מעורב הופס ליום ה': ילדות של זהב (הימנית נכדתי מהוד השרון רומי), והרבה כדורסל / מנחם לס

י1.לא. זאת לא הייתה אולימפיאדה והן לא זכו במדליות זהב אולימפיות. אבל DWC – או DANCE WORLD CUP זה כן היה

שלושת המוזהבות מאליפות העולם לריקוד WDC (שהוא WORLD'S DANCE CUP) בסן סבסטיאן, ספרד, אחרי קבלת המדליות, העלאת הדגל הישראלי, ושירת ההמנון. מימין נכדתי רומי סילווה בת ה-13 מהוד השרון, וחברותיה לטריו המוזהב דניאל בצלאל ויובל עיון

נכדתנו המוזהבת רומי בת ה-13 – ספורטאית מצויינת בכל ספורט שהיא נוגעת בו, ומה שיותר חשוב – ילדה נבונה, תלמידה מצטיינת, ובת, אחות, ונכדה אהובה, ואוהבת.

שלושת הבנות עם הגביע המוזהב אחרי שניצחו בתחרות נגד יותר מ-30 מדינות בריקוד טריו של שלוש משתתפות בקבוצת הגיל "KIDS" (עד גיל 14). רומי, דניאל, ויובל הרוקדות בסטודיו ליפ בהוד השרון בהנהלת שביט קרמר, יצרו את הריקוד שהן כינו בשם 'קרניבל', והן התחרו בשלבים נגד מתחרות מיותר מ-30 מדינות וסיימו ראשונות בניקוד 94.5.

כל הקבוצות המנצחות בסגנוני הריקוד השונים (הסגנון של בנות הוד השרון היה 'STREET DANCE' שהוא קומבינציה של ריקוד והתעמלות קרקע. כל הקבוצות שקיבלו ציון של 92 ומעלה, הוזמנו להשתתף בנשף ה-GALA למנצחות בסגנוני הריקוד השונים, ורומי, דניאל, ויובל זכונ במקום ראשון גם ב-GALA והנה הן עם הגביע הניכסף.

שופטים ממש כמו באולימפיאדה

המוזהבות: יובל עיון, רומי סילוורה, ודניאל בצלאל

מה שהפריע לי בנגינת ההמנון היה לראות את שלוש הבנות נעות, ומדברות בשעת נגינת ההמנון, ושאר נערי המשלחת הישראלית נעים, מתחבקים, צוחקים, ומדברים בשעת ההמנון. לי זה הפריע כי בארה"ב שמיעת ההמנון היא קודש ממש, ורוב הנוכחים אפילו שמים יד ימין על לבם (מלבד השחורים…). הגיע הזמן לחנך את ילדי ישראל – והם יחנכו את ההורים – לתת יותר כבוד להמנון, אם כי אולי הגיע הזמן לעדכן קצת את מילותיו!

2. הנכדה שירה בת ה-16 מאטלנטה לא מזמן סיימה כיתה י' בבית הספר האמריקאי בהוד השרון, והנה היא שוב בישראל, עם הכיתה הבוגרת של CAMP COLMAN היהודי בעל הצביון הישראלי הממוקם בהרי האפלשים, שעה וחצי נסיעה מביתנו באטלנטה

הנכדה שירה, שלישית משמאל, רק חזרה מישראל אחרי שסיימה כיתה י' בבית הספר האמריקאי בהוד השרון, והנה היא שוב בישראל, הפעם עם השכבה הבוגרת של קמפ קולמן בו היא בילתה כל קיץ מגיל 7. בשנה הבאה הם כבר יהיו מדריכים בקמפ הזה. בטיול 'חזרה למקורות' הזה משתתפים כ-40 בני נוער, בוגרי קמפ קולמן. שירה בת ה-16 היא אתלטית מעולה: אלופת מכבי ארה"ב לטניס לנערות, ומיד כשהיא חוזרת לארה"ב היא טסה לסן-דיאגו למבחני כדורגל אליה הוזמנה לקראת המכביה הבאה בישראל. אז זאת תהיה הטיסה השלישית שלה ארצה. היא הילדה הפחות מפונקת שאני מכיר, וכשהיא אומרת לי "סבא, הטיולים האלה בארץ הם קשים ביותר, ואנחנו ישנים תחת כיפת השמיים באיזה יערות בגליל ועל חול וסלעים בנגב. הם רוצים שנדע כיצד חיו החלוצים הראשונים".

אז כל הכבוד. לוקחים בני עשירים מארה"ב וקורעים להם את התחת בישראל. אבל מאחותה הבוגרת טלי שעברה את אותו סיפור לפני שלוש שנים אני שומע שהיא, וחברותיה וחבריה שהיו בטיול "חזרה למקורות" מוקירים את הנסיון כאחת מחוויות החיים הגדולות שלהם. אני מקווה רק שמארגני 'החזרה למקורות' מיודעים לסכנות של שינה בשקי שינה באיזה חור בגליל, ושישנה שמירה מתאימה על קבוצה של 40 בנים ובנות בגילאי 16-17.

אגב, 'הטיול' כולל ביקורים בבסיסי צה"ל, שיחות עם חיילים וקצינים, יומיים של גדנ"ע, ומה לא. והמשתתפים משלמים טיסה וסכום לא קטן בכלל עבור ההשתתפות.

הנכדה שירה בת ה-16 שסיימה השנה כיתה י' בהוד השרון, חזרה הביתה לסמסטר (הכל 'A'S), ועתה היא בטיול שורשים בארץ. בקרוב היא כנראה תחזור ארצה שוב עם קבוצת כדורגל למכביה, ואולי גם טניס! אגב טלי, אחותה הבוגרת של שירה, סיימה אף היא את קמפ קולמן, עשתה 'טיול שורשים', ובשנה שעברה עבדה כמדריכה שם.

3. הנכדה אמי, אחותה הבוגרת של רומי (9 שנות הבדל…) היא מדריכת מחלקת הריקוד בקמפ 'בארני' היהודי, אף הוא בהרי האפלצ'ים, שעה וחצי נסיעה מאטלנטה

אמי, ליד האגם הפרטי של קמפ בארנס

צוות המדריכים מישראל – קרוב ל-40 במספר – שהגיע לבלות ולעבוד את הקיץ בקמפ בארני. קמפ בארני וקמפ קולמן הם שני קמפים מתחרים. שניהם בעלי צביון יהודי-ישראלי חזק, ובוגרים מבלים את שנתם האחרונה בקמפ בחודש של 'חזרה למקורות' בישראל

אמי בקמפ ברני. רישמו את השם: אמי סילוורה. היא תהיה יום אחד פוליטיקאית מיוחדת במינה בישראל שמטרתה לתקן הרבה מהעוול במדינה. לא, היא לא ילדה נאיבית בת 22. יש לה ראש פתוח והיא יודעת מה היא רוצה. חברה בישראל, עידו, הוא עכבר כדורגל רציני והוא יתחיל לכתוב כדורגל בדיומא, אם לימודיו ירשו לו.

4. אם דברנו על רומי בת ה-13, ואחותה אמי בת ה-22, חובה לדבר על הנכדה הבוגרת דריה בת ה-25 ועל טלי, אחותה הבוגרת של שירה

אני חושב שכבר הצגתי אותה, אבל אי אפשר ששתי אחיותיה הצעירות תקשטנה את עמודי האתר והיא לא.

דריה, בוגרת האוניברסיטה הבין-תחומית בהרצליה מגיעה הנה בסוף יולי-תחילת אוגוסט להצטרף לחברה שקד יעקובי, שהוא אחד מכתבינו בניו יורק. שקד לומד כאן באוניברסיטה היקרתית ווגנר, במקצועות פיזיקה, ומשהו מתקדם במחשבים. שקד הוא על סטפנדיית כדורמים (הוא שחקן נבחרת ישראל) שיסיים לימודיו תוך שנה.


דריה ושקד בטיימס סקוור. אני זוכר שכשדריה הייתה ילדה בת 10, גם היא הייתה מתעמלת מעולה. דריה, אגב, עבדה קיץ אחד אף היא – כמדומני לפני שנתיים – בקמפ קולמן.

אז הנה שלוש הנכדות והסבא בישראל ביולי האחרון (או תחילת אוגוסט?) כשבקרתי בישראל, עשינו 'מפגש הופס', ושבועיים אחרי הייתי ללא הכרה ובהנשמה מלאכותית, חולה קוביד 19 ארבעה שבועות רצופים, 24 יום בהנשמה מלאכותית!

וכדי להשלים את המשפחה הקרובה הנה הנכדה טלי בת ה-19 מאטלנטה, סטודנטית שנה שנייה בפן סטייט יוניברסיטי – האוניברסיטה בה קבלתי את ה-PH.D וכן אשתי ז"ל רינה (PH.D בפסיכולוגיה קלינית), והאוניברסיטה אותה סיימה בתי סיגל , האם של דריה-אמי-רומי, ואותה סיימה אפרת, האם של טלי ושירה. גם ג'ייסון, בעלה של אפרת וחולה כל קבוצת ספורט 'פילדלפיה', הוא בוגר פן סטייט. אז פן סטייט היא בדמינו כבר מ-1965!

כדורסל

5. דילים אחרונים, BUZZ, ודו"חות מהקבוצות בימים האחרונים

שוק השחקנים החופשיים נפתח הערב ב-6 בערב שעון ניו יורק. אבל החדשות שוטפות את הליגה כבר כמה ימים.

הרבה מה-BUZZ המוקדם שייך לניו יורק כשקיירי אירוינג והחוזה שלו היה מעיין נובע של ספקולציות, עד שביום שני קיירי עשה את הצעד היחיד שהיה נבון מצידו, והוא להשתמש בשנת האופצייה שלו המבטיחה 36.5 מיליון לעונת 2022-23

כמובן שבמקומות אחרים בליגה יש את חוזי האופציה של ג'יימס הארדן (47.5 מיליון) ובראדלי ביל (36.4)

מי יחליף קבוצות כשהפרי אייג'נסי יתחיל הערב? דברנו הרבה על זאק לוויין, ג'יילן ברונסון, ודיאנדרה אייטון – שלושתם מסוגלים לתת דחיפה משמעותית לכל קבוצה שהם יתחברו אליה, אם יבוא להם להחליף את ה-SCENERY . בנוסף להם ישנה קבוצה שלמה של רוקיס המחכים ומצפים ל-CONTRACT EXTENSIONS. אני בטוח שממפיס נותנת לג'ה מורנט חוזה מקס. אבל מה יעשו הפליקנס עם אחד כמו זאיון ויליאמסון, ששיחק רק 85 משחקים בשלוש עונותיו הראשונות בליגה.

דילים שנעשו, דילים שמתבשלים, ודילים שמדברים עליהם:

אתמול

היום: הויזרדס והנאגטס מסכמים דיל לפיו וויל ברטון ומונטה מוריס עוברים לעיר הבירה, ו-KCP ואיש סמית' עוברים לדנבר.

.

שלשום

*הניקס פתחו את כיסם כשהסכימו לעשות טרייד של נרלנס נואל ואלק בורקס לדטרויט, וכן בחירת דראפט סיבוב שני ב-2023, בחירת סיבוב שני ב-2014, ו-6 מיליון לדטרויט. הטרייד משחרר לניקס 19 מיליון במשכורות וזה מנקה להם SALARY CAP SPACE להביא את ג'יילן ברונסון. לפי הניו ניורק פוסט מדובר על 100 מיליון לברונסון ל-4 שנים.

*מינסוטה טימברוולבס הסכימה לדיל של 16 מיליון לשנתיים עבור הופוררורד טאוריאן פרינץ. הוא קלע עבורם 7.4 נק'.

*הקליפרס והסנטראיביקה זובאק הסכימו על 3 שנים בסך 33 מיליון הארכת חוזה.

*טוני בראדלי משיקגו בולס החליט להשתמש באופציה שהייתה לו – 2 מיליון לעונה הבאה. אני יודע ש-2 מיליון מצחיקים אתכם, אבל תתארו בבקשה, רק תארו להשתכר בשנה הבאה 2 מיליון דולארים

*קולין סקסטון מהקליבלנד קאבס החליט לקבל את ה-QUALIFYING OFFER שהקבוצה הציעה לו (וגם ל-R.J. NEMBHARD). אם אתם זוכרים, סקסטון שיחק רק 11 משחקים בעונה שעברה בגין קריעת המיניסקוס)

*ראסל ווסטברוק החליט להשתמש באופציה שהלייקרס נתנה לו – 47.1 מיליון לעונה הבאה.

.

(אני עוצר כאן. רציתי ללכת שבוע אחורנית אבל זה חומר רב מדי להכניס להופס בצורתו הנוכחית)

6. רשימה של TRADABLE CONTRACTS ובחירות הדראפט של קבוצות נבחרות. מי שמעוניין בקבוצה שלא כללתי אנא פנה אלי בתגובות (מ-ESPN+)

NBA free agency 2022: Tradable contracts and draft picks for all 30 teams

היום ב-18:00 שעון ניו יורק מתחיל שוק השחקנים החופשיים, אבל יש רק חמש קבוצות עם CAP SPACE רציני. אז נא לא לצפות להרבה כאן. הרעש האמיתי יתחיל עם A ROBUST TRADE SEASON.

כדי שתוכלו לשחק את ה-TRADING MACHINE הכנסתי את ה-BREAKDOWN של הקבוצות שדיסקסתי שלשום. לא יכולתי להכניס את כל ה-30 אבל הן ברשותי. אם ישנו גולש שהיה רוצה לראות BREAKDOWN של קבוצה אחרת, או קבוצות אחרות, נא פנו אלי בתגובות..

Atlanta Hawks

Free agents and first-round draft rightsDelon WrightKevin Knox IILou WilliamsGorgui DiengTimothe Luwawu-CabarrotSharife CooperSkylar Mays and AJ Griffin

First-round assets and trade exceptions

  • The Hawks own all of their future first-round picks.
  • They have a 2023 first from Charlotte (top-16 protected). The pick is lottery-protected in 2024 and 2025 if not conveyed. It will turn into a 2026 and 2027 Charlotte second if not received.

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Trae Young: $37.1 million; player option in 2026-27
  2. John Collins: $23.5 million; player option in 2025-26
  3. Danilo Gallinari: $21.5 million; unrestricted free agent in 2023 (partial guarantee in 2022-23)
  4. Clint Capela: $18.7 million; unrestricted free agent in 2025
  5. Bogdan Bogdanovic: $18 million; player option in 2023-24
  6. Kevin Huerter: $14.5 million; unrestricted free agent in 2026
  7. De'Andre Hunter: $9.8 million; restricted free agent in 2023
  8. Onyeka Okongwu: $6.4 million; restricted free agent in 2024
  9. Jalen Johnson: $2.8 million; restricted free agent in 2025

Boston Celtics

Free agents: Luke Kornet

First-round assets and trade exceptions

  • Boston has all its own first-round picks. The Spurs have the right to swap firsts in 2028 (top-1 protected).
  • Trade exceptions: $17.2, $9.7, $6.9, $2.2, $1.9 and $1.8 million

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Jayson Tatum: $30.4 million; player option in 2025-26
  2. Jaylen Brown: $28.7 million; unrestricted free agent in 2024
  3. Al Horford: $26.5 million; unrestricted free agent in 2023 (partial guarantee in 2022-23)
  4. Marcus Smart: $17.2 million; unrestricted free agent in 2026
  5. Derrick White: $16.4 million; unrestricted free agent in 2025
  6. Robert Williams III: $10.7 million; unrestricted free agent in 2026
  7. Daniel Theis: $8.7 million; unrestricted free agent in 2026
  8. Grant Williams: $4.3 million; restricted free agent in 2023
  9. Aaron Nesmith: $3.8 million; restricted free agent in 2024
  10. Payton Pritchard: $2.2 million; restricted free agent in 2024
  11. Nik Stauskas: $2.2 million; unrestricted free agent in 2023 (non-guaranteed contract)
  12. Juwan Morgan: $1.8; restricted free agent in 2023 (non-guaranteed contract)
  13. Malik Fitts: $1.8 million; restricted free agent in 2023 (non-guaranteed contract)
  14. Sam Hauser: $1.6 million; restricted free agent in 2023 (non-guaranteed contract)

Brooklyn Nets

Free agents: Patty Mills (player option), Kessler Edwards (team option), Bruce BrownNic ClaxtonBlake GriffinAndre Drummond and LaMarcus Aldridge

First-round assets and trade exceptions

  • Brooklyn has a 2023 unprotected first from Philadelphia. The Nets also have a 2027 or 2028 top-8 protected first from the 76ers. The pick is conditional upon Philadelphia sending Oklahoma City a first in either 2025 or 2026.
  • The Nets owe Houston unprotected first-round picks in 2022, 2024 and 2026. The Rockets have the right to swap firsts in 2023, 2025 and 2027.
  • The Nets are allowed to trade either pick from Philadelphia along with their 2028 or 2029 first.
  • Trade exceptions: $11.6 million, $6.3 million, $3.3 million and $1.7 million

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Kevin Durant: $44.1 million; unrestricted free agent in 2026
  2. Kyrie Irving: $36.9 million; unrestricted free agent in 2023
  3. Ben Simmons: $35.5 million; unrestricted free agent in 2025
  4. Joe Harris: $18.7 million; unrestricted free agent in 2024
  5. Seth Curry: $8.5 million; unrestricted free agent in 2023
  6. Day'Ron Sharpe: $2.1 million; restricted free agent in 2025
  7. Cam Thomas: $2.1 million; restricted free agent in 2025

olden State Warriors

Free agents and first-round draft rightsKevon LooneyGary Payton IIJuan Toscano-AndersonOtto Porter Jr., Nemanja BjelicaAndre IguodalaDamion Lee and Patrick Baldwin Jr.

First-round assets and trade exceptions

  • Golden State owes Memphis a 2024 top-4 protected first (converts to top-1 protected in 2025 and unprotected in 2026). The Warriors are allowed to trade a first two years after the pick to the Grizzlies is conveyed.

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Steph Curry: $48.1 million; unrestricted free agent in 2026
  2. Klay Thompson: $40.6 million; unrestricted free agent in 2024
  3. Andrew Wiggins: $33.6 million; unrestricted free agent in 2023
  4. Draymond Green: $25.8 million; player option in 2023-24
  5. James Wiseman: $9.9 million; restricted free agent in 2024
  6. Jonathan Kuminga: $5.7 million; restricted free agent in 2025
  7. Jordan Poole: $3.9 million; restricted free agent in 2023
  8. Moses Moody: $3.7 million; restricted free agent in 2025

Ls Angeles Lakers

Free Agents: Wayne EllingtonDwight HowardKent BazemoreMalik MonkCarmelo Anthony and Avery Bradley

First-round assets and trade exceptions

NBA Trade Machine

Want to forecast where your favorite NBA stars could wind up? Create your own deals with ESPN's Trade Machine.

  • The Pelicans have the right to swap first-round picks in 2023 and an unprotected first via Los Angeles in 2024. The Pelicans have the right to defer the 2024 first-rounder until 2025.
  • The Lakers are allowed to trade a first-round pick in 2027, 2028 or 2029. They are not allowed to trade all three.

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Russell Westbrook: $47.1 million; unrestricted free agent in 2023
  2. LeBron James: $44.5 million; unrestricted free agent in 2023
  3. Anthony Davis: $38 million; player option in 2024-25
  4. Talen Horton-Tucker: $10.3 million; player option in 2023-24
  5. Kendrick Nunn: $5.3 million; unrestricted free agent in 2023
  6. Stanley Johnson: $2.4 million; unrestricted free agent in 2023
  7. Wenyen Gabriel: $1.9 million; unrestricted free agent in 2023 (non-guaranteed contract in 2022-23)
  8. Austin Reaves: $1.6 million; restricted free agent in 2023 (non-guaranteed contract in 2022-23)

Phoenix Suns

Free agents: Deandre AytonAaron HolidayJaVale McGeeElfrid PaytonBismack Biyombo and Ish Wainright

First-round assets and trade exceptions

  • The Suns have all their future first-round picks.

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Devin Booker: $33.8 million; unrestricted free agent in 2024
  2. Chris Paul: $28.4 million; unrestricted free agent in 2025 (partial guarantee in 2023-24 and 2024-25)
  3. Mikal Bridges: $20.1 million; unrestricted free agent in 2026
  4. Jae Crowder: $10.2 million; unrestricted free agent in 2023
  5. Landry Shamet: $9.5 million; unrestricted free agent in 2026 (partial guarantee in 2024-25 and team option in 2025-26)
  6. Dario Saric: $9.2 million; unrestricted free agent in 2023
  7. Cameron Payne: $6 million; unrestricted free agent in 2024 (partial guarantee in 2023-24)
  8. Cameron Johnson: $5.9 million; unrestricted free agent in 2023
  9. Torrey Craig: $5.1 million; unrestricted free agent in 2023

Washington Wizards

Free agents and first-round draft rightsBradley Beal (player option), Thomas BryantAnthony GillRaul Neto and Johnny Davis

First-round assets and trade exceptions

  • The Wizards owe New York a top-14 protected first in 2023. The pick is top-12 protected in 2024, top-10 protected in 2025 and top eight in 2026. It will turn into a 2026 and 2027 second if not conveyed.

Tradable contracts (2022-23 season)

  1. Kristaps Porzingis: $33.8 million; player option in 2023-24
  2. Kentavious Caldwell-Pope: $14 million; unrestricted free agent in 2023
  3. Kyle Kuzma: $13 million; player option in 2023-24
  4. Rui Hachimura: $6.3 million; restricted free agent in 2023
  5. Deni Avdija: $4.9 million; restricted free agent in 2024
  6. Ish Smith: $4.7 million; unrestricted free agent in 2023
  7. Corey Kispert: $3.6 million; restricted free agent in 2025
  8. Daniel Gafford: $1.9 million; unrestricted free agent in 2026
  9. Vernon Carey Jr.: $1.8 million; team option in 2023-24
  10. Isaiah Todd: $1.6 million; team option in 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 83 תגובות

  1. תודה מנחמנו
    מעניין שנולדו לך שתי בנות ומהן קיבלת עד כה נכדות. אולי יהיו בעתיד גם נינים זכרים.
    על כל פנים משפחה לתפארת.
    הייתי שמח לראות את אייטון עם בראון וטייטום בבוסטון כשמי שמנהל את המשחק שם זה ריקי רוביו….

  2. וואו מדהים, אני חובב ריקוד גדול, צפייה, לא מעשה, כי אני גמלוני ואין לי חוש קצב או ביטחון עצמי מספיק כדי לרקוד משוחרר, אבל אני סופר מעריך רקדנים מקצועניים, הם אתלטים על, וסוג האומנות הזו שנקראית ריקוד היא עילאית לעניות דעתי, היא משלבת גם אספקטים ויזואלים, כמובן גם מוסיקליים והמון אתלטיות, גמישות וכח. איזה כיף לך שנכדתך כל כך מוכשרת..

  3. וואו דוק
    כולן מוצלחות בתחומו, אחת אחת. הכי כיף לשמוע על הסיפורים המשפחתיים שלך. נראה שהצלחת לתת דמות אב וסב מצוינת לאחר שגדלת עם אב חורג, אתה צריך להיות גאה בעצמך!

  4. אחלה מעורב ואחלה של משפחה! כל אחד מוצלח בתחומו.

    יש טרייד של דג'ונטה מארי להוקס
    1. השילוב של מארי וטרי יאנג נשמע לי מוזר, לא מתחבר לי בראש מה הם יעשו על אותו מגרש ביחד מבחינה התקפית כי טריי בלי כדור זה יותר גרוע מווסטברוק בלי כדור, שניהם עומדים על החצי בלי תנועה ומחכים ל…פאקינג כדור!.
    2. כנראה שהדיבורים מהמעורב של אתמול באמת הולכים להיתגשם, פופ הולך לטנקינג חזק חזק על וואנבאימה, אם הוא לוקח אותו בדראפט הבא כנראה שהוא ישאר לאמן לעוד איזה שנה-שנתיים.

  5. נהדר מנחם, איזה יופי לקרוא על המשפחה שלך, כל הכבוד לרומי, לזכות במדליית זהב זה תמיד הישג אדיר. כולם רוצים אותה. בלי קשר הריקוד שלהן היה מרשים מאוד.

  6. אחיינית שלי גם התמודדה בתחרות הזאת והן זכו במקום השני בעולם לגיל שלהן ( צעירות יותר)
    לטעמי האירוע לא קיבל מספיק כיסוי אבל עם כל מה שהולך במדינה הזאת אני לא מתפלא

  7. אחלה משפחה מנחם. נחת ובריאות שיהיה לך מהן.
    יש לי שאלה למה הבנות רוקדות בלי נעליים? זה לא מוסכן? איך ישמרו על הכרסוליים ויקפצו גבוה? כמובן שזה נכתב בציניות. פיסטונס מה אתה אומר "save the children!"

      1. שכחת להוסיף
        #לא_צפיתי_בריקוד
        .
        *(ואנחנו הפסדנו הסבר על איך הן הולכות להפצע בגלל הנעליים שלהן והן לא יודעות איך להתאמן נכון)

        1. כי לא דיברתי על הוידאו אלא על התמונות של תרגילי האקרובטיקה. זה לא באמת משנה אתה מסרב להבין את הקונספט כל מה שמעניין אותך זה ויכוח, לא ידע ולא דיון, ראית מתעמל קרקע או ריקוד אומנות עם נעליים?

          1. ראית מתעמל קרקע או ריקוד אמנות מתבצע על משטח קשיח?
            הייתי שמח לנהל דיון אבל אתה מסרב בתוקף לקיים כאלה ובורח לכל מיני טענות מתחמקות שלא קשורות לנושא הדיון.

            1. אין לי שום בעיה לדון אם לא תריץ אותו במעגלים ושאלות ואשכרה תדבר על מה שאני כותב.
              אז לעניינו מסכים איתך ולכן ההסבר המלא צריך להיות כקושי המשטח קושי האימון.
              ואם גם נחשוב פרואקטיבית אז אם ההנחה שלי היא שצריכים לשחק יחפים ובני אדם מייצרים משטחים סינטיים עדיף שיעשו זאת עם מחשבה על כף רגל חשופה. ובאותו הקשר לגבי החיים יוטב להם לבנות משטחי הליכה בערים על אותו העקרון. מבין את הבעיתיות במשטחים טבעיים כמו אדמה וכורכר בציוויליזציה מתקדמת אבל אם אין מודעות לחשיבות הקריטית של ללכת יחף לבריאות הכללית של בני האדם אז אין חשיבה אפילו בכיוון ואז ברור מאיפה ניתן לחשוב שללכת יחף זה לא בטוח או יותר גרוע "מסוכן לבריאות".
              אחרון, אני הולך יחף כבר לא מעט זמן. ואם תרצה לבדוק את כף הרגל שלי ולדסקס על איך היא הפכה מסמרטוט ריצפה לטיטניום אחרי שהורדתי את הנעליים בשמח אראה לך. כמובן שהשלב הראשוני היה קשוח כמו כל דבר מנוון אבל היה שווה את הבריאות. בשבילי זה היה מסע של גילוי הכוח המופלא של הגוף להסתגל ולרפא את עצמו אם רק נותנים לו.

            2. הייתי מעדיף לכתוב במחשבה שניה כקושי המשטח כך יש להתאים את האימון להכנת הגוף.

            3. הבעיה העיקרית שכמו הגורואים שלך אתה תמיד מתחיל בלייצר מצג שווא של המציאות. אין תפיסה כוללת בחברה ובקרב עולם הרפואה הקונבנציונלי שללכת יחף זה מסוכן לבריאות. מי בדיוק אתה רואה שטוען שללכת יחף זה מסוכן לבריאות. אתה או מאשקש כאן חזק או מרדד את הפוזיציות של אנשים עד כדי חוסר משמעות.
              עכשיו, אני מבין את חוסר הרצון שלך להכנס לפירוט רב של הנקודת מבט שלך בנושא כי אני מניח שגם היא הרבה יותר מורכבת ממה שניתן להסביר בשני משפטים או פסקה והיא הרבה פחות נוראית מגרסה מרודדת ופארודית שלה שאפשר להתפס כל נקודה בה ולשים אותה ללעג. הבעיה היא שרוב הזמן זה בדיוק מה שאתה עושה. אתה מציג בצורה רדודה גם את הנקודת מבט שלך וגם נקודות מבט אחרות שאותן אתה בא לבקר.
              קודם כל נראה לי שראוי לא להסתיר את המציאות המאוד בסיסית שרוב האנשים מבלים חלק נאה מהיום שלהם בהליכה יחפה, אמנם זה לרוב בבית אבל בפועל רוב האנשים הולכים יחפים בביתם ובמקומות מסוימים גם בבתים של אחרים ובמקומות מסויימים.
              עכשיו אם מדברים על נעליים קודם רצוי לציין הסיבות הראשיות שאנשים הולכים עם נעליים בגדול אינן בריאותיות. אמנם יש את נושא ההגיינה וההגנה מדברים שעשויים לפגוע פיזית בגוף אבל הנוחות והאופנה לוקחים כאן את רוב השיקולים של אנשים במסגרת הבחירה בללכת עם נעליים. עכשיו ניתן לדבר על האם זה נכון או לא לקבל החלטה זו עם תעדוף שיקולים זה אבל ראוי להבין שאלו השיקולים של אנשים.
              אם אתה מעוניין לטעון שראיו להחליף את תעדוף השיקולים כאן אני מתנצל אבל אני אאלץ להסכים אתך.
              אני מניח אבל שגם אם נאמץ את צורת המחשבה הזאת לגבי עיצוב ובניית משטחי ההליכה בסביבה נאלץ להתמודד עם בעיות אחרות בגינם עשוי להיות קשה ליישם בפועל אג'נדה זאת ואני מנחש שרק מבחינה כלכלית יהיה קשה להביא ליישום חזון זה. (אני בוכה לעצמי מדי פעם על כל מגרשי האספלט ובטון שאנשים גדלים עליהם וכל הבעיות שזה עשה והולך לעשות להם בעתיד, אבל לעיריות הרבה יותר זול לבנות מגרשים כאלה ורוב האנשים לא מבינים את הנזק שזה עושה אז זה מה שאנחנו מקבלים.)
              אבל מי יודע, פעם הביוב היה זורם על פני הרחובות יחד עם צואה של סוסים ובעלי חיים אחרים שהיו חלק מהנוף העירוני. אולי אני פשוט פסימי מדי.
              בינתיים, כמו ששמת לב וציינת, לפעילויות שבני אדם מכוונים לביצוע יחפים מתאימים משטחים מתאימים (שוב במסגרת כמה שניתן בשיקולי תקציבים וכו').
              אז למרות שלרוב אין מספיק מודעות. גם במקומות שכן עדיין מה שמקבלים בפועל הוא לרוב תוצר של התפשרות על בסיס מספר שיקולים ובריאות המשתתפים לצערי לא תמיד(אם לא לרוב) יושבת בראש השיקולים.
              עכשיו גם אם היינו מסוגלים לשים את כל מה שאנחנו יכולים לתת על בריאות זה כנראה לא היה נותן לנו מגרשים שמותאמים לפעילות יחפה כפתרון.
              אם ניקח לדוגמה את הספורט המרכזי שאתר זה בא לעסוק בו, מדובר על משטח שצריך להיות כזה שניתן יהיה להקפיץ עליו כדור ולכן אני לא בטוח כמה אפשר עוד לרכך את המשטחים האיכותיים ביותר עליהם משחקים ואני בספק שניתן לרכך אותם כך שגם ניתן יהיה להקפיץ את הכדור וגם לשחק עם כל הקפיצות(כן, בכדורסל רוב העומס המשמעותי הוא בגלל הקפיצות) כך שכמות הזעזועים שהגוף חווה יהיה בטווח הבריא לגוף.
              וכן, אמנם הגוף שלנו הוא מכונת הסתגלות שניתן על ידי אימונים לחזק והכין לפעילויות שונות אבל בסופו של דבר גם לזה יש גבול ומעבר לגבול הזה מגיעה שחיקה.
              טוב יש עוד דברים שאני בטח יכול לומר ושוכח כמו לגבי עיצובי נעליים שונים וכמה אכן ראוי להפרד מהם או לא אבל מכיוון שלא העלת את זה הפעם והתגובה הזאת הרבה יותר ארוכה ממה שהיה לי זמן להקליד היום כשקמתי בבוקר אז נשאיר את זה בחוץ.
              בשם כל בעלי פטיש הרגליים אני פונה אליך בבקשה לשתף עבורנו תמונות של כפות רגליך החסונות.

            4. שמע למרות ששקלתי לא לקרוא את התגובה במלואה מכיוון שלא הצלחת להתאפק וכבר בשורה השניה עקצת, יכול להיות שזה על אוטומט כבר, השמחתי לקרוא כי אני משתדל. לא לקחתי אישית אבל תחשוב על זה. למען הסדר הטוב אני לא גורו ואין לי "גורואים".
              לא הצטערתי שהמשכתי לקרוא כתבת תגובה ארוכה ואני אשתדל לענות על הכל כשאני מתפנה כי רשמת שם לא מעט. דבר אחד ברור לי, ולא בקטע רע, יש ביננו לא מעט פערים בתפיסה, הבנה ונסיון, בלי קשר ליותר או פחות אלא פשוט הבדלים. אני אנסה להתייחס לכל מה שרשמת אבל קח בחשבון שחלק מהדברים שרשמת וענית עליהם הם דברים שאתה מניח על המחשבות שלי בנושא, זה שכל תגובה שלי בנושא לא מכסה את כל הנושא זה ברור, לכן אם משהו מסויים לא מופיע בתגובה אין לך יכולת אמיתית לדעת את עמדתי בנושא, כל מה שאתה יכול זה להסיק משאר דברי ומהדברים שאתה חושב עליי. גם אם משהו כן מופיע בתגובה זה לא אומר שהוא מתאר את כל הקונספט או שאני מצליח להעביר כולו ולכן אין שום טעם, אם רוצים להעמיק זמן בדיון, לנהל אותו בצורה כזו, (בדיוק כמו עם העקיצה בהתחלה, אין לזה באמת טעם). אם נתרכז בדיון עצמו ולא אחד בשני אולי אשכרה נצליח לנהל דיון ולהפיק ממנו משהו.
              מתנצל אם הדיסקליימר מעייף אבל מכיוון שבחרת לפתוח את התגובה שלך בעקיצה העדפתי להוריד את זה מהשולחן.
              ולעניין התגובה שתגיע בהמשך יכול להיות שאבחר להתמקד רק בחלק ממה שכתבת מכיוון שיש שם לא מעט דברים מעניינים לדון בהם ויכול להיות שתגובה אחת לא תספיק בשביל באמת לכסות את הכל כראוי.
              .
              נ.ב
              .
              אם תרצה לראות את כפות הרגלים שלי תצטרך לפגוש אותי במציאות, למזלך אני נמצא בארץ עכשיו אז מתי שתרצה.
              מכיוון שאני משתפר כל יום אם תפגוש אותו יותר מפעם אחת תוכל לתת את דעתך האובייקטיבית על השינוי.
              .
              נ.ב 2
              .
              רשמת את זה כתהייה "אולי אני פסימי מדי", אתה לא פסימי אבל לדעתי כן יש לך צורת חשיבה פסימית ודעתי על זה גם שזה ממש לא טוב לך ואומר לך את זה "פסימי" לשעבר😉. זה לדיון אחר שלא קשור כרגע אבל אם תרצה אפשר לדון גם בזה

            5. אני מבין ומקבל את זה שאתה תופס את זה כעקיצה אבל זה לא. זה ביקורת עניינית על צורת ההתנסחות שלך נטו.
              אני לא טענתי שאתה גורו אבל אני לחלוטין עומד מאחורי זה שיש לך גורואים(גם אם אתה לא מעוניין לתפוס אותם ככאלה).
              כמו שכתבתי בתגובה הקודמת, אני דווקא מניח שהנקודת מבט בנושא הרבה יותר מורכבת ממה שאתה מציג כאן בפועלף ולכן להגיד שאני מניח שאני יודע מה המחשבות שלך בעניין זה קצת מצחיק כי זה הפוך לגמרי.
              הבעיה שלי היא כאמור הרבה יותר עם דרכי ההתנסחות שלך מאשר עם התוכן שלהן שעם חלקו אני מסכים ברמות מסויימות וחלקו לא.
              ואם ניגע בבעיות בצורת ההתנסחות שלך אז אולי אתה לא מודע לזה שאתה עושה את זה אבל השימוש העקבי שלך במוט אנד ביילי הוא פשוט מוחסר יושרה, ומקשה להתייחס אליך ברצינות. (ושאני שמעתי מי האנשים שאתה מאזין/צופה בהם זה נעשה ברור למה אתה כל הזמן משתמש בזה, אתה פשוט רגיל לאנשים כשל הזמן מדברים ככה)
              הקטע עם הרגליים בסוף לעומת זאת כן עוקצני אבל לא בכוונת פגיעה אלא בכוונת התלוצצות קלילה.

            6. לעניינו
              עולם הרפואה, שלא אכנס עכשיו לדעתי עליו, הוא לא מה שהתכוונתי, הייחסתי לפידבק שבו אני נתקל כל פעם שאני פוגש אנשים ששואלים או מגיבים לעובדה שאני יחף בנוסף גם פה כבר הגיבו לי ביחס לסכנה שבזה. כמעט כל אדם שרואה אותי מגיב תחת אותה קשת תגובות, "זה לא מסוכן" לא נכנסות לך זכוכיות?" "לא חם לך? לא קר לך?" וכו' וזה רק בפן הפיזי יש גם את האלמנט החברתי פסיכולוגי של אנשים שמוטרדים מאיך שזה נראה או ממה אנשים אחרים יחשבו עליי. זו דוגמא אחת לפערי הנסיון ביננו וגם לטיעון שלא טענתי.
              לגבי ההמשך כל מה שרשמת עד "בראש השיקולים" הם דברים ברורים וזה סתם קצר בתקשורת זה בדיוק מה שאני טוען שהשיקולים צריכים להיות קודם משיקולי בריאות. ברור לי מה השיקולים שאנשים עושים בללכת עם נעליים, אני טוען נגד זה. הרי זה משהו שהרגילו אותך לעשות מגיל קטן. אופנה וכל השאר זה בגיל הרבה יותר מאוחר. ההורים שלך או של כל אחד לא שמו לך נעליים בגלל אופנה כשהיית תינוק. תחשוב על זה. מה הסיבה שאתה שם לילדים שלך(אם יש לך) נעליים? נראהליי שתגלה שרובן קשורות לסכנה כלשהי.
              בנושא המשטחים
              לגבי מה אפשר או אי אפשר זה עוד פער בתפיסה ביננו, אני מאמין שהכל אפשרי ולא אפשרי ושיש גבולות ואין גבולות לכלום בו זמנית וזה רק עניין של פרספקטיבה ומודעות, זה כבר עניין פילוספי רוחני לדיון אחר, אבל בעניין הזה הגבול או האפשרות נקבעים איפה שנעצר הדימיון היצירתיות והאמונה של אדם כל שהוא ובעקבות כך איפה הוא מוכן להשקיע את התודעה שלו ומכיוון שזה זז כל הזמן אפשר לגלות דברים חדשים. מה שאתה מתאר אלה בעיות הנדסיות שהדרך לפתור אותם היא להשקיע בהנדסה ובחקר שלהם אבל לפני שמגיעים לחקור צריך מודעות ואז רצון לשנות שיקולים אם מבינים ורוצים להפוך את הבריאות לערך. מבחינתי זה אחד הערכים העליונים. ורק כדי לחדד כשאני מדבר על בריאות אני לא מדבר על מערכת "הבריאות" או איך שאנשים תופסים בריאות אלה על משהו הרבה יותר גדול ושלם מזה אבל כנ"ל לדיון אחר.
              לגבי העומס, כנל, לא חושב שיש גבול אבל לצורך הדיון כרגע ההנחה שלי שגם אם יש גבול אנחנו כל כך רחוקים ממנו שהדיון נראה לי לא רלוונטי אבל אני מוכן לדון על זה. בעיניים שלי פרקט הוא רך עשרות מונים ביחס למה שרגל האדם יכולה להסתגל אליה אבל חשוב לזכור שכף הרגל מחוברת לגוף וצריך להכין את כל הגוף הכל כולל הכל מבפנים מבחוץ וגם בצד המנטלי רוחני. באופן אישי יותר מעניין לדבר על איך להפוך לדבר מאשר אם הוא אפשרי או לא.
              קצת לגבי גבולות ואיך אני רואה אותם אם תרצה דיון מעניין בנושא אחר.
              כוח הכבידה לדוגמה מה שהוא לא יהיה הוא גבול. משהו שמגביל אותך כביכול מלהתנתק מהאדמה. עד שהמציאו מטוס חשבו שזה בלתי אפשרי שאדם יעוף. איך הרחיקו או שברו את הגבול גילו חוק עילוי והבינו איך איך להשתמש בגבול בשביל לפרוץ אותו. זה נכון לגבי כל גבול. קצת פרדוקסלי אבל ככה העולם בנוי בכל תחום. לדעתי.
              מקווה שעניתי בהצלחה

            7. שים לב רק כאובזרביישן לפערים ביננו ואיך יכול להיווצר קצר בתקשורת בין אנשים במיוחד במדיום כזה. דווקא את החלק האחרון קיבלתי כהתלוצצות ללא עקיצה ואת החלק הביקורתי בהתחלה תפסתי כזילזול. לדעתי "הבעיה שלי" כמו שאתה תופס אותה, לא רלוונטית אפילו אם היא מעצבת את הדעות שלי. אתה יכול ישר לגשת לדעות שלי ולחסוך את הביקורת. אם תחשוב על זה תראה שאין בזה צורך לדיון. עדיף, בעיני, שתשאל אותי אם אכן יש לי גורואים או מה אני חושב בכללי על גורואים מאשר להתמקד "בבעיה שלי".
              אולי בין שאר הפערים שיש ביננו יש פער במונח גורו על כל משמעויותיו.
              אם זה מעניין אותך אולי כדי שנתחיל בשאלה האם אתה יודע מה המשמעות של המילה גורו ומה זה בעינך גורו? שואל ברצינות אחרי שאני אבין איך אתה מגדיר את זה אפשר יהיה לבדוק אם זה רק "כי אני לא תופס אותם ככאלה" בכל מקרה שים לב שזה על גבול הגזלייטינג כי ההזרקה של גוראים לדיון הגיעה ממך רק כי כי זו ההנחה המאוד מרחיקת ללכת שאתה עושה לגבי וניתן לראות את זה בסוף התגובה שאתה מוסיף עוד שלל מסקנות והנחות לגבי בגלל שנתתי רשימה חלקית ביותר של חלק מהאינפורמציה שאני צורך ושלא אומר בשום צורה מה אני חושב עלייה. אתה מתעלם לחלוטין מנסיון חיים לוגיקה יכולת הסקת מסקנות ועוד. אתה בעצם מבצע הנחה סמוייה שכל מי שמציג רשימה כזו הוא זהה בתודעה שלו והרי אתה יודע שזה מגוחך. זה כמו שאני אחשוב שאתה ולחוס זה אותו אדם עם אותן מסקנות כי תהיה לך רשימה כל שהיא שדומה לשלו. בוא נתקדם.
              אם תרצה לדון במהות הרשימה בכיף אבל לבטל אותה ולהניח שאתה יודע להסיק מזה משהו על אדם בודד שעומד מולך זה פשוט הזוי.
              לגבי מודעות, לשניינו כמו לכל אדם יש חלקים מודעים ולא מודעים ובעיני ברור שעדיף תמיד לשאוף לעבור ממצב של אי מודעות למצב של מודעות אבל למטרות דיון עדיף להתרכז במה אני אומר ולא באיך אני אומר במיוחד במדיום כזה. ההתעסקות שלך, כמו של עוד אחרים פה, בניסוחים מעידה על זה שחשוב לך לישר את ההתנהגות שלי(שע"פ המדד שלך לא בסדר) הרבה יותר מאשר אתה מתעניין בדעות שלי וזה יוצר חיכוך. זה עניין של בחירה שאתה עושה אבל נראה לי שאתה המומחה בעניינים האלה 😉

            1. וואלה רזי יש הרבה דברים שאני עדיין לא מבין ובבוא היום אני אלך כנראה בלי להבין עוד הרבה דברים אבל מה שבטוח אם אני לא אנסה אני בטוח לא אבין.
              .
              זה לא אומר שאני מתכוון לחזור לטחון מים אבל אם יש הזדמנות לדיון ואפשר להתעלות מעל הפרסונלי אז הכל טוב מבחינתי

            2. בהצלחה

            3. ✌🏼

  8. ועוד משהו, מנחם, חשבתי שכבר הגעת לגיל שמבינים שדגל הימנון וכל ההמצאות האלה זה בולשיט. אתה מחובר חזק למטריקס.

          1. מטריקס זה קונספט זה הנרטיב שבו מישהו חי אם אתה לא מבין שהכל זה הצגה אתה כנראה ממש זקוק לכל מה שהמטריקס מציעה לך. נראה שהסרט מסביר את זה ממש טוב.
            זה שמישהו מחובר זה אומר שהוא מאמין ותלוי באופן מלא בסיסטם שהוא חושב שיש כוח חיצוני אנושי שיודע יותר טוב ממנו והוא סומך עליו שהוא ינחה אותו. הוא כנראה מאמין בעמים מדינות ממלכות דת מדע אידיאולוגיה סימבולזים וכו כאילו הם אמת מוחלטת. צורך את כל מה שהחברה טוענת שצריך לצרוך וחיי לפיו, זה כולל ספורט מוזיקה בחלקה כל הזבל בטלויזיה. בשביל להתנתק צריך להכיר בזה קודם ולראות את זה. בהיעדר מילה אחרת זה כמו התעוררות.
            אגב מי שמחובר ואוהב את זה זה עניינו השאלה היא האם אחרי שאתה מודע לדברים שראית או חווית והם סותרים הנחות שהיו לך קודם כמוחלטות, מה אתה עושה בנידון.
            אין לי באמת הסבר למה שמישהו יבחר בדרך אחת או אחרת מכיוון שאף אחד לא יודע מאיפה מגיעה התודעה ומה כל הסיפור של הקוסמוס הזה. דחף הוא משהו שאפשר לנסות להסביר אותו אבל לא חושב שיש כרגע מי שיודע מאיפה הוא מגיע.
            בגדול אני חושב שהיקום הוא מושלם ולכן כל מה שנוצר בו מושלם הדבר היחד ששבור זה ההסתכלות של האדם על העולם. האדם הוא הישות היחידית כרגע שחושבת שהעולם שבור וצריך לתקן אותו כשמה ששבור זה נפשו של האדם וכל מה שהאדם עושה בנסיון לתקן משהו שעובד מצויין. בגלל שנפשו שבורה הוא רואה משהו שבור שצריך תיקון בכל דבר בעולם כולל בגופו כשלמעשה אם יתקן את נפשו יראה שהעולם בסדר והוא זה שעקום ובעצם הכל סבבה.
            אני מודע לזה שקצת שיטחי אבל עשיתי את המיטב תוך כדי הכתיבה מצאתי את עצמי מתקשה ממש להעביר את למילים כתובות נראה לי שלפחות עבורי זה נושא שעובר הרבה יותר טוב בשיחה.

            1. shadow יפה רשמת
              ולגמרי לא שטחי

            2. ומה זה נותן לך להתעורר? בסוף אתה חי בין אנשים שכולם "במטריקס" ואתה צריך להסתדר איתם, ואם נניח לא תמלא אחר חוקי המקום שאתה נמצא בו כי זה נראה לך כפייה כלשהי יבואו ויאסרו אותך, או שמישהו יחתוך אותך בכביש או אחר לא תבוא לו טוב בעין ויגרמו לך סכנת חיים.. הבנת

            3. אתה מצפה אבל שאני אאמין שמה שאתה מתאר זו אמת מוחלטת? זה לא ניסיון למכור לי כוח חיצוני שיגיד לי איך לחיות את חיי ולמי לא להאמין? מה שאתה אומר סותר לחלוטין את חוויות חיי. נשמע לי שאתה מנסה למכור לי מטריקס מסוג אחר…

            4. קודם כל מבחנתי להתעורר זה הבריאות שלי הפיזית הנפשית והרוחנית. כשאני מתעורר ומבין טוב יותר איך דברים עובדים זה בדיוק הפוך ממה שאתה מתאר. זה כמו בעצם לשאול מה עוזר לך לעשות משהו במודע עם מחשבה לעומת אינסטינקט. נראה לי שההעדפה היא לעשות דברים במודע. זה קצת טריקי כי אתה תמיד קצת ישן וקצת ער זה לא חד ערכי זה ספקטרום.
              אני ממש לא חושב שכולם במטריקס יש לא מעט אנשים ערים מי יותר מי פחות. איפה שאני גר רובם ערים, העולם גדול ויש מספיק מקומות עדיין בהם אתה יכול להרגיש הכי קרוב לחופשי. ישראל וארהב אלה שני מקומות בהן אנשים חיים בשיא המטריקס אתה צריך לצאת מפה לתקופה ארוכה בכדי להבין את זה.
              הנושא הזה מורכב הרבה יותר ממה שאפשר לסכם בכמה תגובות

            5. אחלה, מה שניסיתי להגיד (גם קשה לי להגדיר את זה בדיוק אז בערך) זה שגם מי שלא מתרגש משום דבר כמו דת, מדינה, תאגידים וכו יכול לקבל נורמות לחיים שהשתרשו לאחר המון זמן בלי לנסות לערער עליהן (לא בקטע רע וזה גם לא הנקודה שלי אבל לדוגמה עניין הנעליים). בכללי דברים התעצבו ככאלה לא רק כי יש בעלי אינטרסים אלא כתהליך טבעי של התקדמות החברה והטכנולוגיה..
              אולי לא ממש קלעתי לנקודה שלך אבל לא נורא

            6. לא יודע אברי אתה קובע מה האמת אין אף אחד שיכול לקבוע עבורך אבל לדעתי ברמת היקום יש חוקים שמעצבים את כל החיים כולל של בני אדם.

            7. אני מסכים איתך אור לא הכל התעצב על ידי בעלי אינטרסים לפעמים הטעויות האובייקטיביות של בני אדם מביאים אותם להמציא דברים שהם חושבים שהם צריכים ומשם זה כבר מתגלגל.
              אבל בעלי אינטרסים כמעט תמיד יקפצו על דבר כזה ומשם התחום ישלט לחלוטין על ידם כמו בתחום הנעליים.
              בנוסף אם תחשוב על זה רוב ההמצאות מגיעות מרעיון של אדם אחד שאחרי זה הרבה אנשים קונים על אוטומט. אני בדעה שאם כבר ממציאים דברים אז אולי מחשבה על התועלת האמיתית שלהם לבני אדם אמורה להיות הערך העליון ומכיוון שאני מאמין בטבע ובחיבור של האדם לטבע וליקום אני חושב שהכל צריך להיבחן בפרספקטיבה הזו. מה הפרספקטיבה הזו כוללת מבחינתי, זה כבר דיון אחר.
              אם תשים לב כל מה שהחברה המודרנית עשתה במאות האחרונות זה להפוך את האדם לתלותי. הוא עשה דלגציה כמעט לכל היכולות שלו והקריב את הגוף והנפש לו בתהליך. רוב האנשים לא ישרדו בטבע במצבם הנוכחי יותר מכמה ימים במקרה הטוב.
              האדם המודרני הוא רכיכה ביחס לאבות אבותיו.

            8. אור רק לשם הדוגמא עם הנעליים שיהיה ברור. אם כבר בוחרים לעשות נעליים מן הראוי שתהיה התחשבות בבריאות הרגל אם אתה מבין שרגל חשופה זה המצב הבריא והטבעי כתוצאה של מיליוני שנות אבולוציה אם אתה מאמין ביוצר אז זה אותו הדבר. בעיני הדברים האלה מניחים שלמות בבסיסם. אז אם כבר שמת נעל על הרגל היא חייבת להתאים לגודל הרגל היא חייבת לתת חופש לאצבעות יש להתחשב בחומרים ובקשיחות ועוד. יש סיבה שרגל מזיעה בתוך נעל כי היא לא מיועדת לזה אז גם הוסיפו גרב שיוצרת עוד בעיות.
              ברור שיש משימות ספציפיות גם אם מועטות שלשמן נדרש כיסוי לרגל אבל אם נסתכל על המציאות רוב האנשים לא הולכים על הרצפה בכפות רגלים חשופות וגם אם כן זו רצפה מלאכותית ומלטפת בבית ולא משטחים משתנים. הם סובלים מזה הרבה גם אם הם לא יודעים את זה. זה דרך אגב גם דוגמא להיות בדרגת שינה מסויימת

  9. כיף לראות את המשפחה שלך, כולן נראות מקסימות (דרך אגב, גם אני אבו אל בנת. עד כה זה הכי טוב, אבל בקרוב שתיים מהן מגיעות לגיל הדייטים…)

  10. תודה על המעורב מנחם
    קצת הפריע לי האזכור על החלפת מילים ההמנון, לא נכנס לאם צריך להחליף כמה מילים/ להחליף המנון/ להשאיר אותו כמו שהוא. הפריע לי האזכור של סוגיה כזאת באתר שהוא לחלוטין א-פוליטי…וזו גם הסיבה שאני כל-כך אוהב את האתר הזה והאנשים פה.

    1. האתר לא א-פוליטי. אף פעם לא היה, ואף פעם לא יהיה. למעשה כמעט כל דבר שאתה רואה בו א-פוליטי הוא פשוט כזה שהפוליטיות בו כל כך מוטמעת בך שאתה עיוור כלפיה.

      1. חחח שקלתי להגיב תגובה בדיוק כזו והתחרטתי. יום מוזר או שאולי מעניין.🤔
        טעיתי כשרמתי לך שהפערים בננו גדולים. יש ביננו פערים גדולים אבל גם פערים ממש קטנים אפילו כאלה שהם כמעט בלתי נראים. בכל דבר יש את היפוכו, זה הפרדוקס של החיים

  11. אם כבר מדברים על גאווה מנחם אתמול נסגר טורניר סטריטבול י-ם שהיה בימים ג-ד.
    ET עשה שם שם לעצמו שכל י-ם מכירה אותו, מאמנים, הורים וילדים. הילדים ששיחקו מולו הכי התלהבו ממנו.
    הוא שיחק בקטגוריית מיני סל (ילידי 2012 וצעירים יותר שמותר חריג גיל אחד 2011).
    הוא היה השחקן הכי צעיר בסטריט בול, יליד 2015.
    נרשמו 16 קבוצות בקטגוריה שלו שחולקו ל-4 בתים כאשר 2 הראשונות מכל בית עולות לרבע הגמר.
    מתוך ה-16 קבוצות 13 קבוצות היו מורכבות מילידי 2012 וחריגי גיל.
    הייתה קבוצה אחת של כולם ילידי 2014 בבית אחר שנוגבה כל משחק, לא יודע מה חשבו לעצמם לבוא לסטריט בול, הם רצו חוויה בשביל הכיף אבל קבוצות שם באות לזכות כולם מליגות קטסל ועם מאמנים כמעט.
    הייתה קבוצה נוספת בבית שלנו שכולם ילידי 2013 וגם הם נרמסו בתוצאות 15-1, 15-2 ו-10-0.
    החוקים זה 12 דק משחק או עד 15 כאשר יש 12 שניות לכל התקפה, כל סל 1 נק ושלשה 2 נק שגם אותה עשו מקוצרת להקל על הילדים (בזיון!) מותר הכל סקרינים, דאבל טימס וגם בושידו. משחקים עם כדור 5 וסל נמוך למרות שההפקה אמרה לי במייל ששאלתי שכולם משחקים עם כדור 7 וסל גבוה ושאלתי אותם גם מיני סל? אמרו לי שכן החצופים אז שמחתי מאד כי ET רוצח בכדור 7 וסל גבוה ויש לו יתרון עצום בזה וכל האימונים שלהם היו עם כדור 7 וסל גבוה :). אח"כ ראיתי שזה סלים נמוכים התבאסתי שיניתי להם את כל ההגנה כי עכשיו היה צריך לשמור על ה-3 🙂
    הקבוצה של ET כללה אותו ו-2 ילידי 2012 שמתאמנים איתו בחוג, ON ו-OD.
    עשיתי להם איזה 10 אימונים לפני התחרות אבל רק 4 אימונים יצאו ששלושתם יחד (כל פעם אחר לא יכל לבוא…), בשאר הם התאמנו כל פעם 2 אחרים.
    בכל אופן כל הדברים היפים שלימדתי אותם לעשות סלים קלים ועשו יפה באימונים נשכחו בזמן אמת חחח והם אוטומטית עברו לשחק בסגנון
    ISO ET. לפחות סקרינים עשו כמו שצריך אבל לא התגלגלו אלא נשארו לעמוד במקום.
    במשחק הראשון הוגרלנו נגד קבוצה שאמרו לי יש להם איזה כוכב קט סל אבל כוכבים יש בשמיים אמרתי ל-OD לסגור לו את השמאל כי ראיתי הוא שמאלי אבל OD מהנהנן שכן אבל לא מבצע וחוטף 2 לייאפים בשמאל מאותו כוכב. לי נמאס ואני מעביר עליו את ET בהגנה שעושה לו חיסול ממוקד.
    בהתקפה ET חגג עליהם כמו על קונוסים וכל הקהל היה בהלם (דברי אשתי), אני לא שמעתי כלום כי הייתי עסוק בצרחות של הוראות ועל השופט ועוד בצילום (קשה להיות מאמן, צלם ולצעוק יחד) כי תפסו את ET כל הזמן בכתף שעבר אותם כמו אוויר והוא לא שרק. היו גם 3 אנד וואן ברורים עם תפיסות כתף של ET והוא לא קיבל זריקות עונשין בונוס.
    היה שם מלא רעש נשמעתי ככה
    https://twitter.com/theBasketHead2/status/1458534490897371144
    אבל אשתי אמרה לי שכולם התלהבו ממנו כולל הקבוצות האחרות שראו את המשחק וכל הקהל עודד אותו.
    ניצחנו 11-5 במשחק הראשון שET מביא 8 נק ו-2 אס. ON עם 3 נק ואס.
    המשחק השני שלנו היה מול גולדן סטייט וואלה הם שיחקו אותו דבר כולם נעים במעגלים ומלא מסירות, כדורסל יפה ומאומן, יורים שם שלשות בתורות ויש להם איזה סטף הם באו עם מאמן והכל אותו מאמן הביא איתו 2 קבוצות מהחוג שלו לטורניר (הקבוצה השנייה שלו זכתה בטורניר).
    הם עשו סקאטוניג על ET מהמשחק הראשון שקיבל לחץ על הכדור כל הזמן מהכוכב שלהם ודאבל טימס איך שהוא נכנס לתוך קשת ה-3, ו-5 דק אף קבוצה לא קלעה ואז OD נרדם בהגנה אחרי שנפגע קשה בברך מנפילה (טיפ תמיד קחו מחליף לטורניר) והשאיר את השחקן שלו לבד על ה-3 פעמיים והוא הביא 2 שלשות וכבר 4-0 להם ואז הקבוצה שלנו התפרקה מנטלית נלחצו מהפיגור והתחילו להעיף סתם שלשות וכדורים. ET חטף 3 בלוקים אבל קלע 3 סלים מדהימים מחצי מרחק ומעלה על 2 שחקנים בפוקס אבל זהו. הוא שמר את הכוכב שלהם שקלע עליו 2 נק במשחק בריב התקפה. הפסדנו 8-3.
    במשחק השלישי היינו צריכים לפגוש את הקבוצה עם ילידי 2013 שנרמסו 15-1 ו15-2 ע"י הקבוצות ששיחקנו איתם בבית שלנו אבל הם לא הגיעו למשחק כי כבר לא היה להם סיכוי לעלות ולא רצו להיות מנוגבים שוב וקיבלנו נצחון טכני 10-0 ועלייה לרבע הגמר. התבאסתי מזה כי ET היה צריך לחגוג מולם רצח עם תרגילים יפים. אז שעתיים וחצי חיכינו לרבע הגמר.
    ברבע הגמר שיחקנו מול קבוצת האריות אלופת בית 4 והם הכירו את ET עוד ממחנה פסח ועשו עליו סקאוטינג מרשים בטורניר. הכוכב שלהם כיתה ה לקח אותו כפרוייקט וכל פעם דאבל טים וטריפל טים איך שהוא מתקרב לקשת 3 הנק, איבד 6 כדורים, ET דפק עליו 2 סלים אש בפרצוף מחצי מרחק שכל הקהל נגנב.
    הבעייה שON ו- OD קפאו לגמרי במשחק הזה ופשוט עמדו ובהו לא היה הגנה בכלל והשחקן של OD חגג לייאפים בלי הכרה. הם הרגו אותנו בריב בהתקפה שכל כדור הם לקחו אחד אחרי השני וככה אמיגוס אי אפשר לנצח שאתה נותן להם 4-5-6 הזדמנויות כל התקפה.
    נוגבנו 8-2.
    כולם בכו ET אמר לי הם עשו ממני אוויר ולא הפסיק לבכות חחחחחחחח. אמרתי שאתה תהיה בכיתה ד-ה אתה תטביע עליהם 🙂
    2 הקבוצות שניצחו אותנו הפסידו בחצאי הגמר.
    הקבוצה שזכתה הייתה מפתיעה, היו ילדים חמודים כאלה שלא חשבת שיש להם את זה והתחברו ל-ET כל הטורניר והיו איתו. הם ניצחו בגמר את הקבוצה ששיחק בה הבן של דני קליין. הבן שלו אגב זה רוצח הגנתי משחק כמו משוגע היה כולו מפורק שם דימם מהברך מהראש מהגבה עשה MMA שם לילדים אבל הגנה נהדרת לילד בגיל שלו.
    אנשים לא מוכרים ניגשו לET ואמרו לו איזה שחקן אתה, מאמנים החמיאו לו, הוא התהלך שם כמו כוכב היה צריך רק שרשר.

    בבוגרים לקחו את הטורניר האנשים שלי מהשכונה פול גורג מיודענו , הצלף בלי כף היד (זוכה סטריט בול סדרתי הוא) שסיפרתי לכם עליו והמאמן של ET שעשה להם בארקלי שם והצליף בכולם עם הטוסיק. הלך שם בושידו הם ניצחו בגמר את הקבוצה היחידה שניצחה אותם בשלב הבתים.

    1. מעולה חבריקו כל הכבוד ל-ET גם על הביצועים וגם שבכה בסוף, ככה צריך, להפסיד זה מבאס בכל גיל בכל רמה.
      יאללה שיהיה כוכב גובה זה לא תירוץ תראה לו קלטות של כריס פול ואיזיאה תומאס הראשון (וגם השני).
      למה לא שיחקת בבוגרים?
      חחח לא נורא
      נ.ב. אובראדוביץ משוגע חחחחחחחח

      1. אני לא בכושר כמו לפני שנה משחק הרבה פחות הקבוצה די בשביתה חחח וגם אין לי 2 כאלה חזקים. בשביל הסטריטבול צריך להיות בכושר גופני. אולי שנה הבאה האמת אף פעם לא שיחקתי בסטריטבול ובא לי.

    2. בנך הוא משהו מיוחד. נדמה לי שסוג גופן שהוא יהיה מין כריס פול בגוף. חובה להמשיך לפתח אותו עם מחשבה שהוא יהיה גארד/פוינט גארד. יש לילד שלך את זה ללא ספק!

  12. מעורב משפחתי שמחמם את הלב, אבל אם להיות הוגן גם קצת עוקץ אותו. כמה שהנעורים יפים, וכמה שכל יום שעובר אנחנו מתרחקים מהם.

  13. "אחרון, אני הולך יחף כבר לא מעט זמן. ואם תרצה לבדוק את כף הרגל שלי ולדסקס על איך היא הפכה מסמרטוט ריצפה לטיטניום"
    "בשם כל בעלי פטיש הרגליים אני פונה אליך בבקשה לשתף עבורנו תמונות של כפות רגליך החסונות."
    https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:ROBOCOP.jpg
    🙂

    שאדו מהתגובות שלך והכינויים שאתה מדביק לאנשים באתר וברחבי העולם, אתה אדם מאוד שלילי עם רעיונות xxx (תשלים לבד, לא מצליח לחשוב על מילה שתעביר את המסר ולא תהיה פוגענית). אין לי רצון להיכנס לדיון עם אדם כזה, כי טוב לא יצא מזה ולכן אני משתדל לא לענות לתגובות שלך (נראה שאני לא היחיד שעושה זאת באתר). כמה סרטונים ביוטיוב לא הופכים אותך למומחה. בהצלחה וכל טוב.

    1. אבל בכל זאת הגבת. אתה לא רואה את הפרדוקס? למרות שקראת את דברי התרכזת רק בחלקיק הקטן שלך. פחד לא יקדם אותך הרבה בחיים.
      ברור שאתה לא רוצה לפגוש אותי תאר לך שתפגוש אותי והמציאות שבנית עליי תתנפץ לך לרסיסים, הדיסוננס יערער אותך תאמין לי.
      בכל מקרה כשאתה מרשה לעצמך לבטל אותי, אתה בטוח שאתה כזה טוב? כמה גבוה אתה חושב על עצמך? אתה בטוח שכל התגובות שהגבת עד היום היו ראויות?
      הם הכוונה העמוקה שלך בזה שאתה רושם עליי היא לעשות טוב. האם אתה מגדיר את מה שאתה עשית עכשיו כחיובי? תזהר אם תסכל טוב אתה תזהה שגם בך יש שליליות.
      פעם רשמו את זה קצר הפוסל במומו פוסל.

  14. תודה מנחם. יש לך אחלה משפחה ואין פלא שאתה מתגאה בה.
    חבל שחלק גדול ממנה נמצא בארה"ב ולא כאן. אבל יש לזה גם יתרון – אנחנו צריכים אנשים שלנו בכל העולם, וביחוד בארה"ב, כדי להילחם בשנאת ישראל ופרו-פלשתינאיות שרק עולה וגואה בהרבה מקומות. לצערי האקדמיה שם הולכת חזק בכיוון הזה. אם נאבד גם את ארה"ב אז די הלך עלינו . . .

    1. עגל, לי עצמי כואב שחצי משפחתי כאן, כולל אני. אבל אורחות החיים הובילו אותי, אפילו שלפעמים נגד רצוני. אני עדיין מקווה לסיים את חיי בארץ. כשגייל ואני ניאלץ לחיות ב-ASSISTIVE LIVING, יש לי אישור המאפשר לי להשתמש ב-ASSISTIVE LIVING בכל מקום בעולם. גייל הסכימה שנחלק זאת בין ארה"ב וישראל. אני כבר בקשר עם מכון מסוג זה בבת-ים.

    2. גם אצלנו….
      ואנטישמיות באקדמיה בחו"ל בלי סוף!
      אם אתה מתפלא מדוע אין הרבה בעלי חיים שנושאים את השם ישראל, בשם הלטיני, בצמחים בפרט, הסיבה בחלקה אנטישמית או קשורה באנטישמיות!

  15. מל … הטכסט שלך שבו אתה מתאר את ה"שושלת " שלך אני נשבע שויליאם פוקנר היה גאה בך..!! סיחררת את ראשו של הקורא עם כל השמות והתארים וגם זו אחיינית וגם זו נכדה וגם אלו אחיות של האחיינית . מדהים! מה שלפוקנר לא היה ולך יש זו שמחת חיים או לכל הפחות הכרה אקזיזסטנציאלית בריאה . כבוד על המשפחה וההשגים של הבנות וכמאמר הפסוק : "וראה בנים לבנייך שלום על ישראל.." לעוד שנים רבות של כתיבה וצלילות הדעת.

    1. מודה שהלכתי מעט לאיבוד בין השמות.
      מנחם, מי אלה הילדים שהם מרינה ומי מגייל? (שמתי לב שהוא מדבר על הנכדות. אני בהתחלה אעשה לי סדר בראש עם הילדים ובעתיד יהיה לי קל יותר לשייך את הנכדות).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט