מי אתה, ג'בארי סמית' / הגולש ירדן ר.

מי אתה, ג'בארי סמית' / הגולש ירדן ר.

כל שנה אחרי שמגלים את זהות אלופת ה NBA הטרייה (מזל טוב גולדן סטייט), עוברים להתרכז בדראפט. עד לרגע האחרון, כמעט, ההערכה המובילה הייתה שסמית' יבחר ראשון על ידי אורלנדו. אורלנדו העדיפה את בנקרו, אוקלהומה את צ'ט הולמגרן, וסמית' מצא את עצמו, לפחות נכון לעכשיו, ביוסטון.

כך או אחרת, כמו שג'יי בילאס הגדיר את זה יפה – כל שלושת הראשונים בדראפט השנה "שווים" בחירה ראשונה בדראפט – ולכן שווה להכיר את סמית'.

היסטוריה

ג'בארי סמית', בן 19, בגובה 6’10, נולד בפייטביל, ג'ורג'יה, בן לשחקן נ.ב.א ששיחק 4 שנים בליגה, ככה שתמיד גדל סביב הכדורסל.

בשנה האחרונה שלו בתיכון, סמית הוגדר כשחקן השביעי הטוב ביותר בארצות הברית לגילו, כמו גם לפאואר פורווארד ולשחקן הטוב ביותר בג'ורג'יה לפי 247Sports.

כפרשמן (שחקן עונה ראשונה) במכללת אובורן, ג'בארי סמית, הוביל את הקבוצה למאזן 28-6 כולל 19 ניצחונות רצופים, עם כמעט 17 נק' ו-8 ריב' למשחק (ראשון ושני בקבוצה בהתאמה). במשחק הבולט ביותר שלו מבחינה התקפית מול וונדרבליט קלע 31 נקודות ב-28 דקות בלבד! כולל 7/10 מהשלוש,  אחרי שבאף משחק אחר העונה לא קלע יותר מ-4 שלשות.

אובורן הודחה עוד בשלב ה-32 האחרונות בטורניר, אבל סמית' נבחר לפרשמן העונה של הדיוויז'ן, לקבוצה השנייה של אול-אמריקאן, והיה מהפיינליסטים לתואר הפאואר פורווארד של העונה.

יכולות כיום

בהתקפה סמית' הוא סקורר מחונן, כולל כ-42% משלוש – נתון נדיר לשחקן בגובה כזה. הגובה מאפשר לו לקלוע "מעל" שחקני ההגנה, והוא קולע כ-40% תחת שמירה (קונטסטד שוטס). ג'בארי לא חושש לכדרר – הוא קולע מחצי מרחק לאחר כדרור או שניים, כמו גם להוביל מתפרצת לאחר שקטף בעצמו את הריבאונד, לרוץ את כל הפרקט ולסיים בקליעה מבחוץ או מבפנים. ג'בארי הוא גם חוסם טוב, שיודע להמשיך לפיק-אנד-פופ.

בהגנה סמית', מספר 4, יכול להגן על עמדות 2-4 כולל על הפרימטר – סמית' יודע לסגור טוב מאוד שחקנים ולהיות אגרסיבי ומהיר יותר משחקנים קטנים ממנו. קשה מאוד לעבור אותו באחד על אחד, וגם בחסימות הוא יודע להחליף מהר מאוד, ויכול לשמור גם על הגארד בפיק-אנד-רול. יריבים קולעים מול באחוזים נמוכים להפליא – 25.7%, ו-24% באחד על אחד.

בתוך הצבע סמית'  מתקשה – בהגנה קשה לו לבוא לעזרה ולהתמקם טוב לבלוקים (1 למשחק). בהתקפה הוא מתקשה לייצר לעצמו, לחדור ולסיים מול שחקנים בצבע. סביר להניח שזה משהו שהוא יעבוד עליו בשנים הקרובות.

נקודות נוספות לשיפור הן קבלת ההחלטות שלו והמסירות –  ג'בארי מאבד 1.9 כדורים למשחק אבל הוא כבר במגמת שיפור, ואין סיבה להניח שלא ימשיך להשתפר.

התאמה לליגה

כמעט כל ביג מן היום בליגה חייב לדעת לזרוק את הכדור ממרחק, ואם הוא יכול להוביל כדור במתפרצות אז בכלל יופי. זה מה שסמית יודע לעשות. תן לו לקחת ריבאונד והוא יסיים עם הכדור בצד השני בשלשה, חצי מרחק או ליי-אפ. ג'בארי שחקן מאוד ורסטילי, ואני מאמין שהוא יתרגל לקצב המהיר, וידע להתמודד עם שחקנים גדולים וקטנים ממנו בפיק-אנד-רול גם בהגנה וגם בהתקפה. כאמור נקודות לשיפור, בשלב זה, הן יכולת המסירה ויכולת פליימייקינג, כמו גם יכולת לסיים בצבע מול שחקנים גדולים. עם מוסר העבודה הגבוה שלו אני סומך עליו שיעשה את זה ויוכל להשתפר מהר.

התאמה לקבוצה

לו היה נבחר על ידי אורלנדו יכול היה להפוך לאופציה ראשונה בהתקפה, מאחר ואורלנדו, בשנה שעברה הייתה הקבוצה היחידה בליגה שהקלעי המוביל שלה היה עם פחות מ18 נק למשחק (אנטוני 16), אבל זה כבר לא יקרה לסמית' אלא, כנראה, לבאנקרו.

אבל גם ליוסטון יש גארדים יצירתיים ותורמים כמו ג'יילן גרין, שיכול להתחיל התקפות, למשוך את ההגנה ולעשות את החיים של ג'בארי קלים יותר בסיומת. הנוכחות של שנגון, בהגנה ובהתקפה, יכולה להקל על סמית' בכל הקשור למאבקים על הצבע ולאפשר לו להישאר בפרימטר ולהנות מיתרון הגובה שלו על השחקנים שנמצאים שם.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה
    יוסטון עשתה טרייד על וודס ערב הדראפט
    מאחר והריינג׳ של בחירות 1-3 היה באנקרו,הולמגרן וסמית׳ הם ידעו שיפנו את הבמה לגבוה הנבחר
    זו סיטוצאיה מעולה לסמית׳ ושיחוק אדיר של יוסטון
    אגב, אבא שלו בן דוד של אחד הבאסטים הגדולים בכל הזמנים – קוואמי בראון. האבא גם שיחק בליגה האירנית

  2. פוסט נהדר ירדן! אשמח שתמשיך להעלות כתבות כאלו על עוד נבחרי דראפט טריים.
    לדעתי, במכללות לא קיבלנו את התמונה המלאה לגבי היכולת שלו להגן על הטבעת, מכיוון ששיחק את רוב שנותיו לצד מגן הטבעת הטוב במדינה, ווקר קסלר שנבחר 22 למינסוטה (וזה הדראפט הראשון ששני שחקני אובורן נבחרים בו). יהיה מעניין לראות אותו מתמודד עם חודרים לסל ברמת אנביאיי, כי שנגון גם לא מגן טבעת מדופלם (אך השילוב שלהם בהתקפה פוקח עיניים, במיוחד את אלו של ג'יילן גרין)
    מסכים עם הנקודות לשיפור. שמח בשביל ג'בארי שהגיע לסיטואציה הרבה יותר טובה ביוסטון שם הוא לא מרכז ההתקפה+יש לו גארדים שיפנקו אותו באסיסטים. גרין שם דגש בקיץ על יכולת המסירה שלו וקווין פורטר ג'וניור הראה יכולות כאלו בעונה שעברה. שניהם צעירים ועושים בלאגן אבל זה תהליך למידה שמשתפר עם הזמן.

    1. אני מתקשה לראות בג'בארי מגן טבעת פר אקסלנס. הוא כן מגן help side מצויין והוא גם בעל רגלים זריזות להישאר לפני השחקן שלו.

    2. דראפט ראשון שנבחרים שני שחקני אובורן? לא צריך להרחיק כדי לראות שלא כך. יש מצב שהתכוונת לסיבוב הראשון.

  3. אחלה פוסט וסקירה
    רק בקשה אחת
    את 6 10 ו 10 6 רק מנחם והגולשים שמתגוררים באמריקה מבינים.
    השיטה האימפריאלית. נו שויין.
    כמה זה יוצא במטרים? 2? 3?
    🤣

    1. ברץ' זה כמעט כמו שפה. מדברים בארה"ב באינצ'ים ופיט. אני אגיד לך איך אני זוכר 🙂
      0'6 = 1.83 מ' כריס פול
      1'6 = 1.85.5 מ' – טריי יאנג
      2'6 = 1.88 מ' – קיירי ארווינג
      3'6 = 1.90.5 מ' – סטף קרי
      4'6 = 1.93 מ' – ברדלי ביל
      5'6 = 1.95.5 מ' – ג'יימס הארדן
      6'6 = 1.98 מ' – מייקל ג'ורדן
      7'6 = 2.01 מ' – קוואי לנארד
      8'6 = 2.03.5 מ' – ג'ייסון טייטום
      9'6 = 2.06 מ' – לברון ג'יימס
      10'6 = 2.08.5 מ' – קווין דוראנט
      11'6 = 2.11 מ' – יאניס אטנטקומפו
      0'7 = 2.13.5 מ' – ג'ואל אמביד
      1'7 = 2.16 מ' – רודי גובר
      2'7 – 2.18.5 – בול בול (או ראלף סמפסון אם אתה עתיק כמוני)
      3'7 – 2.21 – קריסטפס פורזינגס

      תשנן 20 דקות ואתה מסודר

  4. תודה ירדן.
    על פניו זה מרגיש שלסמית׳ יש את הרצפה הגבוהה מבין הטופ-3, אבל תקרה הכי נמוכה. באנקורו על פניו אמור להיות יותר גו-טו-גאי, אלפה, אחד שנועד להיות השחקן מספר 1, ובין היתר מתבטא ביכולת הובלת כדור טובה. צ׳אט הוא פריק של הטבע שאם יישאר בריא על אף המבנה גוף, קשה יהיה להתמודד איתו. סמית׳ לעומתם מגיע עם סט יכולות ונתונים פיסיים שיאפשרו לו להשתלב יותר בקלות בליגה. האם גם ימקסם את היכןלות שלו ויתברר כקווין דוראנט הבא+הגנה? אם כן אז זה פסיכי. אבל גם אם לא, לפחות יוסטון בחרו כינור שני/שלישי לגיטימי.
    .
    מה שעדיין חסר ליוסטון זה –
    1. מאמן נורמלי
    2. רכז נורמלי
    3. סנטר מחליף שיגבה את שאנגן
    כמובן שיש גם את אלמנט צבירת הניסיון. ברור שאפילו סעיפים 1-3 ייפתרו בקיץ, יוסטון עדיין יהיו קבוצת לוטרי. אבל לפחות הם יהיו בדרך הנכונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט