Hustle בנטפליקס – ביקורת סרט / אבי טרכטמן

יש נעדר אחד גדול בסרט הכדורסל החדש של אדם סנדלר בנטפליקס. הנעדר הזה הוא הקמרוני הגדול של הליגה , ג'ואל אמביד, והיעדרותו, כזאת שאף אחד שצופה בסרט בגלל שהוא חובב קולנוע ולא מבין כלום בכדורסל, לא יקלוט. אבל אנחנו כאן באתר, אנחנו נקלוט ונשאל שאלות ולא נבין למה אנחנו רואים את מריס ת'ייבול ואת האח של סטף קרי, ואת דוק ריברס ובטח ובטח שאת טוביאס האריס, אבל בסרט שבו ה 76' נוטלים תפקיד לא קטן, אמביד, בחור שבטח לא מפחד מאור הזרקורים לא נעלם בכלל.

ואנחנו חובבי הכדורסל, גם נשים לב לעוד דברים. למשל, לעובדה שיחסית לשאר שחקני הכדורסל, יש לטוביאס האריס ולבובאן מריאנוביץ' תפקיד לא קטן מדי בסרט הזה. השניים גם כך שיתפו פעולה לא מעט בכל מיני סרטונים בעבר, והם מכירים את הצד הזה של המצלמה, אז למה לא. התפקיד של בובאן בתור מישהו שהוא בן "22" (כן, המרכאות במקרה הזה, לגמרי במקור) הוא נפלא, וטוביאס האריס סתם חמוד תמיד.

טוב, אמורה להיות כאן ביקורת קולנוע, אז ככה – הסיפור של HUSTLE פשוט – אדם סנדלר הוא סקאוט עבור פילדלפיה 76, כזה שנע ממדינה למדינה, קבוצה לקבוצה, כשהוא מנסה לצוד את הכשרון הגדול הבא. אחד הכשרונות האלה הוא "האס" (או במילים אחרות, מו ווגנר). רק שאדם סנדלר, כלומר סטנלי שוגרמן קולט שמו ווגנר הוא יופי של פוזה, אבל מעט מאד שחקן הגנה. הוא אומר לבוס שלו (רוברט דובאל) לא לקחת את האס, אבל דובאל שבדיוק החליט לקדם את שוגרמן לתפקיד עוזר המאמן של דוק ריברס, מתפגר בשנתו, והבן הקצת מפגר שלו (בן פוסטר שהוא בגדול שחקן נפלא, אבל כאן בתפקיד מפוספס) מחליט בכל זאת גם לקחת את האס (וגנר כאמור) וגם להחזיר את שוגרמן לתפקיד הסקאוט, וקצת אחר כך לפטר אותו.

בין לבין, שוגרמן מגלה את האח הצעיר לבין הרננגומז, אתם יודעים, זה שיודע מצד אחד לקלוע שלשות, אבל מצד שני הוא, מה לעשות, שחקן (כדורסל) קצת פחות טוב מאחיו (וויל), אבל כנראה שחקן (קולנוע) לא רע בכלל, ומכאן והלאה – מתפתח לו "רוקי" גרסת הכדורסל, או בעיקר גרסת הניימדרופינג בכדורסל, כי אלוהים יודע שסנדלר מקושר לחלוטין לכל שחקני הנ.ב.א בכל הדורות ומביא לתפקיד את כל הניימדרופינג שיש.

מי? נוביצקי בתפקיד נפלא בן דקה, דונצ'י'ץ בתפקיד נפלא בן חצי דקה, קני סמית' בתפקיד שהוא אשכרה רציני (איך אני יודע? כי הוא לא משחק את עצמו, אלא את ליאון, בן סודו של שוגרמן\סנדלר). קריס מידלטון בקצת, ת'ייבול בקצת יותר, לאורי בשורה חמודה במיוחד, שאקיל (דה…), בארקלי (דה…) ברד סטיבנס, דוק ריברס ועוד ועוד וכו' וכו'. באמת שאין לי מושג איך מישהו שלא מכיר את הדמויות והשחקנים יקלוט את הסרט, אבל היי, זאת כבר לא הבעיה שלי.

רגע, סרט, אז כן – שוגרמן מגלה שהרננגומז, כלומר בו קרוז (יופי של שם, באמת) הוא פוטנציאל סופרסטאריות רציני. עכשיו, אנחנו שמכירים את הנ.ב.א, יודעים שהרננגומז הוא בעיקר פוטנציאל ל 6 נקודות ו 3 ריבאונדים למשחק, אבל זה לא משנה, כי הסרט מבקש שנזרום, אז נזרום. אז הוא מביא אותו לאמריקה, מציג אותו בפני הבוס (כאמור, בן פוסטר), ובתמורה מפוטר כי בן פוסטר המנהל הכושל והחדש של פילדלפיה לא מאמין בספרדי הצעיר.

עצרו מעט לדיון מטא – אלוהים יודע שאין קבוצה בעולם שקיבלה יותר דיוני הנהלה מאשר פילדלפיה בעשור האחרון (כלומר, מאז שהינקי הגיע לשם ופוטר וכו' וכו'), ואין קבוצה יותר מושלמת לדיוני הנהלה בסרט מאשר פילדלפיה. ועל כן, כל הכבוד לסנדלר. יכול להיות שזה מכוון (אולי הוא אוהד של פילי?) ויכול להיות שלא, אבל כך או כך, המטא קיים וזה מאד משעשע. כי לראות הנהלה גרועה בפילדפיה זה משהו שאנחנו מאד רגילים אליו, כידוע.

נחזור לסרט – שוגרמן לא אומר נואש ומחליט שגם אם הוא כבר לא חלק רשמי מהנ.ב.א (כלומר, מהסיקסרס), זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות להרננגומז רוקי (נודניקים, לא, לא rookie' אלא Rocky ) ולהביא אותו לקומביין, שם הוא יתמודד עם הנמסיס הגדול, קרמיט, הלא הוא אנתוני אדוארדס, אלא מי.

רגע על אנתוני אדוארדס – בחיי, שהוא אחד השחקנים החמודים ביותר ששיחקו את המשחק. מה שלא מפריע לסרט להציג אותו בתור טראש טוקר מזוין שאין דברים כאלה – כזה שמדבר על האמא, הבת, הסבתא והדודה של הרננגומז (נו, בו קרוז) בתור מישהו שהוא מושא לבדיחה סקסיסטית כזאת או אחרת, ומנסה להוריד את הרננגומז (כלומר, בו קרוז) מהפסים. לפעמים הולך לו, לפעמים לא. אבל כך או כך, נדמה לי שאדוארדס הוא השחקן הטוב בסרט הזה.

אני לא הולך לגמרי לספיילר לכם את הסוף ההוליוודי של הסרט הזה, אבל רגע…. (זוכרים, אמרתי סוף הוליוודי, אז האמינו לי, הכל פה הוליוודי להפליא).

תנו לי להתפלצן. מותר לי – ראיתי עד היום 3,500 סרטים בחיים ואני אף פעם לא בטוח אם קולנוע או כדורסל זו האהבה הראשונה שלי, אבל כך או כך – תנו לי לומר את זה, סנדלר הוא מהמעניינים שבשחקנים, בעיקר כי יש לו או לפחות היו לו עד היום שתי פרסונות.

א. הפרסונה הראשונה היא של השטותניק – אתם יודעים, זוהן, נער המים וכו'. אישית, אף פעם לא סבלתי את הפרסונה הזאת ואת השחקן הזה כשהוא משחק את הדמויות המפגרות וההו כה אמריקאיות האלה.

ב. הפרסונה השניה שלו היא טרגית. והאמינו לי – כשהוא משחק את הפרסונה הטרגית הוא אחד מהשחקנים הטובים בהיסטוריה של המשחק. בסרטים כמו Funny People, Reign on me, Punch Drunk Love, Uncut Gems ו"סיפורי מאירוביץ'" הוא משחק דמויות יגון, וכשהיהודי החם הזה משחק דמויות יגון הוא פשוט בשיאו. ואתם יודעים למה? כי באף אחת מהדמויות האלה, הוא לא "הוליוודי". אבל מה לעשות, שבסרט הזה הוא לגמרי כן (נו, רוקי).

אוסיף גם כי ברור שסנדלר ממש ממש אוהב כדורסל, כבר בסרטו הקודם (Uncut Gems) הוא הציג את קווין גארנט כדמות מרכזית, והאהבה שלו לכדורסל בסרט הזה מובהקת ובולטת (כולל כמה ירידות רציניות על המשחק הקרוי "כדורגל" ) הבעיה של הסרט הזה היא שהיא לא א', ולא ב'. זו דרמה רצינית, אבל זו דרמה רצינית מאד מאד הוליוודית (אמרנו כבר "רוקי"? נאמר שוב), וככזה מדובר בסופו של דבר בסרט חביב עם המון ניימדרופינג שיאמר המון לקהילת הכדורסל, אבל מעט מאד דברים אחרים. זאת דעתי על הסרט, ובזה פחות או יותר אסכם את הדיון.

ברמת המשחק, אדוארס משחק בן זונה כמו שצריך, הרננגומז בתפקיד עם המון שורות יעיל במשחקו, גם על קני סמית' אין תלונות, אבל נדמה לי שהסצינה שהכי הגניבה אותי היא זו של נוביצקי.

אה, וזה שלא רואים את אמביד? התובנות לכם, אבל מה שכנראה קרה הוא או שהוא לא מכיר את סנדלר (בניגוד לכל שאר עולם הכדורסל, מסתבר) או שהוא סתם היה יקר מדי. כך או כך, הסרט הוא:

7/10 בסולם טרכטמן, וגם זה בעיקר בגלל הניימדרופינג, וכי יותר מדי פעמים במהלך הסרט אמרתי לעצמי "יו, תראו זה שחקן X, איזה מגניב".

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. אחלה רעיון לביקורת סרט תודה טרכטמן,אני בדיוק באמצע הסרט,בצעדים תימניים ,כי נו,הוליווד בביסים,קשה לבלוע
    מייייייייית על סנדלר בכל הטעמים

  2. תודה על הביקורת. כיף לקרוא.
    צפיתי אתמול.
    מי שעשו לי את הסרט באמת היו קווין לטיפה (שהוסיפה המון קסם) ואדוארדס – ודירק נוביצקי בדקה שלו על המסך. גם בובאן היה אדיר וכיף לראות אותו ואת טוביאס שוב יחד על המסך (רק בלי אינטראקציה ביניהם).
    .
    אדם סנדלר מצוין בתפקידים דרמטיים וכמעט בלתי נסבל בסרטים שטותניקיים. כאן הוא היה מצוין וגם נתנו לו להיות קצת שטותניק.
    הוא גם ממש דומה לבוב דילן (ראה דמותו ב"שמור עליי") ואני מחכה שהוא ייגלם אותו מתישהו.
    .
    זה לא סרט ענק אבל נחמד להעביר איתו ערב בעיקר אם אוהבים כדורסל.

  3. תודה אבי אחלה movie review. בדיוק ראיתי שהסרט עלה בנטפליקס ורשמתי לי בראש חובת צפיה… סנדלר חובב כדורסל ידוע וגם יש לו ג׳אמפ לא רע בכלל ב Grownups

  4. סרט נחמד מאוד לכל חובב כדורסל
    מה שאני מאוד אהבתי זה הניואנסים והקריצות לדברים שהם מסביב לnba שרק מי שרואה משחקים יבין הקטע שהוא שותה קפה מוונדי או אוכל KFC ובעיקר דברים שיש להם חסויות עם הnba
    נראה שחשבו פה על דברים קטנים

  5. סרט חמוד שבאמת מנסה לתפוס הרבה מתרבות מאחורי הקלעים של הליגה. אפילו הקומביין נראה מדויק להפליא רק עם עניין אחד פעוט: אנטוני אדוורדס (קרמיט) שהיה מעומד לבחירה שנייה הגיע לקומביין. במציאות אף אחד בטופ 10 ולפעמים הרבה פחות מזה לא מתקרב לקומביין. וגם זה רק לחלק של המדידות. התסרטאי (בליווי צמוד של דל דמפס שהיה יועץ לסרט) הכניס שורה על כך שהוא רוצה להיבחר במקום הראשון לכן הוא משתתף. בלי קשר קטעי הכדורסל נראים נהדר בפילטרים קולנועיים. לצערי רואים את זה רק בקטע השנתי הקבוע של סרטי האליפות שהליגה מפיקה בסיום העונה. אלו המלאים פתוס ומספיק slow mo להרדים פיל.

  6. נטפליקס עמוס עכשיו בכל טוב.
    דברים משונים עונה ארבע. בובות רוסיות. ומייקל מיליארד עשה סדרה קורעת. יש הרבה תחרות על הזמן שלי.
    אבל הטלויזיה הכי טובה שראיתי אתמול. קוראים לזה מאה ימים באלסקה. זוג היפסטרים מנסה לעשות קהילה באלסקה והזמין חמישה אנשים להצטרף לבקתה שלהם ולהקים ישוב. מסתבר שההיפסטרים חארות לא קטנים. חמשת המצטרפים ברחו הקימו ישוב משלהם. רק שההיפסטרים לא משחררים את האוכל שתפסו לפני החורף. העונה הסתיימה בנפנופי רובים. ריאלטי שהתחארבנה לגמרי והפכה לדבר הכי מעניין.

  7. לאמביד יש חוזה מסויים עם חברת פרסום\הפקה שהוא לא מופיע בדברים שלא מופקים על ידם(אני חושב שגם לבן סימונס יש חוזה דומה) והוא מקבל על זה הרבה מאד כסף , אם זוכרים את הוידאו בלוג של טייבול בבועה כולם מפילי הופיעו שם חוץ מאמביד וסימונס.
    סנדלר הוא לא אוהד פילדלפיה, הוא ניו יורקי ואוהד שרוף של הניקס ובעיקר של הניו יורק ג'טס בפוטבול(גם לארי דיוויד כזה)
    הקטע עם הסרט הזה שכמה שהוא מוציא את הנהלת פילי דפוקה זה אפילו לא קרוב למה שקרה במציאות מאז שסילבר הכריח את פילי לפטר את הינקי ועד שדריל מורי הגיע

    1. לא פלא שהפרוסס נכשל, מי שחותם על חוזה שמונע ממנו סך הכל לדבר בפודקאסט של חברו לקבוצה זה כוכב שמתקשה להבדיל בין עיקר לתפל ועל כן הוא נועד להיכשל.

        1. אמביד היה בפודקאסט עם רדיק ועם דריימונד גרין , החוזה הוא לסרטים,תוכניות טלוויזיה ,פרסומות למטרת רווח והוא מקבל על זה הרבה מאד כסף , אני מניח שגם אתה היית לוקח את הכסף הזה.

    2. לגבי סימונס זאת לא נראת לי הסיבה כי די בתחילת הסרט שסנדלר רואה את האס אז משיהו שם אומר לו שהאס בפילי יהיה התאמה מושלמת ואומר לו רק תחשוב אותו יחד עם אמביד,האריס,מקסי ותייבול.לא מוזכר שם סימונס ולדעתי זה מכוון כי שהסרט יצא היה כבר כנראה את הבלאגן איתו

  8. אני לא אתפלא עם הסרט היה ביוזמת הליגה .לדעתי הם ראו מה הסדרה על פורומולה 1 עשתה לענף והבינו שזה פוטנציאל צמיחה לא רע בכלל ותכלס צדקו.
    העניין לדעתי שזה סרט יותר לחובבי כדורסל מאשר לקהל הרחב.בשביל הקהל הרחב זה כמו שאבי כתב סרט הולווידי חביב שקשה לי לראות מי שלא מתלהב מהשחקנים ומקטעי הכדורסל שיוכל לחשוב שהסרט טוב.

  9. אגב, סנדלר מוצא את קרוז (הרננגומז) מאיזה סלאמס בספרד ואין לו אפילו כסף לנעלי כדורסל נורמאליות – אבל יש לו אינספור קעקועים שברור שנראה שנעשו במכונים יוקרתיים. זה לא איזה חוט תיל או מילה בסינית של מכון בתחנה מרכזית… פלא שהוא עני?

  10. אתמול ראיתי הסרט. לא שמעתי עליו בלפניי שפרסמת.
    נהניתי מאוד. אחלה סרט.
    סנדלר, עם העיניים והנפש העצובה שלו (לא חושב שהוא באמת רצה להיות שחקן וקומיקאי) נתן הופעה נהדרת כרגיל והרבה יותר קרובה מכל תפקיד שאי פעם שיחק להוא ועצמו האמיתי. אני דווקא מאמין שזה מה שהוא רצה יותר בחייו מאשר להיות כוכב על. להיות מחובר לכדורסל ולמה שעושה אותו שמח. אני בטוח שהכסף לא רע בכלל והוא דווקא מאושר ביותר, אך רבדיי הנפש עמוקים מאוד.

    הרנאן גומז שיחק נפלא וגם אחרים, לכאילו שהיו שחקנים אמיתיים בחייהם ממש.
    רק סת' קארי וקצת מידלטון נראו נבוכים ו"מחוץ לפריים"…אולי כי הם אנשים "אמיתיים" יותר, מכל מסך או מצלמה שמתעדת אותם.
    כנראה שה"משחק" הפך לחלק עיקרי מן חיינו כאן, בעידן הטכנולוגי המתועש והנהיר.

    אחלה סרט.

  11. אהבתי שקראו לקני ליאון ריץ 😂😂
    שילבו את ליאון רוז וריץ פול כאנשים החזקים.
    היה חסר לי יותר מאמביד שבטח היה יקר מידי או לא היה זמין את השופטים בראדרס ופוסטר.
    בן סימונס נעדר כי הוא פצוע בגב ועם בעיות נפשיות ולא יכל לעמוד על הרגליים עבור צילומי הסרט.
    מבחינת איכות סתם סרט להעביר את הזמן.

  12. תודה אבי
    ראיתי חצי והפסקתי, סרט קיצ'י הוליוודי ברמה הכי נמוכה, משחק חלש (אחלה שחקני כדורסל אבל לא לקולנוע) ורמת אמינות ירודה. סרט די מביך.

  13. נהדר אבי, תודה.

    אל דבר אחד אני חייייב להכנס איתך לעימות ישיר – הטענה שסנדלר גרוע בדמויות ליצן דביליות. על זה יש לי רק דבר אחד להגיד לך: איי ג'סט וונט טו מייק פיפל סילקי סמות'!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט