מעורב הופס ליום ה' / מנחם לס

1.צ'ארלס בארקלי קובר את עצמו ואין חבל הצלה

"All this noise I hear about sportswashing and blood money- I think these people are so disingenuous with their take outrage. EVERYBODY IN SPORTS HAS TAKEN BLOOD MONEY"!

-דברי צ'ארלס בארקלי

לא. זה לא פייק ניוז, צ'ארלס. ולא, זה שקר שכל אחד בספורט לוקח – או לקח – 'כסף דם'. אם אתה, צ'ארלס בארקלי, תחתום עם LIV, אתה תיקח 'כסף דם' עם הוכחות ברורות.

הפוסט שלי הוא קומבינציה של מחשבותי אני, מאמר שהופיע ב-AJC, ופוסט שכתב מרכוס הייז ב-PHILADELPHIA INQUIRER. כולם כותבים על תגובתו של צ'ארלס בארקלי אחרי שניפגש כאן באטלנטה לפני כמה ימים עם מנכ"ל ה-LIV גרג נורמן, פגישה בה דובר על הצטרפות בארקלי כאנליסט הגולף של LIV.

להזכירכם, ה-LIV הוא ארגון גולף חדש בבעלות נסיך ערב הסעודית מוחמד בין סלמן דרך ה-PUBLIC INVESTMENT FUND בו הוא השקיע 2 מיליארד דולארים להתחיל גוף גולף חדש שיתחרה ב-PGA – PROFESSIONAL GOLFERS' ASSOCIATION. ה-PGA, שהוא ארגון הגולף הגדול והעשיר בעולם הודיע מיד שכל גולפאי שיצטרף ל-LIV יוצא מ-PGA. כמה HAVE BEEN מהסוג של פיל מיקלסון סרג'יו גרסיה או ברייסון דצ'מביו הצטרפו (ס"ה 17 גולפאים עד עתה כשהגולפאי האמיתי היחיד בין, נניח, עשרת המובילים בעולם הוא דסטין ג'ונסון, האמריקאי מגרינוויל).

בארקלי אמר שבינתיים לא הוצעה לו כל הצעה קונקרטית "אבל הם יצטרכו 'TO BLOW ME OUT OF THE WATER' כדי שאצטרף". ז"א שאצל בארקלי זה הכל שאלה של כסף. לצ'ארלי ישנו חוזה שנותרו בו 30 מיליון לשלוש השנים הבאות, ומלבד זאת הוא אחד ממפרסמי SUBWAY, DICK'S SPORTING GOODS, ו-CAPITAL ONE.

היום מתחיל טורניר בהרצת LIV במרחק של 80 ק"מ מ-GROUND ZERO, היכן שעמדו מגדלי התאומים. לאחרונה נוספו יותר ויותר ראיות ש-19 חוטפי ארבעת המטוסים תיכננו את חטיפת המטוסים בברכת המלוכה בסעודיה, אם לא יותר מסתם 'ברכה'. עם כל מה שקורה בערב הסעודית הקשר בין הממלכה והטרוריסטים (שכולם היו מערב הסעודית) הופך להיות נושא לחקירה הרבה יותר אינטנסיבית מאשר בעבר. מה שמקשה על החקירה היא העובדה שכל ה-19 נהרגו.

שניים מהמטוסים הרסו את המגדלים וגבו 2,977 קורבנות. השלישי שניסה לנחות על הפנטגון ונהרגו בו 197 קורבנות, והמטוס הרביעי שנפל ליד עיירה קטנה בפנסילבניה כשנוסעי המטוס הבינו שהוא שועט לעבר בניין הקפיטול והם החליטו שעדיף כבר 'למות עם הפלשתים' ותוך כדי קרב עם התוקפים המטוס התרסק.

היום מתחיל טורניר גולף על משטח הגולף 'בדמינסטר' של דונלד טראמפ כ-80 ק"מ מ-GROUND ZERO, היכן שהמגדלים התרוממו פעם בפאר. טרי סטרדה – יושבת הראש של ארגון 911FAMILIESUNITED שבעלה טד היה אחד מהניספים במגדלים אמרה שלארגן טורניר של ארגון גולף סעודיממד ליד המקום שפעם נישאו בגאווה ה-TWIN TOWERS זה 'POURING RAZOR BLADES IN THE WOUNDS' (לתקוע סכיני גילוח בפצעים)

אם צ'ארלס בארקלי רוצה להיות אנליסט גולף של ארגון גולף סעודי אולי כדאי שהוא יידע שזו מדינה בה יחסי מין הומוסקסואלים אסורים עם עונש מוות לנתפשים. הרי לא מזמן בארקלי הביע את "אהבתו" לגייז. אז כדאי שבארקלי יידע שלא מזמן ניתלו 5 'גייז' בכיכר העיר בסעודיה לעיני אלפי אנשים שבאו לחזות בהצגה. לפני כן נערך עוד מופע של עריפת ראש בכיכר עיר אחרת לעיני אלפי אנשים שנידחקו לכיכר העיר, ואח"כ הגופה ללא הראש, והראש לצידה, הוצגו בראווה לאלפים שבאו לחזות בראש ללא גוף ובגוף ללא ראש.

ומה בקשר לעתונאי ג'מל קשוגי שהסעודים הזמינו ל'שיחת הבהרה' במלון בטורקיה שם נירצח, וגופו בותר לעשרות – או מאות? – DISMEMBERED PIECES כדי להוציא את גופתו חלקים-חלקים מהמלון ללא חשש שייתפסו, והכל ברשותו – ואולי אפילו ביוזמתו- של סלמן.

הסעודים יכולים לקבל את בארקלי במשכורת גדולה באופן ניכר ממשכורתו ב-TNN ובחסויות שלו, נניח 15-20 מיליון לשנה טוטאלית. מה הם יקבלו? אנליסט שלא יודע גולף. אפילו בכדורסל הוא מדבר תמיד באופן כללי – GENERALIZATIONS על המשחק, זורק כמה עלבונות, מנבא נבואות, מתקשה בהכרת השחקנים החדשים, והוא לא מסוגל להציע הצעה קונקרטית אחת למאמן זה או זה על שיפור שיכול להביא שינוי במשחק. אז אם בכדורסל הוא אנליסט הזוי ומרוחק מפרטים, מה הוא יעשה בגולף?

כשהוא טוען שכל המבסע נגדו הוא "FAKE OUTRAGE" הוא לא יודע על מה הוא מדבר. ה-OUTRAGE הוא עליו שהוא מעז לומר שכל כסף שמרוויחים בספורט הוא BLOOD MONEY, ושעושים OUTRAGE בגלל היחסים שהתפתחו בינו לבין הסעודים. הסעודים הם-הם שישלמו לו BLOOD MONEY, ובזה אין כל FAKE NEWS.

2. הייתכן BREAK-UP בין הווריורס ודריימונד גרין?

עד עכשיו הכל הלך חלק לגולדן סטייט. אליפות ואפס רעשים מבתוך. הכל עלול להשתנות עם תחילת ה-CONTRACT NEGOTIATIONS ב-3 לאוגוסט עם פתיחת המשא ומתן עם 'החופשיים' https://theathletic.com/3452144/2022/07/27/warriors-contracts-nba-free-agents/

דריימונד רוצה חוזה מקס, ולווריורס אין כל תכנית לדסקס עמו את חוזהו. יש לו חוזה לשנה הבאה ואופציה ל-2023-24 על 27.5 מיליון, אבל גרין מסתכל על ה-27.5 ולא מפסיק לצחוק. המצב של הווריורס לא פשוט כי מכל הצדדים מגיעות השמועות שגרין מתעתד לבדוק את אפשרויותיו בשוק. הוא הודיע כבר שעדיפותו היא להישאר בווריורס, וסטפן קרי הודיע להנהלה שהוא יהיה מאד 'UNHAPPY' אם לא יצליחו למצוא סידור עם גרין.

Green is famous for playing with a chip on his shoulder and he could certainly channel perceived disrespect from the Warriors into something positive on the court. The risk is that things get toxic off the floor, especially if Green’s teammates side with him.

ייתכן מאד שכדי לתת לגרין חוזה חדש ל-4 או 5 שנים במקס. הם ייאלצו להיפטר משחקן טוב מאד בקבוצה כדי לשלם לגרין את המקס. ולהשאיר את השלישייה INTACT!

3. היום פתאום כולם אומרים מה שדיסקסנו כאן לפני שבועיים: שהנטס מבקשים החזר מטורף על דוראנט כי הם לא רוצים להטרידו

Sources Offer Crucial Context to Boston Celtics' Trade Proposal for Kevin Durant | News, Scores, Highlights, Stats, and Rumors | Bleacher Rep

ומה עוד מתתברר בינתיים? שלפי ה-NY POST אין כמעט קשר בין KD והפרונט אופיס. במילים אחרות הוא לא שואל לשלום הטרייד ולא מאיץ באף אחד. כנראה שמאומה לא יקרה עם KD ועם 'העולם שטוח'.

4. מה יותר טוב מאח אחד ליאניס ב-NBA? שני אחים! אז בקרוב 3 Antetokounmpos בליגה!

קבוצת ה-G של מילווקי באקס, THE WISCONSIN HERD החתימה את האח השלישי, הצעיר, אלכס

5. שרלוט החליטה להחזיר את העבר להווה. הרינונים הם שהכל בהסכמתו – ואפילו עידודו – של הבעלים מייקל

שרלוט הורנטס כנראה החליטה (וקראתי שבעידודו של ג'ורדן) להחתים מחדש את קמבה וולקר (ששיחק עבורה עד 2019) שיהיה מחליף ללמלו בול, וגם ישמש כמנטור לצעיר.

6. עוזר מאמן מהטובים עוזב את פופ והספארס ל-OKC

אחרי שעוזר המאמן צ'יפ אנגלנד זכה בכמה אליפויות בסן אנטוניו, הוא עוזב להיות עוזר מאמן בקבוצה שעד כה לא זכתה באף טבעת אחת – אוקלהומה סיטי ת'אנדר. אנגלנד בן ה-61 בילה 17 שנים כעוזר מאמן בספארס, שם הרפיוטציה שלו פרחה כמאמן הקליעות הטוב בנמצא. למעשה מכניס אותו 'אשף הקלעים'

הקרדיט על הקליעה מרחוק המשופרת של קוואי לינארד, והקליעה מרחוק של טוני פרקר הוא שלו; תוצרת עבודתו של אנגלנד. הסיבה לעזיבתו לא ידועה.

מה שכן ידוע הוא שבת'אנדר תהיה לו הרבה עבודה עם השחקנים הצעירים שי גילגואוס-אלכסנדר, לוגואנץ דורט, ג'אש גידי, וצ'ט הולמגרן.

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 327 תגובות

    1. הכל שטויות לא מעניין מאיפה הגיע הכסף.
      שואו מי דה מאני מאדה פאקרס דריי צועק בחדר הלבשה
      נו מי נו סטף נו צמפיונשיפס נו וווריירס איי אמ דה הארט דה סול אנד דה אנג'ן אוף דה טים😂😂😂😂

  1. אחלה מעורב מנחם,תודה
    "דריימונד רוצה חוזה מקס" דריימונד יתפשר ביג טיים ויגיד תודה או שיעוף על טיל(הוא לא יקבל כלום בשוק הפתוח)
    שיעשו לו אייטון ,הכי מתאים.
    צ'ארלס בארקלי רוצה כסף גדול ויחס של טופ דוג,לגיטימי בשבילו
    מבחינתי הסעודים הם כמו כל המוסלמים(רע רע ועוד יותר רע,עשב לא צומח אחריהם)מה שהם עושים פה בגרמניה מחריד
    אני מאוד מקורב לאחראי הגרמני האיזורי של כל הפליטים,כמה שקרים\ניצול\אלימות בחוץ ובתוך המשפחה,איכס להקיא
    לידיעתך מנחם השבוע מנהיגי ישראל\ארה"ב הלכו למיטה עם הנהגת סעודיה הם החליפו נוזלי אהבה אחד עם השני.
    הסנילי מארה"ב קיבל מכירת נשקים+מראית עין של בעל כוח
    האוכל חינם העכשווי מישראל קיבל שמיים פתוחים לטיסות
    והרוצחים המוסלמים הסעודיים קיבלו סחורות,עסקים ונשק(הרבה נשק)

            1. חחחחחחחחח

            2. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              איפה חותמים בשביל לעמוד מתחת גשם כזה של בנג'מינים פרנקלינים?

            3. 😂😂😂😂😂😂😂😂
              זה אבו פופי וג'ייסון טייטום לפני הגמר

      1. חביבי, עד שלא ישרפו לך את האוטו, לא יזרקו עליך אבנים ולא תמצא קליעים בחצר לא תבין.
        כן, לא כולם מקשה אחת אבל….

          1. גיא
            וכן, ערבים שרפו לי את האוטו לפני בערך 17 שנה, ילדים ערבים זרקו עלי אבנים לפני 22 שנה ומצאתי קליעים בגינת הבית שכנראה הגיעו מהילולות ירי בסביבה.

            1. כובש חמוצים ובתולות

            2. שכחת גם גזע'ני (ג בקמץ בשביל קצת אותנטיות)

            3. לא הבנתי רזי, בגלל שערבי לפני 17 שנה שרף לך את האוטו ולפני 22 שנה זרק עליך אחד אחר אבן (לא הבנתי את הקליעים בגינה, זה לא שירו עליך אמרת בעצמך שירו בהילולה כנראה לאויר) אז כל המוסלמים באינדונזיה רוצחים?

            4. שרפו לך את האוטו כי זה היה אוטו חרא.
              עשו לך טובה
              אמרתי לך, האירופאיות טובות בהתחלה אבל אח"כ רק שותות כסף כמו דלק…
              🤣

            5. חי, זה היה דייהו לא רכב אירופי אלא קוריאני.
              אז היה לי מזל שיא ששרפו לי רק רכב אחד לפני 17 שנה וזרקו עלי אבנים בשנת 2000 וירו כדורים שנחתו אצלי? זה בסדר שדברים כאלה קורים?
              אתה חושב שהם לא יורים יותר בימי שישי? שלא שרפו פה מכוניות לפני פחות מחצי שנה? רק שהם, תודה לאל, לא היו שלי? והקליעים שנורו הפעם נחתו במקום אחר?
              בגלל?
              אני לא אמרתי כלום על המוסלמים באינדונזיה. כשכבר דיברתי על זה זו היתה תגובה למי שהכניס אותם לדיון, מקומם לא היה שם מעולם.

            6. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              הסיפור עם הלום בתקופת הפיגועים הגדולים של שנות התשעים?
              אם אתה שואל ברצינות, חחחחחחחחחחחח, היום הייתי חושב שזה סתם היפסטר שהשתכר יותר מדיי והלך לשון בשדה שליד הכביש.
              הזכרת נשכחות. כמו שסיפור המתנדבות/בים בקיבוצים הזכיר לי את דניס גרייבס מ NINE BELOW ZEROW

        1. המסלמים מקבלים פה בגרמניה,הכל על צלחת מוכנה,דירה\כסף\תלושי קנייה\לימודים הכל על חשבון הברון
          בתגובה
          הם אונסים בחורות מקומיות
          עבודת סכינים פה זה דבר קבוע
          דתי יהודי(אין לי סימפטיה) לא יכול להסתובב חופשי בלי הגנה
          הם עושים בשנתיים הראשונות מקסימום תינוקות (כסף לראש+זכויות)
          מרביצים בתוך המשפחה
          גונבים בלי סוף
          מתעסקים המון עם מכירת סמים קשים
          צועקים כל היום
          דורשים מהמערכת עוד ועוד וצועקים כאילו מגיע להם וזה שלהם
          מאחל לכל אחד שלא אוהב את דברי שילך לגור איתם צמוד לשנה שנתיים

          1. יואל

            אריאל זילבר, הענק, גר תקופה ארוכה עם משפחתו בגליל, שינה לגמרי את דעתו על ערביי ישראל אחרי שחי קצת בקרבתם.
            אני לא שונא ערבים והיו/יש לי מכרים ערבים שאני אתם ביחסים טובים אבל בנטו אני לא רואה הרבה תקווה לעתיד המשותף. המהומות לפני שנה והסקרים האחרונים רק מראים לאן החברה ש ערביי ישראל הולכת. זה כיוון רע מאד שיהפוך לאיום קיומי על יהודי ישראל.

            1. דוק תעזוב מפוליטיקלי קורקט
              טסט קטן בשבילך
              כולם אוהבים להגיב ולהגיד " לא כולם רעים" בלה בלה בלה
              פה בגרמניה מאז שהמוסלמים נכנסו מספרי האלימות קפצו חזק
              אז מעניין לי את התחת כל השאר
              מוסלמים בגרמניה=יותר אלימות,פשיעה,וגועל
              היום מעט מאוד אנשים יודעים שאני ישראלי,(שיהיה ברור אני חי בשלווה ובלי פחד,אני ריאליסט)
              הסיכוי שאם אסתובב ואגיד שאני ישראלי אקבל ביקור חברתי של סכינאי או שניים
              קפץ פי כמה מאז שיש פה מוסלמים.
              סו פאק דם
              מוסלמי טוסב זה מוסלמי בארץ המוצא

            1. ידעו, בטח ידעו. אבל אולי לא תיארו לעצמם שהמהגרים יביאו עוד הרבה מדי ממנה.

            2. כל הטרור האיסלמי בכל העולם יחד ולאורך כל ההיסטוריה לא מתקרב לאלימות של גרמניה הנאצית במלחמת העולם השניה

            3. כי אין להם את היכולות שהיו לגרמנים, אם היה היית מרגיש אותה אל תדאג

            4. בזה אין ספק אבל הגרמנים השתנו, הערבים בהכללה רחוקים מאד מלהשתנות. גם המשכילים שבהם.
              חלקם הגדול הולך ומקצין עם השנים.

  2. מנחם לכסף אין ריח אמרו כבר ברומא העתיקה. למי אכפת מאיפה בא הכסף? רוב הכסף בעולם מגיע ככה.
    אתה יודע שדיוויד בקאהם קיבל 100 מיליון יורו להיות לוביסט של קטאר שכל מה שהוא עושה זה חיוך טיסות קרואסון ובחורות.
    מאני טוקס בולשיט ווקס.

    דריי חוזה מקס 🤣🤣🤣🤣🤣 זה אחד המצחיקים זה כמעט כמו שאני אדרוש 30 מיליון לעונה בnba עכשיו.
    אם הוא יקבל יהיה צחוקים הליגה ממש נוברת לקרקס מwwe.
    אם דריי חוזה מקס ביסמק ביומבו יכול לדרוש חוזה מיליארד דולר מנייקי לכל החיים

    1. חחחח הכי מצחיק זאת התגובה של סטפן קרי
      אם אני הבעלים אני מודיע לו דרך העיתונות שהוא צודק אבל שקרי יוותר על מה
      שדריי יקבל או שהוא ידאג שדריי יהיה יותר ריאליסט ואם לא אז שישחק במגרש ושיתן לי לנהל
      איבדו את המציאות שם בWWE

    1. וגם מסטיב קר. אבל האמריקאים הם טיפשים. הישראלים לעומת זאת הם סתם מושחתים. תנו ליאיר גולן לאמן את הווריורס ותראו מה יוצא. זהבה צריכה להיות הGM
      .
      בוקר טוב לאשך הגואל.

    2. בטח . מה הם מבינים שם במפרץ . צריכים להביא את הגננת לייעץ להם את מי להביא במקומו. בעצם לא צריך אף אחד רציני.
      מספיק להביא את גיא פניני. יחליף אותו בטראש טוק.

  3. משפחת אנטי-קמפופו במילווקי נפוטיזם במייטבו, פתחו סניף יווני בעיר האיילים. אז עכשיו 3 אחים ביחד?
    לא יפה, שיביאו גם את אחותם.

    1. זה פינטס למילווקי, מצד שני עושה את יאניס שמח ומאושר, ולא פחות חשוב מביא את המשפחה הקרובה שלו להתמקם ולחיות במילווקי. דבר שיהווה שיקול רציני בחידוש החוזה הבא בעוד שנתיים,

      1. מה שנקרא, חשיבה לטווח הארוך אבל שתדע כבר בעבר אמרתי שיאניס אוא טיפוס סנטימנטלי ונאמן. יישאר במיווקי עד סיום הקריירה או שיותרד לקראת הסוף.

    2. נוסע הרבה ליוון (גם בשבוע הבא, נראה אם הפעם המזוודה תגיע חחחח) – היוונים אחלה אנשים, צנועים אם מבט חיובי על העולם

  4. אם הם רוצים להישאר ביחד, ולהיות תחרותיים, אז באיזשהו שלב הלוחמים הוותיקים יצטרכו לעשות טימי/מאנו, כלומר להמשיך על חריגות למיניהן. מתי ומי? זה תלוי בכושר האישי שלהם ובמצב החוזים של הקבוצה.
    .
    בעניין צ'יפ – בן אדם בן 61, מחליט לעזוב לקבוצה אחרת, אחרי 17 שנה, כולל עבודה ביחד בנבחרת? זה לא קורה כל יום. מעניין מה זה אומר, אם בכלל, בנוגע לפופ, ולכוון הכללי שלנו.
    .
    תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

  5. צריך לדבר על הפיל שבחדר?
    קודם כל ברכות לאוהדי מכבי חיפה על הניצחון המשכנע בחוץ והמעבר הלאה במפעל.
    אז מי הפיל? הפיל זה סיפור בעילת הקטינות של דור מיכה ועומר עציצי אחרי שנחשפו התכתובות שלהם ואני שואל אתכם איפה הצדק?
    איך אפשר היה לפטור את השניים האלה בלא הליך משפטי? מדוע אין כתבי אישום נגדם?
    לא ייאמן לאן הידרדנו, לאן המשטרה הידרדרה?

    1. מה הקשר למשטרה? דווקא מההודעות ניתן להבין שהם חשבו שהן בנות 17 ואז זה חוקי.
      תבוא בטענות לברקת ושחר ולאוהדים של שתי הקבוצות האלה שמכשירות את שני הזבלים הדוחים האלה ותבוא בעיקר בטענות לראשי הנבחרת שאיפשרו לאצילי לחזור וללבוש את המדים של הנבחרת 🤢🤢

        1. 1. מבחינה מוסרית ברור שהסיפור של הקטינות זה החלק שמפריע לכולם פה, אותי זה כל כך מגעיל שאני לא נכנס לכתבות האלה. זה רק אומר שהראש של אנשים עדיין נמצא במקום הנכון, למרות כל הקשקושים שהתרבות המודרנית מנסה להכניס לנו לראש (תרבות ה"רידוד", כמה שתשיג יותר בחורות אתה יותר גבר וכו'). העובדה שאתה יכול לעמוד במילה שלך, נאמנות למשפחה ולהתחייבויות שלך מעידה עליך הרבה יותר ממספר הבחורות שתהיה איתן.
          2. ועדיין מבחינת חשיבה עסקית השיח בין השחקנים על סמים אמור להפריע הרבה יותר למעסיקים שלהם, זה לא נשמע כמו איזו התנסות ראשונה שלהם בזה. לא הייתי רוצה עובד שמסכן את ההישגים של הפירמה שלי (למשל הרחקה מאירופה אם יתפסו אותם אם חומר בדם)

          1. 1. מבחינתי זה מספיק כדי שאני לא ארצה אותם בנבחרת שמייצגת את המדינה. כל עוד זה לא פלילי חופש התעסוקה שלהם מאפשר להם לשחק בקבוצה כרגיל.
            2. אני מסכים, למרות שזה גם תלוי בשאלה על מה בדיוק מדובר.

          2. לגבי 1: בתרבות של היום להיות בגישה של "להשיג כמה שיותר בחורות הופך אותך לגבר" זה באמת לא משהו שעובר טוב. אבל זה גם הפסיק להיות מודרני או איך שלא יגדירו את זה. יש מעט מאוד שיפוטיות לגבי הבחירה בין להיות איש משפחה מונוגמי ללהיות אדם משוחרר מינית. אנשים יכולים לעשות מה שבא לאהם רק לא להפוך אחרים לכלי.
            לגבי 2: 100%

            1. סליחה יהונתן אבל העניין של גבר והרבה בחורות מגיע משחר ההיסטוריה של האדם.
              אצל הערבים זה עד היום ולא רק אצלם. גם אבות אבותייך המיתולגיים לא היו מונוגמים.

            2. גם לעשות גרעפסים זה משחר ההיסטוריה. זה עדיין לא עובר טוב בחברה.
              אבל יכול להיות שזה שבין דתות ישנות ("לא תנאף" ברוב הפרשנויות), לפילוסופיה קלאסית ("האדם כתכלית" של קאנט), לגישות יותר פרוגרסיביות יש הסכמה לגבי זה שזו גישה מכוערת לחיים כן אומר משהו.
              זה אולי אומר שכולם מתחסדים – אבל אולי פשוט יש על זה הסכמה כי זו גישה דפוקה לחיים.

            3. תגיד יונתן אתה מאמין שאנחנו חלק מה הטבע? אתה מאמין שלאדם יש טבע?
              איך אתה קובע מה טוב לחברה ומה רע לחברה? ואחרי זה האם יש חשיבות גם למה טוב לאינדיבידואל או שרק מה שטוב למפלגה זה מה שחשוב?

            4. +100 יונתן, הגדרת את זה יפה. מצחיק אותי הצדקות מסוג 'כך זה היה משחר ההסטוריה'. משחר ההסטוריה גם זיינו כבשים, מכרו ילדות לכל המרבה במחיר ונכנסו להריון בגיל 12, אבל התפתחנו תודה לאל, והיום אנחנו יודעים יודעים יותר טוב ברוך השם, ודברים כאלו לא אמורים לקרות יותר.

            5. ואפרופו גרעפסים, דרשני.
              גרעפס ונפיחה הם דברים טבעיים שאתה אמור לשחרר, הם מספרים לך משהו על מה שאכלת אבל אתה בשם האריסטוקרטיה והנימוסים תוותר על הבריאות שלך.
              יש מקומות בעולם כמו הסין שזה נהוג לגמרי אז אולי אתה בעצם חושב שאתה נעלה על הסיני הממוצע ורגע קצת מוזר שאתה כאילו מכיל מוסלמים אבל לא את הפוליגמיה שלהם? אני קצת מבולבל אבל יכול להיות שלא הבנתי
              .
              נ.ב
              .
              עושה רושם מהסיפא שלך ואולי אני טועה, שאתה חושב שיש אמת, האם לזה אתה מתכוון כשאתה אומר יש הסכמה שזו גישה דפוקה?

            6. כן
              כן
              אני לא קובע מה טוב לחברה, איפה ראית שדיברתי על ה"חברה"?
              אבל אם האינדיבידואל פוגע באינדיבידואלים אחרים אז קצת מסובך לדבר על מה שטוב לאותו האינדיבידואל הספציפי

            7. "הסכמה" ו"אמת" זה אותו הדבר?

            8. אברי מכיוון שהעדת על עצמך כטרול אני לוקח את זה בקונטקסט הזה. אבל אני לא הצדקתי כלום אז אל תכניס לי מילים לפה.
              אני כפרתי בתיאור השגוי של יהונתן כאילו זה משהו "מודרני".
              מוזר שכל "המדענים והאינטלקטואלים" פה לא יודעים לעשות את ההפרדה בין לציין עובדה לבין לתמוך בה.
              עזוב שאצלך כבר מיזמן ויתרתי על הבנת הנקרא.

            9. לא יודע שאלתי אותך כדי להבין. למה אתה עונה לי בשאלה?

            10. לא תיארתי את זה ככה.
              הגבתי לאומהה שתיאר את זה ככה.
              הייתה תקופה שהתרבות הפופולארית מאוד דחפה לזה ולזה התייחסתי – אבל אני לא רואה בזה משהו שמיוחד לזמן החדש. אם כבר השינוי הוא זה שגם התרבות הפופולארית מתנגדת להתנהגות כזו כיום.

            11. חשבתי שקראתי "לא עובר טוב בחברה"

            12. מכיר שאלה רטורית?
              הסכמה ואמת זה לא אותו הדבר.

            13. לא עובר טוב בחברה אומר שזה לא משהו שאנשים מעריכים.
              זה לא אומר שזה "פוגע בחברה".
              אני לא אוהב לדבר במונחים של "רגשות החברה". לחברה אין רגשות. כן יש השפעות לקבוצה של פרטים (החברה) וליכולת שלהם לתקשר על פרטים בתוך ומחוץ לקבוצה.

            14. אז לא ממש הבנתי מה עניין ההסכמה פה, לא הבנתי מה זה בא להגיד, שיש רוב שתומך בזה? ואז מה? רוב זה דבר נזיל.

            15. ומנקודת מבטי אני חושב שרוב בני האדם שונאים את הטבע הם "אוהבים" אותו בטלוויזיה וכמה שיותר סטרילי. רובם מפחדים ונגעלים ממנו, מהחיות שבו מהאדמה, מהבוץ, מהריחות מצמחים ועוד.
              גם אתה לדעתי לא חובב גדול של האדם טבעי והטבע למרות שמנקודת מבטך אתה לא רואה את זה ככה.
              אני לא אכנס לנושאים היותר נפיצים כדי לא לעשות בלאגן אבל מדיוני עבר ודברים שאתה אומר אני מוצא סתירה גדולה בין השניים

            16. זה אומר שמשחר ההיסטוריה, אנשים אכן התנהגו ככה והתנהגות כזו לא נחשבה לראויה.
              האם היא באמת לא ראויה? אולי היא דווקא כן.
              אבל יש הסכמה די נרחבת ועקבית שהיא לא.

            17. האדם תמיד חשק בסקס גברים ונשים וזה ימשיך. כל השאר זה היתממות. אברי אלו חוקים שהאדם המציא להגביל אחרים פה גיל חוקי זה 16 יש מקומות עם 18 יש עם 14 יש מקומות גם בלי גיל יש כאלה מגבילים אותך לשתייה מגיל 21 ואתה יכול לחל אנשים בנשק מגיל 18…
              מי קבע את הדברים האלה? זה שאנשים קבעו חוקים וכופים את חוקיהם על אחרים לא אומר שהם צודקים (הקורונה זו הדוגמא הכי טובה למבחן הזה כל המפגרים שכפו סגרים בסוף ראינו שיצאו מפגרים, מישהו חושב שאנשים ב"ממשלות" מבינים משהו? שהם מבינים יותר טוב מכם? שהם "דואגים" לכם ולטובתכם?
              מישהו חושב שאם פרנסה של פוליטיקאי הייתה נפגעת מהקורונה והוא לא היה מקבל שכר הוא היה עושה סגר?
              למה אדם צריך שיגידו לו מה לעשות ושיקבעו לו חוקים (למשל מי אמר וקבע שלסחור במזומן עד 6 אלף שח זה תקין ונכון וטוב לי ולמה שמישהו יאמין לו/להם?

              מישהו חושב שיש הבדל בין אדם שהוא בן 17 ו-8 חודשים לבין אותו אדם בגיל 18? או בין 15.8 ל16? זה סתם משחקים.
              שכחתם איך הייתם בתור נערים ונערות מתבגרים?
              לא צריך לנפח דברים הכדורגלנים רצו סקס, הבחורות רצו סקס, כולם נהנו חוץ מאלמוג בוקר. זהו.
              כל השאר זה ניסיון לגזור קופון.

              אני שומע פה גם דברים כמו "מוסר". לכל אדם יש "מוסר" משלו.

            18. שמעון, אתה חייב להיות יותר מפוקס. מה הנקודה שלך? שלא צריך חוקים וכללים כי הכל "סובייקטיבי"? שאם הפוליטיקאים מושחתים אז אין טעם לעשות כללים או לחיות לפיהם? שאם כלל מסויים (גיל הסכמה) כולל אלמנט של שרירותיות (15.8 לא אבל 16 כן) אז לא צריך את הכלל בכלל ומצידך שיהיה גם גיל 8? שאין דבר כזה 'מוסר' כי הגבולות לא תמיד ברורים וקלים? ממה שאני קורא אצלך אתה בעיקרון אנרכיסט, שזו גם אגב עמדה מוסרית מאוד ברורה.

              אגב, לעניין הכדורגלנים אני די מסכים איתך. לדעתי זו התנהגות דוחה אבל הם כנראה לא עברו על שום חוק. אני לא הייתי מעסיק אותם כי אני לא מעסיק אנשים שדוחים אותי וזכותי והכל, אבל מי אני שאגיד לאחרים (אלונה יענקלה) מה לעשות – יש להם את הסטנדרטים שלהם.

            19. אברי אין לי נקודה. העולם לא שחור לבן. אני רק מציין מה קורה ואם זה קורה אז יש סיבה.
              בת 8 זה לא בת 15 ולא 16 ולא 17 אל תיתמם. בת 16 יודעת מה שיודעת בת 18, אין שום הבדל ביניהן למעט מס גיל שרירותי שקבעו בחוק סתם כך.
              בעבר היו ממנים מלכים בגיל 12 ו13.
              היום בנות ה16 כל היום בפייסבוק טיקטוק אינסטגרם מחפשות לייקים/עוקבים/סלב (גם בני ה16 אבל טיפה פחות). במקרה הספציפי כולם רצו את זה, אני לא מבין את הטענות והבאז.

              לגבי חוקים, אצלי זה תלוי לפי ראות עיני, אני לא חייב להסכים לחיות לפי כל חוק שמעבירים. השכל הישר שלי מנחה אותי ואם הוא מנוגד לחוק שנראה בעיני מפגר אלך לפי השכל הישר.
              אם יחליטו פה לחיות כמו באיראן אתה תסכים כי זה החוק?

            20. דווקא יש לך נקודה מאוד ברורה: השורה התחתונה שלך זה איש הישר בעיניו יעשה – ושוב, זה בהגדרה אנרכיה. אתה אנרכיסט שמעון, own it.

              ברור שבת שמונה זה לא בת 15, אבל מה עם בת 14? ואם תגיד לי ש14 זה בסדר אז אני אקיא קצת בפה ואשאל אותך לגבי 13 וכן הלאה. גבולות חייבים להיות גם אם זה שרירותי כי אין פתרון טוב יותר. האלטרנטיבה היא שכל אדם עושה מה שהוא מבין ולצערי (ולצערך) יש גם כאלה שמבינים שבנות 8 זה בסדר אז אני לא מבין איך זה מסתדר עם דרך המחשבה או סולם הערכים שלך.

            21. צל, הצדקת פוליגמיה בתגובה שלך ואין שום דרך אחרת להבין את זה. אני בהחלט קצת טרול אבל בוא, זה רק נוח לך לקרוא לי כך בשביל שלא תצטרך לענות ולהסביר את הפילוסופיה בשנקל שאתה מטיף כאן.

            22. לא איש הישר בעיניו יעשה לגבי הכל אלא לגבי חלק.

              לא תרצח=זה לא איש הישר בעיניו יעשה.
              לא תאנוס=זה לא איש הישר בעיניו יעשה
              לא תכה סתם אנשים ברחוב=זה לא איש הישר בעיניו יעשה

              אבל יש דברים שאכן איש הישר יעשה כמו לא לשים מסיכת קורונה, כמו להפר סגרים (לאף אחד אין זכות לנעול אחרים בבית סורי) וכו'. אני סומך על עצמי יותר ממה שאני סומך שמישהו יגיד לי מה טוב לי 🙂

              הבנת?

            23. מונוגמיה ופוליגמיה זה גם המצאות של אנשים. מי קבע איך צריך לחיות? כנראה גברים שרצו לשמור את הנשים שלהם צמוד אליהם וקבעו חוקים או משהו.
              אם גבר רוצה להיות עם 8 נשים והן רוצות אותו שיהנו, למה מישהו צריך בכלל להתערב בזה? יש מקומות שאנשים חיים כך. כנ"ל להיפך.
              אנשים יודעים לבחור מה טוב להם ומה הם רוצים. אחד רוצה ככה השני רוצה ככה מה זה בכל עניין של ממשלות וחוקים?

            24. אברי אם לתמצת אני דוגל בכמה שפחות התערבות ממשלתית בחיי הפרט. אף אחד לא דואג ל"ציבור הרחב" אלא החוקים נועדו עבורם. דוגמא קלאסית נוספת הוא ענף הרכב בארץ. מה שהולך שם זה מנוגד לכל עקרון של כלכלה. זה חוק שטוב יהיה אם היו יכולים להפר אותו כמה שיותר חחח
              אין לי צורך ב"ממשלה" באמת ועדיף שיתערבו פחות ככה יהיה טוב יותר.

            25. אברי, פה אני חייב להתערב.
              אנרכיזם זו אידאולוגיה של שיתוף פעולה עם אחרים. זה לסמוך ולעזור על אחרים. זה לחפש איזה היררכיות רצויות וחשובות ואילו לא, ולבטל את הלא רצויות (נגיד להקשיב למומחים ברפואה זה היררכיה נחוצה). יש לה בעיות משל עצמה, אבל זה ממש לא הישר בעיניו יעשה.
              מה שאתה מתאר יותר קרוב לניהליזם. שום דבר לא חשוב, תעשה מה שטוב לך, אבל בעיקר תתאמץ להיראות מגניב בלי מאמץ למרות שאין לך שום רצון או אמביציה.

            26. לחוס – מקבל, אני לא פילוסוף או איש מדעי המדינה. כוונתי, אני מקווה, היתה ברורה לכולם.

            27. שמעון, זה לגמרי איש הישר בעיניו יעשה כי אתה מחליט איזה חוקים טובים לך ואיזה לא. אתה אומר לא תאנוס אבל אתה מחליט מה זה אונס ודוחה הגדרות של אחרים. קיצר, אתה אנרכיסט (סליחה לחוס, ניהיליסט).

            28. אברי אם זה מה שהבנת מהכתוב יש לך בעיה בהבנת הנקרא 😉
              האנרכיסט

            1. מה אתה מנסה להגיד שמעון? הרבה אנשים גם נוהגים כמו חארות, אז זה טוב ומוצדק וצריך לחיות עם זה כי כך העולם נוהג?

  6. מצחיק אותי הדיון שהיה לי לפני שבועיים עם אוהדי הלוחמים שחשבו שגרין יתפשר, ויצליחו להחתים את קליי וגרין ביחד על 40 מליון, גרין לא שווה את הכסף אבל הוא צודק שהוא דורש כמה שאפשר זה החוזה האחרון שלו בקבוצה, אני באופן אישי לא רואה את זה קורה גם לליקוב יש גבול ויש תחליף לנגר בליגה.

    1. באותו דיווח (כתבה מ-the athletic) כתוב שברור לכולם שקליי הולך להתפשר בחוזה הבא. אם וכאשר דריימונד יקבל חוזה מקס או קרוב לזה, או שהוא לא יקבל ויעזוב, לא תהיה לי ברירה אלא להודות בטעותי. בינתיים אני מרשה לעצמי לקחת את הדיווח הזה בעירבון מוגבל.

      1. אין שום דיווח על קליי, אם גרין מקבל מקס והוא לא גולדן סטייט לא תכנס בכלל להארכת חוזה עם קליי תומפסון, למי זה ברור בדיוק שקליי תומפסון הולך להתפשר בחוזה הבא? למה לו? היה ברור שגרין ידרוש חוזה גבוה , מפמפמים לו את המוח כמה שנים שהוא המנוע של הקבוצה שהוא חלק קריטי בהצלחת הקבוצה (הדביל השווה את עצמו לקרי וקליי לפני כמה שנים) , במשכורת לפי זה הוא אמור להיות מתוגמל בהתאם.

        1. כמו פיניקס אתה מתכוון, ההבדל שגרין לא שחקן חופשי מוגבל, לגולדן סטייט אין שום יכולת לשמור עליו ולהחזיר אותו במקרה וחתם על הצעת חוזה (דיאנדרה גורדן) הוא מקרה חריג בנוף.

  7. 1. אני מציע לזוג הדוקטורים ( האמיתיים או המדומים ) להתפקד כחברי כבוד במפלגת הכהניזם המתקראת ציונות דתית.

    2. ולעצם העניין , כדאי לכם ללמוד שהעולם לא שוחור-לבן . ואני כבר הכרתי ערבים-מוסלמים חביבים מאוד שאני מעדיף אותם בבירור על חלאות בני עמי.

    3. לא יודע כמה דריימונד יקבל . אבל כל קבוצה בליגה היתה מאחלת לעצמה נגר כזה . בלי דריימונד , ללוחמים לא היתה אפילו אליפות אחת מהארבע. גם לא אלה עם הנרגן ( סליחה רן – לא אתה ) מהנטס.

      1. שמעון – הסיכוי שלי לראות מתי שהוא בחיי איש ירוק מהמאדים מקפץ על כדור הארץ גדול יותר מהסיכוי שאתה תקלע פעם בתחזיות שלך לפלייאוף.
        ולגבי דריימונד, כל קבוצות הליגה היו מאושרות לקבל אותו מחר עם החוזה הנוכחי שלו , וגם מפנות לזה מקום בתקרה אם צריך.

        1. לא נכון, 90% מקבוצות הליגה אין להם מה לעשות עם הנגר הזה, למשחק של גולדן סטייט הנוכחי הוא רלוונטי, האם יש לו תחליף בשוק זול יותר? בוודאי, הליגה בשנים האחרונות התמלאה במובילי כדור ארוכים (גרין הוא 1.98 עם נעליים) שיכולים לקלוע גם את הכדור ולא להוות נטל בהתקפה עומדת , הווריורס אולי יקחו צעד אחורה הגנתית אבל ישתפרו משמעותית התקפית.

            1. 🙂

            2. אני מוכן לעשות איתם עיסקה בסגנון של ויגינס-ראסל.
              הם שולחים לנו את אדוארדס ובחירת דראפט סיבוב ראשון.
              🙂

    1. מה הקשר לכהנא?
      אני הייתי בהפגנה נגד כהנא בגבעתיים, ואתה?
      אני גם חי בלוד, אז לפני שאתה מדבר לך תגור אם הערבי הממוצע, כנראה שהחברים שך לא כל כך ממוצעים.

        1. כשערבי ישרוף לך את המכונית סתם, ילדים ערבים יזרקו עליך אבנים ותמצא קליעים שנורו מנשק אצלך בגינה נראה אותך מדבר.
          התחסדות זה דבר נחמד מאד.
          מה שהכי מצחיק אותי שאנשי שמאל (קיצוני) באים בטענות ומקטינים אנשי שמאל לשעבר שהתפקחו מחלום השלום המוחלט עם הערבים באשר הם (בלוד, ירושלים, חיפה, רמאללה, עזה, שכם וכו) והבינו שאין באמת עם מי לדבר.

          1. בוא ואספר לך סיפור קטן על לוד.
            לפני עשר שנים בערך החזקתי מכונית ישנה ( מיצובישי כריזמה ) שמסיבות נוסטלגיות לא רציתי עדיין להיפטר ממנה ( למרות שכבר קניתי חדשה יותר ). מכיוון שהיא כבר היתה בעייתית לטיפול תקופתי ( אחרי ראש מנוע ) לא יכולתי לטפל במוסך הרגיל שלי. הגעתי דרך מישהו למוסך מאולתר בשכונת שניר בלוד , שבמשך 3 או 4 שנים אחר כך הגעתי אליו כל פעם עד שמכרתי את הגרוטאה.
            להגיע לטיפול, הייתי נכנס על דרך עפר משובשת מאוד עם מלא אבנים בקצה רחוב מיכה רייסר , נוסע ישר , ואז נכנס באיזו סמטה שכוחת אל שמאלה.
            שם מתחת לבית על עמודים , מאחורי שער ברזל גדול , היה המוסך המאולתר של הבעלים , איש מבוגר בשם נאיף . במוסך עבדו הוא, אח שלו שכבר היה חולה ( בסרטן ) ובן מבוגר של אחד מהם . הייתי יושב ומשוחח עם נאיף עד גמר הטיפול בכל פעם שהגעתי .
            נאיף היה מאוד חביב . היה מכין לי קפה, ועל כוס קפה שמעתי ממנו מספר שנים על הצרות של המקום. על כך שהם לא יכולים לבנות ולהרחיב למרות שהקרקע שלהם , ובחיים הם לא יקבלו אישורים . ראיתי את הילדים הקטנים מתרוצצים בין הברזלים החשופים ( הטיח בבתים חשוף ). נאיף היה מספר לי בעצב איך אין מגרשי משחקים לילדים , איך בבית הספר לאיש לא איכפת אם הם מגיעים או לא , איך הוא צריך לפקוח שבע עיניים שבהיעדר כל תעסוקה ובהיעדר מתנס אפילו להגיע אליו, הוא צריך כל העת לשים לב שהם לא יידרדרו לסמים ולגניבות . איך הם מעשנים מגיל 12 או 13 והוא לא יכול לעשות דבר.
            הוא לא אמר מיוזמת , אבל כשכיוונתי בשאלות הבנתי איך העיריה והמשרדים הממשלתיים לא עושים דבר , ונותנים לשכונה להידרדר בלי מעצורים. אני אישית הזדעזתי כשראיתי את ההזנחה מסביב.
            שלא להזכיר שהמדינה הכניסה ללוד המון עבריינים פוטנציאליים ממקומות אחרים – משת"פים ומשפחותיהם ומשפחות עבריינים ממקומות אחרים בארץ.
            פעם אחת , כשסיימתי את הטיפול ויצאתי מהשכונה , עקף וחסם אותי בחריקת בלמים איזה ג'יפ גדול של המשטרה או הימ"מ. כמעט ירו בי . היו בשלוף עד שדיברתי וראו שאני לא ערבי ,והסברתי להם מה אני עושה שם . עשו לי "סע, סע".
            לא רוצה לחשוב איך היו נוהגים איתי אילו הייתי ערבי.
            כמובן שאת לוד היהודית פיתחו כל השנים. די לראות את שכונת גני אביב הלא רחוקה .
            ובשכונות הערביות ? הכניסו גרעינים תורניים…

            אז דוקטור יקר – מה שאתה זורע , זה מה שאתה קוצר . הילדים של אז הם המתפרעים באירועים עשר שנים מאוחר יותר.

            1. אחת הבעיות הגדולות עם הדת זה הקלות שהיא יוצרת לחלק אנשים לאנחנו והם. אחרי זה כבר קל מאד להתדרדר מוסרית כשאתה שולל מקבוצת האם ערכים שאתה מייחס לקבוצת האנחנו.
              הלאומיות והגזע מתחרות חזקות על הכח לחלק אנשים לקבוצות.

            2. יופי שנפלת כ-ל-ק-ו-ח שמשלם כסף על אחד כזה. אין לוד היהודית, ערביי לוד יכולים להסתובב היכן שהם רוצים. הם נמצאים בכל מקום, קונים בסופר בכל מקום. הילדים שלהם משחקים במגרשי המשחקים מסביב כולל בגני אביב (רחוב מיכה רייסר וסביבתו) ואף אחד לא זורק אותם מגני המשחקים. כן יש הזנחה בתוך השכונות הערביות כי לרובם זה מפריע. למה? כי חלק גדול מהם לא רוצה לשלם ארנונה. אז העירייה לא מסדרת גני משחקים ב"שכונות" הערביות, לא תמיד רוקנו את הצפרדעים מאשפה אז הם שרפו את הצפרדעים (בזמן האחרון כן מרוקנים את הצפרדעים אולי על חשבון הארנונה של היהודים וחלק מהערבים הפריירים).
              לגבי הבנייה, יש תהליך שכל בעל קרקעות עובר. מי שהלך ישר, קיבל!!!!!! הראייה? אתה רוצה ראיות? בבקשה, סע ברחוב רייסר למוסכניק שלך ותסתכל משמאל לכביש. כל המבנים העיסקיים שם הם של ערבים. עברו וועדות בנייה וקיבלו אישורים!!!!!אתה לא צריך להאמין לכל מה שאומרים לך. כשהרסו פה בנייה בלתי חוקית זה היה מוצדק! המחיר בין הייתר, שריפת טור מכוניות של אזרחים בשכונת גני אביב….
              לפני בערך 15 שנה אולי יותר, היתה בלוד וועדה קרואה והביאו "ראש" עיר מבחוץ, נדמה לי שקראו לו הררי, איזה יוצא צבא אולי גנרל? הוא הרס כמה בתים שהיו בבנייה בלתי חוקית בצו בית משפט (אולי בג"ץ). המשטרה (לפי האגדה) פנתה אליו ואמרו לו שלפי מודיעין שיש הועדה הקרואה של ערביי לוד מאיימת שיגמרו את החיים שלו אם ימשיך להרוס בנייה בלתי חוקית של ערבים. בסופו של דבר הוא התפטר לפני כ 13 שנה.
              לגבי הימ"מ והטרטור שעברת, זה מה שקורה כשנכנסים לאזור מלחמה רווי בסמים. כנראה שהיו באמצע מבצע וזה טריוואלי שרואים מישהו יוצא משכונה כזו ויש חשד, אז עוצרים רכבים.
              שימשיכו להאשים את המשטרה הפאתטית והיהודים ורק לא את עצמם. בזה הם אלופים ביחד עם רצח במשפחה (רק אתמול נרצחה גרושה מהמגזר בת 30 פה בלוד), סתם רצח, נקמות דם ועוד.

            3. אני לא הולך להתווכח עם כל מה שכתבת . פה ושם אתה גם צודק. אני לא טוען שהאשמה רק במדינה. אבל יש לה חלק לא קטן.
              עובדה שהיום זה הרבה יותר גרוע מלפני 30 ו-40 שנה.
              והשאלה , כמו תמיד, האם אתה רוצה להיות צודק או חכם.
              אז תמשיך להתבכיין ולהתגזען. רחוק לא נגיע כך כמדינה.

            4. פה ושם בארץ ישראשתין.
              אני לא מתבכיין אבל כן מודה שאני גזען, ואתה?

            5. גיא זו לא הדת אלא חלק מטבע האדם.
              הדת היא רק אחד מעוד הרבה דברים שמשתמשים בו לפלג בין אנשים.
              יש קבוצות כוח שמנצלות את האספקט הזה בטבע האדם משחר ההיסטוריה.

            6. צל, החלק הטבעי של להתחלק לקבוצות נובע מהתועלת שהקבוצה מביאה לפרט מבחינה אבולוציונית. היינו לפרט שהוא חלק מקבוצה יש סיכוי גדול יותר להגיע לבגרות מינית ולהעמיד צאצאים.
              עכשיו הדת לדוגמה, לוקחת את התכונה הזאת שהאבולוציה העדיפה ומנצלת אותה לטובתה ולא לטובת האנשים (הרבה פעמים לרעת האנשים)

            7. הייט סיפור יפה על נאיף אבל תגיד למה בכל מדינות ערב המצב הוא כזה? מי אשם שם?

            8. גיא אני אשאל אחרת, אילו מערכות היום לדעתך הן לטובת האנשים ולא לטובת המערכת?
              .
              כל מערכת בנויה מאנשים, ככה שהיא בדרך כלל לטובת אנשים, האנשים ששולטים בה.
              זה לא באמת שהדת מנסה לשלוט בך אלא האנשים ששולטים בדת משתמשים בה כדי לשלוט. וזה נכון לכל דת ולא רק לדתות מונותאיסטיות.
              קלקלה ואל הכסף זו הדת הכי נפוצה היום וגם הכי מכילה.
              לא משנה גזע צבע עור מין גנדר דעה מה שחשוב אם יש לך כסף והאם אתה מוכן לבזבז אותו על שטויות. התקבלת🤩

            9. צל, אני חייב להסכים איתך פה, קשה לי לחשוב על מערכת שאינה לטובת האנשים ששולטים בא. אולי אנחנו מגדירים את הדת קצת שונה. דת מבחינתי זה דבר שהומצא ע"י אנשים עם אינטרסים, ישו לדוגמה לא היה נוצרי והיה מזדעזע אם היה יודע שלוקחים את תורתו ומפיצים אותה לגויים.
              הנצרות הומצאה ע"י הרומאים כדרך לשלוט באימפריה שלהם.

            10. אולי לא נפלו מספיק פגמים בהחלטת היועץ להעמידו לדין אבל בדרכי החקירה כמי שהמשפט מוכיח ודאי שיש המון פגמים שמעיבים מאד על הנהלות המשטרה והפרקליטות אחרת אף אחד לא היה פותח פה למעט כת רק ביבי שאינני נמנה עליה אבל בגלל שאני לא בצד השני אז בעצם אני משוייך לכת ביבי….
              תנסה להיות אובייקטיבי מתחת להייטריות שלך כמו שאני מנסה להיות אובייקטיבי מול התנהגות לא ראוייה של נהנתניהו.
              ניתן לבית המשפט להחליט. לדעתי אחד מהשיקולים הכבדים שבית המשפט יקח יהיה דרכי החקירה של העדים.
              אנחנו יודעים מכל רחבי העולם שאנשים יצאו זכאים רק בגלל שהמשטרות לא הלכו עם הנהלים לפי הספר.

          2. עם האיסלם הקיצוני יש בהחלט בעייה.
            בדיוק כפי שיש בעיה אצלנו אם הכהניסטים היהודים המשיחיים שווים כאן לפי הסקרים 10 מנדטים ואולי יותר, ויצליחו במזימתם המשותפת להם ולמנוול מקיסריה לפרק את מוסדות אכיפת החוק .
            תן לאלה ואלה יחד כח רב , וכל הפרוייקט הציוני יעלה בעשן .

            1. זה לא רק האיסלם הקיצוני.
              האיסלם הקיצוני אונס בגרמניה?
              זה האיסלם בכלל ויש בו גם יוצאים מהכלל.
              עכשיו רק התחילו להתעורר הערבים בישראל ולהתריע ואת מי הם מאשימים? את המשטרה? שיאשימו את עצמם. אם המצב כל כך גרוע ואיכפת להם, שיקימו משמר אזרחי ויעזרו למשטרה לאכוף.
              כשהייתי צעיר שרתתי במשמר האזרחי של תל אביב, אז גם ערבי יכול. ערבי יכול גם לשרת את המדינה 3 שנים כמו כל חייל יהודי. טוב שיש כמה ערבים שכן עושים את זה, מהנוצרים שבהם.

            2. לא – זה לא האיסלם בכלל. יש זנים ותת-זרמים רבים של האיסלאם בעולם . רוב האינדונזים כאלה ( בניגוד למלאזים שבאמת יותר קיצוניים ). גם רוב הכורדים ( 95% מהכורדים מוסלמים ). יש בוסניה. יש קזחסטאן , קירגיסטאן . ועוד ועוד.

              אבל תמשיך להכליל מתוך בורות .

            3. אל תיתמם, אתה יודע בדיוק על איזה אסלם אני מדבר. כמה פליטים אינדונזים נמצאים היום בגרמניה?
              בור ועם הארץ.

            4. כל הדתות גרועות. הדת מחנכת אותנו שלהאמין בלי להטיל ספק זו תכונה טובה. וזה עובד על ילדים כשההורים שלהם ואנשי דת מטפטפים את זה מינקות. מפה כבר קל להצדיק מעשים בלתי מוסריים כמו לבצע פיגוע כדי להרוג כופרים או ל"הציל" יהודים מהגיהינום ע"י שליחה לעינויים באינקוויזציה כדי שימירו את דתם.
              הדת המתונה היא כר פורה לקיצוניים בגלל שהיא קובעת שהיא ה"אמת המוחלטת" ואין לערער עליה. גם עם העובדות שמתגלות לא מסתדרות

            5. גיא נראה לי שיש להו הגדרה שונה לדת. אתה מתייחס ספציפית לדות המונותאיסטית אבל גם קומוניזם וקפיטליזם זו הדת גם אהדה זה דת יש יותר פנאטים ויש פחות

            6. גיא מה זה עם? עם זו גם דרך לפלג בין אנשים.

            7. ספרת את המוסלמים בגרמניה כמה מהם קיצוניים וכמה רוצים לחיות בשקט ? אל תלמד אותי. רוב המוסלמים שהגיעו לגרמניה במקור היו טורקים . היום יש כבר דור שלישי ורביעי. הם קיצונים טרוריסטים ? מספיק שיש כמה תאים והם מכתימים את כולם . המוסלמים בטורקיה הם ברובם קיצוניים ?

              מה שנכון הוא , שהאיסלם ככלל ( והכללות חוטאות תמיד ) הוא בשלב התפתחותי-מודרני שמפגר בכמה מאות שנים אחרי הנצרות . הנצרות התפתחה ( גם זאת הכללה , אבל נכונה ככזו עם מגבלות ) מאז ימי הביניים ואח"כ תקופת הרנסנס . הגיעו הוגי דיעות רבים (לותר, קלווין , רוסו ) שכפרו בדוגמטיות של הכנסיה ובמרכזיותה בחיי הפרט. והדת הנוצרית, בתהליך ארוך ואיטי, ירדה בחשיבותה כשהמדינות השונות דחקו אותה הצידה וביצעו הפרדה בין דת למדינה
              ( חלקן חוקית וחלקן מעשית ).

              ייתכן שבעוד 100 או 200 שנה, ואולי קודם , גם האיסלאם יעבור תהליך דומה.

              וכאמור , יש לא מעט מדינות בעולם שהאיסלאם בהם מתון כבר היום.

            8. הנה עוד אחד
              7 חודשים עם 63 רציחות במגזר, כולם איסלם קיצוני?
              https://www.ynet.co.il/news/article/hkbftmj65#autoplay
              תמשיכו למכור לעצמכם שאנחנו אשמים, מזניחים אותם, לא שותלים להם גני משחקים, לא (?) מאפשרים להם בניה בלתי חוקית, וכו וכו. ויוצא שאני הגזען הגדול? כולנו גזענים, יהודים, ערבים, יפנים, שחומי עור, שחורי עור, אדומי עור. מי שיכול להסתכל במראה ולהגיד שאינו גזעני ברמה כזו או אחרת פשוט משקר לעצמו.

            9. שדו, אולי גם חילוניות זו דת?
              צורך של המין האנושי

            10. הייט אל תיתמם, אתה יודע שהטורקים אינם ערבים. הם הרבה יותר מתקדמים ואתה יודע שאני מדבר על הפליטים שהגיעו עכשיו לאירופה והופכים אותה לאירובה, כי על זה אני מדבר!

            11. מה שקובע אם זו דת זה איך המאמינים שלה מתנהגים.
              יש הרבה חילונים שהם דתיים לגמרי בהתנהגות.
              מצד שני אם רוצים לקבל הנחה שאדם זקוק לדת כלשהי, על אחת כמה וכמה חשובה הבחירה אבל עוד יותר הדיון הערכי איזו דת היא באמת בעלת ערך או יותר נכון איזה ערכים "רצוי" לצוק לתוך דת כזו.

            12. דוקטור הופמן – תחליט ותהיה עקבי . אתה זה שעכשיו מיתמם. דיברת על המוסלמים , לא על הערבים.

            13. מי שרוצה לראות איך מתנהגת דת, יש אצלנו בשלוש השנים האחרונותדת שאי אפשר לפצח אותה בהיגיון – דת הנאשם מקיסריה.
              ולא סתם דת – אלא כת . שלא במקרה, חלק גדול מחברי הכת הזאת הם עם כיפה.
              אם מקבלים ללא עוררין כח שולט, אז למה רק משמיים ? אפשר גם בשר ודם . בפרט כשמדובר בכת מוסתת .

            14. אתה באמת מאמין למה שאתה אומר?
              הנהנתן הרי החזיק את הממסד המשפטי למרות שרדפו אחריו, קראתי בעבר שאפילו שופטי העליון טענו שהוא שמר עליהם.
              אחת מהטענות נגדו, מאנשיו שלו, היא שהוא לא עשה כלום לקצץ בכח של הפרקליטות המבקר ובג"ץ.
              הוא היה ראש ממשלה כ 12 שנה….
              גם אם יחזור לשלטון הוא והכהניסטים רק יזרקו מילים ולא יעשו שום דבר.

            15. כן דוקטור – אני משוכנע כמעט לחלוטין במה שאני אומר ( למען הצניעות אני תמיד מאיר ספק קטנטן ).
              אתה צודק לגבי מה שהיה . אבל זה היה פעם, כשהאינטרסים שלו היו אחרים .
              מאז קרו כמה דברים . עכשיו יש לו אינטרסים שונים לגמרי בעקבות המשפטים המתנהלים והההרשעות שמרחפות מעל ראשו.
              והוא פתח תיבת פנדורה של כל מי שרצו להתנכל מערכות השלטוניות כבר אז.
              הפעם הוא מעודד ומסית אותם , והאינטרס שלו מאוד ברור .
              אני מאוד מקווה שלא נגיע בעקבות הבחירות הקרובות לתוצאה כזו שתראה שצדקתי

            16. מאיר = משאיר

            17. בינתיים זה נראה יותר ויותר כמו תפירת תיקים, העדים לא מספקים את הסחורה. הכל נתון לפרשנות משני הצדדים.
              והיה ויבחר, הוא לא יעשה כלום נגד מערכת המשפט ואני מניח שבסוף תהיה איזו עסקה בינו ובין הפרקליטות.
              אולי יתנו לו הפרת אמונים ויעשו נו נו נו, אולי הוא יפרוש סוף סוף מהחיים הפוליטיים אחרי עוד קדנציה ובא לציון גואל (רצון-פעם שניה השבוע).

            18. עצוב מאוד אם זה נראה לך כתפירת תיקים ומה שקורה במשפט נתון לפרשנות .
              אני יכול לכתוב פוסט ארוך למה שני הדברים מופרכים לחלוטין . אבל מהניסיון שלי בשנים האחרונות, אני מרים ידיים . חבל על האנרגיה.

              לגבי מה יקרה אם הוא ישיג את ה-61 – אתה טועה גם כן בגדול . הוא ינצל את ההזדמנות הראשונה לפטר את היועמ"שית בתירוץ כל שהוא ( זה לא יהיה תקדים – כבר קרה אצלנו . אז הוא יסתייע בזה). ואז ימנה יועמ"ש כלבבו , שייתן חוות דעת משפטית שנפלו פגמים בהליך ההעמדה לדין ( הרי הסניגורים כבר טענו שמנדלבליט לא נתן אישור פורמלי לפתוח בחקירות.. ) , ולכן הוא משעה את המשך המשפט עד לבחינה מחדש. אגב, זה בסמכות היועמ"ש לעשות את זה.
              הנאשם כבר הראה מספר פעמים בשנתיים האחרונות שככל שזה נוגע למשפט ולאינטרסים שלו, אין לו כל עכבות.

            19. צל, מסכים איתך שוב תראה תגובה למעלה בדיוק כתבתי לך שאנחנו מגדירים דת שונה. כן בעיקר התייחסתי לדתות שמאמינות בכח על טבעי (לא רק המונוטאיסטיות גם המזרחניות חולות, ראה מלחמות דתיות בהודו בין זרמים שונים).
              בעקרון אנחנו מסכימים. גם – עם – זאת המצאה, לאום אין מה לדבר.

            20. אולי לא נפלו מספיק פגמים בהחלטת היועץ להעמידו לדין אבל בדרכי החקירה כמי שהמשפט מוכיח ודאי שיש המון פגמים שמעיבים מאד על הנהלות המשטרה והפרקליטות אחרת אף אחד לא היה פותח פה למעט כת רק ביבי שאינני נמנה עליה אבל בגלל שאני לא בצד השני אז בעצם אני משוייך לכת ביבי….
              תנסה להיות אובייקטיבי מתחת להייטריות שלך כמו שאני מנסה להיות אובייקטיבי מול התנהגות לא ראוייה של נהנתניהו.
              ניתן לבית המשפט להחליט. לדעתי אחד מהשיקולים הכבדים שבית המשפט יקח יהיה דרכי החקירה של העדים.
              אנחנו יודעים מכל רחבי העולם שאנשים יצאו זכאים רק בגלל שהמשטרות לא הלכו עם הנהלים לפי הספר.

            21. אני אובייקטיבי לגמרי בגישה שלי שדין שווה. לכולם . לא נעשה עם המסית מקיסריה שום דבר שונה משנעשה עם פוליטיקאים אחרים בעשרות השנים האחרונות.

              אני לא חושב שהפרקליטות והמשטרה כליל השלמות . רחוק מאוד מזה – יש לי המון ביקורת . יש שם כוחנות , רצון להתקדם , נקמנות, אי רצון להודות בטעויות ועוד. אבל שום דבר מזה לא נוצר עבור הנאשם מקיסריה.
              הוא עצמו אגב כבר נחקר לפני 20 שנה ביותר מפרשה אחת . עמדי , בר-און חברון .
              והפרקליטות החליטה לא להגיש כתבי אישום כי לא מצאה מספיק ראיות .
              אם תסתכל מי הפרקליטים בצוות שהחליט להגיש את כתבי האישום ( ומדובר ב-20 בערך, זה לא שאחד מחליט ), רוב הבכירים ( כולל מנדלבליט, שי ניצן ורז נזרי ) גדלו בערוגות הציונות הדתית . אין שום שמאל בהשקפת העולם שלהם . גם מפכ"ל המשטרה אז , איש דתי , מונה על ידי ממשלת הנאשם.
              כולם חקרו, בחנו את הראיות והחליטו מה שהחליטו. איש גם לא חולק על העובדות .
              רק שהנאשם החליט לנצל את כוחו השלטוני הרב והמציא אגדה ש"השמאל רוצה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין". הבל מוחלט. בכלל, בהגדרת מפלגת הליקוק , כל מי שלא בעד המשך שלטון הנאשם הוא"סמול".

              הגישה שלי אובייקטיבית, כי היא ממלכתית . ממלכתיות זה מי שמקבל החלטות של מערכת האכיפה , כי אחרת זו אנרכיה ואפשר לפרק את המדינה. והכי רחוק מממלכתיות זה מי שמסכים ומשלים עם הסתה מתמשכת של נאשם בפלילים נגד אותן מערכות ,שהוא עצמו שיבח אותן עד שלא קיבלו החלטות לחקור אותו. הכי רחוק מממלכתיות זה לעזור לשקרן פתולוגי ומסית סדרתי להישאר בשלטון .

              שלטונו כראש ממשלה בזמן שהמשפט שלו מתנהל הוא הרה אסון . מי שלא מבין את זה לא מבין כלום. מצטער.

            22. ביבי הוא אכן מסית ושקרן ואי אפשר לסמוך על מילה שלו כמו כמעט כל פוליטיקאי.
              רבין ז"ל לא הסית? לא קרא לאנשים פה בארץ אויבי השלום והליקופטרים? אז ביבי קרא לאלו שנגדו חמוצים.
              האמת שאני מאמין שההסתה שלו זה מה שבאמת מטריד פה ומלבה את כת רק לא ביבי.
              לגבי פרשת עמדי, אני לגמרי מסכים וחושב שהוא לא למד כלום מהקדנציה של שנות התשעים. בראון-חברון? אין הוכחות אז מבחינת החוק לא היה כלום.
              הבעיה הכי גדולה שלו זו אשתו והבן הבטלן.
              אם ייבחר זה לא יהיה הרה אסון כי ישנו חוק והוא יכהן לפי חוק עד שיורשע, אם יורשע.

            23. אם הוא ייבחר הוא לא יורשע . אפס סיכוי .

              ההסתה של הנאשם היא לא בכינוי חמוצים . היא הסתה נגד מערכות האכיפה , ובכך החלשת הדמוקרטיה .

              וזהו – שלא. אין כת לא ביבי . זו פשוט חרדה של חוגים רחבים, מימין , מרכז ושמאל, לדמוקרטיה הישראלית .
              אישתו והבן הם אכן בעיה נוספת. מי שבוחר בו מסכין עם זה שהמינויים הבכירים ביותר עוברים אישור שלה .

              ויש קו מקשר ברור בינו לבין פוטין, ארדואן , אורבן , בולסונרו וכמובן טראמפ , כולם תאבי שלטון וכוח, שמקיימים לכאורה משטר דמוקרטי אבל מחלישים אותו בשיטתיות.
              עצם זה שהוא היה 12 שנים ברציפות בשלטון ולא מוכן להרפות כבר צריך להדליק לך את כל נורות האזהרה.

          3. רזי, אתה מכליל בצורה נוראית.
            גרמת לי לחשוב, במסגרת הרצון לגיוון באתר, חוץ מיותר השתתפות בדיונים מצד נשים, וגם מצד להט"בים – אני מקווה שיהו לנו גם מגיבים וכותבים ערבים.

            1. היה פה אחד שנעלב וברח ממשהו שמנחם כתב. מנחם פילו התנצל.
              אני יודע שיש יוצאים מהכלל אבל אני חי בעיר מעורבת לוד ורואה מקרוב מה קורה.
              לא מזמן קראתי שנערך סקר בין ערביי ישראל, רבים מהם (הרוב) שללו את מדינת ישראל. הסקר לא היה אצל איסלאמיסטים קיצוניים אלא אצל אנשים נורמטיבים.
              כשרואים את ההפגנות נגד המדינה של ערבים מוסלמים סטודנטים שלא שירתו 3 שנים בצבא/שירות לאומי, זה מקומם. הסטודנטים האלה מסובסדים חלקית על ידי המדינה כמו רבים מהסטודנטים היהודים וזה בלי ששרתו את המולדת.

            2. ויהודים ששוללים את קיום העם הפלשתינאי שמעת?

            3. אני הייתי שמח לקבל את השלוש שנים שנתתי למדינה בחזרה. בזבוז זמן מוחלט.

              יש איתי פה הרבה מוסלמים חלקם גם הגיעו מישראל. האפליה והקיפוח שהחברה האלו עברו הוא מזעזע. מי שלא חזק ועם פלפל בתחת בהחלט יכול ליפול לפשע ועבריינות ממש בקלות. (ולא יעבור תהליך הגירה לכן לא ייצא לי להכיר אותו).
              ….
              רק להזכיר לכולנו לפני מאה שנה, הסבא והספתא שלנו היו צריכים לרדת למחתרת ולקחת את החוק לידיים וזה מול שלטון אפור כמו המנדט האנגלי.

            4. לגמרי.
              ישראלים: אין כזה דבר עם פלסטיני, בחיים לא תהיה לפלסטינים מדינה, לא הייתה לפלסטינים נכבה (אבל נעשה להם עוד אחת!), יאללה להיכנס בהם!
              גם ישראלים: אוי לא, הם לא אוהבים את מדינת ישראל אחרי כל מה שעשינו בשבילם, כמה שזה מאכזב! בדיוק רצינו לקנות מהם חומוס!
              .
              לפחות תשמרו על קוהרנטיות
              .
              גיא נתת תגובה מושלמת. זה כי בלוז עושה אנשים לחכמים יותר…
              😉

            5. כיום יש עם פלסטיני זו עובדה, לפני קום המדינה לא היה עם כזה. היו ערבים שחיו פה בפרובינקיה פלסטינה הם לא היו עם אלא חלק מהאומה הערבית ה"גדולה". חלקם היה מקומי (אפילו מאות שנים) וחלקם הגיעו כמהגרי עבודה (בין היתר מערב הסעודית, סוריה-חיג'ז וכו) או חיילי מוחמד עלי ממצרים והיו לא ערבים אבל מוסלמים מסודאן.

            6. יונתן, על איזו עוד נאכבה אתה מדבר?
              מי יעשה להם נאכבה? הרי הם עושים כמעט כל מה שהם רוצים פה.

            7. מי זה הם?

            8. בין היתר ערביי ישראל

          4. דוקטור הופמן – אל תיתמם אתה. מתחילת השירשור היום דיברת על המוסלמים – לא על הערבים .
            אז כדאי שתחליט…

            1. בכלל לא מיתמם, אולי לא היה ברור לך שהמוסלמים מסין ומאינדונזיה וקרואטיה וטורקיה לא ממש בעסק.
              איזה מוסלמים האינדונזיה הם פליטים בגרמניה ועושים בעיות?

            2. הייט הטריל אותך דוח דחף לך אינדונזים שם חחחחחחחחח אחד הטובים זה

            1. כן, אבל יכול לחזור למצב דיי דומה.

            2. ווישפול

            3. Make America great again

    2. הערבים עוד לא למדו לעשות את השטויות שלהם במחשכים כמו "הלבנים". הם הבינו טיפה מאוחר שעריפת ראשים בשידור חי ופיצוץ אוטובוסים זה לא טוב ליח"צ בעולם של מדיה ישירה, אבל עושה רושם שהם עובדים חזק להדביק את הפערים מ"המערב".
      להגנתם כקבוצה יש ספק בכמה מהאירועים הם היו המחולל, ובכמה היו האידיוט השימושי בשביל אינטרסים מושחתים של המנהיגים שלהם שעשו יד אחת עם "המערב" נגד האזרחים שלהם.

  8. עם הסעודים בהחלט יש בעיה . חאשוג'י , עריפות ראשים וכו'.

    אבל לאירועי 9.11 אין להם קשר , חוץ מזה שבן לאדן היה סעודי. המשפחה המלכותית נידתה אותו עוד קודם, והוא שנא אותם.

      1. אני אדם הגיוני ורציונלי. ומכיר בדיוק את הפרטים איך אל קעידה החדירו את החבורה שלהם באמריקה , שלחו אותם לקורסים האזרחיים לטיסה וערכו את התיכנון המדוקדק ליום הפיגועים , כולל קניית כרטיסים .

        אתה לעומת זאת תמשיך להאמין שאדם לא נחת על הירח וני ארמסטרונג לא צעד עליו, שלי הארווי אוסוואלד לא רצח את קנדי מבהיין הספריה , שהשב"כ רצח את רבין ולא יגאל עמיר , שתאי הגזים לא היו , ועוד כמה כאלה.

        1. לגבי שאר ההמצאות שהוספת שם זה רק בהזיות שלך. אני דברתי כל דבר ספציפי אבל היי אתה "אדם הגיוני ורציונלי".
          אם אתה כזה רציונלי אולי יש לך הסבר ללמה פלשו לעירק אחרי זה כדי להשמיד נשק "ביולגי" שמיוצר ומשונע על משאיות של מלחמת הכוכבים. סאדם חוסיין נתפס בבור בחוות עיזים, לכאורה.
          איכשהו זה גם עזר להם עם הנפט אבל זה עניין קטן, זה כדי שלא תרגיש שהדלק בדולר מגואל בדם. על האופיום באפגניסטן לא נתחיל אפילו, זה סתם מקרה לא הגיוני ולא רציונלי שארהב היא צרכנית הסמים הגדולה בעולם. מי הכריז על "מלחמה בסמים" "ומלחמה בטרור" ועוד?
          .
          את המשפט הזה אתה מכיר?
          "The economy, Stupid"
          Always
          .
          אם תרצה באמת להיות הגיוני ורציונלי אני אשלח לך סירטון או שנים על קלקלה וכלכלה מעניין כמה "קוספירטיבי" תמצא את ההסברים על אינפלציה, ריסשן, דיפרשן, מחירים, היצע ביקוש, כסף פיאט, שרשרת אספקה, אנרגיה ועוד
          .
          לא בטוח כשאחרי שתבין את הקלקלה ואת כל "צירופי המקרים" הפוליטים והגאו פוליטים תחשוב הגיונית וראציונאלית שאלה רק צירופי מקרים.
          .
          אם אתה רוצה לדבר עניינית בכיף אבל אני אבוא מהצד של כסף כי זה תמיד הכסף

          1. מה הקשר בין מחט לתחת ?
            כל מקרה לגופו.
            לעיראק האמריקאים פלשו כי בתקופת בוש הבן היה ממשל של קאובואים שהחליטו לתפוס טרמפ על גב פיגועי 9.11
            דונלד ראמספלד ואחרים ), ולא להסתפק בפלישה לאפגניסטן . ולבוש הבן היה חשבון עם סדאם עוד מימי אביו. אז האמריקאים שיקרו, או שיכנעו עצמם שימצאו נשק כימי בעיראק.
            את החסרונות של האמריקאים אני מכיר בלעדיך. IN DOLLAR WE TRUST . לא מדינה שהייתי רוצה לחיות בה.

            וזה לא קשור לחלוטין להזיות שלך שהממשל הסעודי שיתף פעולה או אפילו ידע על פיגועי 9.11 .

            1. הבנתי אתה לא מבין איך זה קשור לקלקלה אבל נותן לי הסברים. בהחלט הגיוני ורציונלי.
              כשתרצה ללמוד אני אשלח לך וגם אם לא הכל טוב.

  9. אם כבר מדברים על בחורות והגדלת הטראפיק דה שוט תביא לנו איזה סיפורים על בחורות בקבוצות ששיחקת בעילום שם כמובן בחייאת תצחיק אותנו קצת.
    חאב א שוט לא היה חוגג? אשתו החזיקה אותו קצר?

    1. חחחח חבריקו זאת בעייה כי זה עולם מאוד קטן וכל סיפור שאעלה כאן מישהו יוכל לעשות את הקישורים. אולי פעם בעתיד.
      חוץ מזה אל תשכח שבשיאי הייתי כוכב ראשי בקבוצות שעלו מהליגה השלישית לשנייה שזה נחמד ושחקן 5/6/7 בהפועל צפת הגדולה שעלתה לליגה הראשונה (טוב תאכלס זה היה איבו נאקיץ' חחחחחח אבל כולנו עשינו עליו חוזים בשנים שאחר כך), אז בחורות כמו זאת של הארדן כאן למעלה לא בדיוק רצו אחרי ואחרי חברי לקבוצות חחחחח.
      בכל מקרה תמיד יש בנות שאוהבות ספורטאים ולא לוקחות את כל הסיפור הזה יותר מדי ברצינות. אם כבר אתה מחפש סיפורים מעניינים תבקש מכל הקיבצוניקים כאן בפורום שיספרו לך סיפורים על המתנדבות. שם היו סיפורי-הארדן שחבל לך על הזמן. נראה לי יש כאן מאפיה לא קטנה מעמק הירדן, שם היו חוגגים הכי הרבה… חחחחח… כל סוף שבוע במועדון ה-"בום" בדגניה… וויי וויי…נוכלים בוזזים שודדים
      😂😂😂😂😂😂😂😂

        1. אם דה שוט מוציא ספר על ימי השוטטות שלו בליגות הנמוכות אני אהיה הראשון שאקנה. אולמות מפעל פיס בערים נידחות, חדרי הלבשה מבאישים, יור'ים עם חולצות כפתורים של סבא שמשלמים באיחור של שלושה חודשים ואלופים באילתור פתרונות, זרים על חוזים של 20 אלף דולר, שחקנים שעוד לא הפנימו שכסף וקריירה הם לא יראו מזה אבל ממשיכים לדפוק את הברכיים במקום לעשות תואר ולהמשיך הלאה… אני חייב לקרוא את זה.

      1. אההה, סיפורי מתנדבות מסוף שנות השבעים והשמונים העליזות.
        אגב, חלק גדול מזה היה קשור ברוק.
        הקיבוצים פרסמו מודעות במלודי מייקר, ניו מיוזיקל אקספרס וב-סאונד וזה כנראה היה מוצלח מאד.
        הגיעו הרבה מתנדבים ומתנדבות כי האוכל והלינה היו חינם עבור קצת עבודה בשדה.
        הייתי מחזיר את זה היום אם נשאר משהו מהקיבוצים. עדיף כלכלית מלהעסיק עובדים זרים בתשלום.
        ולפני שיתנפלו עליי פה, המתנדבים הצעירים דנן בדרך כלל נהנו מהתקופה בארץ אפילו שעבדו בפלחה בשדות.

          1. בשנות התשעים כבר לא הייתי מנוי על העיתונים האלה…
            🙂
            אבל בשנות השמונים הייתי מגיע כל שישי בצהרים לבית התקליט בפינסקר תל אביב והיתה מחכה לי שם שקית עם העיתונים מאנגליה ולפעמים גם עם אחד או שני תקליטים, ספר או ווידאו. לפעמים הייתי קונה אותם בסטימצקי כשלא היה מגיע משלוחה לבית התקליטה.

      2. חחח מתנדבות בעמק הירדן.
        במשך עשרות שנים הם הכניסו המון צבע לקיבוצים בפריפריה ועזרו לחיי החברה. מבחיהנ כלכלית, רזי, זה היה מאוד לא משתלם, הם לא היו שווים את דמי הכיס, המגורים והאוכל שהם קיבלו בחינם.
        מה שכן, למדינה זה היה הפרוייקט יחסי ציבור מספר אחד, פשוט לא היה וגם לא יהיה משהו שישתווה לזה. מאות אלפי שגרירים של ישראל מסתובבים עכשיו בעולם, מגדלים את ילדיהם, וחלקם נמצאים בעמדות של השפעה. חבל שהפרוייקט הזה לא ממשיך ולו רק בשביל זה.

        1. וואלה תודה
          לא ידעתי שזה לא השתלם כלכלית.
          דניס גרייבס וחברים הגיעו לפה לאחד מקיבוצי הצפון, עם בלוז אנגלי
          https://www.ninebelowzero.com/dennis-greaves
          כשחזרו לאנגליה הלהקה שלהם נהייתה מפורסמת באירופה ובעיקר באנגליה.
          הם מופיעים עד היום ולפעמים מחממים את ד"ר פיל גוד.

        2. מה שהעגל אמר, זה בעיקר היה טוב להוויי אבל בכל הקשור לעבודה אין מה להשוות בין ילד אנגלי חרמן וחצי אפוי, לתאילנדי. מה גם שהאירופאים כבר לא בעניין של לעבוד ברפת בשביל מיטה בצריף וחדר אוכל של ביצה קשה עגבניה ומלפפון. עד היום אני פוגש אנשים בכל מיני חורים באירופה שמספרים לי על הזמן שלהם בקיבוץ זה או אחר. אנשים שבאמת ובתמים אוהבים את ישראל, למרות שישראל היום זו ממש לא הישראל שהם זוכרים. דור המשך כבר לא יהיה לזה.

          1. נכון.
            ישנם הרבה מפורסמים שעברו בקיבוצים.
            אין מה להשוות את איכות העבודה שלהם, אחרי לילה סוער באחד הפאבים בעמק, מול תאילנדי מאומן.
            מבין הארופאים – הדנים היו הכי טובים. גם חרוצים וגם חברה נחמדים שאוהבים מסיבות. אופי מושלם. אבל הפועל הכי טוב שהיה אצלנו בכל הדורות היה דווקא אוסטרלי (הוא היה קצת משוגע. קראו לו רולנד, אולי נו פאני הכיר אותו)

            1. אצלנו היה הולנדי אחד שפתח לנו כילדים חוג פינג פונג. הוא כל כך התאהב במקום, עד שניסה אפילו לעבור גיור, אבל לא הצליח להתכחש לישוע המושיע… פעולה די פשוטה אם תשאל אותי.
              הוא הגיע לביקור לפני כמה שנים עם המשפחה. ממש מרגש

  10. תודה מנחם. דריימונד מחפש הכרה בתפקיד החשוב שלו בשושלת של גולדן סטייט יותר מאשר את הכסף לדעתי. מאחר ואין לי מושג כמה לייקוב יהיה מוכן לשלם על "חמישיית המוות" שלו, קשה באמת להעריך כמה כל אחד מהם יקבל, מלבד סטף שמחזיק בחוזה לעוד 4 שנים. אם וכאשר דריימונד יקבל מקסימום, עדיף לגולדן סטייט לתת אותו עכשיו ולא באחד משני הקיצים הבאים.

    1. אין שני קיצים הבאים, ,החוזה של גרין נגמר בסוף העונה הנוכחית (יש לו אופציית שחקן שיצא ממנה). אף אחת לא תשלם על הנגר הרבה כיוון שהוא שחקן מאוד מוגבל שברוב קבוצות הליגה הוא מהווה נטל התקפי ענק (שחקן לא אפקטיבי ללא הכדור ובלי איום משום טווח) לגולדן סטייט יש כוכב על מאוד מיוחד שלא צריך את הכדור ביד לעשות נזק ועושה תנועה בלי סוף כמה כאלה יש בליגה?

      1. נשאר לו עוד 1+1 בחוזה. את הקיץ הבא בכל מקרה יש לווריורס, והפער בין כמה שהוא אמור להרוויח ב-2024 בחוזה הנוכחי ובין כמה שהוא ירוויח אם הוא יישאר הוא לא גדול, ככה שיש סיכוי מסוים שהוא יעדיף לקחת את השנה הנוספת הזאת. בכל מקרה, לייקוב צריך להחליט כמה הוא מוכן לשלם ואת מי חשוב לו יותר להשאיר, ואין לי שמץ של מושג מה הכיוון שלו.

        1. החוזה הוא 1+1 שהעונה הבאה הוא אופציית שחקן, איזה שחקן בן 33 לוקח הארכת חוזה לשנה ומסתכן בפציעה,במקום את החוזה האחרון בקריירה? גרין יצא מהחוזה זה בכלל לא נתון לספק לדעתי, אני מאמין שהחוזה שלו יהיה דומה למה שהורפורד קיבל

          1. יכול להות ברוך אבל הוא מחזיק מעצמו יותר מהורפורד וגם תרבות "המגיע לי" בליגה יושבת עליו חזק. דווקא יש מצב שהוא יקח את האופציה ויסגור איתם על משהו בהמשך העונה וממילא זה תלוי באיך השנה הזאת תראה

  11. אחלה מעורב מנחם.
    .
    לדריימונד יש את כל הסיבות בעולם להתחיל לדבר על חוזה. כי אחרי העונה הזו ג'ורדן פול ייבקש יותר ולויגינס לא תהיה סיבה לבקש פחות, חלק מהצעירים מראים סימנים מבטיחים ותוך כלום זמן גם תורם למו"מ יגיע.
    וגם יש את העניין של הLEGACY שכולם נורא אוהבים לדבר עליו, נראה לי קצת שולי ועדיין: דריימונד הוא הבנאדם שהכי ירוויח מלהראות שהוא יכול להביא את היכולות שלו לקבוצה אחרת ולא רק להיות בורג (מאוד חשוב, אבל עדיין מאוד בורג) במערכת של גולדן סטייט.
    .
    חוצמזה, זה יוסיף כמה פרקים מעניינים לפודקאסט שלו.

  12. דריימונד לא יקבל מקס גם לא קליי שיגמר לו החוזה וסביר להניח שגם לא סטף שהחוזה שלו יגמר יותר מאוחר.
    לא רואה את הווריירס משלמים לדריימונד יותר מ 15 לעונה ל 4 שנים.זה אפילו לא חצי מהמקס.

    1. מקווה ששלושתם ישארו עד סוף הקריירה בווריירס אבל לא רואה אף אחד מהשלושה מקבל עוד מקס.כן כולל סטף שהחוזה שלו יגמר שיהיה בן 38 ב2026

      1. אני גם לא מבין את העניין הזה של מרדף אחרי חוזה מקס אצל השחקנים… כלומר, אחרי כמה עונות של 20+ מיליון דולר שחקן ממוצע כבר דואג לנכדים של הילדים שלו… לא עדיף להישאר במקום שטוב לך בו?

        1. הוא פשוט מנסה לשפר תנאים לקראת המו"מ.החוזה הנוכחי הוא גם לא חוזה מקס אז למה שעכשיו ייתנו לו וגם הוא יודע שאין לו מה לחפש בקבוצה אחרת

            1. אפרופו ביסמק ביומבו, ראית שהוא הלך והקים לו קבוצה משלו בטור דה פראנס?
              ולא סתם, הם אפילו ניצחו את הטור.

            2. איפה אתה חי, לא היית בדיומא בשבועות האחרונים?
              ניצח בחור דני בשם וינגגורד שהוליך את קבוצת ביסמק ביומבו
              🙂

    2. 15 מליון ל4 שנים, אין סרט כזה החוזה הבאה של גרין לא יהיה יותר נמוך מהנוכחי, אוהדי גולדן סטייט מצחיקים חלק קריטי בהצלחה מצד אחד מצד שני לא שווה את הכסף. . בסוף שתולים את הגופייה מה שנשאר זה המספר בבנק ועדיף כמה שיותר אפסים לצידו.

        1. אתה עושה את זה כאילו זה הרבה,בפועל בליגה כיום זה כלום , הורפורד קיבל 109 מליון ל4 שנים, גרין לא יקבל פחות.

          1. לא רואה את זה קורה.60 ל 4 שנים זה המקסימום שהוא לדעתי יקבל אבל יכול להיות שאני טועה.
            אני כאחד שממש אוהב אותו חושב שבגיל 33 וחצי לא הייתי נותן לו גם 60 ל 4.זה הרבה מידי ויש כבר צעירים כמו קומינגה שעומדים בפתח במטרה להחליף אותו.
            קפיצת מדרגה של קומינגה השנה גם 60 הוא לא יקבל בקיץ הבא

            1. ההנהלה של הווריירס הוכיחו את עצמם עד עכשיו כהנהלה חכמה קשה לי להאמין שהם יתנו לדריימונד יותר ממה שרשמתי.דריימונד גם גופנית לא אמור להתבגר טוב

  13. הערבים עוד לא למדו לעשות את השטויות שלהם במחשכים כמו "הלבנים". הם הבינו טיפה מאוחר שעריפת ראשים בשידור חי ופיצוץ אוטובוסים זה לא טוב ליח"צ בעולם של מדיה ישירה, אבל עושה רושם שהם עובדים חזק להדביק את הפערים מ"המערב".
    להגנתם כקבוצה יש ספק בכמה מהאירועים הם היו המחולל, ובכמה היו האידיוט השימושי בשביל אינטרסים מושחתים של המנהיגים שלהם שעשו יד אחת עם "המערב" נגד האזרחים שלהם.

    1. אני לא מאלה שמזלזלים בגרין אבל אי אפשר להתעלם שהוא התחיל את החלק הפחות כיף בקריירה ובמצב הנוכחי אני מסכים שבקבוצה אחרת הוא כבר לא יתרום כל כך הרבה

    2. אני מת על דריימונד ותמיד הדגשתי את חשיבותו אבל מה שיניב אמר.
      חוץ מזה לייקוב לא ישלם לכולם מקס גם לותיקים וגם לצעירים.יש גבול כמה מס הוא יכול או רוצה לשלם.הוא גם ככה משלם הכי הרבה מס בליגה.סומך על ההנהלה של הווריירס בהחלטה שתיקח.עד עכשיו לקחו החלטות חכמות מאד

  14. כל מי שקונה דלק
    כל מי שקונה ביגדי מותגים
    כל מי שקונה אלקטרוניקה
    כל מי שקונה רעל תעשייתי
    בטח מי שהלך לצבא כלשהו
    ועוד
    היה שותף ל blood money
    .
    לדעתי🤷🏻‍♂️

  15. המערכה העיקרית תהיה על ה CBA. הקנסות שמוטלים על חריגות מס מוגדרות ב CBA וככאלו הן חלק מהמשא ומתן. עד עכשו השחקנים הניחו שיש לקנסות השפעה שולית עליהם ולכן הניחו לבעלי הקבוצות לקבוע אותם בצורה דרקונית. מספר המקרים שקבוצות נאלצו לפרק הרכב עקב בעיות מס היה מצומצם – המפורסמת ביותר היא הויתור של אוקלהומה על הארדן. עכשו נכנס ההרכב של ג"ס לתמונה וישנם מספר סגלי קבוצות צעירים שחולמים להגיע לאותו מצב ולכן מתעוררת אצל השחקנים ההבנה שלקנסות המס יש השפעה עליהם. גם ההנחה שקבוצות קטנות מעדיפות את שיטת הקנסות מתערערת. עוד כמה שנים אוקלהומה מקווה שתעמוד בפני מצב שהיא צריכה לשלם לשג"א, גידי, צט חוזי מקס לאור ההצלחה שלהם והיא לא תרצה לחזור על סיפור הארדן.
    .
    בקיצור, הרכבי הכוחות במערכה על תקרת מס וקנסות על חריגה ישתנו.

  16. כל פבליסיטי זה גוד פאבליסיטי
    בארקלי מייצר כותרות באופן קבוע כבר שנים, והוא טוב בזה.
    והמאמץ במפרץ….
    שדריימונד וקרי יעשו מקס שבוע שבוע, כמו בצבא
    🙂

  17. הכל זה blood money. אני לא רואה הרבה הבדל לקבל כסף מסעודיה מאשר מסין, מחברת ביגוד, טלפונים ניידים, אנרגיה, כימיקלים או.. ובכן, אתם מבינים את הנקודה.

      1. לצערי אני מסכים.
        חייב שוב לציין שאנשים שהיו חלק מהשמאל והתפקחו במהלך השנים מאשליות השלום עם הערבים ועם הדו קיום הם הכי מוקצים אצל אנשים שעדיין מאמינים שזה אפשרי. אני כן מאמין שזה אפשרי מאנו א מאנו, כלומר פה ושם אבל הכלל הוא לא יוצא מהכלל.
        איך אמרת? טיפה בים.

  18. תודה מנחם.
    בענייני דריי אני בגישה הכללית של ברוך.
    בענייני פוליטיקה מה שהייט אמר (אפרופו ה"א חזרת מההשעיה שמח, מאוזן וחייכני. זכור לי שהיית הרבה יותר חמוץ וזועף בתקופה של "הקרב נגד קליבלנד")
    🙂

      1. האנטרנט מוציא דברים מהקשרם ולפעמים בדיחה לא עוברת, וכל זה ידוע. אבל הנה תראה, שמתי לב שמשהו בך השתנה. ואני עוד אדם מאוד לא רגיש . . .
        למה אני אומר זאת, משום שבתקופה של היריבות עם הקאבס ועם יוסטון, בתור אוהד ג"ס היו לך התבטאויות, בוא נאמר ככה, לא ספורטיביות ולא מכבדות את היריבה. כשיוסטון כמעט ניצחה את ג"ס פעמיים לא הצלחת להוציא עליה מילה טובה על זה שהיא מתחה אותכם למשחק 7, אלא רק גידופים על הנוכלויות של הארדן וכריס פול. כשהקאבס היו בגמר נגד ג"ס לא הפסקת לדבר על מס המותרות שגילברט משלם וכל זה. ואם אני לא טועה ישר אחרי שדוראנט נפצע והפסדתם בגמר נעלמת.
        והנה אתה חוזר מאוזן, ושמח, מהיר יותר, גבוה יותר, וחזק יותר.
        🙂
        תהנה מהפנסיה!

        1. האמת שאני כבר לא זוכר בעצמי מתי כתבתי ומתי לא. זה לא היה בגלל הפסדים , אלא היה בגלל העיסוקים שלי.
          לראיה, אני זוכר עד היום שהפגישה היחידה שהגעתי אליה בפארק הירקון היתה לאחר ההפסד בגמר לקליבלנד.

          לגבי ההתבטאויות – ייתכן שלקחתי יותר ללב. אם אתה זוכר כך – אני מקבל .

          תודה על האיחולים .
          😀

        1. חחח. תודה.
          מצד אחד – מומלץ , בתנאי שמגיעים בריאים ועם כסף . אפשר לכייף ולא להיות כל הזמן במירוץ העכברים.
          מצד שני – יותר קרובים לתולעים . והן מחכות לכולנו.

            1. להיפך רזי. פעם בגיל 60 כבר היית עם חצי רגל בקבר. היום בגיל 60 אתה בשיא של השיא, אם עוד 15 שנה (20 אם יש לך מזל) בתיק. העלאת גיל הפנסיה זה הדבר הכי הגיוני שמדינות עושות היום.

            2. הבעיה היא הזיכרון. נהיה לי קשה עם זה.

        2. אצלנו דחו את האפשרות לצאת לפנסיה לגיל 70 (אם אתה רוצה לפרוש יותר מאוחר אתה צריך לעמוד בתנאי סף של פעילות אקדמית).
          אישית אני מקווה לא לפרוש לעולם . . .
          כלומר להיות פעיל כל עוד אני יכול.
          פעם היינו אומרים שהכי טוב זה למות בעבודה בשדה . . .

          1. גמני לא רואה את עצמי עוזב, לא יכול. תמיד יש מה לגלות. כשאתה אוהב מה שאתה עושה תמיד יש את הדרייב הזה.
            אני יכול לעשות את זה כאן או בכל מקום בו אהיה בעולם, בין אם אהיה עצמאי או שאצטרך תאיילנדי שיחליף לי חיתולים שהנכד של יואל ישלח במיוחד מגרמניה. הסטוק המיוחד של חיתולים ביוניים של שנת 2055 עם בקרת אקלים ומערכת מחזור נוזלים וחומר אורגני…..

          2. תכלס גם אני מקווה למות מזקנה על השולחן עבודה שלי, למרות שיש לי עוד הרבה זמן ומי יודע, אולי עוד 10 שנים ימאס לי. חכמים אמרו שמי שאוהב את העבודה שלו לא עובד יום אחד בחייו, ועל זה נוסיף, וגם לא סופר את הימים לפנסיה.
            יש לי קולגות במדינות שמותר להפריש בגיל מסויים (לא יודע מה המצב בישראל) – אנשים פרודקטיביים בשיא אונם עם ים של נסיון שיושבים בבית ולא מבינים למה, איזה בזבוז.

  19. שיבוא האחד שיגיד שגולדן סטייט וסטף קרי צריכים את דריימונד ובלעדיו לא יזכו באליפות . אמרו את זה גם על דוראנט . מזלו של דריימונד שסטף קרי חבר טוב שלו והוא כבר יעזור לו לקבל חוזה יפה. גרין נהיה שחצן ברמה אחרת לחלוטין , מאסתי בו לגמרי במיוחד כשהתפוקה שלו על המגרש עוזרת ליריבה .
    מצחיק שקמבה ווקר חוזר לשארלוט , עשה סיבוב יפה וחזר והוא עוד היה השחקן הכי טוב שם . צריך להיזהר מהסחורה שלהם .

    1. אני אומר .
      בלי דריימונד הגנת הלוחמים נפגעת אנושות . אין מגן פריפרלי בליגה כמוהו.
      זהו הוכח פעמים רבות . גם בעונה הרגילה השנה, כשהוא היה פצוע .

      וגם בהפסד 4:3 לקליבלנד. המשחק שהוא היה חסר הכריע למעשה את הסדרה ( אחר כך נפצע בוגוט ).

  20. תודה רבה מנחם.
    הייט יישר כח על הדיון עם ד"ר רזי לגבי נתניהו.
    רזי – ב-2016 שאלתי חבר אם זה נראה לו נורמלי להצביע לטראמפ שאמר בדיבייט שלא בהכרח יקבל את תוצאות הבחירות. מה קרה באמריקה מאז כולנו יודעים.
    מה גם שהחכים בליכוד אומרים בגלוי בכל כינוס מה התכנית שלהם לגבי המשפט. תאמין לי אתה לא רוצה לקחת את הסיכון הזה. זה לא ללל (שזה מוצדק😉) זה רל"ב- וזו אידאולוגיה לגיטימית לחלוטין. אפילו ביבי אמר שראש ממשלה נאשם לא צריך לרוץ….מה יותר מזה? האיש הסיק מספיק ותכלס הוא המכשול הכי גדול של הימין כיום. ודבר אחרון- הפרת אמונים זו עבירה חמורה.

    1. ביבי לא קיבל את תוצאת הבחירות לכנסת האחרונה? הוא ירד לאופוזיציה בלי להרביץ לנהג הפרטי שלו ובלי להפיץ מדף המסרים (דף המסרים, דף המסרים…..) לכת רק ביבי לעלות ולכבוש את הכנסת. אתה משווה את טראמפ לנהנתניהו? זה לא יקרה, אפילו עם אשתו והבטלן ידרשו את זה. ביטון ושות יגידו מה שהם רוצים. ללל לנצח נצחים, לפחות עוד 10 שנים שלברון יפרוש בעזרת השם.
      ביבי הוא פוליטיקאי, מה ציפית שיגיד? כמעט תמיד הם אומרים מה שטוב להם.
      הפרת אמונים זה עניין של פרשנות וגם שם יש מנעד גדול מאד.
      תהיה איזו עסקת חבילה בסוף.

      1. באמת תודה רבה שהנאשם קיבל את התוצאות. מה רצית שיעשה ? ישלח את תומכיו לעלות על הכנסת ? הוא כבר ראה את דוגמת טראמפ.
        ודרך אגב, הוא ותומכיו דרשו כבר לפקח על הקלפיות בטענה שמזייפים את הבחירות , וזאת כאשר יש לא מעט עדויות על המתרחש בקלפיות באיזורי הצבעה מובהקים של הליכוד/חרדים.

        תרשום לפניך – אם הוא מקים את הממשלה הבאה לא תהיה שום עיסקת טיעון . המשפט ייעצר. הסברתי מוקדם יותר איך .

  21. ביבי הרבה יותר מתוחכם מטראמפ וכן בטח שאני משווה. אתה נותן לו הנחה שלא מגיעה לו. זו היתממות שלך לגבי המשפט שלו. הוא בקרב חייו כי סכנת כלא מרחפת מעליו. ירד לאופוזיציה כן….ושם על כולנו זין עם "בלי כאבי בטן על שום דבר"….אתה לא באמת חושב שהוא משחק לפי הכללים. מנעד רחב שמנעד רחב הוא לקח טובות הנאה שישלם את המחיר. הוא עשה דברים גרועים בהרבה פשוט על זה תפסו אותו. שקרן מסית ומחריב הדמוקרטיה. רעל. אם בזה לא תילחם תקבל גרוע פי אלף. זה עניין של שחור או לבן. אם אתה לא יוצא נגד ביבי אתה חלק מהשחיתות ההסתה והרס הדמוקרטיה. אבל היי כבר בחרת צד. ברכות.

    1. אבל השורה התחתונה היא שהוא הלך לאופוזיציה למרות שאמרו שהוא יעשה הכל לא לעזוב, אנשים פה התבדו וממשיכים עם היסטריה שאין לה בכלל בסיס.
      על איזה טובות הנאה אתה מדבר? הוא טוען שאלו מתנות ושהוא התייעץ עם עורכי דין שאמרו לו שזה בסדר. אני מניח שבמהלך המשפט אותם עורכי דין יעלו לאשש את דבריו, אולי לא. אני לא באמת חושב שהוא משחק לפי הכללים, מה זה אומר? לא מקבל את הכרעת הבוחר ויורד לאופוזיציה? את זה הנהנתן עשה נקודה אז הוא לא מחריב הדמוקרטיה כי מחריב הדמוקרטיה לא היה יורד לאופוזיציה אלא נאחז בשלטון, שקרן מסית? רוב הפוליטיקאים כאלה. לפיד לא שקרן? ושוב ההיסטריה שאם הוא חוזר ואני לא אלחם בזה אסון יבוא, גרוע לא פי שניים, פי אלף. כת רק לא ביבי = כת ביבי. כל אחד אומר אסון על הצד השני. תתחתנו השחור עם הלבן.

      1. דוקטור – אתה מאמין למה שאתה אומר ?
        בתיק 1000 לא מדובר במתנה פה או שם . מדובר בשיטה של דחיפת טובות הנאה במאות אלפי שקלים על פני שנים רבות, לפי דרישת הנאשם ואישתו. ונזיפות וצעקות אם אלה התעכבו. חסד עשה איתו מנדלבליט כשהוריד מהתיק הזה את סעיף השוחד . כי הנאשם גם נתן למילצ'ן תמורה לאספקה הבלתי נגמרת הזאת. לגבי הטענה שלו שהתייעץ – הוא שאל שאלה כללית ולא פירט את תעשית דחיפת טובות ההנאה. וגם לזה אין סימוכין . להיפך , ויינרוט יעץ לו להגיע לעיסקת טיעון.
        בתיק 4000 יש שוחד מובהק . אין דרך אחרת לכנות מצב בו איש עסקים מעמיד לרשות הנאשם ערוץ תקשורת עם סיקור אוהד לפי דרישה, ומול זה הנאשם משאיר ברשותו לאחר הבחירות משרד ממשלתי ( תקשורת ), מפטר מיד מנכ"ל מקצועי שביקש לערוך רפורמה לטובת הציבור שהיתה פוגעת בבזק , וממנה במקומו פוליטרוקצ'יק חבר מפלגתו שמיישם את הוראותיו להרוג את הרפורמה.

        מצטער לומר לך דוק – מרוב תיחכום , אתה לא רואה דברים פשוטים ביותר.
        לגבי הטענות שלך על פוליטיקאים אחרים – הם לא עומדים לדין . גם אני לא אוהב פוליטיקאים . אבל לא כולם אותו הדבר.
        הנאשם מקיסריה אקזמפלר מיוחד במינו.
        מציע לך לקרוא טוב את הערך בויקיפדיה על Whataboutism .

        https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

        1. מי אמר שמדובר במתנה פה ושם?
          מדוע אתה חושב שאני קורא לביבי נהנתניהו? אתה חושב שאני מצדיק אותו? גם אני טוען כלפי בוחרי נתניהו שזה לא ראוי! לגבי העורכי דין, זו הטענה שלו, קיבלתי מתנות כי עורכי דין אמרו שזה בסדר. אחת השאלות היא כמה מתנות הוא בעצם קיבל? הוא יטען שחלק מהמתנות (חלק ממשלוחי השמפניות והתכשיטים) הוא לא היה מודע אליהן והמוציא מחברו עליו הראה (התביעה תצטרך להוכיח שהוא ידע הכל). כמובן שלסיגרים הוא לא יכול להתכחש! מי שהביא את השמפניות/סיגרים לא היתה העדה שנחקרת עכשיו אלא הנהג והוא טוען שהיו לו רק כ 25 נסיעות כאלה. אז ה 750 אלף שקל בשמפניות אולי מחיר מגה מנופח? כת רק לא ביבי כבר קבעה שהוא אשם בשוחד מרמה והפרת אמונים וכמובן גם פרשת הצוללות שעליה הוא צריך להיתלות. אני מציע שתתנו לבית המשפט להחליט. בינתיים אני רואה הרבה ביקורת מצד השופטים על התנהלות המשטרה והפרקליטות. זה מריח מאד לא טוב. היו צריכים אולי לבוא בצורה יותר אובייקטיבית בחקירות.
          הניחוש שלי היא שהתיק יסגר בעוד כמה שנים בהפרת אמונים ונתניהו, אולי אחרי עוד קדנציה, יקבל תספורת וילך הביתה, אולי עם עבודות שירות.
          ושוב, מי שיחרוץ דין זה לא אני או אתה אלא בית המשפט!

          1. אתה מערב בין הליך פלילי לשלטון במדינה.
            ברור שבית המשפט הוא שיפסוק . אז מה ? מישהו מושיב היום את הנאשם בכלא ?
            החקירות שלו לא היו העדינות ביותר שניתן , כשהוא הכתיב את התארכים , לוחות הזמנים , ובחלק מהמקרים הגיעו אליו למשרד ?
            מה שאתה עושה , זה לקבל את מעשיו מוסרית . ולזה אין כל קשר לפסיקת בית המשפט . כי אין כל חילוקי דיעות על השיטה בתיק 1000 , גם לא אם בית המשפט יוריד חלק מהכמות שהוא קיבל . והשיטה של ההעברה שקיות שחורות אטומות . והשאלה של הפסי-כו-לוגית להדס קליין – את לא תהיה כמו שולה זקן ,נכון ? ועוד ועוד .
            וגם בתיק 4000 העובדות ידועות , גם אם פילבר, מעריצו של הנאשם וחבר מפלגתו, ניסה לחבל בעדות שלו עצמו.

            אז זה בכלל לא משנה מה יגיד בית המשפט בסוף הדרך, ואם יזכה או ירשיע אותו. ואני לא מרשיע אותו משפטית.
            משנה מה שאתה עושה כאזרח. וזה להכשיר שחיתות ציבורית ממדרגה ראשונה.
            ובנוסף , ברגע שהוא מכהן כראש ממשלה עם כתבי אישום , זה משבש את שיקול דעתו והוא משתמש בכוחו כדי לחבל בתהליך המשפטי. הוא כבר עשה את זה לא פעם ולא פעמיים כשהיה ראש ממשלה , והוא יעשה את זה בעוצמה יותר גדולה אם יחזור. יש לו את הדרכים לזה.

          2. הניחוש שלך ש"התיק יסגר בעוד כמה שנים בהפרת אמונים ונתניהו, אולי אחרי עוד קדנציה, יקבל תספורת וילך הביתה, אולי עם עבודות שירות" , חסר היגיון ממספר סיבות :
            1. הנאשם לא יילך מרצונו הביתה בעוד 4 שנים ( אם חס וחלילה יחזור) וגם לא בעוד 8 או 12 . תאוות השלטון אצלו אובססיבית.
            2. אם משפטו ימשיך ללא הפרעה, ההיגיון אומר שהוא יקבל מירמה והפרת אמונים גם בתיק 1000 וגם בתיק 4000 ( יחוסו עליו בסעיף השוחד והוא יקבל הנחת סלב..).
            3. אם הוא יחזור לשלטון עם רוב של 61 לפחות בממשלה ליקוקית-חרדית-כהניסטית, אין לסעיף 2 כל סיכוי להתממש.
            כבר הסברתי לך איך הוא יעצור לעצמו את המשפט בדרך חוקית לחלוטין ( אם כי מסריחה מאוד ) – אחרי שיחליף יועמ"ש. וכמובן יחוקק פסקת התגברות, למקרה שבג"צ יפסוק נגד זה. ואז כמובן גם לא יהיה לעולם פסק דין.
            וגם אם בדרך נס המשפט יימשך , איך לדעתך יפסקו השופטים כשמוראו של ראש ממשלה מכהן תלוי מעל ראשם ? כבר היום הם פוחדים , וראו את זה במספר מקרים כשהם נתנו לעמית חדד לעשות דברים לא מקובלים בחקירה הנגדית שלו את הדס קליין.

            1. נתניהו הוא בן 73. עוד 4 שנים יהיה בן 77. זו כבר סוף הדרך הפוליטית שלו. בעוד 8 שנים יהיה בן 81 בעוד 12 בן 85? מי אמר היסטריה ולא קיבל? רק מקווה שזו לא תחילת הדרך הפוליטית של בנו הבטלן.
              ושוב אתה קובע במה הנהנתן יורשע, אני לפחות מניח/מנחש. אתה ממש קובע מתוך ידע משפטי? מי שיקבע זה לא אתה אלא שופטי בית משפט.
              סדרת לעצמך חיים קלים, אם תרחיש 1 לא יתממש, יתרחש תרחיש חדש, אם זה לא יתממש אז יש תכנית C. כלומר אם יבחר אז יפסיק את המשפט ואם לא יפסיק את המשפט יעביר התגברות ואז לעולם לא לא יהיה פסק דין ואם גם אז המשפט יימשך השופטים יהיו מפוחדים ולא יעשו את עבודתם. זה בפירוש היסטרייה של כת לא ביבי, אז כן כמו שאמרתי זה בדיוק ה 180 של האמסלמים ומירי רגבים. בדיוק אותו הדבר רק הפוך. יש לכם ולכת ביבי בדיוק את אותה ההיסטריה. האמת כנראה רחוקה משני הצדדים.

            2. לא היסטריה , אלא מציאות . אתה לא קורא נכון את הנאשם . גם אם היה רוצה לפרוש, הפסי-כו-לוגית והילד"ז לא היו נותנים לו .
              לקרוא לאלה שחושבים שאסור שהוא יחזור לשלטון כת "לא ביבי" ? פשוט מופרך . אלה מרבית הבוחרים החופשיים במדינה, שיש להם קצת מוסר וערכים בהשקפת עולמם . והם מצביעים למגוון מפלגות , עם השקפות עולם שונות לחלוטין. אז איך זו כת ?
              שלא תטעה : אם מורידים את המצביעים למפלגות הערביות מצד אחד ולחרדיות והכהניסטית מצד שני , כבר יש רוב אזרחי ברור נגדו . בוחרי החרדיות והכהניסטית אינם ציבור חופשי – מצטער . מצביעים ברובם המכריע לפי הוראות רבנים.
              וזה המחנה שאתה בוחר לחבור אליו.
              מה שאתה עושה זה לתמוך בנאשם בפלילים , במעשים ידועים ( וזה לא משנה אם חצו את הרף הפלילי או לא ).
              בחירה שלנו כאזרחים אינה הכרעה במשפט פלילי.
              הנזק שהנאשם חולל כאן לא ניתן לכימות . הוא הראה דוגמא רעה מאוד. כבר היה עבריין בפוטנציה לפני מספר שבועות שטען שהוא עומד לדין בגלל "אכיפה בררנית".
              ועל מה שהוא מעולל כאן כבר 3 או 4 שנים מאז הוחלט לחקור אותו ובהמשך להגיש נגדו כתבי אישום , כולל גרירת המדינה לחמש מערכות בחירות , אפשר לכתוב ספר .

            3. מהיכן אתה יודע שאני הולך לבחור באיזושהיא מפלגה?
              אין לך מושג מה אשים בקלפי בבחירות האלה, אתה יכול רק לנחש.
              הכי מצחיק שמחנה רק לא ביבי מאשים אותי ואת אלכס שפתק לבן או אי הצבעה ישרת את הנהנתן. אתם שווי ערך לאמסלמים קיצוניים בדיוק כמוהם.
              לגמרי ברור לי מדוע הנאשם מדבר על אכיפה בררנית, לא חסרים נושאים לחקור לגבי המימד החמישי, שי ניצן ועוד שלא נחקרים, האם זה צריך להלבין את נתניהו? בשום פנים ואופן לא! אבל בעצם זה שאין חקירות כנ"ל בצד המתנגד לנהנתן מספק לו יופי של תחמושת נגד כת רק לא ביבי. כל הטעויות של הפרקליטות והמשטרה חיזקו אותו בהשוואה למה שהיה לו לפני תחילת המשפט. אני לא אתפלא אם לליכוד יהיו יותר מנדטים בגלל כל הפשלות בחקירות, אנשים רואים וקוראים עיתונים בנוסף למנגנון התעמולה של ביבי. אנשים לא טפשים, משכילים מאמינים שהיתה פה תפירת תיקים. מניח שנצטרך לחכות כמה שנים עד שהאמת תצא לאור ונדע אם אכן תפרו פה תיקים או שהכל היה בדרך הישר.
              מניח שאם הוא היה פורש מהחיים הפוליטיים לא היו 5 מערכות בחירות, אולי רק 2 או 3 אבל אף פעם לא נדע.

            4. השיטה של הנאשם ושופרותיו ברורה ( ולצערי גם אתה נופל בפח הזה ) :
              אם אני כבר בבוץ , אז אגרור את כל האחרים לבוץ יחד איתי .
              זו השיטה – ליצור רושם שכולם מושחתים ושיש אכיפה בררנית.
              מציע לך להתעמק היטב בנושא המימד החמישי , שהוא נושא עסקי ואזרחי לחלוטין , שכמוהו מתרחש כמעט בכל חברה עסקית שמנסה להשיג חוזים .
              וגם מחזיר אותך לקרוא על whataboutism .
              הבעיה הבסיסית אצלנו הרבה יותר רחבה מהנאשם . היא תישאר גם אחריו . זו הבעיה של הרכב ציבור הבוחרים שלנו ומחוייבותו לערכים דמוקרטיים ( שלא להזכיר ליברליים, רחמנא ליצלן.. ).
              הנאשם כבר היה מזמן יושב בביתו (עם או בלי משפט) בעקבות המעשים שנחשפו, אם היינו עם ההרכב הדמוגרפי-סוציולוגי של אזרחים במדינות מערב אירופיות . לא צריך ללכת רחוק – תראה על מה עף בוריס ג'ונסון מהשלטון.

              ככלל, אינני אוהב פוליטיקאים יותר ממך . חלק לא קטן מהם כבר מגיע לפוליטיקה מושחת ולמען אינטרסים אישיים. וגם אלה שרוצים לעשות טוב ולשפר – השלטון משחית אותם עם הזמן . הנאשם כיהן 12 שנים ברציפות ( גם בלי הקדנציה הראשונה ), והוא דוגמא מצויינת איך השלטון משחית יותר ויותר. לכן הפיתרון הוא להחליף אותם מהר. לכן דרוש בדחיפות חוק שתי הקדנציות ( כמובן שהנאשם עצמו דיבר בזמנו בשיבחו, כשזה נגע לאחרים..).

  22. האסון כבר בא מזמן.
    סתם דוגמא מיני רבות:
    ועדת מירון. הם התנגדו לועדת חקירה.
    45 הרוגים. אין צורך לחקור🤷‍♂️
    למה רזי?
    אין צורך בתקציב מדינה. סתם עשו את זה לפנינו זה מיותר.
    אין צורך במפכ"ל משטרה.
    אין צורך לשתף את קבינט הבטחון בהחלטות צבאיות גורליות.
    טוב אני יכול להמשיך עד מחר.
    לא יודע למה אתה מלבין אותו ואותם.
    אבל תקין זה לא.

    1. מה זה אין צורך לחקור?
      יש חקירה!!! מתנהלת חקירה. מה זה משנה מה אמרו העובדה היא שיש חקירה.
      באיזה החלטות צבאיות גורליות מדובר? התחלנו מלחמה שאני לא יודע עליה בלי לעדכן את האופוזיציה?
      לא מלבין אף אחד. כולם אשמים וכולם עושים טעויות. הנהנתן עשה הרבה טעויות אבל "עשה" גם הרבה דברים טובים זו המשמעות של להיות אובייקטיבי לא להיות עיוור גם לטוב שהוא עשה ולראות רק את מה שרע.
      נשבע לכם שאינני מבין את ההגיון, לא שלכם ולא של האמסלמים.

  23. בשעות האלה מספר התגובות טוחן מים עם דיוני הקורונה, פוליטיקה, סדר עולמי, חוזה מקס, דריי ולברון (מוזר שדווקא היום דיברו עליו הכי מעט בהיסטוריה של יום בודד שאני זוכר). דווקא דיונים לא רעים היו לנו היום בעיקר על דריי.
    יאללה ננסה לעגל ל300 נתרום את המאמץ המלחמתי למעורבים של הדוק שאני כל כך אוהב.

  24. קראתי רק את ההודעות אז יתכן שפיספתי. רזי הם לא קיבלו את התוצאות. שמו אנשים ליד הבתים של סילמן ושות' כדי לשבור אותם. לכלכלו חופשי בתקשורת והכל שקרים. ביובי מדבר על יוקר המחיה. מחירי הדירות התחילו לעלות באזור 2009 באופו קבוע ומתמשך. ביובי היה ראש הממשלה בכל השנים הללו.
    בנוגע לחרדים – הם יהרסו את המדינה. 180 מיליון נסק בינתיים לרכבת הקלה. אתמול מחליטים לעצור את אחד הכבישים העמוסים במדינה. היום בג"ץ דוחה את הקומה הכשרה. לפני כמה חודשים דחו את המעונות בטענה מצוצה מהאצבע של אי אפשר מהרגע להרגע לבטל להם. מעניין שאת הכסף שנתנו לאנשים בעקבות הקורונה ביטלו מהרגע להרגע ואלה עוד אנשים שעובדים והכניסו כסף למדינה.
    ראיתי היום את סכום הכסף שהמדינה תאבד בעקבות "ההנחה" על הדלק ואני חושב לעצמי שבמקום לזרוק מיליארדים על החרדים שלא תורמים כלום, היה אפשר לבטל את המס על הדלק או לדאוג לרפואה נורמלית (מציע לראות את הכתבות בחדשות שמראות איך החרדים קימבנו את המערכת כדי לקבל תורים מהיום להיום בעוד אנחנו מחכים חודשים)

    1. יכול להיות שהאנשים ליד הבית של סילמן היו בוחרי ימינה? לפחות חלק גדול מהם? אנשים שבחרו במפלגה ולא היו מרוצים מכך שבנט נתן את קולו לממשלה שמבחינתם היא שמאל? מצד שני, בוחרי גנץ לא היו מרוצים כשהוא רץ עם הנהנתן בקדנציה הקודמת, הוא חטף שם מחלק מבוחרי המפלגה! האופוזיציה כשמה היא אנטי השלטון כי היא מטבעה רואה את עצמה כממשלה הראוייה. בגלל זה האופוזיציה מתנגדת כמעט באופן קבוע להצעות חוק של מפלגות השלטון. נכון מחירי הדירות עלו באופן מטורף ובגלל זה בחרתי בכחלון כשרץ מחוץ לליכוד. בגלל זה וגם בגלל שהוכיח את עצמו ברפורמת הסלולר! קיוויתי שיעצור סוף סוף את הטירוף אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שבשנה בודדת של ממשלת "בנט" חלה קפיצה לא פרופורציונלית שמשתווה לתקופה הרבה יותר גדולה של ממשלות נהנתניהו. מדוע לא יצאו להילחם נגד העלייה המטורפת הזו? ייתכן שעכשיו אולי בגלל יוקר המחייה הנהנתן יחזור לשלטון. אנשים קודם כל חושבים על עצמם, לפחות הרוב. ההשנה הזאת ועם כל הבעיות הכלכליות דוחפת מצביעים לכיוון של נתניהו. בנוגע לדתיים אשכנזים דתיים ספרדים ודתיים מוסלמים, אלו מפלגות סקטורייליות והתפקיד שלהן לדאוג בעיקר לסקטור שלהן, זה רע אבל זה קיים שנים רבות. לא מצדיק את זה כי זה רע, אבל מה אפשר לעשות. זה מחיר שצריך לשלם לצערי. אז הליכוד בוכים על הכסף שהמשותפת לקחה ויש עתיד, המאד "דמוקרטית" הוכים על החרייייייידים. מי שנותן את ההנחה הזאת על הדלק זו הממשלה השולטת, הטענות הן אליהם. זו מעין כלכלת בחירות וזה מקובל לצערי, לא המצאה של ליברמן ושות. אני רוצה בדיוק כמוך שמס הבלו יעלם ושנישאר עם המע"מ בלבד. זה לא יקרה באף ממשלה וזה כבר לא קשור רק במפלגות של סקטורי דת.
      שלח לינק לכתבות על הקומבינות.

      1. ממשלת השינוי כיהנה כאן בדיוק שנה. בתחום הכלכלי היא עשתה יותר משעשו ממשלות הנאשם בחמש שנים . להזכירך – הנאשם כיהן כאן 12 שנה ברציפות . מה קרה למחירי הדיור . ומי נתן , פחות משנה לפני שהליקוק נפל מהשלטון , את האות לזינוק המחודש במחירי הדיור כשהוריד בחזרה את המס על המשקיעים בדירות ?
        איך בכלל אתה יכול להשוות שנה בשלטון ל-12 שנים ?
        השפעה של צעדים כלכליים נמדדת בשנים . הצעדים שננקטו בשנה האחרונה – תוצאותיהם יורגשו עוד שלוש או ארבע שנים לפחות.
        ומה שאנחנו כבר יודעים – שהשנה יש 70K התחלות בניה חדשות , הרבה יותר מבין 40K ל-50K כל שנה בשנות שלטון הנאשם האחרונות.

        ואיך בכלל אפשר לתמוך במפלגה שראש הממשלה ושר האוצר שלה סירבו מתוך נוכלות פוליטית להעביר תקציב מדינה בזמן ?

        1. הליקוק=הליכוד? יופי, לא מקטינים רק את האמסלמים אלא גם את הברקתים והדיכטרים.
          אולי צודק אבל לא חכם. אתם נותנים לנהנתן שוב את השלטון במתנה. הוא קיבל משפט אותו הוא מנצל להגדלת הכח האלקטורלי שלו וקיבל אתכם ככאלה שדוחפים חלק גדול מהמתלבטים לידיו.

          1. לגבי "אתם נותנים לנהנתן שוב את השלטון במתנה" , זה לא נכון . מי שבאמת מתלבטים, שהם כמות זניחה לדעתי, לא יקבלו את ההחלטות שלהם לפי זה .
            ואני כבר בוגר של הסבבים האחרונים , וגאה להיות בורג ( גם אם קטן ) בקבוצות ההתנגדות שעצרו אותו. נדע לעשות זאת גם הפעם . בדומה למלחמות מדינת ישראל מול שכנותיה , גם כאן אסור לנו להפסיד אפילו פעם אחת . כבר אמרתי לך מה יקרה אם הוא ישיג את ה-61 שלו , גם אם אתה מתכחש לזה.
            הוא לא עשה את זה בשלוש השנים האחרונות , כי הוא לא השיג את הרוב הדרוש בגוש הממאיר לבדו.

        2. נכון . ליכוד = ליקוק . אין מילה אחרת לקרוא למפלגה שביטלה עצמה לחלוטין מפני אדם אחד.
          אין מילה אחרת לקרוא למפלגה שלא תמצא בקרב הח"כים שלה, חברי המרכז והבוחרים שלה אף מילת ביקורת על הנאשם ומעשיו.
          אין מילה אחרת לקרוא בה למפלגה, שבכל פעם שיש תגובות שלה בעקבות ביקורת ציבורית , זה תמיד "מהליכוד נמסר…", כשכולם יודעים שזו הדוברת שלו בבית ז'בוטינסקי שהוא מכתיב לה את התגובה.
          אין מילה אחרת לקרוא בה למפלגה שכולם שם יודעים שותקים כשזוג פסיכים מנהלים בבית את המנהיג שלה .
          ועוד ועוד.
          וזה כולל את הברקתים והדיכטרים .
          אגב, את ברקת היכרתי אישית כבר לפני 20 שנה ויותר, לפני שנכנס לפוליטיקה. אופורטוניסט עם עמוד שדרה של נחש מים.

          1. נחש מים היה הנחש הראשון שגידלתי בבית. הייתי בסך הכל בן 13 כשתפשתי אותו במקום בו עומדת היום תחנת סבידור מרכז.
            זו היתה אהבה מהקאה ראשונה, הוא הקיא צפרדע נחלים.
            🙂
            שבת שלום חביבי

  25. בוקר טוב.
    רזי הדיון הזה גולש למחוזות האבסורד.
    ההשוואה בין מתנגדי ביבי לתומכיו מופרכת. אני אתן לך קרדיט שאתה יודע את זה.
    הוקמה ועדת חקירה למירון כי התחלף השלטון והיא קמה בניגוד לרצונו של ביבי. אתה מנסה להתחמק ולתרץ. השאלה היא למה? לא יודע אבל זה דיון עקר כשאתה מצדיק כל ניסיון חבלה בחברה של הצד השני. אופוזיציה לא אמורה לשתק מדינה-עובדה שזה לא קרה כך עד היום. ה"אוביקטיביות לכאורה" שלך היא תמיכה בפועל בהחרבת הדמוקרטיה. וזה קרה וקורה במדינות אחרות בדיוק באותה צורה. (עיתון שהוא שופר ממשל קנוי, החלשת המפלגה של רוהמ הסתה נגד בית המשפט ועוד…ראה ערך הונגריה). בקיצור יש לך צורך "להיות נייטרלי" אבל זו לא אידאולוגיה עם תוכן. אל אתה נייטרלי מול שחיתות והסתה נגד חלק מהעם ונגד ערבים אתה תורם להחלשת הדמוקרטיה. תעשה עם זה מה שבא לך אבל התשובות שלך לא משכנעות.

    1. אני רק רוצה להוסיף בנושא ועדות חקירה . הקטע הנ"ל לקוח מתוך הערך בויקיפדיה על ועדות חקירה ממלכתיות (כל מילה נוספת מיותרת..):

      "החל משנות ה-70 התקיימו בכל עשור 5-3 ועדות חקירה ממלכתיות, אולם בעשור השני של המאה ה-21, חדלו ועדות אלו לקום, בין השאר לאחר שבשנת 2011 ביטל ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים לענייני ביקורת המדינה האחראית על הטיפול בדו"חות ביקורת ממשלתיים, והעביר את הטיפול בדו"חות אלו לאחריות משרד ראש הממשלה, שבפועל בחר שלא ליישם מאז ועד סוף כהונתו בשנת 2021, אף הצעה לוועדת חקירה ממלכתית."

    2. אני לא רואה שהמדינה משותקת, לא עכשיו ולא אז. היתה משותקת בזמן הקורונה.
      אני אכן אעשה מה שאראה לנכון. מעניין שתומכי מתניהו באתר שותקים, אם הצלחתם להשתיק אותם אז עכשיו הזמן להשתיק את ה {{{{נייטרלים לכאורה}}}}}. לפחות מהצד של ביבי ה"שקטים" לא מנסים לשכנע.
      אני אחכה לפסיקת בית המשפט לגבי ה"שחיתות" שאתה מזכיר. נראה מה הם יגידו כי הם קובעים ואתה לא!
      מתי קראת ישראל היום לאחרונה? אולי כדאי שתיכנס ותראה איזה פלורליזם יש שם, הרבה יותר מאשר בעיתונים אחרים. הטענה של רבים מהביביסטים היא שהוא הפך לבנט-תון…. אז אולי יש שם יותר משופר של נהנתניהו.
      לגבי זה שאתה מאשים אותי בהסתה מול חלק מהעם ומול הערבים, טוב זו גלישה למחוזות האבסורד. כל מה שאמרתי לגבי שריפת רכבי ואבנים שנזרקו עלי וכדורי רובה עם סימני קליעים על הקירות הבית נכונים. אני מניח שהשכנים בפנהאוז מעלי ספגו יותר קליעים. והפשע שהפליטים הערבים מסורייה (מספיק מדוייק בשביל הייט?) זו עובדה ולא הסתה!

      1. דוקטור – מחוץ לחרדים , דתיים-לאומיים-חרד"ליסטים וכהניסטים , ובני הדור שחושבים , בצדק או שלא , שמפא"י גרמה להוריהם עוול ולכן שונאים את ה"סמול" המדומיין ( שברובו אינו כלל שמאל) וחתמו לליכוד לכל החיים , אחוז הבוחרים העצמאיים שבוחרים לליכוד אינו גדול. מדרך הטבע, לא תמצא כאלה ( אולי אחד או שניים ) באתר הופס.

  26. בס"ד
    תו'ה רבה מנחם.
    דריי קצת מגזים. ויעשה לו טוב להיות קצת עצבני.
    מאמן הקליעה של הספרס מעניין, נראה שלאוקלוהומה יש תוכנית לעתיד, ולא רק לאסוף בחירות.

  27. קראתי את כל התגובות כמעט עד 200 ונהנתי מאוד…אבל יש לי שאלה אחת לכולכם ….
    אין לכם עבודה ?
    אין לכם חיים ?
    איך זה שיש לכם זמן ב1100 בצהריים לכתוב ולקרוא מגילות כאלה .
    תמהה ומקנא !

    נ.ב
    לגבי דריימונד גרין , אמנם הוא שחקן אפור ונגר אבל בפלייאוף הנוכחי נוכחתי לדעת שהוא השחקן הכי חשוב של גולדן והוא מחבר את כל הקבוצה …בלעדיו לא היתה שושלת אני כמעט בטוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט