אירועי דיומא – 30.06.22 – שחמט וכדורסל

תחרות המועמדים בשחמט סיבוב 11 / אינדיאני

האם מישהו יצליח להשיג את נפו? זוכה התחרות בשנה שעברה נמצא מעל כולם עם 7 נקודות מתוך 10 אפשריות. במקום השני היקארו ודינג הצליחו בסיבובים האחרונים לתפוס את המקום השני יחד עם קרואנה שהפסיד פעמיים במחצית השנייה של התחרות. בהנחה שנפו משיג ארבע תוצאות תיקו בארבעת המשחקים שנשארו אחד מהשלושה שבמקום השני יצטרך לנצח את כל המשחקים בשביל לעקוף אותו. היחיד מבין השלושה שעדיין לא שיחק מולו הוא נקמורה שבמפגש הראשון בין השניים פספס הזדמנות פז לנצח אותו. מלבדו נפו הולך לפגוש את שלושת הצעירים שנמצאים בתחתית הטבלה ויהיה מעניין לראות האם ינסו לשמור על הכבוד שלהם או שילכו על תיקו מהיר כדי לשכוח מהתחרות הזאת כמה שיותר מהר. אם נפו ינצח במשחק הקרוב מול פירוז'ה אפשר יהיה להכריז עליו כזוכה כמעט בוודאות. נחזיק אצבעות שזה לא יקרה.

הטבלה לאחר 10 סיבובים

משחקי סיבוב 11 (לבן-שחור):

היקארו נקמורה (5.5) – ריכרד ראפורט (4)

עאלי-רזא פירוז'ה (4) – יאן נפומנישצ'י (7)

יאן קשישטוף דודה (4) – טימור רדג'אבוב (4.5)

פביאנו קרואנה (5.5) – דינג לירן (5.5)

המלצת צפייה: אין שאלה בכלל. קרואנה ודינג, שניהם חייבים ניצחון כדי לנסות לעשות את הבלתי אפשרי. קרואנה מגיע אחרי עוד הפסד עם בעיית זמן והוא יהיה חייב לשלוף אס מהשרוול כדי לייצר משחק דינמי והתקפי. תיקו יהיה גרוע לכל אחד מהם. כמובן שכולם (חוץ מאוהדי נפו) יחזיקו אצבעות לפירוז'ה שלפחות לא יפסיד מול נפו וינסו לראות האם ראפורט ימשיך לשחק בצורה לא אחראית גם מול נקמורה שינסה בהחלט לגרור אותו למשחק ארוך ומורכב. רדג'אבוב ודודה יהיו אחראים על הגארבג' טיים ואני לא חושב שאחד מהם מעוניין בשלב הזה במשחק מתיש.

מוקדמות אליפות העולם בכדורסל / עמיחי קטן

21:30 פולין – ישראל: במסגרת המחזור ה-5 של שלב המוקדמות הראשון, ישראל תתארח הערב בפולין וביום ראשון יתקיים המחזור האחרון של השלב הזה כשישראל תארח את אסטוניה. ההפסד הכפול לגרמניה בחלון הקודם סיבך מאוד את ישראל, כשעכשיו קיים אפילו סיכון של הדחה מוקדמת כש-3 מ-4 הנבחרות בבית עולות לשלב הבא, ובכל מקרה התוצאות שנשמרות הלאה הן פחות מוצלחות. עם זאת, ישראל בעמדה טובה לחזור לעניינים עם חלון טוב ולהגיע לשלב הבא בעמדה טובה. הסגל למשחק הערב – גל מקל, תמיר בלאט, ים מדר, ג'ון דיברתולומאו, בר טימור, רפי מנקו, יובל זוסמן, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גימת, רומן סורקין, עידן זלמנסון.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

    1. נקווה שייתן להם מוטיבצייה אדירה. שיבואו בגישה של נקמה מול אותם הבריטים שהפכו את הבריחה וניסיונות העלייה לבלתי לגליים. הם וההיסטוריה של הספר הלבן….

        1. זה טיעון מקובל לחלוטין (עם הסתייגות שכשמדובר הנערים צריך לשים לב למסר שמעבירים).
          אבל לטעמי, ובהתאם לכתבה של דסקל, לעשות את זה ביום של משחק חשוב חוטא לשתי המטרות.
          ורק עכשיו תוך כדי כתיבה אני רואה שהם עשו את זה אתמול ולא היום, אז זה טיפה שונה ממה שחשבתי, ואולי ההשפעה השלילית היא נמוכה יותר. משאיר בכל זאת את מה שכתבתי בשביל הקונטרה לתגובה האחרת שהגיבה לך.

        2. יש הרבה דרכים ללמוד על השואה, ולא פחות חשוב מכך על חיי הקהילות היהודיות המגוונים, מאשר לערוך את טקסי הפורנוגרפיה במחנות ההשמדה. כיום ישנם ספרים, עדויות, מוזיאונים וכו'. צריך גם לא להמעיט מהאיטלגנציה של מאן דהוא. אדם שיחפוץ בלמידה והעשרה, יעשה זאת בכל דרך שיבחר.
          לצער כולנו, בארץ התמכרו לטקסים הללו ולטיסות לשם (אם כי במקרה דנן, זה על הדרך), ולא נראה כי הדבר הולך להשתנות.

          1. אפשר וצריך ללמוד על השואה ועל הקהילות היהודיות שהיו באירופה ובכל מקום אחר בעולם במגוון רחב של דרכים כמו שציינת, ולא צריך לטוס לחו"ל בשביל זה. אולם, במקרה דנן מדובר על משלחת שנמצאת גם ככה בפולין, ככה שלדעתי זה מתבקש וחשוב מאוד, בלי קשר לדיון העקרוני על מסעות לפולין (יש צדדים לכאן ולכאן. אני אישית לא נסעתי לפולין בתיכון, אבל לאחרים בסביבתי שעשו זאת זה תרם מאוד).

  1. כיף שחזרת, אינדיאני.
    זה רק אני או שבסיבוב השני המשחקים הגיעו יותר להכרעה, במיוחד אצל מי שאינו נפו/קרואנה? יש לך רעיון למה?

  2. מה קורה אם קרלסן מממש את ה"איום" ובוחר שלא להגן על תואר אלוף העולם? יכול להיות שבמצב כזה, למי שמסיים במקום השני יש משמעות?

    1. חיובי. החל מתשע בערב, באצטדיון האולימפי היפה בשטוקהולם, שנבנה לקראת המשחקים האולימפיים ב-1912 ועל מסלוליו ושדותיו רץ, קפץ, הטיל וזרק, בין היתר, ג'ים תורפ, לוחם קרב ה-10 האמריקאי הדגול, שהשגיו הנאים וברכותיו של מלך שבדיה, מסתבר, לא הספיקו כדי לשמור אצלו את מדליית הזהב.

      רשימת המשתתפים, כנהוג בקודש, נאה ביותר.
      https://stockholm.diamondleague.com/en/lists-results-stockholm/

      1. חיובי. אליפות אירופה עד גיל 18 באצטדיון גבעת רם. ישתתפו גם אתלטים ישראלים טובים, הבכיר שבהם הוא נועם ממו בן ה-16, חניכו של אמיר רמון, שירוץ 800 מטר. שיאו האישי הוא 1:50.83 וזוהי התוצאה השנייה ביבשת בקטגוריית גילים זאת.

        1. באתר "לאן".
          אם האתר אינו פועל, אז ניתן לפנות לשירות הלקוחות שלהם בווטסאפ, 0503002526.

          דבר נוסף, עמיחי, אתה הרי גם מסקר (יפה מאוד) לעתים גם משחקי כדורסל. כדאי לבדוק אם אפשר לארגן עבורך תעודת עיתונאי ותוכל להגיע וליהנות מאחלה אתלטיקה.

            1. ברור. גם לא חייב לסקר. אפשר פשוט להגיע ולצפות בהנאה.

    1. שאלה אור, נפו חזק גאון וכולי, אבל האם הגאונות מתבטאת בהכנות מתוחכמות לקראת המשחק או יותר בניצול טעויות של היריב? כי אם מדובר באפשרות השניה זה טיפ טיפה מוריד בערכו מעיני כי יבוא שחקן חזק מאד כקרלסן שלא יעשה טעויות ואז מה יעשה נפו

      1. מצטער אבל אני רחוק מלהיות מומחה וכל מה שאני מגיב פה זה מהתרשמות עצמית של מתחיל + פוסטים שאני לומד מהם כמו כאן או יוטיוב 🙂
        מקווה שיוכלו לענות לך כאן מי שבאמת יודע

    1. מתייחס רק לדקות האחרונות, בעיקר הפסד של פאניקה בהגנה של השחקנים אחרי שכבר הובלנו בפער שצריך להספיק. בסוף הנבחרת הזו לא מספיק טובה להתקדם הלאה גם אם היינו מנצחים

      1. הסגל של הנבחרת שלנו לא פחות טוב מפולין ואסטוניה, כמו גם שבדיה ופינלנד בבית המקביל. גודס עשה עבודה טובה מאוד בחולון השנה, אבל אני פחות מרוצה ממה שהוא עשה עם הנבחרת בקמפיין הנוכחי – תחושה שהוא הולך עם תבניות מאוד ספציפיות ולא מתאים את עצמו לסגל של הנבחרת.

      2. מסכים לגבי הפאניקה, וגם זה קטע של מאמן שצריך לקחת פסק זמן ולהרגיע, או לפחות לתת הוראות ברורות האם ומתי לעשות עבירה (ביתרון 3 הסתכלו על גודס וחיכו להוראה, ובינתיים חטפו שלשה)

        1. מקבל, למרות שהם שחקני כדורסל מקצוענים, לא צריך את המאמן בשביל לעשות את זה. ומה לגבי זה שבהארכה כל מסירה שלהם ישר רצים כל השחקנים שלנו בפאניקה למי שמקבל את הכדור ומשאירים את כל הפולנים האחרים חופשיים? גם אשמתו?

          1. לא הכל באשמת המאמן, והוא עשה הרבה דברים טובים במשחק שהביאו אותנו לעמדה טובה אחרי פיגור מוקדם, וכן הנבחרת תלויה לא מעט בניהול המשחק של בלאט שהרבה לאבד כדורים מיותרים ודווקא מדר שהיה טוב לא נגע מספיק בכדור.

            1. מסכים לכן כל הטענות שלי הן להגנה ולהחטאות העונשין

  3. הפסד מתסכל מאד אבל הבשורה הטובה שסביר מאד שהתוצאה לא תשפיע
    הסבר
    כרגע הטבלה היא כזו
    1 גרמניה 1-4
    2 ישראל אוסטוניה ופולין 3-2
    מחזור סיום
    ישראל -אסטוניה
    גרמניה -פולין
    נתחיל בגרמניה -פולין לגרמנים יש אינטרס לנצח כי אם תפסיד פולין תהיה שלישית והיא תיקח משחק מגרמניה ואם גם אסטוניה תנצח בארץ אזי גרמניה תעלה עם 2-2 במקום 1-3
    אם אכן גרמניה תנצח פולין תודח בכל מקרה שכן היא במאזן שלילי מול ישראל שניצחה אותה 61-69
    גם מול אסטוניה היא במאזן שלילי שכן אסטוניה ניצחה 71-75 למול הפסד 70-68
    ואם אכן פולין תפסיד בגרמניה היא למעשה תודח ואז כל משחקיה לא נחשבים לשלב הבא

    או אז המשחק בין ישראל לאסטוניה הוא על מאזן
    ניצחון ישראלי וגרמניה תגיע עם 1-3 לשלב הבא למול 2-2 של ישראל ו 3-1 לאסטוניה
    ניצחון אסטוני ישאיר את גרמניה עם 1-3 אך אסטוניה תגיע ל 2-2 וישראל עם 3-1
    הבית יצטלב עם הבית של פינלנד וסלבוניה שכבר עלו קרואטיה ושבדיה

    1. כל מי שעולה לוקחת את כל המשחקים איתה לשלב הבא, ככה שגרמניה יקחו איתם את ההפסד לאסטוניה בכל מקרה. כמובן שיש להם אינטרס לנצח בכל מקרה כדי להגיע עם מאזן טוב יותר לשלב הבא.

      1. גרמניה משחקת ב 19.00 לפני ישראל שתשחק ב 20.30
        ניצחון גרמני יבטיח לה מאזן 1-3 בשלב הבא
        אם תפסיד וישראל תפסיד היא תגיע רק עם 2-2
        לכן יש לה אינטרס לנצח את פולין במידה ותפסיד וישראל תפסיד הרי שתישאר עם 1-3
        פולין מצידה באותו מאזן כמו ישראל ואסטוניה אך כאמור במאזן שלילי כפול כך שהפסד שלה יבטיח לישראל ואסטוניה עלייה כבר בתחילת הדו קרב ביניהן
        אם פולין תפתיע הרי שהמפסידה ישראל -אסטוניה תודח
        במידה ופולין תודח המאבק בין ישראל לאסטוניה הוא מי הנבחרת שתגיע עם 2-2 לשלב הבא ותשפר שסיכוייה לעומת 3-1 למפסידה

    2. תודה אהרון, אז אם גרמניה מנצחת את פולין ההפסד היום לא ישפיע עלינו הכוונה? ואם פולין תנצח יהיה לנו מאזן נוראי גם אם נעלה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט