מעורב הופס לשבת: "SHUT UP AND DRIBBLE" / מנחם לס

1.לאורה אינגראם, ה-HOST המגעילה מ-FOX NEWS, לא תיארה לעצמה שה"SHUT UP AND DRIBBLE" שלה יעשה ללברון מיליונים

גל שור, אחיו הבוגר של ערן שור שמשך 3-4 שנים כתב לנו כדורסל מכללות, שלח לי את הידיעה הזאת: זה קרה ב-2018 כשלברון דיבר נגד דונלד טראמפ ולאורה אינגראם, מנחת הטיווי של הערוץ הסופר-ימני FOX NEWS (שלאחרונה הפך דה-פקטו לערוץ של 'העליונות הלבנה') הציעה לו ל- 'SHUT UP AND DRIBBLE". את זה ידעתי. מה שלא ידעתי זה שלברון ואנשי החברה שלו הגישו בקשה להפוך את מטבע הלדון לסמל מסחרי שיהיה בשליטתם.

מאז מטבע הלשון – או הניבון אם תרצו – פרץ שחקים, והפך לחלק מהסלנג האמריקאי. בקונגרס, בסינט, בבתי המשפט – כמו בחצרות הגיטו, ובמגרש המשחקים – משתמשים בניבון הזה בצורות שונות: "סתום ת'פה ולך לנקות"…"סתום ת'פה ולך להתרחץ", או ,'סיתמי ת'פה ולכי להתפשט"

לברון וחברת העסקים שלו הגישו בקשה להפוך את ה-"סתום ת'פה ולך ל…" ל-TRADEMARK (סמל מסחרי). ואז:

According to Uninterrupted Inc.’s trademark filing, the phrase would be used on .“downloadable virtual goods” and “other entertainment services”

למה רק "בידור"? זה יחזיק בכל אורחות חיים. אז הלאורה הזאת תוסיף עוד מיליונים לביליונר.

2. הלייקרס איבדו את הצפון

הלייקרס כנראה איבדו את הכיוון ולא יודדעים כיצד לצאת מהמערבולת. אתם יכולים להאמין שהם הזמינו את שבאז מוחמד למחנה האימונים FOR A TRYOUT זו הפעם השנייה. הפעם האחרונה שהוא שיחק NBA הייתה שנת 2018 במילווקי באקס. מאז G ליג, סין, ושוב G ליג, ושמות שלא שמעתי עליהם. כנראה שהם דלוקים עליו כי הוא היה כוכב UCLA, אם אתם זוכרים, והלייקרס כה גרועים שעתה הם חוששים מאולם חצי ריק.

3. הנטס מתאמצים כעת ביתר שאת למצוא טרייד על סימונס

בן סימונס בכיתה י"ב

מסתבר שקווין דוראנט למיאמי היה טרייד שהתקדם בצורה נאה כי שני הצדדים – הנטס וההיט – רצו בטרייד. המוקש לעיסקה? שוב, בן סימונס.

בן חתם עוד בסיקסרס על DESIGNATED ROOKIE EXTENSION, ואחד השחקנים שהנטס עמדו על כך שיהיה חלק מהטרייד היה באם אדבאיו. מיאמי היט הסכימו בראשי פרקים לאדבאיו וטיילר הירו, ושתי בחירות דראפט סיבוב ראשון ואחת סיבוב שני.

הבעייה? ה-NBA מאשרת רק שחקן אחד בקבוצה עם DESIGNATED ROOKIE EXTENSION, ואדבאיו אף הוא על חוזה DESIGNATED ROOKIE EXTENSION. הווה אומר שהנטס הייתה חייבת למצוא טרייד על בן סימונס, ולא הצליחה. אולי היא כן תצליח עם מי שהיא אבל בינתיים אין קונים.

4. אתר ייארדברקר (YARDBARKER) פירסם את 100 ה-SPORTS CARDS היקרים ביותר.

הראשון, מיקימ מנטל חובט הבייסבול האגדי ב-1952, שווה יותר מ-5 מיליון דולארים. 20 הראשונים לפי הסדר הם, 2) לארי בירד ומג'יק ג'ורדן, 3) האנק ארון (בייסבול), 4) מיקי מנטל, 5)ג'קי רובינסון (בייסבול), 6) דרק ג'יטר (בייסבול), 7) בייב רות' (בייסבול), 8)בייב רות', 9) וויין גרצקי (הוקי), 10) ווילט צ'מברליין מ-1962, 11) בייב רות', 12) סנדי קופאקס (בייסבול, היהודי היחיד בין ה-20), 13) מייקל ג'ורדן (1985), 14) ווילי מייז, בייסבול, 15) בייב רות', 16) ביל ראסל, 17) בייב רות', 18) קובי בריאנט, 19)ג'קי רובינסון, 20) לו אלבינדור.

מעניין שאין אף שחקן פוטבול הין 20 הראשונים.

5. יש לי חדשות לאשך: לברון לא מסוגל להירדם כשהוא יודע שלכמה מחברי קבוצתו לא איכפת כמוהו על גורל הלייקרס

הכותרת באנגלית:

LeBron James says he is left ‘sleepless’ when not everyone on his team cares about winning as much as he does

יש על הבכי שלו סיפור שלם אבל אחסוך לכם עגמת נפש, ונעבור הלאה, קאפיש?

6. הגיע הזמן שלוקה דונצ'יק יתחיל לשחק הגנה. אם זה לא לרוחו, אז מוטב שישנה את גישתו. אם הוא לא יודע – אז שילמד!

הפוסט הזה מבוסס בחלקו (בעיקר הסרטונים() על הפוסט הזה מ-SB NATION:

https://www.mavsmoneyball.com/2022/7/14/23202681/it-is-time-for-luka-doncic-to-improve-his-defense

לוקה דונצ'יק הוא עילוי התקפי. אחד מחמשת הטובים בעולם. על זה אולי יש ויכוח, אבל על כך שהוא מפשל בהגנה, ומגיע לתחילת העונה עם עודף משקל וכושר גרוע, אין ויכוח.

אם ללוקה יש את כל כלי הנשק כדי לככב בהגנה אין כל סיבה שהוא לא ישחק הגנה מלבד חוסר תשומת לב, או סבלנות.

לוקה הוא ענק עבור משחקו כגארד. יש לו מוטת זרועות של שחקן בגובה 2.15 מ'. יש לו תביעת עין מצויינת, טיימינג ממויין, חוש שאין להרבה כמו שלו. עובדה שאם מדובר על DEFLECTIONS, וגניבת כדורים – הוא מעולה כפי שרואים בסרטון:

הוא משתמש באורכו לחסימות וגניבות. בעונת 2021-22 הוא חסם יותר ממקסי קלבר הסנטר:

לוקה מסוגל לדפנסיב פלייז. הוא הוביל את המבריקס ב-'STOCKS' שזה חסימות + גניבות בעונה שעברה והעונה היה שני רק לדוריאן פיני-סמית'. אבל לוקה שיחק 15 משחקים פחות וכנראה היה מוביל שוב אם שיחק אותו מספר משחקים..

Do these plays mean Doncic is the best defender on the Mavericks and his reputation as a defensive liability are entirely false? No. Doncic makes plays due to the sheer number of defensive plays he is involved in, but he also rests quite a bit on defense. Doncic is the spiritual successor to Lebron James as the NBA’s premier playoff “bum hunter” on offense. This is a term referring to a primary ball handler having the opposing team’s weakest defender involved in a screen and roll and rescreening until that player is forced to switch onto him

.הבעייה היא שהקבוצות החליטו כאילו במאוחד באסיפת קיבוץ להתקיף את לוקה בהתקפה כמה שיותר. אם אתם זוכרים את המשחקים נגד הסאנס, הם התקיפו אותו ללא הרף עם כריס פול ודווין בוקר. כן, הןוא קטף ריבאונדים, אבל הפעמים שהם עברו אותו בכדרור עם הטעייה קלה. הנה כריס פול עושה זאת:

Doncic being beaten by other ball handlers does not just effect him though. The Mavericks play a style of defense which relies heavily on the better defenders helping the weaker ones. In the following play, Paul again forces a switch on Doncic and beats him. However, this time multiple defenders help Doncic, leaving Paul with multiple passing options resulting in a layup for Cam Johnson.

מה שעוד פוגע במבריקס היא העובדה שהוא לא המגן היחיד שמפשל. כמו שאתם רואים בסרטון גם דווינדי אינו ברוס באון מהספארס של העבר בהגנה, ודייויד ברטנס אף הוא STRUGGLES ומספק אפס התנגדול לג'והנסון הפורץ. במילים אחרות ההגנה הקבוצתית אף היא לא קיימת בסרטון הקודם.

ללוקה יש את כל מה שצריך כדי להיות מגן מעולה: אורך…כוח…IQ כדורסלני…יכולת מעולה לתאוצה ולהאטה…זה כל מה שצריך כדי להגן. אז מה פוגע בו? הוא משקיע את כל האנרגיה בהתקפה ולא נשאר לו מאומה להגנה. הווה אומר שהוא מגיע לתחילת העונה כבד וללא כושר גופני, ומשחק ההגנה שלו כמעט לא קיים, ואז כשהוא חוזר למשקלו ויש שיפור בכושרו הגופני, הוא כבר 'התרגל' לפשל בהגנה.

הנה דוגמאות של משחקים לקראת סוף העונה כשהוא בכושר טוב, משקל אופטימלי, והוא לא לוקח את כל ה-LOAD של קבוצתו בהתקפה:.

7. מינסוטה החתימה את אוסטין ריברס לחוזה מינימלי לשנה אחת

החתמה טובה גם לקבוצה וגם לשחקן. הקבוצה רוקנה את עצמה בטרייד שהביא את רודי גובר וריברס הוא שחקן צעיר אבל וותיק שיודע ומבין כדורסל.

לאוסטין זוהי הזדמנות להפוך סוף-סוף לשחקן חמישייה קבוע שמשחק 25-30 דקות ומצליח להוכיח סוף=סוף מי הוא. אני מאמין בו: יש לו את האורך, ה-IQ, הקליעה, והוא אתלט טוב. הוא חי כדורסל מהרגע שלמד ללכת. הוא יכול לעזור מאד לקבוצה כמו מינסוטה שחייבת להביא כמה צעירים למלא את שורותיה והוא יהיה שחקן/מנטור מעולה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. אחלה מעורב
    חחחחחחחח
    אם הבן שלי מעצבן אותי אני ישר מעמיד מולו את התמונה של הבבון בוכה וההוא ישר בורח בצרחות
    השיקוץ כלכך דוחה,אני עם בחילה

  2. תודה מנחם אני ארכז את התשובה על הלייקרס, לליקרס לצערי חסר עומק, כל דבר שיבוא ויתן יהיה יותר טוב מהמצב הקיים אם יהיה כשלון תמיד אפשר לחתוך אותו ולהביא גופה אחרת במקומו. לברון עונה שעברה ניפח סטטיסטיקה התקפית על חשבון נצחונות ולעשות משהו בהגנה , טובת הלייקרס לא הייתה העדיפות הראשונה שלו.
    .
    3. אני לא מאמין שהנטס ייתנו את דוראנט בשביל חבילה שבנוייה סביב באם אדאביו,אין לנטס שום סיבה לעשות טרייד עכשיו כל עוד הנחש לא שובר את הכלים ובנתיים זה לא קורה.
    .
    6. שחקני התקפה לא אוהבים לשחק הגנה התביישתי לראות את הסאנס והקשיש פול תוקפים את דונציץ בכל מהלך לסל, דונציץ לא צריך להיות מגן מצויין אלא רק לא להוות נטל הגנתי ושיהיה אפשר להסתיר אותו בצורה טובה.

  3. כל מילה לגבי הדונציק. יש לו את היכולת ויש לו את האינטלגנציה, חסר לו הרצון והמנטליות. אם הוא ייאמץ את המנטליות של הגדול מכולם גם בצד הזה של המגרש, הוא יהיה ראשמור ובעלים של כמה טבעות.

    1. לא חושב שהוא יכול להפוך לעילויי הגנתי, אין לו את הכלים לשמור על גארדים זריזים מצד אחד או על פווארדים ארוכים מהצד השני, דפלקשיין לא מצביע על הגנה, דונציץ צריך להיות מגן בינוני + לא יותר ושהצד ההתקפי יישא אותו בדומה לקרי.

      1. הוא יותר איטי מסמארט? פחות אתלטי?
        אם כן אז בטח לא ברמה שמסבירה את ההבדל ביניהם ומצד שני הוא יותר גבוה וחזק.
        אין לו את הכשרון ההגנתי וזה לא בהכרח יכולות פיזיות

  4. מינסוטה עשו מספר החתמות מצוינות בקיץ, כולל סלו מו שיחסר מאד לממפיס ואז חירבו הכל עם העסקה על גובר. הם לקחו את השחקן הלא נכון מיוטה. היו צריכים ללכת על מיטצל, לתת תמורתו את ראסל ולשמור לעצמם חלק מהצעירים. ימים יגידו.

    1. יש למינסוטה את אדוארדס,
      איך הוא מסתדר עם עוד שחקן שמשחק בדיוק על אותה בלטה?
      .
      במשך כמה שנים, גובר היה ההגנה של יוטה. הסתיר את החולשות של כולם.
      אם אתה מתבונן על מינסוטה, אז מה שחסר להם בשנה שעברה זה:
      א. הגנת צבע.
      ב. ריבאונד.
      גובר מביא יכולות עילית ב-2 התחומים.
      מה שעובר מביא בנוסף זה את המוכנות לשחק רק על מה שהוא טוב בו (פיק אנד רול) תוך שהוא נותן 100% בתחומים האחרים עם usg נמוך ותרומה גבוהה.
      .
      השורה התחתונה היא שליוטה כבר יש 2 סקוררים שצריכים את הכדור יודעים לתת התקפה איכותית ויעילה,
      עכשיו יש מצב שהם מצאו את העוגן ההגנתי שחסר להם בשביל לקפוץ מדרגה.
      .
      ההימור שלי הוא שהם טופ 4 במערב בשנה הבאה.

        1. איזו התבוננות מוזרה על תהליך בניית קבוצה.
          .
          גם גולדן 15 הייתה תהליך לפני שזכו להצלחה.
          אין לי מושג מה נכתב על ידך אחרי הטרייד עבור בוגוט,
          אני מנחש שזה כלל כמה ח ח ח . . .
          .
          לא בונים קונטנדרית ביום,
          זה תהליך.
          מינסוטה מאמינים שאדוארדס הוא הדבר האמיתי –
          העונה הבאה תהיה רק את השנה ה-3 שלו בליגה.
          אז הם מקיפים אותו בקבוצה תחרותית מבלי להוציא לו את הכדור מהיד (בדיוק מה שהיה קורה אם מיצ'ל היה מגיע),
          בונים סביבו סיטואציה שתאפשר לו ולקבוצה לצמוח ביחד.
          אם יעברו במערב התחרותי סיבוב בשנה הבאה זו הצלחה מספקת.
          אם נוכחות גובר תעזור לטאונס להתפתח בצדדים החלשים של משחקו זו הצלחה מספקת.
          אם אדוארדס יהפוך לשחקן שמשלב את היכולת לתקוף את הצבע עם ניהול משחק שמשלב את גבוהים הקבוצה זו הצלחה מספקת.
          .
          קונטנדרים?
          תן לאדוארדס לסיים את חוזה הרוקי,
          יש בהחלט מצב שעד אז הקבוצה צמחה להיות קונטנדרית.

          1. נשמע לי מאוד דומה לניתוחים האופטימיים שלך את הלייקרס לפני העונה, ולשילובים ראס – לברון – דייוויס.
            לעבור סיבוב השנה זה כישלון – חד וחלק.
            הם לא שילמו את המחיר המטורף הזה ושלחו שחקנים חשובים כדי לעבור סיבוב.
            את זה יכלו לעשות גם בלי שום שינוי, עם מעט שיפור רגיל וצבירת הניסיון.
            (לבנות על אדורארדס כשחקן שיביא אותך רחוק – זו טעות, אבל זאת רק דעתי.)
            איך נוכחות גובר תעזור לטאונס? להיפך, הוא יזנח לחלוטין את הניסיונות לשחק הגנה ויתרכז רק בהתקפה, ישחק עמדה 2 בגובה 2.11 ולא יתקרב לצבע יותר.
            אדוארדס טיפש, זה לא איזה מנהל משחק, זה סקורר אתלטי שיום אחד נכנסים לו הכדורים ויום אחד רק לבנים.
            הם ישתפרו בעונה הרגילה, כי גובר זה מספיק לזה, וייתקעו בפלייאוף כי ההגנה שלהם פשוט לא יכולה לעבוד עם גובר וטאונס.
            גובר לבד זה תמיד היה בעיה בפלייאוף.
            אז עכשיו גם טאונס שם? מי ישמור על הפרימיטר?
            אין סיכוי שזה הולך לעבוד.
            הם עשו שטות אדירה ונכנעו לגחמות של טאונס, ויתרו על שחקנים חשובים, שילמו מחיר מטורף על נגר שמשחק רק בצד אחד של המגרש וגם מוגבל בפלייאוף, ובנו קונספציה שלא יכולה לעבוד בכדורסל כיום.
            אין פה שום בנייה לעתיד, הם פירקו את הקבוצה תמורת הצלחה בזמן הקרוב ועשו את זה רע מאוד.

            1. שוב עניין המחיר.
              מינסוטה לא איבדה נכסים מרכזיים כל כך בטרייד. חבל רק על בברלי.
              אמרתי אז ונחזור על זה – אפשר למלא את הסגל בכל מיני חוזים קצרים ושחקני יורוליג או ג'יליג שייתנו עומק דומה למה שהיה לפני בטרייד. ריברס זו דוגמה מצוינת לזה.
              לא מסכים שהם כבר קונטנדרים, לכן חצי גמר מערב ומעלה זו המטרה שלהם.
              גם אני קצת סקפטי לגבי הבנייה על אנט, אבל זה הימור שהם היו חייבים לקחת

            2. מינסוטה עשו טרייד מצויין, שידרג אותם מאוד ושילמו בבחירות שיהיו נמוכות. קונטנדרית? ממש לא, אבל:
              1. זה לא הכל או כלום. נהיו קבוצה חזקה וקשוחה להרבה שנים קדימה וזה מצויין.
              2. אם יהיו קונטנדרית או לא זה הכל תלוי בהתפתחות של אדוארדס. הם מאמינים שיש לו את זה.

            3. מליק ביזלי היה הסקורר הרביעי ברשימה, אחרי שלושת הגדולים.
              וגם שלשלן מצוין, למעשה קלע השלשות השני בחשיבותו אחרי טאונס (3 שלשות למשחק, כמו אדוארדס, אבל באחוזים טובים הרבה יותר. טאונס 2 שלשות למשחק באחוז יותר טוב.)
              בברלי, מעבר לסטט' הלא רע שלו, הביא הגנה, לוחמנות, וזהות.
              ונדרבליט הריבאונדר השני בקבוצה, מגן מצוין וצעיר.
              תוסיף לזה את הרוקי שבחרו, ועוד 4 בחירות סיבוב ראשון, ועוד החלפת סיבוב ראשון, ובולמרו (שלא היה משמעותי), וזה בהחלט ימבה נכסים לאבד עבור שחקן מוגבל ומגביל, ובהחלט יש כאן כמה נכסים משמעותיים.

            4. אין ספק שיצאתי קלולס בנוגע לווסטברוק לפני העונה האחרונה,
              אבל להזכיר לך –
              .
              https://hoops.co.il/?p=170439
              .
              מינסוטה רוצים לנצח, והם רוצים להתחיל ולעשות את זה כבר בעונה הקרובה.
              גובר משפר את נקודות התורפה של הקבוצה, כך שההחלטה יש הגיון בטרייד.
              מזכיר קצת את הביקורת שלך על הטרייד שהביא את כריס פול לסאנס –
              המחיר היה לא קטן,
              אבל הסאנס הפכו לתחרותיים.

            5. מאליק ביזלי זה דאנקן רובינסון משונמך. ראינו כמה הוא משמעותי בפלייאוף השנה. הם כן וויתרו על בברלי שלדעתי הכניס שם טירוף ושילהב את כולם ואת ואנדרבליט שהיה אחלה של שחקן משלים סטייל מו הארקלס רק מוכשר יותר.
              כרגיל עם דחף לא מוסבר אתה רוצה לתת לשחקנים המשלימים את עיקר הקרדיט ולומר דברים שאין לך מושג, אבל ראיתי לא מעט את מיני. השאלה החשובה היא האם טאונס יצליח להשתלב התקפית עם גובר. אם התשובה היא חיובית הם עשו צעד נכון אם לא זה צעד שטותי. יש להם מספיק כלים בעמד הפורוורד עם סלואו-מו (שבטח במקרה של הצלחה יקבל ממך את כל הקרדיט..) ואת טוריאן פרינס.
              את שאר הדברים הם יצליחו לפתור עם השחקנים המשלימים ובטח לא מביזלי תבוא הישועה (אגב יש להם על המשבצת שלו לעונה הבאה את אקס הספרס פוברס שלוקח בערך 15% מהשכר שביזלי מקבל)

            6. תותח אתה כרגיל מדבר שטויות.
              ביזלי הוא סקורר. הוא לא סתם ספוט אפ שוטר.
              אין קשר לרובינסון או לפורבס.
              סלו-מו שחקן נהדר שתמיד אהבתי, בלי קשר אם יצליחו או לא.
              "השאלה החשובה היא האם טאונס יצליח להשתלב התקפית עם גובר" – שטות מעין כמוה.
              ברור שטאונס יצליח להשתלב התקפית עם גובר, זה כל מה שהוא רצה בחיים – לשחק כגארד על הקשת ולברוח מהצבע. עכשיו יש לו אישור לעשות את זה כמה שירצה בלי שום עלי תאנה, צפה להכפלת ניסיונות השלשות שלו.
              הבעייתיות היא בצד השני – איך שניהם יסתדרו ביחד בהגנה.
              והתשובה היא שזה לא יכול להסתדר.

            7. חגי כמו שאשך ציין הבעיה היא לא התקפית אלא איך הם יישחקו בצד ההגנתי? איך הם מסוגלים לשמור מול קבוצות שרצות ומלאות הקלעים שהם אולי הקבוצה האיטית בליגה, איך ההגנה הזאת מסוגלת להתמודד מול הרכבים נמוכים?
              4 בחירות דראפט ראשונות על גובר + החלפת בחירות + הבחירה של השנה ושחקנים משלימים מצויינים זה הרבה יותר מדי בעבור הנגר הצרפתי.

            1. חייבים לאהוב את זה שהוא משדר אמונה ביכולת של הקבוצה להתחרות,
              מקווה עבורם שזה כולל לעשות סוויץ' בכל הנוגע למאמץ ללמוד לשחק נכון יותר בהגנה (דרך אגב, לא היו כל כך נוראיים בשנה שעברה).
              .
              זה לא משנה את העובדה שלבנות קונטנדרית לוקח זמן.
              שאפו למינסוטה על ההחלטה שהם "הולכים על זה".

            2. מסכים אבל זה עלול ליצור לחץ חיצוני שהאפקט שלו לא בהכרח חיובי.

            3. נו היה ברור. לא עושים כזה טרייד בומבסטי בשביל לעבור סיבוב.
              טאונס מספיק שנים שם בלי הישגים וברור שהוא גם הפעיל לחץ לעשות משהו גדול אחרת יגיד ביי ביי.
              הבעיה שזה יעשה לו חיים קלים בהתקפה כמו שהוא אוהב אבל יזיין את הקבוצה בהגנה.

            4. הביאו את גובר כדי להוריד כל דבר הגנתי אצל טאונס שלא יזיע ויתרכז רק בהתקפה

        2. לא חושב שבשלב הזה זה יעשה רע למינסוטה להפוך ליוטה…
          אליפות זה הכי כיף, מניסיון, אבל יש 41 משחקי בית למלא בעונה הרגילה והקהל המקומי לא אמור לסבול מלראות את הקבוצה מפסידה כל נזמן. העונה הרגילה חשובה.

          1. הקהל המקומי לא סבל עונה קודמת 46 נצחונות, עד שהם היו בתהליך נכון הם החליטו לזרוק את הכל בשביל הנגר הצרפתי.

            1. 46 בליגה. 26 בבית מתוך 41. זה לא אסון אבל גם לא משהו.
              אני לא רואה בהם קבוצת אליפות עם או בלי גובר. אבל לא רואה סיבה להחליט שזה כל מה שמעניין.

            2. מינסוטה מאמינה שאדוארדס זה "הדבר האמיתי".
              מנקודת מבט כזו,
              הם נתנו בחירות דראפט נמוכות עבור הסיכוי לקפוץ מדרגה כבר עכשיו.
              יש כאן בהופס נטייה לזלזל הגובר וההגנה שלו. הוא החזיק את ההגנה של הקבוצה בעונות האחרונות, בלעדיו הם היו נוראיים.
              עכשיו מינסוטה,
              בשנה שעברה התחילו להראות מגמת שיפור בתחום,
              עם בעיה ב-2 נקודות –
              הגנת צבע וריבאונד.
              תגיד מה שתרצה על גובר,
              האיש מגן צבע נהדר.
              הוא לא מושלם בחילופים, אבל לא נוראי כמו שמנסים לתאר אותו.
              .
              כן, יש בהחלט סימן שאלה בנוגע לתפקוד טאונס בעמדה 4.
              אני מנחש שנראה אותו בוחר להיצמד לשחקן עליו יופקד גם הפרימטר גם במחיר פציעת דרך לסל וזה היות וגובר נהדר בכיסוי הצבע בעזרה בהגנה.
              .
              התקפית אני חושב שזו התאמה טובה –
              גובר לא דורש את הכדור, והוא נהדר בתנועה ללא כדור בפיקנאנד רול.
              תדמיין פיק אנד רול שלו טאונס וגובר. איך עוצרים אותם?
              תדמיין את האפשרויות שיהיו לאדוארדס בפיק אנד רול עם גובר כאשר טאונס ממתין בפינה אחת וראסל בפינה השנייה.
              .
              יהיה מעניין במינסוטה השנה.

            3. תודה גיא תמיד כיף להתדיין איתך, הNBA זה ענף מאוד דינמי אף אחד לא יודע שזה יהיה בחירות דראפט נמוכות, לפני שנה וחצי ברוקלין נתנו את העתיד שלהם ובחירות נמוכות כביכול על הארדן והחתימו את דוראנט על הארכת חוזה, עונה אחרי העתיד של הקבוצה לוט בערפל, פציעות ריבים בקבוצה… ואף אחד לא יודע מה תהיה הבחירה של מינסוטה ב2027 או 2029.
              .
              גובר מגן צבע נהדר וזהו, הוא גרוע בחילופים הוא איטי וכבד מדי כדי לצאת מהצבע ולהגן על גארדים או לחסום שלושות, ההגנה של יוטה התפרקה בפלייאוף שנה אחרי שנה בקלות ולא מעט מהאשמה זה על גובר וחוסר היכולת שלו להתאים את עצמו להגנות שונות. (הקליפרס ללא קוואי קלעו אליהם 120 ו130 נקודות בהתאמה).

              טאונס גובר סלו מו זה החמישייה האיטית והכבדה בליגה הפער אני באופן אישי לא רואה את זה עובד הגנתית, אני מסכים איתך התקפית גובר לא פוגע בהם

      1. לדעתי מבחינת ההנהלה הבאת גובר סוגרת אותם לפליאוף לשנים הקרובות,
        מיני היה מועדון כושל המון המון שנים, להגיע בפליאוף בקביעות זה כבר שיפור,
        כל השאר זה בונוס, האם אדוארדס יוכל להגיע לרמת MVP? יש כמה שטוענים את זה,
        צריך לזכור שהוא הגיע מאוד צעיר לליגה (הוא עוד מעט בן 22),
        יש לו עוד לאן להתפתח, עד אז הם ינסו לבנות קבוצה טובה סביבו,
        עוד 3-4 שנים שהוא יבשיל, אולי ינסו לבנות סביבו קבוצה מאוד טובה לאליפות,
        באתר אוהבים את גישת "הכל או כלום", אבל מה רע להיות אטלנטה?

    2. אגב אם נסתכל על הבחירות של מיני כאשר הם לא בוחרים בטופ, קשה לראות שם משמעותי שהם בחרו בפועל (לא מדבר על שחקנים שהם בחרו והעבירו ביום הדראפט, אלא על כאלו שהם בחרו לשמור) אז לא יודע כמה בפועל הם הפסידו בעסקה הזו (אני עדיין חושב שהם נתנו 2 בחירות יותר מדי) . ג'וש אוקוגי, ג'ארט קולבר ועוד אלו שחקנים שלא ישאירו שום חותם בליגה

      1. הבעיה שNBA ענף מאוד דינמי, אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה 2029, היום יותר ויותר כוכבים מבקשים טרייד באמצע החוזה או בתחילתו.

    3. אחלה דיון. מכל מה שנאמר למעלה הכי חשוב זה מה שטאונס אמר. אליפות או כלום. אזזה:
      1. מאשר את הדיעה של רוב האנשים כאן שאתה עושה טרייד בכזה מגניטיוד על העתיד רק אם אתה מתכוון ללכת עד הסוף.
      2. בלי קשר אם מיני תצליח או לא זה טרייד גרוע מאוד מבחינתה כי היא שילמה מחיר שערורייתי על שחקן שאף קבוצה אחרת לא היתה משלמת אפילו חצי מהמחיר ששילמה והיתה יכולה לקחת אותו בחצי מחיר.
      3. אין פה שום בניה לטווח ארוך. זה טרייד כל כך בומבסטי שזה לכאן ולעכשיו. מעבר סיבוב? על טרייד כזה אני אראה כהצלחה גמר מערב ומעלה. כל דבר מתחת לזה זה כשלון.
      4. קשה לי מאוד להאמין בשילוב הזה למרות שמיני הופכת להיות על הנייר קבוצה חזקה עם ארבעה אולסטארים. אני באופן אישי מתנגד לטרייד הזה קודם כל בגלל המחיר השערורייתי ששולם וגם בגלל שאני אמנם לא שולל אבל די סבור שהטרייד לא יוביל את מיני אל תוככי הפליאוף העמוק.

  5. תודה מנחם.
    לגבי לוקה – לי יש רושם מצפיה בו שדומה לרושם שלי בהארדן. הוא עומד וצופה בשחקנים שמולו ומנסה להבין מתי יטעו. כשהוא עם הכדור ויש לו את השליטה בסיטואציה זה גאוני. כשהוא לא היוזם – זו בעיה.
    אני לא בוחן נפש וכליות כך שאולי זה משהו אחר – אבל לא נראה לי שזו עצלנות.
    .
    הוא גם לא צריך לשמור על כריס פול. יהיו חילופים שבהם ייצא לו לשחק מול גארדים קטנים יותר אבל המאבס נותנים לו לשמור על פורוורדים, ובצדק. הוא מכדרר הרבה אבל הוא גארד בערך כמו שלארי בירד היה גארד.

  6. בעניין סימונס – אפשר להסתכל על זה אחרת, הרי תיאורטית הנטס, ומיאמי, יכולים למצוא קבוצה שלישית שתיקח את באם, ולא את סימונס, ולבצע את הטרייד על דוראנט. אבל כנראה שהנטס לא רוצים להשאיר את סימונס, אלא את באם. כלומר הבעיה היא לא (רק) בשני חוזי דזיגנייטד, אלא בכך שהנטס מבינים שהם צריכים להיפטר מסימונס ובינתיים לא מצליחים בכך. דייסה אמיתית נוצרה שם בברוקלין… נראה איך ומתי יצאו מזה, ובאיזה מחיר.
    .
    הלייקרס בדייסה משל עצמם. הטרייד על ווסטברוק הוא הטעות הגדולה בקריירה של לברון. גם אם היו נמנעים מווסטברוק לא בטוח בכלל שהיו מצליחים, בגלל פציעות, עומק, ושאר ירקות, אבל עם ווסטברוק פשוט סגרו לעצמם גם את התרחישים האופטימיים. אפשר בהחלט לשמוח לאידם של כל המעורבים – לברון, ווסטברוק והלייקרס – אבל זו גם סוג של טרגדיה ספורטיבית – חבל ששני הראשונים יסיימו ככה את הקריירה שלהם כשחקנים מובילים, וגם הקריירה של דייויס לא יוצאת נשכרת מהסיפור הזה. השמדת ערך לכל דבר ועניין.
    .
    בעניין לוקה – נקווה שיתאפס על עצמו, וכבר בעונה הקרובה, כי חבל על הפוטנציאל שהולך לאיבוד וחבל על העומס על הגוף. עדיף, לו ולכולם, שישוו אותו למג'יק עתיר הטבעות ולא להארדן (שמן, נפצע, ללא טבעת).
    .
    תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

    1. הדרך היחידה של הנטס לצאת מהדייסה זה באמת דרך shut up and dribble.
      בלי קשר לפוליטיקה. הם ספציפית פשוט לא טובים במולטיטאסקינג.

    2. מאנו – הם רוצים את באם בגלל הכדורסל שלו. הוא לא איזה סרח עודף כשהמטרה העיקרית זה הירו…
      מה זה יעזור להעביר אותו לקבוצה אחרת?

  7. לנטס עדיף למנות את קיירי אירווינג לג'נרל מנג'ר מאשר לשלוח את דוראנט על באם והירו
    הירו זה שחקן שבפלייאוף האחרון ישב על הספסל כי הוא לא מסוגל לשחק הגנה ובאם זה שחקן שיאניס ואמביד משתקים בקלות וזאת התחרות שלך במזרח

  8. ד״ר, עזוב את לוקה בשקט
    תן מבט בתמונה של אמא שלו ותשכח מהצרות
    לפלופ אחריי ההצלחה המסחררת של ספייס ג׳אם 2 הולך לשחק בסרט קינג קונג 2, הוא חוסך להפקה כסף על איפור, על כפיל ועל תפאורה.
    לפלופ חולה על מזומנים וחולה על נישנושים, כשהגיע לאל איי שאל איפה אפשר להשיג את הבחורות הכי שוות?
    אמרו לו על האוטובוס ל UCLA
    עלה לאוטובוס ראה פצצת זכה ויפה ישב ליידה
    אמר לה – אני לברון! מה המזל שלך?
    שאני יורדת בתחנה הבאה!

  9. לוקה צריך מאמן שישנה קצת את צורת המשחק של דאלאס ויוריד מלוקה את כמות היוסג׳ הגבוה שלו בהתקפה ואז יישאר לו אוויר לעבוד בהגנה.
    לפני שבועיים צייצה ג׳ני באס כמה היא מתגעגעת לקובי ולאכפתיות שלו מהקבוצה בעקיצה למה שקורה היום, אז זה מפתיע שפתאום לברון לא יישן בלילה כי לאחרים לא מספיק אכפת?
    מעניין איפה כל "המנהיגים" האלה עוברים סדנה ללקיחת אחריות.

  10. הדבר הכי טוב שקרה למגיק זה פט ריילי. הדבר הכי טוב שקרה לגורדן, קובי ושאק זה פיל גקסון, הדבר הכי טוב שקרה לדנקן זה פופ והדבר הכי טוב שקרה לקרי זה סטיב קר. מאמני על זו סחורה נדיר לא פחות משחקני טופ-10.

      1. לא רק גקסון, פופ מעולם לא ניצח 2 אליפויות ברציפות, ג"ס התפרקה אחרי חמש הופעות בגמר. שחקנים לא מדברים על זה אבל העומס הנפשי של להיות הקבוצה הפיבוריטית (כל אלופה בהכרח פיבוריטית בשנה אח"כ) הוא עצום ובעידן המודרני רק גקסון הצליח לנצח יותר מפעמיים ברציפות.

          1. 3 אליפויות ברצף. לא שתי שושלות (לא רק).
            פרט לשני טריפלים בשיקגו ואחד של הלייקרס של שאקובי זה לא קרה בכדורסל המודרני.
            ולפני אלה היו הסלטיקס בסיקסטיז והמיניאפוליס לייקרס בתחילת הפיפטיז.

  11. מעורב משובח. קשה לי להאמין שאפשר לרשום על המשפט של אינגרם זכויות קניין רוחני כלשהן (במיוחד שלברון לא היה זה שהמציא את זה…) אבל למכור חולצות עם הסלוגן אפשר גם בלי.

  12. בעניין לוקה
    אין ספק שפיזית הוא חזק גבוה ואין סיבה שישחק הגנה כל כך גרועה
    אבל כמו שלא כל שחקן אתלט מטכשר בהתקפה יש גם כישרון בהגנה ולוקה פחות מוכשר בצד הזה של המגרש. אין לי ספק שהוא רוצה לנצח ומבין את החשיבות.
    במקומו אני עובד כל הקיץ לשפר את ההגנה. גם אם הוא לא יהיה מגן עילית, חלק מהתצוגות שלו בפלייאוף האחרון היו מחפירות וזה תחום שניתן לשיפור

    1. אני לא חושב שלוקה צריך דרמטית להשתפר בהגנה, הבעיה יותר שנגמר לו האוויר בסדרה מול גולדן סטייט, אף אחד לא דיבר יותר מדי על ההגנה שלו מול יוטה ופיניקס. גם ליאניס נגמר הכוח מול בוסטון וגם לטייטום מול בוסטון. תוקפים את הכוכבים בהגנה כדי לעייף אותם, הקבוצה צריכה למצוא פתרון לזה.

        1. זו גם הסיבה שאני מאוד מופתע שהם לא מנסים ללכת על קיירי או דוראנט.
          את הבעעה של הגנה מתחת לסל הם פתרו.
          ההגנה של לוקה זה עליו.
          עוד סקורר זה חובה כי הם יכולים להיות קונטנדרים לכל דבר ולוקה השחקן הטוב בליגה לדעתי

  13. אין מצב שלוקה דונציץ יגיע לפתיחת עונת 2022.23 ב NBA עם עודף משקל. הוא יהיה במשטר אימונים אינטנסיבי כבר מאוגוסט כי הוא מתכוון לשחק עם נבחרת סלובניה באליפות אירופה שתהיה בספטמבר. אבל בניגוד לכמה ידיעות שהופיעו בישראל הוא לא ישחק נגד ישראל במוקדמות אליפות העולם בנובמבר כי אז תהיה כבר עונת ה NBA בעיצומה.

  14. מל
    כתבתי לך אתמול במעורב אבל זה בטח נבלע בים המלל:
    יכול להיות שהתכוונת לקיבוצים שדה אליהו וכפר רופין (ולא כפר בלום)?

    1. גם אני חושב כך. שדה אליהו בלב בריכות הדגים.
      אחד מאתרי הצפרות הכי טובים בישראל ומגנט לצפרים מכל העולם.

    2. +100
      הרבה יותר סביר בריכות דגים בעמק בית שאן ולא בעמק החולה.
      אבל מוזר שמנחם יתבלבל בין שני מקומות שונים כל כך (שומר נפשו ירחק בקיץ מעמק בית שאן או עמק הירדן בעוד שעמק החולה אחלה)

    3. אני חושב שעניתי לך. שכחתי את שם הקיבוץ. אחד מחבריו היה אישיות פוליטית חשובה. הייתי אומר ברדיוס של 10 ק"מ מכפב בלום. בזה אני בטוח כי הייתי הולך לשם לראות את גליל עליון. קיבוץ במרחק הליכה מהירדן שחי על בריכות הדגים שלו.

    4. מנחם דיבר על אזור הגליל העליון אבל סיומת ״אליהו״ יש למיטב זכרוני בשדה אליהו בעמק המעיינות וניר אליהו בשרון.
      הצפרות באזור כפר רופין חזקה מאוד רק שמדובר בקיבוץ השני הכי חם בעמק (אחרי טירת צבי) אז כדאי לקום ממש מוקדם..

  15. רזי לא יודע האם יצא לך להכיר אבל בכפר רופין עושים עכשיו פרויקט שיקום טבעי מדהים על שטחי בריכות דגים שיובשו ולגמרי לחובבי ציפורים וטבע בכלל שווה ביקור.

    1. תמיד תמיד שווה ביקור שם.
      אם מגיעים לרופים השכם בבוקר, בכלל כיף, כי מטבעים ומשחררים שם ציפורים שנלכדו ברשתות.
      תמיד היתה לי חיבה גדולה לברווזים, עוד מהתקופה שילתי לשמוע אותם מגעגעים וצווחים בשמיים.
      אבל לא הייתי במקום כבר 10 שנים.

    1. עמק המעינות זה אחד המקומות אליו הייתי מגיע בשנות השמונים והתשעים לעיתים קרובות, ובעיקר נחל הקיבוצים שהוא כיף גדול ביום חם. יותר מהסחנה והאסי. כולם בעצם אותו הדבר כמו הדן סניר והחצבני…. מתערבבים זה בזה.

  16. לא שומרים עם הידיים, שומרים עם הרגליים. הגנה היא עבודת רגליים, כאשר מונעים מהתוקף את נתיב הכניסה לסל. בשביל זה צריך זריזות אחושרמוטה שאין לדונצ'יץ'.

      1. אני חושב שאתה מתכוון לסבולת לב ריאה, המאפשרת על פעילות אינטנסיבית לאורך זמן, אבל אני חושש שגם את זה אין לדוציץ'.

        …ואז כשאתה מנסה למנוע מהתוקף לעבור אותך בעזת הידיים, נשרקות לך עבירות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט