מעורב הופס:זאת הפועל י"ם הגדולה? הצחקתם אותי!(ושאלה)/ מנחם לס

1. זאת הפועל י"ם?

אני מסתכל על הפועל י"ם הגדולה של אלעד אייל וחבריו, ורואה קבוצה שחבל על הזמן לדבר עליה. 44-59. עד כאן. אני יותר על הדבר הזה לא יכול להסתכל!

2. מכל משפחתי אני אוהד מיאמי היחידי

בילינו את השבת אצל גיסי חיים. היו ארבעת ילדיו והנכדים.  מכל אוהדי הכדורסל שהיו – בנו, ושני חתנים שלו, ו-14 נכדיו ש-6 כבר מתעניינים בכדורסל, כולם שונאי היט. רובם חובבי הלייקרס, ורק שני נכדים בני 12 ו-14 אוהדי סלטיקס. טוב, נתתי להם את כתובת האתר ולקחתי אימיילים אישיים, ותוך 6 חודשים  כולם הופכים לאוהדי מיאמי.

אבל זה מוזר שאפילו לביתם בקרית חרושת – החלק היקרתי היום של קרית טבעון אחרי שזרקו את כל ה-MOONIES –  מגיעה שנאת מיאמי.

 

3. קורי ברואר הראשון שלא נגע בין 30 ל-50

הוותיק קורי ברואר לעולם לא נהנה לקלוע בערב משחק של NBA בין 30 ל-50. הוא קפץ ישר משיא נקודותיו אי שם בעשור של ה-"20" ישר לעשות ה-"50" כשקלע 51 עבור מינסוטה נגד היוסטון רוקטס הפתתיים של אפלטון. אז הנה שאלה:

היה מקרה כזה בספורט כשספורטאי דילג על ערך שלם של מידה/מספר/זמן כשקבע שיא עולמי. לדוגמא (דבר שלא קרה כמובן !) אם שיאן עולמי עתידי קובע שיא עולמי ב-100 מ' ריצה של 9.39 ש' , ז"א שאיש לא "נגע" בעישירית הרביעית אחרי התשע (השיא העולמי הקיים הוא נדמה לי 9.58)

 

4. מה עשתה אליפות המכללות לדראפט?

ללא סדר מיוחד בחרתי כמה שחקנים לדבר עליהם, כאלה שעלו וכאלה שירדו:

*קלינטון אירלי

לטעמי, ה-2.03 מ' הזה מויצ'יטה סטייט עשה את הקפיצה הגבוהה מכולם באליפות המכללות. ה-31 נק' שהוא כיפתר על הפרונט-ליין החזק והאתלטי של קנטקי הראה שחקן המוכן כבר היום ל-NBA. הוא אתלט מצויין עם גוף אידיאלי ל-NBA. הוא הגיע מאי שם בסיבוב השני של הדראפט למקום 10-12 לדעתי, אם לא בחירת לוטרי.הוא -הוא השחקן שלדעתי עשה את הקפיצה הגבוהה מכולם.

 

*רודני הוד

רודני הוד שכה אהבתי בטורניר ה-ACC והייתי בטוח שהוא ייבחר 4-8 או משהו כזה, ירד לדעתי לגבולות הבחירה ה-20. לפתע השחקן הדקיק והאתלטי הזה מדוק הסתבר כבעל הגנה די לחלשה, ובמשחק של חצי מגרש לא הצליח להשתחרר למצבי קליעה של אחד-על-אחד.

 

*דאג מקדרמוט

חבל שמשחק הפסד אחד יכול להשפיע כל כך הרבה, אך הפסדה של קרייטון כשדאג, ה-2.03 מ' שלעתים מראה קליעה אבסולוטית, לא הצליח להשתחרר מהשמירה עליו ונתגלה כקצת כבד להסתדר נגד שמירה טובה שמתרכזת בו, ובעיקר בו. הייתי בטוח לפני הטורניר שהוא ייבחר בסביבות 10-14. עתה הוא נראה לי כמייק מילר צעיר שייבחר בסביבות ה-16-20 בגלל שכובדו ואיטיותו היחסית זעקו לשמיים. רק מחנה אימונים פרה-דראפט בו יקלע 40% מה-3 של ה-NBA יחזירו לסביבות הבחירה ה-10-14.

 

*זאק לאבין

 

הלבן מ-UCLA הוא אתלט מצויין. הבעייה שלו היתה ששיחק עם 3 גארדים מבוגרים ומנוסים ממנו, כשגארד אחד הוא בנו של המאמן. ה-5'6 הזה לא מוכן לדעתי ל-NBA, אבל אם יילך לדראפט הוא יהיה חייב להראות שיפור בקליעה (הוא קלע מצויין שלא הוכיח את עצמו בטורניר) מזה שהיה לו בטורניר, ויכולת להשתחרר משומר ללא עזרה. הוא ייבחר לדעתי בין 12 ל-17.

 

*ניק סטאוסקאס

 

15. Nik Stauskas, Michigan, 6'6

 
כל כך קשה לי להחליט לגביו. האמת? אחרי התחלה נהדרת בטורניר – וכמובן משחק-על בטורניר הביג-10 בו ניבחר ל-"שחקן הטורניר", הוא קלע אמנם 24 במשחק ההפסד לקנטקי, אבל לא הוכיח שישנה בו הוינריות הזאת שישנם לכוכבים הגדולים. הוא כאילו ויתר יותר מדי בקלות, וכמובן שהוא לא מסוגל לשמור על עמוד חשמל. אבל קליעתו היא קליעת זהב (44% מה-3), ומישהו ב-NBA ירצה מין קייל קורבר מספר 2. הוא לא ייבחר בין עשרת הראשונים, אבל כנראה שיהיה עם יותר סכוי להיבחר 11-15 מאשר 16-20.
*גארי האריס
השוטינג גארד הזה של מישיגן סטייט הוא נמוך מעט לתפקידו (1.92), אבל יש לו את כל כלי הנשק הדרושים: חדירה, קליעה טובה מרחוק, ראיית האדם הפנוי, ו-SPOTTING UP OFF THE BALL. בטורניר עצמו אחוזיו מרחוק ירדו באופן משמעותי. הוא יצטרך עונת פרה-דראפט מצויינת בו יראה שזריקתו חזרה לידיו, כדי להיבחר בסביבות 10.
*אדריאן פיין

אדריאן פיין הוא השחקן שעשה יחד עם קלינטוני אירלי את הקפיצה הגדולה ביותר קדימה. מענק חסר קואורדינציה בשנתו הראשונה במישיגן סטייט, הוא הפך למין זאק רנדולף בזמן יצירה, כשהיצירה עדיין לא הושלמה. ה-10'6 הזה עשה העונה עונה מצויינת. יש לו MONSTER FRAME ואתלטיות של 'מעל הטבעת'. העונה הסניור של מישיגן סטייט שיפר גם את הזריקה מרחוק שלו, וקבר כמה שלשות מדהימות. מי שלא ייקח אותו בעשירייה הראשונה – יצטער.

 

*טיילר אניס

לפרשמן הזה היתה עונה פנומנלית שהסתיימה גרוע. אפילו שלסירקיוז היה טורניר גרוע, אניס אינו אתלט כראסל ווסטברוק אלא םפוינט גארד חושב כפי שהיה ג'ייסון קיד. אם קבוצה תחפש פוינט שלא דורש לקלוע ומסתפק לחלק כדורים – אניס הוא האדם. לפני הטורהיר הוא היה בחירת לוטרי בטוחה. היום אני חושב שהוא נפל מהעשירייה הראשונה וייבחר 11-15.

 

*ווילי קאולי-סטיין

 

10. Willie Cauley-Stein, Kentucky, 7'0

ווילי קלאודי סטיין החמיץ כמה ממשחקי קנטקי האחרונים בגין פציעת רגל, אבל היום כבר אין הרבה ספק איזה סוג שחקן הוא ומה הוא יכול לספק. עם גובהו – 2.14 מ' – הוא יכול לשלוט באזור הטבעת בצורה דומה שאנטוני דייויס עושה, אבל הוא כמובן גבוה יותר. כמו דייויס – משחקו ההגנתי הוא ללא דופי, ואת ההתקפה הוא שיפר מאד מכמעט 'שחקן ללא התקפה' לשחקן מסוכן באזר הטבעת במשך עונתו בקנטקי. הוא היה בחירת לוטרי לפני שניפתחה העונה, והוא נישאר כזה!

(המשך מחר)

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. בטח תכתוב על זה מחר אבל לדעתי שבאז נאפייר עשה לעצמו את התעמולה הכי טובה בטורניר האחרון עם קליעה מזהב, ראש על הכתפיים , הגנה טובה וניהול משחק מצויין. למרות האיטיות וחוסר באתלטיות יש בו מה שהרבה קבוצות מחפשות ברכז מחליף. לא אתפלא בכלל אם יבחר ב-15 הראשונים ולא בסוף הסיבוב הראשון כפי שמצפים

  2. בוב בימון עם ה 8.9 ברוחק שיפר ב 68 את השיא
    מייקל גונסון קבעה19.32 ב 200 . תוצאה שהפילה אותי מהכסא ב 96 , ריצה בלתי נתפסת ושיפור של 40 מאיות לשיא של מנאה האיטלקי ( גונסון קבע תוצאה של 19.66 )
    בוץ רינולדס קבע שיא מטורף ב 400

    נשאיר משהו לגולשים האחרים

    1. 8.95 שיפור של 5 סנטימטר בטוקיו 91
      בימון קבע תוצאה בלתי נפתסת
      עוד אחד בשביל מנחם ציון 10 עגול של נאדיה קומונצי , השעון הציג ציון 1 כי לא היה ערוך לכך

      1. התכוונתי לשיאו האישי של פאול לא מול השיא של בימון. אני זוכר עד היום את התחרות איך כאב לי הלב על לואיס שעד שהוא הצליח לשבור את שיאו האגדי של בימון בא פאוול וגנב לו את ההצגה

  3. זאת הפועל י"ם הגדולה? אני חוזה במשחק רבע שעה ורואה קבוצה אחת נורמלית, מכבי ת"א, וקבוצה שנייה המזכירה לי איי חורבות!

  4. החיסרון של דאנקן משמעותי עבור י-ם יותר מאשר סופו ויוגב עבור מכבי, אבל זה לא הסיפור. הבעיה של הפועל היא שהיא באה כבויה חסרת אנרגיה למשחק על המקום הראשון. אין את הדריכות הראויה למשחק כזה מן רפיון לא ברור. מכבי באה מוכנה ודרוכה וזה בעיקר ההבדל

  5. טוב י-ם עדיין במקום הראשון ותלויה בעצמה כדי לשמור עליו.
    י-ם הצליחה להפסיד במשחק צמוד ללא דאנקן. מחכה לנו פלייאוף נהדר

  6. רבע רביעי נהדר. ירושלים הפסידה את המשחק הזה כי לא הגיעה למשחק מההתחלה. בכל אופן היא הוכיחה ב4 משחקים שהיא יכולה לקחת אליפות, ואסור לשכוח גם את חיפה. איזו עונה נהדרת עד כה

      1. באירופה אנ י אוהד של כל קבוצה ישראלית ושמח בכל הצלחה של קבוצה באירופה.
        בנוסף אני כבר בן 39 ויודע שזה רק ספורט. היום היה הפסד מחר יום חדש והכל בסדר. מקבלים קצת פרופורציות אחרי שמגיעים הילדים

  7. אם יש משהו שמנחם אותי כאוהד הפועל,
    שהמשחק נגמר רק במינוס 4,
    למרות שהפועל במשך שלושה רבעים לא הייתה במשחק,
    עם אחוזי של חלב דל שומן מהשלוש ומהעונשין,
    כשפרחובסקי, דופרי וקיצ'ן, מחטיאים ליי אפים של קרש סל,

    כשמנגד מכבי תפרה שלשות בלי הכרה כי הסלים במלחה הם בקוטר של בריכת השולטן.

    היה אחלה משחק.
    אני כאוהד הפועל, מאוד אופטימי.

    1. אופיר מה שמרגיז זה שהיה ברור שכסופו לא משחק זה יהיה סגנון המשחק של מכבי. זה מה שהיא עושה כל השנה כשסופו לא במגרש, והפועל אפשרה לה את זה. דבר נוסף הוא החרפה מהעונשין. האחוזים של מכבי מהשלוש התיישרו בחצי השני נדמה לי משהו כמו 4-11 אבל הבור היה עמוק.
      נקודה נוספת היא ההיעדרות של יותם מהמשחק. בתור קפאן ושחקן משמעותי הוא היה צריך להופיע למשחק הזה.
      קיצ'ן רכז אדיר, דופרי היה מצוין, אבל חבל שאליהו שהיה גדול התקפית היה חור ענק בהגנה. מחכה לנו יופי של פלייאוף, ואסור לשכוח את חיפה.

  8. כמדומני שהמשחק לא במוצאי ליל הסדר אלא יום מאוחר יותר.
    לגוף העניין היה משחק יוצא מן הכלל שעשה חשק לסדרה שתוכרע ביותר משני משחקים.
    ברצוני לומר כמה דברים.
    1. לא בטוח שזה יהיה הגמר חיפה היא הצלע השלישית והיא לא תוותר כ"כ מהר.
    2. חזרה יפה מאד של ירושלים.
    3. סופו ויוגב היו חסרים במכבי ודאנקן בהפועל וזה משמעותי לדעתי יותר להפועל בטח בדיעבד.
    4. כתבתי כבר שאני לא רואה את הפועל מצליחה לנצח אם אחד מהשניים יותם /ליאור לא במשחק מהסיבה הפשוטה שאין להם ישראלי מחליף ברמה הזו.הנה מכבי הסתדרה ללא יוגב וללא תרומה משמעותית של טיוס מכיוון שיש לה את פניני ובלו ואפילו לנדסברג תרם תרומה ולא בפעם הראשונה וזה יתרונה הגדול של מכבי.
    אם הפועל רוצה לתת פייט היא צריכה בגמר בהנחה שתגיע ושמכבי תגיע שיותם וליאור יגיעו לשני המשחקים.

  9. הפועל לקחה 10 כ"ח יותר וקלעה הרבה יותר טוב ל 2 (63 מול 50 אחוז).
    כולל 1-9 להפועל בר' התקפה ו 0-4 בחסימות.
    מכבי קלעה ל 3 ב 63 אחוז מול 25 אחוז של הפועל.
    ו 81 אחוז למול 47 מהקו.
    בקיצור מכבי הייתה טובה בחוץ והפועל בפנים.
    בכל זאת מה שהכריע היה עניין הישראלים.
    הפועל למעט דקה מבורסביץ \
    נתנה לשלושה ישראלים לשחק .
    אליהו לא ירד מהמגרש
    הלפרין שיחק 33 דקות וכמעט ולא תרם דבר.
    וגרים שיחק 8 דקות.
    סה"כ שחקני הפועל הישראלים שיחקו 82 דקות.
    אליהו היה מעולה עם 21 נק.
    היתר לא תרמו.
    במכבי : לעומת זאת אוחיון לא יכול היה לשחק וגם טיוס לא תרם מי יודע מה.
    אך היה את בלו ופניני וגם לנדסברג שוב תרם.
    בקיצור כאשר הלפרין (או אליהו) .לא בעסק אין למעשה מי שיכול למלא את החלל בירושלים.
    במכבי גם ללא אוחיון ועם טיוס בינוני היה את בלו ,פניני ואפילו לנדסברג שקיבל 14 דקות ותרם 9 נקודות חשובות.
    שימו לב לסטיסטיקה ההזויה של הלפרין.
    33 דקות על המגרש בהם זרק 3 פעמים בלבד לסל .
    זריקה כל 11 דקות וקלע 2 נק' (1/2 ל 2 0/1 3 ).
    הוא תרם אמנם 5 אס' ואיבד כדור בודד (וחטיפה וחסימה ).
    במשך עלוב שכזה היה מצופה לתת למישהו אחר לשחק …אבל אין .
    כזה.
    במכבי זה לא היה כ"כ היום של טיוס שקלע 2 (1/2 +0/2 מהקו).
    עם 3 כ"ח .ולכן הוא הוחלף שאפילו זיזיץ תורם 6 עם 5 כ"ח (14 דקות) וכאמור הישראלים האחרים.
    כן נעוץ ההבדל העונה.

    1. אהרון הפועל הייתה יכולה לנצח גם כשהלפרין לא קיים אם הייתה קולעת באחוז סביר מהקו. אמנם זה לא המתכון המומלץ לניצחון אבל האחוזים מהקו היו מבישים ממש. בנוסף בערב כל כך חלש של יותם היה מקום לשתף את הצעירים שכבר הוכיחו השנה גם במשחקים חשובים שיש להם מה לתת ובכל מקרה בפיגור 17 כמה דקות למנקו ואריאל ואפילו מעיין לא יכלו להזיק ואולי אפילו היו תורמות הרבה בוודאי בהגנה.
      אגב גרין תרם הרבה מאד בעיקר בהגנה בחסימות ושמירה חזקה מאד, וגם קלע סל או שניים, הוא בוודאי תרם אתמול הרבה יותר מפרחובסקי.

      1. האחוזים הרעים מהקו ומהשלשות התקזזו בשליטה מוחלות בשליטה בכדורים החוזרים במיוחד בהתקפה . ולכן בסוף המשחק הרע של הלפרין וזה שלירושלים אין לו מחליף ישראלי ראוי הכריעו את המשחק. אמנם היה מקום לשיתוף אריאל / מנקו אתמול כי יותם לא עשה דבר ובכל זאת לא הם האנשים היום שינצחו את מכבי .אשר להלפרין באופן תיאורטי ישנו סיכוי לנצח בלעדיו אך מעשית זה כמעט בלתי אפשרי בצורה שבה ירושלים בנויה .

        1. עקרונית אני מסכים אבל בכל המפגשים אולי למעט התבוסה של י-ם בנוקיה היא שלטה בכ"ח. אתמול הכ"ח לא הניבו כמעט נקודות והשליטה הייתה עקרה למעשה. בכל מקרה מנקו ואריאל אתמול יכלו לתרום ל"פחות" כמו יותם, ואולי גם יותר כך שסיכון גדול לתא היה פה. אין ספק שהפועל צריכה את יותם הרבה יותר אקטיבי כי הסגל שלה קצר בהרבה. אם מסתכלים לטווח רחוק להפועל יש עתיד של צעירים מוכשרים מאד. גם מעין מגלה ניצוצות אתלטיים מצויינים וביחד עם מנקו ואריאל יש עתיד מבטיח מבחינת ישראלים.

  10. ירושלים לא תוכל לנצח את מכבי כשהלפרין פשוט נעלם.
    אבל המיבחן הגדול שלו יהיה בסידרה[אם וכאשר..ואם אפשר ליקרוא לשיטה המטומטמת הזו סידרה..] מול מכבי, במידה ויגיע אני מאמין שהכל אפשרי
    חבל,שנימנע מאיתנו סידרה שהיתה יכולה בקלות להפוך לקאלט..
    ההבדל האמיתי בין מקום שני לריאשון בעיני הוא הסדרות שליפני הגמר..במידה וירושלים תסיים שנייה היא תוכל לקבל את חולון[שיכולה להוציא לה לא מעט אוויר] ואחרכך סידרה מול מכבי "דונטה סמית " חיפה,שכבר ראינו ליפני שבוע מה יכולה לעשות לירושלים במישחק נתון..

  11. העמדה הכי חזקה בדראפט הזה היא הסמול פורורדס.
    זה ישדרג את הליגה כי זו עמדה שכרגע כחתך לא מאד חזקה.[כמובן שלושת הגדולים]
    יש כמעט עשרה שחקנים לגיטימים. קלינטוני אירלי וקיי גיי מקדניאלס יהיו סולידים בליגה.
    גם גבארי פארקר וארון גורדון הם יותר סמול מפאואר.

    אני אוהב את החברה של מישיגן סטייט , אם אני הייתי הגנרל של הקינגס הייתי מנסה לעשות טרייד דאון ולהשיג גם את פיין וגם את האריס הם שניהם לא פלשים, אבל מאד יעילים בשני צידי המגרש.[כשפיין א שומר על רנדל:]]

  12. למדתי משהו על ה MOONIES. היו בקריית טבעון ?
    איזו כת הזויה
    ממש כמעט כמו שאר הכתות הדתיות.

    כשיש למישהו חבר דמיוני שאומר לו מה לעשות הוא משוגע.
    כשיש להרבה אנשים את אותו חבר דמיוני זו דת.

    1. BERCH אתה מזכיר לי את הסיפור על המלך שכל הנתינים בארצו אכלו חיטה שגרמה להם לשיגעון. רק המלך ויועצו לא אכלו, ונשארו בדילמה מה לעשות:
      מצד אחד אם לא יאכלו הם ישארו היחידים השפויים.
      מצד שני כל המשוגעים יסתכלו עליהם כמשוגעים כי הם היחידים שיהיו חריגים.
      עכשיו רק נשאר להחליט באיזה צד עדיף להיות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט