מעורב הופס ליום א' / מנחם לס

1.לברון: העיר שאני הכי שונא לשחק בה היא בוסטון. "העיר הגזענית ביותר ב-NBA!"

בהופעה בתכנית "THE SHOP" ביום ששי לברון אמר: "כל הערים הן גזעניות. אבל הגרועה שבהן היא בוסטון. כל משחק נגד הסלטיקס הוא שיעור נוסף בגזענות באמריקה. פיזית לא פגעו בי מלבד פחית בירה שמישהו זרק עלי ב-2012. בוסטון היא פאקינג גזענית יותר מכולן"

*********

2. גזענות בספורט הישראלי?

זאהי ארמלי زاهي أرملي;

האם קיימת גזענות בספורט הישראלי? אני לא מדבר על קבוצת אוהדים קטנה כמו בית"ר ירושלים. אני מדבר על הקהל הרחב. אני זוכר בשנות ה-70 כשהייתי בא לבקר מארה"ב, ואז עדיין בת-גלים הייתה מכורתי, הגיבור של מכבי חיפה היה הערבי זאהי ארמלי משפרעם. אני לא בטוח, אבל נדמה לי שהוא היה ערבי נוצרי. אף פעם לא שמעתי קריאה גזענית כלפיו. מה היה במגרשים אחרים אני לא יודע.

בשנות ה-50 כשהייתי הולך למשחקי מכבי חיפה כמו שעון שני כוכבי הקבוצה היו אהרון אמר ומנצ'ל, המרוקאי והרומני. לא שמעתי אף פעם קריאה כמו 'מרוקאי סכין' לעברו של אמר. גם כשכיכב בנבחרת (מרכז שדה חיפאי איתו ואברהם מנצ'ל) אף פעם לא שמעתי קריאה גזענית כלפיו.

מה קורה היום? האם לערבי קשה לעשות את הנבחרת יותר מאשר ליהודי? האם בנבחרת הוא מקובל כמו יהודי? האם יש עדיין 'מכבי'- 'הפועל'? לפני הרבה שנים היו מקרים של ספירת השחקנים האשכנזים VS מזרחיים בקבוצת כדורגל. בית"ר י"ם אמרנו? במשפחתי היו הורים יוצאי פולין שהתנגדו שבתם תינשא לישראלי יוצא עיראק. (בסופו של דבר היא נישאה לאחלה בחור שנולד באלכסנדריה שבמצרים, והוא גיסי היום)

ומה בקשר לאיתיופים בא"ק? הישנה אפלייה או בדיוק ההיפך, ב-ג-ל-ל שהם איתיופים הם זוכים ליתרונות? ומה בקשר לאורחות חיים? האם היית מעדיף שבתך לא תינשא לאתיופי? מה בקשר לאתלטים יהודים רוסים נגד צברים? האם הקהל הישראלי מעדיף שכוכב מכבי ת"א יהיה לבן?

בישראל, בניגוד לארה"ב למשל, ישנה לא רק בעייה של 'גזעים' (אוקיי, הבה ונקרא לאתיופיים 'מוצא אתני שונה') אלא גם עניין לאומי ודתי (יהודים וערבים), ואפילו 'צברים' נגד 'עולים חדשים'. עד לפני כמה עשרות שנים היתה גם גזענות פוליטית של סוציאליסטים (הפועל) נגד קפיטליסטים (מכבי), ואפילו בית"ר ואליצור.

סתם שואל בקשר לגזענות בספורט הישראלי.

3. עכשיו שהסאנס ARE OUT OF THE WAY, איזה קבוצות נשארו לטעמו של KD?

עכשיו שהסאנס הישוותה את ה-133 לארבע שנים OFFER SHEET שאינדיאנה הציעה לאייטון, הוא שייך לפיניקס. פיניקס לא יכולה עתה להטריד אותו עד ינואר (אפילו אם אייטון יסכים), ואז שנה שלמה שהוא, אייטון, יכול TO VETO כל טרייד עליו. הווה אומר אייטון הוא שחקן פיניקס ל-FORESEEABLE FUTURE. ללא אייטון, לסאנס אין מה לתת לנטס עבור KD (אפילו אם יכללו את דווין בוקר, דבר שהסאנס לא יעשו) עבור KD.

הווה אומר ביני לבין גיא ועידו, שעם פיניקס OUT OF THE PICTURE, איזה קבוצה נשארה שיכולה לעשות טרייד על KD?

4. הברוקלין נטס: אין כמו הבית!

עכשיו נראה יותר מאשר אי פעם מאז הנטס הועפה כטיל מהפלייאוף ע"י הסלטיקס 4-0 שקווין דוראנט נשאר בנטס. זה יקרה רשמית כשמאומה לא יקרה. ז"א קווין ממשיך במסלול החתימה הרגילה שלו שהוא חתום לה עד גיל זיקנה. אני מאמין שגם קיירי אירוינג לא הולך לשום מקום.

אז עכשיו: אילו ראית רשימת שחקנים כזאת – – קווין דוראנט, ניק קלקסטון, רויס או'ניל, ג'ו האריס, קיירי אירוינג, סת' קרי, בן סימונס, פטי מילס, דיירון שארפ, גורן דראג'יק, אדמון סמר, והוותיקים טי ג'יי וורן, למרקוס אולדרידג', ובלייק גריפין, היית אומר, "וואוווו. אם כולם בריאים ובכושר, ובן סימונס באמת חוזר כפי שמבטיחים במלוא הכושר ועם קליעה לא רעה כלל וכלל, היית אומר "וואווו…קבוצה מועמדת לאליפות". אני רוצה רק להוסיף שבנוסף, הנטס החתימה שלושה גארדים שלא ניבחרו בדראפט שבינתיים מרימים גבות בסמר ליג: אלונדס ויליאמס מווייק פורסט, דונובן ויליאמס מ-UNLV, ונואה קירקווד שבינתיים מרשימים מאד. לך תדע.

והיה וקווין דוראנט מכריח את הנטס להטריד אותו או שהוא "משחק את השנים הבאות כמו ששחקן בגילי משחק", מי נשארה כמועמדת ל-KD אחרי שהסטנס ירדה מין הפרק?

5. מיאמי היט – אם לא הנטס אז סאות' ביץ' הוא המקום השני בעדיפותו של KD

מהקבוצות הנותרות מיאמי היט היא משאת נפשו הראשונה של KD, אם דברים בנטס לא מסתדרים והוא והפרונט אופיס מסכימים על טרייד. חבילה אחת של מיאמי יכולה להיום עם ג'ימי באטלר בראשה ושתי בחירות דראפט ראשונות. אבל אם הנטס מעדיפה ללכת לקרב עם צעירים, והנטס יודעת שנקודת התורפה שלה היא בסנטר, הדיל השני – החבילה אם אתם מעדיפים – תתרכז על הסנטר באם אדבאיו, וטיילר הירו. ייתכן ומיאמי תתעקש גם כאן על בחירת דראפט, תיכן בחירת סיבוב שני.

6. טורונטו רפטורס. העיקר לברוח מארה"ב וכל הרינונים על KD שההרעש סביבו מתחיל לעלות לו על העצבים, כשכל מה שהוא מחפש הוא שקט ושלווה

'קווין גוראנט כבר רמז יותר מפעם אחת או פעמיים שהוא ירגיש 'VERY COMFORTABLE PLAYING IN TORONTO'. בשנים האחרונות יותר מדי זבל נישפך לעברו. מי שזוכר את KD כששיחק בטכסס מכיר אותו כטיפוס שקט, אינטרוברטי, מופנפ, ואפילו ביישן. פתאום הוא הפך – תלוי בהשקפת העולם שלך – לאוייב הציבור מס' 1'; 'טרמפיסט' התופש טרמפ לאליפות, או המקצוען האופטימלי שחזר לשחק אחרי פציעה קשה והוא, עדיין, שחקן ההתקפה מס' 1 בעולם.

לא משנה. כל מה שהוא רוצה עכשיו בשלוש-ארבע שנות הכדורסל הנותרות שלו הוא שקט בו יוכל לעשות את השטיק שלו ללא כותרות מלבד אשכרה הופס. טורונטו יכולה להיות אחלה מקום, ולא רק בגלל שהספורט שלה הוא הוקי קרח: עתונאים קנדיים הם הרבה יותר נוחים ועדינים מעמיתיהם בניו יורק או ברוקלין שמחכים רק לסקופ: "דוראנט ניתפס מנסה לגנוב חפיסת שוקולד מסטופרמרקט 'פבליקס'".

טורונטו יכולה בקלות ליצור חבילה עם פסקל סיאקם ופרד ואן-וליט. נקודת השבירה הוא סקוטי בארנס: האם הנטס תעמוד שהיא רוצה אותו? אם כן אז אין דיל כי טורונטו הודיעה שהוא מחוץ לתחום.

7. גולדן סטייט ווריורס: סטפן קרי רוצה את KD. הפרונט אופיס לא מתלהב

גולדן סטייט ווריורס: סטפן קרי כנראה רוצה; הפרונט אופיס מסרב. כאן מתחיל ונגמר הסיפור כי הווריורס יכולה בקלות ליצור חבילה שהנטס תקפוץ עליה עם וויגינס בראשה, ואליו יצטרפו שני צעירים. מין קמינגה כזה ועוד אחד.

.

8. כדורסל בשתי מערכות: מערכה אלף (א') – קמינגה ב'המשחק הגרוע ביותר בחיי'

דבר אחד שאני חייב לומר על דריימונד גרין הוא שאין כמוהו לומר את מה שהוא רואה. אני לא אומר שמה שהוא רואה תמיד הולך יחד עם המציאות, אבל לפחות הוא אומר מה שהוא חושב ללא כחל וסרק וללא 'מה יגידו עלי'?

אז באפיזודה האחרונה של “The Draymond Green Show, הווטרן של הווריורס העונד ארבע טבעות על כף ידו האחת הוא EXPRESSED DISMAY על הופעת הבכורה של בן קבוצתו יונתן קמינגה בלאס ווגאס.

Green was in attendance at Thomas & Mack Center for the Warriors’ clash against the New York Knicks, which featured both Kuminga and Moses Moody in the starting five

ב-24 דקות קמינגה – זה שאמור לקחת את השליטה על הווריורס אחרי שהגרעין העכשווי יתלה את נעליו – קלע 4 נקודות, חילק 3 מתנות, וקטף שתי אשכוליות. הוא קלע 2 מ-10 מהפארקט והיה 0 מ-3 מהטריי. או, כמעט שכחתי. ב-24 הדקות הללו הודבקו לו גם 5 עבירות, 3 מהן טפשיות לחלוטין.

Iגרין:

“I’m going to say this publicly because I said it to his face,” Green said on his podcast. “I thought Jonathan Kuminga was so, so, so bad in the game that I went to when they were playing the New York Knicks. I thought he was very, very bad. He didn’t look engaged.

Kuminga later called the effort the worst game of his life.

9. מערכה בית (ב'): האם זה "THE PLAY OF THE SUMMER" בביצוע יונתן קמינגה?

דבר אחד אני מבטיח לאלה שיישארו כאן עם המשחק איתי בחמש השנים הבאות: קמינגה יהפוך להיות סופרסטאר!

10. או במבט אחר מזווית אחרת:

11. קליי תומפסון החליט לעלות על המדיה שלא נתנה כל צ'אנס לווריורס לנצח את האליפות

אני לא מבין מה פתאום עכשיו ולא מיד אחרי שזה קרה, אבל קליי תומפסון החליט שזה הזמן הנכון לעלות על המדיה ש'אין להם מושג'.

הנה עוד מדבריו:

Anyone who has the ‘expert’ under TV analysis of their respective sport, but never really did the damn thing, you can’t trust them,” Thompson said. “You can’t trust their opinion, you can’t trust their expertise, because they literally said we were dead in the water, and what did we do? Win the championship. I know it hurt them bad.”

12. התפתחות חדשה: ראסל ווסטברוק לסן אנטוניו ספארס?

נראה שהלייקרס לא יצליחו TO CLEAR SALARY כדי להטריד את ראסל ווסטברוק בקיירי אירוינג. אבל אולי יבוא גואל מסן אנטוניו, קבוצה שיש לה את הרצון ואת 75% מהכסף להביא את ווסטברוק, מהלך שירווח את תקרת המשכורת של הלייקרס ב-40 מיליון, ואז יתחילו לדבר על קיירי אירוינג.

לפי J. ELLIS ייתכן ש-DEAL כזה מתחיל להלביש עור ורקמות (deal may be close to happening). השמועות מגיעות ממקורות שונים הן שקיירי עובר ללייקרס וראסל ווסטברוק לספארס, וכדי לדחוף את ה-DEAL הספארס דורשת UNPROTECTED FIRST ROUND PUCK מהלייקרס.

מה שגורם לספארס להסכים לעסק הזה היא המחשבה שסן אנטוניו תהיה בית מצויין לראסל ווסטברוק שייכנס לנעליו של דג'ונטה מוריי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 290 תגובות

  1. תודה מנחם.
    בשנות העשרים שלי גרתי בפלורנטין ויחד עם גיא חבוב היינו הולכים לבלומפילד לראות את הפועל.
    בפעם השלישית ישבנו מאחורי אבא שפיתח גרעינים יחד עם ילד חמוד ובמשך שעתיים קילל את הפועל ולא חזר על שום קללה פעמיים. והילד החמוד בן החמש יושב ומסתכל על האבא שלו בעניינים תמימות של ילד בן חמש. מסתכל ולומד…
    זאת היתה הפעם האחרונה שלי במגרשים בישראל.
    מקום שאמסלם הוא הומו, ארון קבורה ביד אליהו, סיבוב חיסולים בשכונות של נגה יפו ליד בלומפילד, קרבות סכינים בירושליים וסכנין. צמיגים מפונצרים במגרשים בהרצליה.
    ישראל זה המקום הכי גרוע בעולם שראיתי בו ספורט. מקום בלי תרבות לחלוטין.
    ….
    לפני שנה במשחק עם מאה אלף איש ב MCG משהו זרק אבו קאנט (אבוריגיני עם עוד קללה מגעילה) ביציע והמשחק הופסק . וחמישה שוטרים ליוו את האוהד החוצה שהמצלמה על הפרצוף שלו שכל אוסטרליה תדע מי זה.

    1. שלא לדבר על להיות כדורגלן ערבי בימינו בנבחרת ישראל…
      קשה מאוד לקחת את הילדים שלך למשחק פה, מדי פעם לוקח את הבת שלי בת ה-9 למשחקי כדורסל פה של קבוצתנו האהובה וממש לא חפה מבעיות בהתנהגות הקהל שלה גם (הפועל ת"א). לשמחתי בדרייב אין יש סוג של יציע משפחות יותר מתון ומותאם לכך ועדיין גם שם לעתים מורכב בעיקר במשחקים "הטעונים" שאליהם אני עדיין לא מעז לקחת אותה.
      (דרבים)

      1. יציע המשפחות בדרייבאין סביר. יציע העמידה זוועת עולם. הייתי במשחק בשני נגד מכבי השנה בפלייאוף, כל הזמן קללות בלי קשר למשחק, אכזבה גדולה. מזל גדול שלא הבאתי את הילדים איתי

    2. צודק 100 אחוז. אחת הסיבות שאני מחובר לליגה זה ההתנהגות של האוהדים. בארץ? אין מצב שאני מתקרב לאיזה שהוא איצטדיון ספורט. בחיים לא. לא אני ולא אףאחד ממשפחתי. דרך אגב אירופה די דומה בחלקים נרחבים ממנה.

  2. תודה מנחם,
    מחכה לצרחות "אוי וויז מיר" של שי ושאר אוהדי הספארס😂
    התפתחות חדשה: ראסל ווסטברוק לסן אנטוניו ספארס?

    1. שי יודע הכל עוד לפני שדברים קרו או יקרו. זה פשוט מדע בדיוני.
      הדרך היחידה שראס עובר מהלייראס זה אם נפתחת קבוצה חדשה בליגה, וכל קבוצה מעבירה לה שחקן אחד מתנה 🎁.

      1. אתה יכול לכתוב על מה שבא לך וזה תמיד יתקבל באהבה.
        אבל כשזה כל כך ״יצירתי״ – לפעמים תצא לי איזו תגובת הפתעה שכזו…

  3. תודה מנחם.
    גם בישראל יש קהל מאתגר. לא יותר ולא פחות מאשר במדינות אחרות. בנבחרת הכדורגל יש לא מעט שחקנים ערבים, ובדרך כלל הקהל לא מגיב בצורה יוצאת דופן.

    1. עמיחי זה לא מדויק…אם חלילה מתבטאים בנושא לאומני הלך עליהם.. ראה מונאס דאבור.. נאתכו כקפטן אכל פה הרבה דרעק על זה.. יש דוקו מצוין של כאן 11 מלפני שנתיים על כל המורכבות של להיות כדורגלן ערבי בנבחרת ישראל בימינו.
      https://youtu.be/MSR8Xu5yVnI

        1. ואם שחקן יהודי מתבטא פוליטית? למה אז אין לזה השלכות? או אם שחקנים עושים מעשים בגבול הפדופליה והם שחקנים יהודים אז זה בסדר ואפשר לסלוח להם?
          ואם הקפטן הנערץ על ידי כמעט כל אוהדי הכדורגל בארץ,זורק את סרט הקפטן על הקרקע ,זה בסדר?
          בחיאת עמיחי לבוא ולהגיד שהוא התבטא פוליטית ובגלל זה לא סולחים לו כל כך הרבה זמן אחרי שלכל שחקן אחר(יהודי) סולחים על לא מעט דברים ואפילו יותר חמורים זה במקרה הטוב לגלגל עיינים ולהתעלם מהגזענוות.
          מה שכן לזכות הכדורגל אפשר להגיד שזה לא רק בכדורגל וזאת המציאות שלנו,שחצי מהעם מזועזע שיש מפלגה ערבית בקואלציה ומכנה אותם תומכי טרור ובטוח שכל הכסף של המדינה הולך למגזר הערבי רק כי יש מפלגה ערבית בקואלציה אז הגזענות זה הרבה מעבר לכדורגל

          1. אם אתה שואל אותי – לדעתי לזהבי, אצילי ומיכה אין מקום בנבחרת ישראל. מכיוון שאף אחד שם לא שאל אותי, אני ממשיך לקוות להצלחתה של הנבחרת בלי קשר לשאלה מי משחק שם. גם הקביעה שלך מה חמור יותר או פחות היא לגיטימית, אבל יש הרבה אנשים שחושבים אחרת, וסדר עדיפות שונה לא הופך אנשים לגזענים.

            1. ואני אסייג – עם התנצלות ראויה ופעילות מתאימה ייתכן שדעתי תשתנה

          2. אתה כנראה לא הבנת את הסייף של הדברים שלי.זה לא קשור למעשים שכל אחד עשה או לא עשה זה קשור נטו למוצא של השחקן שעשה את הדברים.ששון וייסמן מפרסם פוסט תמיכה צוהל באיתמר בן גביר וכותב שרק הוא יושיע אותנו מתמוכי טרור.אז במשחק הבא של הנבחרת הוא מקבל מחיאות כפיים סוערות מהקהל.אז כן שפעם אחת יהודי מתבטא פוליטית ומשמיץ 20 אחוז מהאוכלוסיה והוא מתקבל במחיאות כפיים ומצד השני שחקן ערבי מתבטא פוליטית(לא התבטאות מוצלחת) ומעל חצי שנה לכל מגרש שהוא הולך הוא קבל שריקות בוז צורמות (אפילו אחרי שערים שהוא כובש).זאת גזענות איך שלא תנסה לייפה את זה ולהגיד מילים יפות כמו סדר עדיפויות שונה.
            במילים אחרות אתה יכול להיות שחקן ערבי בנבחרת ישראל ואפילו נקבל אותך בצורה יפה ולא נקלל אבל אם תעיז לעשות משהו שלא יימצא חן בעייננו אתה שרוף וזה לא כי אנחנו גזענים אלא כי ההתבטאות שלך לא מוצלחת…

            1. הפרשנות שלי לאירועים האלה היא אחרת

            2. כי אתה כנראה מעדיף להימנע מהפיל שבחדר ולייחס את זה לתגובות סך הכל סבירות כי הוא עשה משהו שעצבן את הקהל אז הקהל מגיב לו .מה שהיה נכון אם הייתה התייחסות זהה לכל שחקן ולא התייחסות שונה לשחקן ערבי לעומת שחקן יהודי.

            3. אני חושב שהיו עושים אותו דבר לשחקן יהודי שהיה מתבטא בצורה כזאת. מאחר וזה לא קרה, אין דרך לבדוק את זה.
              בין כה וכה – אני לא חולק על ההנחה שיש לחברה הישראלית הרבה מקום לשיפור, אבל אני אופטימי בנוגע לעתידנו.

            4. מה שעשה דאבור
              הוא תמיכה לאומנית באויב
              תראה לי מקרה דומה בנבחרת כלשהי בעולם שאחד כזה היה נשאר בנבחרת ואז נדבר
              זה לא גזעני זה לאומני

              ואגב אתה עצמך הכנסת פוליטיקה אז רק אגיב ואומר שמי שהחליט שעבאס וחבורתו הם תומכי טרור הם …..לא אחרים מאשר
              חלק מחברי הקואליציה כולל ראש הממשלה השימושי הקודם שאמר זאת ולא רק אמר זאת אלא תמך בפסילת כמה מחברי הקואליציה בתור היותם תומכי טרור .
              אז בשורה התחתונה באמת לא כדאי שנכניס יותר מדי פוליטיקה לכאן
              אבל האמירה תומכי טרור לא הגיעה מהאופוזיציה או מקהל הכדורגל
              היא הגיעה מלא פחות ולא יותר ראש הממשלה הקודם
              כאשר גם ראש ממשלת המעבר הנוכחי התבטא כך בעבר
              (זועביז)

            5. דאבור נפל קורבן לאנשים שהוציאו את דבריו מהקשרם ועשו על זה הון פוליטי, קצת כמו ביבי וה"נוהרים לקלפיות" שלו. הוא בטח לא "בוגד" ולא הזדהה עם האויב. אבל אבן שטיפש אחד זרק לבאר….
              .
              הוא יצא בסופו של דבר נגד אלימות משטרתית, בעיקר נגד מבוגרים וזקנים, בדומה (מאוד) למה שכולנו כאוהדי ספורט מתלוננים נגדו המגרשים.
              הבעיה זה שאיש כבר לא מקשיב למה שהוא אמר או להבהרות שלו, ועכשיו זה כבר קיבל חיים משלו, עם כל מיני סיסמאות שמשרתות פוליטיקאים.
              חבל, כי באמת לא נראה שזה מה שהוא התכוון אליו.

            6. ינון אכן דבריו של דאבור הוצאו מהקשרם. אבל בשורה התחתונה הבוז שהוא מקבל הוא לא על מה הוא אמר אלא על מה חושבים שאמר. ועל זה הוא מקבל בוז "מוצדק".

            7. אם אתה מבין הדברים הוצאו מהקשרם אז למה זה מוצדק?

            1. מחזקת ממש.
              תודה יניב.

          3. לא אומרים שלמפלגה הערבית היא מפלגה של תומכי טרור בגלל שהיא ערבית אלא בגלל שיש תיעוד לתמיכה בטרור ובמחבלים של חברי המפלגה הזו.

      1. 1. דאבור אוייב של העם היהודי ולכן הוא זוכה ליחס כזה. היה מוטב לו היה מסולק לאלתר מהנבחרת ומוטב היה לו כל ערבי אחר שמתבטא כך היה מאבד את הזכות ללבוד את המדים הלאומיים.
        2. בן גביר לא אוייב של העם היהודי, להיפך הוא תומך נלהב בעם ואדם לגיטימי. זה שאתה ושאר המטורללים מהסוג שלך אלרגיים ליהדות ולאומיות יהודית מעיד בעיקר עליך.
        3. בני סכנין ושאר הקבוצות מהמגזר הן הקבוצות הכי גזעניות בארץ. אני מבין שבתקשורת מדברים על זה פחות אז נוח לך להתעלם (בנינו, היית מתעלם גם אם זה היה מובלט…) אבל אל תצפה מכולנו לבלוע את השקר הקטן שלך ולהתקדם הלאה.
        4. במדינה היהודית אנחנו בעיקר בע ד היהודים. הערבים צריכים להפנים את זה ומסתבר שגם חלק מהיהודים צריך. את המדינה בנו יהודים בשביל יהודים. הערבים יכולים להנות מהפירות אבל לא לקבוע מדיניות ולא להתבטא כנגד הלאום השליט.

        1. תודה על התגובה המלבלבת. עשית לי חשק נורא גדול להתדיין איתך כי נראה לי שאתה פתוח לדיון ולקבלת דיעות של אחרים אבל מראה לי שאני אוותר

        2. אין לך בכלל מושג מה אמר דאבור, אבל אתה יודע שהוא אויב העם היהודי.. נו מילא
          בן גביר הוא אולי לא אויב העם היהודי, אבל הוא נבלה גזענית. לשים את התמונה של גולדשטיין בסלון שלך אומר הרבה על ה'איכויות' שלך.
          איזה שקר יניב אמר לגבי בני סכנין? אתה כנראה על מצב אוטומט ויורה סתם נגד ה'סמולנים' שזה הכי עלוב שיש.
          וסעיף 4, נו מה יש עוד להגיד..

  4. בוקר טוב, מנחם.
    .
    שחקן לא יכול "להסכים לקיצוץ שכרו" בשביל שטרייד יצליח.
    קבוצות לא יכולות להתחלק בתשלום שכרו של שחקן שעובר בטרייד.
    .
    אחלה מעורב, תודה.
    שבוע טוב.

      1. אם ווסטברוק עובר בטרייד –
        הוא יקבל כל סנט מהחוזה,
        לא לווסטברוק ולא לקבוצה יש את הסמכות להפחית מהסכום.
        .
        הדרך היחידה לשינוי סכום החוזה זה בייאאוט עם הסכמה של השחקן לקבל פחות כסף תמורת היכולת להפוך לשחקן חופשי.
        צריך להשלים דגש –
        בייאאוט משמעותו שהקבוצה משלמת לשחקן שכבר לא משחק עבורה.

  5. חס וחלילה דוקטור, היזהר בלשונך, יש מדינות שעל הצעה כזו (הדביל לספרס) נכנסים לכלא לכל החיים, או גרוע מזה – 20 שנה בכיסא חשמלי.
    הדביל המקפץ יתאים לספרס כששיקוצים יעופו, כשטריי ינוע בלי כדור, כשקבוצה של דה-שוט תיקח אליפות.
    אם נעשה את הנורא מכל זה רק כדי לקבל בחירות, ולעשות לו ביי-ביי.
    אתה כתבת הכי מדויק – "הספארס דורשת UNPROTECTED FIRST ROUND PUCK מהלייקרס."
    אנפרוטקטד פירסט ראונד פאק 🖕🏻
    זאת הייתה התשובה שלנו להצעה

      1. אשת פעם אחרונה שהבאנו אנפרוטקד פאק זה נגמר באיידס למגיק; ראס יעשה לכם רק טוב בקבוצה יזרז אותכם לבחירה הראשונה בדראפט .

    1. אם ראס יקרה, אתה מוזמן לעגלה בבוסטון. תסתדר שם מצויין. בכלל אני מזמין את כל ה LLL לעגלה, יש מספיק מקום בעגלה שנושאת בגאון, קבל עם ועדה, את דגל שנאת ה-לברון. הראשון לשיקוציותו..

      1. הלו הלו מי ישב לידך בעגלה של הירוקים כל הדרך כששי עשה לנו תלמה ולואיז
        שי בעונש לעונה הבאה ,אין לו אישור לעגלה הירוקה ואת דה שוט אני ארתום בתור סוס לעגלה
        אם הקלינגי מגיע לספארס לפופ יגדל השיער מחדש

            1. 😂😂😂😂😂😂😂
              כל השנה ה-ללל מקללים את לברון
              עכשיו הוא הולך לתקשורת ומקלל אותם בחזרה חחחחחח
              .
              ראס בספרס יביא אותם לפלייאוף

        1. מפציץ חזרת מקראקוב? אני מקווה שנהנית בחופשת הקיץ, אנחנו מרחיבים את הצנטרישטוט לעונה הבאה ומחכים לך בזרועות פתוחות, אנחנו עושים הכל כדי להחזיר את האשך אלינו כחבר קבע לאחר שנעלם לחלוטין העונה והגיע רק בסוף העונה אם חיתול של הסאנס.
          בסרטון אני מחפש את שי במהלך העונה
          https://giphy.com/gifs/nickelodeon-looking-searching-l0MYHq0IFikDrVQOc

          1. קראקוב משוגעת הייתה שם הופעה של פרל-ג'אם אבל פיספתי אותה, אנשים שם יוצאים בארבע וחצי בבוקר שיכורים מהמועדונים עושים רעש צוחקים שרים הייתי שם הרבה פעמים תמיד בחורף לא ידעתי איזה חיי לילה יש שם בקיץ. קאריוקי-פולסקה.
            רזיאל – בהמשך לשיחתנו – בחזרה בארץ קיבלנו אישור להשתחל (עם ליווי צמוד) לממלכת המזוודות האבודות. כל הכבוד לגברת שאישרה לנו (עם הבטחה מאיתנו שלא נצלם). אשתי מצאה שם את המזוודה האבודה!!! היא מעולם לא עזבה את גבולות המדינה
            🙂
            חחחח
            לפחות הכל שם עכשיו אנסה לקבל איזה פיצוי.
            .
            ברוך החופש הזה ארוך, אחרי שהייתי עם האישה בקולדפליי אז היא עכשיו מבסוטה – אבל יש את הבנות – הן רוצות לסיני – שארם אל שיק! או דהב. הייתי שם אלף פעם תענוג אבל חם חם… אוי אוי… לא יודע מה עדיף – מונית עם בדואי חצי ישן שנוסע 150 קמ"ש כמו בדרך כלל (כולל "הגומל" כשמגיעים) או הלהיט החדש – טיסה לשארם שזה אומר שוב מתור אל תור אל תור אל תור בנתב"ג.נבר אנדינג – והמזוודה מגיעה או לא? טוטו לוטו חצילים
            🙂
            נוכלים בוזזים שודדים

            1. בשעה טובה פגשתי את האשך ברחוב https://giphy.com/gifs/reunion-chimp-JcEbzHIM7lJBe
              חוזרים לצטרישטוט עונה הבאה בפול כוח. סיני? למה לא טורקיה או יוון?

            2. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              החופים בסיני מנצחים את רוב החופים בעולם בטח שאת אלה של אירופה (טוב נו, לא הייתי בכולם חחחח).
              גם החום זה בונוס כי אתה כל היום במים. ביוון אם המים צלולים אז הם בדרך כלל קפואים.
              הבעיה שהמחירים במלונות בסיני הגיעו למחירים של יוון. לא פראיירים המצרים, הבינו שהישראלים ישלמו כמה שתבקש מהם. דילמה.
              לגבי תורכיה – הייתי בעבר גם באנטליה וגם באיסטנבול, אחלה מקומות, אבל נראה לי קצת פאסה, לא יודע למה, זה מרגיש בילוי של פעם. אין הסבר
              🙂

            3. עזוב שטויות, איך הפולניות?

            4. או! סוף סוף מישהו מדבר לעניין.
              גבוהות, יפות, עצבניות. כל מה שאתה מחפש באישה
              🙂

          1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
            השם החדש הולם אותך. צריך להחזיר את גיא לרשע ושיחזיר את האווטר עם הזקן.
            שומרים לך מקום בעגלה בתנאי שתתחייב שאחרי שנגמר ג"ס אתה על העגלה עד הסוף המר.

    2. אוי זה יהיה ענק.תכלס לא מבין את הלייקרס אם זה נכון שיכלו להעיף אותו וזה נפל רק על בחירת דראפט אז מה שנקרא אוי זימר איזה טמטום.
      אלא אם באמת לג'ני פשוט נמאס מלברון והיא מנסה בדרך פאסיב-אגרסיב לגרום לו לעוף מהלייקרס

  6. למיטב הבנתי גם אם יגיע, ראסל אמור לעשות בייאאוט מיידי, כמו גלינארי לפני שבועיים, ודראגיץ' לפני חצי שנה. עם זה אין לי בעיה. אם הוא לא עושה בייאאוט, ואכן מצפה לשחק, אז זו עסקה זוועתית עבורנו. אבל קשה לי להאמין שהוא ירצה לשחק אצלנו – הוא יעדיף טו סמולר דה השפלה.

  7. תודה מנחם.
    בוודאי שיש גזענות בספורט הישראלי,אמנם יש יותר שחקנים ערביים בנבחרת אבל זה נובע כי יש יותר ויותר שחקנים ערבים שמשחקים כדורגל והם פשוט טובים.רק תסתכל מה עשו למונאס דבור על הפוסט שהוא העלה,כל משחק שהוא משחק עבור הנבחרת שורקים לו בוז כי הוא כתב פוסט שנוי במחלוקת(ואחר כך גם התנצל וגם הסביר אותו) לעומתו למשל שון וייסמן העלה פוסט תמיכה במורשע טרור בן גביר וכולם הרעו לו.

    1. שאלה לי אליך, עשרות שחקנים ערבים שיחקו בנבחרת ישראל, שמעת פעם שהקהל שרק לאחד מהם שריקות בוז??
      שריקות הבוז הם לדבור ורק אליו, והוא "הרוויח" אותם די ביושר.

      1. היה פעם שחקן בשם עבאס סוואן.תעשה עליו גוגל ותראה איזה יחס הוא קיבל.
        מעבר לזה שלגלגל עיינים ולהגיד שבגלל הפוסט שהוא כתב לפני כל כך הרבה חודשים עדיין מגיע לו שריקות בוז זה במקרה הטוב אתה נותן לעצמך ]פטור ולגיטימציה לגזענות במקרה הרע אתה אפילו לא מבין את זה.
        ושוב מעניין שעל פוסט שנוי במחלוקת ואפילו אתה יודע מה נורא לא מפסיקים לשרוק לו בוז אבל ששון וייסמן כותב פוסט תמיכה בבן גביר זה האלן וסהלן ואיזה גיבור ואלוף ושלא נדבר ששחקנים עושים דברים לילדות בתיכון זה לגיטימי ובטח ובטח לא מצדיק קראיות בוז לשחקן שלובש את מדי הנבחרת

          1. תראה לי איפה כתבתי שבן גביר יותר גזען מעודה או טיבי?
            כן כתבתי ששון וויסמן רושם פוסט תמיכה בבן גביר ומכנה את הערבים כתומכי טרור ואף אחד לא אומר/עושה עם זה כלום.ואם כבר מדברים ההבדל בין בן גביר לעודה וטיבי זה שבן גביר הורשע בפעילות טרור ואילו עודה וטיבי לא

            1. היהודים תומכים ביהודים. לא יודע למה לשמאלנים קשה להבין את זה. במי תרצה שנתמוך? בשיח ראעד סלאח? קשה לך עם זה שלעם הזה יש מח והוא מבין שתמיכה באוייב הערבי היא תמיכה בהתאבדות? קשה לך עם זה שהיהודים מבחינים בין אוייב לאוהב?

            2. עוד תגובה נהדרת. יאללה איזה כיף שאתה מגיב. אתה ממלא אותי אושר פשוט

            3. ההרשעה שלו ביחס לזיכוי שלהם מעידה רק על דבר אחד
              על האכיפה הבררנית של מערכת המשפט
              אגב גם המרגל המתועב עזמי באשרה לא הורשע וזה אומר הכל .

  8. בספורט הישראלי יש לא רק גזענות אלא בכללי ביטויי שנאה כלפי אוכ' מוחלשות ללא הפסקה – 'הומו' 'קוקסינל' 'נקבה' וכו' אלו ברכות נפוצות בכל מגרש שיצא לי להיות בו בחיי (ואפילו שלא הייתי הרבה – הייתי מספיק).
    לא סתם אין כמעט שחקני כדורגל מחוץ לארון אפילו שבפועל בוודאות יש.
    חלק מהתרבות שלנו לטוב ולרע – דם חם וזה.
    .
    תודה מנחם – תמיד כיף לפתוח איתך את הבוקר!

    1. לילי את צודקת אבל דווקא זה לצערי די גלובלי, גם בספורט העולמי נדיר למצוא לצערי בשנת 2022 ספורטאים למשל מחוץ לארון… אגב אפשר לפתח פה דיון שלם על מילים כנקבה, כוסית וכו' בין גברים שהפכו למילות גנאי בתרבות שלנו אם בספורט, אם בבתי הספר ואם בצבא כמובן

      1. המילה השניה היא מילה מגונה בכל קנה מידה המתייחסת לאישה כחפץ מילה שכל העיקר בה הוא אבר המין ומתארים אותה דרך אבר המין.
        לא לא דבר שיכול להיחשב חיובי בכל מצב שהוא.

      2. אני מסכימה – זאת בעיה שקיימת בכל העולם.
        פשוט אני גרה כאן אז כאן בעיקר זה מפריע לי – לא רק, אבל בהחלט בעיקר.
        ויש לי המון להגיד על מילות הגנטי הללו (שממש לא רק בספורט) אבל נראה לי זה לא המקום והזמן לדיון הזה.
        אגיד אבל שאני באמת מרגישה שבשנים האחרונות יש ניסיון להביא לשיפור שגם קצת מצליח.
        אני אופטימית.
        פשוט אופטימית ריאליסטית.

    2. לילי כמובן שיש שנאה כללית,ספורט הוא בדרך כלל מראה של האוכלוסיה בכללי.אבל לזכות הכדורגל אפשר לומר שהייתה התקדמות גדולה שכמעט כל מי שנמצא בכדורגל כולל אוהדים קיבלו בצורה יפה את המהפך של ספיר ברמן וקיבלו את זה בצורה יפה ומעוררת כבוד ותקווה.

      1. אני בהחלט מסכימה.
        יש התקדמות יפה מאוד שאני שמחה לראות מהצד.
        ד"א ספיר מהממת אמיתית.
        לא רק על מסך הטלוויזיה.

      2. כל פסיכיאטר יגיד לך שאדם שחושב שהוא לא מה שהוא – יש לו הפרעה נפשית. אני יודע שזה לא מקובל אבל זאת הפרעה נפשית מוכרת מאוד.
        איך היית מגדיר אדם שחושב שהוא חתול נניח? למה זה שונה מאדם שחושב הוא לא המין שאיתו הוא נולד? למה זה שונה אם אדם חושב שהוא אלוהים? תיכף יתחיל המבול הפבלובי, אני רגיל לזה, אז יאללה תתחילו…

        1. רואים שמעולם לא נפגשת עם פסיכיאטר – ואם כן – רואים שלא הקשבת למילה שיצאה לו מהפה.
          המשך לקשקש, אני בטוחה שיש א־נשים שזה ממש מעניין אותם ☺️

    3. אפשר לחשוב שבתקשורת הישראלית או באומנות הישראלית אין גילויי שנאה נוסח צ׳צ׳חים, בהמות, מחנה האופל, מנשקי קמעות ושאר ״ברכות״ מהסוג שמקובל עליכם שם במחנה האור

      1. אין לי מושג על מי אתה מדבר כשאתה אומר אתם.
        אני אני ומייצגת אך ורק את עצמי.
        מוזמן לתת ביקורת עניינית או ללכת לעשות מיאו לחתולים ברחוב – אני באמת שבסדר עם שתי האופציות.

  9. קרי לא לחץ על שום הנהלה. בוב מאיירס גם הרבה פעמים דיבר על זה שקרי מתעניין אבל לא מתערב. זאת בניגוד לדריימונד גרין.
    קרי אמר משהו בסגנון של – לא נכנס לזה כי לא יודע מה יילד יום, אבל מרוצה מאיך שהקבוצה נראית עכשיו. הוא גם התכתב עם דוראנט כדי לברר מה העניינים.
    מאז כולם עסוקים בלפרש את זה כלחץ על ההנהלה ושיחות ליליות מהחניה…
    "I was in Las Vegas last week for Summer League, and someone from KD's camp told me that Steph Curry was among the stars around the league who had reached out to KD to find out exactly what he was thinking," Bucher said on "First Things First." "The point being made that Steph was not opposed to KD, in spite of the way things ended, to KD coming back to the Warriors."

  10. מנחם היקר תיקח בבקשה בחשבון שיש אנשים שממש קשה להם לפתוח את האתר בבוקר ולראות תמונה של לברון. ממש קשה. תתחשב. (סליחה מראש מהאוהדים שלו זה לא אישי!!!!!).
    זה גורם לתחושת בחילה תחושה שאין חשק להתחיל את היום בטח שלא לקרוא את המעורב (קראתי מעורב נפלא).
    זהו שחררתי. סליחה מכל אלה שנפגעו.

    1. שישחק עם הבן שלו שישבור כבר את כל השיאים העיקר שיפרוש. יאללה שיפרוש כבר. שיפרוש אינשאלללה. אמן אמן אמן.

  11. שאין תרבות ספורט אפשר לכתוב על גזענות. יש הרבה שחקנים ערבים בקבוצות המובילות בארץ. אבל שנבחרת הכדורגל שלנו לא מגיעה להישגים, כל מה שנשאר לכתוב זה אם השחקן הערבי שר את התקווה לפני המשחק או לא (ע"ע אייל ברקוביץ). בקבוצה שלי מכבי חיפה ממש מטפחים כישרונות מהמגזר. אותו זהי ארמלי שתמונתו מפארת את הכתבה של מנחם משמש כיום כמגלה כישרונות במגזר הערבי של הקבוצה.

    1. ארמלי היה גיבור ילדותי…
      התרגשתי לראות אותו לפני כמה שנים, פייס טו פייס, עובד כמחסנאי מוסך של אחת מחברות הרכב הגדולות.
      מאז חיפה לקחו אותו באמת לתפקיד במועדון. איזה שחקן ענק

  12. אחלה פוסט.
    כן. יש גזענות בישראל, והיא גם בספורט.
    יש שנאה ואלימות בין מחנות אוהדים (מכבי – הפועל בת"א, ביתר נגד שאר העולם, )
    מי שיגיד שאין גזענות, או משקר או ממש מנותק.
    ראסל לספארס היה יכול לעבוד לפני 4 שנים, אולי אצל מאמן נורמלי אחרי OKC היה מתיישר. היום זה כבר אבוד, ואפילו פופ לא מאמין שאפשר לתקן את זה.

  13. כמות אוהדי בית"ר הגזענים היא לא מבוטלת. אני לא מכליל על כולם – אבל זה ממש לא מיעוט. מיעוט לא נשמע ככה:
    https://www.youtube.com/watch?v=otxRkFwp824
    שים לב שהתגובות לסרטון ביוטיוב מאוד אוהדות, וכל פעם מישהו טורח לציין שהוא בכלל אוהד קבוצה אחרת אבל יופי וכל הכבוד להם.
    .
    קבוצת האוהדים הגזעני של בית"ר גם משליטים טרור באיזור סביב המשחק והתקיפו חברה ערביה שלי ואת הבנות שלה כשהן היו בקניון מלחה בערב שבית"ר הפסידה בו.
    אם זה קיים בקבוצות האחרות ולא מגיע לתקשורת אני לא אופתע.

      1. זה גם פחות מוסדר כמדיניות לא רשמית של המועדון כמו בבית"ר.
        אבל כן, זה שאנחנו מחזיקים את המועדון הגזעני באירופה לא מוסיף כבוד, אבל גם לא אמור להסתיר את שאר הבעיות והגזענות במועדונים האחרים.

      2. יש 1000 שחקנים שלא ממשיכים בקבוצה אחרי כמה שנים
        למה ראדי לא המשיך בב"ש אחרי 3 אליפויות ?
        למה טל בן חיים לא המשיך במכבי תל אביב

        להגיד שראדי לא המשיך במכבי בגלל גזענות זו הגזמה רבתי

        1. לך תבדוק בקבוצות של אוהדי מכבי מההיה עם ראדי ואיזה בלאגן היה בין אילו שקיללו אותו על בסיס גזעני ואילו מהקהל שהתנגדו.הייתה ממש מלחמה בינהם וההנהלה בחרה בפתרון הקל ולא האריכה לו את החוזה.אתה רוצה להאמין שאין לזה קשר שיבושם לך,אני רואה קשר חזק בין הדברים,במיחוד שראדי אז היה בשיא כושרו ועובדה שגם בב"ש הוא היה מצטיין

          1. נכון שראדי הצליח אחרי מכבי רך מכבי החליטה לשחררו מסיבה מקצועית נטו .
            אולי גם העובדה שהוא לא הסתדר עם הקהל הוסיפה ….אבל אין כאן היכנעות לקהל ובטח שלא גזענות
            יש כאן הבנה שבסיטואציה הנתונה ראדי לא יוכל לתרום מספיק מקצועית.

    1. ומה עם הקהל הכי גזען בארץ בסכנין? זה שזורק קבוע אבנים על יהודים אורחים? אין התייחסות? זה ששר שירים בעד באוייב?

      1. מאחר וישר התחלת עם ווטאבאוטיזם, אני מניח שאתה מסכים איתי שמה שקורה ביציעים של בית"ר הוא בושה לכל ישראלי וצריך להיעקר מהשורש. תודה.

      2. הקהל של סכנין מתנהג בצורה מגעילה אבל אתה יודע הכי קל שבעולם להיות החזק והשולט ואז להאשים את הצד החלש והנשלט בכך שהוא גזעני ואיך יכול להיות שהוא שונא יהודים הרי אנחנו עם של שלום שרק טובת האנושות עומדת לנגד עייניו.
        קודם תעשה סדר אצלך בבית ואז תבוא בטענות לאחרים

        1. פרט לאוהדי בית"ר/סכנין, עבור האזרח הממוצע סכנין ובית"ר זה אותו בית.
          להפך, אם אתה רוצה למגר גזענות, לא הייתי הולך לכיוון של לעזוב אותם כי הם ערבים. בסוף מדובר בקבוצה ישראלית לכל דבר.
          .
          בכל אופן, לדעתי האזרח השפוי נגד האוהדים של שני המועדונים. ורק הם לא מבינים למה כועסים עליהם, כי אפשר למצוא מישהו אפילו יותר גרוע.

        2. הגזענות של כל האוהדים צריכה להיעלם. לא משנה מי הם או כלפי מי הם מפנים אותם. אני גם לא קונה את ה"אנחנו ציבור קטן ומוחלש אז גם לנו מותר". גם אשכנזים יכולים להתחיל לטעון שהם מוחלשים מסיבה כזו או אחרת… אל תהיו גזענים וזהו.
          .
          מה שכן, לטפל קודם בקהל הערבי או באמירות של שחקנים ערבים, כשזה נפוץ בכל קבוצה עם אוהדים יהודים יהיה מהלך גזעני לחלוטין של אנשים שלא רואים את קצה אפם.

          1. לא הבנתם אותי,בשום אופן לא התכוונתי להגיד שלאוהדי סכנין מותר,מה שהתכוונתי שזה נורא קל לבוא להתלונן על אוהדי סכנין ולהגיד הנה אתם רואים,מה אתם רוצים מאיתנו? הם התחילו? או הם אשמים לא פחות מאיתנו? על התופעה הזאת באתי בטענות ולא חס וחלילה שלהם מותר להיות גזעניןם או שונאים או כל דבר אחר.צריך לטפל גם באוהדים הגזענים של סכנין אבל לבוא ולהגיד מה אתם רוצים מאיתנו תראו אותם על זה אני מדבר.
            נ.ב אנוכי אוהד ביתר מילדות ולצערי הרב למרות הקהל הגזעני ולמרות המצב הפקקטה של הקבוצה,אני נשאר אוהד

            1. סבבה.
              תנחומיי על הנאמנות לקבוצה הזו. כמו הבדיחה של דייב בארי, שלהיות אוהד זו חתונה – רק שבניגוד לאישה, קבוצה לא מחליפים.

          2. מסכים, אני חושב שהסדר לא קריטי, מה שכן לא להתעלם מהבעיה, יש בעיה בעיקר בקהלים של בית"ר וסכנין, שהם מייצגים גם את המלחמה שיש בין העמים.
            בשאר הקבוצות יש דברים סבירים -שגם בהם צריך לטפל בהם בצורה זו או אחרת- אבל לא משהו להתבייש בו.

        3. יניב ראית איך אתה מצדיק גזענות אילמות ושנאה במקרה של התמסכנות. גזענות זה לא בסדר אין לכך שום הצדקה גם לא אלימות, לגבי שנאת יהודים זה הרבה יותר קשור לחינוך שלהם שמלמד אותם לשנוא כל מה ששונה מהם (בדומה למפגרים מביתר), כל השטויות של הנשלט זה רק תירוץ עלוב להשתמש באלימות נגד אזרחים חפים מפשע.
          .
          כדי למגר את תופעת האלימות והגזענות צריך שינוי חוקים מסיבי וענישה כבדה, שינוי כמו שהתרחש אצל האנגלים, אולי את הדור הישן לא תוכל לשנות אבל תוכל להרחיק מהמשחקים והדור החדש יהיה טוב יותר.

          1. שוב ברוך,הבהרתי את זה כבר ואני מבהיר שוב.אני לא מצדיק לשניה את מה שקורא עם אוהדי סכנין,אני רק יוצא נגד התופעה של מה אתם רוצים מאיתנו תראה מה קורה אצלהם.גזענות לא צריכה להיות בשום מקום אבל שאתה החזק והגדול ואתה מאשים את הקטן והחלש מבלי להסתכל על עצמך זאת תופעה בזויה מבחינתי

            1. +100 יניב

        4. כמובן, כל גזענות מכל סוג שהיא וגם שנאה ברמה של גזענות כמו שנאה של אנטי דתיים קיצוניים לשומרי מצוות, פסולים לחלוטין.
          אך בכל מקרה השנאה הערבית ליהודים ורצחנות נגד יהודים החלה לפני הקמת המדינה ולפי שהיה איתמר בן גביר.
          בלי השנאה האיסלמו/ערבו-נאצית הזו ובלי הטרור לא הייתה שנאה יהודית לערבים. אמנם בכך מקרה שנאה גזענית אינה מוצדקת כלל אלא לשנוא רק את אלא השונאים אותנו, ובניגוד למה שמציגים בתקשורת, כך הם למשל הרב שמואל אליהו והרב אבינר והרב דב ליאור ובצלאל סמוטריץ' ורובם ככולם של הדתיים לאומיים הימניים והמתנחלים.

          1. לא מדוייק שנאה ופחד מאחר תמיד היו קיימים, הפעילות טרור מהצד הערבי רק מגבירות את השנאה בין שני העמים. כח הדת מבוססת על ה״עם הנבחר״ שזה מילים יפות לגזענות ודם כחול, זה למה יהודי אסור לו להתחתן עם ערביה ולהפך.
            מאז ומתמיד פחד ושנאה לאחר הניע את האנשים.

            1. זה חא עניין של דם כחול אלא שמירת הזהות היהודית. א"א לשמור על זהות יהודית אן מתחתנים עם גויים. החיתון עם גויים מוביל להתבוללות ואיבוד הזהות היהודית. ראה מה קורה בעולם כל נישואי התערובת מביאים להתהוללות ואיהוד מוחלט של הזהות היהודית. מספרם של אלו המזדהים כיהודים בארה"ב היום הוא כמספרם בזמן סוף מלה"ע השנייה כשאז הם היוו כשני אחוזים מהאוכלוסייה והיום כחצי אחוז. כל זה נובע מנישורי התערובת עם גויים.
              מי שחשובה לו הזהות היהודית צריך להתנגד לנישואים בין יהודים לגויים.

              דבריך לגבי העם הנבחר מנוגדים למקורות היהודיים. המשמעות של העם הנבחר היא להיות אור לגויים, המגדלור של העולם למוסר אמתי וערכיים אמתיים, וחל איסור גמור לשנוא אנשים בגלל גזעם (וצבעם וכדומה).

          2. איזה סלט.. השנאה של ערבים לא הייתה תמיד ולא הגיע יש מאין.
            לפני הציונות השנאה ליהודים היתה בעיקר באירופה. במדינות ערב אולי היו סיכסוכים אבל לא משהו שונה מהותית מסיכסוכים בין כל קבוצות שונות/תפיסת עליונות מסויימת של הקבוצה השלטת (וגם זה היה במגמת ירידה).
            .
            הציונות, כדי למצוא פיתרון לאנטישמיות האירופאית, שמה לה למטרה להקים יישות/מדינה בשליטה יהודית בא"י.
            באופן טבעי האוכלוסיה המקומית הערבית, שלא היתה צד במה שקורה באירופה, לא אהבה את הרעיון שדוחק את זכויותיהם ובמיוחד כשזה קודם תחת כיבוש זר מבחינתם (בריטים) ומכאן התפתחה השנאה הערבית (רק תחשוב על השנאה שהיתה פה לאריתראים/סודאנים שאין להם שום רצון או יכולת להקים יישות עצמאית).
            .
            לקראת הקמת המדינה, לאור זה שערבים היו כ45% מאוכלוסיית השטח שהוקצה למדינה יהודית (והחזיקו ברוב הקרקעות שמחוץ לנגב), נאלצה הציונות 'לנקות' את השטח כדי לאפשר את החזון הציוני כשבאמצע התהליך התערבו מדינות ערב ונפתחה המלחמה.
            מין הסתם כ700,000 פליטים ומלחמה כוללת לא הוסיפו אהבה בין הצדדים.
            .
            בתכלס אם תבטל את הסיבה המקורית לסיכסוך – הבחנה בין יהודים לערבים ותתאפשר שיבת הפליטים – הסיכסוך ייגמר (גם אם תהיה תקופת מעבר מסויימת), אבל אז גם לא תהיה שליטה יהודית בלעדית..

            1. ישרפו לך את במדינה 700 אלף שונאי ישראל שלא מכירים בעם היהודי, יש סיבה למה הערבים התנגדו לחלוקה ופתחו במלחמה, אין לי זמן לשיעורי היסטוריה.

            2. כשהיו מעט מאוד יהודים ברור שלא תהיה שנאה אך השנאה והרצחנות הערבית כלפי יהודים החלה הרבה לפני ההתנחלויות ומלחמת ששת הימים וגם הרבה לפני קום המדינה, אלו העובדות.

            3. וכן המקרה הרטשון המתועד של רצח יהודי ע"י ערבי משנאה (ולא בשוד) הוא רצח הרב שלמה זמן צורף בתרכ"ד (1,864).
              ובכל מקרה כל טענות הערבים הפלסטינים שקר ומעולם לא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם והם לא שלטו כאן מעולם ולא כבשנו מהם דבר.
              וכן בקוראן הקדוש למוסלמים כתוב שהארץ שייכת לבני משה=היהודים וירושלים לא מוזכרת בו כלל ואין כל אזכור של קדושת הארץ למוסלמים.

            4. לא נותן לי להגיב לכם ישירות.
              ברוך – הערבים התנגדו רעיונית ל'מדינה יהודית' כי זה מפלה בהגדרה את התושבים הלא יהודים באותו שטח (אם אין לזה כל משמעות מעשית הצד היהודי יכל פשוט לוותר על ההגדרה). מדינות ערב הצטרפו למלחמה רק שכבר היה מספר פליטים משמעותי (ממה שראיתי אצל היסטוריונים שלנו 250-350 אלף).
              לגבי מה יהיה – זה הערכה אישית ובאמת אי אפשר לדעת, מה שכן בעבר כשיהודים לא הביעו רצון להשתלט על שטחים עם אוכלוסייה ערבית על חשבון האוכלוסייה המקומית לא היו חיכוכים יוצאי דופן, ובטח שלא דומה למה שהיה באירופה המתורבתת.
              .
              ציפור – ממש לא אמרתי שהשנאה החלה ב67 או 48. אפילו לא טענתי שלא היו מקרי אלימות כלל תרום הציונות, גם בהפגנות בין ימין לשמאל בארץ כבר היו הרוגים, וגם בריבים על חניה כבר רצחו פה אנשים.
              אגב זה בטח לא היה דומה למה שהיה באירופה באותו זמן, אם כבר שנאה ורצחנות.
              פרשנות לכל מיני ספרים שכל אחד מוצא בהם מה שנוח לו היא לא טיעון או הצדקה לכלום.
              .
              הסיפור די פשוט, הציונות החליטה שהפיתרון לאנטישמיות יהיה השתלטות על שטח בו היהודים יהיו הריבון. בכל שטח בו זה היה קורה האוכלוסיה הילידית (שבמסגרת פתרון כזה היתה צריכה להיות כפופה לאוכלוסיה המהגרת או להיות מגורשת) לא היתה מקבלת את ההשתטלתות החיצונית באהבה.
              אם תהיה טיפה כנה עם עצמך, אין סיכוי שאתה או אף אחד בארץ היה מקבל באהבה תנועת הגירה מאפריקה לדוגמא שבאה במטרה מוצהרת להשתלט על הארץ כדי ליישב אותה באנשיהם ולהפוך אותה לשלהם, בטח כשזה נעשה תחת כיבוש של מדינה אפריקאית שמצהירה שהיא מיעדת להם את הארץ.

            5. מצטער אבנר עשית סלט שלם ואתה לא בכיוון, הערבים התנגדו רעיונית ל'מדינה יהודית' כי זה מפלה בהגדרה את התושבים הלא יהודים באותו שטח (אם אין לזה כל משמעות מעשית הצד היהודי יכל פשוט לוותר על ההגדרה).״- הערבים התנגדו ליהודים הרבה לפני שבכלל דובר על מדינה יהודית הם ראו בהם גוף זר,הייתה אנטישמיות קשה ושנאה באסלאם שהתעוררה בכלל במאה ה19.

              אני ממליץ לך לקרוא את המחקר של פרופסור מרק כהן בזמנך הפנוי ולהבין מאיפה האנטישמית הגיע לפני שנחזור לדיון. https://www.academia.edu/37423226/Mark_R_Cohen_Muslim_Anti_Semitism_Old_or_New_in_Abdelwahab_Meddeb_and_Benjamin_Stora_eds_A_History_of_Jewish_Muslim_Relations_From_the_Origins_to_the_Present_Day_Princeton_Princeton_University_Press_2013_548_553
              .
              ״הסיפור די פשוט, הציונות החליטה שהפיתרון לאנטישמיות יהיה השתלטות על שטח בו היהודים יהיו הריבון. בכל שטח בו זה היה קורה האוכלוסיה הילידית (שבמסגרת פתרון כזה היתה צריכה להיות כפופה לאוכלוסיה המהגרת או להיות מגורשת) לא היתה מקבלת את ההשתטלתות החיצונית באהבה.
              אם תהיה טיפה כנה עם עצמך, אין סיכוי שאתה או אף אחד בארץ היה מקבל באהבה תנועת הגירה מאפריקה לדוגמא שבאה במטרה מוצהרת להשתלט על הארץ כדי ליישב אותה באנשיהם ולהפוך אותה לשלהם, בטח כשזה נעשה תחת כיבוש של מדינה אפריקאית שמצהירה שהיא מיעדת להם את הארץ.״.
              .
              שוב לא נכון ולא מדוייק, תכנית ד הגיעה אי שם במרץ 48 , עד אז היה עידוד מובהק של מנהיגי ערב להגירה (בערך 100 אלף עזבו מרצונן מהמעמד הבורגני), אתה מתעלם גם מתחושת הרדיפה שהייתה עוד מארועי תרפ״ט. גם תכנית ד עצמה לא הייתה תוכנית של טרנספר כמו שאתה מתאר, והגיעה אחרי רצח של 100 חברי הגנה ששכחת לציין. אני יכול להמשיך ולכתוב מאמר של 1000 מילה על זה בשינה בתור ילד שחי את התקופה לא חושב שזה הזמן או המקום.

            6. ברוך לא התייחסתי לתוכנית ד' או כל תוכנית אחרת, בפיסקה המדוברת אפילו לא לא"י.
              האמירה שלי היתה שהציונות שמה לה למטרה להשתלט על שטח מה שאוטומטית יגרור התנגדות מהאוכלוסיה המקומית.
              אגב לא התייחסת – אתה הייתה מקבל מצב כזה במקומם?!
              לפני כן ציינתי שבמדינה היהודית לפי תוכנית החלוקה 45% מהאוכלוסיה היתה ערבית ואי אפשר היה ככה לקיים שליטה יהודית בלעדית (בטח לא 'יהודית ודמוקרטית' ובטח לא עם השטחים שנכבשו לאחר המלחמה איתם לאוכלוסיה הערבית היה רוב ברור) ולכן הטיהור האטני היה כורח המציאות.
              .
              לגבי המאמר שצרפת לא מצאתי את תיאורי הפוגרומים ביהודים במדינות ערב במאה ה19.
              הוא אומר בצורה ברורה שאין אנטישמיות מובנת באיסלאם. הוא מציין כגורמים עיקריים להתפתחות ה'שנאה' ליהודים את התמיכה היהודית בכוחות קולוניאליסטים והשפעות לאומניות אירופאיות שפגעו בפלורליזם וסובלנות שאיפיינו חברות מוסלמיות בעבר בכך שהפכו את הקבוצות לטוענים שונים לאותה אדמה. בכל מקרה הוא קובע שהייחסים הדרדרו בקצב מואץ בעקבות הציונות.

            7. לאבנר:ההבדל פשוט: הארץ הזו היא מולדתם וארצם של היהודים ולהם הזכות ההיסטורית והלאומית על הארץ ויש חציין שנשמר רצף התיישבותי יהודי במשך לנעלה משחושת אלפי שנים כי הארץ מעולם חא הייתה ריקה מיהודים והיישוב הישן שמר על הרצף הזה. לעומת זאת כל הלאומיות ה"פלסטינית" היא המצאה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ כפי שהצהירו מנהיגים ערביים במשך השנים ובכל מקרה לא כבשנו מהם דבר כי הם מעולם לא שלטו כאן ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם. ובקוראן הקדוש למוסלמים אין כל אזכור לחשיבות הארץ באיסלאם וירושלים לא מוזכרת בו כלל. לכן כל טענותיהם על קדושת הארץ בכלל וירושלים בפרט באיסלאם הן שקרים ואין להם כל זכות אמתית חמדינה ושטחי יו"ש הן אינם שטחים כבושים אלא שטחים יהודיים משוחררים וההתנחלויות חוקיות מביינה אמתית לפי כל חוק. פרעות תרפ"ט היו בעיקר נגד לא ציוניים מהיישוב הישן שלמשל נתנו גם להם, בחינם את השירותיים הרפואיים בבית הדסה והם רצחו 12 יהודים בבית הדסה כולל את הרופא שטיפל בהם בחינם.

            8. *במשך למעלה משלושת אלפי שנים

  14. אני זוכר בשנות ה 90 שמכבי תל אביב החתימו שחקן קמרוני בשם סיריל מקאנקי שבכל פעם שהוא נגע בכדור אוהדי בית"ר נהמו לעברו "הו הו הו" משל היה קוף
    הם התחילו עם זה ולא מעט אוהדים בליגה המשיכו עם זה – בא להם טוב הקטע הזה
    מ-נ-ו-ו-ל-י-ם!!!

  15. יש המון גזענות בספורט הישראלי, וביתר ירושלים זו לא קבוצה קטנה של אוהדים, אלו אלפים שמפמפמים שנאה ואף תוקפים ערבים בכל הזדמנות. בשאר היציעים אתה פשוט שומע קללות ('טועמה מחבל' זו רק דוגמה פופולרית אחת).
    לגבי דבריו של לברון, זו לא ממש חדשה לפי מה שאני מבין. זו הרי הסיבה שביל ראסל התרחק כל כך מהסלטיקס.
    תודה רבה על המעורב המעולה

    1. אחת הסיבות שאני אוהב את הסלטיקס כי זו קבוצה של אפרו אמריקאים שקמה והצליחה במקום הכי לא סביר… תוך כדי שהיה שם שחקן כמו ביל ראסל שהיה דעתן לגמרי לגבי הנושא. הכי נוח לאהוב את הליברלים בתוך המקומות של הליברלים, פותר את כל הדיסוננסים.

      1. ייתכן שהרבה מזה בזכות רד אאורבך, אחד שהיה מכוחותינו, וככזה הכיר איך זה להיות אאוטסיידר במקום שאתה רוצה לקרוא לו בית.

  16. אין כמעט גזענות בספורט הישראלי,
    כן יש מתח מידי פעם מתח בין ערבים ליהודים, אבל זה בעיקר כי מתנהלת מלחמה בין העמים כבר עשרות בשנים. ששחקן מתבטא ככה הוא צריך לצפות שיהיו לזה השלכות.
    לא הבנתי את ההשוואה לשון ויסמן ששיבח את בן גביר(לא זוכר שראיתי פוסט כזה), בן גביר -כמובן שאפשר כלל לא להסכים איתו- מייצג את הצד היהודי בעוד דאבור בחר את הצד הערבי.

    חלק נכבד מהאנשים משייכים את עצמם לצד אחד, ולא משחקים אותה נאורים נייטרלים.

    1. תרשום בגוגל שון וייסמן ואיתמר בן גביר ותקבל את זה.
      אתה נוגע בדיוק בנקודה שאותה אני מנסה להסביר.
      מצד אחד אתה אומר שוייסמן מייצג את הצד היהודי-סבבה
      בעוד דאבור מייצג טת הצד הערבי-גם סבבה.
      אבל אז אתה רואה שלצד היהודי לא רק שאף אחד לא אומר לו כלום,אלא אם אני לא טועה(ופה אני מסתמך על הזיכרון שלי) במשחק אחרי הציוץ של וייסמן הוא התקבל בתשואות ואילו את הצד הערבי ממשיכים לשרוק לו בוז למרות שעבר כל כך הרבה זמן מאז והוא התנצל על הפוסט שלו.
      אם זאת לא גזענות אז מה זה?
      אני כן מסכים שיחסית למצב הכללי בארץ אז הספורט במצב יותר טוב משאר המדינה אבל זה בעיקר נובע כי הם ספורטאים שעושים טוב.איך ההיא אמרה ללברון תשתוק ותשחק כדורסל(משהו בסגנון)

      1. אנשים לא מעבירים ביקורת על מי שמסכים איתם. לא צריך להיות מופתע.
        הנקודה היא שעופר כסיף מקבל את אותו יחס כמו חברי כנסת ערבים שמחזיקים בדעה שלו. מבלי להיכנס לכאן היחס מוצדק או לא.

        1. זה לא נכון.
          תבדוק כמה פעמיים קראו לעופר כסיף תומך טרור לעומת חברים אחרים בסיעה שלו כמו איימן עודה או אחמד טיבי

          1. 1. לדעתי דווקא מה שאתה אומר הוא לא נכון.
            2. כדאי שתביא טענה ראשונית, לפני שאתה שולח אותי לבדוק דברים.
            3. אם אתה הולך על כמות, אז מציע להשוות אותו למי שמקום אחד מעליו ומתחתיו ברשימה, כי מן הסתם המנהיגים חוטפים יותר אש.

            1. מצטער לא הבנתי מה הכוונה בטענה ראשונית?
              לגבי המנהיגים חוטפים יותר יש בזה מן הצדק אבל עדיין היחס שמקבל עופר כסיף לעומת חבריו הערבים מהמפלגה לדעתי שונה.
              אתה יכול להשוות את זה למשל ליחס שמקבלת חכ סילמאן לעומת כסיף.כמעט אין עימות של סילמאן עם מישהו מהצד השני שהוא לא מסיים את זה בתומכת טרור לעומת כסיף שמעטים העימותים שבהם הוא קראו לו תומך טרור

          2. אין מה לעשות, טיבי הוא מותג חזק, ומבחינת אישיות הרבה יותר קליטה, מאשר עופר כסיף שמברבר כאילו הוא ברוסיה לפני 50 שנה. זה הכל עניין של איך אתה מעביר את המסרים שלך.

      2. שוב אין כמעט גזענות בארץ -למעט הקהל של בית"ר- הכי קל להגיד שהסיפור של דאבור זה גזענות,
        לא שונאים אותו בגלל "הגזע" שלו, אלא בגלל הדעות שלו, זכותך לחשוב שהדעות שלו לגיטימיות, אבל לא חושב שלב העניין זה גזענות.
        אני אישית חושב שעדיף שספורטאים יעבדו יותר על דברים חיוביים, ולא בדברים מעוררי מחלוקת, זכותם להתעסק בדברים אחרים, אבל שלא יחשבו שלא יהיה לזה השלכות.

      3. עברתי עכשיו על הסיפור של דאבור כיוון שלא הכרתי , הוא תמך במחבלים באופן פומבי כן אלו שזרקו אבנים נגד שוטרים ויצאו נגד יהודים אלן מחבלים לכל דבר זה לא גזענות? עומר כסיף תומך הטרור מקבל אותו יחס בחברה הישראלית. איתי יש המון גזענות בארץ אני לא חושב שצריך להתעלם ממנה או להקטין אותה לשני מועדונים, הפתרון זה חינוך ושינוי החוקים. הבעיה שיש קיצוניים משני הצדדים שמרוויחים מהסתה ומשנאת האחר ומפחד.

        1. הוא לא תמך ולא נעלים,הוא כתב משפט אחד לא ראוי שהתקבל בצורה לא טובה.ושוב תסתכל על תמונת הראי שלו שזה שון וייסמן ואיך הוא התקבל ואיך התגובות אליו.ולשרוק בוז לשחקן שמייצג את הנבחרת באופן קבוע לתקופה כל כך ארוכה איך שלא תהפוך את זה לא תהיה לשחקן יהודי.כמה שתנסו (אתה וכל מי שמקטין את המקרה) ותגידו שלא יתבטא או שלא יגיד זה לא יעזור.הוא מקבל את היחס הזה כי הוא ערבי.הערבים טובים לתת גולים ולהצעיד את הנבחרת קדימה ולא חס וחלילה שיגידו דברים שלא מוצאים חן בעייני הציבור

          1. אנחנו חיים בעולם של סיסמאות.
            המשפט של דאבור *נתפס* כ"אנחנו (ישראל) מול האויב", כשהוא תופס את הצד של האויב.
            כל התייחסות מאוחרת, תיקון, התנצלות וכו', הם מאוחרים מדי.
            אתה מנסה לנתח את המצב, להראות למה הוא התכוון, או מה הוא אמר אחר כך. זה פשוט לא עובד בעולם של היום.
            זו הסיבה ששון וייסמן הוא לא תמונת מראה.
            .
            אולי מדובר באמירה אומללה. אולי סילפו את הדברים שלו. אולי מישהו ניסה לעשות הון פוליטי וניצל את זה. אולי הוא צודק. זה פשוט לא משנה. זה מה שנתפס היום בעיני הציבור.
            הציפייה מאוהדים ללכת לעשות מחקר לפני שהם צועקים בוז באיצטדיון היא פשוט לא מציאותית.
            .
            כדי לא לקחת את זה לכיוון של ימין ושמאל, זכור לי יוצא כוכב נולד ג'קו אייזנברג שנתן ראיון "שנוי במחלוקת" בזמנו, וכל מה שבא בעקבות האירוע.

            1. לא אני לא מצפה מהאוהדים ללכת ולעשות מחקר,אבל בוא ניקח את מה שאתה אומר ותנסה לחשוב קצת יותר לעומק ותחשוב האם התבטאות של שחקן אחר יהודי הייתה נתפסת ככה באותה עוצמה וגם כל כך הרבה זמן אחרי לא נשכחת?
              האם אותם אוהדים למשל עשו מחקר לפני שהם סלחו לעומר אצילי?או מישהו בכלל עצר רגע לחשוב שהפוסט של וייסמן לא פחות גרוע משל דאבור?
              אני ממש לא לוקח את זה בכלל לימין או שמאל אני לוקח את זה לגזענות נקודה. ללכת סביב זה ולתת תירוצים אפשר מכאן ועד אמריקה אבל שורה תחתונה שחקן ערבי טוב רק שהוא משחק טוב ושותק,אם חס וחלילה הוא העז להגיד משהו לא בקונצזוס אז חבל לא על הזמן והוא מחוק-זאת גזענות מה לעשות

            2. שחקן ערבי שמייצג את מדינת ישראל שהיא מדינת היהודים ותומך לפגוע באזרחי ישראל היהודים , אתה מצפה מאותו קהל שרובו יהודי להריע לו לאהוב אותו? כמה אזרחי מדינת ישראל אוהבים את בן כפיר את יצרו י? אני די בטוח שוויסמן לא יתקבל טוב בסכנין. אני לא מתייחס לעובדה ששון וויסמן ותמיכתו בבן גביר שונה לגמרי.

    2. בהצלחה להסתובב עם כפייה במלחה (לא חייב להיות במשחק עצמו) אחרי הפסד של בית"ר. או בבלומפילד לפני או אחרי דרבי.
      תשלח תמונות מחדר המיון …

      1. בהצלחה ליהודי להסתובב בעזה או בחברון או ביישובים ערביים אחרים בשטחי מולדתנו ששוחררו במלחמת ששת הימים. גל יהודי דצגיע ליישוב כזה מסתכן ברמה גבוהה ביותר בלינץ' אכזרי עד רצחני. לעומת זאת אלפים רבים של ערבים מסתובבים בצשך השנים ביישובים יהודיים ועובדים (וגם בהתנחלויות) ומספר הלינצ'ים של יהודים בערבים זניח.
        אז צריך להתייחס לדברים בפרופורציה הנכונה.

        1. יהודים מסתובבים בדי הרבה איזורים בחברון. ולאנשי מצעד הדגלים לא היו שום בעיות להסתובב בשכונות הערביות בירושלים תוך כדי הפגנת כוח.
          הבדיקות הבטחוניות שפלסטינים עוברים כדי להיכנס לעבוד בארץ הן סופר קפדניות והיחס המשטרתי לבעלי חזות ערבית הוא שונה מהיחס שלה ליהודים. אז ה"מסתובבים" של פלסטיני שאינו שוחר טרור ממש לא דומה לזה של סתם אזרח ישראלי.
          שכחת עוד כמה דברים שאנחנו עושים להם כי אנחנו יכולים והם לא עושים לנו.

          1. יהודים מסתובבים בריכוז גבוה ובאבטחה רצינית. עדיין היו מקרי רציחות בחברון ובעיר העתיקה בירושלים.
            כל יהודי שמגיע בטעות ליישוב ערבי ביו"ש או לעזה חייו בסכנה גבוהה ביותר והרבה יותר מאשר ערבי שמגיע ליישוב יהודי בישראל וגם דתי-לאומי ימני.

  17. מי שחי יום אחד בחו"ל יודע שהגזענות בארץ היא מינורית יחסית למה שקורה בגולה.
    בחו"ל פשוט יודעים להיות צבועים כמו שצריך ולהסתיר את השנאה שלהם.
    אחת הבעיות הכי גדולות של ישראל כמדינה היא השנאה העצמית שלנו, כאילו במקום אחר יותר טוב.

    1. כי הם לא מלפפונים מקולקלים.
      חלק היכולת מקולקלת, חלק האופי מקולקל.
      זה הבררה של הבררה שאתה הולך לשוק ביום חמישי ב8 בערב שמוכרים את הירקות קילו בשקל כדי להיפטר מהם שלא ייזרקו לפח.

  18. לברון גיימס הפעם צודק. האוהדים בבוסטון גזעניים, הבעיה שהשחקנים בבוסטון גזעניים אף יותר הם דרשו מאמן שחור בלבד, דרך אגב לברון גיימס גם גזען לא קטן, פשוט הוא בא מהצד המתמסכן

  19. כל בני האדם גזענים, זה ב DNA שלנו. בבסיס של שני האדם נמצא הפחד, הדרך להתמודד עם הפחד היא למצוא אנשים שדומים לך, התחילה מדובר בחיצוניות ואח"כ זה מתפתח לנושאים משותפים.
    אני מניח שטייטום ובראון סובלים "קצת" פחות מהערות והתנהגויות גזעניות מאשר לברון והרי בעלי אותו גוון עור, אבל השייכות לקבוצה משנה את פני הדברים. לוקח זמן לנו בני האדם לתרגל את המוח שלנו לנוכחות שאינה דומה לנו, יש כאלה שעושים את זה מהר יותר מאחרים ויש כאלה שלא רוצים לעשות את זה בכלל.
    גזענות לא תעלם בזמן הקרוב אבל דרך חינוך ותרגול של המוח אפשר לצמצם אותה.

    1. לא מסכימה שכולם גזענים.
      תשים ילדים מ'גזעים שונים' (לא סובלת את ההגדרה הזאת. כולנו מאותו הגזע. בני אדם.) בחדר וצבע העור הוא לא מה שיפריע להם.
      כל בני האדם מחונכים לגזענות. ושם הבעיה.
      אם נשנה את החינוך – נשנה גם את הגזענות.
      זה באמת שכזה פשוט.

      1. חינוך זה לא הגדרה נכונה. בסופו של דבר אנשים גדלים בסביבה מסוימתף וכשהם רואים מישהו שונה הם משליכים על כל האנשים עם המאפיינים החיצוניים הדומים.
        לדוגמא אם פגשת יפני שהיה מאוד חרוץ אתה מיד משליך על זה שכל היפנים חרוצים כיוון שהסביבה שגדלת בה לא כללה מספיק אנשים יפנים.
        ברמה אישית צריך לנסות להפחית את זה, אבל מסכים שיש משהו בנו שמבצע הכללות

    2. אולי מה שקובי התכוון הוא, במילים אחרות, שכל בני האדם מתנשאים על האחר.
      כל אחד חושב מסתכל לצדדים וחושב שהוא יותר טוןב מהשכן שלו.
      כל אחד מחפש מישהו שיהיה מתחתיו בהיררכיה גם כשהוא יודע היטב שהמיקום שלו עצמו הוא נמוך

      1. לילי,
        ילדים הם הראשונים לתת תשומת לב להבדלים בינם לבין אחרים. פשוט בתחילה המסגרת שלהם מצומצמת ולאט לאט היא מתרחבת. משחר ההיסטוריה בני האדם חיו בקבוצות, כל זמן שהיית בקבוצה שלך היית מוגן, היית נקלע לקבוצה אחרת לבדך היו הורגים אותך. חינוך הוא תוצאה של השכלה, מצד שני אני מכיר אנשים מאוד משכילים שהם חסרי חינוך. אני לא חושב שכל בני האדם מתנשאים מעל אחרים אבל ללא ספק אגו מה שמוביל את רוב בני האדם, אני פשוט אומר שמאוד קל לנו לשפוט אחרים על אמירות והתנהגויות מבלי לשים לב שאנחנו גם חוטאים מדי פעם.

  20. מנחם,כמה אוהדים אפרו יצא לך לראות בגארדן או באוקלהמה?
    יש הבדל בין גזענות לבין שנאה פוליטית(בוז לשחקנים שכורעים ברך,החיסון של הקורונה
    או יותר גרוע כאן בישראל שיש 2 עמים במלחמה.

    קיירי ארווינג רוצה לשחק בלייקרס ומקרים מהעבר הוכיחו שאיאפשר להכריח
    שחקן בליגה הזאת להשאר במקום שבו הוא לא רוצה לשחק.
    לנטס יש הזדמנות נדירה לקבל את ווסטברוק עליו או לאבד אותו בהמשך בתמורה אפסית.

  21. מנחם לשאלתך
    אני לא אוהב להיות במגרשים כי האווירה לא נעימה
    ולכן אני לא ממש אסמכתא
    מה שכן התרשמותי בקצרה היא כזו
    בהנחה הבסיסית שלך אתה צודק מנחם אין גזענות בספורט הישראלי
    יש סתם קללות ואווירה לא נעימה
    ויש עוד בעיה והיא הלאומיות
    בארץ היו מהשחקנים הערבים שתמכו למעשה באויב ועל כך הגיב הקהל .
    הדוגמה הכי טובה היא מונס דאבור
    שבמקום אחר היה טס מהנבחרת לאלתר ולצמיתות
    אבל כאן אפשרו לו לשחק כרגיל והקהל לא אהב זאת ובצדק בעיני
    זו לא דוגמה לגזענות
    לענ"ד אין גזענות
    ולראייה טאווטחה ,אבו פאני ואחרים שמשחקים בנבחרת מתקבלים בכבוד
    וגם נאתכו שהיום שורקים לו בוז אבל זה מקצועי לגמרי
    ברמת הקבוצות
    אז היחידה שלא מעסיקה ערבים היא בית"ר ירושלים
    וגם שם לטעמי זה יותר לאומני מגזעני
    ולראייה בעבר הרחוק שיחק בביתר ויקטור פאצ'ה שהיה מוסלמי אלבני והקהל היה חולה עליו .
    נכון שמאז כיו פיצוצים אבל לטעמי זה בגלל שהביאו מוסלמי דווקא בגלל היותו מוסלמי ללא קשר ליכולתו המקצועית ( השריף בסוף תקופת ארקדי )
    גם עלי מוחמד למשל שיחק בבית"ר וזה עבר בסדר יחסית כי הוא היה שחקן

    אשר לכדורסל אין כמעט ערבים שהצליחו להיות פקטור
    בטח לא בשנים האחרונות למעט אולי כרם משעור
    שמתקבל בסדר גמור
    גם הזרים מתקבלים טוב .
    ככה שלא זו הבעיה
    יש קהל דרעק גדול מאד אצל הפועל תל אביב
    אבל גם שם הגזענות היא רק לצבע הצהוב ללא הבדל דת ומין …..😏

    1. לא יודע אהרון, המשחק האחרון שהייתי בו היה לפני שנים רבות ולא חזרתי בגלל נהמות של אצטדיון שלם לשחקנים של הקבוצה היריבה.

    2. עלי מוחמד עבר בקושי כי הוא נוצרי, וגם אז חלק מהקהל קילל אותו בגלל השם.
      קדאייב וסדאייב היו שחקנים צעירים שיכלו לתרום אבל המאמן לא רצה להעלות אותם כדי שלא יקללו אותם וכשאחד מהם עלה כמחליף קיללו אותו.
      נאתכו צ׳רקסי ואוכל חרא המון שנים כבר כי הוא לא שר חלק מההמנון.
      איך אפשר להלבין את הקהל הנוראי של ביתר ולסיים באמירה שהקהל של הפועל דרעק? (והוא אכן דרעק אבל בהשוואה מול ביתר הם מלאכים)

    3. הקהל בביתר אומר בבירור שהוא לא רוצה שחקנים מוסלמים בקבוצה. אם הוא מתנגד לסדאייב שכנראה לא ראה ערבי בחייו, אז זה בטח לא עניין לאומני.
      האמת שאין יותר מדי מה לנתח שם, סתם ערסים לאומנים ששונאים ערבים ומוסלמים.
      כל התירוצים שנתת הם סתם תירוצים

      1. סאדייב וקאדייב היו שחקנים שלא הועילו לבית"ר בגרוש
        הקהל קלט שארקדי רוצה לעשות סיבוב ולא נתן לו
        אני הוכחתי מפאצה
        והקהל האדום גרוע מהקהל הצהוב בכל קנה מידה אפשרי

        1. כל קמה מידה אפשרי חחח
          .
          במשחק האחרון שראיתי בלייב אירחנו בגביע בקרית אליעזר את בית"ר, שאוהדיה אחרי המשחק רדפו אחרי ארבייטמן ה"בוגד" מבחינתם וזרקו עליו אבנים עם כל הקהל מסביב כולל נשים וילדים ובמזל זה עד כמה שאני יודע נגמר רק בחלונות מנופצים של החנויות מסביב
          .
          זה לא קורה עם אף קהל אחר שבאים למגרש שלו ומתנהגים ככה, ולא משנה מה עם הפועל יש לכם קהל רב שהוא אלים וגזעני אבל תמשיך לספר סיפורים

  22. תודה מנחם. לא יודע למה מאשימים את הבוסטונאים בגזענות, ביקרתי שם כמה פעמים והכל היה בסדר (גילוי נאות במראה אני די שונה ממראה אתיופי).
    .
    יש בעיה להעביר את דוראנט, הוא מלפפון גדול מדי. הדיל כמעט בלתי אפשרי לביצוע.
    .
    בארץ אין תרבות ספורט, כמעו לא מעודדים מתוך אהבה לקבוצה אלא מעדיפים להפיץ שנאה לצד השני. העובדה שלא קיללו את הערבים במכבי חיפה היא שאתה *היית במשחק בית*. ברור שאוהדי חיפה לא יקללו את השחקן שלהם.
    באותו אופן ערבי שמשחק בנבחרת הוא "ערבי שימושי" כי הוא משרת אותנו, אז מוכנים לסלוח לו (באופן זמני) על זה שהוא ערבי. ישנם יוצאי דופן אבל ההכללה היא די נכונה.

  23. גזענות בארצנו היא כבר נורמה. נכשלנו בחינוך. לא יודע מה קורה במגרשים אבל בחיי היומיום.
    נכון שכולנו גזענים אבל אין מאבק אמיתי בתופעה, התקשורת סוחטת מזה רייטינג וראש האופוזיציה מסית לגזענות כאילו זה כלום. גנץ מתהדר בכמה ערבים הרג. ועוד ועוד. אני גר בישוב קטן כמה ערבים קנו פה דירות (לאן ילך ערבי שרוצה לשפר דיור? הרי האדמה פה בחסות קק"ל היא רק ליהודים) היו פה הפגנות נגדם ושיימינג מטורף למוכרים היהודים. כנס עם עמיחי שיקלי (אוי ואבוי)ומה לא? אני שןמע משפטים כמו "הם יקימו פה מסגדים ובתי ספר"….אנשים איבדו בושה בקשר לגזענות זו נורמה לכל דבר בחברה המעוותת שלנו. ברוך חשבת פעם שאולי בראון וסמארט לא מתמסכנים אלא שקשה ומסוכן פי מיליון להיות שחור באמריקה? או שאתה פשוט מתעלם מעובדות?

    1. בראון טייטום ואחרים גזעניים, הדרישה למאמן בעל צבע עור כהה עור ושנראה כמוהם , זה האמא של הגזענות, הבעיה שלצד אחד מותר בתרבות הPC של היום וכל מי שמצביע על זה משתיקים אותו ויוצאים אליו בתקשורת.
      .
      אילו עובדות בדיוק ?שהיה לנו נשיא שחור לפני 8 שנים?שקמילה האריס היא סגנית הנשיאה?הנקודת פתיחה של שחורים באמריקה גבוהה פי כמה מאזרחים מרוב העולם רק בגלל שהם אזרחים כאן.
      .
      אני הגעתי כמהגר ללא כלום לאמריקה כמו לא מעט היספנים שיש פה אסייתים… ההבדל העיקרי בין המהגרים לאוכלוסייה השחורה זה שהם לא מתמסכנים ובוכים. עדיין לא ראיתי שחור שמדבר על הבעיות אלימות אצלם בקהילה (במיוחד בחינוך) אל תופעת הנשק אל האמהות החד הוריות, פשוט הרבה יותר קל לבכות ולהגיד שאתה מסכן מאשר לפעול לשנות משהו.

      1. ה"דרישה" של בראון וטייטום היא קודם כל לא דרישה והיא לא ל"מאמן שנראה כמוהם" אלא למה שהם מאמינים כצורך בייצוג שווה לשחורים.
        אתה יכול להתווכח (וכבר היה לנו את הדיון הזה) על הנכונות של זה אבל להציג את זה כגזענות זה פשוט להתעלם לחלוטין ממה זה גזענות.

        1. מה לגבי ייצוג לגבי אירופאיים?אם דונציץ או יוקיץ היו דורשים מאמן לבן אירופאי בשביל ״ייצוג״ היו תולים אותם בליגה .

          1. שוב אתה חוזר על 'דרישה' למרות שממש לא הייתה כזו.
            אם דונצ'יץ' או יוקיץ' היו אומרים שלדעתם מאמנים אירופאים לא מקבלים סיכוי שווה למשרה והם היו רוצים לראות יותר מאמנים אירופאים מקבלים צ'אנס אף אחד לא היה אומר כלום.

            1. וגם אף אחד לא היה עושה כלום… כי הם מיעוט זניח.
              אבל אם 60-70% מהשחקנים היו ארופאים (מה אחוז השחורים בליגה באמת?), והבולטים שבהם היו אומרים את זה, אז באמת היה לזה אימפקט.

            2. לא משנה. אם שחקנים בפרופיל שלהם ידברו אז אולי מסינה היה מקבל צ'אנס – יש כאן מחסום תרבותי שצריך לשבור.

          2. יש מעל 100 שחקנים אירופאיים בליגה (היו בסגלי הקבוצות בתחילת עונה קודמת) , כאשר 3 בטופ 10 (4 אם אתה מחשיב את האזרחות של אמביד) דונציץ יוקיץ יאניס, לא היה מאמן אירופאי פרט לבלאט וזהו שהוא אמריקאי, מפתיע שלNBA לא מפריע שיש גזענות כלפיהם ואין להם ייצוג הולם בליגה.

            1. אבל זה שלא מטפלים בגזענות כלפי קבוצה אחת לא אומר שלא צריך לטפל בגזענות כלפי שחורים

            2. טיעון כל כך לא קשור לכלום

            3. נותנים העדפה מתקנת רק לקבוצה אתנית אחת ספציפית ומתעלמים מאחרות שגם לא זכו לייצוג הולם היסטורית, ומה לעשות שזאת גזענות.
              בכללי אני חושב שהעדפה מתקנת בליגה כמו הNBA היא גזענית מיסודה (יודיקה בשום פנים לא אוכלוסייה מוחלשת) וסוגרת את המשרות לאחרים רק בגלל היותם בעל צבע עור לא בגוון הנכון או שנולדו באירופה.

            4. נניח וייתרעמו על זה שנשים הן 51% מהאוכלוסיה ורק 20% מהכנסת. אבל אם ייבקשו לבטל את האפליה הזו אז יגידו שזו מיזאנדריה ואפלית גברים.
              לא דוחקים גברים או (גברים לבנים) ממשרות שהם המיעוט בו או מיוצגים בהתאם לחלקם באוכלוסיה. בסך הכל מבקשים תחרות וייצוג שווה לכולם.

            5. דיברנו על בראון ועל טייטום הם לא חלק מה"ליגה" הם שחורים שרוצים לקדם מעמד של שחורים מן הסתם על כל הרקע ההיסטורי של מעמד השחורים בארה"ב. לבוא אליהם בטענות שהם לא דואגים למעמד של מגזר אחר שהם לא חלק ממנו זה כמו לבוא בטענות לתנועה הציונית שלא דאגה לעצמאות של רואנדה.

        1. אתה זוכר שהם קיבלו שווים זכויות ב68, מהגר אחרי 68 לארהב בטח אם היספני קיבל בדיוק את אותו יחס שהשחורים קיבלו.
          היום אנחנו 3 דורות קדימה בנתיים העולם התקדם , יש לקהילה השחורה מקומות משוריינים באונבריסטאות, יש דחיפה אדירה לעסקים שמנוהלים בידי שחורים מאז הblm , אנחנו ב2022 אחרי שהיה לנו נשיא שחור והסגנית נשיאה היא שחורה, עדיין מעדיפים להתמסגן.

          1. קיבלו זכויות ב-'68 – זה בדיוק מראה לך את קצב השינוי!
            להזכירך הם התחילו הגיעו לאמריקה במאות 17-18, מלחמת האזרחים "וסוף העבדות" היו ב 1865 והיום אנחנו ב 2022.
            השינוי לוקח מאות שנים

            1. עגל מצטער זה פשוט לא נכון, שינוי בדיוק כמו במדע התקדם בצעדי צב עד שמגיע אדם/קבוצה ומזניק אותו שנות אור קדימה. יש אפלייה מתקנת כאן מעל 60 שנה (התחיל בקנדי ובצו נשיאותי 10925 ).
              .
              היום שחור יכול להתקבל לכל משרה שיחפוץ בה, יש לו ייתרון על אדם לבן בקבלה לאונברסיטאות . לצערי הדור של היום מעדיף לבכות יותר על גזענות מאשר להסתכל על המצב. אז האם יש גזענות ? ברור בטח בענישה, השינוי עדיין לא נגמר אבל ילדים בגיל של מרכוס סמארט/ גיילן בראון לא חוו אותה מעולם, אנחנו מקוונים לעולם שיהיה בו שווים הזדמנויות לא שוויון בתוצאות.

            2. חחח, אתה בא לספר לסמארט ובראון שהם לא חוו מעולם גזענות…הזוי.

            3. אולי שמעו כמה קריאות גזעניות ברחוב מכמה דבילים (סמארט ציין שמישהי קרא לו ניגה קראו ללוקה גם וויט ביץ אז?), מה שנם הם לא חוו גזענות בקבלה לקולג עבודה תיכון… זה שהם שחורים לא הפריע להם להפוך למיליונרים ומוצלחים .

    2. ואני מתייחס רק לדברים שכתבת לארהב, בקשר לישראל אתה בכלל לא בכיוון אבל כבר דנו על זה בעבר עובדות לא ישנו את דעתך.

    3. דרור, סורי אבל אחרי שומר החומות גם לי אין עניין שערבים יגורו לידי. אולי גזעני, בטוח מכליל, אבל כשמבצעים לינצים ביהודים בעכו ובלוד ומציתים בתי כנסת והרוב הערבי או דומם או תומך, אז תודה רבה על הרצון להיות שכן שלי, אבל לא תודה

  24. ברור שישראל גזענית. מתי יהיה בישראל לדעתכם ראש ממשלה ערבי? חרדי?
    רוב האנשים יגידו שאין סיכוי למרות שלא רשמתי מה הדיעות שלו מה היכולות שלו וכו.
    דוקא בספורט זה קצת פחות נפוץ כי יותר קל לשפוט את היכולת האמיתי של הספורטאים

    1. ראש ממשלה ערבי מסוכן מדי לביטחון המדינה כי מאצנו כבר חברי כנסת ערביים שתמכו במחבלים ובפיגועים. כך שבחירה בערבי כראש ממשלה יכולה להיות סכמה שייבחר תומך טרור נגד יהושים כראש במשך של מדינת העם היהודי.
      זה בפן העקרוני. אך מעשית, מדינת ישראל קמה כמדינת העם היהודי ואין בה מקום לראש ממשלה ערבי. מדינות ערב עם מנהיגים ערביים יש די ונותר. מדינת העם היהודי היא אחת בלבד!!!

      1. שוב,
        לא רשמתי אנשים ספציפיים או דעות ספציפיות.
        אם יש חברי כנסת ערבים שאתה לא מסכים איתם זה טבעי. יש גם יהודים חילוניים שלא
        רשמתי רק את המוצא

        1. זה לא עניין של להסכים או לא אלא של תמיכה במעשי טרור ובמחבלים וכמה טכמה מהרשימה המשותפת ורע"ם תועדו בדברים כאלו.

          1. איך מה שרשמתי קשור לאנשים ספציפיים ממפלגות ספציפיות. ראה תשובות שעניתי לברוך למטה.
            העובדה שאתה לא תומך באחמד טיבי לא אמור לפסול את כל הערבים

    2. אבג אתה מתעלם משיטת הבחירות, רוב הציבור יהודי חילוני, כיום אין חבר כנסת ערבי שתומך בחילוניות ובשמירה של ישראל כמדינה יהודית, חרדים לא ספ החרים באופי החילוני של המדינה, האם יש גזענות בישראל זה ברור אבל מעט מאוד

      1. זה לא קשור לשיטת בחירות.
        אם אנשים יהודיים יצביעו תמיד למועמדים יהודיים ללא קשר ליעות, מדיניות או יכולת זה ההגרה של גזענות.
        לא רשמתי על מפלגות קיימות או פוליטיקאים קיימים אלא רק על מוצא.
        ההנחה שלא יהיה אדם חרדי או ערבי עם עמדות של ישראל יהודית ודמוקרטית זה בדיוק ההגדרה של גזענות
        בנימה אחרת ההגדרה של ישראל יהודית היא לא סגורה עד הסוף פרט לחוק השבות כי יש אזרחים לא יהודיים

        1. זה הנחה כרגע שמבוססת על מציאות אצל חרדי תפיסת עולם של חילוני לא יכולה להתקבל, ונכון להיום אין ערבי שמכיר במדינה יהודית בכנסת, אני לא מדבר על שרוס המצביעים רובוטים ו90% בישראל יצביעו לאותו מועמד (גם אפ ביבי ירצח יקבל 30+ מנדטים). האם יש גזענות זה ברור בבחירות היא לא מתבטאת יותר מדי.

          1. היו בעבר חרדים במרץ וגם ערבים בליכוד. לא טוען שהיו מספיק מוכשרים להיות ראש ממשלה.
            זו בדיוק הבעיה עם הכללות.
            למה שלא יעמוד ערבי בראש הליכוד?

            1. אתה רואה מי עומד בראש הליכוד בשנים האחרונות ? אתה לא חושב שיש מועמדים טובים ממנו? עכשיו צריך להכיר בעובדה שהליכוד היא המפלגה הגדולה והיציבה בישראל, ועובדה שכרגע אין חבר כנסת חרדי/ ערבי שתומך במדינה יהודית חילונית.

            2. רושם שוב.
              לא רשמתי על בן אדם ספציפי.
              לא רשמתי מתי איימן עודה או גפני יהיו ראש ממשלה. לגביהם דעותיהם ידועות ולא מייצגות את הרוב במדינה.
              רשמתי ערבי כלשהו או חרדי כלשהו ממפלגה כלשהי. אתה מניח שאתה מכיר את הדיעות של כל ערבי וערבי וכל חרדי וחרדי, וזו בדיוק ההנחה הבעייתית. אנשים הם שונים.
              יש ערבים שמצביעים לליכוד. כמו שיש חרדים שמצביעים למרץ (וגם לליכוד).
              השאלה לא דיברה על הבחירות הקרובות או על המועמדים הקיימים.
              אנשים לא יצביעו למועמד ערבי או חרדי ללא קשר לדעותיו. זה נכון ברמת הפריימריס עצמם למפלגות השונות וגם ברמה של הבחירות הארציות.
              לרשום שאין מועמד זה כמו להגיד שהשיטה גזענית מלכתחילה

        2. הצבעה של יהודים ליהודים היא בגלל תפיסת עולם. ימניים יכולים להצביענרק ליהודים כי לא מצויים כ"כ ערבים ימניים המתנגדים למדינה "פלסטינית".

          1. שוב הטענה שהמוצא של בן אדם קובעת את הדעות שלו זו בדיוק הבעיה בעיני.
            עדיף להקשיב למה שיש לבן אדם להגיד, ורק אחר כך להחליט אם אתה תומך בדעותיו ולא להיפך.
            זה לא קשור רק לפוליטיקה – כמה חילוניים יתבאסו כשיעבור חרדי דירה לידם. שוב אדם שהם לא מכירים, לא החליפו איתו מילה, לא יודעים מה עיסוקו או דיעותין.
            אותו דבר לגבי ערבי.

            1. אין טענה כזאת אני מסכים בנקודה שלך, באופן היפותטי הכל יכול לקרות הסיכוי שיקרא נמוך מאוד

    1. אולי איפה שהוא יש ללברון כוונות טובות אבל כל הזמן יוצא לו הפוך ואז הוא צריך להסביר את עצמו. יש כאלה שצריכים לשחק וכאלה שצריכים לדבר. יש מעט שיכולים גם וגם.

  25. I'm packed and I'm holding
    I'm smiling, she's living, she's golden
    She lives for me, says she lives for me
    Ovation, her own motivation
    She comes round and she turns all racist

    1. עזוב אותך משטויות.
      שאלה –
      אתה עדיין ירושלמי?
      .
      (אני מחר בצהרים בירושלים ומחפש שותפים למפגש הופס ירושלמי, או כפי שנהוג במקומות נורמליים לכנות את זה –
      ארוחת צהריים…)

            1. יאללה, מגניב.
              אני בצהרים מסיים פגישה במתחם חוצות היוצר אבל אני יכול להגיע גם למקומות אחרים בירושלים.

            2. גיא – תן לי בפרטי מקום ושעה

  26. חח ברוך אתה עונה אחד לאחד את התשובות של חבריי הגזענים לגבי ערביי ישראל…יש להם פריבילגיות ויש מעט מאד גזענות. כשתהיה בארץ אני מזמין אותך לבוא איתי לאום אל פאחם להפגנה נגד האלימות בחברה הערבית. אחרי שנחווה שם יחד מה קורה למי שמפגין בחברה הערבית (לא משנה על מה) ומה המחיר שמשלמים על זה, נוכל לדון בצורה פחות תיאורטית על הנושא. מתי אתה בארץ?

    נ.ב.
    תביא בצל נגד הגז מדמיע זה שורף.

    1. דרור זה לא קשור לגזענות זה עניין תרבותי, מעניין אותי מאיזה רקע אתה בה שאתה זורק את כל הדברים האלו לאוויר.
      בעוונותי גרתי בצרפת כמה שנים, עבדתי עם מוסלמים שם – תאמין לי שהם חוו שם הרבה יותר גזענות משאי פעם היה במדינת ישראל.
      דברים שבארץ אף אחד לא ידמיין לעשות כמו להעיף בורקות מהראש בציבור וכו'.
      דבר שני, תתפלא אבל הרבה מהמוסלמים בצרפת רושמים את הילדים שלהם לבתי ספר יהודים, כי הם יודעים שיש חלקים בתרבות הערבית שהם נורא בעייתים. אז מה תגיד, שהערבים גזענים לעצמם? לא. הם מודעים שיש חלקים בתרבות שלהם שהיא לא טובה. זאת המציאות.
      איך הגעת למצב שאתה קורא לברוך גזען או משווה אותו לחברים הגזענים שלך, נשגב מבינתי.

    2. דרור, מה לעשות שבהפגנה של אנשים באום אלפחם יש יותר סיכון מהפגנה של תושבים מרעננה או אפילו חברון. בהתנתקות שם השוטרים היו בסכנה נקטו במפגינים ביד קשה (כמו שצריך). גם ההפגנות של החרדים שהן יותר אלימות זוכות בהתאם ליד קשה. אי אפשר להתעלם מהקונטקסט

      1. היית פעם בהפגנה כזו? כי אני הייתי והמשטרה פשוט מופרעת. רימוני הלם גז מדמיע סוסים בתוך קהל של ילדים וסבים וסבתות כאשר המקומיים הביאו עשרות מתנדבים עם וסטים צהובים שישמרו על הסדר. מכתזית על המפגינים 2 דקות מתחילת ההפגנה שהייתי בתוכה. על ילדים סבים סבתות חלקם משפחות של קורבנות האלימות בחברה הערבית שעמדו שם עם תמונות של יקירהם שנרצחו. אח"כ הייתה זריקה של אבן על השוטרים מצד נערים שמייד טופלה עי הסדרנים המקומיים. רלימות לא פורפורציונית וזו רק דוגמא אחת. בשבוע שלפני ושבוע אחרי אותה הפגנה בדיוק המשטרה לא התערבה כלל והפלא ופלא הכל עבר בשקט מופתי כולל חסימת כביש 65 לעשרים וחמש דקות. נאומים שירים והביתה. המשטרה גוף כושל שלא יודע להכיל הפגנות ולאפשרן. בפעם אחרת הייתי בהפגנה שלווה לחלוטין בנצרת (ביבי בא לקושש שם קולות אחרי החיסון המיליון או ה-2 מיליון. סליחה לא ביבי. אבו יאיר💩). המפגינים התישבו על הרצפה מול הכניסה לקופח כללית. כולל חברי כנסת. תוך דקות ספורות המשטרה נכנסה לקהל המפגינים עם סוסים ועצרה באלימות מזעזעת מפגינים (כולל אותי). רק שאליי היו פחות אלימים כי אני מהגזע הנכון. הפגנה לא אלימה ונעצרו שם 30+ אנשים. רק כי המשטרה לא יודעת לטפל בהפגנות. ודרשו מאסר של שבוע על כלום. מזל שהיה לי עורכת דין טובה. זה לא מקרי אוהד זו מדיניות מכוונת של שנים. נכון שיש גם הפגנות אלימות וצריך לטפל בהן אחרת אבל המשטרה לא ערוכה בכלל. היא יוצרת את האלימות בהפגנות הרגועות ולא נותנת להפגין.

        1. המשטרה חלשה ומורעבת, זה נכון ויש לה מלא תקלות. אכן, מדי פעם השוטרים משתמשים באלימות מוגזמת, אבל זה ממש לא נגד ערבים בלבד.
          לא הייתי בהפגנה באום אלפחם, אבל הייתי עד להפגנות של ערבים בירושלים וזה היה מפחיד. אותו כנל הפגנות החרדים בעיר. זה לא סתם, זו כי האלימות שם יותר גדולה.
          בכלל, העובדות מדברות בעד עצמן – הסיכוי ששוטר יחטוף דקירה/אבן/יידרס (!!!) על ידי ערבי גבוה יותר. האם זה מצדיק פגיעה מכוונת בערבים חפים מפשע? ברור שלא. האם זה יכול להסביר התנהגות שונה מצד השוטר הממוצע? כנראה שכן

          1. סבבה דיפסי. אבל יש עוד הרבה צדדים לאפליה נגד ערבים פה לא רק בהפגנות. תבדוק סטטיסטיקות של תקצוב מדינתי. של טיפול בתלונות למשטרה. הממשלות פה לא עושות יותר מידי כדי שיהיה דו קיום. כדי שבתי ספר ערבים יתוקצבו כמו יהודים. זה קשה להיות ערבי במדינה. לא הכל שחור מסכים אתך אבל אפשר לעשות הרבה יותר למען הדו קיום. שלא לדבר על מה שקורה בשטחים שזה כבר סתם רשע וטמטום שממררים לכולנו את החיים ועולים לנו מילארדים בלי שנקבל כלום בתמורה חוץ מסיכון בטחוני לחיילינו המסכנים.

            1. אני לא דיפסי, בקושי טינקי ווינקי, אבל בכל זאת – זה שיש חלוקת משאבים לא שוויונית זה ברור. ועדיין, אתה טוען שזה בגלל גזענות, אני חושב שזה עניין של פוליטיקה. הערבים לא בקואליציה כי טיבי ועודה וכסיף הם נגד כל מה שהמיינסטרים הישראלי חושב ומאמין בו. מה לעשות שבסוף כדי לקבל את הכספים והתקציבים עדיף לך להיות בקואליציה ולא להיות תקוע באופוזיציה?
              גם מנצור עבאס הבין את זה וראה איזה פלא, התקציבים למגזר הערבי קפצו כשהיה בקואליציה.
              בכלל, הסוגייה הערבית היא קודם כל עניין לאומי והרבה יותר מורכבת מ"סתם" עוד אפלייה. זה לא כמו אפרו אמריקאי שמתגייס לצבא ארהב, שר את ההמנון ומזדהה עם ערכי המדינה ועדיין מופלה לרעה רק בגלל הצבע שלו

  27. מה שקורה בישראל ביציעים זה שטויות
    אני ראיתי במשחקים ב NBA אנשים רוקדים בטיים אאוטס וזורקים להם חולצות ליציע
    זאת האלימות באמיתית כמו שקראתי בעבר באתר זה ממש

    1. אחמד טיבי: "ארגון החיזבאללה הוא גוף התנגדות לבנונית לגיטימית נגד הכיבוש". . ההתנגדות הלבנונית נאלצה לחטוף את החיילים, לאור דרך המחשבה של ההנהגה הישראלית וטמטומה".

      שיהיה ברור: בן גביר הוא נבלה. אחמד טיבי הוא גם נבלה וגם אויב.

  28. דיפסי בניגוד אליך ולברוך אני סבור שיש המון גזענות בארץ. הרבה יותר מידי. ואם בצרפת יש יותר זה לא מנחם אותי בכלל. (ואין יותר. זה נטו צ'רי פיקינג שנוח לכם). הטיעון של ברוך שהמיעוט אשם זה נטו לא להקשיב לטענות המיעוט ולהאשים אותו בהכל במקום לבחון את עצמנו. אם הטענה היא שאין אפליה אז זו טענה שגויה ושיקרית ואין טעם להמשיך בדיון.

    1. אני לא חושב שהמיעוט אשם לשנייה בגזענות, אני חושב שבארהב כיום הגזענות זה רחוק ממה שהייתה, והמיעוט בוחר להתמסכן. איפה כתבתי שאין אפלייה אבל היא בעיקר אפלייה מתקנת או ממסדית ולא משפיעה בחיי היום יום לאנשים הנורמטיביים (קרמי לים שחורים יקבלו עונשים גדולים יותר).

      1. זה פשוט רחוק מהמציאות ברוך. בטוח יש שיפור הדרגתי אבל יש מקרים רבים של גזענות מזעזעזת גם כלפי צעירים בימינו ואתה יודע זאת היטב. אל תיפיפף את המצב. וגם בארץ אותו דבר. האפליה היא לא בעיקר מתקנת. ממש לא.

  29. בטוח שבצרפת יש הרבה גזענות אבל יש גם מערכת קליטה הרבה יותר שיוויונית וחברה סוציאלית בהרבה ועוד גורמים מאזנים וחוקים מאזנים שמטים את החיים שם לכיוון הרבה יותר שפוי.

    1. מארי לה פן מועמדת לגיטימית לראשות הממשלה. וזה בצרפת ששם אין להפ סכסוך לאומי מדמם. בארץ בן גביר מקבל בקושי 4 -5 מנדטים וזה אחרי כמאה שנים של סכסוך ומאות נרצחים.
      בישראל יש גזענות, אבל הישראלים גזענים פחות ביחס למרבית האומות. זה אןלי לא מנחם אותך, אבל נותן הקשר חשוב

    2. דרור אני הייתי בדיוק בדעה שלך, ואחרי 5 שנים בצרפת הבנתי שכל מדינה יש לה את החרא שלה.
      ועל אף התנאים הבאמת מדהימים שיש להם יש לכך מחיר מאוד כבד שאתה לא רואה מפה.
      ובישראל יש לנו נטייה להעצים את הבעיות שקיימות אבל בעיני לפחות יש לנו אנשים מדהימים, יש כלכלה חזקה ויש פה ערכים שאין באף מדינה אחרת.
      הכי קל להגיד שאנחנו גזענים אבל זה לא מתקרב לגזענות שקיימת בעולם.

      לא כל אמירה נגד ערבים זה גזענות די אנחנו כבר לא חיים בעולם הזה.

  30. גם אתה יודע שהליכוד ובעצם כל מפלגות הימין גזעניות בדיוק כמו בן גביר. כך שלגזענות הבוטה פה יש קרוב לשישים מנדטים. בצרפת יש חוק לאום מפלה? צרפת עדיין כובשת את אלג'יריה? מי מתעלם עכשיו מהקונטקסט? בצרפת היה משטר צבאי על מיעוטים עד 66? בישראל הוקם מקום המדינה ועד היום ישוב ערבי חדש? ילד ערבי פה מתוקצב כמו ילד יהודי? בחייאת דיפסי

    1. הליכוד ככלל לא גזענים. מכיר המון מצביעי ליכוד שהם ממש ממש לא גזענים. זה בטח לא ימין קיצוני כמו לה פן.
      ולא רוצה לפתוח דיון שלם בסוגייה, אבל למיטב זכרוני אזרחי אלגיריה מעולם לא פתחו במלחמה עם צרפת ושללו את קיומה

    2. שמע אתה נשמע לי בחור אינטליגנט, רק לא מבין שאין פה גזענות כמו שאתה מתאר ויוקיץ הוא אוברייטד ברמות 🙂
      השם שלי זה יהב.
      ועכשיו ברצינות –
      זה שיש בעיות – מסכים איתך.
      זה שאנחנו בתור מדינה לא מסוגלים להחליט על הגבולות שלנו – זה דבילי לאללה. וזה כי אנחנו לא יודעים לחתוך למרות שבכל סכסוך לאורך ההיסטוריה הצד החזק חתך קוו. אנחנו עד היום לא עשינו את זה. וזה כי אנחנו מתחשבים מאוד. זה שיוצא מזה רע זה מבאס, אבל זאת המציאות.
      לקרוא לליכוד גזענים? באיזה עולם?
      למפלגה שהחזירה את סיני? שויתרה על השליטה בחברון? שהצביעה בעד ההתנתקות (3 פעמים) ?

      ממליץ לך אם ייצא לך בהזדמנות במהלך חייך לקחת את הקורס ג'נוסייד, ולראות גזענות מהי. אנחנו רחוקים משם שנות אור.

      ואני לא קונה את כל ה"נאורים" האלו מאירופה.

      אתה אולי עכשיו לא רואה את זה, אבל ברגע שהמהגרים באירופה יהיו מטרד גדול מידי בשבילם, הם יזרקו את כל החוקים לפח.

      פשוט מכרו לך ולעוד הרבה אנשים במדינה שאנחנו עם גזען וחשוך. אז אנחנו לא ותתעורר יהיה לך יותר כיף מבטיח

  31. לא אמרתי שלא היה צריך להילחם אני אומר שלא היה צורך להקים התנחלויות. ונגיד שמורידים את הליכוד- כמה מנדטים יחד יש לימינה +ציונות דתית +בן גביר?

    1. אני כמובן מנוע מלהגיב רק אומר לך משהו אחד חבר – אתה משהו משהו. הסטיבן איי סמית' של הפרשנות הפוליטית בהופס. תודה על ניתוחי העומק שאפילו נועה קירל לא הייתה מצליחה להפיק כמוהם.

          1. הבטחת לגיא? כל הכבוד על ההתאפקות ועוד מול שמאלן עוכר ישראל כמוני רחמנא ליצלן. אנחנו באותה סירה אני הפסקתי לעשן😬.
            שמע ישראל סבבה אין כיבוש אין אפליה ביבי בחור דמוקרטי אפשר לישון בשקט תהיה רגוע העתיד ורוד.

            1. מה הקשר לנהנתן? היו בחירות, הוא הפסיד כי לא הצליח להקים ממשלה ואז הוא ירד ככה שהדמוקרטיה פה בסדר גמור! ואם יצליח בבחירות שוב זה יהיה בצורה מאד דמוקרטית. לכל המלעיזים מימין ומשמאל. לגבי העתיד, לך תדע, אימפריות קמו וגם נפלו.

      1. אני כמובן מנוע באמנה סודית של קהילת העיוורים מבישקק מלספר מה אסור לי לעשות. רק אומר לך משהו – אתה הלברון ג'יימס של הסקוטי פיפן של הנבדל חולצה מנוקדת של ה-9-5 ספליט ברזל של מה שלא יהיה הספורט הזה של האפגנים על סוסים שזורקים אחד על השני גופות של עזים.

    2. דרור טחנו את הנושא כבר לצערי אתה לא מחובר למה שקורה בפועל לא בישראל, ולא לגבי ארהב.
      .
      ארהב היום אין שום דבר שמונע מילד שחור להצליח פרט לעצמו יש דחיפה אדירה לקהילה השחורה (וזה לא רק מהיום זה תהליך שהתחיל ממזמן) , שוב אני אשים את אובמהוקמילה האריס כיוון שהם דוגמאות מצוענות, איך אדם בעל צבע עור שחור הגיע לתפקיד הבכיר בעולם. הבכי על גזענות כיום בארהב הוא לא יותר מאשר התמסכנות, יש סיבה למה היהודים שנרדפו כל ההיסטוריה וסבלו מגזענות קשה כאלה מצליחים.
      .
      לגבי ישראל אתה בכלל לא בכיוון שהשוואת את הליכוד ומפלגות הימין לבן גביר, מי שדומה לבן גביר הם בכלל הרשימה המשותפת רעם תע״ל… בן גביר הוא מיעוט קיצוני בישראל שפעם אחר פעם לא עובר את אחוז החסימה. אני לא זוכר שילד ערבי צריך להתגייס לצבא/ לתרום למדינה עדיין מקבלים הקלות מס וקבלה קלה לאוניברסיטאות.

  32. יוקיץ השחקן הטוב בליגה😆. אולי בימים מסוימים יאניס/דוראנט/לוקה טובים כמוהו. והוא כבר לא שמן, תתעדכן. והליכוד זה כבר ארגון פשע שהוא לא רק נגד ערבים אלא נגד שלטון החוק בכלל. אפילו גדעון סער ומנדלבליט הם שמאלנים על פי הליכוד. הם אמנם מלקקים לערבים כדי שיצביעו להם אבל הם גזענים. (הערבים נוהרים? ) אל תיתן למתק השפתיים לבלבל אותך. לליכוד אין באמת תחתית. לא חושב שאנחנו יותר גזענים מעמים אחרים וזה לא העיקר בעיניי צריך לטפל בבעיות שלנו שבאחריותינו צרפת פחות בוערת בי. שמעת על הגירוש במאסאפר יטא ובבקעת הירדן למשל? פשעים איומים שאנחנו מבצעים. לא הייתי קורא לזה כמוך "מבאס". אתה אולי מתבאס. הפלסטיני נשאר הומלס. ולגבי זה שלא חתכנו קו- אתה לא חושב שזה כי אנחנו רוצים את השטח שלהם? ומה זה אם לא גזענות? איפה הם יגורו? באוויר?

    1. מי נגד שלטון החוק? מה הם עשו? האמסלמים והרגבים מדברים, זה הכל.
      הם טובים בדיבורים ואתה טוב בלקבל את המידע הזה ולהגיב כאילו סוף העולם מגיע.
      בינתיים הכח בידיים של בתי המשפט ולא אצל האמסלמים.

  33. יוקיץ מספר אחת וישכיח את מייקל מרוב שהוא כל כך טוב.
    אם אתה רוצה להיות צודק שלך הכל טוב, לא מנסה לשכנע אותך, ניצחת 🙂 ביבי צאצא של ארדואן
    בן גביר צאצא של ביבי
    רק בשבילך אומר שהשליליות הזאת פחות עושה טוב על הלב. שיהיה לך ולכולם אחלה של שבוע

  34. לקרוא את תגובות השמאל הרדיקלי ולא להאמין…
    מסכנים הערבים 😭😭😭
    שיחקתי 6 עונות בליגה ב ועוד 2 בליגה א במכבי כפר יונה .
    מזמין אתכם לראות מה קורה כשאתה מגיע לערערה,
    א.א.פאחם, כפר קרע ועוד…
    זו לא מכירת משחק- זה הרבה יותר גרוע.
    אם זה לא משחק סוף עונה עם נוכחות משטרתית מסיבית- אם לא הפסדת- אתה גמור.

    דרור , עכשיו שאתה קורא את עדויות פילבר, חפץ וקליין(חביבת התקשורת רק תקרא את התמלילים מהעדות השופט מבקש ממנה מעל 5 פעמים "לענות על משנשאלה") היש בכלל ספק שמנסים להוריד את ביבי מראש הליכוד???
    איך לעזאזל מנדלביט אישר את המשפט כאשר כל החקירה נגועה? כאשר הדס קליין גוייסה ע"י המשטרה (תקרא את תמלילי המשפט תקרא אין כאן שום עיוות של האמת)לפני שמנדלביט בכלל אישר על לפתוח בחקירה???
    אז לא, בניגוד להורינו שוטר זה לא תמיד מלאך (יש גזענים אלימים בניהם) ושופט הוא לא אלוהים (הוא כאחד האדם אפילו עם יצר מיני בריא).
    אגב , ממליץ שתחפש בגוגל אהרון ברק מקורבים.

    ובכלל, מי אתם בג"ץ שתוכלו כל חוק / הוראה שמעבירים בכנסת ?
    רק כי זה לא מסתדר עם האג'נדה הפוליטית שלכם?

    1. כן כן כולם משקרים רק ביבי ושרה צדיקים.. תופרים תיקים רק לביבי המסכן (חוץ מלרבין, אולמרט, רמון..). השופטת עם היצר המיני זו לא השופטת שרוצה לרוץ בליכוד?
      אפשר להגיד שעדיף ביבי מושחת על פני לפיד. זו זכותך. אבל כל תיאוריות הקונספירציה האלה פשוט הזויות..
      מה שעצוב שאתה דווקא צודק לגבי הפסקה הראשונה, פשןט מתעלם מכך שמי שהביא אותנו למצב הזה (ולכך שלצעוד בירושלים עם דגל ישראל זה אסור) הוא המנהיג העליון שלך. ולא, אם אבו יאיר יחזור לשלטון הוא לא יטפל בזה פתאום, הסר דאגה מליבך.

      1. אולמרט קיבל תספורת ענק בתיקים שלו ובתיקים שבכלל לא פתחו לו.
        תיק המתנות של הנהנתן אשתו והילד הבטלן היה מחוויר מול תיק המתנות של אולמרט.
        לא ביבי ולא לפיד ראויים לדעתי. שניהם נהנתנים ואנשי כח. השאלה היא לא מי ראוי אלא מי יהיה ראש ממשלה טוב יותר.
        לסתום או לא לסתום את האף?

        1. אבל אם המטרה הייתה להוריד אותו מהשלטון, זה הספיק, לא?
          אני בכלל מתנגד לביבי כי הוא פשוט גרוע – בבדן המשילות, יוקר המחייה, ה"טפטופים" מעזה (בממוצע 1000 רקטות בשנה..), הכניעה לחמאס שנה שעברה במצעד הדגלים בשער שכם.
          זה כמובן עוד בלי קשר לשחיתות ולאסופת חדלי האישים שאופפת אותו

          1. שחיתות צריך להוכיח, אבל בינינו כמעט כל הפוליטיקאים מושחתים. גם כחלון שבו בחרתי אני מניח מראש שאינו נקי. לפי הדברים שלך שיטה לחסל בן אדם שלא מוצא חן בעיניך בכל אמצעי היא ראויה. בעיני לא.
            אני לא אוהב אותו ואת משפחתו אבל גם לא את הגישה שהכל מותר בניסיון לחסל אותו. מה עשיתם? חיזקתם אותו! אם הוא ייבחר זה בגללכם ובגלל הלחץ שהפעלתם על מנדלבליט. בינתיים אני לא רואה שיצליחו להרשיע אותו בשוחד ומרמה ומה נשאר? הפרת אמונים? נו נו נו על נהנתנות מגעילה?
            כולנו נצא אשמים בהפרת אמונים.
            יגידו כל אנשי הקונספירונה מה שהם רוצים, הנהנתן הציל פה עשרות אלפים כשעשה סגר והביא ראשון בעולם חיסונים. אז יש רע ויש גם טוב כלומר לא הכל רע.

            1. איפה אמרתי שצריך לחסל אותו פוליטית? אמרתי שלדעתי הוא מושחת, והוא בוודאי מושחת מוסרית. בכל מקרה זו לא הסיבה המרכזית שאני לא בוחר בו ואת הסיבות כבר פירטתי למעלה. אני יוצא פשוט נגד הטענה שהיה פה חיסול פוליטי.
              זה שהדבר רק חיזק את ביבי, אני מסכים.

            2. אוהד, את זה אתה כתבת: "אבל אם המטרה הייתה להוריד אותו מהשלטון, זה הספיק, לא?"
              תשובה שלי, כן זה הספיק, זה גרם למצביעים לפקפק בחפותו. אז כן היה פה ניסיון לחיסול פוליטי (צודק או לא, נדע רק בסוף המשפט!).
              לפחות אנחנו מסכימים שבכביש צריך להיות חכם ופחות צודק.

            3. כשכתבתי לגבי המטרה להוריד אותו, הגבתי לאמירה שלך שעשו תספורת לאולמרט ועל זה אמרתי שתספורת או לא תספורת – בסוף הוא ויתר על השלטון בגלל כתבי האישום.

    2. תשמע, האמת נמצאת איפהשהוא באמצע.
      אני לגמרי אתך לגבי שוחד ומרמה אבל חושב שבסוף השופטים ירשיעו על הפרת אמונים ושם שרה תיפול בגלל חמדנותה ותיקח את ביבי אתה. אני בהחלט רואה, ואתי רבים אחרים שיש פה ניסיון להפיל ראש ממשלה. חוסר האמון במשפט שמתחזק עם התקדמותו משתקף בסקרים שחוזים לנהנתן לחזור להיות ראש ממשלה. המשפט הזה יותר הועיל מאשר הזיק למשפחה הזו. בנימה אישית, שונא מתנות יחייה.
      לגבי מנדלבליט, הוא נפל שם בהחלטה להכניס את השוחד והמרמה. מראש היה צריך ללכת רק על מה שדיי קל להרשיע שהרי כל אדם בישראל יורשע בהפרת אמונים.

      1. רזי,אתה מקשיב לעדות של הדס קליין???
        אתה ראית מה הלך שם? אתה באמת חושב שקו אספקה קבוע של שמפניות סיגרים,תכשיטים ,מגורים ,חליפות וכל הטוב זה אשכרא נכנס לקטגוריה של נו אז לא נורא הוא קצת נהנתן??
        אתה באמת לא רואה את הקשר שיש בין פרשת 1000 למשל לפרשת הצוללות,אתה באמת מאמין שהוא מספיק חזק נפשית לקחת ממילצן ופאקאר ומהכל מי שבא לו אבל לא היה לו מושג שהבן דוד שלו גוזר קופון מעסקת הצוללות?
        זה באמת מה שאתה רוצה? שזה יהיה ראש הממשלה שלך?
        ואני יסביר לך מאיפה חוסר האמון במערכת המשפט,רוב הציבור בכלל לא יודע מה בכלל מתרחש במערכת המשפט,חוץ מאנשים כמו אהרון שלנו למשל שמבחינתו כל מערכת המשפט מושחתת ושום דבר לא יזיז אותו מהעמדה שלו,הרוב המוחלט מביע חוסר אמון מהפייק המטורף שהמכונה של ביבי מפיצה.
        אני אתן לך דוגמא קלה.ערך דין חדד יוצא בהצהרה מפוצצת שהוא חוקר את הדס קליין שהנה מה פתאום 700000 אלך יש לי הוכחה מוחלטת שזה 200000 בלבד.אה מהה לא הביא נהוכחות לזה ולא כלום,בינתיים המכונה נכנסה לפעולה וכל הכותרות צעקו התיק קורס זה רק 200000ש"ח ולא 700000,מה שלא נכון בעליל.
        עיצה קטנה פשוט תקרא את העדות של קליין ואם אחרי זה אתה עדיין חושב שהיה פה ניסיון להפיל ראש ממשלה ואתה עדיין חושב שביבי צריך להיות ראש ממשלה ושכולם מתנהגים ככה אז באמת שאין מה להגיד יותר.

        1. לא מקשיב לעדויות אבל בהחלט קורא עיתונים שונים.
          תיק הדגל העיקרי לשוחד במצב רע מאד בגלל פילבר, חפץ ושות, אלו עדים של הקטגוריה, עדי מפתח, ע-ד-י מ-ד-י-נ-ה שיוצאים שקרנים גדולים ומניפולטורים!!! העדים האלה עשו טובה למי? למר נהנתניהו. סוף סוף הוא מקבל סקרים חיוביים.
          חכמים גדולים מאד יושבים במחנה שונאי ביבי ואולי עוזרים לו שוב להיבחר לראש ממשלה?
          לא אני ולא אתה יודעים אם היה שוחד או לא, אם היתה מרמה או לא. שנינו לא יודעים אם היה שוחד בתיק הצוללות או לא, ואם הנהנתן, אשתו השונה (אני יודע שחלק גדול מאנשי ה PC המציאו לה אין סוף שמות גנאי) והילד הבטלן ידעו על שוחד, אם היה שם.
          מה שבוחרי ימין שסלדו מהנהנתן ומשפחתו בבחירות האחרונות רואים זה איך התיקים הכבדים האלה הופכים קלים מיום ליום ומוכיחים להם את התזה ש"לא היה כלום" (ברור שהיה שהרי מדובר בפוליטיקאי…) ואלו יתנו לו את קולם כי הוא יוצא פה דוד המסכן מול גולית הפלישתי.
          בכביש לא צריך להיות צודק אלא חכם אבל יש פה המון עיוורים משני הצדדים…..
          לגבי הגברת קליין, לא משנה אם הוא קיבל מתנות במיליארד וחצי דולר או חצי סנט. זה לא יפה ולא ראוי וזה גם עניין לפרשנות כי לא היה תשלום של כסף אלא שווה ערך. ולא נאמר שחקירת קליין על ידי המשטרה החלה לפני שהמשטרה קיבלה רשות. לאין אסמכתאות לקנית המתנות, אין ווטסאפ של קליין לשרה נהנתניהו ודווקא הגברת המוזרה שמרה ווטסאפ שמראה חיבה בין שתי הנשים.
          אחד מהדברים שהכי מצחיקים אותי בקבוצת שונאי הנהנתן הלא ראוי הזה זה שהם יורדים על מצביעיו והופכים את כולם למטומטמים, כאילו שאין אמנים, אנשי תקשורת, חוקרים ובכלל אנשים אינטליגנטיים שהולכים עם המצורע הזה ואם כן אז הם מטומטמים כמו הביטונים והרגבים והאמסלמים.
          ושוב, השורה התחתונה היא שהמשפט הזה בא לנתניהו כמו זכייה בלוטו. אנשים רואים שיש לפרקליטות בעיות גדולות וחוזרים להאמין שהסגול הזה הוא מעין דוד המלך.

          1. רזי אז קודם כל מציע לך לקרוא פרשנויות של אנשי משפט ולא אנשים מטעם ואז תראה שכל מה שאתה מתייחס כקורס בבית המשפט לא דובים ולא העליים.התיק חזק ויציב.האם זה אומר שירשיעו בשוחד בוודאי שלא אבל בין זה לבין מה שאתה כותב פה אז המרחק גדול.אתה למעשה לוקח את הצד של תומכי ביבי ומסיק מזה.מציע לך לקרוא קצת משפטנים כמו יהודה שפר,או השופט לשעבר שמעון שר,או הצייצן אור כרמי ואחרי שתשמע אותם ומכיוון ששמעת את הצד השני לדעתי תהיה לך תמונה יותר ברורה על איפה ומה מצב התיקים.
            לגבי הדס קליין אותו דבר כמו שכתבתי לך כל מה שהבאת לי זה מה שעורכי הדין והשופרות מדקלמים בלי קשר למשפט עצמו,בעוד בתיק 4000 העורכי דין של ביבי עושים עבודה טובה והשוחד אכן לא וודאי הרי שבתיק 1000 הכל עובדות קיימות וכל מה שאמרת פה זה אך ורק פרי המצאה של העורכי דין שאפילו לא מנסים לתת קונטרה למשפט אלא פונים מראש לנצח בזירה התשקורתית ולפי מה שאתה כותב כאן הם אכן עושים עבודה מצויינת.
            עכשיו שלא נבזבז את הזמן אני צריך להבין רק דבר אחד אם אתה ביביסט אז אל תתייחס לכל מה שכתבתי כי אין טעם,אם אתה לא ביביסט אז תעשה טובה לעצמך תקשיב קצת לצד השני שמורכב ממשפטנים שעשו דבר אחד או שניים בבית המשפט ואז תגיד לי אם תפרו לביבי תיקים.
            לגבי זכייה בלוטו אז לא מכיר הרבה אנשים שירצו זכייה בלוטו כזאת-אני מוכן להתערב קבל עם ועדה שאם הוא לא מצליח להוציא עסקת טיעון כלשהי הוא יישב בכלא ולו רק על תיק 1000

כתיבת תגובה

סגירת תפריט