סדרת הגמר בישראל יוצאת לדרך. הרצליה מארחת את חולון למשחק מספר 1 + בלוג חי / צוות כדורסל ישראלי

העונה הסדירה בליגה הישראלית הגיעה לסיומה וגם הפלייאוף הארוך-קצר עוד רגע מעבר לפינה. אך לפני שנפרדים, צריך לסיים את העונה עם אלופה.

אחרי שעשתה סנסציה וניצחה פעמיים ברצף את מכבי תל אביב ועוד במשחק שלישי בהיכל הרצליה תרצה להמשיך את המומנטום גם לסדרת הגמר. הביתיות בצד שלה וכך גם המאזן השנתי. חולון שמגיעה אחרי סדרה שכל אחת ניצחה בחוץ וגברה על הפועל ירושלים, תבוא להיות קשוחה ונושכת. לנו נותר רק לשבת ולצפות בהנאה בסדרת גמר מיוחדת במינה.

היסטוריה (באדיבות איש ההיסטוריה והנתונים, אהרון שדה):

זאת הפעם הראשונה שחולון והרצליה נפגשות בפליאוף /פיינל פור. המעניין שגם מפגש הגביע הראשון שלהם היה בגמר ב-95, אז הרצליה ניצחה 77-89.
אח"כ נפגשו עוד 3 פעמים בגביע – ב 96 במפגש כפול בשמינית גמר, 2014, וכמובן השנה בחצי הגמר. בכולם ניצחה הרצליה, היא 4/4 על חולון, ו- 0-5 בסה"כ המשחקים.
גם במשחק הדחה בווינר ברבע גמר 09 בהיותה קרויה בני השרון היא ניצחה את חולון במפגש היחידי ביניהם במסגרת זו.
מאזן כל הזמנים בליגה דווקא חולון מובילה ואפילו בצורה ברורה. 20-36 שזה 64 אחוז (79-83 למשחק בעיגול).
השנה הן נפגשו בארבעה משחקים, 2-2. בליגה ב 21/11 חולון מנצחת 77-89, ב- 2/22 בחצי גמר הגביע הרצליה מביסה 63-83 ומשם ממשיכה לזכייה בגביע. ב 2/4 חולון מנצחת בהרצליה 91-82 במסגרת הליגה, בבית העליון בליגה ב- 1/5 הרצליה מנצחת בחולון 90-75.

מפגשים מעניינים:
אורן אהרוני מאמן הרצליה החל דרכו כשחקן בחולון.
בצד השני פניני שיחק בקבוצה המאוחדת של בני השרון (החל ברעננה שם גם גודס שיחק אבל היא קשורה לבני השרון לא להרצליה).

הרצליה:

סיימה את העונה במקום השלישי, אחרי שהובילה לאורך רוב העונה את הליגה. מאמן הקבוצה, אורן אהרוני זכה בתואר מאמן העונה. שחקן הקבוצה, צ'ינאנו אונואקו, זכה בשחקן המצטיין של העונה.

סגל לגמר (אלו שזמינים לשחק): סנדי כהן, יאיר קרביץ, דורי סהר, שון דאוסון, מוריס קמפ, ואן-וליט, פוגל, נועם ויינברג, קופרמן, כריס באב, קווינטון הוקר, צ'ינאנו אונואקו ודור ענבי.

חולון:

סיימה את העונה במקום הרביעי, ניצחה את גליל עליון בשלושה משחקים ואז ניצחה בחוץ במשחק הראשון, הפסידה בבית את המשחק השני ואז ניצחה את המשחק השלישי, שוב בחוץ. החליפה במהלך העונה מאמן, מאורציו בוסקאליה, והחתימה את גודס שפוטר מראשון לציון (שהספיקה לרדת ליגה). הגיעה לפיינל פור ליגת האלופות אך נפלה שם וסיימה במקום הרביעי. כריס ג'ונסון זכה בשחקן ההגנה של העונה בפעם השנייה ברציפות ונכנס לחמישייה הראשונה של העונה. ג'ו רגלנד, שהגיע מאילת בתחילת העונה, נכנס לחמישייה השנייה של העונה.

סגל לגמר: ג'ו רגלנד, עידו רומי, כריס ג'ונסון, עומר טל, רפי מנקו, גיא פניני, מייקל קייזר, היידן דלטון, אופק פוגלמן, טיירוס מגי וניב משגב. זאק, סמית' ובורדיון (גמר את העונה) לא ישחקו בסדרה.

געגועים לדי ג'יי קופר, האיש שלא יהיה שם

נקודות מרכזיות:

שליטה בצבע: כמו בסדרה הקודמת, השרוניים מחזיקים בעליונות ברורה מתחת לסלים: האמ.וי.פי צ'ינאנו אונואקו, עם עזרה ממוריס קמפ ו-ואן וליט (שמרווח את המשחק), מגיעים כדי לפרק כל מה שזז באיזורים הללו, משני צידי המגרש. צפו להרבה דאנקים קלים של הצ'יף, תיקוני החטאות של החברים ופוסטאפים מול השומרים העיקריים שלו בסדרה- קייזר, דלטון הדק, ואולי גם כריס ג'ונסון. אם הביגמנים של הרצליה יסחטו עבירות ממקביליהם הסגולים, מה טוב- זה יאלץ את גודס לחשוב על הספסל ויתן להרצליה המון זריקות עונשין (ואנחנו נראה עוד כמה זריקות סבתא…). בצד של חולון אין את סטיב זאק שיהיה בעל הגוף בצבע אבל נראה שהם מעדיפים מהירות מאשר גודל. ההגנה הסגולה יכולה לעשות המון דאבלים על הגבוהים בכל פעם שהם מקבלים כדור, וזה יקשה מאוד על תוכנית המשחק של הרצליה. חולון ידועה בתור קבוצה שכופה איבודים.

הגנת פרימטר: כל קבוצה צריכה קו הגנתי ראשון יציב, כזה שיקשה על היריבה להגיע אל תוך הצבע. מצד שני, קשה למדוד הגנת פרימטר טובה- חטיפות מספרות רק חלק מהסיפור בנוגע לכפיית איבודים, עוד לא מצאנו מדד לאיכות הלחץ ששחקן מפעיל על מחזיק הכדור היריב ובדף הסטטיסטיקה אין עמודה של כמה פעמים עברו בכדרור את שחקן ההגנה. אולם, שני המשחקים האחרונים של הסדרה מול מכבי התאפיינו בשמירה אגרסיבית ומדויקת של סנדי כהן ויאיר קרביץ על ווילבקין ואוונס. בחזרה להווה, הכוח של חולון מונע מהגארדים שלה, בעיקר ג'ו רגלנד וטיירוס מגי המנוסים. שניהם היו משמעותיים במשחק האחרון וגם במשחק הראשון בסדרה הקודמת. המהירות של רגלנד ויכולת הסיום שלו בצד שמאל יכולים להקשות מאוד על השומרים שלו, קל וחומר אחרי הפיק-אנד-רול הקטלני שיש לו עם ג'ונסון או קייזר. מגי הוא שוטינג גארד מעולה שעושה עבודה טובה בשני צידי המגרש. היכולת שלו להתפוצץ ברגעי האמת כבר הוכיחה את עצמה במהלך העונה. כריס באב והוקר יקבלו שמירה הדוקה משניהם אך גם מניב משגב הזריז והקרציה (במובן הטוב של המילה). לחולון יש יכולת להעמיד קבוצה של 5 שחקנים שיכולים לשמור על חמש עמדות בצורה סבירה.

יתרון הקהל: רבות דובר על קוטן האולם של הרצליה, המבוכה והבושה של מנהלת הליגה לערוך את סדרת הגמר באולם של בי"ס תיכון/מתנ"ס/שמכיל 1250 מקומות ישיבה בלבד (היה סיוט להשיג כרטיסים) אך צריך לחשוב על הנושא מנקודת מבט אחרת (שהיא: "למה זופי צדק כשהתעקש על קיום הסדרה באולם היובל?"): היושבים בשורות הראשונות ביציעי הפרקט נמצאים כמטר או שניים מקווי החוץ של המגרש, מה שמייצר לחץ ייחודי על שחקני הקבוצה האורחת. כמו כן, היושבים בשורה האחרונה ביציע העליון יכולים לגעת בתקרה, לפיכך האולם גם קטן במימדיו הפיזיים ומייצר סוג של תיבת תהודה בהם הרעשים חדים וצורמים יותר. נוסף על כך, הרצליה אוחזת ביתרון הביתיות בסדרה והמשחק המכריע יתרחש אצלה באולם היובל. הקהל של חולון יודע לעשות רעש ולהיות משמעותיים עבור הקבוצה גם במשחקי החוץ. אמנם האולם קטן ולא יהיו הרבה אוהדי חולון אבל האהבה של הקהל לקבוצה הסגולה משמעותית מאוד במשחק השני ואפילו במשחקי החוץ.

הקרב המשפחתי: הנתון הפיקנטי ביותר הוא ששני הגארדים המובילים בכל קבוצה, באב ומגי, הם בכלל בני דודים! הם אף שיחקו שנתיים ביחד במכללת איווה סטייט בתחילת העשור הקודם. בקרב הראשון ביניהם העונה, בסוף הסיבוב השני של הליגה, מגי קלע 16 בעוד שכריס תרם 14 ושניהם שמו ברשת את אותו מספר שלשות (4) אך באב לקח פי 2 ניסיונות מהטווח וחולון ברחה עם הניצחון. במשחק האחרון, במסגרת בית העליון, באב הוביל את המנצחת עם 24 חיצים אך טיירוס סיים ללא נקודה, עם שתי זריקות מהשדה בלבד ו-3 איבודים ב-18 דקות מזעזעות. ממפגשים אלו אנחנו למדים שניצחון של מי מהם בקרב האישי (אפילו כשזה צמוד) מתורגם לניצחון של קבוצתו, כך שאם אחד מהם מתחמם מוקדם היום, שימו עין על הקבוצה שלו.

קבוצתיות/מנטליות: המילה המנחה את השנה הזו של הרצליה זה מיקוד- כל השחקנים מתבייתים על מטרה אחת ונשארים צנועים לאורך הדרך (כל ראיון של אורן אהרוני ישמש כראיה). אפשר להבחין שהקבוצה משחקת עם הכימיה/הסינרגיה הקסומה והחמקמקה הזו, שכל כך קשה להסביר אבל כל כך קל לחוש בה. זה מתבטא בכך שכל שחקן ממוקד במה שהוא טוב בו- ואן וליט קולע משלוש ומוסר, קמפ נלחם על כל כדור, קרביץ מוביל כדור ושומר, סנדי שומר וקולע מרחוק, דאוסון עושה קצת מהכל ונותן ברק להתקפה, הוקר הוא בעל הבית ששולט בקצב ומשתלב בהגנה, באב מנהיג ומכתיב את הטון ההתקפי ואונואקו, הדובדבן שבקצפת, שם את ידו בכל ובדרך כלל גם מצליח בכך. בהתחשב בעובדה שלרוב, הקבוצה השלמה והמגוונת יותר מנצחת משחקי כדורסל (בטח בפלייאוף), זה יתרון עצום להרצליה מול חולון החד-גונית. מצד שני חולון היא קבוצה עם הרבה נשמה והרבה רצון. היא הוכיחה את זה העונה כשהייתה עם הגב לקיר בליגת האלופות ועלתה לשלבים הבאים עד לפיינל פור. כמו כן היא זכתה בעונה שעברה בליגה הבלקנית, והכוח שלהם הוא במאמן המדרבן וביכולת שלהם להיות בולדוגים. כמו הרצליה, גם בחולון לכל אחד יש תפקיד מוגדר וכל אחד יכול לתפוס יום. מגי כבר קלע 40 נק' כך גם רגלנד, כשג'ונסון ופניני יכולים להתפוצץ גם הם.

הימורים של הצוות:

מתנאל: 2-1 הרצליה

תומר: 0-2 חולון

אהרון: יותר מאמין במשחק שלוש מאשר בזוכה. 1-2 חולון.

יהלי: רק אלוהים יודע, ובכל זאת, 2-1 הרצליה

שחר: 0-2 חולון. יאללה חולוניה!!

עמיחי: הרצליה עברה בחצי הגמר את הקבוצה שהכי יכולה להקשות על משחק הצבע שלהם, בעוד שחולון התקשו בתחום לאורך כל העונה. 2- 0 להרצליה.

לסיכום: יש לנו ליגה נהדרת, צאו למגרשים!

לפוסט הזה יש 140 תגובות

  1. תודה לכם. רמה אחרת מכל עיתון או אתר אחר בארץ.
    ליגה נפלאה יש בארץ.
    האיכות של הרצליה מול הקהל של חולון, הגארדים של חולון מול הענק של הרצליה.
    מה יהיה?
    לשוטים ניתנה

  2. תודה רבה חברים, איכותי כרגיל.
    מחזיק כמובן אצבעות לחולוניה, אבל חושב שהיתרון האיכותי של הרצליה בצבע יהיה קצת גדול עליה לצערי. מקווה שאתבדה.

  3. תודה לכולם
    עוד כמה נתונים
    לראשונה בארץ 3 מול 4 בגמר
    לראשונה גמר ללא נציגה מתל אביב או ירושלים
    לראשונה קבוצה שלא מירושלים /תל אביב תזכה ביותר מאליפות אחת ( חולון ) לחליפין לראשונה תהיה דאבליסטית מחוץ לתל אביב

    המאץ אפים
    בזרים רגלנד שחקן חמישיית העונה באלופות מול באב
    אנוואקו בשליטה אבסולטית מול קייזר שינסה קצת למתן
    אך הצוות של חולון מגי גונסון ודלטון קצת עדיף על ואן וליט הוקר וקמפ
    לדעתי גודס טעה ואדם סמית היה עוזר לו יותר מדלטון /זאק למרות שאין לו שום מחליף גבוה ועוד מול המפלצת מהרצליה ועדיין דלטון כמעט ולא תרם והוא היה משתמש באזורית וכו
    בקשר לישראלים
    להרצליה יש את כהן דאוסון וקרביץ
    לחולון את משגב מנקו ופניני
    פניני עם המוו ניסיון אבל החלוקה צמודה
    ביתיות
    לא פקטור אצל חולון כן אצל הרצליה לנצח שם לא יהיה פשוט

    מאמן אני מת על אהרוני וחש שנכונו לו עתידות
    אבל בסדרה הזו לגודס יש ניסיון לא מועט
    יש ביניהם נקודות דמיון
    שניהם היו רכזים ולשניהם יש גביע בארון אבל לא אליפות
    גודס כמובן היה שחקן גדול בהרבה
    ניסיון מערכתי עם חולון
    אני הייתי מציע לקבוצות להתכנס אחרי היום ולסכם שמשחק 2 ובמידת הצורך 3 בנוקיה שלא יהיו פגיעות בנפש חלילה
    ככה גם יתרון הביתיות של הרצליה יתקיים במשחק 1 וגם הרבה קהל יצפה במשחקים
    נקווה שיעבור בשלום .
    סידרה שהיא חוויה לאוהד המצוי

  4. תודה על הכנה מעולה ורחבה לסדרה. היתרון של הרצליה בעיקר בצבע והיא צריכה לטחון שם כמה שיותר .
    הולך להיות מאצ'אפ מרתק בין צמדי הגארדים הזרים הוקר ובאב מול מגי ורגלנד. לדעתי האקס פאקטורים זה הישראלים בשני הצדדים מי מהמשולשים פניני-מנקו ומשגב אל מול דוסון- קרביץ וסנדי כהן שיתעלה ייתן יתרון לקבוצה שלו..
    סדרה צמודה של 3 משחקים שאין לי מושג מי לוקחת, מה שבטוח שתי הקבוצות ראויות להיות כאן. ..

  5. מקווה שתהיה סדרה מעניינת, זהות המנצחת פחות חשובה לי (סורי ברץ', וגם סורי לכל עשרות אוהדי הרצליה באתר).
    תודה רבה על הפריוויו המשובח

  6. מחצית מוזרה קצב איטי מעט מאוד עצירות אין טיימאאוטים אין זריקות עונשין נראה יותר כמו ריצת מיני מרתון

    1. היה לו קטע מסריח לגמרי בפיינל פור. הוא טען ששילמו לו על העונה ודרש אקסטרה עבור הפיינל פור. הם סירבו לשלם, והוא פשוט לא עלה לשחק. זוכר אותו עד עכשיו באזרחי.

  7. לקרביץ יש תרגיל יפה עובר את המגן הולך חזק לטבעת וחוטף גג כבר פעמיים חולון קולעת כמו בוסטון במשחק 1 באב אל וואד כבש סוף סוף

  8. בחמישי פניני דיבר במסע"ת על זה שצריך לתת תקציבים כדי לבנות אולמות חדשים, כמו למשל במקום אולם היובל הקטן של הרצליה (הייתי שם…). בינתיים הרצליה החליטו לבנות לעצמם אולם חדש מהנגרות במשחק היום.

  9. בזמן שבהרצליה הספיקו לשחק את כל הרבע השלישי, גמר האדריאטית היה בהפסקה ולא התחילו את המחצית השניה כי אוהדים התפרעו מול השופטים וניסו להגיע אליהם או משהו בסגנון (המשחקים התחילו באותו זמן…).
    עכשיו המשחק הופסק שוב בגלל זריקת מצתים.

  10. עמיחימאמרתי לך אין לו כושר. ראיתי אותו הרבה השנה הוא עושה 6 ספרינטים מצד לצד צריך מכונת הנשמה. תראה איך הוא מדדה בהתקפות צריך הליכון. למזלו הוא רבוה וחזק ועליון פיזית אבל הכושר הגופני שלו דומה לשלי קצת

    1. זה עדיף בכמה רמות על הכושר שלי…
      בכל מקרה, הכושר זה אחד הדברים שהביא לכך שהוא לא היה עד עכשיו בקבוצה גדולה יותר והסתובב בקבוצות שאפילו אהרון שדה לא מכיר

  11. תמא טקס ברצ׳יק מנגב גם בליגה הישראלית אני בצנטרישוט למרות שהרצליה עברה את מכבי וזה יפה מאוד קשה לראות איך מנצחים בבית משוגעים בחולוניה חחחח צריך נס פח כד השמן

      1. כמעט כמעט הסתדרתי על כרטיס
        בסוף העו"ד שלי הלך לבד.
        גם ךמשחק הבא אין כרטיסים בכלל. נגמרו תוך 20 פאקינג דקות
        🤣

    1. מדהים בכלל שהם היו במשחק
      בלי קשר פורזי ניצח את המשחק
      אונואקו היה עייף סתם עשה תוקף מיותר הוא כבר היה מתחת לסל באמת יש לו כושר של תרנגול הודו
      באב אל וואד לא הגיע. כשהוא רצת התעורר בשלישי הרצליה רצו 0:16

  12. אונואקו גדול על הליגה אבל כמסביב הגארדים מורידים יונות המשחק עליו לא הולך בקלות.. ברבע הראשון היה עם 8 ריבאונדים ו9 נקודות.. שהבינו שהקליעה של הרצילה מהם והלאה גם סגרו יותר תצבע ונתנו לו לעבוד קשה יותר..
    בכל מקרה משחק מהנה ביותר.. נקווה שיגיע למשחק שלישי

  13. טוב אז נתייחס לסט מרכזיות גם ללמוד על מש 2
    1 הרצליה קלעה 19/38 ל2 לעומת 13/25 של חולון.
    האחרונה הפתיעה באחוז טוב יותר אבל הרצליה השיגה הרבה יותר נק מהטווח ותחת הסל
    2.אבל בשלשות
    חולון ניצחה 9-42 נק ו 12.5-39 באחוזים
    הרצליה הייתה במשחק חושך של 3/24 מספיק שהייתה 6/24 שזה גם אחוז נורא של 25 והיא הייתה מנצחת.
    ביום חמישי הכדורים בהחלט יוכלו להיכנס.

    3. בר' כצפוי שליטה של הרצליה עם 5-12 בר התקפה ו 35-43 בסה"כ .

    4.השיפוט היה אתמול ביתי לטעמי לפחות בחלק מהדק שהובילו ל 0-16 בסט הכוללת הרצליה עשתה פחות עבירות והלכה יותר לקו זו גם ההגנה של חולון אבל גם שיפוט ביתי

    5 בולטים בהרצליה
    אונאקו היה המצטיין עם מדד 37
    אהרוני שהיה משתף אותו ל 27 דק ממוצע נתן לו הפעם 35 דק
    אך חולון הצליחה ממנו באופן יחסי לקבל את הכדור והגם שהיו לו אחוזים טובים הוא סיים עם 18 נק בלבד
    5/8 ל 2 שזה 62.5 אחוז מצוינים + 8/11 מהקו שזה 73 סביר בהחלט .
    הוא קטף 20 ר מסר 4 אס אבל הרצליה צריכה להשתמש בו יותר

    6. כריס באב נתן משחק של 2/2 ל 2 ו5/5 מהקו
    אבל שכח איזה 1
    והוא רק עם 1/11 שאתה נותן למישהו רשיון להרוג הוא גם יכול לפלוט כדורים …מצד שני סט מתיישרת
    ולתחושתי זה יקרה כבר במשחק 2

    7 השלישייה הוקר קמפ ואן וליט תרמה ביחד 79 דק
    29 נק 11 ר 6 אס 1 חט
    עם 8/18 ל 2 ! 2/8 ל 3 ו 7/9 קו

    8 בחולון המנהיג והאיש עם המדד הכי גבוה היה רגלנד שלא שמים לב אליו בזמן אמת אבל הוא סיים עם 18 נק 9 אס 6 ר 4 חט בניהול משחק מופתי
    זה מעבר לניהול המשחק זו ממש מנהיגות מדובר בשחקן שקט אבל שיש לו הכל
    ( 5/8 2/6 2/2)

    9 מגי תפס יום קליעה נהדר של 5/9 מחוץ לקשת
    2/3 ל 2 ו 4 /4 קו אפקטיבי שדה של כ 77 אחוז
    מדד 24

    10 לכריס גונסון כמעט כלום לא הולך גם אתמול הוא היה עם 6 נק בלבד עם 1/6 מחוץ לקשת לכדורים שלא נכנסים כל הפליאוף או לפחות מחצי הגמר
    עם 2/8 שדה ואפילו 1/3 קו
    הוא גם נכנס לבעיית עבירות ולבסוף יצא בעבירה חמישית
    הסט לא מרשימה עם 6 נק 3 ר 3 אס ב 33 דק
    אבל הוא נתן את הנשמה בהגנה וגם חסם פעמיים וחטף פעם אחת
    המדד 4 חלש מאד
    אבל יש דברים שלא רואים בסט הוא ירק דם בהגנה והיה לו חלק בכך שאונואקו לא הופעל יותר
    הוא סיים עם ה + הכי גבוה במשחק של 12
    11 קייזר שיחק רק 14 דק אבל קלע את הסל החשוב במשחק ייתכן שהוא יגיע רענן בהרבה מה שיעזור לו מול אנואקו לפחות בהתקפה

    12 מדד הישראלים
    הרצליה 51 דק ( כהן 20 דאוסון 19 קרביץ 11 סהר 1)
    חולון 53 דק ( מנקו 23 פניני 21 משדב 9)
    נק
    הרצליה 12 נק עם4/10 ל 2 ! 0/5 ל3 ו 4/4 קו
    חולון 17 נק עם 2/5 ל 2 4/9 ל 3 ו 1/2 קו
    ר 8-4 חולון
    אס 3-2 חולון
    חט 1-0 חולון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט