מנצחים ומפסידים של הימים הראשונים של שוק השחקנים החופשיים / עמיחי קטן

5 ימים אחרי שנפתח שוק השחקנים החופשיים, כשקיבלנו בעיקר יומיים עמוסים ולא הרבה אחרי זה, זו הזדמנות טובה לנסות לנתח את ההחלטות שקיבלו הקבוצות השונות, על אף שיש עוד מהלכים גדולים שלא קרו ושעשויים לשנות את התמונה באופן משמעותי. אני אשתדל לא להתייחס כאן למה שנעשה לפני הדראפט ובמהלכו, אלא רק למה שקרה אחרי.

מנצחים:

בוסטון: אלופת המזרח ראתה שמה שחסר להם זה רכז וקצת עומק, אז הם הצליחו להביא רכז סולידי שאמור להשתלב טוב בהגנה שלהם בדמותו של מלקולם ברגודון בלי לוותר על אף שחקן משמעותי מהרוטציה. מוקדם לסמן את בוסטון כמועמדת העיקרית לנצח את המזרח, אבל אחרי העונה שעברה והפלייאוף הם כבר יהיו חלק בכל רשימה של המועמדות המובילות לנצח את המזרח לפחות.

יוטה: הבעיות בשילוב של מיטשל וגובר הלכו והחריפו והגיעו העונה לשיאים חדשים, כך שאחרי הדחה בסיבוב הראשון ופיגור 2- 1 לדאלאס בלי דונצ'יץ' הפצוע, לא פלא שהג'אז החליטו להמשיך הלאה. דני איינג' הצליח להוציא ממינסוטה כמות מכובדת ביותר של בחירות, על אף הסיטואציה הלא נוחה, וכעת יש לג'אז הזדמנות טובה לבנות סביב מיטשל או להעביר גם אותו למרבה במחיר ולהתחיל מחדש עם נקודת פתיחה טובה.

בסימן שאלה:

ניו-יורק ניקס: החוזה של ברונסון קצת גבוה, אבל כל עוד הוא יצליח להחזיק את עמדת הרכז ויהיה הטוב ביותר שעושה זאת בניקס במילניום הנוכחי, שזה תרחיש די סביר, הניקס ישמחו על ההזדמנות ופחות יעניין אותם המחיר. ברונסון משלים לניקס חמישייה שיכולה להחזיר אותם לפלייאוף, ואולי אפילו מעבר לזה בהתאם להתפתחות של השחקנים הצעירים, והחזרה של מיטשל רובינסון לקבוצה מסייעת להם לשמור על הקו הקדמי הטוב כשהוא בריא.

מינסוטה: המחיר שהם שילמו על רודי גובר הוא מאוד גבוה, ויש סיכוי לא מבוטל שהוא יפגע בסיכוי שלהם להתחזק בעתיד, אבל דובר רבות על הצורך של הטימברוולבס בגבוה שיגן על הצבע והם הביאו את הטוב ביותר בליגה בלי לוותר על שחקנים משמעותיים במיוחד. בשנים הקודמות, יוטה הייתה קבוצת סיבוב ראשון או שני שנפלה בפלייאוף גם בגלל חוסר היכולת לבנות הגנה מתאימה לפלייאוף, וזה כנראה יהיה האתגר של כריס פינץ', אבל גם הגעה לסיבוב השני, הישג שמינסוטה רשמו פעם אחת בתולדותיהם, תהיה צעד בכיוון הנכון.

פורטלנד: הבלייזרס החליטו להחזיר את נורקיץ' וסיימונס על חוזים גדולים ולהביא כחיזוק בעיקר את גארי פייטון השני. ההחתמה של פייטון לא תזיק להם, כשהוא יוכל להיות המחליף המרכזי בעמדות הגארד כששני הגארדים המובילים – לילארד וסיימונס – יכולים לשחק כרכזים, אבל סיימונס קיבל חוזה בערך באותו גודל של זה של ברונסון, עם ההבדל שברונסון הוכיח את עצמו גם בפלייאוף, מה שסיימונס לא עשה עדיין, ובעיקר החוזה של נורקיץ' נראה לי קצת תמוה. בלי ביקוש משמעותי הסנטר הבוסני קיבל הרבה יותר ממה שהוא קיבל בחוזה הקודם, אז הוא היה הרבה יותר מבוקש. בגדול, הבלייזרס בנו סגל במטרה לחזור לפלייאוף, שזה תרחיש סביר אם לילארד בריא ובכושר, אבל הם קצת שמרו על אותו דבר שלא באמת הוביל אותם לשום מקום מאז 2019.

מפסידים:

דאלאס: סגנית אלופת המערב התחזקה קצת בטריידים לפני הדראפט, אבל לא על זה אנחנו מדברים כאן, ועם כל הכבוד לג'אבל מגי הסולידי, אם הוא ההחתמה המרכזית שלך כנראה שלא התחזקת במיוחד. לזה צריך להוסיף את הויתור של דאלאס על השחקן השני הכי טוב שלהם העונה, שגם אם נעשה מחוסר ברירה הם היו מעדיפים להרוויח מזה משהו דרך סיין אנד טרייד, או לפחות טרייד אקספשן שיאפשר להם להתחזק בעתיד. באירופה מדווחים כעת שהם מעוניינים בטיילר דורסי ששיחק באולימפיאקוס בשנה האחרונה ולפני זה שנתיים במכבי, ולהחליף שחקן של 20 נקודות למשחק ב-NBA בשחקן של 12.8 נקודות למשחק ביורוליג זה לא תענוג גדול.

גולדן סטייט: ההפסד של האלופה היה בלתי נמנע, אבל הם בנו על זה שלפחות 2 מבין לוני, פייטון ופורטר יישארו, ובסופו של דבר רק על לוני הם הצליחו לשמור. ההחתמה של דיווינצ'נזו תחפה על החסר, אבל יחד עם הירידה הצפויה בכושר של השחקנים הותיקים יותר, השחקנים הצעירים יצטרכו לקחת חלק משמעותי יותר בקבוצה. קומינגה התקשה בפלייאוף, מודי נתן דקות טובות כשחקן שסוגר את הרוטציה ויצטרך כנראה לתת יותר, ויהיה מעניין לראות איך הווריורס יסתדרו עם ג'יימס וייזמן בחזרה ברוטציה, במיוחד אחרי שלוני קיבל חוזה משמעותי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 130 תגובות

  1. תודה עמיחי.
    .
    הייתי מוסיף את ההוקס והספרס. לטעמי ההוקס איפשהו בין סימן שאלה למפסידות. עשו טרייד לא טוב, וכמובן שכתמונת מראה הספרס עשו עסקה טובה מאוד עבורם

        1. תכלס מתחיל להזכיר קצת את הדיונים על ראס.כל שנה אם רק יידע לבחור זריקות קצת יותר טובות,אם רק ישחק טיפה יותר מסודר…
          בוא נגיד שאם זה יימשך ככה אז יאנג בצרות

          1. אני לא חושב שיאנג או מארי קרובים לשם. זה שילוב שיפתור להוקס כמה בעיות הגנתיות ויקשה קצת על ההתקפה, אבל ההתקפה הייתה מעולה וההגנה מזעזעת, ככה שהאיזון הזה הוא בסדר על הנייר. יש הרבה סימני שאלה, אבל הרעיון מעניין ושווה ניסיון.

            1. אני גם לא חושב שיאנג שם, יותר התייחסתי לכך שבאמת כל הזמן הדיבור על יאנג זה שאם רק יילמד לשחק אוף דה בול.אז זה מזכיר לי את כל מה שאמרו על ראס לאורך השנים

            2. ההבדל הוא שיאנג יודע לשחק עם הכדור

            3. חחחח גם נכון 🙂

            4. לשחק אוף בול זה לא רק תנועה בלי כדור, ששם באמת סטף ייחודי (עוד סיבה למה הוא מאוד גבוה אצלי בכל דירוג היסטורי), אלא גם להתמקם נכון ולהיות מוכן להזדמנות, מה שמאלץ את היריבה להשאיר עליך שחקן, ולא לעמוד על החצי ולנוח.

            5. למה שאתה קורא לעמוד על החצי זה לרווח. איזה כוכב עושה משהומאחר כולם עומדים הלוגו או בפינות בשלשה עם ידיים על הברכיים.
              סטף הוא היחיד שחריג

            6. שמעון ממליץ לץ לצפות בלברון גיימס טיפה עושה לא מעט תנועה אוף דה בול, בכניסות וחיתוכים לסל (בדומה לתקופה במיאמי).

    1. השילוב לדעתי בהחלט יעבוד. אבל 3 בחירות והחלפה זה מחיר מוגזם לטעמי.
      אנחנו לא נראה את טריי משחק אוף דה בול. אנחנו כמעט לא רואים את ההוקס משחקים ככה – גם לא הקלעים. אבל כן נראה סוף סוף עוד מוביל כדור ובדקות שטריי על הספסל ההתקפה של ההוקס תעבוד. אגב ההתקפה דל ההוקס הייתה בטופ שנה שעברה

  2. תודה עמיחי.
    גולדן סטייט אכן לא הצליחו לשמור על אף אחד למעט לוני אבל אם קומינגה, וייסמן ומודי ייתנו מספרים נאותים לשחקנים במקומות הבחירה שלהם בדראפט, אז זו עדיין קבוצה עם שתי חמישיות חזקות: סטף, קליי ויגינס, דריימונד, לוני ומחליפים אותם: דיווינצ'נזו, פול, מודי, קומינגה, וייסמן.

  3. דיווינצ'נזו הגיע על המשבצת של GP2 . הניסיון עם הרול פליירס שמביאים הדאבס מראה שהם משתפרים במפרץ.

    בעצם , שחקן שנדחק לשולי הרוטציה ברחבי ה-NBA , הדרך שלו לשקם את הקריירה ולחוזה שיסדר אותו בחיים עוברת במפרץ.

    והרוסטר עוד לא הושלם . או כעת או בחלון ההעברות באמצע השנה…

  4. שכחת את הלייקרס במנצחים-הבאנו את תומאס בריאנט.:)
    לגבי דאלאס כבר כתבתי את זה פעם שלמרות התדמית הנהדרת קיובן הוא אכזבה ואפשר להגיד כבר לפחות בחלק של לבנות קבוצה הוא נכשל שנה אחרי שנה.לא מבין אותו כל כך.הבנתי שהוא התלונן על הטמפריניג של הניקס אבל הוא אשם,היה לך שנה שלמה להציע לו חוזה והתמהמת אז אכלת אותה.הדבר המבאס זה שהוא הורס ללוקה עוד שנה הדבר האופטימי זה שנקווה שלקראת סוף החוזה יימאס לו ואז הוא יבוא ללייקרס

    1. נראה לי שהלייקרס באמת מחכים למשהו כזה. שייגמר החוזה של ווסטברוק, לברון יישבור איזה שיאים שבא לו… בינתיים הם בכל מקרה מככבים בתקשורת קבוע.
      אפילו כשאנשים אומרים שנמאס להם מלדבר על הלייקרס זה מעניין:
      https://twitter.com/ClutchPointsApp/status/1543021313534660613

      1. תכלס לא איפכת לי,שחקן סהכ לא רע שכמו שאמרת משחק על חוזה.בכלל אצלנו בלייקרס הכל תלוי בווסטברוק-נשאר ולפחות אפשר לאפסן כל שביב תקווה להצלחה ויודעים ששרפנו את שנה ונחכה לשנה הבאה.הולך ובמקומו מגיע קיירי-סיכוי להצלחה עדיין נמוך מאוד אבל לפחות נותן תקווה לתחילת שנה שאפשר לפנטז שהחיבור כן יצליח ואולי נעשה משהו עם העונה.
        ובנוסף להכל בוסטון עשו בדיוק את החיזוק שאמור להפוך אותם לאלופים.
        אכן ימים קשים להיות אוהד לייקרס…

            1. האמת שנגיחה לקהל זה מהלך שעדיין לא יצא לו אני בהחלט רואה אותו רץ לדאנק במתפרצת והכדור עף לו מהיד ונוחת לו על הראש ועף מעל הלוח לקהל

    2. בעיקרון, מתחילת העונה עד פתיחת השוק החופשי דאלאס לא יכלו להאריך לברונסון את החוזה. חוץ מזה, אם וכאשר מה שיגרום ללוקה לא להיות מרוצה בדאלאס זה ההתנהלות של קיובן, שום סיבה שהוא יגיע דווקא ללייקרס.

        1. נכון אני גם מאמין בזה.לוקה הוא איש של שואו ואין כמו הלייקרס בשביל לתת שואו.מה עוד שמכנים אותו לוקה מג'יק אז מה יותר טבעי שיעשה את המג'יק שלו איפה שהמג'יק המקורי עשה.(תכלס הווישפול טינקינג של גיא הדביקה אותי)

        1. בתור בחירת סיבוב שני – הייתה לדאלאס אפשרות להפוך אותו לשחקן חופשי מוגבל בעונה שעברה או לתת לו עוד עונה בחוזה רוקי ואז הוא הופך להיות לא מוגבל. ההשערה שלי היא שבשנה שעברה דאלאס האמינו שהם יוכלו להשאיר אותו העונה במחיר נמוך יחסית, ואז הייתה לו עונת פריצה והוא קיבל חוזה מוגזם מהניקס.

          1. ברונסון לא היה על חוזה רוקי ולכן הארכת רוקי לא רבלנטית לגביו.
            החוזה שלו היה ניתן להארכה אבל מוגבל בסכומים שלא התקרבו למה שהוא קיבל עכשיו.

      1. תכלס פספסנו את גארי פייטון היינו צריכים להביא אותו ואז גם את אוניל והייתה לנו חמישייה מהסרטים
        בריאנט,פיפן,פייטון,אוניל ולברון שתכלס שיחק עם רובם גם ככה…

  5. פורטלנד הביאו את גרמי גראנט שזה חיזוק משמעותי. הקטע עם נורקיץ גם ממש לא ברור לי, בטח כשעם קצת מאמץ יכלו להביא את אייטון.
    דאלאס הביאו את ווד שזה גם רווח משמעותי. אם הארדווי חוזר טוב, הוויתור על ברונסון לא יהיה מאוד משמעותי

            1. זה כמו להגיע למשחק בסוף הרבע הראשון (עשיתי את זה פעם, ומי שבא איתי הגיע רק במחצית. לפחות הייתה הארכה…)

            2. אני בטוח שלא נתת ציון 3 לשחקן ששיחק מצויין עד לסוף הרבע הראשון והסריח מהשניה שהגעת.

            3. בנימה מעשית יותר, אני חושב שמדובר ב-2 משחקים שונים. את המשחק של הדראפט הם ניצחו ואת המשחק של השחקנים החופשיים הם הפסידו (במידה מסוימת)

            4. אבל שוב, למה מדובר בשני משחקים שונים? בונים קבוצה לאורך הקיץ, לא רק מתאריך שרירותי זה או אחר.

    1. נורקיץ׳ זה טעות נוראית של הבלייזרס. אפשר היה לחשוב שעם הניסיון שהיה להם איתו הם כבר יבינו שאי אפשר לבנות עליו כלום כי חצי מהזמן הוא פצוע ובכל מקרה קונוס וגם יקר. ממש מפתיע שהם לא הלכו על אייטון

      1. מסכים לגבי נורקיץ' הבעיה אצלו זה הפציעות וזה סיכון להחתים אותו על 70 ל 4 . אבל יובנקס זה פשוט גיבוי מעולה ואין לי מושג איך אף אחת מהקבוצות שחייבות סנטר לא התנפלה עליו. הוא צריך להיות סנטר פותח בליגה.

  6. מיניסוטה הם במפסידים הכי גדולים חח. ביום טוב ממש ואופטימי הם יכולים להגיע לסיב 2. בשביל סה למשכן את העתיד 🤣🤣🤣
    ולדעתי בברלי וונדבילט גם נתנו הגנה לא פחות מגובר. עכשיו לא יהיה להם הגנת םרימיטר ואדוארדס יצטרך לעבוד קשה מאד בהגנה ולעשות את העבודה של בברלי שם

    1. מסכים שגולדן סטייט נפגעה פחות ממה שחושבים. השחקנים שהלכו לא היו מהותיים עבורה והיה ברור שאחרי ריצת הפליאוף הזאת היא לא תוכל להשוות. יביאו אחרים אין לי ספק כמו שאלה הלכו הגיעו בשנה שעברה ופשוט שולבו לתוך המכונה המושלמת הזאת.

  7. לא הבנתי איך דנבר לא במנצחות. החתמנו, במהירות שיא, את שחקן המריבה – דיאנדרה ג'ורדן. זוכרים שפעם רבו עליו?
    .
    לגובר במינסוטה יש פוטנציאל מעניין. כנראה שילמו עליו קצת יותר מדי (מה שדווקא מראה שלמרות כל ההשמצות עליו בתקשורת בשנים האחרונות, עדיין מעריכים את מה שיש לו לתת בליגה), אבל יש שם אפשרות שילוב מעניינת.
    למינסוטה הייתה בעיה קשה עם הגנה על הטבעת וריבאונדים בהגנה, והם פשוט חתמו וסגרו אותה לשנים הקרובות. הם נאלצו לוותר על כל שאר ההגנה שלהם חוץ ממקדניאלס, מה שאולי יביא אותם יותר קרוב למצב שיוטה הייתה בו שגובר לבדו החזיק את ההגנה של הקבוצה בלי שום עזרה. אבל אולי הגודל של שאר הסגל יספיק כדי להיות לפחות יותר טובים מיוטה בתחום הזה.
    התקפית, לא נראה לי תהיה בעיה רצינית. קבוצות היום יכולות לשחק עם שחקן אחד שלא קולע מבחוץ. אם צריך לבחור מי יהיה השחקן הזה, אז הרבה יבחרו במישהו כמו גובר. לצד סקוררים יצירתיים כמו טאונס (שמעדיף לשחק בחוץ) ואנט, ואמן פיק'נ'רול כמו ד'אנג'לו, אמור להיות מספיק חיפוי לגובר התקפית.
    הכל בתיאוריה, כמובן. יש מספיק חסרונות שעלולות להפיל את הכל, נגיד כמו שטאונס וגובר לא בדיוק צמד נייד הגנתית כמו מובלי ואלן. וגם צריך לראות איך הקבוצה הזו משחקת בפלייאוף, איפה שכל חיסרון נרשם ומנוצל עד הסוף.
    אבל הפוטנציאל שם.

    1. +100 בדיוק מה שאני חושב,הפכו את זה לטרייד נוראי ברמה של בוסטון-ברוקליין ולדעתי זה ממש לא שם.מה שלדעתי הרבה אנשים מפספסים זה שלקבוצה כמו מיניסוטה במידה והטרייד הזה יגרום לה להיות מספר שנים בקביעות בפליאוף זאת תהיה הצלחה גדולה

        1. נכון,לא שולל את זה בכלל אבל יכולים להיות שיקולים נוספים,כמו למשל לשדר לשחקנים הבכירים שלך שהנה אנחנו עושים הכל בשביל להצליח וכן יכול להיות שהם מאמינים שגובר הוא הפתרון שלהם גם בשביל לנצח סיבוב ראשון.אל תשכח שזאת פאקינג מיניסוטה,מעבר לזה שכנראה אף שחקן חופשי יבוא אליהם יש גם את הנקודה שגם לעשות טריידים על כוכבים יש להם בעיה קשה לעשות אז הם הסתפקו במי שהם יכלו להביא ומי שלא יעקם את הפרצוף שהוא במיניסוטה

          1. אני חושב שהפליאוף יראה שזה ציוות לא טוב, אבל גם מאמין שקאט ביקש סנטר כי הוא מעדיף להתאמן על שלשות מאשר להילחם בצבע.
            בכל מקרה, הטרייד גרןע גם בגלל שעם קצת מאמץ הם היו יכולים להביא את אייטון במקום

    2. מסכימה לגמרי לגבי מינסוטה – יש שם פוטנציאל מעניין.
      בהחלט קשה לי לראות את זה הופך לטבעת בקונסטלציה הזאת בדיוק – אבל לא בגלל גובר וקאט, אלא יותר בגלל החוסר בספסל וזה שאני לא מחזיקה מראסל כגארד שיכול לנהל את הסיפור.
      .
      עם קצת שינויים הם עוד יכולים להיות קונטנדרית אפילו שכמו שכבר אמרו – בשביל קבוצה כמו מינסוטה, גם להגיע לפלייאוף במשך כמה עונות ברציפות זאת הצלחה.

    3. לא מסכים לגבי מיני. הטרייד בכל מקרה גרוע כי גם עם הרעיון טוב (אני לא חושב) המחיר ששולם שערורייתי. אף קבוצה לא היתה נותת כל כך הרבה על גובר אפילו לא חצי מהמחיר ששולם. אז נניח שיש להם מגן טבעת והם פתרו את הבעיה אבל וויתרו על המגן הטוב ביותר שלהם מבין הגארדים. ויגלו את זה בשנה הבאה… אוקי יש דראפט … נביא משם משהו. אז זהו שאין. זה טרייד שבהגדרה הוא גרוע במיוחד כי במיני סוף סוף התחיל להיווצר משהו עם הנמלה והחתול. תזכורת: שני שחקנים שהם בחירה מס 1 לא פחות. שחקנים טובים. במצב כזה תתנהל בזהירות תעשה מהלכים חכמים תביא את הברגים שחסרים לך. תבנה בזהירות ועם שכל. שום כלום. הלכו וזרקו מליון נכסים על שחקן שנוי במחלוקת. טרייד גרוע. ולא – זה שהם יעברו סיבוב בפליאוף זו לא צריכה להיות המטרה.

  8. חביב וקליל, כל הכבוד עמיחי. עכשיו קצת לריב, כי בכל זאת בשביל זה אנחנו כאן:

    יש סיכוי הרבה יותר מסביר שמינסוטה של אנט גובר וקאט תהיה קבוצה של 50 נצחונות ומעלה והבחירות שיוטה תקבל יהיו בהתאם. במקרה כזה ממש לא ברור איך ולמה חבילת בחירות 20-30 מוגדרת כהישג.

    גולדן סטייט כל שנה (בריאה) אוספת כל מיני סוג ז' כמו אזילי, זאזא או פורטר ופייטון השנה ועושה מהם כוכבים. ימצאו אחרים, ממש לא צריך לדאוג. מה גם הפוטנציאל (בשמיים) של קמינגה מודי ווייסמן מחייב את הדאבס לפנות להם דקות. זה נו בריינר, ממש לא יצאו מפסידים.

    1. היתרון בבחירות עתידיות הוא בעיקר כסחורה לטרייד עתידי ופחות כבחירה ממשית. כך למשל, הבחירה של הלייקרס ב-2018 והבחירה של מיאמי ב-2021 הועברו כמה פעמים ונחשבו נכס משמעותי, אף על פי שבסוף לא יצא מהן משהו יוצא דופן

      1. גם כאן יש לפעמים הערכת יתר לבחירות ויש מצב שרתמת את העגלה לפני הסוס. בהרבה מקרים לא יצא מזה כלום, בעיקר כשאלו בחירות שלא אמורות להיות גבוהות ככה שקשה (או לפחות מוקדם מידי) לתת ציון גבוה על זה.

        1. זה מה שאתה חושב אבל זה ממש לא חשוב. חשוב מה שחושבים המנג'רים בליגה. ובליגה בחירות נחשבות נכס חשוב מאוד. לוותר על כזאת כמות של בחירות עבור שחקן אחד זה רק בשביל מטרה אחת. טבעת. לא בשביל לעבור סיבוב. מיני קבוצה שמשחקים בה שתי בחירות 1 שחקנים מעולים ללא ספק וגם ראסל בחירה 2 הוא שחקן טוב מאוד לפרקים. אז הם צריכים לעשות פליאוף. לפחות. בלי קשר לגובר.

    2. אענה מנקודת מבטי כאוהדת:
      .
      קודם כל, אני אהיה מאוד מופתעת אם הבחירות הקרובות שקיבלנו ממינסוטה (23+25) יישארו אצלנו כי מחפשים להביא חיזוק ליד דוני ועד ל27 יש עולם ומלואו (שלא לדבר על 29, אפילו שמוגנת טופ 5).
      החלום שלי זה אייטון (כנראה בטרייד משולש או עם אינדיאנה וטרינר או עם ברוקלין ודוראנט כי אני סקפטית שזה יעבוד אחרת) אבל יש עוד אופציות מעניינות בליגה שיעלו פחות ממה שקיבלנו על גובר.
      .
      בכל מקרה, הניצחון בטרייד הזה הוא הגמישות שיש ליוטה עכשיו – יש לנו 6 בחירות דראפט לסחור בהן, גמישות כלכלית להשוות כל חוזה בליגה (שלא לדבר על השחרור מהחוזה הדרקוני של גובר) ולפחות שני חוזים אטרקטיביים לטריידים (בויאן וקלרקסון) + שלושה שחקני סף חמישייה/ ספסל שיוכלו לאזן את העוזבים בתחילת העונה (ביזלי, וונדרבליט ובברלי שאני לא סובלת אבל אחרי עונת קריירה).
      .
      אם אנחנו יוצאות מנקודת ההנחה שהחליטו בתחילת הקיץ לבנות סביב דוני ולא סביב גובר + העונה היא עונת מעבר – אז מדובר בהצלחה מסחררת בעיניי.
      לא רואה קבוצה שהייתה מביאה לנו יותר או אפילו קרוב ואין קבוצה שרצתה אותו והיה לה שחקן שיכול לתרום באותה רמה לכן בחירות דראפט + שחקנים משלימים הייתה האופציה היחידה וככזאת, לקבל חבילה שהערך שוות ערך למה שנתנו על הארדן זה ממש מרשים ומאוד לא צפוי.
      .
      גם המהלך שבהתחלה לא אהבתי – הוויתור על אוניל תמורת בחירה נמוכה – מסתבר כבסדר גמור, כי יש עכשיו את וונדרבליט על המשבצת שלו (שאולי מגן פרימטר פחות טוב אבל כן יותר וורסטילי ויכול להגן גם על עמדה 4) ככה שבאמת אין לי תלונות בנתיים על הקיץ של יוטה (מעבר לאהבה שיש לי לגובר).
      .
      בקיצור איינג' עושה עבודה טובה מאוד בעיניי ואני ממש מסכימה שכרגע יוטה מהמרוויחות הגדולות בפתיחת השוק – השאלה האמיתית היא כמובן איך זה ייגמר, כי שם הכל פתוח.

      1. לא נראה לי שאיינג' סיים והוא בטח לא יכוון לטנק עם מיצ'ל בקבוצה. אני איתך עם אייטון, אחלה התאמה וגם בלי לוותר על נכסים (אם זה לא בסיין אנד טרייד). עם אייטון ועוד איזה ווינג טוב (יש נכסים לתת) ויש שם קונטנדרית. ובברלי שמחכה להתנצלות בסוף העונה

        1. אני גם בטוחה שהוא לא סיים – אפשר להגיד על איינג' הרבה אבל הוא תמיד בא לעבודה, לטוב או לרע.
          .
          אייטון זה יהיה רק בסיינ&טרייד כי אין לנו דרך אחרת שזה גם אומר תקרה קשיחה על הדרך אבל אהיה כנה לרגע – אני 100% עם גיא על העגלה שלו.
          מבחינתי שיוטה תשלח את כל הבחירות שקיבלנו על גובר לפיניקס ושהוא יבוא לבד.
          אני אהיה מרוצה לגמרי.
          .
          לגבי בברלי – זה בעיקר כי האופי שלו קצת וולגרי מידי בשבילי, אבל יכול להיות שמה שאומרים נכון והוא מסוג השחקנים שלא אוהבים עד שהם אצלך בקבוצה.
          (וכמובן גם תמיד יש את האופציה שיעבירו אותו באמצע העונה ולא אצטרך להתמודד עם ההתלבטות הזאת).

      2. שוב, זה הכל שאלה של מה הערך האמיתי של הבחירות האלו. אלו כנראה לא יהיו בחירות גבוהות, בטח אם אנט ממשיך בהתפתחות שלו כצפוי. במילים אחרות, מה שתצליחו להביא בבחירות האלו תלוי בערך שלהן וכרגע זה לא נראה כמו שוס גדול.
        עוד דבר ששוכחים פה באתר – אם כל השנאה שיש כאן לגובר, הבחירות האלו לא באו בחינם וממש לא בטוח שתצליחו להביא מישהו יותר טוב ממנו. כרגע, יש ביוטה קבוצה חלשה מאוד והיכולת שלכם להנחית כוכב ביוטה היא מאוד קוושטיונבל (מתי בפעם האחרונה הבאתם כוכב מבחוץ? לא רוצה לדרוך על יבלות אבל זה קרה ב30 שנה האחרונות?)

        1. לפני הכל אני לא מסכימה איתך על ההנחה שלך בנוגע לבחירות דראפט – זה כן נכון שיש ערך גבוה משמעותית יותר לכאלה של קבוצות טנקינג אבל גם לבחירות אמצע/ נמוכות יש ערך כשעושים טריידים ומעבירים שחקנים בליגה וזה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש.

          דוגמא טובה הוא הולידיי שעבר תמורת בחירות של קבוצה שהיה צפוי שתתמודד על אליפות במינימום לחצי עשור קדימה. אז נכון – שילמו ב3 כאלו שזה לא מעט אבל הוא הגיע וההסטוריה איתו (יש לי עוד דוגמאות אבל הנקודה ברורה).
          .
          בכל מקרה, גם אם אסכים איתך על הערך טרייד הנמוך שיש לבחירות האלו בפועל (ואני לא, בעיקר לא לאלה של 27+9), עדיין – זה לא שיש לליגה הזאת סוג אחר של נכסים להציע. זה או שחקנים או בחירות דראפט אין ממש משהו אחר.
          .
          עכשיו, לגבי גובר – אני מדגישה שוב שאני מאוד מאוד אוהבת אותו ובעיניי הוא שחקן מצויין עם ערך חיובי מאוד לקבוצה (כן חוזה גבוה מידי), העניין הוא שביוטה היה מיצוי.
          אין מה לעשות – הניסוי של רודי ודוני לא הצליח.
          החדר הלבשה היה רעיל וראו את זה על המגרש ושני הכוכבים רצו לפרק את החבילה ככה שלשלוח אחד מהם הייתה ההחלטה הנכונה.
          האם זה היה צריך להיות דווקא גובר?
          על זה אני מוכנה להתווכח אפילו שבעיניי כן – מיטשל צעיר יותר ומכיוון שלא היה באף חמישיה מעולם הוא עם חוזה נוח יחסית לכוכב בסדר גודל שלו – האם הוא יכול להוביל קונטנדרית?
          לא יודעת. יש מצב שלא. שווה ניסיון ואם לא יצליח או ידרוש טרייד אז נעשה חישוב מחדש – אבל בכל מקרה איתו יש יותר אופציות על השולחן מאשר עם גובר – וזה מה שאיינג' אוהב, אופציות.
          .
          האם המהלך הזה יתברר בראי ההיסטוריה כנכון?
          באמת שאין אפשר לדעת. גובר, טאונס ואנט עוד יכולים להפתיע את כולנו וליצור שושלת, אבל בנקודת הזמן הנוכחית הזאת אני באמת שלא רואה אופציה יותר טובה שיוטה יכלה ללכת עליה.
          .
          ומעולם לא ממש החתמנו כוכב מבחוץ אבל טריידים כולם יכולים לעשות ואיינג' גאון בתחום – אני אופטימית.

      3. שואל את עצמי מה הסיכוי שהם יביאו את דוראנט? זה לא הגיוני כי הוא עצמו יטיל וטו אבל אולי איינג' ישכנע אותו. אם יביאו את דוראנט פלוס איטון ויעיפו שם כמה חוזים כמו בברלי וכ' לאיזון שכר מיטשל דוראנט ואיטון זו קבוצה מפלצתית. טוב זה בגבול הדמיון אבל איינג' כבר הוכיח לא אחת שהוא מסוגל לעשות את הבלתי יאומן. אני חושב שזו הסיבה שאיינג' ועוד מנג'רים לא סוגרים בנתיים שום אופציות רק אוספים נכסים. ברגע שדוראנט יזוז לאן שהוא אז כל האחרים יזוזו איתו. כלומר הטריידים המשמעותיים עוד לפנינו.

  9. תודה עמיחי פוסט מצויין, מסכימה עם הרוב.
    .
    אני חולקת עליך רק לגבי גולדן שבעיניי לא באמת הפסידו, אבל זה כי אני דווקא מאוד מחזיקה מקומינגה ומאמינה שייתן קפיצה העונה שלפחות תשווה את מה שפורטר נתן והעזיבה שלו תתן לבחחר את המקום להתפתח בעונה הסדירה כשחקן רוטציה קבוע מה שלא היה יכול לקרות אם היה נשאר.
    .
    את פורטר זה באמת היה כואב להפסיד, אבל עדיין – מדובר בשחקן שהיה פצוע רוב הפלייאוף ומס' 7-8 ברוטציה ככה שאני באמת לא חושבת שאיבוד שלו שם את גולדן כמפסידה, בעיקר שיש לה מחליפים לתפקיד שלו והיא מצויינת בלמצות פוטנציאל של שחקנים משלימים כחלק מהמערכת.
    .
    מאוד מעניין אותי מה דאלאס תעשה בהמשך – היא הגיעה לתקרה שלה השנה ואיבדה את מס' 2 אבל כן יש המון גמישות ככה שאני בטוחה שיהיה ניסיון למשהו, דונצ'יץ נואש.
    השאלה היא רק מה כי כרגע הם באמת רק הלכו צעד אחורה.

    1. תודה. גולדן סטייט תהיה תלויה יותר בהתקדמות של הצעירים שלה מאשר בעונה שעברה, ואני לא בטוח שקומינגה נמצא שם כרגע. בפלייאוף האחרון הוא לא היה טוב במיוחד, ובהתאם יצא מהרוטציה כמעט לגמרי בשלבים המכריעים.

      1. מסכימה שהוא לא היה טוב בשלבים המכריעים אבל אני לא חושבת שאפשר לקחת מהפלייאוף הראשון שלו משהו לעתיד, הוא היה רוקי והיו צריכים להביא טבעת.
        אתה צריך לזכור גם שהוא רוב העונה לא שיחק והתחיל לצבור קצב רק לקראת סוף השנה – ככה שזה שבכלל קיבל דק' מראה שקר מאמין שיש שם פוטנציאל.
        .
        אני מאמינה שאם ייקבל אמון מקר והשחקנים סביבו + דק' משמעותיות (20+) למשך 70+ משחקים הוא יוכל להגיע שנה הבאה הרבה יותר מוכן וזה יראה אחרת לגמרי.
        אבל נחיה ונראה, זה כל הכיף ☺️

        1. פורטר 7-8 ברוטציה של גמר פלייאוף. גולדן שיחקו ברוטציה של 9 שחקנים בוסטון 7. לא רואה את קאמינגה שחקן שנה שניה טוב ככל שיהיה מקבל את הצאנס. גולדן איבדו שני שחקני רוטציה, קיבלו אחד. לכן עד שלא יוכח אחרת מבחינתי הם במפסידים.

            1. אני מחזיק מאוד מקומינגה, מאמין שיש לו פוטנציאל גבוה בהרבה מזה של פורטר ובמקום הנכון ובזמן הנכון יהיה שחקן מעולה.
              אבל אני לא מאמין שסטיב קר ייתן לו בשנה הקרובה 20 דק כשחקן רוטציה במשחקי פלייאוף מכריעים.

            2. נכנס לדלת פתוחה, אבל מהמעט שיצא לי לראות את מודי – יש לו פוטנציאל גבוה משל קאמינה, התקפית והגנתית. והוא גם קיבל דקות לפניו ברגעים מכריעים.

      2. אתה שוכח שהוא צעיר וחסר נסיון. מאמין השנה הוא יתן קפיצה משמעותית. גם הוא וגם וייסמן ודה ויצ'נזו לדעתי זה הרבה יותר ממה שהם איבדו וחוץ מזה מאיירס ימצא את החוזי מינימום האחה של כל מיני וטרנים סטייל פורטר שכל הליגה כבר שמה עליהם קו ויפרחו בגולדן. עצם העובדה שהליבה הרחבה שלהם נשארת לעוד עונה סטף קליי דריי פול וויגינס ואני מרשה לעצמי להוסיף פה את לוני אז זו קבוצה חד משמעחת קונטנדרית ולא נחלשה.

  10. בוסטון קיבלו בדיוק את השחקן שהיה חסר להם. מוביל כדור שיחסית לא מאבד הרבה כדורים. אם יוצאים מהנחה שכולם בריאים אז נראה שבוסטון פגעה בול.

    1. עכשיו השאלה היא אם ברוגדון יעלה בחמישיה עם סמארט ג'יילן טייטום והורפורד או מהספסל ששם כבר יש את ווייט. לברוגדון יש אגו ואני לא רואה את סמארט יושב ככה שצריך קצת ג'נגלינג שם. בכל מקרה אלה בעיות טובות

            1. מדהים כמה המעמד של סמארט חזק בקבוצה הזאת. בעייני הוא פשוט אבן נגף אבל הם לא מוכנים לוותר עליו. הוא לא פוינט גארד טוב והוא לא שוטינג גארד טוב. תקוע שם כמו עצם בגרון. עם ברוגדון 1 בראון 2 טייטום 3 הורפורד 4 והטיים לורד ב 5 זו קבוצה לאליפות. עם סמארט יהיה 2 כח המאמץלשווא בעייני.

  11. ברגודון זה סופר שיחוק של בוסטון. פשוט וואו.
    מושלם להם.
    ..
    פורטר היה מאוד חשוב לווריורס גם בעונה הסדירה וגם בפלייאוף, בעייה רצינית אם לא מוצאים לו מחליף

    1. אחלה מחיר.
      גם אם יקלע 20 נק באחוזים נמוכים עדיין מסוגל לתת טריפל דאבל בכל ערב ומוסר בחסד. במקומו הייתי מנסה לתת יותר זריקות מחצי מרחק במקום הליכה לתוך היער, יש לו יד מצויינת מחצי מרחק.

  12. קיץ מוזר משהוא מצד הנהלת ג"ס.
    .
    בשנים עברו בשלב הזה הסגל היה סגור פחות או יותר, השנה יש 3 מקומות לא מאוישים. אחד מהם עשוי ללכת לאיגואדלה בתפקיד זקן השבט. שני מקומות מתוך ה 11 מאוישים על ידי רוקי – שניהם לא כשירים ב 100 אחוז במקרה הטוב וזקוקים לניתוח במקרה הרע. לוני נשאר, 5 דור ביניים עזבו ורק דהוינצנזו הוחתם (התחמה מעולה).
    .
    עלות ההוצאה של הקבוצה על שכר ומס תהיה בין 363 ל 370 מיליון. לפחות 40 מיליון פחות ממה שהערכתי , לא כי התפרעתי בהנחות אלא כי הקבוצה קימצה – סחטו מלוני חתימה על 7 מיליון לשנה ו 25 סהכ. הרטשטין קיבל 33 מיליון. מה גרם לבעלים לשנות את הכוונה המקורית (מיירס רמזן עליה)? יתכן שההבנה שההכנסות בשנה הבאה יהיו קטנות משמעותית ממה שהיה השנה, אחרי קריסת שוקי הכספים.
    .
    הקבוצה חייבת עוד שחקן גבוה. נשארו מעט מועמדים מתאימים ולא נראה שמישהו ממהר. משום מקום התעורר סיפור דוראנט לג"ס. זה מנוגד לכל התוכנית של ליקוב עליה נאבק (והצליח) מול הותיקים בקיץ שעבר.
    .
    אם מניחים שהקבוצה תצליח להחתים את וויגינס ופול לחוזי המשך בגובה (משותף) של 55 מיליון (שניהם יתנו הנחות) עלות השכר והמיסים (אם תקרת המס לא תגדל – לאור המצב הכלכלי) תעמוד על, תחזיקו חזק, 600 מיליון דולרים. זה לא יקרה.
    .
    החלפה של וויגינס, פול וויסמן באחד דוראנט לא באמת תעזור כי הקבוצה תצטרך לקבל חוזים כמעט באותו סדר גודל.
    .
    הפתרון היחיד, כתבי האתלנטיק פחדו לומר אותו בקול, הוא לותר על החוזה של קליי. לתת אותו תמורת בחירות דראפט עתידי לקבוצה שיהיה לה מקום בקיץ הבא תוריד את התשלומים ל 255 מיליון. חסכון של 345 מיליון דולר. למי שמפנטז על ויתור על גרין, זה יחסוך הרבה פחות 240 מיליון.
    .
    זו אמנם צרה של השנה הבאה, אבל ככל שהזמן יתקדם הדיבורים על הבעיה והפתרון יזדקר ויתחיל לכרסם בהרמוניה של חדר ההלבשה.

    1. אני עדיין מאמין שהווריורס ישלמו את ה-600 מיליון האלה לעונה אחת וישיגו הסכמה מקליי ודריימונד לחוזים נמוכים משמעותית בקיץ 2024. אם לא תהיה להם ברירה, אני חושב שהם יעבירו את פול או וויגינס בקיץ 2023 ולא את קליי או דריימונד.

      1. אני לא שולל את זה לחלוטין אבל במצב הכלכלי בשנה הבאה אני מתקשה לראות אותם משחזרים את הככנסות של השנה הנוכחית. אבל יש נקודה נוספת. בשנה הבאה (אולי בזו שאחריה) הקבוצה אמורה לחדש את החוזה שלה עם תחנת TV מקומית. היום הם מקבלים 25 מיליון לערך לשנה. הלייקרס מקבלים פי 4 או יותר לשם השוואה. החוזה הזה נחתם לפני עשר שנים ולא מגלם את הפרמית האליפויות. השוק של שידורי ספורט עומד לעבור מהפכה. גופי סטרימינג כמו אפל, אמזון ונטפליקס ינסו לחדור אליו והמחירים יעלו, גם חוזה השידורים הארצי אמור להתחדש ויתכן שההנהלה בונה על תוספת הכנסות משני המקורות האלו עבור עונת 23-24. עוד 120 – 150 מיליון דולר הכנסות בהחלט יא]שרו הוצאה חד פעמית של 600 מיליון.

      1. אם הם יותרו על החוזה של קלי הם לא יוותרו על תמורה משמעותית. עמיחי צודק שהם מאד לא ירצו לוותר עליו ויתכן שהחיסכון השנה הוא חלק מתוכנית לאסוף כסף לשנה הבאה. אם הם יצלחו את השנה הבאה יהיה להם קל יותר להמשיך ולאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

    2. אני אוהב את הניתוחים האלה אבל לדעתי הבעיה של הלוחמים השנה לא תהיה בעיה של הרכב אני לא בטוח שהם נחלשו. קומינגה יהיהיותר בשל וייסמן חוזר ודה ויצ'נזו זה שיחוק.
      הבעיה היחידה שאני רואה אצלם זה כמה דלק עוד נשאר להם במיכל של המוטיבציה לעוד ריצה. על סטף אני סומך וגם על קליי (אני חושב שהוא ימשיך לאט לאט לחזור לכושר משחק ונראה ממנו את קליי האמיתי) אבל גרין כבר לדעתי עם חצי רגל בחוץ עם הפוד קאסט וכל השטויות. ראו את זה השנה בחלקים נרחבים בפליאוף ובלי גרין במיטבו הרבה סיכוי לאליפות אין להם. אני חושב שאחרי סטף הוא השחקן הכי חשוב אצלם כי הוא זה שברוב הפעמים מנהל את ההתקפה וכל ההגנה נשענת עליו ועל וויגינס. טוב נראה.

  13. עמיחי אחלה סיכום מצוין תודה רבה.
    אני חושב שמנסיון של שנים עברו כל המהלכים או לפחות מרבית המהלכים שנראים על פניהם מוזרים (לדוגמא ראס מגיע לליקרס) מתבררים בסופו של דבר כ… מוזרים ולא מוצלחים.
    כרגע הכל תקוכ כי כולם לדעתי מחכים לראות מה קורה עם דוראנט. אין הרבה שנים שבהן השחקן הכי טוב בליגה לדעת רבים (לדעתי זה סטף) פנוי להובלה ועוד ככה במפתיע. אחרי שיראו לאן הוא הולך יגיע המבול 🙂

  14. מינסוטה זה המפסידה הגדולה של הקיץ לדעתי של העשור, טרייד אחד הגרועים בהיסטוריה שאני זוכר המנייה של הצרפתי בשפל על מוזה 200 מליון דולר שהוא בריב עם מיצטל ונתנו עליו 4 בחירות דראפט המפגרים ועוד שחקנים מצויינים.
    .
    דאלאס לא הפסידה כלום לא היה לה יכולת להתחרות עם הנפוטיזם שהולך בניקס, ברונסון לא היה מוכן לשמוע מהם בכלל על חוזה, הייתי במקומם מנסה לרדוף אחרי דוראנט ואם לא העגל אייטון .

  15. גם גולדן סטייט לא המפסידה של הקיץ וויתרה על כמה פחונים ששגשוג במערכת, יש להם צעירים מצויינים ויציג שלהם נשמר בלי לוותר על הליבה של הסגל,אף אחד לא רצה לגעת בפורטר לפני שהגיע ללוחמים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט