה לו כל מגע עם LIV GOLF של הסעודים. הוא עוד אמר:

"I want to thank Greg Norman and LIV for their interest in me," Barkley told the New York Post. "I wish those guys great success and nothing but the best. But, in my best interest, and being fair to Turner — because Turner and basketball have given me every single thing in my life — It is best for me to move on and I'm staying with Turner for the rest of my TV career."

בקשר ל-BLOOD MONEY של הסעודים היה לו הרבה מה לומר:

"Everybody's making up words like 'sportswashing' and 'dirty money.' I'm like, listen, if you play sports, we all take money from some sources you might not love or appreciate," Barkley said Thursday. "I don't want to be a hypocrite. These guys [LIV golfers] are trying to make a living. I wish them nothing but the best. Same thing with my friends on the PGA Tour. But everybody is just kinda like trying to play the moral card.

בינתיים ה-LIV GOLF לא מחכה. ארגון הגולף החדש הודיע היום על 14 טורנירים לשנת 2023 עם פרסי כסף שלא נשמעו עד עתה בגולף – 405 מיליון. זה 30 מיליון לכל טורניר בהשתתפות 48 גולפאים. זה כסף ענק שה-PGA אפילו לא חולם עליו . LIV הודיע גם על 300 מיליון פרסים לטור האסיאני שהוא מתכנן.

רק כדי שתבינו על מה מדובר, נניח שהסעודים פותחים ליגת כדורסל חדשה ומבטיחים לכל שחקן שרוצה להצטרף (והוא 'מתקבל' לליגה), פי שניים ממה שהוא היה משתכר ב-NBA…

אני לא מאמין ש-LIV תצליח לשרוד. כסף יכול לקנות הרבה אבל לא הכל. היא תגרום ל-PGA פצעים קשים, אבל ההסטוריה, המסורת, ומפעלי ה-PGA כמו ה'מאסטרס' וטורנירים אחרים הם אמריקאים כמו ג'ינס והמבורגרים, ושום כמות של כסף לא תוכל להם!

2. אף קבוצה לא תבחר בראסל ווסטברוק על 47 מיליון לעונה הבאה. לכן הוא יישאר בלייקרס, יאסוף את ה-47, ולא ישחק!

אני תמיד אהבתי את ראסל ווסטברוק. אני אוהב את הילד שבו. אני אוהב את חיוכו, והעובדה שהוא בא כל ערב לשחק, נותן את נשמתו, והוא משאיר מאומה על הפארקט. כמובן שאני גם יודע את חסרונותיו.

ראיתי אותו במיטבו כששיחק באוקלהומה סיטי ואני נוטה להאמין שעם מאמן כסטיב קאר או אריק ספואלסטרה, ועם הנהלה שהייתה מתאימה את עצמה להשארת הארדן בקבוצה, וללא הפציעה של דוראנט בזמן הגרוע ביותר, לת'אנדר עם קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, וג'יימס הארדן הייתה אליפות אחת לפחות, ואולי שתיים או שלוש.

המשחק של ראסל ווסטברוק יכול להיות נפלא בקבוצה מעולה, אבל כמו שהוא יכול להיות נפלא עם קבוצה שרצה על כל בוכנותיה, כך הוא יכול להיות DISASTER לקבוצה מקרטעת כמו הלייקרס בעונה שעברה. ראסל יכול להיות מצויין בקבוצה שרצה כיחידה אחת ואז הוא חלק ממכונה משומנת. כמובן שדברי אנטוני דייויס ולברון ש-"LET RUSS BE RUSS" לא עזרו. למעשה הם היו אחד הגורמים לנפילה הרבתי של ראסל ושל הלייקרס.

התברר לי העונה שהוא לא מסוגל להיות גואל בקבוצה צולעת. לכן אני מאמין שאין מצב שהלייקרס רוצה בו כשחקן העונה. אולי אפילו ישנו מצב שייאלצו לשלם לו את ה-47 מיליון בלי שהוא ישחק כלל.

לא קרה מקרה אחד בהסטוריה בו שחקן מרוויח 47 מיליון ולא משחק. היחיד שהגיע למשהו קרוב לזה היה ג'ון וול ביוסטון. אבל ישנו סיכוי גדול מאד שראסל יחמם את ספסל הלייקרס בלי שישחק (מלבד דקות זבל) מאשר הוא ישחק בלייקרס אחרי כל מה שנאמר ונכתב עליו.

במילים אחרות ישנן רק שתי אפשרויות: אפשרות ראשונה שראסל מתבזבז בלייקרס בלי שישחק, ומקבל 47 מיליון על כך, ואפשרות שנייה שהלייקרס מוצאת קבוצה עם השראות אליפות שמוכנה להשקיע 47 מיליון עבור ראסל אם היא מאמינה שהוא-הוא החלק החסר לה לאליפות.

אני מאמין שהסלטיקס עם מלקולם ברוגדון, ראסל ווסטברוק, ג'יילן בראון, ג'ייסון טאטום, ואנטוני ויליאמס (או אל הורפורד) לוקחת אליפות. אבל הסלטיקס לעולם לא תיקח צ'אנס כזה. אני הייתי לוקח.

לכן אני מאמין שראסל נשאר בלייקרס אבל כמעט לא משחק, או בכלל לא.

3. לברון יעזוב את הלייקרס אחרי דראפט 2024-25. לאן? לאן שבנו ברוני ייבחר

לברון חתום עם הלייקרס לעוד עונה אחת. מה שמביא כל אחד מאיתנו לשאלה: האם הוא ירצה לחתום הארכת חוזה בלייקרס? האם הוא יחשוב על טרייד? או סתם לסיים את חוזהו וללכת לשוק לחפש קבוצה אחרת?

רגע.

האין זה נכון שבנו ברוני הוא סניור בתיכון השנה, ואז יבלה שנה בתיכון, ויילך לדראפט של 2024. מרק בסטיין כתב היום פוסט על כך: לברון יילך לאן שבנו ייבחר, ושם הוא גם יכריז על פרישתו אחרי שנת משחק עם בנו ברוני.

4. ה-NBA פתח בשתי חקירות על TAMPERING נגד פילדלפיה

5. נחשו מי חתם בסקרמנטו אחרי שנעלם מהמפה ליותר משנה?

6. פינת הטבע: השועל המצוי בישראל

החומר נילקח מהאינציקלופדיה של עולם החי, (המחבר הוא ד"ר נח רוטרי) ומויקיפדיה

השועל המצוי הוא טורף ממשפחת הכלביים שבסדרת הטורפים. הוא נפוץ באירופה, באסיה, בצפון אפריקה, באמריקה הצפונית, בדרום ובמרכז אמריקה. לאוסטרליה הוא הוכנס על ידי האדם.
בישראל יש ארבעה מיני שועלים, שהנפוץ ביותר מביניהם הוא השועל
המצוי.
השועל חי בשטחים פתוחים, באזורי חולות, ביער ובחורש, במדבר, בנאות מדבר וליד מקווי מים.
השועל נבדל מן הכלב בסימנים אחדים: הוא קטן יותר, חרטומו מחודד, האוזניים גדולות והאישון נראה כמוי חריץ צר, השועל פעיל בלילה ובשעות היום, הוא מסתתר במחילות שחפר בעצמו או שנחפרו על ידי בעלי חיים אחרים.

השועל אוכל-כל ובתפריטו נכללים מכרסמים, עופות, חרקים ופרי.
באגדות ובמשלים מסופר על השועל שאוכל ענבים.
לשועל יש טריטוריות שגודלן תלוי בכמות המזון ובמידת פיזורו בשטח.
כשהוא מכריז על טריטוריה שלו, משמיע השועל נביחות.
השועלים חיים, בדרך-כלל, בזוגות או במשפחות המונות עד שישה פרטים בוגרים. על פי רוב, רק נקבה אחת מורבעת.
ההריון נמשך 51-56 יום. לפני ההמלטה מורטת הנקבה פרווה מבטנה ומרפדת בו את מקום ההמלטה שבתוך המחילה. מספר הגורים נע בין שניים לחמישה.
כשהם בני 6-12 שבועות מתחילים הצאצאים להגיח מן המחילה. שני ההורים מטפלים בהם ומביאים להם מזון בפיהם. כשהם בני חמישה חודשים, הופכים הגורים לעצמאיים.
בגיל עשרה חודשים הם מגיעים לבגרות מינית.
תוחלת החיים של השועל בשבי: 12 שנה.
בסיפורי האגדות מופיע השועל כערמומי ופיקח.
השועל מביא תועלת לאדם, באכלו מכרסמים וחרקים שונים. לעתים רחוקות הוא גורם נזק כשהוא פוגע בצינורות השקייה מפלסטיק.
בישראל נרדפים השועלים משום שהם נשאי הכלבת הראשיים בארץ.
בכל העולם צדים את השועל בעיקר בשביל הפרווה, אולם צדים אותו גם לשם ספורט.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 138 תגובות

  1. קצת (מאוד) קשה לי לראות טרייד של ווסטברוק לבוסטון, כי צריך להעביר חזרה 47 מיליון ללייקרס, ולדעתי כבר אי אפשר להשתמש בחריגת טרייד שהייתה, וגם עדיין מדובר רק על 17 מיליון.
    כרגע ווסטברוק ישחק, כי גם ללייקרס אין ממש אופציות טובות ממנו, ואני לא מאמין שהוא ישב על הספסל כל העונה.
    יש מאמן חדש ואולי הוא יביא איתו צורת התקפה שתצליח לשלב את ווסטברוק עם לברון ודיוויס.
    .
    דלבדובה לקח שנת שבתון בליגה האוסטרלית וכיכב בה מהצד הלא נכון של הפוסטר:
    https://youtu.be/E2jlGanGXBE

    1. ישנן 2 בלתי פתירות בלהטריד את ווסטבריק לסלטיקס
      1.הרצפה שלהם גבוהה מידי לווסטבריק
      2. דה שוט בעונש על אי מילוי חוזה "תלמה ולואיז" בפלייאוף הקודם,אין לו אישור לעלות לעגלה הירוקה

    2. אצלי אין שיער על הראש. אני יכול למרוט שיער מהאף או מהחזה.
      הרעיון של ווסטברוק בבוסטון גורם חי רק לחיוך קל כי זה לא יקרה, גם לא אם ה ג"מ היה חושם.

          1. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            אם ראס בא לבוסטון (יקרה כמו שהשמש תזרח במערב חחחח) אני עולה על העגלה אלא מה? חחחחחח עושה לכם תלמה ולואיז
            😂😂😂😂
            .
            ראס ייתן עונה מעולה בלייקרס

    3. אני בנגוד לכל האחרים פה מאמין שהטרייד הזה יקרה. יש דיבור חזק מאוד בליגה כרגע שראס כן מגיע לבוסטון ובוסטון נותנת את טייטום בראון הורפורד ועוד 3 בחירות סיבוב ראשון שרק אחת מוגנת. הלייקרז בנתיים עוד לא מסכימים הם דורשים גם סמארט וכרגע נראה שזה הקו האדום של בוסטון. מוכנים לתת הכל חוץ סמארט ויש מצב שרק על זה העסקה תיפול. מבינת איזון שכר יכול להיות שמיני תשתתף בעסקה ותיתן את גובר. הכל יכול להיסגר כנראה הערב. או שלא.

  2. השועל הוא גם ספורט צייד של האנגלים. הביאו אותו לאוסטרליה והוא עושה פה חייל. אין לו שום אויבים מלבד הכלוב של שומר הטבע.
    השועל הוא אכן חכם. הוא הצליח לאכול לי כבר שלוש דורות של תרנגולות. למרות גדרות תת קרקעיות ועוד מבנים שעשיתי.

    1. השועלים שלנו בנגב לא כאלה חכמים. לפעמים כשאני רוכב על אופניים (בשטח) הם נבהלים אבל במקום להתרחק הם חוזרים בריצה למאורה שלהם, ולפעמים זה דווקא מסכן אותם).

  3. פעם,בשנות השבעים והשמונים, השועלים והתנים והנימיות היו נפוצים מאד בשדות שסביב לתל אביב. ראיתי אותם לעיתים קרובות.
    היום כמעט ולא נשאר מקום פנוי עבורם בגוש דן אבל שרידי האוכלוסיות הגדולות עדיין פה וניתן לראותם למשל בפארק הירקון (גם בספורטק) או במה שנשאר מאזור החוף מצפון לירקון. שועל מצוי למד לחיות על מזון שמשאירים חובבי חתולים שמאכילים את חתולי הרחוב ואני רואה אותם במה שנשאר מהשדות שסביב הבית בלוד. לצערי המספר הולך ומתמעט בגלל תכניות הבנייה. למרות הסכנות הרבות, השועל המצוי חיה סתגלנית וקוסמופוליטית ואין סכנה לשרידת המין במזרח התיכון, אירופה אמריקה וכו.
    .
    נח רוטרי היה סטודנט לתארים מתקדמים בביולוגיה באוניברסיטת תל אביב אצל פרופ' מנדלסון. אחרי הדוקטורט עבר ללמד במכללות למורים, בעיקר בלווינסקי, כתב ספרים לילדים בעיקר והשתתף בתכניות טלוויזיה כמו קשקשתא שם הציג בעלי חיים שונים ודיבר עליהם.
    טיפוס מיוחד

        1. האמת, זה היה מזמן (יותר מעשור) ואני לא זוכר דברים ספציפיים.
          אבל הוא איש מעניין, מלא ידע וסיפורים, שמעביר שיעורים מצוין.
          אני זוכר דבר אחד שנחרט לי בראש (אבל זה בגלל שזה אני), שהוא הראה תמונה של קוף עם זיקפה ואמר "זה קוף עם אספרציה" – קוף צעיר שמתיימר להתמודד על המנהיג בהמשך, שזה עובר לו רק בגלל גילו הצעיר (אפקט הצעירות שבו חיות יותר סלחניות להתנהגויות מסוימות מול גורים).
          האמת, יושב בול גם על ג'ה מוראנט.

          1. גם הוא וגם ד"ר אבי ארבל היו סטודנטים של מנדלסון ואפילו ד"ר רזי היה סטודנט שלו.
            בין היתר שלושתנו למדנו אצלו קורסים של פרימטולוגיה, ביות בעלי חיים והרפטולוגיה.
            הזיקה לחינוך? שלושתנו לימדנו במכללות למורים. אבי לימד בסמינר הקיבוצים, נח בלווינסקי וגם בבר אילן ואני בסמינר תלפיות.
            אבל אני יותר פאוניסטיקה, חי וצומח וגם אקולוגיה של הצומח.

            1. גם לי היה הכבוד ללמוד אצל היינריך מנדלסון את הקורס לפרימטולוגיה. הבחינה הייתה בעל פה מולו באופן אישי. הוא היה אב טיפוס של 'ייקה'. ידע עצום שאותו הנחיל לדורות של תלמידים.

            2. אכן היה ייקה וקרוב משפחה של המלחין מנדלסון.
              היינו חברים טובים מגיל 12 וחצי בערך (אני) ודיברנו המון עוד הרבה לפני שהייתי באקדמיה.
              מדברים פה על שועלים אבל מנדלסון גידל חתולים בוילה ברמת חן אבל לחם בחתולי הרחוב ולא נוסיף.
              הבחינה בפרימטולוגיה וגם בביות וגם הרפטולוגיה היו בעל פה. הוא לא אהב לבדוק מבחנים. 🙂
              הדבר שהכי בלט בו היה חוש ההומור המיוחד, יכול היה להצחיק אותי עד דמעות. הוא ותמר אשתו.
              חחחחחחחחחחחחחחחחחחח, היא לא קראה לו היינריך אלא מנדלסון…..
              יש לי לא מעט סיפורים מצחיקים עליו.

          1. חחחחחחחחחחחחחחחחח, אז הפי סי הגיע גם לפה?
            אין לי בעיה עם חתולים בבית. חתולי רחוב זו בעייה מבחינת החי המקומי, עופות זוחלים ויונקים קטנים.

  4. לא יודע לגבי לברון ופרישה, האיש חתם עסקה עם קוסם הזמן, אתה לא אמור להיות כל כך טוב בגיל 37, עם הקילומטראג שיש ללברון ברגליים הוא אמור לשחק גולף בפלורידה עדיין קלע 30 נקודות ב59% אפקטיבי. אני לא אופתע אם הוא יישחק עד גיל 44-45 ויציב שיא נקודות שכנראה לא ישבר לעולם.

      1. קארים בגיל 37 היה פנטסטי בגמר אבל הוא יכל לחלום רק לקלוע 30 נקודות בכל ערב נתון, או להציג את יכולת הקליעה שהייתה לו בשנות ה70, לברון בגיל 37 נתן את עונת הקליעה הטובה ביותר שלו. אין לזה אח ורע בNBA וצריך לזכור לברון שחקן חוץ.

        1. בגלל זה אני מאמין שיישאר הרבה אחרי גיל 40 לקול צהלולי ה ללל. היכונו לעוד 10 שנות לברון לפחות.

  5. אמא של דריימונד ממש פעילה בטוויטר לאחרונה. בהתחלה כתבה שמדי הפיסטונס ייראו טוב עליו ושהוא יהיה קרוב לבית. כשאוהד כתב שזה בטח חלום שלו היא אישרה את זה.
    עכשיו היא פירסמה ציוץ שאומר שהיא לא אמרה שהיא רוצה אותו בפיסטונס. נראה שהיא מחקה את הציוץ המקורי.
    משפחה שכזו.
    https://nypost.com/2022/07/28/draymond-greens-mom-tweets-about-max-contract-report/

        1. לא יעזור/יעניין אף אחד אם הסצנריו שתיארתי יתממש
          מה שבטוח שמי שלא הבין כמה הוא טוב ומה האיכויות שהוא הביא עד עכשיו, בטח לא יבין את זה כשהוא יהיה בדטרויט

            1. זה הדבר הכי מעניין באפשרות העצובה שהוא יעזוב – לבדוק אם הוא יכול ליישם את היכולות שלו במקום אחר

            2. תזמון וסיטואציה מתאימה
              מרכיבים קריטיים להצלחה

  6. תודה מנחם.
    בהנחה שהלייקרס לא מתכננים טאנקינג אין להם אלטרנטיבה יותר טובה מראס. הוא לא יושבת על הספסל.

  7. יש לי משפחה של שועלים בחצר, מדי כמה ימים אני רואה אותם משתעשעים בשעות הערב המוקדמות. מכיוון שהמושב שלי כבר מזמן לא איזור טבע פראי, הם רגילים לסביבת בני אדם, ברמה כזו שכמה פעמים, כשישבתי בשקט בחצר, הם עברו מטר או שניים ממני. בפעם האחרונה, אפילו הצלחתי לראות טרף קטן בפיו של השועל.
    אבל הצ'ופר האמיתי הוא למי שמחזיק ער בשעות הקטנות של הלילה, מדי פעם אני מצליח לראות שני דורבנים מתהלכים להם בחצר. הם כבר חייזרים אמיתיים.
    תודה רבה על המעורב המעולה

  8. תודה מנחם
    אני רוצה להאמין שאם הסעודים והכסף הפלצני שלהם יפתחו ליגה מתחרה לאנביאיי, חלק מהשחקנים יחשבו פעמיים לפני שהם הולכים לשם- אני רוצה להאמין שיש גבול (ששונה בין בני אדם) לכמה כסף אפשר להרוויח בלי לחשוב מאיפה הוא מגיע ומי הוקרב למענו. זה גם מתחבר ליהדות- השחקנים צריכים להיות שמחים בחלקם, אני בטוח שמי שבא לשחק מאהבת המשחק, פחות אכפת לו מהצ'ק שהוא מקבל בכל חודש.

    1. למה?
      למה השחקנים "צריכים להיות שמחים בחלקם"?
      אתה יודע מי "מפסיד" או מרוויח אם חלקם של השחקנים גדול יותר?
      .
      (רמז: ההכללה, מדובר על אסופה של מיליארדרים שרובם אף פעם לא שמח בחלקו…)

      1. לא, לא יודע. אבל השיטה של כסף הביאה את העולם שלנו למקום טוב יחסית אך גם יש לה את הפוטנציאל להרוס אותו לגמרי. לשחקנים יש גם שיקולים אחרים חוץ מכסף ויש דוגמאות (בעיקר בעבר) ששחקנים נשארו בקבוצות שלהם (בעיקר רול פליירס) לתקופת זמן ממושכת כשהם לוקחים את המינימום האפשרי (האסלם עושה את זה כבר עשור בערך)

        1. חחח, קצת התבלבלת עם הדוגמא שלך…דיברת על שחקנים שמוותרים על כסף בשביל להישאר בקבוצה, לא על קבוצה שמשלמת לשחקן שלא היה משחק בשום מקום אחר (וגם לא אצלם).

        2. אתה באמת מאמין שהאסלם יכל להרוויח יותר במקום אחר?
          .
          כן, בהחלט יש שחקנים שתעדפו סיטואציה על פני יותר כסף.
          זה לא נקרא להיות "שמחים בחלקם", זה פשוט בחירות אישיות (בדרך כלל, אחרי שכבר הרוויחו סכומים מכובדים או שהם יודעים שירוויחו עוד בהמשך).
          .
          הפואנטה שלי היא שבדרך כלל אלו בעלי הממון שמנסים לשדל אחרים להיות "שמחים בחלקם…"

    2. מדוייק גיא, הכסף של הסינים לא כסף דמים? מצחיק שנופלים על הסעודים. למה שהשחקנים לא ירצו למקסם רווחים? אתה מדבר על שיקולים משפחתיים שהעדיפו להשאר באזור הנוחות בשביל פחות כסף (האסלם לא עשה הנחה למיאמי זה פשוט מה שהיו מוכנים להציע לו).

  9. אחלה מעורב מנחם
    חשבתי ללמוד סייבר אבל מחר מחר אני נוסע לקיסריה להתחיל ללמוד גולף.
    נראה שיהיה מחסור בגולפאים בקרוב…. שוק מתעורר
    🤣

  10. אני, דרך אגב, חושב שגרין הופך את הסאנס מקבוצה של "כמעט" לקונטנדרית מובילה.
    הסאנס תפורים בול על כל היתרונות של גרין,
    כאשר העובדה שהוא לא מאיים בכלל על הסל לא משנה כאשר על הפרקט בוקר, פול, אייטון וברידג'ס.
    הנעת הכדור עם גרין בקבוצה?
    ההגנה עם גרין ואייטון?
    פנטזיה של אוהד בפגרה…

    1. 1. לא חושב שיישלחו אותו לקבוצה במערב. בטח לא לכזו ממש חזקה.
      2. הוא וכריס פול יילכו מכות
      3. בדיחות שמעון על גרין וביומבו באותה הקבוצה זה משהו לצפות לו

    2. אני לא רוצה לזרוע מלח וכאלה אבל עבר זמן וזה רק ברמה המקצועית:
      בשתי הסדרות האחרונות שלכם נגד הגנות חזקות ו/או סבירות (מילווקי ודאלאס) הפסדתם 8:1 בתשעת המשחקים האחרונים.
      נראה שיש לכם בעייה בהתקפה. פול יצרן לחא ספק אבל כבר לא ילד. בוקר כוכב על אבל בייצור לבד נקודות מכדרור תחת לחץ הוא טיפה מתקשה. יותר חזק כאשר מקבל כדור בספוטים שלו.
      ברידג׳ס ואייטון לא הראו עד כה יכולת אמינה לייצר סלים לעצמם. זקוקים לעזרה.
      גרין רק יוסיף עליהם לחץ. הוא יגיע למשל על הבלטה של קראודר. אתם ממש לא צריכים אותו.

      1. יותר מזה. בשתי הסדרות האלה אתם עם מאזן 6:0 במשחקי החוץ.
        הייתי אומר שהבעיה היא בהתקפה יותר מאשר בהגנה. או שאולי זה בכלל עניין מנטלי.

      2. גרין יגיע בדיוק לבלטה של קראודר.
        .
        נכון, אייטון צריך שיפעילו אותו.
        נכון, ברידג'ס בינוני כאשר הוא צריך ליצור.
        זה המקום בו יכולת הנעת הכדור של גרין נכנסת לפעולה. ברידג'ס אולי לא מצטיין בליצור לעצמו מצבים, אבל הוא נע ללא הרף. כנ"ל אייטון.
        גרין הוא זה שיודע לנצל את הנוכחות של שחקנים דוגמת בוקר בשביל להזין את שאר שחקני ההתקפה.

        1. מסכים שגרין יוכל להפעיל יותר טוב מקראודר את השניים, אבל אל תשכח שהשחקן שלו יילך אחורה לצבע (עם קראודר יצאו).
          בכל מקרה לא רואה את הטרייד הזה קורה אז לא קריטי.
          רק חושב שפיניקס צריכים לתת את הדעת למספרים שהצגתי למעלה.
          בשנתיים "הגדולות" הן פגשו בפלייאוף 6 קבוצות.
          4 הם ניצחו די בקלות – לייקרס חסרה, דנבר חסרה, קליפרס חסרה וניו אורלינס ("חסרה" זה אומר כוכב מספר 2-1 בקבוצה).
          ל-2 הם הפסידו הפסדים די כואבים.
          נכון היו הפסדים צמודים במילווקי אבל היו גם ניצחון מאוד צמוד על הקליפרס בבית. זה מתאזן.
          חסר לפיניקס כוכב גדול כדי ללכת עד הסוף. הם הפסידו ליאניס וללוקה.
          ד"א זה נכון לדעתי גם לגבי בוסטון. הם הפסידו לסטף.
          לכן, אם אני אחת מהשתיים, אני "מתאבד" על דוראנט. לצערי במקרה של פיניקס, זה כבר לא יקרה. אאלץ להישאר על העגלות של ג'ורג'י בוי ושל לוקה
          🙂

          1. איך אתה יודע בתחילת העונה מי כוכב גדול?
            לפעמים הם נבנים תוך כדי ולפעמים אתה מביא כוכב מוכח כמו הארדן מיוסטון ומגלה שהוא הגיע בלי הכשרונות שלו.

            1. לפי הנעליים…

            2. 🙂

            3. לא תמיד יודעים אתה צודק. כרגע פיניקס מחכים לאייטון. כמו שכתבתי למטה לגיא.

          2. המרחק בין הסאנס למילווקי היה כלום (מילווקי בגרסתם הבריאה).
            לטעמי, מה שחסר לסאנס בשנה שעברה טלפני שנתיים זה עוד קצת ניסיון לצד החלטה לשחק כדורסל "מלא" יותר.
            צריך גיבוי לרגעים בהם פול/בוקר לא עובד.
            לטעמי, יש לקבוצה את הפתרון הזה בדמותו של אייטון.
            רק כאשר פול נפצע בשלהי העונה הסאנס התחילו סוף סוף לשחק לכיוון של אייטון,
            והתוצאות מרשימות.
            9 פיט מהסל, אם או בלי שומר עליו, אייטון הוא אחד מהשחקנים היעילים ביותר בליגה.
            הוא ברמה של יוקיץ', יאניס ולברון ביכולת לסיים בצבע ובמיד ריינג' הקצר על שומר.
            תן לו עונה מלאה לשחק,
            תן לו להיות השחקן עליו משחקים בדקות שביקר ופול בחוץ,
            גם אם בתחילת העונה יהיה לזה שכר לימוד.
            ואז עת יגיע הפלייאוף תקבל קבוצה שלמה יותר עם פתרונות מעבר לבוקר/פול
            (למען הסר ספק – צמד הגארדים הם בצדק האופציה הראשונה. פשוט צריך אופציה נוספת)

            1. ״המרחק״ זה ביטוי מאוד סובייקטיבי בכדורסל
              נכון שהסאנס היו צמודים עם מילווקי ועדיין :
              אחרי 0:2 בבית קיבלו סוויפ
              ואחרי 0:2 בבית על דאלאס קיבלו סוויפ ג׳נטלמני
              כל אחד יחליט לבד מה המשמעות של זה.
              לדעתי יש בעייה וכבר ציינתי אותה. בסדרות ברמה גבוהה אין סודות ואין קסמים. בסופו של דבר זה יורד לרמה של ביצוע ושל יכולת לייצר סלים יש-מאין (כי שתי הקבוצות כבר למדו להגן אחת על השנייה)
              .
              פיניקס בנוייה על יוצר בן 37 ועל סקורר-על שמתקשה בכדרור. לגבי אייטון – הכל כבר נאמר. בפיניקס מחכים לו. נראה אם יגיע.

    3. גיא לדעתך פול יכול וישמח לוותר על הכדור בשביל מישהו אחר? מתי זה קרה בקריירה? למה לדעתך זה יקרה עכשיו?השילוב של גרין וויסמן היה נוראי ביחד בדקות ששיחקו. גרין מתאים לקבוצה שבנוייה על הנעת כדור ותנועה בלי סוף שמסתירה את הבור ההתקפי שהוא (מזל שקרי קולע כל דבר)לא השיטת המשחק של הסאנס

      1. ה-usg של גרין סופר נמוך. אני לא רואה בכלל בעיה של שילוב שלו עם פול.
        מה שהוא עושה זה הופך את המסירה ה-2 אחרי הפיק אנד רול ליעילה בהרבה –
        הוא מצטיין בלאתר את השחקן שנע ללא הכדור להעביר את המסירה בתזמון מדויק.
        קלאסי לשיתוף פעולה עם ברידג'ס לדוגמה.
        לטעמי, את אותו הדבר הוא יכול לעשות עם אייטון,
        כאשר בתרחיש הדמיוני שלי יכולתו להניע כדור פותרת את אחד החסרונות הגדולים של אייטון –
        הוא לא מצליח לתפוס עמדה לפרק זמן ממושך.

            1. תודה, משום מה לא הצלחתי למצוא בעצמי

  11. התנים חזרו להרבה מקומות בארץ. ההורים שלי מספרים איך בקיץ הם היו ישנים על הדשאים והמיטות היו מכוסות כילות נגד היתושים (קיבוצניקים פריבילגים), הם היו שומעים את התנים מייללים ומפחדים, לפעמים הם הסתובבו ממש קרוב.
    כשאני גדלתי בעמק הירדן כבר לא ראו תנים. לפני כ-17 שנה ביקרתי חבר משדה אליהו שבעמק בית שאן ותנים הסתובבו בשטח בחוץ. כמה שנים אח"כ הם כבר חזרו לעמה"י, ובשנים האחרונות לעוד מקומות.
    .
    בנגב הצפוני רואים הרבה את השועלים. לפני כמה שנים היה לי סיפור מוזר שלא פיענחתי עד היום. ברכיבת אופניים בדרך השירות שלאורך הרכבת לכיוון ב"ש ראיתי 20-30 מ' לפני שועל גדול שרץ עם משהו בפה. הוא ראה אותי והמשיך לרוץ על הדרך עוד כ-10 שניות עד שנבהל, זרק את מה שהיה לו בפה, וחתך הצידה. עצרתי לראות מה הוא החזיק, וזו היתה גופה של שועל אחר! לא שלמה אלא חצויה. לא שמעתי על שועלים שטורפים שועלים אחרים, אולי השועל הגדול לקח איתו את הגופה של הגור שנדרס, כמו שפילים עושים לפעמים עם הגורים שלהם?
    נתן לו כבוד אחרון בקבר ישראל.
    .
    אף מילה על כוכבי PSG בארץ הקודש?

    1. אחותי בנוף ים. יש גם שועלים גם תנים וגם ארנבים.

      אצלנו השבוע התנחל בחצר הקדמית וומבט צעיר וחמוד. הוא מקסים. אמא שלו גם גרה לא רחוק.

  12. האמת שמעניינת החקירה נגד פילדלפיה. כי יותר ממקרה טמפרינג רגיל, במקרה כולם חותמים דקה אחרי המועד, אפילו יותר ממקרים כמו של הניקס (אבא של ג׳יילן ברונסון, עם האשמות על הטרדות מיניות, חותם במקרה כמאמן יועץ חיצוני בקבוצה שמנהל אבא של הסוכן של ג׳יילן), זה הכי מזכיר את המקרה של מינסוטה וג׳ו סמית׳. ניסיונות לעקיפת תקרת השכר עשויים להיות יותר משמעותיים בעיניי הקבוצות האחרות. מצד שני, הפעם קודמת שדריל מורי לכאורה עשה דבר כזה.
    אז נראה אם אי פעם הליגה תרצה לחשוף שיניים, או שהם מקווים שוב שבמקרה הטוב איבוד בחירת סיבוב שני ב-2036 תפחיד את הדור הבא של הג׳יאמים.

  13. לא יודע אם ברוני ברמת nba. במידה ולא, לברון למעשה אומר: מי שתחתים את ברוני תקבל אותי בחינם. הלייקרס ניסו לעשות אותו הדבר (מזווית הפוכה) לפני כמה שנים כאשר החתימו את אח של אנטטקומפו.

    1. זה נכון, אבל כנראה לעונת פרישה. ולא חושב שקבוצה עם בחירת דראפט גבוהה תבחר בברוני רק בשביל עונה אחרונה של לברון (שכנראה הקבוצה לא תהיה מספיק טובה להתחרות אם היא בוחרת גבוה וזה בעיקר יהיה הקרקס של לברון ובנו)

      1. לא הבן של לברון, לא בחירת סיבוב ראשון ראשונה גבוהה (אני בספק אם הוא נכנס לסיבוב ראשון), לצערו הוא לא קיבל את הפיזיות של האבא.

    2. אתה באמת מאמין שלברון יפרוש כל כך מהר ובחינם?
      הוא החבילה כולה. לדעתי, מי שתחתים את ברוני על חוזה רוקי תעשה את זה בבחירה גבוהה מאד (בין 3 ל 6) ותצטרך לדאוג שחוזה הרוקי יתגמל אותו הייטב (לפחות 20 מליון) ל4 שנים לפחות ואז לקבל את לברון בחוזה מקס. הכל יסגר מראש. זו ההרגשה שלי.

      1. א. אין קבוצה שתבזבז בחירת לוואי גבוהה על שחקן שהם לא מאמינים ששווה לוואי.
        .
        ב. גובה המשכורת שמקבלים הרוקים שנבחרים בסיבוב הראשון הדראפט נקבע על ידי סולם משכורות הרוקי שהוא פונקציה של מיקום הבחירה וגובה תקרת השכר (השנה זה מתחיל מ-11 מיליון לבחירה מספר 1 ויורד עד ל-2 מיליון וקצת לבחירה 30.

        1. מה הקשר? קבוצה שרוצה את לברון (כמעט כל קבוצה שפוייה באן בי איי) תבחר את ברוני בבחירה גבוהה, תיתן לו חוזה יפה ותשלם חוזה יפה גם ללברון. שווה לבחור בילד בבחירה גבוהה ועל הדרך לסגור עם האבא. אחד במחיר של שנים.

            1. וחקירת הטמפרינג שהקבוצה תאכל ותשלם בגללה פשוט לא שווה את זה.

            2. איזה טמפרינג? כולם שם עובדים בשביל התאגיד

            3. נראה לי שההצהרות הפומביות החוזרות ונשנות של לברון אודות רצונו לשחק עם הבן שלו פותרות את סוגיית הטמפרינג
              (קבוצה יכולה לטעון שזה הימור מחושב הנשען על מידע שהיה גלוי לכל)

            4. בדיוק להיפך גיא

            5. כי הליגה יכולה בקלות להתייחס לזה כהבטחה לא חוקית (ולא משנה אם היא מגיעה מצד לברון) ולבטל את החוזה.

            6. אני מבין את ההסבר,
              אבל מסורתית הליגה כמעט ולא מתעסקת עם טמפרינג של שחקנים.
              היות וההצהרות של לברון פומביות ומוקדמות,
              נראה לי שיהיה טיעון נגדי שישאל מדוע הליגה לא התערבה בנושא למן הרגע שההצהרות פורסמו.

            7. ושוב – להיפך…
              מזכיר לך גם ללברון אסור להבטיח כזה דבר.

            8. כאמור,
              ברור לי ההסבר.
              הליגה לא ממש אוכפת טמפרינג של שחקנים.

            9. כשהוא כל כך בוטה לא תהיה ברירה.

            10. אדם סילבר נראה לך יתעסק עם לברון? איך אתה מוכיח דבר כזה לברון שחקן חופשי ומחליט לבחור בקבוצה X.

  14. כל מי שחותם ב 18:00 בדיוק לא עושה טאמפרינג?? שיחליטו שממועד סיום הפלייאוף ועד מועד תחילת הפרי איינג׳ט מותר לדבר ואז כל הסיפור המגוחך הזה ייגמר.

  15. Remaining Free Agents:
    CENTERS
    LaMarcus Aldridge
    Willie Cauley-Stein
    DeMarcus Cousins
    Ed Davis
    Tacko Fall
    Enes Freedom
    Luka Garza
    Montrezl Harrell
    Dwight Howard
    Meyers Leonard
    Greg Monroe
    Olivier Sarr
    Tristan Thompson
    Hassan Whiteside
    Cody Zeller
    POWER FORWARDS
    Miles Bridges – Restricted
    Devontae Cacok
    Gary Clark
    Tyler Cook
    Petr Cornelie
    Mamadi Diakite
    Malik Fitts
    Blake Griffin
    Udonis Haslem
    Alize Johnson
    James Johnson
    Paul Millsap
    Juwan Morgan
    Markieff Morris
    Jabari Parker
    Eric Paschall
    Reggie Perry
    Chris Silva
    Moses Wright
    SMALL FORWARDS
    Justin Anderson
    Carmelo Anthony
    Trevor Ariza
    Kent Bazemore
    DeAndre’ Bembry
    Keljin Blevins
    Isaac Bonga
    CJ Elleby
    Solomon Hill
    Jaylen Hoard
    Rodney Hood
    Elijah Hughes
    Andre Iguodala
    Josh Jackson
    Justin Jackson
    Georgios Kalaitzakis
    Louis King
    Anthony Lamb
    Jake Layman
    Timothe Luwawu-Cabarrot
    Kelan Martin
    Alfonzo McKinnie
    Abdel Nader
    Jordan Nwora – Restricted
    Miye Oni
    Jamorko Pickett
    Yves Pons
    Matt Ryan
    Tony Snell
    Lance Stephenson
    Ishmail Wainright
    Yuta Watanabe
    Robert Woodard II
    SHOOTING GUARDS
    Avery Bradley
    Jarrett Culver
    PJ Dozier
    Carsen Edwards
    Wayne Ellington
    Melvin Frazier
    Langston Galloway
    Nate Hinton
    Mason Jones
    Jeremy Lamb
    Scottie Lewis
    Skylar Mays
    Rodney McGruder
    Ben McLemore
    E’Twaun Moore
    Jahmi’us Ramsey
    Nik Stauskas
    D.J. Stewart Jr.
    Matt Thomas
    Denzel Valentine
    Joe Wieskamp – Restricted
    Lou Williams
    Gabe York
    POINT GUARDS
    Ryan Arcidiacono
    D.J. Augustin
    Eric Bledsoe
    Facundo Campazzo
    Michael Carter-Williams
    Chris Chiozza
    Darren Collison
    Devon Dotson
    Kris Dunn
    Trent Forrest
    Tim Frazier
    Brandon Goodwin
    Jared Harper
    Frank Jackson
    Brandon Knight
    Elfrid Payton
    Myles Powell
    Justin Robinson
    Rajon Rondo
    Dennis Schröder
    Collin Sexton – Restricted
    Zavier Simpson
    Javonte Smart
    Dennis Smith Jr.
    Keifer Sykes
    Tyrell Terry
    Isaiah Thomas
    Brad Wanamaker
    Duane Washington
    Cassius Winston
    McKinley Wright

    1. אחלה רשימה.
      כבר עכשיו אפשר להוריד את האנטישמי, מכה הנשים ואת הגולה מארצו. לא יקבלו חוזה
      אד דיוויס היה פעם אחלה רול פלייר מה קרה?
      יש לי שיחוק: ג'ברי פרקר לווריורס. אם את וויגינס הצליחו לשפר למה לא לרדת מקום אחד בדארפט לג'בארי.
      גם מאט ראין יכול להיות שייחוק כסוג של קלע אוטומטי לבן מבחוץ סטייל הלבנים של מיאמי

  16. הסלטיקס עדיין משלמים משכורת לקווין גארנט. זו השנה האחרונה בה יקבל משכורת מהמועדון.
    מלך, פרש את המשכורת על 7 שנים.
    נראה לי ש 5 מליון הם חייבים לו על 22/23

כתיבת תגובה

סגירת תפריט