חם מהתנור: הארכת חוזה לקלדון ג'ונסון

הסן אנטוניו ספרס וקלדון ג'ונסון סיכמו על הארכת חוזה לשחקן שייכנס לעונה האחרונה בחוזה הרוקי שלו. הצדדים החליטו על הארכה בגובה של 80 מיליון דולר למשך ארבע עונות. ג'ונסון שהיה הבחירה ה-29 בדראפט 2019 הציג מגמת שיפור בכל שנה מאז שנכנס לליגה ובעונה האחרונה ניפק 17 נקדות למשחק לצד 6 ריבאונידם ב54.5% אפקטיבי ו-40% מעבר לקשת השלוש.

*

ראסל ווסטברוק ות'אד פאוצ'ר – סוכנו מאז הגיעו לליגה החליטו על פרידה שתשלח את ווסטברוק הנמצא בעונות האחרונות פעם אחר פעם בדיוני טרייידים לחפש סוכן חדש. על פי אדריאן ווג'רנובסקי פאוצ'ר אמר כי שני הצדדים הגיעו לפערים בלתי ניתנים לגישור.

*

הסקרמנטו קינגס סיכמו על חוזה לשנתיים עם הפורוורד קיי זי אוקפלה. הפורוורד שנכנס לליגה במיאמי לא הצליח להיכנס לרוטציה בהיט ויקווה למצוא מקום בקינגס שם יש לו כבר היכרות מוקדמת עם המאמן החדש מייק בראון שאימן את נבחרת ניגריה בה הוא משחק.

*

בחדשות קצת יותר ישננו תשעברו מתחת לרדאר:

קנטביוס קולדוול-פופ והדנבר נאגטס סיכמו על הארכת חוזה לשנתיים בגובה 30 מיליון דולר. השנה השנייה בחוזה היא אופציית שחקן כלומר הנאגטס מוסיפים בפועל עוד עונה לחוזה כדי ש-KCP לא ישחק כל העונה על חוזה נגמר.

*

פאט קונטון והמילווקי באקס סיכמו על הארכת חוזה בגובה 28.5 מיליון דולר לשלוש שנים (עונה אחרונה -אופציית שחקן). בכך הבאקס ממשיכים להראות מחויבות להמשכיות של הסגל הקיים ומתגמלים את קונטון שחמימש את אופציית השחקן שהייתה לו לעונה הקרובה בגובה 5.7 מיליון דולר.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. מזל טוב קלדון 🥳🥳🥳
    .
    חוזה מכובד לקלדון, וחוזה לא רע בכלל גם בשביל הספרס. אם נצליח לבנות מהר יחסית הוא יוביל את הקבוצה למעלה, ואם לא, יעשה וייט/דזונטה – יעבור לקבוצה תחרותית יותר וב-20 מיליון לשנה אין סיבה שלא ירצו אותו. ווין-ווין-ווין סיטואיישן.
    .
    ווסטברוק יורה בשליח 🤦 …
    .
    תודה רבה על העדכונים.

    1. צודק. חוזה סבבה. סחיר, עם שחקן צעיר וטוב מאד שיכול להיות אחד מתוך טריו עתידי (ויכול להיות שלא)
      קלדון צריך לרדת יותר לעמדה 3 (כי בעמדה 4 הוא קצת מתבזבז מול גופות הרבה יותר גדולות ממנו ולתת יותר צ'אנס לשוקן פולני) ואין סיבה שהוא לא יעבור את ה- 20 נקודות למשחק כשמארי לא נמצא.
      אבל, רגע ,זה לא מסתדר. מה עם המירוץ לתחתית?
      למה נפטרים מכל נכס? למה השאירו את פופ והביאו את בראון? למה בליגת הקיץ הספרס נראית כמו שהיא?
      עוד חס וחלילה קלדון ינצח משחקים, ומה אז?

  2. חוזה סבבה לגמרי לקלדון שעוד מעט יהיה שחקן חמישייה טוב. השיפור שעשה בקליעה הוא עצום, ומהדברים שראיתי במדיה עושה רושם שכיף להיות לידו, בחור כארז. הלוואי שיצדיק כל דולר.

      1. 2 מקרים לא מספיקים למסורת. טוני פארקר היה בחירה 28 (בזמנו אחת לפני האחרונה בסיבוב הראשון, כמו 29 כיום) ונשאר אצלנו בהרבה יותר מחוזה אחד.

        1. ורק בשביל הרפרנס – מאז שהליגה מונה 30 קבוצות אלו הבחירות במקום ה-29:
          דאירון שארפ, מלאכי פלין, קלדון ג'ונסון, דז'נאן מוסה, דרק ווייט, ד'זונטה מארי, כריס מקולו, ג'וש הוסטיס, ארצ'י גודווין, מרקיז טיג, קורי ג'וזף, דניאל אורטון, טוני דאגלס, די ג'יי ווייט, אלנדו טאקר, מארדי קולינס, וויין סימיאן.
          אני בהחלט מזהה כאן מסורת…

      1. אני צופה שיפור ביכולת ההגנתית של גורדן בשנה הבאה. בהחלט ניתן לצפות לעקומת למידה כפי שראינו אצל קרי. הוא גם יחזור חזק יותר. אבל המפתח לאחיזה שלו בעתיד הקבוצה יהיה פיתוח של משחק P&R עם וויסמן. אני מעריך שלפחות בתחלית העונה קר ישתדל להפריד את הזמן של ויסמן על המגרש מזה של קרי. לשחק סנטר עם קרי זה למתקדמים. לעומת זאת אם פול ישקיע באימונים הקיץ עם וויסמן ויצליח להפיק יחד איתו משחק בין שנים יעיל הוא יצביע על העתיד של ג"ס.

        1. אתה צריך לזכור ששנה 2 היא בדרך כלל שנת השיפור במערכת של הווריורס – אני חושב שוויסמן יהיה הסנטר הפותח אחרי חודשיים.

          1. השאלה אם וויסמזן ישאר הסנטר גם בעתיד אני לא רואה את גולדן סטטיט נפרדים מקליי או מדריימונד גרין בסוך העונה וכנראה יתנו לו חוזה דומה למה שקיבל, הארכת חוזה של פול אם ירצו להשאיר את וויסזמן גם יגיעו לרף משכורות של סביב ה600 מליון דולר .

            1. אם אתה מקשיב למה שבעל הבית אומר אין סיבה שזה לא יקרה.
              .
              אני מעריך שהחוזים של פלל ווויגנס יהיו (יחד) בטווח של 60 מיליון פולס מינוס 5 מיליון. בקצה התחתון אנחנו מבדרים על הוצאה של 515 מיליון ובקצה העליון על 600 מיליון כפי שאמרת.
              .
              43 מיליון דולרים זה סכום החוזה של קלי ב 2023-2024. אם ג"ס מוותרים על החוזה שלו החסכון יהיה בסביבות 300 מיליון דולר. אפשר יהיה להגיע לקיצוץ דומה ואף גדול יותר בהוצאות אם הקבוצה תוותר על וויגינס ופול אבל הערך המצרפי של שניהם עולה על זה של קלי וככל שהשנים יעברו הפער ילך ויגדל.
              .
              אז כן, אני מתקשה מאד לראות את קלי בג"ס אחרי השנה הבאה. כדי שזה יקרה הוא יצטרך להפגין רמה של לפחות אול סטאר גם זה לא בטוח שיספיק.

          2. הבעיה היא בשנה הבאה לא השנה. כי השנה פול עדין על החוזה רוקי. ה 600 מליון דולר – זה בהנחה שוויגיס ופול ביחד מקבלים 60 ושקליי נשאר? אני מניח שזה כולל את המס מותרות הוא הביע נכונות לשלם כזה סכום על שכר? אתה בטוח?
            דרך אגב לגבי שננה אחרי כן קליי ודריימונד יאריכו אבל לדעתי המחיר שהם עולים היום במשותף יהיה לשניהם ביחד . כלומר הבעיה היא רק 2024 למרות שבעיה ענקית.

            1. העונה הם סביב ה360-400 מליון תלוי איך הסגל יסגר מדובר על שנה הבאה, גרין יצא מאופציה ויחתום על חוזה דומה לפחות, קליי תומפסון ידרוש גם הוא 30 מליון. ואז יש את פול שגם הוא שווה את ה25-30 מליון בעונה, ואני לא מדבר על וויסמן ואם וויגנס ייתן עונה דומה הוא ידרוש מקס ובצדק.
              כמו שרן ציין אני גם מאמין שהלוחמים יוותרו על קליי תומפסון עונה הבאה ואז זה יהיה בגבול ההגיון.

            2. החוזה הבא גם של קליי וגם של דריימונד יהיה הרבה יותר נמוך מהנוכחי (בעיקר קליי לדעתי), ואז השאלה היא האם לייקוב מוכן לשרוד כלכלית את 2024. אני עדיין מאמין שכן.

            3. שאלה רלוונטית: מה הערך הכלכלי של להיות קונטנדרית? האם משתלם ללייקוב לחרוג ככה מהתקציב? אני לא מומחה אבל בדיקה של שתי שהיות מראה שההבדל בין ההכנסות של הקבוצות יכול להגיע ל200-300 מליון דולר, כשב2020 הדאבס הכניסו משהו כמו 470 מליון. אין לי מושג אם זה סכום נכון או לא אבל כשמסתכלים על זה מהכיוון הזה אז הסכומים שהם משלמים מקבלים קצת פרופורציות.

            4. למה שהחוזה של דריימונד יהיה יותר נמוך מהנוכחי? למה שקליי יקבל פחות מ25-35 מליון לעונה, קלעי מצויין ומגן טוב שיש לו עוד כמה שנים בקנה אם לא נפצע?
              .
              אברי באמצע העונה הייתה הערכה שגולדן סטייט יכניסו מעל 800 מליון דולר הצייס סנטר זה חוות מזומנים שלאף קבוצה בליגה נכון להיום אין , הדאבס מרוויחים כיום הרבה יותר מכל קבוצה אחרת .
              https://www.sportsbusinessjournal.com/Journal/Issues/2022/06/06/Upfront/NBA-Finals.aspx
              .
              לייקוב התלונן על גובה הטקס אתמול דרך אגב.
              https://www.sfgate.com/warriors/article/Owner-Joe-Lacob-says-luxury-tax-is-very-unfair-17308374.php

            5. כי גם לקליי ודריימונד יש אינטרס להישאר בגולדן סטייט. בעיקר קליי שקיבל כמעט 100 מיליון בלי לשחק ויודע שהשם שלו יהיה הראשון שיעלה בטרייד.

            6. ולא התייחסתי גם לערך של הקבוצה שעולה משנה לשנה בקצב חסר תקדים, בטח לקבוצה מנצחת גולדן סטייט מוערכת כיום בקרוב ל6 מליארד דולר. ב2010 קנו אותם ב450 מליון, לשם השוואה באלמר קנה את הקליפרס ב2 מליארד ב2013 כיום היא שווה 3.3 מליארד.

            7. לגודלן סטייט יש אינטרס להשאיר אותם בטח שהם מועילים וחשובים לקבוצה בין אם זה על המגרש ובין עם זה המרקם הקבוצתי דריימונד זה הBFF של קרי, קליי תומפסון היה פצוע, קליי לא צריך להתחשב בגולדן סטייט אין שום סיבה שיעשה להם הנחה בשביל שיחסכו במס מותרות וישלמו את הכסף לשחקנים אחרים זה העבודה שלו. הוא ייקבל בדיוק את מה ששווה בשוק שזה סביב ה30 -35 מליון דולר, יש הרבה קבוצות שיסמכו לקפוץ עליו.

            8. אני במקום קליי ודריימונד הייתי מעדיף חוזה של 10-15 בגולדן מאשר חוזה גדול ברוב הקבוצות האחרות בליגה.

            9. מסכים עם עמיחי לדעתי הם יתפשרו על השכר שלהם בשביל עוד ריצה. הם שניהם יגמרו את הקריירה בגוחדן סטייט ואין דרך שיעשו את זה בלי פשרה על השכר.

            10. מי יסכים ל10-15 מליון במקום 30-35 מליון בטח שיש להם טבעות השיגו הכל בקריירה , וזה החוזה הגדול האחרון שיקבלו. למה ששחקן יעשה הנחה למועדון שמכניס את הכסף ממנו (וזה לא בשביל להתחזק). קליי לא ייקבל 10-15 מליון גם לא דריימונד הם לא פראיירים

            11. ברוך כי להיות אלוף בטח עוד ריצה אחת זה שווה הרבה מאוד כסף למרות שלא הכל נמדד בכסף . מאמין שיתפשרו כדי להישאר שם.

  3. עדיין לא הבנתי למה הספרס שחררו את דזונטה מארי. לא הבנתי את כל ההתפלפלות החוזית. אם הספרס לא חשבו החוזה הבא שלו יהיה שווה מקס ועל פחות הוא לא היה מסכים להאריך.
    1. למה הספרס חושבים שהוא לא שחקן ששווה את זה?
    2. למה אטלנטה חושבים שהוא כן שווה חוזה מקס (או ממש קרוב לזה)? ואם הם לא יציעו לו אז למה להם לקחת את ההימור שבו תוך שנתיים הוא יעזוב אותם ללא תמורה?
    3. מבחינת דזונטה האם הוא לא חושש מתקדים דניס שרודר?

    1. שום התפלפלות חוזית – הספרס הולכים לטנקינג.
      אף אחד לא שאל את דז'ונטה מארי מה הוא מעדיף (למרות שנראה לי שהוא שמח לעבור להוקס).

    2. הספרס רוצים את הצרפתי וומבניאמה מוילרבאן. הוא ילך בחירה ראשונה בדראפט 23 בדוק נעול חתום סגור, הספרס רוצים לבחור ראשונים ויעשו טנקינג כל העונה.
      חוץ מזה, דז'ונטה מארי בן 25, והקבוצה לא באמת מכוונת להתחרות בפלייאוף, אז זאת עסקת win win לשני הצדדים. מארי מגיע לקבוצה עם שאיפות פלייאוף, והספרס מטנקקים.
      מארי אולסטאר גבולי עד לגיטימי, תלוי באיזה יום וגם שומר טוב אז הוא מתאים ליד טריי יאנג בקו האחורי של אטלנטה. כוכב שני בקבוצה שתעשה סיבוב ראשון, גג שני ותעוף. אטלנטה חיפשה את השחקן הזה ליד יאנג.
      אם שום דבר לא יקרה שם ולא תבוא הצעה מתאימה לו מאטלנטה, הוא בטח יחתום כשיגמר החוזה בקבוצה באמת תחרותית.

      1. בוא נדייק – הוא לא התכוון לחתום על הארכה הקיץ וזה הבדל גדול. חשוב לציין שמבחינה כלכלית אחרי העונה האחרונה אין לו שום אינטרס לחתימה כזו אז זה די מובן מאליו. עכשיו זה בהחלט הקל עליהם את החיים אבל עדיין לא אומר שלא הייתה להם אופציה להחתים אותו בתום החוזה.

        1. תכלס, לא היה להם את היתרון של להבטיח לו כסף מראש על ידי הארכת חוזה שלא השתלמה לו, אז עמדו בפני דילמה האם לבנות על זה שכשחקן חופשי הוא יבחר להישאר דווקא שם, וכנראה החליטו שלא כדאי לבנות על זה ועדיף כבר עכשיו כשיש לו יותר ערך וויקטור מחכה בדראפט.
          .
          אטלנטה לוקחים את אותו הימור, אבל אולי קיבלו כמה רמזים מקלאץ׳ על נכונות עקרונית להישאר, וגם מקבלים שנתיים של קונטנדרית תיאורטית בניגוד לספרס…

          1. מה שהוא אמר להם זה שהוא לא יאריך חוזה.
            מה שהוא יעשה כשחקן חופשי תלוי בהצעות שיקבל. עד אז יש המון זמן. זו החלטה די קלה לקבוצה בסיטואציה של הספרס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט