סיכום רבע גמר הצ'מפיונס וההשלכות להמשך העונה / אהרון שדה

לאחר שלב שמינית הגמר המאכזב והנמשך כתבתי שנראה לי שהחל מרבע הגמר נראה שיפור  (בגלל שזה באמת צמוד ובגלל שתוך שמונה ימים יסתיים שלב זה). נראה ששלב רבע הגמר החזיר את הכבוד לצ'מפיונס והחזיר את החשק לחובבי הכדורגל.

1. כמה מילים על המודחות :

אשר למנצ'סטר יונייטד אני חושב שלמרות שהיא הודחה היא נתנה סיבות לאופטימיות: היא נתנה פייט יוצא מן הכלל ולא צפוי לאלופת אירופה . מנצ'סטר לא תהיה (כנראה) בעונה הבאה בצ'מפיונס וזה כישלון גדול .הרבה מדברים על מויס וחושבים שהוא צריך ללכת הביתה. אני חושב שדווקא לאור ההופעה המכובדת בצ'מפיונס השנה (מנצ'סטר נתנה קמפיין טוב לאורך כל העונה למעט אותו המשחק באתונה), מגיעה למויס הזדמנות נוספת  .בשנה הבאה לאחר שהוא חווה את קשיי ההתאקלמות ולאחר שניתן יהיה לבנות את הקבוצה בשקט ניתן יהיה לשפוט אותו . בהזדמנות זו צריך לזכור שאתמול למעשה תם עידן בקבוצה. הקבוצה צריכה לעבור שינוי גדול מאד וייתכן שזה לטובתה להיות שנה מחוץ לבמה המרכזית.

שבחים רבים מגיעים גם לדורטמונד ולמאמנה הנפלא קלופ: דורטמונד כמעט סגרה פער שנראה בלתי אפשרי תוך תצוגת כדורגל יוצאת מן הכלל. אלמלא ההחמצות הם היו יכולים לעשות זאת .וכאן חייבים להזכיר שלגרמנים היו חסרים שחקנים  רבים במיוחד במשחק הראשון .. בקיצור יש למה לצפות בשנים הבאות.

בפריז האכזבה גדולה מאד – שוב שנה שנייה ברציפות שהיא מפסידה בגלל שיטת שערי החוץ , הפעם היא גם השמיטה שני שערי יתרון וחטפה שער בדקות הסיום (87). בנוסף התלות של הקבוצה בזלאטן נראית מוגזמת ולא פחותה, וייתכן שאף גדולה, מהתלות של ריאל ברונאלדו או אפילו של ברצלונה במסי. גם זלאטן מאוכזב מאד. הוא כבר לא ילד והשנה נראה שהיה לו צ'אנס יוצא דופן. לא בטוח שהזדמנות שכזו תחזור לו בעתיד.

אשר לברצלונה,  גילוי נאות: אני חובב של הקבוצה הזו (מאז ימי רומאריו  העליזים ). איני יודע אם מה שאני חושב משקף את דעת האוהד המצוי אך אני חושב שההדחה הזו לא איומה ונוראה לברצלונה.

ראשית, אין מה לעשות זו כבר לא אותה קבוצה וצריך להכיר בכך .ההגנה הייתה חייבת לעשות שינוי קיצוני בקיץ וזה לא קרה ואולי עכשיו יבינו זאת.  שנית,אם כבר להפסיד עדיף לקבוצה כמו אתלטיקו .זה עדיף מאשר עוד הפסד למוריניו או למינכן ופפ וכמובן מהפסד ליריבה הגדולה  ממדריד.  שלישית, לאור פציעתו של ואלדס ופציעת פיקה לדעתי מינכן וכנראה גם ריאל מדריד היו מביסות ללא תנאי את ברצלונה הזו …ככה שההפסד היה מינימלי וסביר בהחלט.   רביעית, ברצלונה תיוותר במאבק הליגה (ומשחק גמר גביע המלך) …עד המחזור האחרון מול קבוצות קטנות יחסית . איתן ברצלונה תוכל להתמודד ואז היא תגיע למשחק עונה במחזור הסיום מול אתלטיקו לאליפות שבהחלט אפשרית (נרחיב בהמשך).

ויקטור ואלדס. היה חסר לברצלונה,

2. וכמה מילים על העולות :

במדריד ובמינכן צריכים להיות מודאגים : ריאל אכזבה לחלוטין למרות העלייה והיא מעוררת שאלות קשות לגבי יכולתה ללכת עד הסוף. מינכן קיבלה את הקבוצה הכי קלה על הנייר והסתבכה לא מעט .אמנם היא עם הכרטיס לחצי הגמר אך היא עוררה לא מעט סימני שאלה.

בצ'לסי  יכולים להיות מרוצים מאד אחרי עוד קאמבק מהסרטים.

ואילו אתלטיקו מדריד  סיפקה את העלייה המתוקה והמרגשת ביותר .

רציתי לדבר בעיקר על דייגו . הנה דוגמה לשחקן שמוכיח כמה הכדורגל הוא הפכפך ואיך ניתן להיות יום אחד למטה ויום אחד למעלה וחוזר חלילה. דייגו יחד עם רוביניו היו הכוכבים העולים בברזיל  לפני כעשור . אם תרצו הם היו הנאיימר של העשור הקודם. בגיל צעיר מאד הם סחפו את סנטוס לצמד אליפויות  של הליגה בברזיל.(2002 ו 2004 ). רוביניו אמנם היה שם טיפה יותר גדול ועבר לריאל מדריד, אך גם על דייגו היו קופצות  לא מעטות (במיוחד לאחר שהיה שותף לזכייה בקופה אמריקה של 2004).  בסופו של יום הוא עבר לפורטו שהייתה אלופת הצ'מפיונס דאז. דייגו התאקלם לאט בפורטו והיה שותף לאליפות בשנת 2006. משם הוא עבר לורדר ברמן הגרמנית בה הוא החל לפרוע שטרות ובגדול: הוא סחף את קבוצתו לזכייה בגביע הגרמני ולגמר גביע אופ"א דאז (והפסד לשחטיור ) תוך שהוא מוכתר לכדורגלן השנה בגרמניה.

לאור הצלחותיו בברמן ולאחר עוד זכייה בקופה של 2007 עם ברזיל וזכייה במדליית ארד באולימפיאדת בבייג'ין  הוא נרכש בקיץ 2009 ע"י יובנטוס תמורת 25 מיליון יורו. ביובנטוס הוא נכשל באופן מחפיר ועזב את הקבוצה כעבור עונה למרות שהחזיק בחוזה לארבע שנים. כעבור עונה הוא נמכר לוולפסבורג הגרמנית במחיר הפסד של כמעט 10 מיליון יורו ( נמכר ב15.5 ). מאז הוא שייך לקבוצה הגרמנית אך הוא לא מצליח לשחזר את יכולתו הנפלאה בברמן. בספטמבר 2011 הוא הושאל לאתלטיקו מדריד והופ… פתאום הוא חזר לעצמו ! הוא נתן עונה אישית נפלאה שהסתיימה בזכייה בליגה האירופאית לאחר ניצחון 0-3 על בילבאו בגמר. הוא כבש את השער השלישי ..ואז שוב הוא חזר לאפרוריות בוולפסבורג. לאחר שנראה שהוא נעלם לתאום הנשייה, כמו חברו הטוב רוביניו, הוא זכה לחבל הצלה ממש ביום האחרון של חלון העברות בינואר.    את החבל זרק לו דייגו סימונה ממש ברגע האחרון שעות ספורות לסיום תום מועד העברות. באותה העת הרכישה לא הובנה סוף כל סוף אתלטיקו רצה כמו שצריך בכל החזיתות . אך הנה כעבור כחודשיים הכוכב הגדול דייגו קוסטה נפצע וכן טוראן הקשר הטורקי. ואז קיבל דייגו את הצ'אנס והוא החזיר בשער נפלא ויוצא מן הכלל מול ברצלונה שלמעשה עשה את ההבדל ,שער  שממשיך את העונה הקסומה של אתלטיקו מדריד. מי יודע אולי הקמבק הזה יסתיים במקום בסגל של נבחרת ברזיל במונדיאל.  דייגו כאמור היה שותף לשני זכיות בקופה אמריקה ולמדליית ארד אולימפית במדי נבחרות ברזיל. במונדיאל לעומת זאת הוא לא זכה לשחק. בשנת 2006 הוא סבל מעונה מורכבת בפורטו ובשנת 2010 הוא חווה עונה רעה במיוחד ביובנטוס. דווקא עכשיו בגיל 29 הוא עשוי לראשונה לשחק במונדיאל ועוד מונדיאל ביתי עם סיכוי מוחשי להניף את גביע העולם.    איך שגלגל מסתובב….

דייגו. איך שגלגל מסתובב לו…

2.מבט להמשך העונה בצ'מפיונס

נותרנו למעשה עם שש אפשרויות לגמר . מחר לאחר ההגרלה (יום שישי בשעה 13.00 ) נשאר עם 4 אפשרויות לגמר ועוד שני מפגשים מעניינים בחצי גמר.

כל מפגש מכאן ואילך מכיל בתוכו אנקדוטות מעניינות ובכל זאת דומה שכל משחק שבו תהיה מעורבת ריאל מדריד יהיה מעניין מאד.

בשורות הבאות נדבר על כל האפשרויות וניתן את הדגשים המיוחדים.

אפשרות המפגשים ללא ריאל מדריד:

1. צ'לסי –אתלטיקו מדריד.

באופן יחסי אולי האפשרות הפחות מעניינת …אך בואו ותראו כמה זה בכל זאת מעניין.

להלן הנקודות העיקריות:

  • נפגשו בסופר קאפ 2012 לאחר שאתלטיקו סיימה כאלופת הליגה האירופאית וצ'לסי אלופת אירופה. במפגש ההוא אתלטיקו רמסה את צ'לסי 1-4.
  • השוערים : אחד הרכישות הגדולות של צ'לסי היא רכישתו של צך השוער הצ'כי שנועל את השער במשך כעשור .מול אתלטיקו זה יהיה שוער ההווה מול שוער העתיד שכן בצד השני יעמוד טיבו קורטואה שוערה של נבחרת בלגיה שנרכש מגנק בשנת 2011 ע"י צ'לסי לאחר שזכה באליפות ובגביע הבלגי עת שיתף פעולה עם אליניב  ברדה .
  • החלוצים הוותיקים טורס וויה: שניהם סחפו את נבחרת ספרד לזכייה ביורו 2008 והיו בהרכב בזכייה במונדיאל 2010. טורס כידוע ישחק נגד האקסית, נגד הקבוצה בה גדל … זה כבר לא אותו טורס  גם וויה לא היה אותו וויה אשתקד בברצלונה אך הוא עבר לאתלטיקו …אמנם הוא החלוץ המשני אך כזה שיכול לעשות את ההבדל.
  • כמובן המאמנים מוריניו וסימונה : מוריניו היה האחרון להצעיד קבוצה קטנה לזכייה בצ'מפיונס,  סימונה יכול לשחזר זאת בדיוק כעבור עשור ועל הדרך להוריד סופית את מוריניו מגדולתו.

2. אתלטיקו מדריד –באיירן מינכן :

* הידעתם? בכל תולדות גמר  גביע אירופה לאלופות /  גמר צ'מפיונס התקיים פעם אחת בהיסטוריה גמר חוזר.

היה זה בשנת 1974 לאחר שהגמר הראשון הסתיים ב1-1 במפגש בין אתלטיקו למינכן . לאחר מכן נערך גמר חוזר בבריסל אותו ניצחה מינכן 0-4. היה זה תואר ראשון של מינכן (מבין שלושה ברצף ) מי יודע איפה הקבוצות הללו היו לו התוצאה הייתה שונה … האם לאחר 40 שנה תושג נקמה ועוד בגמר.                                                        כמובן שמאצ' אפ המאמנים פפ מול סימונה יהיה מרתק. סימונה כבר גבר על ההמצאה הקודמת של פפ ונראה שהוא שבר את השיטה אך המבחן האמיתי יהיה מול אבי השיטה.

3.צ'לסי –מול באיירן מינכן :

*  נפגשו במינכן בגמר 2012 .מינכן הייתה הפייבוריטית המוחלטת, היא גם הובילה אך דרוגבה השווה בדקה ה 89. בהארכה פספסה מינכן פנדל והפסידה בדו קרב הפנדלים. השנה נפגשו בשנית בסופר קאפ האירופאי  ושוב הגיעו לפנדלים והפעם תורה של מינכן היה לנצח. הנקודות ששווה להדגיש:

  • כמובן עוד פרק בדו קרב המעניין בין  פפ למוריניו.
  • רובן שוב יפגוש באקסית ושוב יפגוש במוריניו ששחרר אותו מריאל.

האפשרות למפגשים בהם מעורבת  ריאל מדריד.

1. ריאל –אתלטיקו :

* במידה וזה יהיה הגמר זו תהיה היסטוריה.

בפעם הראשונה בהיסטוריה יתקיים דרבי של קבוצות מאותה העיר בגמר הצ'מפיונס.

שווה לשים לב לשורות הבאות:

בעבר התקיימו כמה גמרים בין שני קבוצות מאותה מדינה.

1. בגמר 2000 נפגשה ריאל מדריד וולנסיה ריאל ניצחה 0-3.

2. כעבור 3 שנים בגמר 2003 ניצחה מילאן את יובנטוס בפנדלים 2-3 לאחר 0-0 בתום 120 דקות.

3.בגמר 2008 גברה מנצ'סטר על צ'לסי 5-6 בפנדלים לאחר 1-1 בתום 90 ו 120 דקות .(ההחלקה המפורסמת של טרי).

4. אשתקד ניצחה מינכן את דורטמונד 1-2.

גם רבעי וחצאי גמרים בין שני קבוצות מאותה מהעיר  נערכו לא פעם. כך למשל מילאן הדיחה את אינטר בחצי גמר 2003 . כעבור שנה הדיחה צ'לסי את ארסנל ברבע גמר 2004.

המעניין הוא שריאל ואתלטיקו נפגשו כבר בחצי גמר גביע האלופות בשנת 1958. באותה עונה ריאל הגיעה כאלופת אירופה וכך סידרה לאתלטיקו שהייתה סגניתה בספרד מקום במפעל. בחצי הגמר הראשון ניצחה ריאל בביתה 1-2. אתלטיקו ניצחה בגומלין 0-1. אך לצערה היה זה טרום חוק שערי החוץ. בסופו של יום נקבע משחק שלישי בסראגוסה אותו ניצחה ריאל 1-2 בדרך לעוד זכייה בגביע האירופי.(2-3 על מילאן זכייה שלישית מתוך חמש ברצף).

2. ריאל נגד באיירן מינכן :

* ללא ספק המשחק הכי אטרקטיבי מבחינת איכות הכדורגל מבין האפשרויות שנותרו .באופן מדהים שתי קבוצות אלו לא התמודדו אף פעם בגמר, אך היו מספיק משחקים ברבע/חצי הגמר לאחרונה בשנת 2012 אז כל קבוצה ניצחה 1-2 ומינכן ניצחה בפנדלים.  במקרה כזה יהיה כדאי לשים לב:

  • פפ שוב נגד מדריד .
  • רובן האקס של ריאל שוב פוגש בקבוצתו ממנה נזרק.

3. ריאל נגד צ'לסי.

* אישית אני מחכה למפגש זה כי באופן מדהים – מפגש זה לא שוחק לפחות לא בעשור האחרון!

וזה מדהים כי מדובר בקבוצות שמגיעות כמעט בכל עונה לשלבי הנוקאאוט אך משום מה הם לא נפגשו. הגיע הזמן ….

  • המאמנים : אנצ'לוטי כזכור הצעיד את צ'לסי לדאבל ופוטר כעבור פחות מעונה. מנגד מוריניו לאחר 3 שנים יפגוש בריאל מדריד שם כולם מתים לסתום לו את הפה.

הזמנת הבית :

אני הייתי שמח לראות את ההגרלה הבאה.

1. אתלטיקו נגד באיירן מינכן –  התמודדות שמעניינת אותי ובעיקר מסקרן אותי בגלל דייגו סימונה . סימונה הוא למעשה הראשון שמצליח לבלום את ברצלונה עם מסי. נכון ברצלונה הפסידה לעיתים וגם הובסה אשתקד ללא תנאי מול מינכן (אך בלי מסי), אך זה היה מול קבוצה לא פחות טובה טכנית. סימונה  בא עם כלים נחותים וניצח את ברצלונה ושיתק לחלוטין את מסי והוא לא עשה זאת פעם אחת אלא חמש פעמים בשנה. נראה שהוא למד את השיטה …או שברצלונה כבר לא ממש ברצלונה ואולי מרטינו הוא  לא גווארדיולה. בשביל להבין האם סימונה השכיל לפצח את השיטה יש לראות אותו מול אבי השיטה פפ גווארדיולה.

2. צ'לסי מול ריאל  –  כאמור הם לא נפגשו אף פעם …גמר ביניהם לא ייתן לנו הסבר למשל ליחס הקהל הביתי למאמן העבר . שני מפגשי חצי הגמר יהיו סיפור טוב ומרתק ביניהם עם הרבה כותרות ו…גם ישאירו לנו אופציות מעניינות בגמר.

ז'וז'ה מוריניו. יפגוש את האקסית?

3. השפעת הצ'מפיונס על הליגות המקומיות 

ארבע קבוצות הגיעו לחצי הגמר. אחת כבר לקחה אליפות, שלושת האחרות עדיין במירוץ המקומי . זאת סיבה להגיד כמה מילים על הליגות של אנגליה וספרד.

אנגליה :

אני קורא את הטבלה קצת שונה ממה שכתוב.

להלן הקריאה שלי.

1. סיטי 76 נקודות (33 )

2. ליברפול 74 (33 )

3. צ'לסי  72 (33 )

בטבלה "האמיתית " לסיטי רק 70 נקודות ושני משחקים חסרים. אך מכיוון שהמשחקים הללו הם בבית מול סנדרלנד סוגרת הטבלה ווילה (מקום 13 ) ומכיוון שהסיטי לא השמיטה נקודות בבית למעט ההפסד לצ'לסי. הרי שזו לפחות בעיני טבלה יותר מדויקת. השבוע ליברפול מארחת את הסיטי כשבהמשך היא תארח את צ'לסי. מכל זה אנו למדים שאמנם לצ'לסי ישנו סיכוי אך הוא לא תלוי בה לכן לפחות כרגע דווקא באנגליה ההשפעה של הישארותה של צ'לסי במרוץ לא גדולה. אם כי חייבים לציין שלצ'לסי משחקים קלים מאד על הנייר למעט אותו משחק בליברפול. איבוד נקודות של הסיטי באנפילד תכניס את צ'לסי חזק לעניינים.

ספרד :

שימו לב לתסריט  האפשרי הבא :

מחזור הסיום ברצלונה מול אתלטיקו כאשר המנצחת אלופה, תוצאת תיקו תיתן את האליפות ליריבה השנואה ביותר של שניהם ריאל מדריד.

מעניין אם אי פעם היה תסריט הזוי שכזה.

כרגע הטבלה היא כזו .(לאחר 32 מחזורים מתוך 38 ).

1. אתלטיקו 79 .

2. ברצלונה 78.

3. ריאל 76.

ככל שמסתכלים בנתונים השונים מקבלים תחושה שהתסריט האמור אפשרי בהחלט:

  • שוויון נקודות בין בארסה לריאל והאליפות של בארסה שוויון נקודות  בין אתלטיקו לריאל והאליפות של אתלטיקו.
  • המשחקים הנותרים  של אתלטיקו הם הכי קשים כולל משחק חוץ בבילבאו  במחזור ה 35 (בתווך בין שני משחקי חצי גמר הצ'מפיונס) וכמובן המשחק בנואו קאמפ במחזור האחרון.
  • ברצלונה צפויה עוד לארח את בילבאו ולצאת לויאריאל .
  • דווקא לריאל אין משחקים קשים למעט אולי משחק הבית מול ולנסיה.

לסיכום: ישנה אפשרות שברצלונה תסיים באחד המשחקים התיקו ,אתלטיקו תפסיד משחק וריאל תנצח את כל המשחקים. אם כך יהיה ערב המחזור האחרון לכל השלוש יהיו 91 נקודות. אך ריאל בנחיתות מול האחרות עקב המאזן הפנימי (שקובע בספרד). כך נגיע למחזור האחרון  ב 17/5 כשריאל תארח את אספניול וברצלונה את אתלטיקו

יש מצב חסר תקדים שכל תוצאה תכתיר קבוצה אחרת כאלופה.

וואו! איזה תסריט הזוי ! .

 כמובן שברצלונה רווית הפציעות "מרוויחה " מכך שהיא הודחה מהצ'מפיונס בכל הקשור להתמודדות בליגה ואילו אתלטיקו בהחלט ב"בעיה" עקב עלייתה לחצי הגמר. ומה לגבי ריאל ? לה יש את הצרות שלה ,אמנם היא עדיין במרוץ המשולש אך הופעה אנמית בדורטמונד ופציעתו של רונאלדו לשבועיים וכן המצב בליגה בו היא תלויה בשתי יריבותיה השנואות הוא לא מצב סימפטי .

קרלו אנצ'לוטי. איזה סיום מחכה לנו ולו בליגה הספרדית

4. מבט ראשוני הלאה למונדיאל :

מונדיאל 2002 בעיני האירופאיות היה כזה:

המונדיאל הגיע לאחר עונת נדירה בה כל הליגות הוכרעו ממש במחזורים  האחרונים (להזכיר באיטליה אינטר נוצחה במחזור האחרון ואפשרה ליובנטוס זכייה באליפות, בגרמניה הפסידה לברקוזן אליפות דרמטית במחזור האחרון לדורטמנד, גם בספרד ובאנגליה זכו ולנסיה וארסנל באליפות ממש במחזורי הסיום). העניין הזה הותיר את הכוכבים האירופאים עם הלשון בחוץ. בתוספת האקלים הלא מוכר במונדיאל שנערך באסיה הם נכשלו כמעט כולן .

 למשל פורטוגל של פיגו (שחקן השנה בעולם דאז) עפו כבר בשלב הבתים. גם איטליה וספרד עפו מוקדם מול נבחרת דרום קוריאה בשמינית וברבע הגמר. למעשה האירופאיות היחידות שהגיעו רחוק היו טורקיה, המפתיעה, שלא הייתה כ"כ עמוסה וגרמניה שזכתה להגרלה קלילה עד הגמר (מכסיקו בשמינית ,ארה"ב ברבע ודרום קוריאה בחצי ..את כולן ניצחו הגרמנים 0-1 ). בגמר הם הפסידו לברזיל של רונאלדו 0-2.

המיוחד ברונאלדו (הברזילי)  כוכב הטורניר היה שהוא הגיע בשיא כושרו בזכות זה שהוא היה פצוע כמעט עד לתחילת המונדיאל וככה הוא לא נשחק כמו למשל פיגו .

נראה לי שהמונדיאל הקרוב אמור להיות  די דומה.

לפחות בשתי הליגות הגדולות המרוץ יהיה עד לרגע האחרון . בנוסף 3 מ-6 המתמודדות בליגות אלו עסוקות עד הסוף גם בהתמודדות בצ'מפיונס. וכאמור הגביע העולמי יהיה בברזיל החמה . כל הסיבות הללו גורמות לי להרגשה שלפחות בכל הקשור לנבחרות האירופאיות המצב לא אופטימי . ניקח למשל את נבחרת ספרד: כמעט כל הסגל שייך לשלושת המוליכות בספרד וגם מי שלא שייך למתמודדות בספרד שייך ברובו למתמודדות בליגה האנגלית (סילבה ,נאבס ,טורס ,אזפיליקטווה ,ונדגרדו).

הפציעות :

כמובן שהעונה העמוסה יוצרת גם פציעות. שימו לב לפצועים האחרונים (ואני מדבר על כוכבי העל) : דייגו קוסטה פספס את הגומלין ברבע הגמר כנ"ל רונאלדו. גם הזארד במנוחה כרגע. ועוד לא דיברנו על ואלדס או על זלאטן (שלא יהיה במונדיאל). נראה שככל שהעונה מתקדמת השחקנים גומרים עם הלשון בחוץ. נקווה שכולם יהיו בריאים לקראת הטורניר המרתק בקיץ.

נבחרת ספרד זוכה ביורו 2012. האם היו עייפים מדי לקחת עוד תואר?

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מלובני
מלובני
10/04/2014 22:11:42

איזה השקעה , קראתי הכל והעביר את הזמן כל הכבוד!
אני רוצה לראות את מדריד-מינכן בגמר לכן אין לי בעיה עם מה שאתה מבקש במשחקים .

ניב
ניב
10/04/2014 22:43:09

טור מושקע וטוב תודה לך אהרון

צביקה
צביקה
10/04/2014 22:53:45

אחלה טור

המשגיח
המשגיח
10/04/2014 23:24:23

וואו אהרון. איזה טור מושקע…

אגב, קראתי משהו לגבי טיבו קורטואה אבל רק במקור אחד, ואף אחד לא לדבר על זה אז אולי זה לא נכון: אומרים כי לפי הסכם ההשאלה בין צלסי ואתלטיקו, על הספרדים יהיה לשלם 3 מיליון יורו על כל משחק של השוער הבלגי. האם עוד מישהו שמע על זה?
זהו מזל טוב, בעודי כותב אני שומע את יעקבי מדבר על זה. חסך לי פאדיחהה.
כרגע ברצלונה לא יכולה להחתים שחקנים עד הודעה חדשה אז היא תקועה עם מה שנשאר מפיקה

k_700
k_700
10/04/2014 23:26:48
Reply to  המשגיח

זה נכון וממש לפני שנייה וחצי רשמתי על זה.

k_700
k_700
10/04/2014 23:26:14

הקבוצה האחרונה שאתלטיקו מדריד תרצה לפגוש בחצי זו צ'לסי.

לפני הרבע גמר פורסם סעיף מחוזה ההשאלה החדש של קורטואה שאומר שאם הקבוצות תפגשנה אתלטיקו מדריד תצטרך לשלם לצ'לסי 3 מיליון יורו פר הופעה נגד צ'לסי, כלומר לצמד מפגשים 6 מיליון יורו.

אין שום סרט שבאתלטיקו ישלמו מחיר כזה וזה יכול להיות ההבדל בין תואר אירופי חלומי לבין הפסד למוריניו וצ'לסי בחצי הגמר.

אני אישית מאוד מסמפט את אתלטיקו ומקווה שתפגוש בבאיירן או ריאל מדריד, את שתיהן היא יכולה להדיח.

המשגיח
המשגיח
10/04/2014 23:32:26

שאלה למי שזוכר: אם אני לא טועה, וולספוברג לקחו אליפות לפני כמה שנים. משום מה חשבתי שדייגו שיחק שם באותה תקופה, טעיתי.
שאלתי היא: מישהו זוכר איך קראו לחלוץ הברזילאי שכיכב שם באותה עונה ומה קרה עפ הקריירה שלו מאז?

k_700
k_700
10/04/2014 23:35:16
Reply to  המשגיח

גראפיטה ואדין דזקו.

כבשו ביחד כמעט 60 שערים.

k_700
k_700
10/04/2014 23:37:31
Reply to  k_700

מה קרה איתו? ב2011 קאנברו ודייוויד אולירי שיכנעו אותו להגיע לאל האלי מאז הוא שם.

שיחקו שם עוד כמה שמות מוכרים ביחד איתו.

אהרון שדה
אהרון שדה
10/04/2014 23:37:02

תודה לכולם תגובתי כרגע : אשר לשוער גם אני שמעתי זאת : אבל אני חושב שאתלטיקן תשלם זאת : אין מצב שאתה מוותר על סיכוייך להגיע לגמר … אגב מענק הזכייה והעלייה לגמר הוא גדול יותר לדעתי … והמשמעות של הגעה לגמר היא עצומה … יותר מזה אני חושב שאתלטיקן צריכה לשאוף לקבל את צלסי מכיוון שהאחרונה פחות טובה מהאפשרויות האחרות מינכן וריאל .אשר לברצלונה. ולאיסור ההחתמות : גם זה עשוי לצאת קצת לטובה מכיוון שלחבריה הצעירים יינתן צ׳אנס חלומי של שנה להראות מה הם שווים כמו הבלם ברטרה או טייו זה גם עשוי לאחד את לדר ההלבשה. מצד שני בשנה שאחרי מונדיאל צריך סגל רחב עוד יותר במיוחד

k_700
k_700
10/04/2014 23:38:08

תתפלא אבל ממש לא נראה שהם הולכים לשלם את הסכום הזה.

אהרון שדה
אהרון שדה
10/04/2014 23:46:15
Reply to  k_700

הם מספרים סיפורים : ישלמו כמו גדולים

k_700
k_700
10/04/2014 23:49:36

קבוצות ספרדיות שהן לא ריאל או ברצלונה לא מתפתות לשלם את הסכומים האלה.

תשאל את מוריינטס.

מתן גילור
10/04/2014 23:47:09

אהרון, יפה מאד.
כמה דברים:
1. נכון לכרגע, לפני הערעור, ברצלונה לא יכולה לבצע רכש. כלומר, הסגל הנוכחי+אקדמיה+מושאלים שחוזרים+ברצלונה ב', כך שמצב לעונה הבאה בהחלט בעייתי, בעיקר ב-3 היבטים:
א. חסר בלם כבר היום, שלא לדבר על מצב שפיקה לא יכול לשחק (למשל בשבועות אלה).
ב. אם אכן ואלדס עוזב, הם נשארים עם פינטו כשוער ראשון וזה לא מספיק, בלשון המעטה.
ג. כל שחקן סביר שנמצא בקבוצה יוכל לדרוש סכומים אסטרונומיים והקבוצה עלולה להיתקע עם חוזים מכבידים, כיוון שאם לא היא עלולה לאבד שחקנים ללא יכולת להחליפם, ובשביל ברסה אין כזה דבר לוותר מראש.
2. במפגש הראשון בין מינכן לברסה בחצי בעונה שעברה (0:4) מסי דווקא כן שיחק (יותר נכון צפה מהמגרש).
3. לגבי האירופאיות במונדיאל – דווקא לגרמניה יש פחות בעיה, כי חצי הרכב זה באריין ובליגה היא כבר נחה.
4. לא זכרתי שהיה דרבי מילאנזי ב-2003. גם ב-2005 היה כזה. המשחק השני פוצץ, כי אוהדי אינטר זרקו חזיזים על דידה, שוער מילאן.
5. דיאגו קצת אוברייטד. את העונות הכי טובות שלו הוא נתן בברמן וזה לא מקרי. תומס שלאף בנה קבוצה סופר אטרקטיבית וסופר התקפית סביב יוהאן מיקו. האחרון אכל לא מעט מרורים לפני שכל השיטה התאימה אחד לאחד לסגנון שלו. לגיאדו לא היה בכלל שכר לימוד או הסתגלות. הוא פשוט נכנס בול לתפקיד, כשכל מי שסביבו כבר יודע בדיוק איך לשחק עם שחקן בכזה סגנון ובכזו עמדה. לצורך העניין, זה כמו שצ'אבי הרננדס היה מגיע לברסה אחרי 3 שנים בהן פפ מאמן את הקבוצה. ברור לחלוטין שהוא היה יותר מתבלט, כי מיומו הראשון בקבוצה השיטה מותאמת לסגנונו ויכולותיו. רק כדי לסבר את העין, גן מסוט אוזיל ולאחריו אהרון האנט הצליחו בברמן בדיוק באותה העמדה. משהו במערכת הזו ידעה לתעל שחקנים בסגנון ובעמדה האלה לרמות אחרות.
6. היום פורסם שככל הנראה כריס יחמיץ את חצי הגמר הראשון. גם אם ישחק זה יהיה לאחר פציעה ולא בכושר משחק מלא. הווה אומר, שמשחק באלינץ ארינה כראשון בחצי הגמר יכול לסגור את הסיפור של ריאל עוד לפני הגומלין. לכן, הם צריכים להחזיק אמצעות בבחינת "הכל רק לא באיירן".
7. מעניין אותי מה אתה חושב על זה שמסי רץ במשחק האחרון 6.8 ק"מ? זה נתון של בלם בישראל. אפילו לא. היו האשמות רבות אליו, לרבות האשמות ב(ואני אהיה פה עדין מאד) "אי השתדלות".

יאיר
יאיר
11/04/2014 0:20:41

אהרון טור מצוין ואינפורמטייבי.
מי שניצחו את רבעי הגמר היו המאמנים האיכותיים – פפ, מוריניו וסימונה (רק קלופ נפל בגלל הרכב חסר מאוד במשחק הראשון). המאמן של בארסה פשוט לא עשה שיעורי בית, גם אחרי 1-1 בבית הם היו בטוחים שהם עוברים את אתלטיקו בלי מאמץ. קבוצה עם כזאת הגנה צריכה לתת הרבה יותר כבוד ליריבות, אבל תמיד משמח לראות את ברצלונה מפסידה…
אתלטיקו מיצתה לדעתי, היא יכולה לעבור את ריאל אבל תתקשה מאוד מול באיירן וצ׳לסי שהמאמנים שלהן ידעו בדיוק איך לסגור אותם.
מהמר שבחצי יהיה דרבי ספרדי ושחזור גמר 2012.

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 0:28:36

מתן תודה רבה להלן תגובתי : 1. בגדול מסכים לחלוטין אך לפעמים יש גם יתרונות נקודתיים לכך התכוונתי. 2. לא זכרתי אך בכל מקרה הוא היה פצוע / חזר מפציעה .3. נכון מאד טוב שכתבת זאת ,רציתי להאריך בכך . הקבוצות הגרמניות משחקות 4 משחקים פחות בעונה וזה משמעותי , גם הליגה לא הייתה תחרותית במיוחד והכי חשוב מדובר בסגל צעיר ורענן מאד עם הרבה עומק אין שם איזה צ׳ אבי / פירלו / ג׳ארד -למפרד שמוליכים את האירופאיות האחרות ( בכלל אני מקווה לכתוב טור בקרוב שבו אתייחס לצאבי . אני מעריך אותו מאד ובכל זאת לא הייתי מכליל אותו בסגל 5. דייגו : האמת היא שיש מקומות בהם או פרח והפוך .. .

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 0:35:30

סליחה תגובתי הופסקה באמצע נחזור ל4. גרמניה בהחלט יוצאת מו הכלל מבין האירופאיות עקב כל מה שנאמר ולכן אם יש אירופאית באת סיכוי זו היא.5. אשר לדייגו גם אם הוא מעבר לשיא עדיין באתלטיקו הוא בא לידי ביטוי הרבה יותר מגרמניה מכמה סיבות .6. אני דווקא חושב שבמובן מסויים יש לריאל סיכוי בלי רונאלדו .למשל בקלאסיקו האחרון כולם היו טובים חוץ ממנו .אם בייל ובעיקר דה מריה יציגו יכולת טובה ריאל תהיה בעניין גם ללא רונאלדו .7. האמת בכל המשחקים שראיתי אף פעם לא ראיתי את מסי כ״כ לא רלוונטי . אני שומע הרבה שמועות : איני מצליח להסיק מסקנה חותכת , אך נראה לי שבתוך תוכו לא הייתה לו מאה אחוז מוטיבציה

מנחם לס
11/04/2014 5:57:58

וואו, איזה טור מושקע (כרגיל!)
ותודה אדירה ליאיר זעפרני העורך את אהרון שדה (דבר מסובך מאד!) והופך את הטורים שלו לקריאים הרבה יותר מהעבר, ולכן גם מספר התגובות קפץ מעלה!

הנרי
הנרי
11/04/2014 6:49:27

יש לי שאלה-
ראיתי את המשחק של היונייטד מול באיירן. יונייטד שהיו לגמריי אנדרדוג שיחקו בונקר נכון כל המשחק עד שהבקיעו. אני לא מבין למה השחקנים בקבוצה במצב שכזה כל כך חוגגים אחרי גול אחד, שאמנם נותן להם הובלה, אך עדיין ממש לא הופך אותם לפייבוריטים. נראה לי שאם הם לא היו חוגגים כל כך אחרי הגול, אולי היו מפוקסים יותר אח"כ. זה בעייני אחד הדברים המוזרים והדביליים במשחק הזה, זה תמיד קורה גם לנבחרת אנגליה – הם מבקיעים במשחק חשוב גול, אח"כ חוגגים בקתרזיס ובסוף מפסידים. למה המאמנים לא עושים משהו עם זה???

יניב
יניב
11/04/2014 8:49:12

אהרון מצטרף למחמאות רק בדבר אחד לא מסכים ליוני יד לא היה קמפיין טוב בליגת האלופות אמנם להיות מודח מול באירן זה לא כישלון אבל קבוצה כמו יונייטד יכולה להחשיב קמפיין טוב רק אם היא מגיעה לפחות לחצי גמר

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 11:06:00
Reply to  יניב

תודה: מה שהתכוונתי לומר שמנצסטר שיחקה היטב לאורך כל העונה בצמפיון והם גם השיגו תוצאות אובות . הנה בבית המוקדם הם שובצו עם שחטיור אלופת אוקריאנה ( אשתקד הדיחה את צלסי). לברקוזן וסוסיאדד. בית לא פשוט ומה סטר עלתה עם 4 ניצחונות ושני תיקו ללא הפסד. בכלל בעונה בצמפיון הסתיימה במאזן של 5 ניצחונות 3 תיקו ושני הפסדים וזה סביר . אחרון גם סר אלכס לא השיג יותר ברוב שנותיו הנה אשתקד הוא הודח כבר בשמינית .

k_700
k_700
11/04/2014 13:07:13

תגיד אהרון, אתה באמת לא יכול להגיד יונייטד?? למה בכוח להגיד מנצ'סטר כל הזמן?

פרגוסון לא השיג יותר ברוב שנותיו בשלב הבתים כי פרגוסון ידע תמיד שצריך 11 נקודות כדי לעלות(ברוב המוחלט של המקרים) והוא היה אומר את זה.

בכלל בשלב הבתים פרגוסון ידע להביא את התוצאות ובמחזורים האחרונים לשחק עם רוטציות.

שנה שעברה פרגוסון הודח בשמינית רק בגלל שופט טורקי.
עד ההרחקה של נאני יונייטד הייתה טובה מריאל מדריד במפגש וחצי.

גם מוריניו ידע לציין את זה בסוף המשחק.

Ido moria
Ido moria
11/04/2014 9:03:53

מעולה אהרון.
כמה תהיות משלי לגבי הסגנון של באיירן ובארסה. לא הגיע הזמן להחיל את חוק 24 השניות על הטיקיקקאקא (גם חוק 60 השניות מרגע שעברו את החצי)

אני מאד מבועעס מpsg למה לורן בלאן כזה חננה?

הארכיון
הארכיון
11/04/2014 10:53:27

פוסט נהדר ותמציתי.
יפה מאוד

דקסטר
דקסטר
11/04/2014 12:10:05

פוסט מושקע ואיכותי כל הכבוד!

2 הערות:

1. לגבי באיירן – בלי שווישטנגר ורפיינה שלא פתח, פפ אלתר הרכב סופר התקפי עם קרוס, ריברי, רובן, גצה, מולר ואלבה.
לא נראה לי שהוא תכנן שמנצ'סטר יחזיקו מעמד יותר מחצי משחק.
ככה שאולי באיירן לא נראתה הכי טוב ב 60 דקות הראשונות אבל אחרי שרפייניה נכנס היא יכלה להבקיע כמעט בכל התקפה בעיקר כיוון שהמשחק שלה הפך להיות יותר מסודר.

אני ממש לא חושב שהם צריכים להיות מודאגים ממשהו.

2. ברצלונה צריכה להיות מאוד מודאגת! אילולא שיטת האי שוויון בזכויות השידור בספרד היא אפילו היתה צריכה להיות בפאניקה.
מסי וניימאר ביחד זה לא שילוב טוב.
אומנם סטטיסטיקה יכולה לספר סיפור אחר אבל העין לא טועה- משהו תקוע במכונה.

מולי
מולי
11/04/2014 13:24:25

אהרון, כל הכבוד על המאמר
ופסח שמח לכולם

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 13:39:18

טוב ההגרלה בוצעה.
ריאל -מינכן בחצי מבחן גדול מאד לריאל שבמשחק הראשון תשחק כנראה ללא רונאלדו.
ובמשחק השני היא נוסעת למינכן.
במשחק השני אתלטיקו -צ'לסי :
ראשית פיפ"א הודיעה שאין הסכם של השוער וגם אם כן הוא לא חוקי.
סימונה נגד מוריניו במשחק מרתק .
קשה להמר אני מעריך בזהירות שהגמר יהיה אתלטיקו -מינכן.
לאתלטיקו 55 אחוז מול צלסי
למינכן 60 אחוז ואם אכן רונאלדו לא ישחק משחק ראשון זה הופך להיות 65 אחוז.

יאיר
יאיר
11/04/2014 15:12:39

אתה מגזים מאוד בחוסר הערכה שלך לצ׳לסי. היא פייבוריטית מול אתלטיקו. יש לה גם ניסיון שזה מאוד חשוב בשלבים האלה, גם סגל מוכשר לא פחות, גם משחק שני בבית כמו שהיא אוהבת וגם לא הפסידה כבר שלוש שנים בהתמודדות כפולה באירופה.

k_700
k_700
11/04/2014 15:38:24
Reply to  יאיר

להגיד שאתלטיקו מדריד פייבוריטית ברורה מול צ'לסי זו טענה מגוחכת.
בטח כשצ'לסי מארחת את הגומלין ואולי בכלל תגיע לגומלין כשכבר אין לה סיכוי ממש לאליפות בליגה(היא מתארחת באנפילד בראשון ישר אחרי המשחק הראשון בספרד)ץ

תסויף לזה את מוריניו על הקווים, כשמוריניו המאמן שלך אתה לא מגיע כאנדרייטד מובהק. אני חושב שאחרי כל כך הרבה פעמים שזה קרה אסור להתעלם מזה.

עוד משהו שהרבה אנשים מפספסים.
הרבה מדברים על ההגנה המצוינת של אתלטיקו(שהיא באמת אחת הטובות באירופה) אבל לצ'לסי הגנה אפילו טובה יותר.
מה-16 בינואר הם ספגו שער אחד בבית!! זה היה השער של צ'יצ'ריטו בהפסד שלנו 3-1 בברדיג'. זו הגנת ברזל שלא טועה בבית.

אם האזארד כשיר והוא צפוי להיות כשיר זה משחק שווה כוחות עם נטייה לצ'לסי בגלל הגומלין בלונדון.

אי אפשר גם להתעלם מהניסיון של צ'לסי במעמדים האלה.- זה פאקינג חצי גמר 7 שלהם ב-11 השנים האחרונות.
זה נתון מדהים.

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 18:10:45
Reply to  k_700

נתתי לאתלטיקו 55 אחוז .זה לא נקרא פייבוריטית ברורה. בעניין ההגנה של צלסי אין חולק ובכלל אני צופה שלא יהיה הרבה שערים בצמד המפגשים הזה , אני נזכר בשנת 2005 כשליברפול של בניטז ניצחה 0-1 את צלסי בסיכום שני המשחקים בדרך לזכייה סנסציונית בגמר . דבר נוסף הסטיסטיקה היא בסוף רק סטיסטיקה למשל אני זוכר שכולם אמרו שסיטי מפחידה ובלתי מנוצחת בבית ואז באה בארסה וניצחה בהליכה . אח״כ כולם אמרו שברצלונה לא נופלת לפני החצי והנה היא נפלא .בסוף יש שני קבוצות ומאמנים ואנו מדברים על התמודדות צמודה מאד מאד .

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 17:39:49
Reply to  יאיר

לא מגזים בחוסר הערכה מול צ'לסי ובהחלט הניסיון לטובתה.
יחד עם זאת אתלטיקו קבוצה טובה ממנה ובעונה טובה ממנה.
אגב נדמה לי שגם אתלטיקו לא נוצחה 3 שנים בהתמודדות כפולה באירופה. (אם איני טועה היא הודחה אשתקד בבתים).
כמו שהזארד יכול להיות כשיר גם קוסטה יכול להיות כשיר.
בכל אופן גם המאזן העונתי באירופה של אתלטיקו הרבה יותר טוב.
אתלטיקו עם מאזן של 8 ניצחונות ושני תוצאות תיקו היא הבלתי מנוצחת היחידה במפעל.
צ'לסי במאזן של 6 ניצחונות תיקו ושלושה הפסדים.
בשיטת ליגה זה 19-26 בנקודות.
אגב אתלטיקו קיבלה קבוצות הרבה יותר חזות.
בבתים אתלטיקו קיבלה את זניט ,פורטו ווינה.
לעומת שאלקה ,באזל וסטיווה .
בשמינית אתלטיקו עברה את מילאן לעומת צ'לסי שעברה את גלטסאריי.
וברבע הגמר אתלטיקו עברה את ברצלונה לעומת פ.ס.ז
בקיצור אתלטיקו הותירה בחוץ את ברצלונה הגדולה ,את מילאן בעונה חלשה אך עם מסורת וקבוצות כמו פורטו וזניט.
.נכון הניסיון והמשחק השני אצל צ'לסי …אך אתלטיקו עצרה קבוצת התקפה חזקה בהרבה.

k_700
k_700
11/04/2014 17:47:12

האזארד פצוע לשבועיים, וצפוי לשחק.

יאיר
יאיר
11/04/2014 18:19:39

אהרון אתה יכול למצוא טיעונים יותר טובים מאשר מי היו היריבות בשלבים הקודמים, זו בסה"כ הגרלה… לצ'לסי יש הרבה יותר ניסיון במעמדים האלה ויש לה סגל מוכשר וטוב שלאתלטיקו שהיא קבוצה טקטית שמשחקת על הריצפה יהיה קשה להתמודד איתו ומה גם שאתלטיקו קצרה הרבה יותר בסגל שלה ותהיה עסוקה בלנסות לקחת אליפות שזה מבחינתה משימה יותר חשובה.
בסופו של דבר צמד המשחקים יכריע ביננו, אבל אני אתפלא מאוד אם אני אראה את אתלטיקו בגמר.

אהרון שדה
אהרון שדה
12/04/2014 23:30:44
Reply to  יאיר

במחילה מכבודך איני מבין מה רע בלהביא טיעון שאתלטיקו הייתה יותר טובה השנה בצ'מפיון.ברור שזו הגרלה ובכל זאת אתלטיקו קיבלה הגרלה קצת יותר קשה ועשתה את העבודה בצורה הרבה יותר טובה.
אתה מחשב יפה את מה שצ'לסי עשתה אך שוכח שאתלטיקו הדיחה את ברצלונה ואשתקד לקחה את ריאל ומוריניו בגמר הגביע ויצאה עם ניצחון ותיקו בליגה מול ריאל .
בנוסף גם אתלטיקו טובה בשיטת הנוקאווט וגם היא לקחה גביע אירופאי.
אתלטיקו לא תגיע נחותה למפגש מול צ'לסי.
בנוסף אתה מכיר את טענתי שלקבוצה שמשחקת ראשונה יש יתרון..הטענה הזו מקבלת משנה תוקף בסוג כזה טקטי של משחק.הרי אם אתלטיקו תנצל את הבית לניצחון אפילו מינמלי זה יחייב את צ'לסי לתקוף בגומלין ו…זה לא פשוט מול קבוצת ההגנה של סימונה .
אשר לעומק בוודאי שהיתרון של צ'לסי .
בקיצור שום דבר בהתמודדות זו לא יפתיע אותי אך כרגע אתלטיקו עדיפה במקצת.

אהרון שדה
אהרון שדה
12/04/2014 23:40:34
Reply to  יאיר

יאיר ידידי במחילה .
1. מה טיעון רע בלהגיד שבצ'מפיון אתלטיקו קיבלה קבוצות חזקות מצ'לסי ועשתה תוצאות יותר טובות ?
2.אמרת שאיני מעריך את צ'לסי זה בפירוש לא נכון …אני פשוט חושב שכרגע אתלטיקו טובה יותר (בהפרש קטן).
3. הניסיון של צ'לסי הוא חשוב גם לצ'לסי יהיה קשה להתמודד עם אתלטיקו…אתלטיקו עם הרעב והאנרגיה מזכירה לי את ליברפול 2005 שגם היא קיבלה את צ'לסי בחצי גמר ועברה אותה ב 0-1.
דווקא בגלל שהמשחק הראשון במדריד זה יאפשר לאתלטיקו להשיג יתרון מזערי וכל יתרון אפילו של 0-1 או 1-2 יצריך את צ'לסי להתמודד מול קבוצה לא פשוטה .
אשר לאליפות של אתלטיקו.
1. לא בטוח שהיא יותר חשובה ..אם הייתי אוהד אתלטיקו הייתי מעדיף צ'מפיון מהסיבה הפשוטה שאין לאתלטיקו גביע שכזה בארון …אליפויות בספרד יש ..אמנם 18 שנה מהאליפות האחרונה אך בכל זאת.
2. לא בטוח שאליפות תהיה יותר קלה כפי שכתבתי.

לסיכום שלא כמוך אני לא אתפלא לראות את צ'לסי עולה ..אך בטח שלא אפול מהכסא עם אתלטיקו תגיע לגמר ..כפי שאמרתי אתלטיקו בעדיפות מזערית.

דקסטר
דקסטר
11/04/2014 15:42:51

ההגרלה הכי טובה שאוהד כדורגל יכול לבקש.

2 מפגשים של הקבוצות הזוהרות של היבשת – באיירן וריאל
ו – 2 מפגשים של כוח, נחישות וקשיחות – אתלטיקו וצ'לסי.

יניב
יניב
11/04/2014 16:15:55

עדיין הייתי מעדיף את באירן-ריאל בגמר ולגבי אתלטיקו אז הם קיבלו את הקבוצה הכי קשה בשבילם סגנון המשחק שלהם תפור מול קבוצות שתוקפות הרבה וצלסי היא ממש לא כזאת

מתן גילור
11/04/2014 17:34:06

יש הגיון רב לחשוב שמוליכת הליגה הטובה בעולם (מעבר לזה שהיא מדורגת ראשונה בדירוג אופ"א, רק צריך להסתכל כמה נציגות שלה מגיעות לשלבים האחרונים במפעלים האירופאים. השנה למשל יש לה 4 בחצאי הגמר, כשלכל השאר נציגה בודדת) קבוצה טובה יותר ממקום שלישי בליגה השניה בטיבה לכל היותר.
עם זאת, יש גם הגיון רב לחשוב שהניסיון והיכולת האישית במעמד כזה ישפיעו לא פחות מטיב הקבוצה כקבוצה.
לגבי הביתיות – אפרסם משהו נחמד על זה לפני חצאי הגמר. שווה לחכות 🙂

אהרון שדה
אהרון שדה
11/04/2014 17:41:26

תן לי לנחש …אתה תפרסם את התיאוריה שלי שטוענת שהקבוצה המארחת ראשונה עולה ברוב המקרים לגמר…
אני טוען זאת שנים (ומעצלנות לא ערכתי מחקר מקיף).

מתן גילור
11/04/2014 18:18:18

לא בדיוק. קצת סבלנות 🙂

k_700
k_700
12/04/2014 2:06:43

די מארציו מהשעות האחרונות:

"According to some indiscretions however the clubs had already agreed on what to do regardless of UEFA’s ruling. Should Courtois play against them, Chelsea would no longer want to renew the player’s loan to Atletico for next season".