מעורב ספורט ליום שני: הספורטאים המרוויחנים בעולם; ניתוח תום ג'ון / מנחם לס

1.קולורדו אבלאנץ' גוברת במשחק השני על טמפה-ביי לייטנינגס 0-7

היש לכם מושג כמה תמונות על הצלם לקחת כדי לתפוס תמונה של הפאק בתוך הרשת, כשהוא נחבט במהירות של 300-350 קמ"ש? וכדי שהפאק ייראה בשלמותו כעומד, מהירות המצלמה היא בוודאי 1/1000

קייל מייקר אפילו לא חייך כשהוא כבש את השער השני שלו, השביעי ס"ה במשחק, בנצחון הקולורדו אבלאנץ' 0-7 על טמפה-ביי לייטנינגס, נצחון שנתן לאבלאנץ' יתרון 0-2 במשחקים.

הוא, וכל קבוצתו, נראו לי רגועים, בטוחים בעצמם, ונהנים מהנצחון כאילו היה זה סתם יום של חול במשרד.

זה לא היה יום חול כלל וכלל. זה היה נצחון מהמם על הקבוצה שנחשבה לטובה ביותר ב-NHL, ומחזיקת הסטנלי קאפ שנתיים רצופות.

מאמנם ג'רד בדנר אמר: "הכי קרוב למשחק מושלם שאתה יכול לצפות לו בשלב הזה!"

אני חוזה די הרבה בהוקי, ואף פעם לא ראיתי את הלייטנינגס מטמפה ביי OUTCLASSED AND OUTPLAYED כמו במשחק הזה. התסכול שלהם הביא לכמה קרבות קצרים, אבל מאומה לא רציני:

האבלאנץ' הם בטמפה-ביי למשדחק השלישי, הלילה. נמשיך לעקוב אחרי הסידרה המצויינת עד כה.

2. מאט פיצפטריק האנגלי מנצח ה-US OPEN

לפני 9 שנים מאט פיטצפטריק היה ילד מבוייש בן 19, שניצח את אליפות החובבים של ארה"ב על אותו משטח בו הוא משחק היום. אבל היום הוא הופיע כגבר לכל דבר ובקור רוח ושלווה ברגעי המתח המכריעים ביותר עשה את המוטל עליו וניצח את ה-US OPEN.

קרב ענק בין פיצפטריק האנגלי ווויל זלטוריס וסקוטי שפר האמריקאי שאחרי 72 חורים בארבעה ימים הוכרע בחור ה-15 של הסיבוב האחרון, שהוא למעשה החור מספר 69, כשזלטוריס חבט את כדורו ל-ROUGH בין עצים ועשבים והפסיד הולכה של 2 למאט פיטצפטריק

הנה ארבעת הראשונים

PosPlayerThruR1R2R3R4Total
1Matt FitzpatrickF-20-2-2-6
T2Will ZalatorisF-10-3-1-5
T2Scottie SchefflerF0-3+1-3-5
4Hideki MatsuyamaF00+2-5-3

3. בחרתי במהלכים של סקוטי שפר שסיים מקום שני יחד עם וויל זלטוריס רק כדי שיהיה לכם מושג מהמשחק הסופר-קשה הזה:

סקוטי שפר

*****

4. נעמי אוסקה, האמריקאית המתחרה כיפאנית, הוציאה את עצמה מוימבלדון

מנצחת ארבעה מייג'ורס נעמי אוסקה הודיעה שהיא לא תשתתף בוימבלדון בגלל בעיות בעקב האכילס שלה. היא התחילה, אבל לא סיימה, גם את הפרנץ' אופן.

5. ליונל מסי, האתלט עם ההכנסה הגבוהה מכולם

מגזין הכספים 'פורבס' פירסם את רשימת 50 האתלטים המרוויחנים ביותר בעולם לשנת 2022 (https://www.bing.com/search?FORM=AFSCVO&PC=AFSC&q=highest+paid+athletes)

  1. ליונל מסי – 130 מיליון (75 מיליון משכורת, 55 מיליון הכנסות אחרות שונות, חסויות, השקעות)
  2. לברון – 121 (משכורת 41.7, שונות 80)
  3. כריסטיאן רונלדו – 120 (60 ו-60)
  4. ניימר – 95 (70 ו-25)
  5. סטפן קרי – 93 (45.8 ו-47)
  6. קווין דוראנט – 92 (32.1 ו-60)
  7. רוג'ר פדרר – 91 (700K ו-90)
  8. קינלו אלבז (מתאגרף) – 90 (85 ו-5)
  9. תום בריידי – 84 (31.9 ו-52)

6. הפיצ'ר היפאני המצויין Hyun Jin Ryu מהבלו ג'יי עומד לעבור ניתוח 'טומי ג'ון' שיסיים לו את העונה הנוכחית. מה זה TOM JOHN'S SURGERY

לפני כ-60 שנה היה פיצ'ר בשם טומי ג'ון, שאחרי הניתוח שעבר כינויו "THE BIONIC MAN" תפס. הבנאדם שיחק 26 עונות כפיצ'ר, דבר שהוא לא ניתפס לחלוטין היום. הוא שיחק בקבוצות שונות, היה אול סטאר ארבע פעמים, והוא סיים כמובן בהיכל התהילה. אין בהיכל התהילה אף פיצ'ר עם הלונג'ביטי שלו.

ב-1971 מאמן הפיצ'ינג שלו ג'והני סיין רצה שג'ון יזרוק יותר סליידרס (כדור מהיר שלפתע עושה SLIDE לפני שהוא מגיעמ לחובט), ואז לג'ון היה את ה-ESA הגבוה שלו מאז הגיע לליגה ב-1964, ואז העבירו אותו בטרייד לדודג'רס עבור דיק אלן. הוא ניצח 11 משחקים עבור הדודג'רס והיה לו את % הנצחונות הגבוה ביותר בשתי העונות הבאות. אבל אז אסון.

במשחק נגד מונטריאול הוא הקרע את ה-ULNAR COLLATERAL LIGAMENT, פציעה שעד אז הייתה מסיימת קריירה. הULNAR COLLATERAL היא הרצועה העבה בצבע כסף. האולנה היא העצם המחוברת לעצם ההומרוס והיא עצם הכיפוף והיישור של הזרוע התחתונה (כמובן שהשרירים מבצעים את הפעולות) ואילו עצם הרדיוס לצידה היא העצם המרשה לזרוע התחתונה ולכף היד להסתובב פנימה והחוצה ע"י השרירים (הפרוניטור, הסופינטור, הקרפי אולנריס וקרפי רדיאליס, ועוד). רצועת האולנר קולטרל שומרת על תקנת תנועות הפלקשיון והאקסטנשיון. כשהיא נקרעת, המרפק לא מתפקד כראוי כי אז נפגע מנגנון השליטה נגד רוטציה מוגזמת של הזרוע התחתונה.

דוקטור פרנק ג'ובי, רופא קבוצת הדודג'רס, החליט לבצע ligament replacement surgery  על ג'ון. הניתוח היה ראשון מסוגו: ד"ר ג'ובי החליט להחליף את הרצועה בגיד (מיתר) הנלקח מחלק אחד של גוף האדם. הגיד, שהוא חלק מהשריר בונה את עצמו מחדש. אבל הגיד שניתפר ממלא את מקום הרצועה בצורה מצויינת. היה זה חידוש מדהים ברפואה ורק לאחרונה דוקטור פרנק ג'ובי מקבל את הכבוד לו היה כה ראוי כל השנים.

לניתוח קוראים היום UCL reconstruction – על שם (ULNAR COLLATERAL RECONSTRUCTION, אבל אפילו הרופאים הנאורים בעולם מכנים אותו TOM JOHN'S SURGERY. את הניתוח הזה יעבור Hyun Jin Ryu

בקיצור הכי גדול, טום המשיך לשחק ולנצח 164 משחקים, 40 יותר מאשר לפני הניתוח. ב-2012 לינדסי ברה מהאי אס פי אן, חקרה את הפיצ'רים שמשחקים עתה ובשנים עברו ומצאה שאחד משבעה פיצ'רים במייג'ור ליג עוברים את הניתוח הזה כי בכדורים מסובבים המרפק עושה תנועה סיבובית שהמבנה של האולנה וההומרוס לא מרשים בעצם מבנם (Lindsey Berra of ESPN )

ד"ר ג'ובי וטום ג'ון הפכו לידידים, ו-ESPN ערך עבורם את אחד מה-30-על-30 שלו (for 30 Shorts) להנאתכם וללמידה על התפתחות השתלת חלקי גוף היום במדע הרפואה, להחלפת – או עזרת – חלקי גוף אחרים.:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה מנחם
    ההשקעה שלך בהופס יוצאת מהכלל.
    מתכנן על בת גלים למחר. הלוואי שתהיה רוח טובה.
    מרתק הסיפור עם הניתוח על שמו של תום ג'ונס.
    אתה בטח יודע שיש זמר מפורסם שנושא שם זה.
    שחקנים סופרסטארים פעילים עושים המון כסף מחוץ לספורט (משכורת מפעילות ספורט) אבל גם "מפסידים" המון במרצ'ינס פיראטי. עם על כל חולצה שהקבוצות שלהם מוכרות הם מקבלים כסף, על חולצות עם המספר של הצמפיון שנמכרות באופן פיראטי הם מפסידים. מניח שעל כל חולצה שנמכרת ועליה הם מקבלים כסף יש כמה עשרות "פירטיות" כאלה שעליהן הם לא מקבלים כלום.
    כולם אוהבים את פדרר בגלל זה הוא אולי מלך הפרסומות? 90 מליון על חסויות ופרסומות מול 700K על ספורט נטו? זה הבדל עצום.

  2. תודה מנחם.
    פדרר הוא הספורטאי שמרוויח הכי הרבה מחסויות, למרות שהוא לא שיחק מאז ווימבלדון שעבר, כשלפני תקופתו זה לא היה ריאלי שטניסאי ייכנס לטופ 10 אפילו.

  3. מבין שלל הפציעות שהיו וישנן לי, דווקא כזו לא הייתה לי (אולי בגלל שפיצ'ר בשבילי זו תכונה חדשה למוצר, או מקסימום סרט בקולנוע), תמיד נחמד לקרוא הסבר מלומד שלך בתחום.
    תודה רבה על המעורב

  4. בגלל המהירות של הפאק (הדיסקית), קשה להנות מצפיה במשחק הוקי קרח בטלוויזיה. לפני כמה שנים ניסו טכנאי שידורים להשתמש בפאק מיוחד שמשאיר אחרי שובל אור כך שיהיה יותר קל לעקוב אחריו בשידור. אבל הניסוי לא צלח. אגב, מי שלקח אותי למשחק הוקי קרח הראשון שצפיתי בו בנסאו קוליסיאום (מגרש הבית של האיילנדרס) היה כדורגלן הפועל חיפה ונבחרת ישראל (מקסיקו 70) לשעבר רובי יאנג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט