חם מהתנור: ארד ללונה צ'אמטיי-סלפטר באליפות העולם

לונה צ'אמטיי-סלפטר עשתה ערב (שני) היסטוריה ישראלית, כשסיימה במקום השלישי במרתון באליפות העולם שמתקיימת ביוג'ין, אורגון (ארה"ב). המדליה של צ'אמטיי-סלפטר היא הרביעית בהיסטוריה של ישראל, והראשונה על המסלול, לאחר שתי מדליות של אלכס אברבוך ומדליה נוספת של חנה קנייזבה מיננקו.


הרצה הישראלית חצתה את קו הסיום לאחר 2:20.18 שעות, קצת יותר משתי דקות אחרי המנצחת גוטיטום גברסילסי שסיימה עם שיא אליפות של 2:18.11 שעות.


כזכור, צ'אמטיי-סלפטר היתה בחבורה המובילה במשחקי טוקיו 2020 שהתקיימה בשנה שעברה, אך לא הצליחה לסיים בחבורה המובילה בשל התכווצויות בבטן. גם באליפות העולם שהתקיימה בקטאר ב-2019 היא נאלצה לפרוש בשל החום. אולי מזג האוויר הנוח של אורגון (14 מעלות) עשה את ההבדל.

בשנים האחרונות הפכה צ'אמטיי-סלפטר בת ה-33, שהחלה לייצג את ישראל בתחרויות בינ"ל ב-2016, לאחת הרצות המובילות בעולם למרחקים ארוכים, לאחר שקטפה בעבר מדלית זהב באליפות אירופה 2018 למרחק של 10,000 מ', היא עשתה את המעבר למרתונים שם היא מחזיקה בשיא ישראל של 2:17:45 שעות. היא מחזיקה גם בעל שיאי ישראל במרחקים הקצרים והבינוניים (1500 עד מרתון).

: "זה יום מרגש, לונה סגרה יפה על זאת שהייתה במקום השלישי". סיכם המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה רוגל נחום לאחר סיום הריצה. "לונה לא אמרה שום דבר, רק צעקה יש וכאלה. היא התפרקה ובכתה והזילה דמעות. כל כך הרבה שנים היא חלמה על זה, להיות על הפודיום והנה זה קרה. בוקר נפלא. אחרי שלונה חלפה על פנינו אחרי 30 קילומטר המשכנו לכיוון קו הגמר. היא היא הצליחה לברוח לרצה האריתראית. חיכינו שהיא תתנער ממנה והיא הצליחה".

"הייתי בטוקיו וחוויתי אישית את העצירה של לונה וזה מה שהופך אותה לספורטאית גדולה שהיא תמיד קמה בגדול. זה מה שחשוב. הקריירה וגם הריצה הן ארוכות, צריך לדעת להרים את הראש גם אחרי כישלונות. לונה הגיעה כדי לזכות במדליה ואני שמח שהיא הצליחה לעשות את זה. זה יותר מגדול, זה עצום. המרתון זו אחת המדליות היוקרתיות שיש, זו ריצה קשה פיזית. לונה נכנסת אל השלישייה המובילה של האתלטיקה הישראלית בכל הזמנים. לא משנה מי ראשון, מי שני ומי שלישי, אבל זה הישג עצום".

מאור טיורי, הרצה הישראלית השניה שהשתתפה במירוץ, סיימה במקום ה-23 המכובד עם תוצאה של 2:31.54 שעות.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אמנם היה לה מזל בפרישה של מועמדת למדליה בגלל כאבים בבטן אך היא עצמה פרשה כאמור מסיבה דומה באולימפיאדת טוקיו מספר ק"מ לפני הסוף כשהיא במקום שלישי.
    מגיעה לה המדליה הזו ובצקווה שתוכל לזכות במדליה אולימפית בעוד כשנתיים.

  2. עכשיו קראתי עליה. סיפור מעניין כי היא קנייתית שתכלס הפכה לאצנית רק בישראל, אז במובן הזה היא לגמרי ספורטאית ישראלית, בלי קשר לזה שנישאה לישראלי והפכה לאזרחית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט