דוק & 1: מפטפטים לפני הגמר  / מנחם לס ויניר רובינשטיין

דוק & 1: מפטפטים לפני הגמר / מנחם לס ויניר רובינשטיין

יניר רובינשטיין: מנחם, איך היה בבריכה ובחד"כ?

מנחם לס: הבריכה היא גן העדן שלי. מה שהגוף לא יכול יותר לעשות, העיניים עדיין יכולות. הבריכה מלאה בצעירות מהממות, רובן ככולן בהיי טק, או רופאות או עורכות דין – או מקצועות חופשיים אחרים – כי שכר הדירה כאן הוא לא לקופאיות בסופרמרקט PUBLIX. אני מתפעל שוב ושוב על הגיל הצעיר של הפצצות האלה. אני ממשיך לתת שעורי WATER AEROBIC בבריכה, ולכן למכון הכושר בבניין אני הולך עתה רק פעמיים בשבוע.

י.ר.: תאמין לי מנחם, העיקר שהעיניים עובדות והאצבעות מקלידות וההשראה מהבריכה מגיעה אלינו יום-יום למעורב על הבוקר. כמו שאומרים, מה שקורה בבריכה נשאר בבריכה.

מ.ל.: אמן.

י.ר.: מקווה שיצא לך אחרי הבריכה לראות את הקרב המרתק בין נאדאל לג'וקוביץ'. כמה שאני אוהב כדורסל, אין כמו טניס חימר.

מ.ל.: שמע, כמה שאני אוהב טניס חימר, אין כמו בריכה.

י.ר.: אני חושב ששנינו היינו בין המעטים שניבאו גמר מיאמי-ג"ס. אני עדיין מאוכזב מכמה גרוע מיאמי התחילה את משחק 7, ולא ברור לי למה המאמן לא ניסה להכניס את טיילר הירו ברבע הראשון. גם העיתוי של הכניסה (היחידה) שלו לפארקט היה טיפה מוזר: טיילר נכנס לראשונה עם 11:37 על השעון ברבע השני, אחרי עבירה ראשונה של גייב וינסנט. ואז הוא הוציא אותו עם 4:54 על השעון אחרי שזרק פעם אחת לשלוש ופעם אחת לשתיים והחטיא את שתיהן, אבל גם נתן חסימה ואסיסט ואפס עבירות.

מה אתה הבנת פה?

מ.ל.: אתה טועה יניר. הירו לא שיחק כלל במשחק השביעי. מה שאתה מתאר קרה במשחק הששי, ואריק ספואלסטרה החליט – החלטה שגוייה לחלוטין לדעתי – לא לתת לו הזדמנות שנייה במשחק השביעי. אותו דבר קרה עם דנקן רובינסון, אחד הפיור-שוטרס הטובים בליגה. הוא הכניס אותו במשחק הרביעי למיטב זכרוני לכמה דקות, ואז הוציא אותו עד כמה דקות לפני הסיום, ובזמן גארבג' זה הוא קלע 4 שלשות מצויינות, ומאז לא ראה פארקט עד סוף הסידרה.

י.ר.: אני חושב שאתה מתבלבל בין טיילר הירו לדאנקן רובינסון.

מ.ל.: אני לא חושב שאני מתבלבל. דנקן לא שיחק כלל במשחקים 6 ו-7, אבל לא משנה. נלך הלאה.

י.ר.: ראית את הריאיון של ספולסטרה לאחר ההפסד?

מ.ל.: כן. מה שלא הבנתי זה ה-BODY IMAGE שלו והחיוכים. אילו היו עושים את הריאיון ב-MUTE הייתי משוכנע שהוא ניצח את המשחק.

י.ר.: דווקא אחלה ראיון מבחינתי. החיוכים היו מאוד מרירים, שלא תטעה. מה דעתך על הקטע הזה:

מ.ל.: חבל שלא שאלו אותו מה גרם לו לשחק את קייל לאורי כמעט כל המשחק. במחצית הראשונה הוא ופיג'יי טאקר היו גרועים ממש. אני לא הבנתי מדוע טאקר לא שיחק במחצית השנייה אבל מהראיון הבנתי שהוא ניגש לאריק ואמר לו שהוא "לא יכול". אז אולי הוא היה פצוע. הוא החמיץ 2 שלשות מהכנף שבד"כ הוא מכניס כמו לייאפ. הסלטיקס פתחו הפרש בגלל יתרונם בגארד עם מרכוס סמארט ודרק ווייט. כששני הגארדים שלך קולעים שלשה אחת במשחק שלם על המאמן לעשות משהו כבר בחצי כשהם היו 0 מ-7 בנסיונותיהם מה-3. כשלאורי נשאר היחיד בגארד? הוא נמוך מדי ואפילו ווייט חגג עליו.

י.ר.: בסופו של דבר, הוא לקח הימור. במשחק 6 זה הצליח וקייל לאורי התעלה על עצמו, אז אני מניח שהוא קיווה שזה ימשיך למשחק 7. גם הטיים-אאוט שלאורי לקח עם 9 דקות לסיום שהשאיר את מיאמי עם רק פסק-זמן אחד היתה טעות קשה. אבל מנגד לאורי סחט לפחות 3 עבירות תוקף (חלק עם תאטרון). תראה, אבל משום מה מיאמי באו מפוזרים לגמרי למשחק 7 ומצאו את עצמם רודפים לאורך כל המשחק. חוץ מזה, כמה שההיט קשוחה, ככה הקהל שלהם די רך – אין לי איך להסביר את זה.

לגבי השאלות, שמע, זה לא פילדלפיה, אז לא שואלים שאלות קשות שם. מה שאני התכוונתי זה על הביקורת המוסתרת על הליגה, כשהוא אומר שאולי זה לא היה כיף לצפיה ל – AVERAGE FAN, אבל זה היה BEAUTY, לפי דעתי הוא מכוון פה לאדם סילבר ולאיך הליגה רוצה שהכל יהיה כל כך נקי ושלשות סטף מחצי מגרש, ובקיצור שהג"ס הם הבייבי של הליגה וכו'. מה דעתך?

מ.ל.: לך תדע. אני מסתכל על משחק ומסיק את מסקנותי. לי היה קשה ליהנות מהמשחק כשאני רואה כיצד הגארדים של הסלטיקס שולטים על אלה של מיאמי.

י.ר.: הגארדים של מיאמי בהחלט איכזבו. משהו בין קייל לאורי לג'ימי באטלר לא התחבר לגמרי וההיט בלי הירו/רובינסון זה סוג של הפועל חולון עם טאקר.

אגב, מה חשבת על השלשה של סטרוס שנפסלה יותר מ- 8-10 דקות אחרי? קודם כל אין הוכחה חותכת שהוא בכלל דרך על הקו, אבל בשלב מסויים צריך להיות גבול מה הליגה יכולה לעשות מרחוק: המשחק פתאום קפץ מ-8 הפרש ל 11 הפרש באמצע פוזשן! הינה הוידאו בהילוך איטי, מה לכל הרוחות עבר להם בראש?!

מ.ל.: זה היה BUMMER מוחלט להיט כי השלשה הייתה בדיוק בזמן שראית שהקבוצה מתעוררת לחיים, וביטול השלשה היה DOWNER שחיסל את ההיט. הם חזרו בסוף, כמו השיר ששרנו בביס עממי על 'שעל אחרי שעל'. וואללה שלא היה חסר שינצחו במשחק ממש בינוני לחלוטין עבורם. מתי פעם אחרונה דבר כזה נפסל?

י.ר.: אני לא זוכר דבר כזה מאף משחק שראיתי בעבר. ובנוסף לא היתה שום הוכחה שהוא דרך על הקו, לפי מה שראיתי בהילוכים החוזרים! בכל מקרה, אדם סילבר נתן, אדם סילבר לקח, זה מה יש.

מי מבחינתך לוקח את האליפות?

מ.ל. כמובן שאני לא אובייקטיבי אבל אני מאמין שהסלטיקס תנצח, בעיקר בגלל הספסל שלהם. עם גרנט ויליאמס, דרק ווייט, פריצ'רד, ודניאל ת'איוס יש להם ארבעה שלא נופלים משחקני החמישייה. בסידרה ארוכה זה ישנה הרבה. הפלאש ברת'רס יצטרכו לקלוע יחד 50 נקודות לפחות כדי לגבור על הסלטיקס. אני מאמין שההגנה של הסלטיקס תצמצם אותם ל-40 י-ח-ד, וזה לא יספיק. מה איתך?

י.ר.: אני דווקא הולך על ג"ס. מארכוס סמארט לא נראה לי לגמרי עם כל הברגים בפנים בשבועות האחרונים ומנגד דריימונד נראה מאוד מפוקס מטרה. שאר השחקנים יעשו את מה שהם עושים, אבל שני אלה הם הבארומטרים של קבוצותיהם מבחינתי. אם מיאמי היתה עולה הייתי הולך על מיאמי, כי פשוט ג"ס רכים מהם. אל תשכח שיש פה המון כסף על המאזניים: הבעלים של ג"ס מושקע חזק במס מותרות והלכה למעשה חייב אליפות כדי לצאת ברווח. בוסטון עשו את שלהם שעלו לגמר ונראה לי שיהיו מרוצים מאוד עם סגנות. חוץ כמובן מאל הורפורד שצריך אליפות TO TRIGGER סעיף בחוזה שלו שיבטיח לו 26 ומשהו מיליון בשנה הבאה. עכשיו הוא כבר זכה בלוטו כי עלייה לגמר הבטיחה לו כמר איזה 20 מיליון במקום ה-14 שהיה לו מובטח קודם.

מילה אחרונה: אני לא זוכר כבר הרבה שנים שהליגה היתה כל-כך PLAIN LEVEL FIELD. יש באמת הרבה קבוצות שיכולות לרוץ חזק שנה הבאה. מעניין מאוד.

מ.ל.: לאוהד ה-NBA שאינו מכור לקבוצה מסויימת זוהי חדשה מלבבת. LEVEL PLAYING FIELD הוא הדבר שייתן לנו את הכדורסל הנפלא שאנחנו כה משתוקקים לו!

י.ר.: כן, צודק, תודה, אומרים LEVEL PLAYING FIELD!!

מ.ל.: תלמד כבר אנגלית, פרופסור.

י.ר.: I GUARANTEE IT.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

    1. תודה, יהלי!

      מנחם הוא כמו דריימונד בשביל מיאמי: מחר בבוקר סטף יקרא את הופס ויקבל מוטיבציה, ובריאיון אחרי המשחק יגיד תודה למנחם על המוטיבציה.

  1. תודה.
    שיחה קצרה מדי, אני בטוח שיש לכם עוד הרבה על מה לדבר ויש כמה ימים עד הגמר, אז…

    מקווה שיהיה צמוד, מותח ויגיע לגיים 7, אבל למעט פציעה אני הולך עם גולדן ב- 4-2.
    מוכשרים יותר, מאומנים יותר, מנוסים יותר.
    לוויגינס הגיע CFMVP וקרי קיבל, בגמר יגיע לו FMVP אבל קרי יקבל (סטף יצטרך ממש להסריח את הפרקט בשביל לא לקבל)

    1. הנכון יותר הוא: …FCMVP=final conference
      הענעין של הפרס הוא לתת תואר גם למצטיין בגמר האזורי ולא רק בגמר הכללי והסיבה לפרס הטא היותומשל חצי הגמר הכללי גם גמר אזורי חכן השם הנכון הוא עם "גמר אזורי" ולא "חצי גמר".

        1. חחח.. איזה פרויקט הרמת, כל הכבוד.
          .
          ציפור, אתה טועה ומיי2סנטס צודק- צריך להיות CFMVP או יותר נכון כי אנחנו כותבים בעברית – PVMFC

  2. הירו היה פצוע במפשעה ולכן לא שיחק במשחקים 4, 5 ו-6. במשחק ה-7 הוא עלה לכמה דקות אבל זה לא היה זה. אפשר היה לראות שהוא לא בריא.
    רובינסון בהחלט יצא מהרוטציה, כנראה בגלל ההגנה שלו והשנה הלא טובה שלו בקליעה.
    עוד שחקנים שהוצאו מהרוטציה היו מוריס, שבכלל בקושי קיבל דקות וקיילב מרטין שהיה לא רע אבל בכלל לא שיחק במשחק 7.

  3. תודה לשניכם.
    יניר אתה כותב שאין בכלל הוכחה שסטרוס דרך על הקו ומצרף סרטון שמוכיח בדיוק את זה.
    בתחילת השנה לא ספרו את פול וגם עכשיו בדיונים הוא לא נספר. להערכתי, ג'ורדן פול הולך להיות הכוכב של הסדרה.
    אני הכי חושש מסמארט שלא יחזור על מה שקרה במשחק האחרון בצ'ייס שבו פצע את סטפן וכמעט חיסל שניות אחר כך את קליי. ללא פציעות, הלוחמים לוקחים 4-1

    1. אני לא רוצה להתעסק עם רפי הבנה. אולי שמישהו אחר יענה?
      בסרטון רואים שהעקב שלו מעל הקו אבל לא נוגע בו חד משמעית.
      כל אחד שמבין בקליעה טיפה יודע שהעקב לא מגיע ל-100% מאוזן אצל חלק מהזורקים.

      אם יש לך הוכחה שהעקב היה מאוזן על הריצפה ענה האר את עינינו!

      1. נו באמת, איזו מן תגובה זו?
        ישבו השופטים עם הצילומים שיש להם ב-hd
        עשו זום והחליטו שדרך בחוץ.
        תביא אתה זום באיכות שמראה שלא דרך,
        אתה המרשים, נטל ההוכחה עליך.
        .
        בהתחשב בכמה וכמה שריקות (ובעיקר המנעות משריקות, דוגמת צעדים של לאורי בדקה האחרונה) שהלכו לכיוון מיאמי,
        אי אפשר בהגינות לטעון שהשופטים "דפקו" את מיאמי.

        1. א. אתה מדבר כאילו זה VAR. כולנו רואים השופטים מקבלים החלטות שם. מסתכלים כמוני כמוך. אין פה חוקים מיוחדים, או דרך או לא דרך
          ב. כולם ראו בשידור את ההילוך החוזר, ולא סתם לקח להם הרבה זמן להראות אותו לכולם כי חיפשו את הזווית הכי טובה
          ג. הוצאתי את הקטע הרלוונטי במק' שאפשר-
          זה הפריים הכי קרוב לדריכה-
          https://imgur.com/w9y6ktq
          https://imgur.com/kzJ5VrB
          https://imgur.com/bizPmR5

            1. מכיוון שאין שופט בגובה הפרקט, הייתה אמורה להיות שריקה מיידית בזמן אמת, כי דבר כזה שופט אמור לראות ולשרוק.
              ואף אחד לא היה בא בטענות.
              לפסול בדיעבד, זה גם לאכול את הדגים המסריחים וגם להיות מגורש מהעיר, כי נכנסים לרזולוציות כמו שהבאת והטעות שלהם היא כפולה עכשיו.

            1. אם רואים צל סימן שחלק מהנעל מורמת ומטילה צל, זה אינו אומר שבהכרח כל הנעל לא נוגעת בקו.
              .
              בכל מקרה שריקה גבולית לכאן או לכאן.

    2. עם שתי הקבוצות בריאות הסלטיקס יכולים לתת פייט כי הלוחמים חא ברמה שהיו עם דוראנט וקארי וקליי לא בשיאם.
      אך כדי שיהיה סיכוי צריך שהסלטיקס יהיו ללא פציעות רציניות.

  4. היה לי חבר (ז"ל) שאמר פעם משפט אלמוותי, אין כמו הים.
    אין כמו הבריכה?
    חוף בת גלים לעומת הבריכה, במה אתה בוחר מנחם?

  5. יאללה עם הטיילר הירו הזה, עוד שחקן שנתן שבוע טוב בבדיחת הבועה ומאז כולם נשפכים עליו. אם לצטט את אייזאה תומאס אם הוא היה שחור אף אחד לא היה מזכיר את השם שלו בכלל.
    שחקן בינוני בקבוצה בינונית שאני לא בטוח שאמא שלו מזהה אותו ברחוב.
    בלי קשר תודה רבה על הטור, מהנה מאוד

  6. באמת לא לעניין שהורידו את השלשה הזו. נראית לגמרי חוקית.
    אבל לגבי השיטה – אני מעדיף שימשיכו לשחק ויורידו אחר כך סל, מאשר עצירה והליכה ל-VAR רק כדי לראות אם זו היתה שלשה או סל של שתי נקודות. המשחק צריך לזרום, ובטח בשלב כזה שאינו סוף משחק ואין משמעות אם ההפרש הוא 8 או 11.

    1. זה בטוח לא. אני שמח שעשו רברס על הקטע הזה. שיעשו אותו דבר עם הפלייגרנטס (לא תוך כדי המשחק כמובן אלא בדיעבד) והחיים יהיו הרבה יותר טובים.

      1. מסכים לגבי העבירות.
        אני עדיין לא ראיתי שם דריכה. לא מאמין שזה היה משנה את התוצאה הסופית אבל. בוסטון היו טובים יותר.

  7. אין שום דריכה ברורה. תראה בתגובה 5 בקישור
    בסרטון שצירפו מהטוויטר אי אפשר באמת לראות משהו כי הוא לא באיכות וזה מבלבל

    1. כל תגובה שהיא לא משנה רואים בבירור דקיכה ברורה לפני העלייה לזריקה באותו רגע הוא היה עם שני רגליים על הפרקט כשעקב רגל שמאל על הקו וחלק מסויים מעבר לקו.

  8. תודה לכל המגיבים. אם הליגה היתה הגונה היתה מפרסמת הוכחה שסטרוס דרך על הקו עם העקב. לפי כל הצילומים שיש ברשת אין הוכחה חותכת שהעקב של סטרוס ירדה עד לריצפה ב SHOOTING MOTION. זאת לעת עתה ה-שריקה ההזויה של העונה.

  9. יניר הערת לגבי הבעלים של ג"ס שחייב אליפות בשפיל מאזן כספי חיובי. אתה טועה. הוא אכן משלם המון מס, בסביבות 173 מיליון השנה. אבל ההכנסות של האולם (בבעלות מלאה של הקבוצה) וקומפלס הנדלן שמקיף אותו הן עצומות ומכסות את ההוצאות( שכוללות החזר המימון של בנית האולם) ומשאירות עודף. מה שהוא צריך זה אולם מלא ואת זה יהיה לו כל עוד קרי משחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט