You are currently viewing סאמר ליג – דיווח מהמדבר חלק 2 / שגב מטוס

סאמר ליג – דיווח מהמדבר חלק 2 / שגב מטוס

13-14.7, לאס וגאס, נבאדה.

החלק הראשון יצא לחלל העולם וזה הזמן להתחיל לכתוב על החלק השני והמרגש לא פחות.

היום, יום שלישי, יש את ה nba tech EXPO, מה שלמעשה אומר שזו הפעם השלישית שחברות טכנולוגיה שמתעסקות בין היתר גם בשיפור העולם הטכנולוגי של הכדורסל יעלו ויציגו את הפיתוחים שלהם.

אני לא כל כך יודע למה לצפות כי זה באמת משהו חדש גם עבורי אז אין לי המון מה לפרט רק שזה במין מקום קרוב לאולם אך כן יצריך ממני לצאת לחום של ה40+ מעלות שישרור היום וזה כרגע מה שאני מתרכז בו.

דייויד הבחור הניו-זילנדי שהכרתי אתמול יפגוש אותי שם בין הדוכנים (אני לפחות מקווה, היה כיף לדבר על סטיבן אדאמס ולגלות שלבחור אפילו אין עדיין 29 שנים!) ונוכל להחליף רשמים.

לגבי המשחקים שיקחו חלק היום:

13:00 – מילווקי נגד מינסוטה, אצל הבאקס – סאנדרו ממוקלשווילי נותן סאמר ליג מדהים שכלל גם דאנק אימתני במשחק האחרון של מילווקי נגד בוסטון (כן, זה שהם הפסידו בשלשה עם הבאזר של קווטרבאק העבר – מאט ריאן, לא באמת כן? סתם חולקים את השם אבל סביר שזו תהיה הפעם האחרונה שנשמע עליו (: ).

אצל מינסוטה מתרכזים בעיקר בעונה הבאה, יש להם אנט מוכשר ויש להם עכשיו גם סנטר הגנתי שידרוך לקאט על הרגליים – אני צופה שזה לא יעבוד.

14:00 – שארלוט נגד קליבלנד, אצל שארלוט השחקן הבולט הוא אל ג׳יי פיגרואה, שחקן שהשם שלו מתאים לסופרנוס. לעומת זאת, אצל קליבלנד המצב הרבה יותר מבטיח יחד עם אר ג׳יי נמבהארד (שאלוהים יעזור לי, זמן מצויין ללכת לתערוכה) שעומד על ממוצע של 19.5 נקודות למשחק.

15:00 – ניו אורלינס נגד וושינגטון, אין דני אבדיה, אפילו לא בסגל שזה סימן טוב עבורו.

טריי מרפי (השלישי) מככב אצל הפליקנס, אבל כמו שציינתי בכתבה הקודמת כל שחקן עם ניסיון בnba מגיע לסאמר ליג בתור חצי אליל. הוא עם ממוצע של 26.5 נקודות למשחק לצד 7 ריבאונדים.

וושינגטון? הצחקתם אותי! ג׳ורדן שאקל, איזה שם אדיר! מוליך את הוויזארדס עם 15 נקודות למשחק. אין לי מה להוסיף.

16:00 – יוטה נגד טורונטו, אז דיברנו על דאלאנו בנטון שבאמת נראה לא רע ומוליך את טורונטו עם 19.5 נקודות למשחק אבל אני מצפה לקפיצה חזרה של ארמוני ברוקס ושדי ג׳יי ווילסון ישחק טיפה יותר חזר גם אם זה רק סאמר ליג.

אצל יוטה נעקוב אחרי טאקו פול וה-15 ריבאונדים שלו למשחק.

17:00 – אוקלהומה נגד סקרמנטו, סוף סוף יש משחק ראוי לחזור אליו מהאקספו.

בצד אחד הגידיז את ההולמגרנז ומנגד הקיגאן מוריז.

מקווה שצ׳אט וג׳וש גידי ישחקו אצל אוקייסי ולא יזכו למנוחה פתאום כי המפגש של בחירה 2 בדראפט נגד בחירה 4 זה מפגש מעניין מאוד ולא רק בגלל הבחירות הגבוהות שלהם, שניהם מראים יכולות וכשרון ורמת מוכנות לליגה ולדבר האמיתי.

אני יודע שזה מוגזם אבל אני חושב שסקרמנטו פגעו באולסטאר עתידי, משהו במורי מזכיר לי שילוב של טריפל ג׳יי וטייריס האליברטון. הוא גבוה, הוא מוכשר, יש לו תנועה חדה והוא יודע לזרוק משלוש. נעקוב.

על הולמגרן מיותר לדבר כי כל העולם מדבר על הבחור עם הרגל הדקה והתזמון המצויין בכל מה שקשור לחסימת היריב.

18:00 – פילדלפיה נגד מיאמי, מייקל מאלדר? נו שויין…בפילי יש את אייזיה ג׳ו שכתוב – I. JOE ואני לא יכול להסתכל על זה ולא להגיד בראש ״אייסו ג׳ו״, חוץ מזה הוא לא ממש מעניין ואיתם כל הצעירים של פילי לא מסקרנים מידי.

19:00 – קלפרס נגד דנבר, משחק אחרון להיום, בראנדון בוסטון ה״ותיק״ ינסה להוביל את הקליפרס לניצחון כשמולו יעמוד ווטסון וגילספי ואני נשבע לכם שאם לא הייתם אומרים לי שאני בסאמר ליג של הnba הייתי בטוח משני השמות האחרונים שאני במשחק הכנה לפרמייר ליג.

13:20, הגעתי למשחק הראשון, מילווקי נגד מינסוטה, בינתיים אני לא קולט פרצופים מוכרים ביציעים.

טוד, נהג ה״ליפט״ שהביא אותי למשחק דיבר איתי על שחקן 6.10 שהוא לקח לפני כמה שנים לאיזה מאנשן ממלון וירג׳ין, הוא סיפר שהקיפו אותו 4 בחורות ושהכניסה שלו לרכב היתה לא פשוטה ואחרי הזזה של הכסא שליד הנהג עד הסוף אחורה עדיין הברכיים של השחקן נגעו בשמשה. מצחיק.

משם קשקשנו קצת על פוליטיקה ועל פוטין וביבי ואפילו עראפת עלה בשיחה, נחמד סך הכל ועוזר לי לתרגל שיחות באנגלית.

פה במשחק, ביזון מוליך את טבלת הקלעים עם 6 נקודות ברבע הראשון ה-6 דקות משחק.

מאמוקלשווילי ממש טוב, הוא נראה חזק, בטוח ונחוש להגיע לכל כדור ולסיים כל כדור עם 2 נקודות במינימום ובדרך הוא ינסה (ויצליח) להוציא גם עבירה שתשלח אותו לקו.

מזכיר לי בלוק קצת את יונאס ואלנצ׳ונאס.

מאמו שנבחר על ידיד אינדיאנה פייסרס במקום ה-54 בדראפט 2021, עבר בטרייד למילווקי שהורידה אותו לשחק בקבוצת הג׳י ליג שלה ה-וויסקונסין הרד לא לפני שהוא הופיע 44 משחקים בסך הכל בהם פתח ב-3 ועל ממוצע דקות של 9.9 דקות למשחק.

5 דקות לסיום המחצית הראשונה, 31-29 למינסוטה.

מינוט באסיסט אדיר שחותך את כל ההגנה להאריס שדופק דאנק. מינסוטה בעניינים.

הלכתי לתערוכת הטכנולוגיה,

הרוב פה זה חברות שמביאות דאטה (נתונים) בזמן אמת בעיקר על איך ואיפה שחקנים עמדו, למה הם עושים את מה שהם עושים ובמידת הצורך גם לתת בראש למי שלא עשה את מה שהוא היה אמור לעשות.

חלקם כבר 20 שנה בתחום וחלקם עוד לא יצאו לשוק.

מחברות כמו FASTMODEL שיש להם קשרים בכל הליגות האמריקאיות הבכירות וביורוליג ועד ל- REZZIL, מגיעים מלונדון ומנסים לשלב גם VR וגם טכנולוגיה פשוטה יותר ולאפשר בזמן אמת לראות מכל זווית ניתוח ממוחשב של מהלכים.

אפשר להסתכל מהזווית של כל אחד מהשופטים ולהבין למה הוא ראה/שרק בצורה כזו או אחרת, אפשר להסתכל מהזווית של השחקן ולהבין למה הוא קיבל החלטה לחדור לסל מימין ולא משמאל ועוד.

חברה אחת שממש תפסה את עיניי היא חברת EYESYNC, החברה מנתחת נוירולוגית את מה שהמוח משדר לעין.

זה מטורף בכל כך הרבה רמות ומשרת גם את עולם הספורט וגם את עולם הצבא אבל בגדול מתאים למיליון ואחת תעשיות.

המכשירים שלהם מודדים את המחשבה שהמוח משדר לעין לאן היא הולכת להסתכל, למה, למה לקח לה את הזמן שלקח לה ועוד, זו טכנולוגיה שעוזרת להבין את המחשבה מאחורי המהלכים ויותר מזה האם יש בעיה קוגניטיבית מאחורי ההחלטה.

אם חצי מהחברות מתרכזות בניתוח נתונים החצי השני מתרכז בטיפול פיזי, ממיכשור ששומר על הקרסול ועד לחברה שהמדען הראשי בה עבד עבור בית החולים שניידר בפתח תקווה בעברו, חברה שמודדת את רמת הגלוקוז בדם ברמה של פעם בשעה וכך מאפשרת למאמנים להבין איך לשמור על רמת האנרגיה של השחקן ומצד שני גם שלא יהיה לו יותר מידי סוכר בדם SUPERSAPIENS היו מאוד מעניינים ויושבים בפאלו אלטו, מה שנקרא בשפה המקומית – נייברז, שכנים.

ראיתי בסיבוב שלי במתחם אנשים מתיישבים ומקבלים מין מסאז' לרגליים (תמונות יצורפו), אז מסאז' בחינם? למה לא?!

פינוק של אמצע יום סיקורים

אחלה דבר, חברת HYPERICE, עובדת עם ה- NBA וה- lakers.  ממוקמים מחוץ לאורנג' קאונטי ובגדול איך אני יכול להגיד משהו רע על פינוק של 10 דקות באמצע יום חם?!

היה כיף על אף שהמתחרים שלהם המציאו משהו קטן בהרבה וכנראה הרבה יותר אידיאלי למתחמי הספורט וקבוצות הספורט השונים.

המשכתי הלאה לחברת BETTERGUARD, חברה גרמנית מברלין שמתמקדת בפציעות קרסול.

פיתחו מכשיר קטן במיוחד, שנכנס בתוך מין סוג של גרב אלסטית שמתרגלים אליה תוך 5 דקות ושוכחים שהיא בכלל שם ובעזרת טכנולוגיה חדישה הם הצליחו להביא מוצר שמדמה את, אני רוצה להגיד הגיד?!, של הרגל רק בצורה מהירה יותר ונוקשה יותר.

החומר שיש בתוך הצינורית הקטנה גמיש כל עוד התנועה היא איטית וברגע שיש תנועה מהירה כמו נחיתה של שחקן על רגל של מישהו (סצינה מוכרת?) אז הוא מתקשה ומונע מהקרסול להתעקם.

הפטנט הגרמני

יאללה לעמדה הבאה, ORRECO, במקור מאירלנד אבל גם נמצאים בלונדון ולוס אנג'לס.

פירוש השם מקורו באירלנד: OR זה זהב, RECO לריקוברי – החלמה.

מציעים מערכת בדיקות לחץ דם, ומדדים שונים של ביו-טכנולוגיה על מנת לשפר את יכולות השחקנים מהבחינה הפיזיולוגית.

היה מאוד כיף ומעניין ללמוד דברים חדשים, לבינתיים קיבלתי קולה וארוחה מה-EXPO ועכשיו חזרתי לאכול במיקום המדיה המרווח והנעים על רקע משחק של ניו אורלינס ו-וושינגטון, 5 דקות למחצית, 37-33 לוויזארדס.

עדכון קטן במה שקרה עד עכשיו, אז ממוקשווילי נתן מחצית שניה מדהימה כל הדרך לניצחון של הבאקס 87-75 על הוולבס, 18 נקודות, 15 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2 חסימות או במילים אחרות עכשיו יש למילווקי שני בובי פורטיסים.

אצל מינסוטה הוביל הגארד קוון האריס עם 16 נקודות ב-6 מ-15 מהשדה.

משחק נוסף שהספיק להתחיל (ולהסתיים) בזמן שהייתי בתערוכה הוא המשחק בין קליבלנד ושארלוט בו ניצחה האחרונה 91-80.

בצד של המפסידים היה זה…אין לי מושג איך לכתוב את השם שלו אפילו אבל אנסה, אוצ׳איי אגבאג׳י שהוביל את הקבוצה עם 24 נקודות ו-3 חטיפות ב-29 דקות משחק.

אצל ההורנטס היה זה ברייס מקוונס שהוביל את הקבוצה לניצחון, גם הוא עם 24 נקודות ב-70% מהשדה(מתוכם 5/6 מהשלוש) ב-30 דקות משחק.

ליאנג׳לו בול שמקבל דקות מהספסל של שארלוט זכה ל-12 דקות היום והחזיר ב-12 נקודותב-55% מהשדה, האם אנחנו בדרך לראות את ה״בול״ השלישי מצטרף לליגה, כמה האב לאוואר יהיה מבסוט…

בחזרה למשחק שהגעתי לצפות בו תוך כדי הפסקת צהריים, איך שכחתי שהקוראים אוהבים פירוט, קיבלנו באקספו סנדוויץ׳ רוסטד ביף עם גבינה, וקינוח עוגית בראוניז ואופציית שתיה שהפכה לפפסי במקרה שלי.

חזרה למשחק, מחצית, 49-46 לוושינגטון, אצל הפלס  מוביל דייוידיאס סירוידיס ואצל הוויזארדס זהו ורנון קארי ג׳וניור, שניהם עם 11 נקודות כל אחד.

בינתיים תצוגת דאנקים עם פתיחת המחצית השניה מצד ניו אורלינס עד להובלה 52-51.

טייריק ג׳ונס בן ה-25, בוגר מכללת צ׳אבייר (סינסינטי) שלא נבחר בדראפט 2020 אליו הלך בניסיון להבחר לאחת הקבוצות, עבר בהפועל תל אביב ומשחק היום בפזארו האיטלקית, הגיע להבחן יחד עם ניו אורלינס בניסיון נוסף לחדור לקבוצת nba גם אם לדקות מועטות, כרגע יש לו 7 נקודות ולא פחות מ-12 ריבאונדים ב-18 דקות משחק.

בקוקס פאביליון בינתיים התחיל המשחק בין יוטה לטורונטו, כבר ראיתי את טורונטו אתמול אבל בטח אקפוץ לכמה דקות לראות מה קורה, בתכלס המשחק הבא שבאמת מעניין אותי זה כאמור המפגש בין סקרמנטו ואוקלהומה שמתחיל ב17:00 שזה עוד 40 דקות מעכשיו.

מקבץ תמונות אוויריות

מסתובב לי בין המקומות, פתאום סי ג'יי מקולום מתהלך לו לידי, אומר שלום לכל מיני כתבים ואנשי צוות בדרך, שנה הבאה אני כבר פשוט אבוא ואגיד שלום לכל שחקן שאני מזהה, כרגע אני עוד מנסה להבין מה מותר ומה פחות מקובל כמו למשל לצלם את הקומיש מאחורי הקלעים או בכלל אני חושב שיש איזה קטע כזה של לצלם רק על המגרש, אבל בינינו, תכלס, הכי מעניין מה שקורה מאחורי הקלעים.

מקולום מטייל
זאיון ואינגראם מריצים דאחקות

בכל מקרה חזרה שניה למה שהיה במשחקים, ניו אורלינס מנצחים את וושינגטון 106-88, צפו מהצד אינגראם ומקולום.

קצת עידוד מה קרה?!

המשחק בין אוקלהומה לסקרמנטו נפתח עם שלשה של הולמגרן וקיגאן מורי שעונה לו ב-2 משלו.

ג׳וש גידי מקבל מנוחה היום.

מורי מוסיף שלשה משלו, הוא יהיה כוכב.

הולמגרן עם דאנק, עכשיו יש 5 נקודות לכל אחד מהכוכים הצעירים, 4 דקות בתוך המשחק.

קיגאן מורי פשוט שחקן מעולה, בחירה מדהימה של סקרמנטו שלדעתי הצליחה לפגוע ואני אזרוק פה הימור שהוא יהיה רוקי העונה.

3 דקות לסוף הרבע הראשון, הולמגרן יורד לנוח עם 5 נקודות וחטיפה אחת, עכשיו גם מורי יורד למנוחה עשהוא עם 8 נקודות, 100% מהשדה, שלשה אחת וגם 3 כדורים חוזרים, 13-11 לקינגס.

רבע ראשון – 19-15 לסקרמנטו.

אוסמען דיינג, הבחירה ה-11 של ניו יורק בדראפט האחרון(עבר בטרייד לאוקלהומה) נראה לא רע היום, כבר יש לו 5 נקודות ו-2 ריבאונדים והתנועה שלו די חלקה ומהירה לצד גוף ארוך נראה שהוא בדרך הנכונה אבל לא מרגיש לי כמו איזה שחקן משמעותי בשנים הקרובות אלא אם יתן קפיצה מאוד משמעותית ביכולות.

הצרפתי שיחק בניו זילנד לפני שנה וכאמור נבחר העונה 11 בדראפט מה שכנראה יגרום לו לקבל חוזה, מצד שני אוקייסי מפוצצים בצעירים בעמדות דומות לשלו אז נראה אם הוא יצליח להשתלב ולהתברג.

טרי מאן, שחקן השנה השניה המצויין (לדעתי) של אוקלהומה, נתן תצוגות יפות כשחצי מהקבוצה לא שיחקה בסוף עונה שעברה, מוביל פה את אוקלהומה עם 12 נקודות, 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, 39-21 לת׳אנדר שנתנו רבע שני מעולה בשני הצדדים, סקרמנטו כבר 7 דקות עם 2 נקודות בלבד.

מחצית, 44-32 לאוקלהומה, מורי לבדו מחזיק את סקרמנטו סוג של במשחק עדיין עם 16 נקודות, טרי מאן יורד למחצית כ׳לע המוביל של הת׳אנדר עם אותן 12 נקודות מהדיווח האחרון.

פתיחה טובה למחצית השניה, סקרמנטו נלחמים, צ׳אט חוטף בראש ומתלונן, מורי ממשיך להוביל והוא כבר עם 17-5, טרי מאן מחליף את גידי והסטטיסטיקה שלו – 15-5-5.

54-44 לאוקלהומה, 4 וחצי דקות לסיום הרבע השלישי.

מאן ממשיך להתקדם לעבר הטריפל דאבל שלו, 15-6-7 בסוף הרבע השלישי, מעניין אם יתנו לו הרבה דקות ברביעי רק כדי לנסות להגיע ליעד.

אני מסתכל מהצד עכשיו, גידי על ״אזרחי״ ולידו הולמגרן וזה פשוט נראה לי כמו חבורה של ילדים מהגימנסיה בהרצליה שנסעו לטיול שנתי בוגאס, כל אחד מהם נראה יותר צעיר ו-״ילד״ מהשני.

מדד מורי? 21-7-1. מפלץ.

עדכון יוטה-טורונטו, הראפטורס מנצחים 80-74, 22 לדיג׳יי ווילסון שקטף גם 9 כדורים וזרים, אצל המפסידים אף אחד לא התבלט במיוחד.

4:22 לסיום, הולמגרן עושה עבירות כמו הנקודות שיש לו ביום התקפי חלש מאוד שלו, 5 ו-5.

שמע אותי ודפק דאנק.

נראה שמאן נחת לא טוב בניסיון האחרון שלו לחדור לסל, הוא צולע לספסל שלוקח פסק זמן ואני מאמין שהוא סיים להיום, 15-6-7 בסך הכל הופעה טובה מאוד של הילד.

שיי גילגוס אלכסנדר, מתייצב לעודד

דיינג בניסיון לעצור את קיגאן רק גורם לסל ועבירה, לא! יש עבירת תוקף, צ׳אלנג׳ של סקרמנטו, נורא מצחיק אותי שאשכרה משתמשים בצ׳אלנג׳ במשחקי ידידות כאלו.

פחות מ-3 דקות לסוף, 11 הפרש…טוב נו אולי רוח התחרותיות גורמת לזה.

הופה הקינגס מקבלים הפיכה לשריקה, וזה יהיה סל ועבירה, פוטנציאל להוריד את ההפרש ל-9 בלבד.

מורי פוגע מהקו, 27 נקודות.

רודן זוכה בפרנדלי באונס והשלשה שלו מורידה את ההפרש ל-8, 2 דקות לסיום.

1:25 לסיום, שלשה נוספת של סקרמנטו, רק 5, וכדור ביניים אחרי מלחמה של סקרמנטו על כל כדור.

הקהל לא אוהב את השריקות של השופטים במהלכים האחרונים ושריקות בוז נשמעות באוויר.

קייטה, הסנטר של סקרמנטו דופק רבע אחרון מלא בלחימה, נאבק על כדור שנכנס מהצד, קופץ לכל ריבאונד בכל הכוח, לא מרגיש שזה יספיק לסקרמנטו הפעם אבל בהחלט מראה שיש לו מה לתת לקבוצה גם אם זה לדקות מועטות.

34.8 שניות לסיום, פסק זמן קינגס, ינסו להוציא לפועל התקפה שתסתיים בשלשה ובצמצום ההפרש עד ל-2 נקודות בלבד.

כמה זריקות של פרארי ורודן ושום דבר לא נופל פנימה למרות הכדורים החוזרים בהתקפה, 16 שניות לסיום, ג׳יילן וויליאמס יזרוק 2 מהקו כדי לסיים את הסיפור היום.

סיום – 86-80 לאוקלהומה.

קיגאן עם 29-7-2 ו-4 חטיפות במשחק מדהים.

הולמגרן שמסיים רק עם 8 נקודות לפחות הוסיף 5 ריבאונדים ו-5 חטיפות.

במשחקים המאוחרים יותר בהם כבר הייתי בדרכי חזרה למלון פילדלפיה ניצחו את מיאמי 75-71.

למיאמי – ג׳ייבונטה סמארט עם 20-4-4 ואורלנדו רובינסון עם דאבל דאבל 13-10.

בפילי הקלע המצטיין היה טרבלין קווין עם 16 נקודות לצד 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

ובמשחק האחרון של יום רביעי, דנבר מנצחים את הקליפרס 80-75.

מרצ׳ מישהו?

קצת אומנות בתוך האולם:

יום חמישי ואחרון שלי בסאמר ליג 2022.

פתחתי את היום בקפה, או לפחות בתור לקפה, עברתי בין שני סניפים של סטארבקס שישנם במלון שאני שוהה בו ולצערי בשניהם היה תור ארוך, לא פחות מחצי שעה המתנה לכוס קפה, מה לעשות שיש דברים שאי אפשר לוותר עליהם (:

חזרתי לחדר להתארגנות אחרונה, צ׳ק אאוט מאוחר בחינם נותן לי את החדר עד 12:00 ואז ארד למטה לקפה נוסף וישר למשחקים עד לטיסת הערב שלי.

מזל שיש משחקים מוקדמים היום (:

לו״ז יום חמישי:

12:30 – בוסטון נגד ממפיס

13:00 – אטלנטה נגד סן אנטוניו

14:30 – דטרויט נגד קליבלנד

15:00 – שארלוט נגד שיקאגו

16:30 – אורלנדו נגד ניקס

17:00 – מילווקי נגד דאלאס

18:30 – יוסטון נגד פורטלנד

19:00 – מינסוטה נגד ברוקלין

12:45 – הגעתי לסיום הרבע הראשון במפגש המוקדם של בוטסון וממפיס, ג׳ה בא לעודד גם היום ותכלס אני מתרשם מהעובדה שהוא מגיע לכל משחק לא משנה באיזה שעה ובאיזה יום, רוב הכוכבים שבאו להראות נוכחות הגיעו למשחק-שניים, ג׳ה נאמן ותומך לכל אורך הדרך, סחטיין עליו.

במשחק עצמו, ג׳סטין ג׳קסון ממשיך לתת סאמר-ליג טוב והוא עם 8 נקודות ב-8 דקות משחק.

ג׳ה מעודד צמוד

בממפיס לופטון ג׳וניור שהתפרסם בזכות המשחק הטוב יחסית נגד הולמגרן ומאז לא היה משהו בכלל עם 4 נקודות, רביאונד ואסיסט ב-6 דקות, הוא הספיק גם לצבור כבר 3 עבירות.

24-16 לבוסטון בסוף הרבע הראשון.

זאייר וויליאמס עם סטפ-באק מרשים שם שתיים מחצי מרחק, התנועה נראית טוב וגם השחרור.

סנטי אלאדמה שדפק משחק מטורף נגד ברוקלין לפני יומיים עם 31 נקודות ו-9 ריבאונדים כרגע, 4 דקות לסיום המחצית, עומד על – נקודה אחת, ועבירה אחת, זהו! 10 דקות משחק.

הקנטתי אותו והוא שם לי שלשה מול הפרצוף (:

התחיל המשחק של אטלנטה וסן אנטוניו, 12-12 4:40 לסיום הרבע הראשון.

והנה אלדאמה באמת שמע אותי ואת התלונות, מוסיף ריבאונד התקפה ופוט באק יפה, נייס. 40-36 לבוסטון.

ממפיס משחקים יפה בהתקפה אבל מלאים חורים בהגנה, בוסטון מהלכת לה בצבא באין מפריע.

המובילים אצל הסלטיקס: 19 נקודות לדייויסון ו-12 נקודות לג׳קסון.

אצל ממפיס זאייר וויליאמס עם 11 נקודות.

מחצית – 51-39 לבוסטון.

עדכון nba שלא קשור לסאמר-ליג, דיאנדרה אייטון מקבל הצעה רשמית מאינדיאנה פייסרס וחות על חוזה ל-4 שנים עבור 133 מיליון דולר.

במצב הנוכחי, כשהוא שחקן חופשי מוגבל, לפיניקס יש את האופציה להשוות את אותה הצעה ולהשאיר אותו באריזונה.

כמה שאלות שעולות לי:

  1. איך זו בכלל שאלה אם להשוות או לא?, רצות שמועות שהם לא מתכוונים לעשות את זה ואני שואל את עצמי, שחקן מוערך, סנטר מוכשר ומגוון, שחקן צעיר שנבחר ראשון בדראפט, אתם לא חושבים שעדיף להשאיר אותו העונה לפחות ואז להעביר בטרייד בשביל ערך מסויים?

כרגע הוא עומד ללכת בחינם ואם זה יקרה זה יהיה אחד המהלכים הכי לא ברורים, מקווה שפיניקס יתעשתו.

  1. מדהים שאנחנו רואים חוזה של 133 מיליון דולר ל-4 שנים וזה נראה לנו כמו הצעה לא גבוהה כל כך, מדובר במעל ל-33 מיליון דולר בעונה! זה מעל 100 מיליון שקל ל-12 חודשים שמתוכם 3-4 חודשים חופש.

מצב השכר בליגה הפך להיות לא נורמלי לחלוטין!

חוזר למשחק, דייויסון, או בשמו המלא – ג׳רדריאן דוונטה דייויסון שנבחר במקום ה-53 ע״י בוסטון בדראפט האחרון כבר עם 22 נקודות ב-7 זריקות מהשדה בלבד!

6 מהן נכנסו, 4 מהן שלשות, 6 נוספות מהקו ב-100%.

ממפיס נותנים ריצה קטנה ואנחנו 5 דקות לסוף הרבע השלישי כשהפיגור הוא 7 נקודות בלבד.

אלאדמה ממשיך להיות יותר טוב, 10 נקודות, 4 ריבאונדים וזאייר וויליאמס מוביל את הגריזליס עם 17-5-2.

בוסטון מצליחה לברוח שוב, 78-61, 30 שניות לסוף הרבע, ב-4 וחצי דקות הם הפכו יתרון 7 ליתרון – 17.

שואו טיים ואלי הופים של בוסטון עם יתרון ברור 99-79 כ-4 דקות לסיום המשחק.

ג׳רדראין בדרך לדאבל דאבל של 30-10, צריך עוד 2 נקודות כדי להגיע ליעד מרשים בהחלט.

נגמר המשחק, דייויסון לא הצליח לשים עוד 2, היה לבגארין חברו לקבוצה הזדמנות לתת לו להגיע לשם במתפרצת 30 שניות לסיום בה הם היו שניהם לבד ליד הסל, האחרון העדיף להטביע בדרך ל-19 נקודות משלו ודייויסון חייך ומחא לו כפיים.

דייויסון בתצוגה מרשימה.

108-91 לסלטיקס.

דייויסון, 28-5-10, 9/14 מהשדה, 4/6 משלוש, 6/6 מהקו, 3 חטיפות וחסימה, מדהים!

בממפיס זאייר וויליאמס סיים כקלע המוביל עם 21-7-2 ב-50% מהשדה.

קליבלנד ודטרויט עלו להתחמם.

בקוקס פאביליון בינתיים רבע רביעי, הספרס מובילים על ההוקס 70-63, ווסלי עם 15 נקודות מוביל את הקלעים בשני הצדדים.

אני מפסיד משחק סופר צמוד, זה לא קורה פה הרבה, 26 שניות לסיום, כדור של אטלנטה, 86-85 לסן אנטוניו.

אטיין עם 19 נקודות מוליך את ההוקס, אצל הספרס זה עדיין ווסלי עם 20 כרגע.

אטיין מסיים לייאפ ומעלה את אטלנטה ליתרון נקודה, 8 שניות לסיום, טיים אאוט סן אנטוניו.

סן אנטוניו לא מצליחים להגיע למצב ואטיין שחוטף את הכדור חצי שניה לסיום סוגר את הסיפור ומשאיר את הניצחון אצל ההוקס, 21 נקודות שלו לצד 2 אסיסטים ו-2 חטיפות. נייס.

בינתיים אצלנו בפיסטונס נגד הקאבלירס – אגבאג׳י נראה טוב מאוד בפתיחה, 6 נקודות שלו (2 שלשות) וכדור חוזר אחד. 13-7 לקליבלנד.

לוק טרוורס שנבחר במקום ה-56 בדראפט האחרון על ידי קליבלנד ללא ספק מציג את ה״לוק״ המרשים ביותר, שיער תלתלים ארוך סטייל ראדובן הארומטקו (למי שזוכר שחקן העבר הצ׳כי של מכבי חיפה, על אף ששיערו באותו זמן הזכיר הרבה יותר רומני מאשר צ׳כי), כזה עם שפם מהודר. בסך הכל קיבל ממני את הציון 9 על נראות, גם הוא עם 6 נקודות, הוריד כבר שני כדורים חוזרים וחילק אסיסט אחד.

קליבלנד מניעים כדור יפה וגם מסיימים התקפות עם זריקות שנכנסות חלק, סוף רבע ראשון, 28-13 לקאבס.

בסיום המחצית הראשונה – 45-26 לקליבלנד, אגבאג׳י מוליך את הקאבס עם 8 נקודות ו-7 כדורים חוזרים לצד 3 אסיסטים.

בינתיים התחיל המשחק בין שיקאגו ושארלוט, מארקו סימאנוביץ׳ עם פתיחה טובה שם של 8 נקודות ברבע הראשון, אצל שארלוט עם אותן מספר נקודות ג׳יילן קראטצ׳ר.

יצאתי להסתובב קצת ולאכול, אני חוזר לקליבלנד-דטרויט, בינתיים הפיסטונס נתנו הצגה במחצית השניה, 2:57 לסיום המשחק 76-72 לקליבלנד אבל בהחלט פער נזיל שאפשר לסגור עם סטופ קטן.

שלשה של צ'ארלי מור ואנחנו ב- 76-75.

סטופ נוסף בהגנה אבל דטרויט לא מצליחים לנצל את המתנות שקליבלנד נותנים.

אומודה מעלה את הפיסטונס ליתרון, קליבלנד סוחטים עבירה בצד השני ואגבאג'י ילך לקו ל-2 זריקות, הראשונה בפנים! שוויון 77, השני גם כן נכנסת.

דטרויט לא מצליחים למצוא את הסל ועבירה נוספת בצד השני תשלח את קליבלנד להזדמנות להגדיל את הפער ל-3, 19.6 שניות לסיום המשחק.

טיים אאוט פיסטונס, 80-77.

ברנארד מנסה להוציא סל ועבירה, נשאר רק עם העבירה, ראשונה בפנים, 2 הפרש, שניה בפנים  80-79 לקאבס, 11.2 שניות לסיום וכדור של קליבלנד.

תורו של קאם יאנג מקליבלנד ללכת לקו, ראשונה בפנים, 2 הפרש, שניה גם. טיים אאוט נוסף דטרויט, עכשיו יהיה הכל או כלום, אני צופה ניסיון שלשה ולהשוות או החטאה וניצחון של קליבלנד.

וואוווו! שלשה אחת חטפה בלוק לפנים, כדור חוזר יוצא החוצה…אוו….רק בטבעת, עוד ריבאונד התקפה, מסירה החוצה, שני שחקני דטרויט על אותה משבצת אחד מנסה לתפוס ומעיף את הכדור מהיד של חברו לקבוצה הישר החוצה, באזר, סוף משחק. 

קליבלנד משיגה ניצחון 82-79, אחלה סיום למשחק.

בשארלוט – שיקאגו סימנוביץ' ממשיך להוביל את הבולס לניצחון עם שורה של 13-11-3.

אצל שארלוט ליאנג'לו בול זוכה לתמיכת אביו לאבר שהגיע לעיר אבל זה לא ממש מתבטא בסטטיסטיקה, 6 נקודות, 3 ריבאונדים, אסיסט אחד.

75-57 לבולס, 6 דקות לסיום המשחק.

שיקאגו מנצחים בסיום 89-73, סימונוביץ׳ מסיים עם 17-13-4.

באולם המרכזי עלו להתחמם ניו יורק ואורלנדו, לצערי המג'יק הוציאו הודעה רשמית שבאנקרו סיים את שלו בסאמר ליג ולא ישחק עוד.

מי שכן משחק הוא שחקנה של הניקס קוונטין גריימס ששיחק שנה שעברה 46 משחקים במדי הניקס בהם פתח בחמישייה ב-6.

חצי הדרך ברבע הראשון, 18-10 לניקס.

סוף רבע ראשון מגיע לו, הניקס מובילים ב-10 הפרש ומיילס מקברייד מוביל את הניו יורקרים עם 9 נקודות.

אני סוגר את הכתבה השניה על הסאמר-ליג, עוד מעט אצא לכיוון שדה התעופה.

איך לסכם חוויה מיוחדת שכזו – אני באמת לא יודע.

4 ימים במדבר הלוהט (תרתי משמע) של וגאס, 16 עמודים של כתיבה, המשחקים הרצופים אחד אחרי השני, שני אולמות צמודים, מלא מרצ׳, אוכל ושתיה כיאה לעם האמריקאי והמון כוכבים, שמות גדולים, שחקני ומאמני עבר, אנשי הנהלה ועוד וכולם באים ״להתפנן״ אף אחד לא לוקח את עצמו ברצינות פה בסאמר ליג (חוץ מהשחקנים שמשחקים כמובן ונלחמים על חוזים), הכל נינוח, הכל נעים.

כיף לראות את החבר׳ה הותיקים מהצד של התקשורת שמקבלים פה יחס של כבוד והתייחסות מכל שחקן/מאמן שנקרה בדרכם.

התוספת של לחזור אחרי כל יום גדוש שכזה למלון בוגאס היא תוספת אדירה שכן בוגאס אין זמנים, אפשר להתחיל את הערב שלך ב-10 בבוקר ואפשר להתחיל אותו ב-11 בלילה, מבחינת התפאורה והוייב תרגיש אותו הדבר כמעט כל עוד תשאר בתחומי אחד המלונות/מועדונים.

עיר שבה אפשר לקבל את כל מה שאפשר לחשוק בו כמעט, אוכל טוב, אלכוהול, מסיבות, מסעדות, מועדונים, המוווון צבעים וצורות שמקשטים כל מטר בעיר ובכללי ממש כיף גם כשבאים לבד.

מבחינת המשחקים היה תענוג אמיתי, כן, זה לא איזו רמה גבוהה או כדורסל איכותי מידי, גם התחרותיות פה היא במידה מסויימת ולא מתאבדים על כל דבר, כמו שאמרתי, כיף, קליל…זה לא מתאים למי שבא לראות כדורסל במיטבו אבל כן מתאים למי שרוצה להינות קצת מספורט בצורתו הקלילה ביותר וכמובן גם למי שרוצה להסתכל קצת על דור העתיד הרחוק בניסיון לנחש ממי יצא שחקן, מי יהיה כוכב וכמה (באחוזים) לא יקבלו חוזה ולא יראו דקת פרקט בליגה הטובה בעולם.

שמח לסיים עוד כתבה, ההנאה שלי מהכתיבה היא באמת משהו אדיר מבחינתי וזו עבודה של רבים, אני רק מקווה בשביל מי שמשתכר מזה שהוא נהנה לכתוב לפחות כמוני.

עד למפגש הבא, שיהיה בהצלחה לכל מי שבארץ ולכל מי שבחו״ל, תהנו ויאללה שיחזור הספורט כבר (:

נוף מהחדר במלון בלילה, תצפית ישירה על המזרקה של הבלאג׳יו
וכך זה נראה בשקיעה

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. שגב אתה תותח!!!
    רציתי להגיב לחלק הראשון והנה כבר חלק שני!!
    התגלגלתי מצחוק בהתחלה של החלק הראשון שבו אחריי כל מחמאה לאמריקה עוד הרגשת את הלחץ הישראלי ודאגת "לאזן" "גם בארץ יש דברים טובים".

    חהאהא, כאחד שנחת חזרה בארץ מולדתו לפני שבועיים וקצת אני כל כך מזדהה עם המנטליות הזו!

    מצד אחד, אין כל מקום להשוואה וברור שישראל זה פח ליד ארה"ב, אבל הנאמנות למקור יודעים לתת כבוד למדינת היהודים שצריך…כי באמת מגיע לפעמים.

    "ארוך" זה לא מונח שאני מעולם אהבתי. הוא פגע באינטרנט וביכולת האנושית לקריאה, העמקה, סובלנות וההעשרה. מושגים שבהחלט אבדו בעידן הטכנולוגי. תכתוב חביבי תכתוב. מי שזה "ארוך" לו…שיישאר ב"קצר" כמו המחשבה והנפש שלו.

    כיף לקרוא על כל הפרטים הקטנים שאתה מכניס לקטע.
    הם מכניסים אותי לנעליים שלך וגם לנקודת מבטך! התמונות, הכדורסל וגם האוכל! 😂

    למרות שראיתי כבר כמה משחקים בניו-יורק ויש עוד הרבה בדרך, אני עדיין מקנא! מכל הסיבות הטובות כמובן!

    מלבב ותודה שעם המאמרים שלך אתה מאפשר לי להיות איתך שם! מלבב!

    וכאילתי…45 מעלות חום? לא נורא כפרה תתמודד.
    😂

  2. דוקטור רזי הופמן

    תודה שגב
    לצערי, הצלחתי להחזיק מעמד עד 8 דקות לסיום התיקו 0 בין מכבי ת"א לנתניה ואחרי זה השמורות ניצחו וחרפתי חזק.
    אצטרך לחכות עם המשחק בוסטון-גריזלי עד שיעלו אותו לריפליי, בטח במהלך השבת. GD אכן נתן משחק מעולה, הכי טוב שלו בטורניר ופריצארד צריך להתחיל לדאוג…..
    זה לא רק הנקודות. מבט בנתונים מראה שהוא מאד מגוון. יש שם 10 אסיסטים, חטיפות חסימות ריבאונד. הוא עושה הכל.
    הסלטיקס ממשיכים לשלב הבא בטורניר, אני חושב שזה נוקאאוט.
    מישהו יבדוק אם הסלטיקס קבוצת ההתקפה הטובה בווגס?

  3. וואו שגב! איזה כיף לקרוא יומן מסע שכזה על הבוקר. ממש הכנסת אותנו להכול.
    אני בשוק איך דוידסון פתאום הגיע ל-3 המשחקנים האחרונים. בעיקר בניהול משחק אבל באחרון גם פתאום להבין מה הוא מסוגל לעשות.
    רוב הסגלים כבר מאוד לא איכותיים כך שצריך לצנן התלהבות. דוידסון עלול לקבל דקות בסלטיקס השנה אבל הוא בעיקר ישאר במיין להתפתח.
    גריימס בשקט נתן ליגת קיץ נהדרת. הניקס שיחקו אותה. אם הטרייד על מיצ'ל יצא לפועל לעולם לא נוכל לראות את צעירי ניו יורק בפעולה. אך אני מאוד מאמין שהוא יהיה שחקן בליגה להרבה זמן.
    האקספו נראה מגניב.

  4. שגב, מי שלא קורא אותך – מפסיד בגדול. חווייה מיוחדת במינה. נראה גם שמקום הישיבה שנתנו לך הוא אחלה. הצילומים נהדרים. אני מדביק את הפוסט שלך שאולי יגרום לעוד כמה להיכנס, ליהנות, ולהגיב.

כתיבת תגובה