מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.מדוע קני אטקינסון החליט להישאר בווריורס

תחנת האוטובוסים המרכזית בעפולה, בזמני

חשבתי שאתמול נתתי את כל הסיבות האפשריות להחלטת המאמן קני אטקינסון לוותר על משרת המאמן הראשי של ההורנטס ולהישאר עוזר בווריורס, כדלקמן, כמו שאומרים החברים שלי מבית-שאן:

1)עדיף ראש לשועלים מזנב של אריות

2) ג'וב ללא לחצים מי-יודע-מה. הוא יכול לשבת עתה בחוף אקפולקו עם כוסית טאקילה בשעה שסטיב קאר יוצא מדעתו כי כנראה אין אפשרות להחתים את אנדרו ויגינס בגלל מס מותרות שירושש אפילו מולטי-מיליונר כלייקוב

3) עלו עלי כאן כשכתבתי את הסיבה השלישית, כשכתבתי שהוא מעדיף סן פרנציסקו על שרלוט כמו שבישראל מעדיפים ת"א על עפולה. כאן עלו עלי שאני כבר מזמן לא הייתי בארץ ואין לי מושג לאיזה מטרופוליטן הפכה העיר, מאז שאני זוכר אותה כ-"עיר שכולה בנייני שלוש קומות ללא מעליות בשיכונים בהם שומעים קולות עכברים בקירות המסובבים את המקום היחיד השווה איזכור – תחנת האוטובוסים המרכזית – שם אכלתי את הפלפל הטוב בארץ, ושם קניתי ב-500 שקל מזוה שלם של טייפים של זמרי חתונות, שירים שאני מקשיב להם עד היום בתאווה אמיתית.

סיפור שהיה כך היה: בתי אפרת – היום בעלת 'ATLANTA MENTAL WELLNESS CENTER" – למדה כיתה ט' בניר העמק, שהיה מוסד של ויצ"ו שם פתחו כיתה אמריקאית, וניר העמק (שהיה מין מוסד כמו ביה"ס החקלאי של פרדס חנה פעם) הייתה צמודה לעפולה.

יום אחד באתי לבקר אותה כי היא צלצלה אלי (הייתי אז בשנת שבתון כמרצה בוינגייט) וטענה שהיא צריכה את עזרתי כי אין נייר טואלט בבתי השימוש להתנקות בהם. רק שמעתי ובטלתי את השעור ותוך 40 דקות הייתי שם. כביש הסרגל היה אז חופשי לחלוטין לטוס בו 140 קמ"ש. נכנסתי למשרד ראש ניר העמק ואמרתי לו שאני פרופסור מנחם לס מאמריקה, וגם כתב 'ידיעות אחרונות', ואם תוך שעתיים אין בבתי השימוש נייר טואלט מסוג משופר ולא נייר מחוספס שנקרע ביד ממש בעת ניגוב הטוסיק, מחר הוא ימצא כתבה בעמוד 2 של 'ידיעות אחרונות' כי אני גם כתב שלהם בנוסף להיותי פרופסור עם אף גבוה מאמריקה.

חיכיתי עם בתי ושאר חברותיה לכיתה, ותוך פחות משעה הגיע נייר טואלט. בדקתי אותו והוא היה רך כקטיפה ועבר את האינספקשיון שלי יעני. חיבקתי את בתי אפרת לשלום לנסיעה חזרה לוינגייט אבל הייתי רעב ונזכרתי שפעם המליצו לי על הפלפל בתחנה המרכזית שם שהוא 'הכי טוב בארץ'. עצרתי ובאמת אכלתי פלאפל משמים (מהמילה שמיים) מעולם אחר ממש. בעוד אני תוקע ביס אחרי ביס בתאווה ומתכונן להמליץ מחר ב'ידיעות' על הפלפל הגיע איזה צעיר בן 15-16 עם מזווה – מין מגש גדול – עם קסטות של 'שירים מזרחיים' וצועק 'קסטות אורגינל במחיר מציאה חמש שקל'. תראו, אולי אני אמריקאי אבל אני מכיר זמרים כמו דקלון, בועז שרעבי, שלומי שבת, אלי לוזון, זהבה בן, חיים משה, אביהו מדינה, שימי תבורי ועוד איזה 20 כמו ג'קי מקייטן, ג'ו עמר (מתתי פעם על ג'ו עמר, לדעתי גדול זמרי מזרח הים התיכון!), ליאור נרקיס, עפרה חזה, ליאור נרקיס, וכאלה והנער פתאום מביא לי קסטות של צדוק זוברי, קוקו מאילת, אלקנה מרציאנו, יגל הללויה, חן מאושר,שמעון חנוכה, מיכאל סינואני, נריה חובב, רועי סנדלר, ראובן המלאך וכאלה. שאלתי אותי 'שו אלה'? הוא הגיב "היום זמרי חתונות, מחר זמרי ישראל לארוויזיון המזרח תיכוני'. שאלתי 'כמה לקסטה?' הוא ענה לי 'חמש שקל'. תקעתי מבט במגש ונראה לי שיש בו 120-130 קסטות. אמרתי לנער "מה בקשר לחמש מאות שקל על כל המגש?'. הוא אמר לי, 'רק רגע. צריך לשאול את הבוס אלשווילי'. אמרתי לו לך לשאול את הבוס אבל את המגש תשאיר פה. חששתי שהוא יוציא איזה 20 קסטות מהמגש. הוא ענה 'לא יכול להשאיר לך את המגש עד שאני הולך וחוזר'. ראיתי עוד נער בסביבה וקראתי לו. "קח 20 שקל ותשמור שאני לא גונב קסטות עד שמושיקו (אז כבר ידעתי את שמו של המוכר) חוזר. הילד אמר '25 שקל'. אמרתי הולך. מושיקו הלך לעשר דקות ואמר הבוס אומר 600. אמרתי 500 או כלום (אז כבר ידעתי שכל הקסטות מוקלטות ומזוייפות ולאף קסטה לא הייתה עטיפה אורגינלית. הכל זיוף, אבל מה איכפת לי?). הושטתי לו קרדיט קארד ומושיקו אמר 'קש אונלי'. נתתי לו קש 500, ועוד 20 שקל טיפ. חזרתי לדירה ששכרתי אז ביד אליהו וספרתי 137 קסטות. זמרי חתונות על הכיפאק. אולי כמה מהם גדלו להיות אמני זמר. לא יודע. אבל הבוטום ליין הוא שעד היום אני מאזין לשירים בזמן שאני כותב. יש לי עדיין רדיו ישן עם מיכל לקסטות ושירי החתונות האלה הם הדלק שאני חייב לכתיבה.

אז נחזור לעפולה: לא הייתי בה כבר איזה 40 שנה אז אני לא יודע.

היום הופיעה ידיעה שישנה סיבה אחרת למה אטקינסון לא לקח את הג'וב בהורנטס.

4) FAMILY REASONS. סיבות משפחתיות יעני.

תחנת האוטובוסים הסופר-מודרנית בעפולה היום

2. סטפן, מאנטש אמיתי בכל רמ"ח אבריו, שולח ברכות למאמנו בוב מקילוף מאונ' דוידסון, שהודיע על פרישה אחרי 33 שנות אימון

.ביום בו זכה סטפן קרי בטבעת הרביעית שלו, ובמשחקו חתם את שמו בין עשרת גדולי שחקני ה-NBA מאז ומעולם, הוא לא שכח להודות למאמנו באוניברסיטת דוידסון, שעבר עם סטף וליטש את משחקו בארבע שנות לימוד ומשחק עבור האוניברסיטה הקטנה, הפרטית, והמצויינת הזו.

Curry played at Davidson from 2006 to 2009. He became a household name in his freshman season when he was second in the nation in scoring behind only Kevin Durant. He led the NCAA in scoring as a junior in 2009 with 28.6 points per game before entering the NBA Draft.

3. דריימונד גרין עונה לגריזליס שה-REAL ESTATE בבוסטון הוא יקר יותר מאשר בממפיס

The NBA season may be over, but there could be a budding rivalry growing between the Golden State Warriors and Memphis Grizzlies.

After the Warriors won the NBA championship on Thursday, Klay Thompson called out Memphis’ Jaren Jackson Jr. for a tweet sent during the regular season (video here). Grizzlies reporter KJ Wright responded Friday to Thompson’s comment, saying that the Grizzlies were “really out here living rent free” in the heads of the Warriors. Morant agreed, adding that the Grizzlies likely had “a lot of real estate” in the Warriors’ minds.

Draymond Green rarely misses an opportunity to take a shot at opponents, and he took to Twitter Saturday to respond to Morant.

דריימונד גרין הגיב:

We traded that real estate in @JaMorant the property value was higher in Boston https://t.co/X7Du6zSiZF— Draymond Green (@Money23Green) June 19, 2022

במילים אחרות, התשובה של גרין היא שה-REAL ESTATE בממפיס הוא קטן לעומת זה שבבוסטון!

4. צ'ארלס בארקלי מגיב על ההצטרפות של פיל מיקלסון וג'סטין ג'ונסון לטורניר ה-LIV – ארגון הספונסרשיפ החדש של הסעודים המנסה להתחרות עם ה-PGA, ובקרוב – קרוב לוודאי – גם עם ה-NBA, ומשם אלוהים גדול – אולי גם על הפרימייר ליג

פיל מיקלסון, האמריקאי שהסכים להצטרף ל-LIV עבור 200 מיליון, אפילו לא עשה את ה-CUT ביו אס אופן המסתיים היום בנסצ'וסטס. תשאלו כיצד מיקלסון הורשה לשחק ביו אס אופן. התשובה היא שהספונסרית של היו אס אופן היא הUSGA (יו אס גולף אסושאיישון) ולא ה-PGA

הסברתי את מה שקורה עתה בגולף ב-"מעורב הספורט" שלי מאתמול. בקיצור, הסעודים פתחו מתחרה ל-PGA האמריקאי בשם LIV. ה-PGA הוא ארגון המוגדר כ-TOUR והוא המארגן הראשי והספונסור של טורנירים לגולף בארה"ב וקנדה. ל-PGA משלמות חברות גדולות על פרסום, ומשם הכספים לשחקני הטור, ולהרצה של ה-PGA. כל הטורנירים שה-PGA הוא הספונסור שלהם מכונים "PGA TOURS". הם-הם השולטים ביד רמה על הגולף המקצועני בארה"ב.

לפתע סופר-בעייה שלא ציפו לה, ועוד מהמידל-איסט: הסעודים יצרו טור מתחרה שהם מכנים LIV, והוא מתחרה ישיר ב-PGA. ה-PGA הודיע מיד שכל שחקן הרשום ב-PGA ויסכים לשחק בטורניר LIV יוצא מיד אוטומטית מה-PGA. בינתיים 13 שחקני PGA החליטו לשחק בטורניר LIV שנערך בלונדון השבוע, והשתתפו בו פיל מיקלסון ודסטין ג'ונסון, שני השחקנים מהידועים בטור ה-PGA. סכומי הכסף שהסעודים מציעים הם מטלטלי חושים: 4-5 מיליון למנצח, וכספים גדולים בהרבה מאשר ה-GPA מציעה למשתתפי הטורנירים שלה. כיצד העסק יתפתח איש לא יודע.

הסעודים משלמים סכומי עתק לגולפאי ה-PGA המצטרפים אליהם. נודע שהם שילמו לפיל מיקלסון 200 מיליון להצטרף ולג'ונסון 150 מיליון כדי להצטרף.

תארו לכם שהסעודים, הידועים בפשעי חופש וחרות האדם עד כדי הריגה של עתונאי סעודי שהעז לכתוב על מה באמת הולך בממלכה, פותחים ליגה מתחרה ל-NBA כאן בארה"ב בשם VIL (במקום LIV). הם מציעים לשחקנים כמו סטף קרי מיליארד דולאר להצטרף. לשחקנים כמו ג'ייסון טאטום הם מציעים 750 מיליון להצטרפות, ולשחקן כמו דרק ווייט, נניח, 95 מיליון כדי להצטרף. הם מציעים דראפט משלהם שמשלם ל-60 הנבחרים הראשונים סכומי כסף מיידיים הנעים בין 25 מיליון ל-5 מיליון מהנבחר הראשון לנבחר מס' 60, וישנם 16 אמריקאים מיליונרים המסכימים להיום בעלי 16 הקבוצות בהשקעה של 5 מיליון לקבוצה (כשהסעודים תורמים 10 מיליון משלהם עבור כל קבוצה) ובעלי הקבוצות עושים סידור עם 16 אולמות בערי ארה"ב כסירקיוז, בולטימור, ג'קסונוויל, וכאלה שאין להם קבוצות כדורסל או אפילו הוקי קרח, והן תשמחנה לארח קבוצת כדורסל מקצועית חדשה. הסעודים יתרמו בשנים הראשונות למשכורות השחקנים. הסעודים – בכסף קטן של 3-4 מיליארד דולארים משכיבים את ה-NBA על ברכיה עד שה-NBA נכנעת ומצטרפת ל- VIL כפי שה-ABA נכנעה ל-NBA והצטרפה אליה.

אני לא מגזים כשאני כותב שזה מה שהסעודים מנסים לעשות לגולף.

רוב המדיה היא כמובן נגד כניסת הסעודים לספורט האמריקאי, אבל בדיוק כמו חברות התעופה ממדינות הנפט הערביות המתחילות להשתלט על חברות התעופה האמריקאיות והאירופאיות, הם יתחילו להיכנס – ואז לשלוט – בגולף, ואז בכדורסל, כדורגל, פוטבול ולך תדע מה עוד. אולי אתם חושבים שאני מגזים, אז חכו וראו.

בעוד שרוב המדיה היא נגד המבצע הסעודי, צ'ארלס בארקלי הוא האמיתי היחיד. הוא שלח טוויטר בו הוא כתב:

I don’t judge other people,” Barkley said. “If somebody gave me $200 million, I’d kill a relative to join. I’m serious. They’re saying Phil Mickelson got $200 million, and Dustin Johnson got $150 million. For $150 million, I’d kill a relative. Even one I like.”

5. בראדלי ביל החליט על עתידו בויזארדס. HOWEVER…יש כאן PUNCH LINE

ההודעה שהוא החליט על עתידו בויזארדס התפרסמה בכל אתרי הכדורסל ועתוני מזרח ארה"ב.

אז מה הפאנץ' ליין?

הוא החליט, אבל הוא לא מוכן לפרסם עדיין את החלטתו…

6. מדחי אל דחי…

אתם מאמינים שנפתחה מלחמה בין הניקס לבין הנטס על כרמלו אנטוני בפרי אייג'נסי? מי יציע לו יותר? מי צריכה אותו יותר? בנטס מדברים על 'סופר כוכב' נוסף לקווין דוראנט וקיירי אירוינג. בניקס מדברים על 'הכוכב האמיתי הראשון'. שתיהן מדברות על כוכב שאורו ניכבה מזמן. במקום שיחשבו על עתיד עם צעירים מבטיחים הן חוזרות לעבר העצוב שלהן עם כוכבים זקנים שכבה אורם, והן לא למדו את הלקח.

מה אמר סוכנו?

Melo needs to go to a better team [than the Knicks] where he [will] not [be] a distraction,” the executive was quoted as saying. “If he leaves L.A., Brooklyn is a lot more of a possibility.”

7. "FUCK YOU DRAYMOND"!!!!!

משך רוב המשחק בבוסטון הקהל הירוק החליט לעלות על דריימונד גרין והקריאה בהרמוניה "פאק יו דריימונד" נשמעה בקולי קולות עד 'פנוויי סטדיום'. אמנם גרין טען אחרי המשחק ש"הקריאה ניכנסה באוזן ימין ויצאה באוזן שמאל", חברי קבוצתו המכירים אותו מקרוב טענו אחרי המשחק שאולי הוא מנסה להפחית בהשפעת הקריאה אבל נראה היה שהוא כן נפגע, במיוחד כשאמו הייתה באולם.

לוני החליט להתחיל מחדש בחדר ההלבשה את הקריאה, ושם כשכולם חצי שתויים כולם השתתפו במקהלה, כולל דריימונד גרין עצמו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 143 תגובות

  1. בס"ד
    תודה מנחם.
    מעורב נהדר.. התחנה המרכזית בעפולה, כבר שופצה. אני לא אתפלא אם זו תמונה של הקודמת.
    כרמלו, אפשר לריב מי יתן לו חוזה מינימום, לא יותר.
    וגרים אוהב את הקללות האלו, זה הדלק שלו.

    1. זו אכן הקודמת.
      איזו עיר… שם עשיתי את הטסט היחיד שלי. מורה הנהיגה שלי (שהיה גזען לא קטן) קבע לי בחוכמתו טסט ביום שישי, כי הוא ידע שבגלל העומס ייקחו אותי לחלק מהטסט לכביש הראשי ביציאה מעפולה. יצא לו טוב ואני הרווחתי.
      .
      בעניין אחר – אני עכשיו שוב ברכבת (העמק), וזה מזכיר לי שאתמול בנסיעה מחיפה ישבתי ומאחורי התנהלה שיחה ערה וידענית בין שני חברים על הגמר האחרון, על סטף ועל קליי, ועל עוד נושאים היסטוריים כמו גמרים של לברון או זיכרונות ממייקל וכו'. היה ממש כיף לשמוע שיחה כזו קולחת שמתעסקת במה שחשוב בחיים, ולא בכדורגל או פוליטיקה (-:

      1. נחמד לשמוע.
        אני מצטרף למה שמנחם אמר בקשר לפאלפל – תמיד כשהייתי מגיע לשם הייתי קונה שלוש מנות, כי הייתי מורעב אחרי יום ארוך. היה כיף להתבונן במקפיצי הכדורים באוויר מלהטטים עם הפיתות, ועושים שואו שלם סביב הכנת המנה. זכורים לי פלאפלים מצוינים ובמחיר סביר. (בטבריה כבר היתה לי עסקה שקטה עם מוכרי הפלאפל, קיבלתי הנחה תמורת הזמנה כמותית 🙂 )

      2. ינון, עגל, התמונה הראשונה – עד כמה שזכור לי (ועברו אי אילו שנים) – זו תחנת הרכבת הישנה (ישנה מאוד), לא תחנת האוטובוסים כמו שכתב מנחם. אכן התמונה השניה זו תחנת האוטובוסים הישנה שכל חייל קרבי זכה לבקר בה.

          1. צחוק צחוק אבל לדעתי מנחם צריך לזכור את רכבת העמק (זו תחנה שלה). סבא שלי היה מספר שזו היתה רכבת כל כך איטית שאנשים היו קופצים ממנה תוך כדי נסיעה לקטוף פרחים, וקופצים חזרה ברגע שסיימו.

            1. יכול להיות, לא בטוח. דודה שלי בת 90 ולה יש סיפורים על עליה על הרכבת תוך כדי נסיעה. אבל האחות שלה, בכמה שנים יותר צעירה, כבר לא זוכרת את זה.

            2. סבא שלי עליו השלום מבית השיטה סיפר לי שירד וקטף פרחים תוך כדי נסיעה, וקפץ חזרה על הרכבת.

            3. יפה אז זה לא משהו שסבא שלי המציא! כנראה שלקטוף פרחים מרכבות נוסעות היה אז במודה 🙂

        1. תחנה נוראית. אני זוכר את הקרבות בתור חייל על העליה לאוטובוס עד היום. אברי, בעליה לאוטובוס כולם היו קרביים

        2. אברי
          אני לא מכיר את התמונה הראשונה.
          היא ממש מזכירה לי את המבנה שבו גרו המתנדבים בקיבוץ אצלנו.
          במבט הראשון לא הבנתי איך מנחם השיג את התמונה הזו….

    2. אכן יש תחנה מרכזית חדשה בעפולה. אבל נידמה לי שהפלפל שמנחם ביקר ואכל בו היה פלפל גולני שנמצא ממול התחנה המרכזית הישנה. זהו מוסד עפולאי ידוע שיש בו פלפל אלוהי.

  2. תודה מנחם מצויין, הסעודים יכולים להציע לקרי 100-150 מליון דולר לעונה ולקחת אותו אליהם, בדיוק כמו שהכסף השתלט בכדורגל, מספיק שהם מגייסים את הטופ 15-20 בליגה ועוד שחקנים משלימים, את שחקני הקולג (מציעים לכל ילד שמגיע מהדראפט פי 3 מאשר מה ש NBA מציעה) ותוך עשור הם מתחרים בNBA המטרה שלהם בניגוד לNBA זה לא רווחיות, וכסף זה לא הבעיה.
    .
    בראדלי ביל יקבל קנס אם יודיע על הקבוצה שבחר בה כיום נחכה עוד שבוע.

  3. אחלה מעורב, תודה רבה מנחם. הסיפור על עפולה מעולה!
    .
    הלקח של ברוקלין מהעונה החולפת הוא לגייס את כרמלו? 🤔🤔🤔 אשמח להבין איך הגיעו דווקא למסקנה הזו…
    .
    כל עוד ברדלי ביל לא חותם בספרס אני אקבל בשמחה כל החלטה שלו 😉

    1. אני אשמח להסביר.
      השנה היה חסר להם הגרוש ללירה בשביל לנצח את אלופת המזרח ומן הסתם להגיע לפיינלס ולקבל סיכוי ראוי לזכות בטבעת.
      כרמלו = גרוש. (:

  4. הסעודים בחיים לא ישתלטו על ה NBA כי זה לא איזה חברה שמארגנת משחקי גולף שלאף אחד לא איכפת מהם.
    אם הם ינסו לגעת בNBA זה יגיע לקונגרס ושם ימציאו איזה חוק מסויים שימנע את זה.
    זה כמו לאמר שהסינים יכולים להשתלט על ה NFL כי יש להם הרבה כסף

      1. זה יהיה עסק יקר מאוד (אפילו לסעודים – יש 500 שחקני נבא…), וגם כנראה יצטרך להתקיים מחוץ לגבולות ארהב כי כמו שטראסט אמר האמריקאים לא יתנו לזה לקרות.

        1. אכן
          נכון שבגולף זה יותר קל אבל הם יוכלו עקרונית למשוך כמה שחקנים טובים (גם אם לא סופרסטארים) שירוויחו פי כמה יותר ממה שהיו יכולים במקומות אחרים
          .
          בכל מקרה סה"כ תיקנתי את טראסט כי הכוונה היא לא שישתלטו על ה-NBA

          1. למשוך כמה שחקנים טובים ממש לא יספיק. בלי קשר, יש אופציות יותר קלות שעלו עם השנים (בעיקר על בסיס חלוקת רווחים יותר אטרקטיבית לשחקנים) שגם הן אף פעם לא רקמו עור וגידים.

  5. תודה מנחם.
    אני יכול להבין את אטקינסון, לא תמיד כדאי למהר לעזוב מקום עבודה טוב, בשביל הרפתקה לא ידועה עם יוצר כסף, בארגון שלא הוכיח את עצמו.

    ולגבי הסיפור על עפולה, ישר חשבתי על השיר הזה:
    https://youtu.be/sVoz-rMTnlQ

  6. יופי של מיץ תותים הכנת לס
    אני מצהיר פה שמי שנוגעת בביל הולכת לאכול לקרדה,הוא שנורקל מהלך וקלוריות בלי טעם.
    לא קיים הטיטול שיעזור לשיקוצון הזה,לא סובל אותו.
    חולה על ברקלי,תמיד,גם כשהוא מקשקש הוא אמיתי.
    לא מבין את הנטס\ניקס,אבל סבבה,אולי זה קיירי\דוראנט עושים פאסיב אגרסיב,מתאים לזוג הזה.
    כל מהות הקיום האמריקאי הוא סביב תחרות,כסף.ושוק חופשי,שה PGA יתחרו ……… SHOW ME THE MONEY בכיינים

    1. אחרי שברוקלין הביאו בטרייד את צלף העל בן סימונס שלפי השמועות מסוגל לקלוע כבר ב40% מקו העונשין הם הבינו בפלייאוף שמה שחסר להם זה הגנה והחליטו על כרמלו אנתוני. ברוקלין לא יגיעו לשום מקום עם צמד הדבילים.
      .
      דוראנט אולי השחקן הכי כשרוני שדרך על הפארקט, אבל GM הוא לא, לא כולם לברון. בשביל שברוקלין יצליחו הם חייבים לעבות את הסגל בשחקני הגנה+ מנהל משחק + מאמן, וכבר ידוע לכולם שקווין דוראנט לא רוצה אף אחד מהם. אגואיסט שרק יודע לזרוק לסל ורוצה לנצח בדרך שלו.

        1. ממש לא מסכים עם המשפט האחרון: ״ וכבר ידוע לכולם שקווין דוראנט לא רוצה אף אחד מהם. אגואיסט שרק יודע לזרוק לסל ורוצה לנצח בדרך שלו.״
          .
          ברוך אתה מדבר מתוך משקפיים מטעטעים עם הרבה רגשות עצורות.

          1. לא איזה רגש, מה לא נכון בזה? רוצה לנצח רק בדרך שלו, הרי הוא בחר את נאש כמאמן ועזב את גולדן סטייט מסיבה מאוד מסויימת.
            .
            המשפט שרק יודע לזרוק לסל נשמע לא טוב, אני ארחיב קווין דוראנט הוא ציט של המשחק יש לו כל סקיל בספר המהלכים וקליעה חלקה כתחת של תינוק תוסיף על זה אורך בלתי נגמר וצעד ראשון מהיר כברק+ סיומת נפלאה בצבע… מה שאין לו זה רצון לשחק במשחק הקבוצתי/ הבנת משחק ראינו אותו בפלייאוף מול בוסטון זורק על דאבל טים במקום להוציא מסירה פשוטה.

            1. יש לו הרבה רצון לשחק משחק קבוצתי, לכן הוא בחר לעבור ללוחמים, אבל בגלל שהוא ציט של המשחק ויש לו אגו גדול יותר מהרצון לשחק כדורסל קבוצתי הוא בחר לעזוב. זה לא שחור ולבן זו כוונתי

            2. דוראנט הבהיר למה הוא בחר לעזוב את הווריירס. אבל למי כאן באמת אכפת מה הוא אמר בנושא.

  7. קראתי שלשום שאטקינסון קיבל קידום מגולדן לעוזר בכיר,
    חחחחחח בטח אחרי שיחת הכנה עם מייקל שמפנטז כל עונה מחדש על הצלחה,
    הוציאה לבן אדם את החשק

  8. קני אטקיסון בהתנהגות פשוט בזיונית שלדעתי תפגע לו בסיכויים להיות מאמן ראשי בליגה, ההתנהגות שלו זה X ענק לכל בעל קבוצה. אחרי שהסכמת לתנאים וסכימת חוזה ואמרת כן פתאום מתגלות ״סיבות משפחתיות״, אין מצב שהוא לא דיבר עם אשתו והילדים שלו לפני שהחליט על הצעד הזה.

    1. אולי הוא חיכה להצעה קונקרטית לפני שניגש לאישתו, וברגע שניגש היא שמה עליו וטו (לגיטימי בהקשר של משפחה וילדים במיוחד שמדובר על העברת הילדים ממסגרת חינוכית נהדרת למסגרת לא ידועה בפאקינג שארלוט)

      1. הוא לא חיכה להצעה קונקרטית, הוא הסכים כבר להצעה (אומרים בפירוש שהוא סיכם הכל ואמר כן) זה ההבדל הגדול זה נתפס באור שלילי, קשה לי לראות אותו לא מתייעץ איתה לפני זה.

        1. ייתכן גם ואישתו הייתה מעורבת בכל התהליך, בסופו של דבר המשפחה קודמת לכל, זכותם להתחרט, ואני דווקא רואה את זה באור חיובי

        2. ברור שהמשפחה קודמת לכל, אני חושב שזה תירוץ כדי לא לצאת באור שלילי כל כך (הרי הם היו מעורבים בהחלטה אחרי זה הוא לא היה אומר כן בהתחלה), בעלים בליגה לא רואים את זה בין טובה ובצדק.
          .
          גוש מקדניאלס זה דוגמא מצויינת לקח לו 4 שנים לקבל שוב הזדמנות כמאמן ראשי אחרי שביטל את הסיכום עם הקולטס וזה למרות שהוא היה המתאם התקפה של הפטריוטס ואולי המועמד הבכיר בליגה. קני אטיקסון לא כזה

          1. ייתכן וזה תירוץ, אני משתדל לתת לאנשים את המוטב שבספק, בוודאי לאנשים הם חלק מצוות מצליח, בוודאי שאיני מכיר אותם, או שלא נתנו לי סיבה להאמין אחרת

          2. מסכים ברוך, זה (כנראה) משהו שימנע ממנו להיות מאמן ראשי בשנים הקרובות. מקדניאלס זה מקרה יותר קיצוני כי כבר הכריזו עליו בקבוצה אבל הוא גם יותר מבוקש וכפי שרשמת זה הרתיע קבוצות למשך הרבה שנים
            .
            שרת, אם אתה מסכים לחוזה אז כבר עברת את שלב המשפחה.. להגנתו הוא לא *חתם* עליו אז כמה זה נתפס כבעייתי אני לא יודע

  9. מנחם , הסיפור עם מגש הקסטות מזכיר נוסטלגיה במיטבה כשהייתי מגיע לתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. כל חנות שניה מוכרת פלאפל ומוסיקת קסטות ברקע. טחינה וחמוצים לצלילי זוהר ארגוב ,דקלון ומרגלית צנעני זה שילוב מנצח .
    אני לא יודע באיזה ליגה משחקת הפועל עפולה ( מאז הפרישה של בועז ינאי ) , אבל אם הם יקראו לאטקינסון הוא בטוח עוזב הכל ומגיע . אולי גם ברדלי ביל הדביל .

  10. יש הבדל גדול בין גולף לכל אחת מארבע הליגות הראשיות בארה"ב. בגולף (כמו בטניס) עיקר הרווח של השחקנים הוא מפרסים והם לא קשורים בחוזים ארוכי טווח כמו בליגות. הסעודים יכולים לנפנף לקרי בכמה כסף מול האף שירצו, הוא מחוייב חוזית לשחק עוד 4 שנים עבור ג"ס. כמוהו רוב הכוכבים. רק חלק קטן נמצא בסטסטוס חופשי מחוזה כל סוף עונה. היו בעבר נסיונות ליצור ליגות מתחרות אבל אף אחת לא הצליחה להחתים מספיק כשרוננות כדי לשרוד.

    1. הנקודה היא שהם יקימו ליגה שלא תלויה בשום מפרסם או ספונסר כי יש להם מספיק
      הן יגידו לקרי שהאחרי ה4 שנים שיבוא אליהם ויקבל פי 13.6 וכן אני יודע שהוא בן 34, כוונתי שכל כוכב ידע 'אם הוא מסיים חוזה הוא יכול לקבל זליון דולר בליגה מתחרה…וכל ילד שנרשם לדראפט יעדיף להירשם לדראפט שלהם. 5 שנים אחר כך ויש להם אחלה ליגה שבעולם

  11. תודה2X מנחם
    נצטרך לחכות ולראות את מי יחתים מייק בפוסיקט.
    לגבי התחנה ה"חדשה" בעפולה, אני מכיר אותה הייטב מסוף שנות השמונים ותחילת התשעים.
    השתמשתי בה כמה פעמים בשנה כשהייתי נוסע עם חברות וחברים לטייל בצפון.
    גם זכרונות רומנטיים כמובן. התחנה הזו עברה כמה שיפוצים במהלך השנים אבל נשארה דיי דומה למה שהיתה כולל פלאפל (לא משהו לספר לחברה-לפחות בשנות התשעים המוקדמות).
    לא ייאמן שעדיין יש קופצות על כרמלו קלימרו אבל ברוקין וניקס מתאימות לו, הוא חוזר הביתה….
    טייטום רואה בבראדלי ביל אח גדול והצהיר הרבה פעמים שהם עוד ישחקו ביחד….
    האם ייפגשו בעוד מספר שנים ב LA?….
    אההה ודבר באמת אחרון, כתבת על קסטות ומוסיקה מזרחית?
    בארץ יש שני סיטקומים אותם גיליתי בשבועות האחרונים. אחד נקרא שנות השמונים והחדשה היא שנות התשעים.
    אז אני שם פה לינק. אולי יצחיק אותך.
    https://13tv.co.il/featured-series/shnot-hashmonim/

  12. כרגע, זה ממש לא פשוט יהיה ליצור התארגנות חדשה במקום ה-nba
    שחקנים על חוזה לא יכולים פשוט לעבור לליגה מתחרה,
    ואחוז השחקנים הבכירים עם חוזה מסתיים פשוט לא גדול מספיק.
    .
    אבל זה לא חלום באספמיה –
    יש רגע בזמן בו בהחלט ניתן לערער את הליגה וזה עם תום החוזה הקיבוצי בין ארגון השחקנים לבין הליגה.
    בסיטואציה בה נוצר סכסוך (כמו השביתה האחרונה),
    שום דבר לא מונע ממי מהשחקנים להתאגד תחת איזו מטריה שהם רוצים.
    כולל סעודים.
    .
    האם זה יקרה?
    בסבירות גבוהה לא.
    אבל זה מנוף משמעותי שרק יחזק את כוחם של ארגון השחקנים בכל דיון מול הליגה.

      1. כן, ככה זה למשל כשיש סכסוך ב-NHL
        .
        אם אני לא טועה זה כיוון שהחוזה באופן רשמי הוא בין השחקן לליגה אבל אני לא בטוח בכך

  13. טוב לראות שיש מי ששומר על כבודה של עפולה באתר הזה.
    ותגידו מה שתרצו על בארקלי, האיש משעשע. יש לי כמה קרובי משפחה שהייתי מוכן להיפטר מהם גם בשביל סכומים הרבה יותר נמוכים.
    תודה רבה על המעורב המעולה

  14. יופי של מעורב.
    סיפור מצוין על הקלטות. מבין את התחושה. בסופו של דבר נשארתי עם הרבה מוסיקה שכיף לי לשמוע והיא קלאסיקה בשבילי למרות שאף אדם אחר לא מכיר אותה או כבר לא זוכר אותה. בזכות הרשתות החברתיות לפעמים מוצאים אדם מהקצה השני של העולם שהמוסיקה הזו עשתה לו את אותו הדבר…
    .
    כרמלו אנטוני – אני מבי ןאת הקאמבק לניקס. סוג של מופע נוסטלגיה שיביא צופים, זה יופי בעונה גרועה ואם הם ייתנו עונה טובה יהיה אפשר להחליט לפי ההשתלבות שלו.
    הנטס קבוצה עם שאיפות ועל הנייר הם עדיין סופר-טים (בעיקר על הנייר) – להביא את כרמלו זה להמשיך לעשות מאותו הדבר שלא הביא אותם לשום מקום עם בלייק גריפין ואולדריג'.

  15. האמת היא שהפלאפל האמיתי שצריך לדבר עליו בעפולה זה "פלאפל הנשיא" שהיה בערך 150 מטר מהתחנה. פלאפל טעים בטירוף. הוא היה מקפיץ את הכדורים יותר ממטר באוויר ו"קולע" אותם לתוך הפיתה הפתוחה שהחזיק. היו לו קליעות מטורפות סטייל סטף. [עד שהסתכלתי פעם על התקרה שלו וראיתי את כל אלו שנמרחו שם. ואז הבנתי שבאחוזים אפקטיביים הוא קרוב יותר לווסטברוק…]

    1. כן הפלאפל השני הכי טוב בעפולה.הראשון אני לא זוכר את שמו אבל נמצא בסימטה מהרחוב הראשי.לא מפורסם כמו הנשיא או גולני אבל יותר טעים מהם

  16. מאמר יפה .

    לא הייתי בשארלוט , אז לא אכתוב מה שאני לא יודע .
    אבל עפולה היא חור תחת ( סליחה על השפה ). ולא בגלל המיקום או הגודל . לא תואר ולא הדר לה.

  17. בכדורגל הקטארים בחנו כבר את האפשרות להקים ליגה מתחרה. מלבד כמה כוכבים מזדקנים וקומץ דרום אמריקאים שבאו לדפוק קופה לפני הניסיון האירופאי. המסורת הקהילתית בת מאה השנים וזה שבסיס האהדה הוא סביב קבוצות חסמה את הרעיון הזה עוד בתחילתו. אז הקטארים והסעודים עברו לתוכנית ב' וקנו את הקבוצות האירופאיות עצמן. לצערי, נתנו להם.
    הדבר שיכול לעזור ל-NBA אל מול כוח עולה חדש מהמזרח הקרוב זה לדעתי דווקא איגוד השחקנים. הם פיתחו שם תרבות של סולידריות יחסית שאין בכמעט אף ספורט אחר, לפחות ברמה שכזו. זאת לעומת סבב ה-PGA שם המתחרים הם קבלנים פרטיים. אולי כל שחקן יכול להרוויח יותר בקטאר, ואני לא אתנגד אם השחקנים יקבלו יותר אחוזים מהרווחים בעקבות תחרות חיצונית, אבל אם איגוד השחקנים חכם הוא רואה את היחס של קטאר לשחקנים הכדורגל. איך הם דוחפים למונדיאל כל שנתיים, להוסיף עוד ועוד משחקים, לסחוט כל שריר של הכדורגלנים עד הטיפה האחרונה כאילו הם עושים פארודיה על ת'יבודו. אין שם שום שמץ של הערכה לעובדים, לא משנה כמה הם מרוויחים. והאיגוד צריך לדאוג שכל אחד ואחד מהשחקנים יתנגד לזה. השאלה אז תהיה אם קטאר יסכימו לאפשר מקום לאיגוד שחקנים בצד שלהם, ואז זו הזמנה לשחקנים להיאבק על עוד כמה זכויות.

  18. מעניינים הסיפורים שמתייחסים לעפולה כמו אל העיר הגדולה. מרגיש לי כמו עולם מקביל.
    עבורי עפולה נעה בין החור שבקצה הסרגל, לעיר השנואה ביקום כי היא התחנה הגדולה שמסמלת שאני עוד רגע חוזר לבסיס המגעיל בעולם ובחזרה לסתם מקום בדרך לטיולים בצפון כשמצליחים לגרור אותי לאחד.

    1. היא גדולה למי שגר באיזור שלה. כמו שערים אחרות הן רק תחנות מעבר בדרך ליעד כלשהו, גם אם הן מאוד גדולות. בשבילי באר שבע הייתה תחנת המעבר לבסיס, בשביל הרבה אנשים באיזור זו עיר אוניברסיטאית או המקום שבו הם דואגים להרבה צרכים.
      אל תשאל מה טבריה מהווה בשביל קיבוצים באיזור או אפילו בשביל תושבי רמת הגולן.

      1. כן, ברור.
        הקטע שכנתנייתי שתמיד הסתכל על תל אביב בתור העיר הגדולה ועל נתניה כחור קטנטן, משונה לי קצת לראות את היחס הזהה למרות סדרי הגודל השונים.

        1. פרפקטיבות חדשות זה חשוב.
          עכשיו כשאני רואה את הכינוי שלך אני הולך להרים לעצמי בלי בושה… קראת את מופע המחצית שלי על פחיות?

            1. דיברתי על הקנקן ולא על מה שיש בתוכו

            1. אני שמח שקראת
              🙂
              מעניין מה יהיה השם הבא…

            2. אה, לא כתבתי שגם נהניתי? כי גם נהניתי.
              זמן זה פשוט מצרך יקר היום (על מי אני עובד? אני מוכר אותו ממש בזול לאחרים).

            3. איזה כיף שנהנת!
              קרפה דיאם

    2. החור שבקצה הסרגל? כנראה שאתה עוד פריבילג לבן מהמרכז (סמיילי). בתור חייל, בשבילי העיר סימלה שיבה הביתה. והבית בעמק הוא החור האמיתי.

      1. עגל כתבת יפה. גם לי היא זכורה מאותה סיבה. מתעוררים מהשינה באוטובוס, מנגבים את הרוק מהפה/סנטר/כתף של זה שיושב לידך ורואים את עפולה מצומת מגידו – א סייט פור סור אייז.

  19. מנחם, תודה רבה. הסיפור על הביקור בניר העמק, יחד עם חוויות הפלאפל בעפולה, הוא חזק ביותר.
    עפולה גדלה משמעותית בעשור האחרון, עם הקמת השכונות החדשות (רובע יזרעאל וכו'), שמשכו אליהן אנשים רבים מן הערים השכנות (נצרת עילית, למשל) והנחת מסילת הברזל לחיפה. החום והצפיפות מעולם לא משכו אותי ואינני אוהב להיות שם. מעדיף בהרבה את נצרת עילית.

  20. הסיפור על הקסטות הזכיר לי את הביקור הראשון שלי בתור חייל בתחנה המרכזית בתל אביב. ניגש אליי מוכר דיסקים והציע שלושה בחינם. נעניתי, כמובן, בחיוב, אך שיניתי את דעתי כשנשאלתי אם מצוי ברשותי כרטיס אשראי.

  21. אחלה מעורב
    בארקלי כהרכלו כוכב
    הסיפור על הקסטות זהב
    וכרמלו צריך לשחק בפניקס כי כמו עוף החול… שוב נולד כוכב…..
    🙂

    1. פורטלנד בהחלט יכולה לשים חבילה אטרקטיבית עבורו (כל חבילה עם סימונס בפנים אני מניח שתשקל בחיוב). יכול להיות דיל נהדר לשתי הקבוצות.

  22. תודה מנחם. מעבר לפלאפל, התחנה המרכזית והפיצוחים – עפולה זאת עיר שמבינה כדורסל.
    ארז אדלשטיין אימן שם בנוער והתחיל משם את הפריצה שלו. לדעתי גם שיחק שם בנוער.
    דיוויד אנקראם שיחק שם בשנות ה-90 והיו תקופות שהאולם הקטן בעפולה היה מלא במשחקי הבית.
    עבדכם הנאמן שיחק שם בשנת 96 בליגה השלישית.
    עפולה עלתה באותה עונה לליגה השנייה שישה מחזורים לפני הסיום. השאירה לליגה אבק.
    הכוכב הראשי היה אנדריי זאלינבבא הסרבי/בוסני ולצדו בחמישייה שחקו אמיר הירשברג ,אוסקר גוט, חיים רובין ועבדכם הנאמן.
    המאמן היה רונן אידל שאימן לפני כן את הפועל גבת בליגת העל עם איניס ווטלי הנהדר.
    עפולה שלנו שיחקה כדורסל שהקדים את זמנו – ההתקפה כולה התבססה על ווריאציות מפתיחה של פיק אנד רול, כאשר לרוב זלינבבא חוסם ומתגלגל. הוא היה אתלט על וקלעי מצויין. את תפקיד המכדררים חלקנו הירשברג ואנכי, כאשר גוט ורובין (והמחליף הצלף שי אביטן) מחכים לכדורים בפינות. כולם קלעו שלשות. כולם היו מאוד חכמים (על עצמי אני לא יכול להעיד). רובין היה סנטר קלעי עם אור ירוק לזרוק מהשלוש.
    כאמור – הפסדנו משחק אחד כל העונה (דווקא בבית) ועלינו ליגה בקלות.
    היו ימים…
    🙂
    ואנקדוטה לסיום – המשחק האחרון היה בכפר סבא (חוץ). נתתי משחק טוב למרות שהמשחק לא היה חשוב, כי רציתי לעבור למרכז וזו הייתה הזדמנות מבחינתי "להתקרב" (עד אז הייתי מוכר בעיקר בצפון). ואכן שחקתי בכפר סבא בשנה אחר כך.
    המשחק הגיע לווינר שוט. בזכות ריבוי הניצחונות, היו לנו בונוסים יפים מאוד (פעם החוזים כללו בונוסים שגדלו לפי מספר ניצחונות. היו גם מענקי עלייה שמנים. דרך טובה להתפרנס הייתה להיות "קבלן עליות"). לאנדריי זלינבבא היה בונוס גדול מאוד על המשחק (החוזים אז היו "נטו" והדולר גבוה אז זה היה אחלה.) גם לי ולאחרים היה אחלה בונוס על המשחק. אנדריי התחנן שאתן לו לקחת את הזריקה האחרונה. מתוקף מעמדי באותו משחק, הכדור הגיע אלי כדי לקבל את ההחלטה. לא נתתי לו
    🙂
    הפסדנו
    🙂
    אבל נשבע לכם שעשיתי אין-אנד-אאוט חחחחח
    למזלי נשאר לי כוח לברוח ממנו בסוף המשחק, הוא היה גדול וחזק, וכועס מאוד

            1. + 11
              היה הבטחה ענקית, אתלט אדיר עם תנועה וקליעה וכדרור והכל. לא פרץ.
              הגיע למכבי אחרי עונת ההתאזרחות בעפולה (החוק הבוסני או משהו כזה).
              דרק שארפ – לא להאמין – עבר עונה דומה במגדל העמק – שני מטר משם. גם עליו יש לי סיפורים. אולי לפעם אחרת.

            2. אני זוכר ששארפ היה סקורר רצחני במגדל העמק. צודק?
              גם זכור לי שהיה שחקן שקלע פעם 100 או 101 נק' בליגה השנייה.
              זה לא היה שארפ נכון? (אם אתה זוכר את האירוע)

            3. כן הוא היה תופר שם אבל ה-101 זה לא שלו. זה יובנקס מול נערי ביתר רמת גן.

            4. ג'יי ג'יי יובנקס של רמת גן – סקורר רצחני מכונת נקודות יפה שאתה זוכר אותו גילרי – כשהיינו בצפת שחקנו נגד רמת גן הזו בגביע

            5. זה היה ממש קטע מביך עם בית"ר באותה עונה. עוד כתם שחור בתולדות הכדורסל שלנו.

            1. "לא יכול להיות שהראש של מראדונה יותר גבוה מהידיים של שלטון"

            2. 😂😂😂

      1. צודק זה היה ההפסד השני. במשחק האחרון.
        חחחחחחח יניב – לגמרי – אם היה אז צנטרישוט הייתי יושב שם כל הקיץ לחשוב על מה שעשיתי

    1. מצויין דה שוט. צריך לעשות על ההליגות הזוטרות של אותן ימים סרט. עם כל הבלאגן שחגג שם, אני זוכר שהיה שם גם כדורסל ישראלי די טוב מול אולמות מלאים עם אוהדים שאשכרה הזדהו עם השחקנים. או שאולי זה שוב אני עם הנוסטלגיה שלי שרואה דברים באור ורוד מידי, לא יודע, אבל ככה אני זוכר את זה.

      1. היו משחקים אש בליגה השנייה ומשחקי עלייה בליגה השלישית – אתה צודק. בצפת של נאקיץ' האולם היה קטן ודחוס – בעונת העלייה אי אפשר היה להכניס סיכה. בליגת העל עברו לאולם חדש.
        .
        גוגו – חחחחח – צודק

    2. זוכר את רונן אידל. הוא היה לדעתי מורה לנהיגה במקצועו.
      אני זוכר את הדרבי החם של עפולה מול גבת העמק בקרבות הירידה… היה 11 הפרש לעפולה שתי דקות לסוף, ואז יואב קדמן וג'וני דלזל התחממו וקלעו כמה שלשות, הגענו להארכה והורדנו את אנקראם ליגה…

      1. צודק ינון!
        שכחתי אני לא בסדר (הגיל הגיל)
        גור פורת העפולאי היה אז ילד והיה בורג חשוב בקבוצה שהזכרתי. שחקן 7/6 שיחק הרבה ותרם הרבה. גם שי אביטן היה עפולאי
        הקהל היה מאוד מחובר בשנים הללו

    3. מעניין מאוד, דה שוט. תודה רבה. גם כיום יש לעפולה מחלקת נוער טובה מאוד. למעשה כל האיזור – שכולל את גלבוע, עפולה ועמק יזרעאל – מצטיין בכדורסל.

      זכור לי שראיתי את בועז ינאי, אי שם בשלהי שנות ה-90, באולם הכדורסל בנצרת עילית. שיחק בקבוצה המקומית, מסתבר.

      1. תודה אלכס בועז ינאי סיים את הקריירה בקבוצה בעמק בגיל 50 לא זוכר בדיוק איזו. בגדול אתה צודק.
        .
        צפנת האחים שמר שיחקו בגבת. עם אורן שיחקתי בגליל. איש אדיר חכם שנון ומאוד מצחיק. כולנו מאוד אהבנו אותו

  23. אחלה מעורב
    התמונה הראשונה היא התחנה המנדטורית
    הזיכרונות שלי מהתחנה המרכזית דווקא מהשירותים. היה צריך שם מגפיים בשביל לעמוד בשלוליות פיפי. ולמרות זאת- היית חייב לשלם בכניסה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט